ناتی داگ: فکر میکردیم اخرین ما اعتبارمان را زیر سوال میبرد

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
fgmq_the_last_of_us-600x337.jpg


درود

یکی از بهترین عناوین نسل قبل بدون شک بازی اخرین ما بود که توانست با ارائه ی یک داستان قدرتمند و گیم پلی جالب و بی نظیر تبدیل به یکی از عناوین موفق کنسول ps3 شود.

حال مصاحبه ای با سازندگان بازی انچام گرفته است که اظهار نظرهای جالبی را انجام داده اند.

بروس استرلی یکی از کارگردانان بازی میگوید:

ما فکر میکردیم که به نام و وجهه ناتی داگ که پس از سال ها تلاش بدست امده بود ضربه میزنیم. ما فکر میکردیم وجهه ناتی داگ خراب میشود.

نیل دراکمن یکی از کارگردانان بازی در خصوص بازی میگوید:

ما فکر میکردیم که بازی شکست میخورد و نام و اعتبار تانی داگ را زیر سوال میبرد

انتونی نیومن یکی دیگر از طراحان ارشد بازی میگوید:

بازی مشکلاتی داشت اما حل شدنی بود. ما تصمیم به تغییراتی در گیم پلی بازی گرفتیم و این تغییرات جواب داد.

بازی اخرین ما در سال 2013 عرضه شد و چه از بعد کیفی و چه از نظر تجاری تبدیل به یک عنوان موفق شد.

ناگفته نماند که دو کارگردان بازی اخرین ما ، بر روی قسمت چهارم سری انچارتد کار میکنند که قرار است در سال 2016 عرضه شود.
 
آخرین ویرایش:
واسم غیر قابل باوره که هنوزم هستند افرادی که ازLAST OF US خوششون نیاد و با کینه ورزی راجع بهش پست بدن!!! خدا به راه راست هدایتشون کنه.
LAST OF US به غیر از سینگل خوب مولتی پلیرش هم حرف نداشت! این تیم کاملا میئونه چی داره میسازهو چجوری لذت رو به ارمغان بیاره...کاری که داره الان با Uncharted 4 هم انجام میده.
 
زحمت کشیدنو داشتن پرسنل کاملو مجرب ۵۰ در صد بازیسازی رو تشکیل میده ، ۵۰ در صد دیگش نیلو بروسن ! ، نداریم آقا !! شرکتای دیگه فقط ۵۰ در صد دارن !! مخا تعطیل ، برا اینکه دعوا نشه کوجیمائو راک استار هم ۵۰ در صد :d
 
واقعا خیلی متواضع و فروتن هستند .به نظر من بازی مثل THE LAST OF US شاهکاری هست که تو دنیای بازی های کامپیوتری تکرار نمیشه از همه لحاظ گرافیک گیمپلی داستان موسیقی و... که نمیشه تو صد تا مقاله هم اورد واقعا هر چی ازش تقدیر بشه بازم کمه
 
البته هیچ وقت نگفتن TLoU انقلابی بود ولی از نظرم انیمیشن شخصیت ها, صورتشون, حرکت لب و عضلات صورت و نحوه گفتن دیالوگ ها انقلابی بود! من تا به حال تو یک بازی ندیدم که اینقدر کات سین ها حالت سینماتیک بگیره, انگار داری یه فیلم واقعی میبینی.

با وجود اینکه بازی از نظر گیم پلی و گرافیک بی نقص بود اما پایان بازی منو اذیت میکرد.
 
واسم غیر قابل باوره که هنوزم هستند افرادی که ازLAST OF US خوششون نیاد و با کینه ورزی راجع بهش پست بدن!!! خدا به راه راست هدایتشون کنه.
LAST OF US به غیر از سینگل خوب مولتی پلیرش هم حرف نداشت! این تیم کاملا میئونه چی داره میسازهو چجوری لذت رو به ارمغان بیاره...کاری که داره الان با Uncharted 4 هم انجام میده.

