ناتی داگ: فکر میکردیم اخرین ما اعتبارمان را زیر سوال میبرد

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
fgmq_the_last_of_us-600x337.jpg


درود

یکی از بهترین عناوین نسل قبل بدون شک بازی اخرین ما بود که توانست با ارائه ی یک داستان قدرتمند و گیم پلی جالب و بی نظیر تبدیل به یکی از عناوین موفق کنسول ps3 شود.

حال مصاحبه ای با سازندگان بازی انچام گرفته است که اظهار نظرهای جالبی را انجام داده اند.

بروس استرلی یکی از کارگردانان بازی میگوید:

ما فکر میکردیم که به نام و وجهه ناتی داگ که پس از سال ها تلاش بدست امده بود ضربه میزنیم. ما فکر میکردیم وجهه ناتی داگ خراب میشود.

نیل دراکمن یکی از کارگردانان بازی در خصوص بازی میگوید:

ما فکر میکردیم که بازی شکست میخورد و نام و اعتبار تانی داگ را زیر سوال میبرد

انتونی نیومن یکی دیگر از طراحان ارشد بازی میگوید:

بازی مشکلاتی داشت اما حل شدنی بود. ما تصمیم به تغییراتی در گیم پلی بازی گرفتیم و این تغییرات جواب داد.

بازی اخرین ما در سال 2013 عرضه شد و چه از بعد کیفی و چه از نظر تجاری تبدیل به یک عنوان موفق شد.

ناگفته نماند که دو کارگردان بازی اخرین ما ، بر روی قسمت چهارم سری انچارتد کار میکنند که قرار است در سال 2016 عرضه شود.
 
آخرین ویرایش:
بنظرم بازی خوبی بود اما اینکه اینقدر نمراتش و متاش برای یه new IP خوب بود برمیگرده به ایجاد شدن یه موج تبلیغاتی که نقد ها رو تحت تاثیر قرار داد.
 
همیشه به همه کس میگفتم که ساخت این بازی از ناتی داگ بعیده. بازی بی نهایت خطی تو یه محیط بسته که تقریبا هیچ حسی به آدم نمیده با یه گیم پلی تکراری.
به هر کس اینارو گفتم مسخرم کردو خندید.
واقعا به خودم امیدوار شدم. سازنده های بازی هم مث من فکر میکردن. ولی امان از ملت جو گیر... 8-|

بازی بی نهایت خطی
تقریبا هیچ حسی به آدم نمیده
گیم پلی تکراری
ملت جوگیر

پناه بر خدا! :biggrin1:
سازنده های بازی فکر میکردن TLoU با شکست مواجه میشه، ولی این تفکر تا یه زمان خاصی ادامه داشته نه تا روز انتشار بازی!!!
وسط ساخت بازی بالاخره به یه جایی میرسن که می بینن این همون چیزی هست که میخواستن. متوجه میشن بازی داره خیلی خوب جلو میره و بعدش هم که E3 و درو کردن جوایز و پیش نمایش های طوفانی. یعنی تقریباً یک سال قبل از عرضه بازی میدونستن چیز خوبی میسازن و اون تفکر از بین رفته، نه اینکه تا روز آخر نگران باشن. :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
به این دلیل نگران بودن چون موقع پروسه‌ی ساخت بازی مجبور شدن بخش‌های اساسی رو تغییر بدن. مهم‌ترین هوش‌مصنوعی الی که قرار بود در برابر دشمن آسیب‌پذیر باشه ولی چون سخت‌افزار PS3 کشش رو نداشت مجبور شدن غیرفعالش کنن که خب این‌ها فکر می‌کردن به تجربه‌ی بازی صدمه می‌زنه، ولی برعکس باعث شد تجربه‌ی بازی روان‌تر بشه. دقیقا موضوعی که موقع ساخت بایوشاک هم بحثش بود و اتفاق افتاد. ترسشون از این بود که بازی نقصی داشته باشه و خب این مورد یه نقص بزرگ بود (البته اگه بخوایم از آینده به این موضوع نگاه کنیم، وگرنه در حال حاضر همچین هوش مصنوعی خیلی مناسب‌تر هست). نکته‌ی ترسناکش اینجاست که این رفتار الی رو در چند هفته‌ی آخر تغییر دادن که خب روی تجربه‌ی کلی بازی تاثیر زیادی می‌ذاشت و برای همین نگران بودن. این‌ها چون می‌دونستن اگه الی هر بار توسط دشمن دیده بشه بازیکن باهاش ارتباط برقرار نمی‌کنه و ازش متنفر هم می‌شه (چیزی که دقیقا برعکس هدف سازنده‌ها بود—به دلیل داستان بازی که خب خودتون بهتر می‌دونید) اومدن قوانین بازی رو دور زدن و طوری این سیستم رو جا انداختن که بازیکن زیاد متوجه‌‌اش نشه. (وگرنه همین الان هم چنین الگوریتمی که هوش شخصیت همراه رو به اندازه‌ی بازیکن بالا ببره برای یه بازی به شدت سخت هست و شاید اگه چندتا کارمک دور هم جمع بشن بتونن چنین چیزی رو طراحی کنن). :d

