گزارش میراث دردسرساز پلی‌استیشن ۳؛ مانع انتشار MGS4 روی پلتفرم‌های جدید شده‌ است

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
12134.jpg


آقای نوریاکی اوکامورا، تهیه‌کننده سری بازی‌های متال گیر، در مصاحبه‌ای تازه با رسانه ژاپنی Real Sound، درباره چالش‌های فنی پورت کردن بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots برای پلتفرم‌های مدرن صحبت کرد. وی توضیح داد که معماری منحصر‌به‌فرد سخت‌افزار Playstation ۳ در زمان عرضه، تیم توسعه را وادار کرده بود تا از راهکارهای کدنویسی بسیار خاص و غیرمتعارفی برای دستیابی به عملکرد سه‌بعدی مطلوب استفاده کنند. به گفته او، همین کدهای پیچیده و اختصاصی باعث شده تا انتقال این بازی به کنسول‌های نسل جدید یا PC، بر خلاف تصور عموم، «بسیار دشوار» و نیازمند زمان و تلاشی مضاعف باشد.
اوکامورا همچنین اشاره کرد که کونامی هنوز تصمیم قطعی برای پروژه بعدی خود پس از عرضه Metal Gear Solid Delta نگرفته است. او تأکید کرد که متدولوژی و روشی که برای ریمیک نسخه Snake Eater استفاده شد، لزوماً برای سایر نسخه‌های این سری پاسخگو نیست و هر بازی نیازمند رویکردی متناسب با ساختار فنی و هنری خودش است.​
 
هر شرکت بالا و پایین داره خب. همین کونامی پارسال و امسال با ریمیکای سایلنت ۲ و متال گیر و نسخه جدید سایلنت کامبک زد بعد سالیان سال. سایلنت دد شده رو با یه ریمیک شاهکار و یه نسخه متفاوت و ریسکی ولی ارزشمند برگردوند. اینا ارزشمند نیست خب؟
مشکل اینه بعضیا توی گذشته موندن. وگرنه به هر نحوی، کمپانیای مورد علاقمون دارن به کارشون ادامه میدن.
مسئله اینه خیلی از ایرانیا میل به گیمشون رو یا از دست دادن یا انقدر ذهنشون شلوغه بخاطر مشکلات که نمیتونن از گیم لذت ببرن وگرنه این سه سال اخیر واقعا بهشت گیمرها بود.
 
هر شرکت بالا و پایین داره خب. همین کونامی پارسال و امسال با ریمیکای سایلنت ۲ و متال گیر و نسخه جدید سایلنت کامبک زد بعد سالیان سال. سایلنت دد شده رو با یه ریمیک شاهکار و یه نسخه متفاوت و ریسکی ولی ارزشمند برگردوند. اینا ارزشمند نیست خب؟
مشکل اینه بعضیا توی گذشته موندن. وگرنه به هر نحوی، کمپانیای مورد علاقمون دارن به کارشون ادامه میدن.
اونا به کار خودشون ادامه میدن ما داریم جون میکنیم
هممون چندتا دوست و آشنا داریم که نتونستن وارد نسل جدید بشن؟
یا سیستمشون رو ارتقاء بدن
شما همین یه مورد رو ببین
16275.jpg
کسایی که فیزیکی میخریدن رو آوردن به دیجیتال بعدشم ظرفیتی که الان همونم دیگه از دست خیلیا دور شده
طرفم بخواد سیستم ببنده باید بره چقدر هزینه کنه
متأسفانه گیمینگ از الویت های حتی گیمرا هم خارج شد چه برسه افراد عادی جامعه...
 