من خودم تمام بازیهای ناتی رو بازی کردم هر چی که ساخته تا الان و از همش هم لذت بردم. اینو گفتم که فکر نکنین فن مایکروسافتم یا چیز دیگه. روی ps3 فرصت نشد تجربش کنم و وقتی ps4 خریدم و فهمیدم روی این کنسول هم قراره بیاد و جزو اولین کسایی بودم که 250 تومن ناقابل برای نسخه نسل جدیدش دادم. تمام ذهنیتم هم تو این مدت شاهکارهای قبلی ناتی داگ و تعریف و تمجیدهایی بود که تو این مدت ملت از این بازی کرده بودن. بخاطر همین توقعات بیش از حد بود که شاید یه جوری خورد تو ذوقم. به هر حال میدونستم با گذاشتن این پست اینجا قراره کلی مسخره بشم ولی خب اشکالی نداره اینم نظر من بود خواستم رو نت به اشتراک بزارم.
 
من, زیاد کنسول بازی نکردم (تقریبا بعد از sega mega drive ) , اما خوب جدیدا علاقه ام خیلی بیشتر شده به کنسول تا اینکه بشینم با pc بازی کنم .

و از اون بدتر !!! اینکه هنوز با اینکه فیلم و اسکرین شات و ... از این بازی دیدم هنوز نشده این بازی رو تجربه اش کنم خودم !

:( :-s :((

امیدوارم اگر روزی قرار TLOU 2 بیاد , اون رو در همان اوایل عرضه اش بشه تجربه اش کنم . :(
 
همیشه به همه کس میگفتم که ساخت این بازی از ناتی داگ بعیده. بازی بی نهایت خطی تو یه محیط بسته که تقریبا هیچ حسی به آدم نمیده با یه گیم پلی تکراری.
به هر کس اینارو گفتم مسخرم کردو خندید.
واقعا به خودم امیدوار شدم. سازنده های بازی هم مث من فکر میکردن. ولی امان از ملت جو گیر... 8-|

داشتم تاپیک Journey | PS4 رو میخوندم نظر شما در مورد اون بازی هم جالب بود.

من روی همین صحبتای ملت جو گیر شدم بازی رو رو پی اس 3 خریدم ولی کلا نیم ساعتم نتونستم بازیش کنم :-&

صحبت شما درسته

بحث همون حسی هست که شما ازش حرف میزنین ولی من بهش نداشتم.


برای جفت بازی ها نوشتی حسی بهت ندادن :d از لحاظ حس Journey و TLoU از تاپ های نسل قبل بودن. اگه با اونا حس نگرفتی مطمئن باش با هیچ بازی دیگه ای حس نمیگیری.

اعتماد بنفست هم در نوع خودش از بهتریناست :d پروژه های میلیون دلاری که کلی وقت و استعداد و هنر و خلاقیت و کارگردانی و تکنولوژی میخواد رو با طراحی وبسایت یکی میکنی. :d
 
داشتم تاپیک Journey | PS4 رو میخوندم نظر شما در مورد اون بازی هم جالب بود.






برای جفت بازی ها نوشتی حسی بهت ندادن :d از لحاظ حس Journey و TLoU از تاپ های نسل قبل بودن. اگه با اونا حس نگرفتی مطمئن باش با هیچ بازی دیگه ای حس نمیگیری.

اعتماد بنفست هم در نوع خودش از بهتریناست :d پروژه های میلیون دلاری که کلی وقت و استعداد و هنر و خلاقیت و کارگردانی و تکنولوژی میخواد رو با طراحی وبسایت یکی میکنی. :d
شما فک میکنم متوجه منظور من از مثالی که زدم نشدی.
من هدفم مقایسه نبود از لحاظ تکنیکی و لجستیکی. من میخواستم اینو بگم که وقتی مثلا ماست بندم باشی طرف ندونه تو ماست آب بستی و کلی فروش کنه و از این راه سرمایه ای بهم بزنی بازم ناراحت میشی؟ معلومه که نمیشی.
حالا چه ربطی داره. من کارم این بود کارمو مثال زدم.
Journey هم یه تیم 10-12 نفره ساختتش جهت اطلاع و اگه تبدیل به پروژه میلیون دلاری شده از هزینه شدن از جیب امثال من و شما به اینجا رسیده.
 
