نسخه جدید بازی PES تحت نام eFootball معرفی شد

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
کونامی با تأیید شایعات اخیر، اعلام کرده که نسخه جدید سری PES رایگان خواهد بود و تحت نام eFootball عرضه می‌شود. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
بازی eFootball

سری PES تحولات بزرگی را به‌خود می‌بیند و از حالا به بعد، بجای عرضه سالیانه هر نسخه، بازی eFootball به مرور زمان و با شروع شدن هر فصل آپدیت‌های جدیدی را دریافت می‌کند. این بازی در اوایل پاییز امسال به‌صورت رایگان منتشر می‌شود و در آینده مودهای مختلفی برای آن عرضه خواهد شد. گفته شده برخی از این مودها پولی خواهند بود، اما تاکنون جزئیات دقیق بیشتری در این مورد مشخص نیست.

طبق اعلام شرکت Konami، مدتی پس از عرضه بازی در پاییز، قابلیت کراس پلی در میان کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس و همچنین PC برقرار خواهد بود. همچنین این قابلیت برای کاربران موبایلی نیز در دسترس قرار می‌گیرد، اما برای تجربه بازی با کاربران سایر پلتفرم‌ها بر روی موبایل، به کنترلر نیاز خواهید داشت.

بازی eFootball در هنگام عرضه شامل 9 تیم مختلف می‌شود که بارسلونا، منچستر یونایتد، یوونتوس، بایرن مونیخ و آرسنال تعدادی از بزرگ‌ترین آن‌ها را تشکیل می‌دهند. در خصوص ویژگی‌های گیمپلی، گفته شده که بازی از تکنولوژی موشن مچینگ بهره می‌برد. این تکنولوژی حرکات مختلفی که بازیکنان در زمین مسابقه انجام می‌دهند را به مجموعه‌ای از انیمیشن‌ها تبدیل کرده و دقیق‌ترین انتخاب را به‌صورت ریل-تایم انجام می‌دهد.

این عنوان در اوایل پاییز برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و مدتی بعد برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه می‌شود. کونامی اعلام کرده که در ماه آینده (اواخر ماه آگوست) اطلاعات بیشتری را از گیمپلی بازی به اشتراک می‌گذارد.​
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین

توضیحاتی درباره eFootball​


بعد از دیدن این گزارش تصویری که به صورت رسمی توسط بازیسنتر تولید کردیم ما یک سری توضیحات تکمیلی دیگه برای دوستان قرار میدیم، و امیدوارم براتون مفید واقع بشه

مرگ سری PES

همون طور که بار ها اشاره کردیم و یه سری از طرفدارهای بازی هنوز متوجه عمق فاجعه نشدن و منتظر نسخه کنسولی بودن دیگه با دیدن انتشار نسخه بازی به صورت رسمی دیدن که با یک بازی موبایلی طرف هستن که حتی بازی نسبت به نسخه PES 2021 دانگرد شده و یک سری بخش ها نسبت به نسخه تست آنلاین بتا باز هم دانگرد شده.

دلیل هم داره و دلیل اصلی اینه تیم سازنده بازی رو باید طوری توسعه بده تا تمامی پلتفرم ها بتونن باهم بازی کنن و انقدر از سر و ته بازی میزنن تا تمامی پلتفرم ها بتونن بدون هیچ مشکلی با هم بازی کنن. ( حتی بازی در جاهایی نسبت به همون نسخه تست آنلاین بتا هم دانگرد هایی روی بخش های مختلف بازی صورت گرفته )

دوستان سری Pro Evolution Soccer دیگه هیچ وجود خارجی نداره. کونامی با دستای خودش این بازی رو کشت و برای همیشه دفن کرد. این eFootball یک بازی موبایل هستش که بر روی کنسول ها پورت شده. تمامی بخش های بازی تقریبا طوری توسعه داده میشه که لید پلتفرم اصلی نسخه موبایلی باشه و بقیه پلتفرم ها باید با نسخه موبایلی مچ بشن.