آخرین ویرایش:
اونا به کار خودشون میدن ما داریم جون میکنیم
هممون چندتا دوست و آشنا داریم که نتونستن وارد نسل جدید بشن؟
یا سیستمشون رو ارتقاء بدن
شما همین یه مورد رو ببین
View attachment 402879
کسایی که فیزیکی میخریدن رو آوردن به دیجیتال بعدشم ظرفیتی که الان همونم دیگه از دست خیلیا دور شده
طرفم بخواد سیستم ببنده باید بره چقدر هزینه کنه
متأسفانه گیمینگ از الویت های حتی گیمرا هم خارج شد چه برسه افراد عادی جامعه...
@unloved
:)) :)) :))
چرا اینطور شد؟ :D
 
  • Wow
Reactions: unloved
من یه موردی رو درباره RCPS3 و شیوه اجرای بازی‌های PS3 با این شبیه‌ساز باید بگم چون دیدم هم در این تاپیک هم در تاپیک PS5 تعریف‌های زیادی از اون شده که البته این شبیه‌ساز تاحدی لایق این تعریف‌ها هست. سازنده‌های بازی به دلیل ضعف کارت گرافیک پلی استیشن ۳، پردازش یه سری از افکت‌ها رو به CPU منتقل می‌کردند و شبیه‌سازی مثل RCPS3 در خیلی از موارد اون افکت‌ها رو اصلا نمی‌تونه به‌راحتی پردازش کنه و اسکیپ‌شون می‌کنه. مثلاً آخرین باری که همین بازی MGS4 روی این شبیه‌ساز چندین سال پیش توسط Digital Foundry بررسی شده بود، اون نسخه‌ای که عملکرد خیلی بهتری داشت، از هک‌های مختلف برای رد کردن یه سری موارد استفاده می‌کرد و نسخه اصلی که دقیق‌تر بود، عملکرد آنچنان خوبی نداشت.

خودم هم چندین بازی رو با این شبیه‌ساز بازی کردم و تجربه‌ام اکثرا منفی بوده. توی بازی inFAMOUS افکت‌های آتش و دود به صورت شفاف نمایش داده میشه و نتیجه نهایی به قدری بد بود که من بازی رو بعد مدت کمی ولی کردم. Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction هم دائما کرش می‌کرد و بازی کردنش اعصاب فولادی می‌خواست. من Killzone 3 رو هم دانلود کردم، اما وقتی اشتباهات گرافیکیش رو دیدم، بیخیالش شدم، اما مشکل این بازی به اندازه دو مورد دیگه بد نبود. دو بازی Top Spin 4 و کلکسیون God of War تنها بازی‌هایی بودند که بدون هیچ مشکلی برای من اجرا شدن.

این‌ها رو نگفتم که توی سر RCPS3 بزنم چون بالاخره این شبیه‌ساز داره کار بزرگی می‌کنه و بازی‌های یکی از چغرترین کنسول‌های تاریخ رو به شکل نسبتا قابل قبولی به اجرا در میاره :D اما مسئله اینه که اگه شرکتی بخواد ریمستر بازیش که روی پلی استیشن ۳ زندانیه :D رو برای پلتفرم‌های فعلی بده، نمی‌تونه از چنین مشکلاتی چشم‌پوشی کنه و باید کد اصلی رو بهینه‌سازی کنه. اکثر قریب به اتفاق بازی‌های Wii U و Switch روی شبیه‌سازهای مربوط بدون هیچ مشکل و به مراتب بهتر از تجربه نیتیو اجرا میشن و به‌نظرم نینتندو می‌تونست برای Switch 2، شبیه‌ساز مشابهی رو پیاده‌سازی کنه. اما سونی نمی‌تونه این کار رو برای PS3 روی کنسول فعلیش یا PS6 انجام بده چون کاربر نهایی چنین نتایج ناقصی رو قبول نخواهد کرد. قدرت پردازنده PS5 هم برای شبیه‌ساز RCPS3 اصلا کافی نیست، اما نسل بعدی همه چیز می‌تونه تغییر کنه.
خب فکر کنم باید یکم بیشتر منظور پستمو توضیح بدم. منظور من از اجرای شبیه ساز این بود که وقتی ده تا دولوپر از همه جا بی خبر با یه پروژه رایگان تونستن یه سازوکاری راه درست کنن که کد های بازی های ps3 رو بخونه قطعا سونی که خودش سازنده اون کنسول بوده و دسترسی کامل به تمام جزییات نرم افزاری و سخت افزاری کنسولش داره قاعدتا مسیر بدون ایراد و با مشکلات کمتری داره. اینکه میگی شبیه ساز rpcs3 با قدرت ps5 جور درنمیاد باید نسل بعدی کنسولا بیاد رو واقعا نمیتونم قبول کنم. مگه سونی توان فنیش در حد rpcs3 ـه؟ این حرف درصورتی درسته که سونی بره پروژه اینارو بخره همینو بخواد رو ps6 اجرا کنه. وگرنه قطعا خود سونی میتونست رو ps5 اینکارو انجام بده.