با وجود اینکه بازی از نظر گیم پلی و گرافیک بی نقص بود اما پایان بازی منو اذیت میکرد.

اتفاقا به نظر من گیم پلی نقص داشت ولی پایان بازی عالی بود :d
اصلا اگر پایان بازی خوب نبود من تو این همه تعریف شک می کردم چون بار بازی روی داستان بود تا گیم پلی. اگر دقیقا همون گیم پلی رو با یه داستان ضعیف درست کنن جواب نمیده.

بازی بی نهایت خطی تو یه محیط بسته که تقریبا هیچ حسی به آدم نمیده با یه گیم پلی تکراری.

اولا خطی بودن چیزه بدی نیست. ماریو گلکسی هم خطیه. دوما حس دادن از شخص به شخص فرق میکنه. سوما گیم پلی هم اگر بازی طولانی تر از اینی که هست بود شاید حرفتون رو قبول می کردم ولی چون طولانی نبود تنوع خوبی داشت.

ویرایش: محیط ها هم بعضی مواقع بسته بود و بعضی مواقع خوب باز بودن. بازی های survival اصولا زیاد باز نیستن.
 
به نظر من این یه چیز کاملا طبیعی و نرمال هست که بازیساز در مورد موفقیت یه آی پی جدید نگرانی و حساسیت داشته باشه و اینکه ناتی داگ از محدود شرکت هایی هست که ریسک خلق یه آی پی جدید رو همیشه پذیرفته چیزی که متاسفانه این روزا به ندرت میتونیم از شرکت های بازیسازی ببنیم. هر بازیسازی قطعا باید به فکر آینده و موفقیت بازی که میسازه باشه و چالش های اونو سبک و سنگین کنه و بعد تصمیم به خلق و ساخت اون ببره و مهم تر از همه یه شرکت بزرگ و با چنین سابقه و بخصوص توقعات بالا طرفدارها طبیعتاً نگرانی کاملا بجایی در این موضوع داشته ست.
 
این صحبت نه ربطی به شکسته نفسی داره و نه اقرار به بد بودن بازی! برید صحبت های نیل دراکمن توی کی نوت IGDA رو ببینید اونجا کامل توضیح میده قضیه این چی بوده. تو طرح اول اصلا داستان یه چیز دیگه بوده. این ویروس فقط زن هارو اینفکت میکرده و با مردا کاری نداشته. الی هم تنها کسی که ویروس باهاش کار نداشته. اینا داشتن همین طرح رو میساختن میرفتن جلو تا جایی که تقریبا همه تیم اعتراض میکنن و میگن ایده بدی هست و خوششون نمیاد و اگه ساخته بشه به اف میرن. حتی یه سری بحث های فمنیستی هم راه میفته چون دراکمن میگه اون موقع پدر میشه و بچش هم دختر بوده. برای همین تصمیم میگیره کلا بازی نه توهینی به زن ها داشته باشه و نه حتی هیچ استفاده جنسی از زن ها بشه. خود دراکمن اصلا در این زمینه یه کنفرانس مجزا میده که اسمش "صادقانه نوشتن" هستن و اگه گیرتون امد حتما ببینید.

خلاصه اینکه این ماجرا مربوط به طرح اول بازی هست که بعدا از بیخ عوض میشه. طرح دوم رو هم خود دراکمن عوض میکنه و پایان بازی یه چیز دیگه میشه و در نهایت بازی نهایی میشه این که همه یهو میفهمن کم کم خیلی خفن شده.

پ.ن: دراکمن تو کی نوت هاش یه تیکه اساسی به کوجیما و تیم نینجا میاد که از زن ها استفاده تجاری مکنن!:دی بعد میگه من دقیقا با طراح شخصیت الی علیه این سیستم مبارزه کردم. برای همین بازی تنها یه باس فایت داره که انم باید با الی بکشیش. و این باس بلواقع کسی هست که میخواد از زن ها استفاده کنه (مفهومن) اما الی پرپرش میکنه!:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or