اکنون توضیحاتی درباره پورت بازی و روند توسعه بازی به شما میدم :​


بعد از کنسل شدن نسخه حقیقی نسل نهمی این بازی که 6 ماه پیش بازی کنسل شد ( تو گزارش تصویری توضیحاتی در این رابطه داده شد ) و بسیاری از کارمندان و طراحان اون نسخه اخراج شدن و بخشیشون هم استعفا دادن،سیتارو کیمورا از قدیمی های باقی مانده تیم سازنده PES طرح خودش ( کرس پلتفرم کردن،سرویس محور کردن، و فری تو پلی شدن بازی ) رو به مدیران کونامی داد. طرح سریع مورد قبول واقع شد و کونامی نسخه ای به نام تست آنلاین رو منتشر کرد.

حالا این نسخه تست آنلاین چی بود ؟ این نسخه همون نسخه موبایلی PES بود که آخرین ورژن نسخه موبایلی رو + یک سری ویژگی های نسل نهمی ( اون هم ناقص و بسیار محدود مثل یکپارچگی گیم پلی بازی در زمان های کرنر و اوت دستی و .. که البته الان در نسخه eFootball پلی استیشن 4 هم این ویژگی ها وجود داره ) که منتشر کردن. یعنی بیس و پایه بازی نسخه موبایلی هست و بعد روی این نسخه دارن کار میکنن تا تمامی پلتفرم ها بتونن به صورت کراس پلی با هم بازی کنن !

حالا موتور Uneal Engine 4 این وسط چی کار میکنه و دقیقا چه نقشی داره ؟​


موتور انریل حکم یک موتور رندر رو داره در این نسخه موبایلی. یعنی گیم پلی،انیمشن،فیزیک و ... به صورت مستقیم رفته روی موتور انریل سوار شده برای رندر گیری تا تیم سازنده بتونه با استفاده از ویژگی های انریل 4 برای کرس پلتفرم کردن بازی دستشون باز باشه. هیچ چیزی با ویژگی های موتور انریل به صورت صفر ساخته نشده ( منظور هسته گیم پلی بازی،کد نویسی های گیم پلی بازی،فیزیک،انیمیشن،هوش مصنوعی،موشن های صورت و بسیار موارد دیگه ... ) همه کد نویسی ها از موتور فاکس بر روی موتور گرافیکی انریل 4 منتقل شده چون انریل توانایی بهینه سازی فوق العاده ای بر روی تمامی پلتفرم ها داره و تیم سازنده فقط از این ویژگی انریل 4 استفاده کرده. نه کم تر و نه بیشتر.( نسخه ای که داشت با موتور انریل 4.26 بازسازی میشد و توسعه پیدا میکرد و نسخه حقیقی نسل نهمی بود کنسل شد )

در بانک اطلاعاتی بازی که روش تحقیاتی شده به یه سری مواردی دست پیدا کردیم :​


در قسمت فایل های بازی Unreal Engine، به چندین انیمیشن و صحنه های کات شده با موتور توجه می کنیم. برای مثال انیمیشن های تماشاگران توسط UE4 مدیریت می شه و تولید شده، ولی حتی انیمیشن طراحی شده تماشاگران هم برای نبود مشکل در کرس پلتفرم به شدت ابتدایی و اولیه طراحی شده و کیفیت فاجعه باری داره که اصلا عجیب نیست !

FAhYCnbWQAAtcFn.png FAin3lsVQAg4lup.jpg FAiXQo_VgAgRnuL.jpg

تمام انیمیشن ها هنوز توسط موتور فاکس (فایل های .gani/.fdc) مدیریت می شن ( کد نویسی های اون موتور هستش که فقط به موتور انریل 4 منتقل شده و انریل 4 فقط داره این بخش ها رو رندر میکنه )

FAgxuWxWUAEQqgU.png

استفاده از فناوری Motion Matching​


همین طور زمانی که نسخه نسل نهمی داشت توسعه پیدا میکرد و سه سال بود در دست ساخت بود سازندگان بازی داشتن از فناوری پیشرفته Motion Matching استفاده می کردن. بعد تر که نسخه حقیقی نسل نهمی کنسل شد، سازندگان اومدن یه کاری کردن و پیش خودشون فکر کردن میتونن از بازمانده ها، و خرابه های نسخه حقیقی نسل نهمی در بخش انیمیشن ها شاید بتونن یه بخش هایی از فناوری پیشرفته Motion Matching استفاده کنن. ولی به دلیل این که سخت افزار های نسخه موبایلی توانایی رندر کامل و محاسبات این فناوری پیشرفته رو ندارن اومدن به صورت نصفه نیمه و بسیار ناقص از این فناوری Motion Matching در نسخه موبایلی بهره بردن.