درمورد پورت بازی روی کنسولای دیگه هم حرفم اینه نمیشه ده تا استدیو رو مثال بزنی که تونستن به هرحال بازیشونو رو ps4 پورت کنن بعد به متال گیر برسی بگی نه این استثناس این سخته این گرونه این چغره. صد در صد کونامی میتونست اینو رو همون ps4 پورت کنه منتها کلا نمیخواسته خرج کنه. ایده آل کونامی یه چیزی مثل متال گیر اچ دی کالکشنه و هر چیزی جز اون براش نمیصرفه انجام بده. مخصوصا اینکه وقتی بازی صرفا پورت بشه نمیشه برای قیمت کامل 70 دلاری در نظر گرفت و همین باعث شد هیچوقت پورت نسخه چهارمو نبینیم.
اینکه بیای بگی کل بازیای ps3 رو میشه پورت کرد ولی متال گیر 4 فرق داره اصلا با هیچ منطقی فرو نمیره واقعا :D
 
خب فکر کنم باید یکم بیشتر منظور پستمو توضیح بدم. منظور من از اجرای شبیه ساز این بود که وقتی ده تا دولوپر از همه جا بی خبر با یه پروژه رایگان تونستن یه سازوکاری راه درست کنن که کد های بازی های ps3 رو بخونه قطعا سونی که خودش سازنده اون کنسول بوده و دسترسی کامل به تمام جزییات نرم افزاری و سخت افزاری کنسولش داره قاعدتا مسیر بدون ایراد و با مشکلات کمتری داره. اینکه میگی شبیه ساز rpcs3 با قدرت ps5 جور درنمیاد باید نسل بعدی کنسولا بیاد رو واقعا نمیتونم قبول کنم. مگه سونی توان فنیش در حد rpcs3 ـه؟ این حرف درصورتی درسته که سونی بره پروژه اینارو بخره همینو بخواد رو ps6 اجرا کنه. وگرنه قطعا خود سونی میتونست رو ps5 اینکارو انجام بده.

درمورد پورت بازی روی کنسولای دیگه هم حرفم اینه نمیشه ده تا استدیو رو مثال بزنی که تونستن به هرحال بازیشونو رو ps4 پورت کنن بعد به متال گیر برسی بگی نه این استثناس این سخته این گرونه این چغره. صد در صد کونامی میتونست اینو رو همون ps4 پورت کنه منتها کلا نمیخواسته خرج کنه. ایده آل کونامی یه چیزی مثل متال گیر اچ دی کالکشنه و هر چیزی جز اون براش نمیصرفه انجام بده. مخصوصا اینکه وقتی بازی صرفا پورت بشه نمیشه برای قیمت کامل 70 دلاری در نظر گرفت و همین باعث شد هیچوقت پورت نسخه چهارمو نبینیم.
اینکه بیای بگی کل بازیای ps3 رو میشه پورت کرد ولی متال گیر 4 فرق داره اصلا با هیچ منطقی فرو نمیره واقعا :D
سونی قطعا بدش نمیاد کنسولش را با همه نسل‌های قبلی خودش backward compatible کنه، اما مسئله PS3 کاملا فرق می‌کنه. وقتی بازی‌ها ریمستر میشن، میشه کد منبع رو تغییر داد تا GPU و CPU در بهینه‌ترین حالت ممکن عمل کنند. اما سونی با همه مهندس‌هاش روی سخت‌افزار کنسول فعلیش نمی‌تونه کاری کنه که افکت‌های گرافیکی که به دلیل اضافه شدن به بار پردازنده Cell به‌شدت سنگین پردازش میشن رو روی پردازنده Zen 2 پلی استیشن ۵ به‌صورت قابل قبولی به اجرا دربیاره. این موضوع برای همه بازی‌های PS3 صادق نیست، اما اون بازی‌هایی که در اون پلتفرم گیر کردند، خیلی‌هاشون در چنین وضعیتی قرار دارند.
 
