گزارش میراث دردسرساز پلی‌استیشن ۳؛ مانع انتشار MGS4 روی پلتفرم‌های جدید شده‌ است

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
12134.jpg


آقای نوریاکی اوکامورا، تهیه‌کننده سری بازی‌های متال گیر، در مصاحبه‌ای تازه با رسانه ژاپنی Real Sound، درباره چالش‌های فنی پورت کردن بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots برای پلتفرم‌های مدرن صحبت کرد. وی توضیح داد که معماری منحصر‌به‌فرد سخت‌افزار Playstation ۳ در زمان عرضه، تیم توسعه را وادار کرده بود تا از راهکارهای کدنویسی بسیار خاص و غیرمتعارفی برای دستیابی به عملکرد سه‌بعدی مطلوب استفاده کنند. به گفته او، همین کدهای پیچیده و اختصاصی باعث شده تا انتقال این بازی به کنسول‌های نسل جدید یا PC، بر خلاف تصور عموم، «بسیار دشوار» و نیازمند زمان و تلاشی مضاعف باشد.
اوکامورا همچنین اشاره کرد که کونامی هنوز تصمیم قطعی برای پروژه بعدی خود پس از عرضه Metal Gear Solid Delta نگرفته است. او تأکید کرد که متدولوژی و روشی که برای ریمیک نسخه Snake Eater استفاده شد، لزوماً برای سایر نسخه‌های این سری پاسخگو نیست و هر بازی نیازمند رویکردی متناسب با ساختار فنی و هنری خودش است.​
 
آقا درست، PS3 خیلی سخت افزار مزخرفی داشت، Cell هم بسیار پیچیده بود، ولی دیگه براش به زبون آدم خوارهای عهد عتیق کد نزدن که اینجور بهانه میارن. وگرنه که ND هرچی واسه PS3 ساخت رو برای PS4 پورت کرد تموم شد رفت پی کارش. اینا هم بخوان میتونن بالاخره یه بخشی رو بریزن پایین از اول بسازن بازی رو بدن دست ملت، ولی میخوان کلا همه چی با کمترین هزینه انجام بشه خرج نمیکنن.
 
آقا درست، PS3 خیلی سخت افزار مزخرفی داشت، Cell هم بسیار پیچیده بود، ولی دیگه براش به زبون آدم خوارهای عهد عتیق کد نزدن که اینجور بهانه میارن. وگرنه که ND هرچی واسه PS3 ساخت رو برای PS4 پورت کرد تموم شد رفت پی کارش. اینا هم بخوان میتونن بالاخره یه بخشی رو بریزن پایین از اول بسازن بازی رو بدن دست ملت، ولی میخوان کلا همه چی با کمترین هزینه انجام بشه خرج نمیکنن.
بدبختی اینه که خب ND خودش اومد بازی خودش رو دوباره ویرایش کرد ، انجین خودشون بود ، نفرات لازم و آشنا به کد بیس رو داشتن و...
اما الان کوجیما پروداکشنزی وجود نداره.
بازی بره زیر دست هرتیمی اول باید چندبرابر هزینه کنن و وقت بزارن که اول اصلا کدبیس و انجین رو بفهمن و بعد بخوان ویرایشهای لازم رو پیاده کنن.
گاها این موارد خیلی سخت تر از ساخت یه بازی جدیده.
از این بازیها میشه به کیلزون 2 هم اشاره کرد که دچار همین بدبختی هستن که البته اینکه چرا خود GG دست به کار نشده واقعا عجیبه.
PS3 واقعا یه سری از بازیها رو گروگان گرفته.

همونطور که گفتی راحت ترین کار همینه که از اول بسازن و خب بحث بودجه میاد وسط.
 
آخرین ویرایش:
کمپانی های مولتی میلیارد ینی: وای ما نمی تونیم یه بازی PS3 رو روی سیستم های مدرن پورت کنیم.
یک روس رندوم : بفرما کینگ بازی PS3 با آپ اسکیل و ماد های فیکس گرافیک + شبیه ساز برای لینوکس مک و ویندوز
 
کمپانی های مولتی میلیارد ینی: وای ما نمی تونیم یه بازی PS3 رو روی سیستم های مدرن پورت کنیم.
یک روس رندوم : بفرما کینگ بازی PS3 با آپ اسکیل و ماد های فیکس گرافیک + شبیه ساز برای لینوکس مک و ویندوز
خب چرا نمیرن دنبال همینایی که چنین کاری کردن و اونا براشون پورت کنن ؟
 
بدبختی اینه که خب ND خودش اومد بازی خودش رو دوباره ویرایش کرد ، انجین خودشون بود ، نفرات لازم و آشنا به کد بیس رو داشتن و...
اما الان کوجیما پروداکشنزی وجود نداره.
بازی بره زیر دست هرتیمی اول باید چندبرابر هزینه کنن و وقت بزارن که اول اصلا کدبیس و انجین رو بفهمن و بعد بخوان ویرایشهای لازم رو پیاده کنن.
گاها این موارد خیلی سخت تر از ساخت یه بازی جدیده.
از این بازیها میشه به کیلزون 2 هم اشاره کرد که دچار همین بدبختی هستن که البته اینکه چرا خود GG دست به کار نشده واقعا عجیبه.
PS3 واقعا یه سری از بازیها رو گروگان گرفته.