انقدر باید انیمیشن ها و بخش های مختلف رو در کد نویسی ها ( کد نویسی های بازی باید روی چندین پلتفرم یکی باشه و این وسط پتانسیل سخت افزار های کنسول های نسل نهمی و فناوری های پیشرفته این کنسول ها به راحتی هر چه تمام در هدر میره ) رو دست کاری کنن تا بتونن به کیفیتی برسن که نسخه های مختلف بدون مشکلی در بخش آنلاین با هم بازی کنن. شاید رگه هایی از اون پتانسیل نهغته رو در این ویدئوی پایین ببینید که چقدر میتونست نسخه حقیقی نسل نهمی در بخش انیمیشن ها پیشرفته باشه. ویدئوی پایین هم توضیحات کیمورا برای استفاده از این فناوری و نبرد های تن به تن هستش که ویدئوش چند وقت پیش بود که لیک شده بود.

ویدئوی اول آزادی توپ 360 درجه توپ و بازیکن رو نشون میده که توپ و بازیکن چگونه از هم جدا میشن و آزادی عمل بازیکن رو نشون میده در کار با توپ. این بخش ها در نسخه حقیقی نسل نهمی در توسعه بود که کونامی اومده همین فناوری رو به صورت ناقص روی نسخه موبایلی پیاده سازی کنه، که خب با افت کیفیت و دانگرد های شدیدی روبرو شده. به هر حال نسخه موبایل در مرحله اول بتونه تمامی این موارد رو به درستی رندر کنه !

View attachment 注目のウイイレ最新作「eFootball™」を“世界最速”体験&レビュー!! - Segment1(00_00_58.033-00_01_06.000).mp4

View attachment PCM 突發!KONAMI E Football 2022 (試玩版) 率先試 - Segment1(00_23_47.633-00_23_52.566).mp4

منابع و بانک های اطلاعاتی دیگری هم دیده شده و آن چنان مهم نیست که بهش اشاره کنیم.

گیم پلی بازی هم حتی نسبت به نسخه کنسولی نسل هشتمی افت فاحشی داشته. همه چیز قفل شده.از فیزیک بگیرید تا آزادی توپ و بسیاری از موارد. ویژگی های پلیر ایدی بازیکنان برداشته شده. کار با کنترلر ساده تر شده و بسیاری از ویژگی های بازی برای ساده تر کردن بازی و همسان سازی با نسخه موبایلی از بازی حذف شده. ویژگی های تاکتیکی محدود شده و بسیاری از ویژگی های تاکتیکی از بازی حذف شده.

گرافیک بازی حتی نسبت به نسخه نسل هشتمی هم افت شدیدی کرده. کیفیت تماشاگران،نورپردازی،کیفیت چمن و بسیار موارد دیگه بسیاری سطحی و بی کیفیت روشون کار شده، حتی بخش گرافیکی بازی نسبت به نسخه تست بتای آنلاین هم دچار دانگرد هایی شده !!! باور نکردنیه ؟! باور کنید این اتفاق رخ داده و بازی که بخواد کرس پلتفرم در حد یک بازی موبایلی روش کار بشه همین بلا سرش میاد.

این بازی فقط یک نسخه موبایلی هستش و بس و طرفداران نسخه کنسولی رو به هیچ عنوان راضی نمیکنه. اگر دنبال یک بازی فوتبالی هستین که از توان و قدرت کنسول های نسل نهمی و به صورت کلی کنسول ها استفاده کرده باشه فعلا فقط بازی فیفا در دسترس هستش.

بازی eFootball یک بازی موبایلی هستش. شک دارید ؟ دانلود کنید و بازیش کنید تا پی به این موضوع ببرید. هنوز که هنوزه بسیاری از طرفداران بازی تو شوکن و باور نمیکنن دیگه نسخه کنسولی در کار نیست. حتی نسخه نسل هشتمی و چه برسه استفاده از قدرت سخت افزار های کنسول های نسل نهمی. این کونامی هستش، کمپانی که سری متال گیر، سایلنت هیل و بسیاری دیگر از بازی های بزرگ خودش رو با دست های خودش دفن کرد و حالا هم نوبت PES رسید و همین کار رو با این سری کرد.