سونی قطعا بدش نمیاد کنسولش را با همه نسل‌های قبلی خودش backward compatible کنه، اما مسئله PS3 کاملا فرق می‌کنه. وقتی بازی‌ها ریمستر میشن، میشه کد منبع رو تغییر داد تا GPU و CPU در بهینه‌ترین حالت ممکن عمل کنند. اما سونی با همه مهندس‌هاش روی سخت‌افزار کنسول فعلیش نمی‌تونه کاری کنه که افکت‌های گرافیکی که به دلیل اضافه شدن به بار پردازنده Cell به‌شدت سنگین پردازش میشن رو روی پردازنده Zen 2 پلی استیشن ۵ به‌صورت قابل قبولی به اجرا دربیاره. این موضوع برای همه بازی‌های PS3 صادق نیست، اما اون بازی‌هایی که در اون پلتفرم گیر کردند، خیلی‌هاشون در چنین وضعیتی قرار دارند.
دقیقا سونی بدش میاد کنسول نسل هفتشو هزینه کنه بکوارد کنه که مفت بذاره رو سرویسش ملت لذت ببرن :D دلیل نبود بکوارد ps3 انقدر پیچیده نیست راستش. دلیلش خیلی ساده و واضحه به نظرم. ازونجایی که سونی هفت هشت سالیه که کلا فقط پول نقد رو نگاه میکنه به هیچ ورش نیست که برند و کنسولش در چه وضعیتی هستن، اجرای بازیای ps3 روی ps5 واسه سونی نسبتا کار هزینه بری خواهد بود که ازونور نمیتونه پول خاصیم از اون 10-20 تا دونه بازی دربیاره و دقیقا همین باعث شده ما چیزی از نسل هفتم دیگه نبینیم. سونی عناوین نسبتا پولساز و مهمشو همون موقع رو ps4 پورت کرد و پرونده نسل قبلیشو بست به طور کل. هم داستان شبیه ساز روی ps5 هم پورت متال گیر فقط بحث هزینه به فایدس برای کمپانیا. نه هیچ مسئله عجیب فنی.

یه بچ 60 فریمی یا یه آپسکیل ساده واسه بلادبورن هم تکنولوژی خاصی میخواد که سونی نکرده؟ نه آقا نمیصرفه براش وقتی میدونه بیشتر میتونه ازش پول بکشه بیرون. دقیقا هر رفتاری از سونی و کونامی میبینین از ذات پول پرستی و ضد مشتری بودنشون میاد نه فنی.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and arash1996
چند ساله پیاپی داریم انواع و اقسام بازی ایندی و AA و AAA فوق العاده میگیریم توی هر ژانری که بشه فکرشو کرد! طی همین چند ماه گذشته هر هفته یا هرماه بازی گوتی داشتیم.
چه فازیه هر چند وقت یکی میاد میگه صنعت گیم فلان شده بیسار شده؟! جوکه دیگه قطعا؟!
گیمینگ همیشه توی بهشای مختلف بالا پایین خودشو داشته الان دور دور بازیای Action RPG/RPG و ایندی هاست ولی هرچیزی که توی این دایره نباشه عملا شانس موفقیت تجاری و هنریش نصفه
نسل هفتم هم پرایم بازیای شوتر بود و جهنم فایتینگ و JRPG ها

به نظرم واقعا بستگی داره که فرد توی چه بازه ای خاطرات بیشتری داره یکی که نسل ٧ براش گلدن تایم گیمینگ بوده با این وضع فرانچایزای محبوب اون موقع مثل COD و هیلو حق داره فکر کنه گیمینگ به فنا رفته ولی یکی که الان گیمر شده قطعا شکست خوردن یه بازی مثل Lost Odyssey توی نسل هفت براش عجیب و غیرقابل قبول میزنه
 
آقا دوستان میگن روی PC با قدرت نامحدود هم فعلا شبیه ساز تخصصیش کار نمیده! البته سرچ هست و خود سایت شبیه سازشم به خوبی قید کرده وضعیت سازگاری بازیها به چه شکل هست! بعد چطور تقصیر سونیه؟!
الان Xbox Original هم شبیه سازیش سخت بود و همه بازیهاش رو ایکس باکس نسل حاضر بکوارد نیستن این الان تقصیر مایکروسافته؟
 