برای همینه که بازی موفق شد، چون اکثر بازیکن‌ها با الی ارتباط برقرار کردن و به دلیل طولانی بودن بازی این رابطه به درستی و با سرعت مناسب شکل گرفت. من شرط می‌بندمم اگه هوش مصنوعی الی مثل روز اول بود و تغییری نمی‌کرد بازی اینقدر موفق نمی‌شد، چون نمی‌تونستن تو اون زمان و با سخت‌افزار قدیمی PS3 چنین هوش مصنوعی رو پیاده کنن. TLoU بیشتر موفقیتش رو مدیون شکل‌گیری رابطه‌ی این دو شخصیت (با پایان غیرمنتظره بازی و متفاوت نسبت به داستان‌های تکراری هم‌سبک) هست وگرنه بقیه بخش‌های بازی در مقایسه با بازی‌های دیگه زیاد متفاوت نبودن، فقط در بالاترین سطح خودشون بودن. کار ناتی داگ هم همینه، شاید ایده‌های کلی بازی‌هاش زیاد متفاوت با بازی‌های دیگه نباشن و حتی بهشون شبیه باشن، اما چون رو تمام بخش‌های بازی به یک اندازه کار می‌کنن (نکته‌ای که کمتر این روزها دیده می‌شه) و به بالاترین سطح می‌رسونن چیزی که بازیکن در آخر تجربه می‌کنه بسیار لذت‌بخش می‌شه. و صد البته لول دیزاین فوق‌العاده‌ی بازی‌هاشون که واقعا خلاقانه و هوشمند هستن. از استودیویی که «کرش» و «جک» رو تو اون زمان ساخته کمتر از این انتظار نمی‌ره.

البته جدا از این‌ها تبلیغات بازی و سابقه‌ی ناتی داگ هم بی‌تاثیر نبود، برعکس خیلی هم تاثیر داشت. :d

پ.ن: عنوان بازی رو داخل گیومه بذارید. یه لحظه فکر کردم اعضای ناتی داگ تا آخرین نفرشون یه بلایی سرشون اومده. :d
 
بازی بی نهایت خطی
تقریبا هیچ حسی به آدم نمیده
گیم پلی تکراری
ملت جوگیر

پناه بر خدا! :biggrin1:
سازنده های بازی فکر میکردن TLoU با شکست مواجه میشه، ولی این تفکر تا یه زمان خاصی ادامه داشته نه تا روز انتشار بازی!!!
وسط ساخت بازی بالاخره به یه جایی میرسن که می بینن این همون چیزی هست که میخواستن. متوجه میشن بازی داره خیلی خوب جلو میره و بعدش هم که E3 و درو کردن جوایز و پیش نمایش های طوفانی. یعنی تقریباً یک سال قبل از عرضه بازی میدونستن چیز خوبی میسازن و اون تفکر از بین رفته، نه اینکه تا روز آخر نگران باشن. :biggrin1:

منم خودم طراح وب سایت هستم. وقتی یه کاریو شروع میکنم و یکم که جلو میره به خودم میگم این چه کاریه دارم تحویل طرف میدم. بعد که کارو تحویل میدم مشتری شاد و خندون چند تا پروژه دیگه هم بهم میده معلومه که از این قضیه شاد و خوشحالم. ولی خودم تو دلم میدونم که چه گندی زدم :d
 
منم خودم طراح وب سایت هستم. وقتی یه کاریو شروع میکنم و یکم که جلو میره به خودم میگم این چه کاریه دارم تحویل طرف میدم. بعد که کارو تحویل میدم مشتری شاد و خندون چند تا پروژه دیگه هم بهم میده معلومه که از این قضیه شاد و خوشحالم. ولی خودم تو دلم میدونم که چه گندی زدم :d
طراح وبسایت ایرانی = ناتی داگ
 
همیشه به همه کس میگفتم که ساخت این بازی از ناتی داگ بعیده. بازی بی نهایت خطی تو یه محیط بسته که تقریبا هیچ حسی به آدم نمیده با یه گیم پلی تکراری.
به هر کس اینارو گفتم مسخرم کردو خندید.
واقعا به خودم امیدوار شدم. سازنده های بازی هم مث من فکر میکردن. ولی امان از ملت جو گیر... 8-|
بروس، خودتی؟! :-o
 
منم خودم طراح وب سایت هستم. وقتی یه کاریو شروع میکنم و یکم که جلو میره به خودم میگم این چه کاریه دارم تحویل طرف میدم. بعد که کارو تحویل میدم مشتری شاد و خندون چند تا پروژه دیگه هم بهم میده معلومه که از این قضیه شاد و خوشحالم. ولی خودم تو دلم میدونم که چه گندی زدم :d

شما = ناتی داگ
مشتری شاد و خندون = هر کی از TLoU لذت برده
ولی خودم تو دلم میدونم که چه گندی زدم = ناتی داگ میدونه چه گندی زده
Facepalm.gif
86_meh.png
 
هم شما هم اون آقایی که قبل از شما همچین پستی داد اشتباه میکنید و نمیدونم شاید نمیتونید بفهمید منظور اون دوست چی بود

منظورش این بود هر انسان فهمیده ای که به کارش اهمیت میده و میخواد یه چیز بدون عیب تحویل بده این فکر رو میکنه که شاید کارش زیادی خوب نشده

داداش شما اولین پست اون آقا رو خوندید یا نه ؟
 
تا جایی که یادمه naughty داشته روی سکوال دیگه کار میکرده، دقیق اسم اون بازی یادم نیست. هر چقدر پیش میرن میبینن این بازی اون چیزی که قبلا بوده فرق داره، از قرار معلوم به سونی مشورت میکنن و سونی اجازه میده این عنوان (The Last of Us ) به عنوان یه new ip خلق بشه.
 
تا جایی که یادمه naughty داشته روی سکوال دیگه کار میکرده، دقیق اسم اون بازی یادم نیست. هر چقدر پیش میرن میبینن این بازی اون چیزی که قبلا بوده فرق داره، از قرار معلوم به سونی مشورت میکنن و سونی اجازه میده این عنوان (The Last of Us ) به عنوان یه new ip خلق بشه.
مرحوم Jak 4 :(
 
بنظرم بازی خوبی بود اما اینکه اینقدر نمراتش و متاش برای یه new IP خوب بود برمیگرده به ایجاد شدن یه موج تبلیغاتی که نقد ها رو تحت تاثیر قرار داد.

اوکی ... :bighug:
امیدوارم این موج تبلیغاتی برای بازیای دیگه هم ایجاد شه ، چون مثلا میتونی بازیه گودزیلا رو با یه موج تبلیغاتی و در دست گرفتن نقد ها به یه بازی متا ۹۵ تبدیل کنی! :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or