کونامی الان در بخش بازی های موبایلی فعال هست. کستلوانیا،کنترا و .. نسخه های جدیدش رو اومده بر روی موبایل منتشر کرده و حالا برای سود بیشتر و حرص و طمع دیوانه واری که این کمپانی رو گرفته اومده این ایده عجیب و غریب کرس پلتفرم ( تا جایی که نسخه موبایلی بتونه با پلی استیشن 5 بازی کنه !!! ) رو طرح ریزی کرده و بازی هم به صورت کامل آنلاین محور شده و تجربه این نسخه بر روی کنسول های نسل نهمی و حتی نسل هشتمی برای دوست داران بازی های فوتبالی که دنبال یه بازی فوتبالی هستن که از توان سخت افزاری این کنسول ها استفاده کرده باشن، جز ناامیدی چیز دیگری با خودش به همراه نداره.

پاینده باشید ...
 
آخرین ویرایش:

Arash.RG

کاربر سایت
May 7, 2014
618
نام
آرش

توضیحاتی درباره eFootball​


بعد از دیدن این گزارش تصویری که به صورت رسمی توسط بازیسنتر تولید کردیم ما یک سری توضیحات تکمیلی دیگه برای دوستان قرار میدیم، و امیدوارم براتون مفید واقع بشه

مرگ سری PES

همون طور که بار ها اشاره کردیم و یه سری از طرفدارهای بازی هنوز متوجه عمق فاجعه نشدن و منتظر نسخه کنسولی بودن دیگه با دیدن انتشار نسخه بازی به صورت رسمی دیدن که با یک بازی موبایلی طرف هستن که حتی بازی نسبت به نسخه PES 2021 دانگرد شده و یک سری بخش ها نسبت به نسخه تست آنلاین بتا باز هم دانگرد شده.

دلیل هم داره و دلیل اصلی اینه تیم سازنده بازی رو باید طوری توسعه بده تا تمامی پلتفرم ها بتون باهم بازی کنن و انقدر از سر و ته بازی میزنن تا تمامی پلتفرم ها بتونن بدون هیچ مشکلی با هم بازی کنن. ( حتی بازی در جاهایی نسبت به همون نسخه تست آنلاین بتا هم دانگرد هایی روی بخش های مختلف بازی صورت گرفته (

دوستان سری Pro Evolution Soccer دیگه هیچ وجود خارجی نداره. کونامی با دستای خودش این بازی رو کشت و برای همیشه دفن کرد. این eFootball یک بازی موبایل هستش که بر روی کنسول ها پورت شده. تمامی بخش های بازی تقریبا طوری توسعه داده میشه که لید پلتفرم اصلی نسخه موبایلی باشه و بقیه پلتفرم ها باید با نسخه موبایلی مچ بشن.

حالا توضیحاتی درباره پورت بازی و روند توسعه بازی به شما میدم :​


بعد از کنسل شدن نسخه حقیقی نسل نهمی این بازی که 6 ماه پیش بازی کنسل شد ( تو گزارش تصویری توضیحاتی در این رابطه داده شد ) و بسیاری از کارمندان و طراحان اون نسخه اخراج شدن و بخشیشون هم استعفا دادن،سیتارو کیمورا از قدیمی های باقی مانده تیم سازنده PES طرح خودش ( کرس پلتفرم کردن،سرویس محور کردن، و فری تو پلی شدن بازی ) رو به مدیران کونامی داد. طرح سریع مورد قبول واقع شد و کونامی نسخه ای به نام تست آنلاین رو منتشر کرد.

حالا این نسخه تست آنلاین چی بود ؟ این نسخه همون نسخه موبایلی PES بود که آخرین ورژن نسخه موبایلی رو + یک سری ویژگی های نسل نهمی ( اون هم ناقص و بسیار محدود مثل یکپارچگی گیم پلی بازی در زمان های کرنر و اوت دستی و .. که البته الان در نسخه eFootball پلی استیشن 4 هم این ویژگی ها وجود داره ) که منتشر کردن. یعنی بیس و پایه بازی نسخه موبایلی هست و بعد روی این نسخه دارن کار میکنن تا تمامی پلتفرم ها بتونن به صورت کراس پلی با هم بازی کنن !

