گزارش میراث دردسرساز پلی‌استیشن ۳؛ مانع انتشار MGS4 روی پلتفرم‌های جدید شده‌ است

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
12134.jpg


آقای نوریاکی اوکامورا، تهیه‌کننده سری بازی‌های متال گیر، در مصاحبه‌ای تازه با رسانه ژاپنی Real Sound، درباره چالش‌های فنی پورت کردن بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots برای پلتفرم‌های مدرن صحبت کرد. وی توضیح داد که معماری منحصر‌به‌فرد سخت‌افزار Playstation ۳ در زمان عرضه، تیم توسعه را وادار کرده بود تا از راهکارهای کدنویسی بسیار خاص و غیرمتعارفی برای دستیابی به عملکرد سه‌بعدی مطلوب استفاده کنند. به گفته او، همین کدهای پیچیده و اختصاصی باعث شده تا انتقال این بازی به کنسول‌های نسل جدید یا PC، بر خلاف تصور عموم، «بسیار دشوار» و نیازمند زمان و تلاشی مضاعف باشد.
اوکامورا همچنین اشاره کرد که کونامی هنوز تصمیم قطعی برای پروژه بعدی خود پس از عرضه Metal Gear Solid Delta نگرفته است. او تأکید کرد که متدولوژی و روشی که برای ریمیک نسخه Snake Eater استفاده شد، لزوماً برای سایر نسخه‌های این سری پاسخگو نیست و هر بازی نیازمند رویکردی متناسب با ساختار فنی و هنری خودش است.​
 
این بازی از نظر گیم پلی فوق پنچره (بدترین گیم پلی سری رو داره عملا)
واقعا ریمیک کردنش سخت تر از حرفشه
یک بازی رو بازی کردیم؟
MGS 4 بهترین گیمپلی سری رو داره...من کنترل بازی رو خیلی بیشتر از ۵ دوست داشتم.
یک و دو خیلی گیمپلی بدتری داشتند.
 
بدبختی اینه که خب ND خودش اومد بازی خودش رو دوباره ویرایش کرد ، انجین خودشون بود ، نفرات لازم و آشنا به کد بیس رو داشتن و...
اما الان کوجیما پروداکشنزی وجود نداره.
بازی بره زیر دست هرتیمی اول باید چندبرابر هزینه کنن و وقت بزارن که اول اصلا کدبیس و انجین رو بفهمن و بعد بخوان ویرایشهای لازم رو پیاده کنن.
گاها این موارد خیلی سخت تر از ساخت یه بازی جدیده.
از این بازیها میشه به کیلزون 2 هم اشاره کرد که دچار همین بدبختی هستن که البته اینکه چرا خود GG دست به کار نشده واقعا عجیبه.
PS3 واقعا یه سری از بازیها رو گروگان گرفته.

همونطور که گفتی راحت ترین کار همینه که از اول بسازن و خب بحث بودجه میاد وسط.

ماکان هم انجین و هم سورس کدها کامل دست خود کونامیه. بسیاری از اعضای تیم هم کماکان اونجا موندن. ولی فرایند خوندن کد و بررسی اینکه چیکار کردن کار عجیبی نیست. ضمن اینکه اینا پایپ لاین های کاری مشخص دارن و مساله این نیست که الان یه تیم دیگه بیاد سر در نمیاره اینا چیکار کرده بودن. مساله معماری انجین و کدهاست. مثلا Cell اصلا قدرتش تو پردازش وکتورها بود، برای همین میگفتن راه استفاده حداکثری از قدرت سخت افزار اینه که کلا ساختار پردازش دیتا و استفاده از منابع رو طوری بچینی که انطباق بیشتری با معماری ایشون داشته باشه. این کرنل رو در بدترین حالت میشه تغییر داد. منتها باید هزینه کنن براش که کونامی مساله اش این هزینه نکردنه است.

همین ریمیک MGS3 هم به نظرم با اینکه بازی خوبی بود، اما به شدت منسوخه که دلیل اصلیش میتونه همین اصرار برای هزینه نکردن و اعمال کمترین تغییرات باشه. وگرنه دستکم میشم همون محیط هارو به هم چسبوند که دیگه مثل عهد دقیانوس بازی امتداد چانک های کوچیک کوچیکی نباشه که برای جا به جایی بینشون مدام باید لودینگ دید! بخصوص تو مراحل آخر که یه ست پیس اکشنه، ولی لودینگ های پی در پی همه اون فلو اکشن رو از بین میبرد.