همونطور که گفتی راحت ترین کار همینه که از اول بسازن و خب بحث بودجه میاد وسط.
یعنی دیگه سخت تر از یه چیزی مثل RPCS3 هست که بازیا رو راحت رو سیستم های متنوع pc میشه باهاش امولیت کرد؟؟
بنظرم بهانه های بیخودی میارن
 
نمی‌تونن بازی رو بچپونن توی همین شبیه‌سازهای پی‌سی و از اونجا یه جوری پورتش کنن برای پلتفرم‌های مختلف؟! :دی
البته یه گرفتاری دیگه هم جنگولک‌بازی‌های کوجیما در مورد PS3 هست که توی جاهای مختلف بازی وجود داره! :دی از اشاره به سل و بلوری تا حضور پررنگ کنترلر PS3.
برای این قضیه هم اول بازی یه هشدار بدن و بگن این اثر یه زمانی به طور انحصاری برای اون کنسول تولید شده بوده و به خاطر همین توش از این چیزها می‌بینین! مثل بعضی از فیلم‌های سینمایی که بعد از جنبش BLM مُد شد اول‌شون می‌نویسن چون محصول فلان سال بوده، در مورد نحوه نمایش سیاه‌پوست‌ها بی‌دقتی شده و فلان و چنان! :دی
 
آقا درست، PS3 خیلی سخت افزار مزخرفی داشت، Cell هم بسیار پیچیده بود، ولی دیگه براش به زبون آدم خوارهای عهد عتیق کد نزدن که اینجور بهانه میارن. وگرنه که ND هرچی واسه PS3 ساخت رو برای PS4 پورت کرد تموم شد رفت پی کارش. اینا هم بخوان میتونن بالاخره یه بخشی رو بریزن پایین از اول بسازن بازی رو بدن دست ملت، ولی میخوان کلا همه چی با کمترین هزینه انجام بشه خرج نمیکنن.
والا ما هم همینو میگیم، میگن نه کونامی متحول شده!
درصورتیکه این ضربان های خفیف رو نسل پیشم یه جاهایی داشت مثل SH: Shattered Memories و...
فعلا شانس اوردن نئوباردز و تیم بلوبر رو پیدا کردن... ولی طولی نمیکشه که باز چهره واقعیشون برملا بشه... چون مشکل اینا فقط به احیای سایلنت هیل ختم نمیشه... کلی بازی دارن همه خرج دارن. حتی سر یه پورت ساده هم اینطوری جا میزنن... کالکشن نصفه کاره متال گیر هم که دیدیم...

پورت MGS4 هم ایشالا روی PS6 با شبیه ساز داخلی شاید ببینیم... چقدر همون زمان به همه میگفتم تا وقت هست تجربه کنن...
 
یعنی دیگه سخت تر از یه چیزی مثل RPCS3 هست که بازیا رو راحت رو سیستم های متنوع pc میشه باهاش امولیت کرد؟؟
بنظرم بهانه های بیخودی میارن
RPCS3 همین الان هم با PCهای اندهای امروزی و مدرن هم سر بازیهایی مثل کیلزون 2 خروجی خوبی نداره.
بعد امولاتور که همون بازی رو کاملا داره اجرا میکنه ، تو کدبیس تغییر و ویرایشی انجام نمیده.
کونامی برای اجرای بازی بدون امولاتور و اجراش روی کنسولها باید بازی رو ریمستر کنه و ویژگیهای گرافیکی جدید براش بیاره و...
که خب باز به همون مشکل پیچیده بودن کدبیس ، آشنا نبودن به انجین و ... برمیخوره.
خلاصه باید هزینه کنه حتی اگه خیلی براش توجیه نداشته باشه.

اما به نظرم دارن این کار رو انجام میدن.
حالا یا ریمیک یا ریمستر به نظرم دارن کارهاش رو انجام میدن.
 
اینها همش بهانس
الان هوش مصنوعی انقدر پیشرفت کرده که کدها رو راحت میتونن تبدیل کنن. مشکل اینا اینه که چون هزینه برداره نمیتونن با اون حاشیه سودی که میخوان فرو کنن .

این بازی باید با انجین جدید کلا ریمیک بشه فکر نمیکنم دیگه ریمستر حق مطلب رو ادا کنه.
 
خب ریمیکش کنن! همه چیو از صفر با آنریل 5 بسازن.

اینا نمیخوان پول خرج کنن وگرنه یه تیم بازیساز میتونه هر چی که میبینه رو ریمیک کنه.
دقیقن هم یکی ازون بازی هاییه که ۱۰۰ درصد ارزش اینکارو داره ٬‌ ولی امان از سلول های از هم گسسته قسمت جنوبی....
 
خب ریمیکش کنن! همه چیو از صفر با آنریل 5 بسازن.

اینا نمیخوان پول خرج کنن وگرنه یه تیم بازیساز میتونه هر چی که میبینه رو ریمیک کنه.
این بازی از نظر گیم پلی فوق پنچره (بدترین گیم پلی سری رو داره عملا)
واقعا ریمیک کردنش سخت تر از حرفشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or