حالا موتور Uneal Engine 4 این وسط چی کار میکنه و دقیقا چه نقشی داره ؟​


موتور انریل حکم یک موتور رندر رو داره در این نسخه موبایلی. یعنی گیم پلی،انیمشن،فیزیک و ... به صورت مستقیم رفته روی موتور انریل سوار شده برای رندر گیری تا تیم سازنده بتونه با استفاده از ویژگی های انریل 4 برای کرس پلتفرم کردن بازی دستشون باز باشه. هیچ چیزی با ویژگی های موتور انریل به صورت صفر ساخته نشده ( منظور هسته گیم پلی بازی،کد نویسی های گیم پلی بازی،فیزیک،انیمیشن،هوش مصنوعی،موشن های صورت و بسیار موارد دیگه ... ) همه کد نویسی ها از موتور فاکس بر روی موتور گرافیکی انریل 4 منتقل شده چون انریل توانایی بهینه سازی فوق العاده ای بر روی تمامی پلتفرم ها داره و تیم سازنده فقط از این ویژگی انریل 4 استفاده کرده. نه کم تر و نه بیشتر.( نسخه ای که داشت با موتور انریل 4.26 بازسازی میشد و توسعه پیدا میکرد و نسخه حقیقی نسل نهمی بود کنسل شد )

در بانک اطلاعاتی بازی که روش تحقیاتی شده به یه سری مواردی دست پیدا کردیم :​


در قسمت فایل های بازی Unreal Engine، به چندین انیمیشن و صحنه های کات شده با موتور توجه می کنیم. برای مثال انیمیشن های تماشاگران توسط UE4 مدیریت می شه و تولید شده، ولی حتی انیمیشن طراحی شده تماشاگران هم برای نبود مشکل در کرس پلتفرم به شدت ابتدایی و اولیه طراحی شده و کیفیت فاجعه باری داره که اصلا عجیب نیست !

View attachment 226727View attachment 226728View attachment 226729

تمام انیمیشن ها هنوز توسط موتور فاکس (فایل های .gani/.fdc) مدیریت می شن ( کد نویسی های اون موتور هستش که فقط به موتور انریل 4 منتقل شده و انریل 4 فقط داره این بخش ها رو رندر میکنه )

View attachment 226730

استفاده از فناوری Motion Matching​


همین طور زمانی که نسخه نسل نهمی داشت توسعه پیدا میکرد و سه سال بود در دست ساخت بود سازندگان بازی داشتن از فناوری پیشرفته Motion Matching استفاده می کردن. بعد تر که نسخه حقیقی نسل نهمی کنسل شد، سازندگان اومدن یه کاری کردن و پیش خودشون فکر کردن میتونن از بازمانده ها، و خرابه های نسخه حقیقی نسل نهمی در بخش انیمیشن ها شاید بتونن یه بخش هایی از فناوری پیشرفته Motion Matching استفاده کنن. ولی به دلیل این که سخت افزار های نسخه موبایلی توانایی رندر کامل و محاسبات این فناوری پیشرفته رو ندارن اومدن به صورت نصفه نیمه و بسیار ناقص از این فناوری Motion Matching در نسخه موبایلی بهره بردن.

انقدر باید انیمیشن ها و بخش های مختلف رو در کد نویسی ها ( کد نویسی های بازی باید روی چندین پلتفرم یکی باشه و این وسط پتانسیل سخت افزار های کنسول های نسل نهمی و فناوری های پیشرفته این کنسول ها به راحتی هر چه تمام در هدر میره ) رو دست کاری کنن تا بتونن به کیفیتی برسن که نسخه های مختلف بدون مشکلی در بخش آنلاین با هم بازی کنن. شاید رگه هایی از اون پتانسیل نهغته رو در این ویدئوی پایین ببینید که چقدر میتونست نسخه حقیقی نسل نهمی در بخش انیمیشن ها پیشرفته باشه. ویدئوی پایین هم توضیحات کیمورا برای استفاده از این فناوری و نبرد های تن به تن هستش که ویدئوش چند وقت پیش بود که لیک شده بود.