ضمن اینکه اصلا خاک بر سرشون! اینا که نباید همون بازی رو بیاد کپی پیست کنن دوباره! باید عین کپکام مجدد اون بازی رو درست کنن تا گیم پلی کاملا مدرن و امروزی بشه! گور بابای اون کدها، بیان ساختار اصلی بازی رو حفظ کنن، باقی رو از ابتدا مجدد بسازن.
 
باید عین کپکام مجدد اون بازی رو درست کنن تا گیم پلی کاملا مدرن و امروزی بشه! گور بابای اون کدها، بیان ساختار اصلی بازی رو حفظ کنن، باقی رو از ابتدا مجدد بسازن.
فکر نکنم کونامی همچین هزینه ای بکنه. اما در مقایسه با دادن یه ریمستر برای این بازی، ریمیک کردنش منطقی تر به نظر میرسه.
 
ماکان هم انجین و هم سورس کدها کامل دست خود کونامیه. بسیاری از اعضای تیم هم کماکان اونجا موندن. ولی فرایند خوندن کد و بررسی اینکه چیکار کردن کار عجیبی نیست. ضمن اینکه اینا پایپ لاین های کاری مشخص دارن و مساله این نیست که الان یه تیم دیگه بیاد سر در نمیاره اینا چیکار کرده بودن. مساله معماری انجین و کدهاست. مثلا Cell اصلا قدرتش تو پردازش وکتورها بود، برای همین میگفتن راه استفاده حداکثری از قدرت سخت افزار اینه که کلا ساختار پردازش دیتا و استفاده از منابع رو طوری بچینی که انطباق بیشتری با معماری ایشون داشته باشه. این کرنل رو در بدترین حالت میشه تغییر داد. منتها باید هزینه کنن براش که کونامی مساله اش این هزینه نکردنه است.

همین ریمیک MGS3 هم به نظرم با اینکه بازی خوبی بود، اما به شدت منسوخه که دلیل اصلیش میتونه همین اصرار برای هزینه نکردن و اعمال کمترین تغییرات باشه. وگرنه دستکم میشم همون محیط هارو به هم چسبوند که دیگه مثل عهد دقیانوس بازی امتداد چانک های کوچیک کوچیکی نباشه که برای جا به جایی بینشون مدام باید لودینگ دید! بخصوص تو مراحل آخر که یه ست پیس اکشنه، ولی لودینگ های پی در پی همه اون فلو اکشن رو از بین میبرد.

ضمن اینکه اصلا خاک بر سرشون! اینا که نباید همون بازی رو بیاد کپی پیست کنن دوباره! باید عین کپکام مجدد اون بازی رو درست کنن تا گیم پلی کاملا مدرن و امروزی بشه! گور بابای اون کدها، بیان ساختار اصلی بازی رو حفظ کنن، باقی رو از ابتدا مجدد بسازن.
البته کونامی زیاد به آرشیو کردن اعتقاد نداره، نسل ۷ هم که میخواستن سایلنت هیل رو ریمستر کنن سورس کد نداشتن و استودیو مجبور شد SH 2 و SH 3 رو reverse engineer کنه که نتیجه شد اون ریمستر فاجعه
 
مگه دفعه اول که بازی میسازن کد دارن ؟
الان هم فکر کنن مثل میخوان بازی جدید اولین بار بسازن .