باید دپو میکردی 🙃😁
شما دستور‌بده من ارسال کنم 🫡
بفروشم هزینه دایرکت درایو در بیاد !؟؟ 😂😂
البته ممکنه رم هم نیاز بشه در پروسه سیمولیشن 😂😂
والا صاحاب قبلیش هیچ ایده ای نداره که اینی که دست توعه با اونی که خودش داره تفاوتش چیه ، دایرکت درایو چیه و... :D
اختیار داری آقا، برازنده سیستم خودته :x
======
ولی ماها که تو ایرانیم و به این جهش تو قیمتها عادت داریم ولی دیگه تو این مدت دوسال یه همچین جهشی حتی برای ما هم قفله.
 
ولی ماها که تو ایرانیم و به این جهش تو قیمتها عادت داریم ولی دیگه تو این مدت دوسال یه همچین جهشی حتی برای ما هم قفله.
بدبختی ما اینه جهش های قیمتیمون در اصل تبدیل میشه به کف قیمت آینده. :D ولی خب تو موضوع رم نهایت تا سال 2027 دوباره تعادل بازار جهانیش تا حدی برمیگرده.
 
والا صاحاب قبلیش هیچ ایده ای نداره که اینی که دست توعه با اونی که خودش داره تفاوتش چیه ، دایرکت درایو چیه و... :D
اختیار داری آقا، برازنده سیستم خودته :x
======
ولی ماها که تو ایرانیم و به این جهش تو قیمتها عادت داریم ولی دیگه تو این مدت دوسال یه همچین جهشی حتی برای ما هم قفله.
دستت برکت داره
گفته بودم تبرک کردی .🌹

قرارم نبود خودم بردارم شانسی شد .
ای بابا نه میتونیم به ارتقا فکر کنیم نه چیز دیگه ..

دهه پنجاهی ها خوب برد کردن چه پزشکها چه مهندس ها و ...

امروز دفترشرکت یکی از همین عزیزان بودم
یه کیلو طلا همینطوری تفریحی تو کمدش داشت و یه ماشین الکتریکی پارکینگ شرکت گذاشته بود برا قحطی بنزین و جنگ و ...
سالهایی که ما دانشگاه بودیم سالی چند تا واحد میخریدن به راحتی .
 
  • Love
Reactions: m.d.makan
خب چرا نمیرن دنبال همینایی که چنین کاری کردن و اونا براشون پورت کنن ؟
والا بقرآن
حالا خود کونامی هم دستی تو برون سپاری پورت های mgs داشته که نباید اینقد سخت کنه کار رو ناتی مثل ماست بازیاش پورت کرد
 
  • Like
Reactions: MoonD
والا صاحاب قبلیش هیچ ایده ای نداره که اینی که دست توعه با اونی که خودش داره تفاوتش چیه ، دایرکت درایو چیه و... :D
اختیار داری آقا، برازنده سیستم خودته :x
======
ولی ماها که تو ایرانیم و به این جهش تو قیمتها عادت داریم ولی دیگه تو این مدت دوسال یه همچین جهشی حتی برای ما هم قفله.
بدبختی از اینجاست که دیگه برای مردم جهان اول هم آنلاک شده که ترکشش رو ما داریم میخوریم :دی
 
  • Like
  • Smile
Reactions: m.a.t and m.d.makan
آقا دوستان میگن روی PC با قدرت نامحدود هم فعلا شبیه ساز تخصصیش کار نمیده! البته سرچ هست و خود سایت شبیه سازشم به خوبی قید کرده وضعیت سازگاری بازیها به چه شکل هست! بعد چطور تقصیر سونیه؟!
الان Xbox Original هم شبیه سازیش سخت بود و همه بازیهاش رو ایکس باکس نسل حاضر بکوارد نیستن این الان تقصیر مایکروسافته؟
دلیلش سختی xbox original نیست. هر بازی رو با تیم کوچیک بین ۳ هفته تا ۱.۵ ماه میتونست قابل اجرا کنه. مشکل اصلی تموم شدن خیلی از لایسنس‌های داخل بازی‌ها و مشکلات حقوقی بود. تا جایی که ممکن بود و کمپانی صاحب IP اوکی بود، پروفایل بازی رو اوکی کرد و اجرا میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or