ویدئوی اول آزادی توپ 360 درجه توپ و بازیکن رو نشون میده که توپ و بازیکن چگونه از هم جدا میشن و آزادی عمل بازیکن رو نشون میده در کار با توپ. این بخش ها در نسخه حقیقی نسل نهمی در توسعه بود که کونامی اومده همین فناوری رو به صورت ناقص روی نسخه موبایلی پیاده سازی کنه، که خب با افت کیفیت و دانگرد های شدیدی روبرو شده. به هر حال نسخه موبایل در مرحله اول بتونه تمامی این موارد رو به درستی رندر کنه !

View attachment 226734

View attachment 226731

منابع و بانک های اطلاعاتی دیگری هم دیده شده و آن چنان مهم نیست که بهش اشاره کنیم.

گیم پلی بازی هم حتی نسبت به نسخه کنسولی نسل هشتمی افت فاحشی داشته. همه چیز قفل شده.از فیزیک بگیرید تا آزادی توپ و بسیاری از موارد. ویژگی های پلیر ایدی بازیکنان برداشته شده. کار با کنترلر ساده تر شده و بسیاری از ویژگی های بازی برای ساده تر کردن بازی و همسان سازی با نسخه موبایلی از بازی حذف شده. ویژگی های تاکتیکی محدود شده و بسیاری از ویژگی های تاکتیکی از بازی حذف شده.

گرافیک بازی حتی نسبت به نسخه نسل هشتمی هم افت شدیدی کرده. کیفیت تماشاگران،نورپردازی،کیفیت چمن و بسیار موارد دیگه بسیاری سطحی و بی کیفیت روشون کار شده، حتی بخش گرافیکی بازی نسبت به نسخه تست بتای آنلاین هم دچار دانگرد هایی شده !!! باور نکردنیه ؟! باور کنید این اتفاق رخ داده و بازی که بخواد کرس پلتفرم در حد یک بازی موبایلی روش کار بشه همین بلا سرش میاد.

این بازی فقط یک نسخه موبایلی هستش و بس و طرفداران نسخه کنسولی رو به هیچ عنوان راضی نمیکنه. اگر دنبال یک بازی فوتبالی هستین که از توان و قدرت کنسول های نسل نهمی و به صورت کلی کنسول ها استفاده کرده باشه فعلا فقط بازی فیفا در دسترس هستش.

بازی eFootball یک بازی موبایلی هستش. شک دارید ؟ دانلود کنید و بازیش کنید تا پی به این موضوع ببرید. هنوز که هنوزه بسیاری از طرفداران بازی تو شوکن و باور نمیکنن دیگه نسخه کنسولی در کار نیست. حتی نسخه نسل هشتمی و چه برسه استفاده از قدرت سخت افزار های کنسول های نسل نهمی. این کونامی هستش، کمپانی که سری متال گیر، سایلنت هیل و بسیاری دیگر از بازی های بزرگ خودش رو با دست های خودش دفن کرد و حالا هم نوبت PES رسید و همین کار رو با این سری کرد.

کونامی الان در بخش بازی های موبایلی فعال هست. کستلوانیا،کنترا و .. نسخه های جدیدش رو اومده بر روی موبایل منتشر کرده و حالا برای سود بیشتر و حرص و طمع دیوانه واری که این کمپانی رو گرفته اومده این ایده عجیب و غریب کرس پلتفرم ( تا جایی که نسخه موبایلی بتونه با پلی استیشن 5 بازی کنه !!! ) رو طرح ریزی کرده و بازی هم به صورت کامل آنلاین محور شده و تجربه این نسخه بر روی کنسول های نسل نهمی و حتی نسل هشتمی برای دوست داران بازی های فوتبالی که دنبال یه بازی فوتبالی هستن که از توان سخت افزاری این کنسول ها استفاده کرده باشن، جز ناامیدی چیز دیگری با خودش به همراه نداره.

پاینده باشید ...
داداش به خدا این آشغالی که کونامی داده ارزش نداره این همه وقتتو بزاری واسش بنویسی یه خط هم زیادشه خودتو خسته نکن جدی حیف قلم تو.