داستان و مراحل و ... همه مشخصه
خب حالا سوال پیش میاد اگه قراره که از اول بسازن و هزینه یک بازی کامل رو بپردازن چرا باید برن یه بازی قدیمی رو ریمیک کنن و با اون بودجه یه بازی جدیدی رو نسازن؟
تو بحث ریمیک/ریمستر بحث هزینه/فایده میاد وسط و کمپانی ها برای اون برآورد دارن که تا چه سقفی دوباره سازی یک عنوان قدیمی براشون میتونه سودآوری داشته باشه.
ماکان هم انجین و هم سورس کدها کامل دست خود کونامیه. بسیاری از اعضای تیم هم کماکان اونجا موندن. ولی فرایند خوندن کد و بررسی اینکه چیکار کردن کار عجیبی نیست. ضمن اینکه اینا پایپ لاین های کاری مشخص دارن و مساله این نیست که الان یه تیم دیگه بیاد سر در نمیاره اینا چیکار کرده بودن. مساله معماری انجین و کدهاست. مثلا Cell اصلا قدرتش تو پردازش وکتورها بود، برای همین میگفتن راه استفاده حداکثری از قدرت سخت افزار اینه که کلا ساختار پردازش دیتا و استفاده از منابع رو طوری بچینی که انطباق بیشتری با معماری ایشون داشته باشه. این کرنل رو در بدترین حالت میشه تغییر داد. منتها باید هزینه کنن براش که کونامی مساله اش این هزینه نکردنه است.

همین ریمیک MGS3 هم به نظرم با اینکه بازی خوبی بود، اما به شدت منسوخه که دلیل اصلیش میتونه همین اصرار برای هزینه نکردن و اعمال کمترین تغییرات باشه. وگرنه دستکم میشم همون محیط هارو به هم چسبوند که دیگه مثل عهد دقیانوس بازی امتداد چانک های کوچیک کوچیکی نباشه که برای جا به جایی بینشون مدام باید لودینگ دید! بخصوص تو مراحل آخر که یه ست پیس اکشنه، ولی لودینگ های پی در پی همه اون فلو اکشن رو از بین میبرد.

ضمن اینکه اصلا خاک بر سرشون! اینا که نباید همون بازی رو بیاد کپی پیست کنن دوباره! باید عین کپکام مجدد اون بازی رو درست کنن تا گیم پلی کاملا مدرن و امروزی بشه! گور بابای اون کدها، بیان ساختار اصلی بازی رو حفظ کنن، باقی رو از ابتدا مجدد بسازن.
خب منم همین رو دارم میگم که تو موارد خاصی که انجین به شکلی برای سخت افزار خاصی نوشته میشه ویرایش کردن ، حذف و اضافه کردن کدها به همین آسونی نیست.
مثل یه دیواری از آجر که روی هم میچینی ، میخوای از اون پایین یک آجر رو در بیاری در عین حال که یک دیوار آجر (کد) روی اون ساخته/نوشته شده و به اون وابستگی داره.
گاهی وقتها این خیلی زمانبره ، تو بازیهای قدیمی این موارد خیلی زیاد دیده میشه.
بازیهایی هم که تو دوره PS3 ساخته شده بودن و بعضا کارهای عجیب غریبی رو برای خروجی گرفتن انجام دادن شامل این مورد میشن.

حالا اگه حتی از اون دوره کدنویس آشنا به انجینشون هم حتی حضور داشته باشه باز هم کار زمانبریه که تغییرات لازم رو بدی و انجین رو به شکلی دوباره نویسی کنی که کاملا مدرن بشه و روی کنسول/PCهای مدرن با معماری جدید هم قابل اجرا باشه.
اونهم فقط برای یک ریمستر یا ریمیک و بعد باید اون انجین رو بندازیش دور.

آره خب منم میگم باید هزینه کنن و درست و حسابی ریمیکش کنن ، مثل همین کاری که خودشون با بلوبر برای SH2 انجام دادن یا همونطور که گفتی کپکام.
 
خب حالا سوال پیش میاد اگه قراره که از اول بسازن و هزینه یک بازی کامل رو بپردازن چرا باید برن یه بازی قدیمی رو ریمیک کنن و با اون بودجه یه بازی جدیدی رو نسازن؟
تو بحث ریمیک/ریمستر بحث هزینه/فایده میاد وسط و کمپانی ها برای اون برآورد دارن که تا چه سقفی دوباره سازی یک عنوان قدیمی براشون میتونه سودآوری داشته باشه.
به هر حال ریمیک هم هزینه ی یک بازی کاملا جدید رو داره و اینکه اگر بخواد بازی جدید بسازه معلوم نیست موفق باشه ولی mgs4 تکلیفش مشخصه
 
در نهایت میگن استوری و فیلان بازی زیاده، باید سه قسمت تقسیمش کنیم😁
فایناا فانتزی طوری، سه دو تو پاچه‌تون فرو می‌کنیم، با عشق😁



ریمیک یک بازی موفق یجورایی چند میلیون فروش تضمین شده داره، خیلی از هزینه‌ها و ریسک‌های ساخت بازی جدید رو نداره.
داستان و محیط‌های بازی و همه چیز باید کپی باشه، یعنی خلاقیت جدید و مشکلاتی که‌ موقع ساخت و پیاده سازی داشتن، عملا دیگه نیست.
همین که پول به عمو کوجی نمیدن، یعنی هزینه ساخت نصفه😁
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ffmmdreza
در نهایت میگن استوری و فیلان بازی زیاده، باید سه قسمت تقسیمش کنیم😁
فایناا فانتزی طوری، سه دو تو پاچه‌تون فرو می‌کنیم، با عشق😁



ریمیک یک بازی موفق یجورایی چند میلیون فروش تضمین شده داره، خیلی از هزینه‌ها و ریسک‌های ساخت بازی جدید رو نداره.
داستان و محیط‌های بازی و همه چیز باید کپی باشه، یعنی خلاقیت جدید و مشکلاتی که‌ موقع ساخت و پیاده سازی داشتن، عملا دیگه نیست.
همین که پول به عمو کوجی نمیدن، یعنی هزینه ساخت نصفه😁
کونامی باید نومورا رو استخدام کنه تا بگه مرگ باس فقط یک توهم بوده و باس شخصیت اصلی MGS4 Remix birth by sleep باشه
 
در نهایت میگن استوری و فیلان بازی زیاده، باید سه قسمت تقسیمش کنیم😁
فایناا فانتزی طوری، سه دو تو پاچه‌تون فرو می‌کنیم، با عشق😁



ریمیک یک بازی موفق یجورایی چند میلیون فروش تضمین شده داره، خیلی از هزینه‌ها و ریسک‌های ساخت بازی جدید رو نداره.
داستان و محیط‌های بازی و همه چیز باید کپی باشه، یعنی خلاقیت جدید و مشکلاتی که‌ موقع ساخت و پیاده سازی داشتن، عملا دیگه نیست.
همین که پول به عمو کوجی نمیدن، یعنی هزینه ساخت نصفه😁
تقسیم ریمیک فاینال فنتزی 7 به سه پارت کاملا درست بود. قابل مقایسه با این نیست. FF VII فقط مساله ش این نبود که یه بازی نقش آفرینی جهان باز با داستان پر شاخ و برگ زمان خودش بوده، به مرور زمان این داستانش شاخ و برگ بیشتری پیدا کرده بود که لازم بود واقعا یه ریمیک طولانی ازش بسازن.
پولشونم بذارن جیبشون بهتره... کوجیما گنده های ویدیو گیم میخوانش و همون بهتر با همونا باقی سالهای کاریشو همکاری کنه.
کونامی باید نومورا رو استخدام کنه تا بگه مرگ باس فقط یک توهم بوده و باس شخصیت اصلی MGS4 Remix birth by sleep باشه
مگه وضع KH بد هست؟؟؟

///////////////////////////////

پ.ن: من نمیدونم چرا سالها از رفتن کوجیما هم میگذره هیت یه سری از ملت رو این بنده خداست اصلا حسابرسی از کونامی نمیکنن.
 
2008 عجب سال عجیبی بود، متال گیر 4، GTA IV، فالوت 3، گیرز اف وار 2، دد اسپیس، لفت فور دد، لیتل بیگ پلنت، دویل 4، Braid، برنوت پارادایس، میروز ادج، فار کرای 2 و ....
الان فقط یک کدوم از این عناوین منتشر میشد برای کل سال بسمون بود. چرا گیمینگ اینجوری شد؟ متال گیر جدید بعد 10 سال هیچ خبری نباشه؟ برای فالوت جدید بعد 10 سال هیچی؟ برای جی تی ای 13 سال؟ گیرز 10 سال؟
 
مشکل اصلی کونامی از دیرباز بصورت خلاصه فعل "نخواستن" بوده نه "نتوانستن"
کلا استراتژی یا بهتره بگم شعار کونامی بر برپایه حداقل هزینه و بیشترین بهره در کوتاهترین زمان بنا شده. فحش خورش هم ملسه ولی نشون داده بمباران خبری هم هیچ اثری روش نداره. جریان توسعه سایلنت هیل 2 هم که می دونید چی بوده؟ عملا کونامی مشتری و همچنین توسعه دهنده رو صرفا کیسه پول می بینه نه بیشتر. خود اوکامورا می گه برای آینده هم برنامه ای براش نداریم... پس بحث مقایسه این استودیو و اون استودیو موضوعیت نداره چون کرم از خود درخته!
PS3 خود را روشن کرده دیسک بازی رو داخل گذاشته و در حینی که لوگو A Hideo Kojima Game روی صفحه ظاهر می‌ شه یهو صدای فریاد کونامی توی سرت بلند می شه حاجی لوگو منشوریه قباحت داره پاکش کن! PS3 هم باد به غبغب می ندازه و می گه همین مورد کفایت می کنه تا بازی رو دوباره دوباره و دوباره روی PS3 تمومش کنی
 
یکی از عجایب هستی همین شبیه ساز ps3 هست که خیلی از بازی هاش کره اجرا می کنه من جمله متال گیر 4
به نظرم شبیه ساز rpcs3 بذارن توش ریمسترش کنن :D
اتفاقا امروز یکی از دسته های 3م باز کردم سرویس کنم یکم دکمه هاش ارکید تر بشه یعنی دسته شم لعنتی طراحی مضخرفی داره اصلا چی با خودش فکر کرده دسته این شکلی طراحی کرده یک فلت کاعذی شکل روی یک صفحه پلاستیکی بعد پشت اینا برد قرار گرفته بعد همه ی اینا به طرز وحشتناک احمقانه ای به هم متصل شده که در کل اگه یکم دقت نکنی همش وا می ره دیگه بستنش کار حضرت فیله
اون 6axis اشغالم که دقتش در حد صفره چی بود دیگه یا اون حالت سوپر مسخره ای که برای پدالی کردن r2 l2 استفاده شده
با تمام این تفاسیر البته جز سگ جون ترین دسته ها هست کلا ps3 fat یکی از با کیفیت ترین کنسولای تاریخه هر چند چیزای احمقانه ای زیادیم توشه
 
  • Smile
Reactions: Zack.Fair
اتفاقا امروز یکی از دسته های 3م باز کردم سرویس کنم یکم دکمه هاش ارکید تر بشه یعنی دسته شم لعنتی طراحی مضخرفی داره اصلا چی با خودش فکر کرده دسته این شکلی طراحی کرده یک فلت کاعذی شکل روی یک صفحه پلاستیکی بعد پشت اینا برد قرار گرفته بعد همه ی اینا به طرز وحشتناک احمقانه ای به هم متصل شده که در کل اگه یکم دقت نکنی همش وا می ره دیگه بستنش کار حضرت فیله
اون 6axis اشغالم که دقتش در حد صفره چی بود دیگه یا اون حالت سوپر مسخره ای که برای پدالی کردن r2 l2 استفاده شده
با تمام این تفاسیر البته جز سگ جون ترین دسته ها هست کلا ps3 fat یکی از با کیفیت ترین کنسولای تاریخه هر چند چیزای احمقانه ای زیادیم توشه
مشخصه اولین بارته داخل دسته PS رو می بینی :D
اون فلت نیست اسمش ریبونه و جنسش پلاستیکه، اون ریبونی که می بینی زغال روشه و مصرفیه، اگر خراب بشه برخلاف دسته ایکس باکس قابل تعویضه برای همین قاب جداگانه براش تعبیه کردن و مورد آخر اینکه از دسته PS1 تا PS5 از ریبون استفاده شده و می شه، منحصر به DS3 نمی شه. برای یه ادم ناشی هم بازوبسته کردن DS3 سختی نداره حالا می ذارم به پای بی تجربه بودنت کم کم راه میوفتی :D می خواستی ارکیدطورش کنی پس عجب! فقط با این همه ایراداتی که PS داره نمی دونم چرا نمی ذاریش کنار!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or