فقط امیدوارم یا ورشکسته شن به بدترین شکل یا یکی آیپی رو ازشون بخره تمام شه این بازی کثیف. ر*دم تو قیافه آدام باتی ـه پاچه خارـه بدبخت که واسه دو هزار حاضره مادر و خواهر خودشم الان بفروشه واسه تبلیغ این بازی، جالبه هنوزم بیخیال نشده و الان هم که دیگه همه دنیا به چشم دیدن چه چرتی ساخته شده داره ماله میکشه و به منتقدا و هوادارای قدیمی سری توهین میکنه . هیچوت تا حالا تو صنعت گیم از یه شخص بدم نیومده جز این انگل قیافشو میبینم بالا میارم . آه هرچی گیمر که یه روز حداقل با پس خاطره داشتن میگیرش و مثل یه تیکه دستمال از کونامی هم پرتش میکنن بیرون
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
داداش به خدا این آشغالی که کونامی داده ارزش نداره این همه وقتتو بزاری واسش بنویسی یه خط هم زیادشه خودتو خسته نکن جدی حیف قلم تو.

فقط امیدوارم یا ورشکسته شن به بدترین شکل یا یکی آیپی رو ازشون بخره تمام شه این بازی کثیف. ر*دم تو قیافه آدام باتی ـه پاچه خارـه بدبخت که واسه دو هزار حاضره مادر و خواهر خودشم الان بفروشه واسه تبلیغ این بازی، جالبه هنوزم بیخیال نشده و الان هم که دیگه همه دنیا به چشم دیدن چه چرتی ساخته شده داره ماله میکشه و به منتقدا و هوادارای قدیمی سری توهین میکنه . هیچوت تا حالا تو صنعت گیم از یه شخص بدم نیومده جز این انگل قیافشو میبینم بالا میارم . آه هرچی گیمر که یه روز حداقل با پس خاطره داشتن میگیرش و مثل یه تیکه دستمال از کونامی هم پرتش میکنن بیرون
آرش جان من اصلا تاپیکش رو نزدم. پیام های خصوصی و .. برام میاد که چرا تاپیکش زده نشده و چرا توضیحات بیشتری به ما نمیدی و از این صحبت ها.

برای احترام به دوستانی که به من پیام دادن و همین طور کلا دوستان بازیسنتری و بتونیم تاپیک ها رو فعال نگه داریم به هرحال وظیفه داریم اطلاع رسانی کنیم، اگر مقالات و گزارش هایی که تلخ هم حتی باشه. وگرنه این بازی و کمپانی کونامی اصلا ارزش تبلیغ و حمایت کردن رو نداره و وقتی اونا به ما گیمر ها هیچ احترامی نمیذارن و هیچ اهمیتی به ما نمیدن، پس ما چرا باید حمایتشون کنیم و بهشون احترام بذاریم ؟!

بازی هم روی نسخه موبایل داره سود بسیار بسیار زیادی میکنه. در گزارش های مالی کونامی ذکر شده. حتی این بازی به نوبه خودش و در اندازه خودش روی نسخه کنسولی هم سود خوبی رو در گزارش مالی کونامی در بر داشت ( یه سری فکر میکنن نسخه کنسولی این بازی برای کونامی ضرر داره که اصلا این طوری نیست. در مقایسه با فیفا و اون فروش نجومی که اون بازی داره این بازی فروش کم تری داره ولی به نوبه خودش و در مقایسه با بودجه ساخت خودش اتفاقا خوب داشت سود میکرد این بازی حتی روی کنسول ) نسخه کنسولی سالی داره سه میلیون و خورده ای فروش میکنه،از بخش مای کلاب، پرداخت های درون برنامه ای، مسابقات جهانی و .. داشت درامد زایی خوبی میکرد و این بازی بازار خودش رو داشت ( در مقایسه با خودش و نه در مقایسه با فیفا و فیفا که اصلا سود عجیب و غریبی داره میکنه )

بودجه ساخت این بازی هم در سال بالا نبود که بخواد برای کونامی ضرر داشته باشه. کونامی ولی وقتی نسخه موبایلی رو دید، حرص و طمع بیشتری گرفتتشون و با خودشون گفتن چرا که نه ؟ بیایم سیاست های موبایل رو روی کنسول هم پیاده سازی کنیم و سود بیشتری نصیبشمون بشه ( البته در مصاحبه هایی گفته شده که اینا منتظر واکنش گیمر ها روی کنسول هستن با این بازی جدید ) کونامی هستش و واقعا نمیدونم باید چه واژه ای برای این کمپانی ... به کار برد. نه این بازی، بلکه بسیاری از بازی های محبوب ما رو دفن کردن و نابودشون کردن.

  • این رو هم اضافه کنم، منابع معتبر گفتن ( انجمن مشهور وب برادر این خبر رو گفته ) مایکروسافت دوبار پیشنهاد خرید این سری رو به کونامی داده، ولی کونامی قبول نکرده، بار دوم پیشنهاد مایکرو این بود که آی پی نام PES و نسخه کنسولی این سری رو حداقل به ما بدین ( چون میشه آی پی نسخه کنسولی رو خرید و نسخه موبایلی رو نگه داشت و برعکس و لایسنس گرفتن لیگ ها و تیم ها در نسخه های موبایل و کنسول با هم متفاوت هستش ) ولی بازم کونامی زیر بار نرفته. همون طور که گفتم این بازی برای کونامی سود سرشاری داره وگرنه همون نسل هشتم نسخه کنسولی این سری رو منتشر نمیکرد. اینا همه نسخه های کنسولی رو در همون نسل هشتم نابود کردن ولی PES رو زنده نگه داشتن هر طوری شده بود. بودجه ساخت بازی و تعداد تیم سازنده کم شده بود ولی بازی رو نگه داشته بودن چون براشون سود داشت. بازی سود نداشت مدت ها پیش این کمپانی حریص،طماع پروندش رو میبست.

امیدوارم این eFootball و سیاست های جدید حداقل روی نسخه کنسولی با کله بخوره زمین و واقعا هم نمیدونم این اتفاق رخ میده یا خیر !
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
در کد به دست اومده از بازی بیش از 47 مدل مختلف از تماشاگران مختلف (و بدون احتساب تعویض رنگ) وجود داره در حالی که در بازی به ندرت 5-6 مورد به صورت بی کیفیت نمایش داده میشن و تکرار میشن. ( در آپدیت ها و به روز رسانه ها امکان تغییرات و پیشرفت در کیفیت تماشاگران بازی وجود داره )

FAjfk04WYAEgGgE.png

همین طور یه عکسی از طراحی دستشویی و اتاق رختکن ( که اتاق رختکن تیم های پارتنر طراحی شده و در نسخه کنونی هم هستش ) باشگاه منچستر یونایتد به دست اومده که معلوم نیست باقی مانده های نسخه حقیقی نسل نهمی هستش یا چیز دیگه ای ! کلا عجب شتر گاو پلنگی شده این بازی !

FAjm8tMWUAsRDL-.jpg

همین طور مدلینگ نسخه موبایلی بازیکنا که از کد بازی گرفته شده ...

FAjqId-XIAQ6xgH.jpg
 

Assassin's Creed

کاربر سایت
Jun 24, 2006
1,320
نام
محمد امین
همون بهتر که جمع شد رفت!
زودتر خود Konami هم جمع بشه بره!

یک شرکت آشغال به تمام معنا ...
میتونست دوتا نسخه بسازه یکی Efootball یکی هم PES ولی خب آشغال کونامی!
کلا کونامی از کسلوانیا 2 به بعد نشون داد روند سرویس شدن رو پیش گرفته
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
شما رو نمیدونم ولی احساس میکنم کنامی داره به عمد گند مینه تو همه IP هاش اخه مگه میشه ؟ مگه داریم ؟ متال گیر رو کشوند به اون وضع Contra: Rogue Corps که چند سال پیش منتشر کرد یـ فاجعه ای بود اون سرش نا پیدا حالا هم PES ؟ جدا این وسط یـ چیزی مشکوکه :|

اینو :

1633036687992.png


:|
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
من امیدوارم همچنان کونامی بتونه با آپدیت دستی به سرو روی بازی بکشه و رقابت بهتری با EA داشته باشه بنظرم هنوز هیچی تموم نشده
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
امیدوارم کونامی به خاک سیاه بشینه این همه آی‌پی اسیر شده دستش آزاد بشن به دست آدمش برسه. ولی فکر نکنم بشه. شرکت قوی هست کونامی از همین آت و آشغالاش خوب پول درمیاره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر