موضوعات عمومی در خصوص نینتندو -Nintendo General Discussion

mr-game&watch

کاربر سایت
Nintendo Discussion (2).png
سلام
در خصوص نینتندو بعضاً اخبار و مطالبی هست که تاپیک مشخصی براشون وجود نداره و از طرفی قابلیت داشتن تاپیک مستقل رو هم ندارن. مثل اخباری که در مورد فیلم ماریو منتشر میشه و ...
این موارد تا الان در تاپیک های دیگه ارسال میشد که علاوه بر منحرف کردن مسیر تاپیک دنبال کردن اونها رو هم سخت می کرد. برای همین تصمیم گرفتم این تاپیک رو بزنم تا علاوه بر ارسال این اخبار در کنارش محلی برای بحث عمومی در مورد نینتندو ایجاد بشه، امیدوارم در کنار هم لحظات خوبی رو با این تاپیک داشته باشیم.

 
آخرین ویرایش:
1699440071006.png

یکی دو تا تا خبر نسبتا جالب
همه هم مربوط به این کنفرانس های سه ماهه اخیرشون. مهم ترین خبر که فیلم زلدا بود رو رفیق مون Mr.Game&Watch کار کرد

بریم سراغ خبرهای کوچیکتر
اول این که نینتندو سوییچ تو مسیر 8 ساله شدنه و نینتندو گفته که کماکان برای سوییچ نرم افزار میده بیرون و خیلی علاقه ای به چرخه کلاسیک کنسول های ویدیو گیمی نداره
که یخورده توضیح و تفسیرش سخته. این که چطوری نینتندو میخواد از این چرخه بزنه بیرون رو خدا داند...

1699440344818.png

یه مورد جالب دیگه که نینتندو خیلی بهش بالید این کنفرانس، فروش کلی فرنچایزها تو دوره سوییچ و رشد فوق العاده شون بود
نکته جالبش فقط فروش بالای این بازی ها نیست بلکه تمرکز نینتندو رو Ever Green بودن و فروش مستمرشون طی زمان بود
و این که گفتن خوشحالن از این که فروش فرنچایزهایی مثل کربی و انیمال کراسینگ طی این دوره تو سراسر دنیا این همه شدت گرفته و دیگه برای بقای این سری ها محدود به بازار ژاپن نیستند

1699440573370.png
 
آخرین ویرایش:
View attachment 318014

یکی دو تا تا خبر نسبتا جالب
همه هم مربوط به این کنفرانس های سه ماهه اخیرشون. مهم ترین خبر که فیلم زلدا بود رو رفیق مون Mr.Game&Watch کار کرد

بریم سراغ خبرهای کوچیکتر
اول این که نینتندو سوییچ تو مسیر 8 ساله شدنه و نینتندو گفته که کماکان برای سوییچ نرم افزار میده بیرون و خیلی علاقه ای به چرخه کلاسیک کنسول های ویدیو گیمی نداره
که یخورده توضیح و تفسیرش سخته. این که چطوری نینتندو میخواد از این چرخه بزنه بیرون رو خدا داند...

View attachment 318015

یه مورد جالب دیگه که نینتندو خیلی بهش بالید این کنفرانس، فروش کلی فرنچایزها تو دوره سوییچ و رشد فوق العاده شون بود
نکته جالبش فقط فروش بالای این بازی ها نیست بلکه تمرکز نینتندو رو Ever Green بودن و فروش مستمرشون طی زمان بود
و این که گفتن خوشحالن از این که فروش فرنچایزهایی مثل کربی و انیمال کراسینگ طی این دوره تو سراسر دنیا این همه شدت گرفته و دیگه برای بقای این سری ها محدود به بازار ژاپن نیستند

View attachment 318019

خیلی خوبه و جالبه 🌹
فکر کنم آخرش کاری کنیم که منو مجبور کنی یه سوئیچ بگیرم 🤣
ولی تا سوئیچ‌های نسل جدید یعنی لایت و سری دوم سوئیچ‌های معمولی و oled هک نرم افزاری راحت و‌‌ بی دردسر نشن نمی‌گیرم

آدم حیفش میاد بده کنسول رو باز کنن یه قطعه روش سوار کنن ، حتی یک کنسول خونگی چه برسه کنسول ظریفی مثل سوئیچ

یه سوال میگم که آمار ماریو کارت ۸ مجموع wii u و سوئیچ رو با هم حساب کرده یا فقط سوییچ ؟
 
View attachment 320358
طراح Waluigi کانسپت Wapeach که قرار بوده توی پاور تنیس باشه اما کنسل شده رو منتشر کرده.
-------------
در سایر شایعات :D احتمالا در ماریوی سه بعدی بعدی مشابه KH ماریو به دنیای سایر بازیهای نینتندو سفر میکنه

گفتی ماریو به دنیای سایر بازی ها نینتندو سفر کنه
یاد عنوان کنسل شده Mario Takes America افتادم
که بازی ترکیب ماریو و لایو اکشن بود
داستان سفر ماریو از آسیا به آمریکا و رفتن به هالیوود روایت می‌کرد و فیلمبرداری‌های این بازی انجام شده بود ولی خب کنسل شد

mario-takes-america-cdi-louisiana-mockup_36iu.jpg
 
آخرین ویرایش:
گفتی ماریو به دنیای سایر بازی ها نینتندو سفر کنه
یاد عنوان کنسل شده Mario Takes America افتادم
که بازی ترکیب ماریو و لایو اکشن بود
داستان سفر ماریو از آسیاب آمریکا و رفتن به هالیوود و روایت می‌کرد و فیلمبرداری‌های این بازی انجام شده بود ولی خب کنسل شد

mario-takes-america-cdi-louisiana-mockup_36iu.jpg

اوه اینو داشته Pillips میساخته؟
شبیه استایل بازی های اوناست
شانس اوردیم کنسل شد

همون Hotel Mario برامون کافی بود :دی
 
اوه اینو داشته Pillips میساخته؟
شبیه استایل بازی های اوناست
شانس اوردیم کنسل شد

همون Hotel Mario برامون کافی بود :D

سر قرارداد همکاری فیلیپس و نینتندو و سونی
چنتا ip داشت ساخته میشد
زیر نظر نینتندو
که دانگی کونگ و ..... شاملش میشد
مثل بازی mario wacky worlds و ....
ولی بخاطر اتفاقاتی که افتاد که خودت استادی و می‌دونی کلا همه چی کنسل شد
چند عنوان با همکاری نینتندو در حال ساخت بود
همگی متوقف شدن

هتل ماریو اینا که اصلا نینتندو در جریان ساختش حضور نداشت 😁

اون زمان نینتندو هزینه زیادی برای بازی هاش روی کامپیوتر و پلتفرم ها ibm و .... کرده بود
کلی از بازی ها ماریو و .... روی کامپیوتر منتشر شد
حتی بازی ها آموزشی برای کامپیوتر ساخت با تم ماریو
روی فلاپی و cd و .... عرضه کرد
اگر اشتباه نکنم و درست خاطرم باشه ماریو تا ۱۹۹۸ برای کنسول ها دیگه و کامپیوتر ها عرضه شد

img_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3%DB%B1%DB%B2%DB%B0%DB%B3_%DB%B0%DB%B4%DB%B5%DB%B1%DB%B5%DB%B3_3l1.jpg


f5a03c7ba6daa8e33b83aeb1daaba7d9aafbe1f8.png


Jeu-PC-retro-Big-Box-Marios-Playschool.webp
 
آخرین ویرایش:
اوه اینو داشته Pillips میساخته؟
شبیه استایل بازی های اوناست
شانس اوردیم کنسل شد

همون Hotel Mario برامون کافی بود :D

ببین چی پیدا کردم مصاحبه با Stephen Radosh
همون مسئول و کارگردان هتل ماریو و زلدا ها
میگه همه چیز زیر نظر نینتندو آمریکا بوده و اونا هیجان زده بودن 😁

Radosh worked with Nintendo of America directly on the Zelda and Mario projects. “I still had to get approval from Nintendo on everything, because these were their trademark characters.” Radosh says, “And anyone who owns trademark characters will tell you, you don’t want Link having sex with Zelda on the ramparts of the castle.” He never spoke directly with the Japanese side or received feedback from Mario and Zelda’s creator, Shigeru Miyamoto, during development. He is confident, however, that he saw the games. “Yes. I’m pretty sure he would have – everything was still under their control ultimately,” Radosh says. “The meetings were short, amicable, fun, lot of laughs.”

“They loved Hotel Mario – that was the first one that got the greenlight.” Radosh says. “Hotel Mario was my design, and it was a game that kills me; I still can’t win at my own game.”

Creating the Zelda games followed a different process. “We went through a little bit of issues with the look of characters for Link and Zelda,” Radosh says. “Because animation at that time was really expensive here, we opted for this hand-drawn look for those games. We wound up with Russian animators. We’d send them vague storyboards and gameplay, and then [Russia] would say, ‘What do you think of this for a visual concept?’ We would go back and forth, and one or two of the original concepts were negated by Nintendo. Which was fine, because it wasn’t like, ‘Oh my god we gotta do this! This is perfect!’ I’ve learned never to be precious about anything. It’s just an idea. And sometimes other ideas are better than the original ideas.”

@mr-game&watch
 
  • Like
Reactions: mr-game&watch
ببین چی پیدا کردم مصاحبه با Stephen Radosh
همون مسئول و کارگردان هتل ماریو و زلدا ها
میگه همه چیز زیر نظر نینتندو آمریکا بوده و اونا هیجان زده بودن 😁

Radosh worked with Nintendo of America directly on the Zelda and Mario projects. “I still had to get approval from Nintendo on everything, because these were their trademark characters.” Radosh says, “And anyone who owns trademark characters will tell you, you don’t want Link having sex with Zelda on the ramparts of the castle.” He never spoke directly with the Japanese side or received feedback from Mario and Zelda’s creator, Shigeru Miyamoto, during development. He is confident, however, that he saw the games. “Yes. I’m pretty sure he would have – everything was still under their control ultimately,” Radosh says. “The meetings were short, amicable, fun, lot of laughs.”

“They loved Hotel Mario – that was the first one that got the greenlight.” Radosh says. “Hotel Mario was my design, and it was a game that kills me; I still can’t win at my own game.”

Creating the Zelda games followed a different process. “We went through a little bit of issues with the look of characters for Link and Zelda,” Radosh says. “Because animation at that time was really expensive here, we opted for this hand-drawn look for those games. We wound up with Russian animators. We’d send them vague storyboards and gameplay, and then [Russia] would say, ‘What do you think of this for a visual concept?’ We would go back and forth, and one or two of the original concepts were negated by Nintendo. Which was fine, because it wasn’t like, ‘Oh my god we gotta do this! This is perfect!’ I’ve learned never to be precious about anything. It’s just an idea. And sometimes other ideas are better than the original ideas.”

@mr-game&watch

معلومه که نینتندو مقصره این جا :دی
گندیه که اول از همه نینتندو زده
بعد فیلیپس

ولی به نظرم این مدل چیزها تجربه های فوق العاده ای بوده برای نینتندو. چون ساز و کار همکاری با دولوپرهای سکندپارتی رو بهتر از هر ناشر دیگه عملی کردن بعدش
 
معلومه که نینتندو مقصره این جا :D
گندیه که اول از همه نینتندو زده
بعد فیلیپس

ولی به نظرم این مدل چیزها تجربه های فوق العاده ای بوده برای نینتندو. چون ساز و کار همکاری با دولوپرهای سکندپارتی رو بهتر از هر ناشر دیگه عملی کردن بعدش

مصاحبه کامل رو خوندم نکات جالبی رو اشاره کرده بود
Stephen Radosh هم توی کمپانی آتاری بوده هم تو کمپانی سگا بوده هم خالق نمایش تلویزیونی catchphrase بوده
هم کارگردان و بازیگر و ... بوده 😁

فهوای کلام تا جایی که فهمیدم چون انگلیسی فوق داغونی دارم پیش از مقوا 😁
این طرف زمانی جذب فیلیپس می‌شه و ازش درخواست میکنن که بخش سرگرمی دست بگیره
که هم کنسول ساخته شده بود هم قراردادها و همه چی با نینتندو بسته شده بود کامل
میگه من سخت افزار نگاه کردم دیدم این کنسول قابلیت جابجایی پیکسل نداره
خیلی تلاش کردم که کنسول ارتقا بدن و اونا فکر می‌کردن بهترین کنسول رو دارن
و این کنسول سخت‌افزار منسوخ برای نسل جدید ارائه می‌شد در صورتی که باید دید سخت افزار برای نسل آینده چی باشه ( فکر کنم منظورش اینه با سخت افزار نسل ۳ مدرن cd خور در اصل طرف بودیم )
و ....

از اونورم بنده خدا خودش میگه ما هر کاریم انجام دادیم زیر نظر خود نینتندو بوده
از اونورم فیلیپس گیر داده بوده حتماً باید fmv باشه
از یه طرف هم بودجه نداشتم انیمیشنو دستی سفارش داده بودیم به روسیه 😁
در کل میگه ما از عملکرد خودمون در حد چیزی در اختیار داشتیم و ... راضیم

عناوین بعدی که زیر نظر نینتندو بود و واقعاً خوبه سرچ کنی خوب بودن ولی دیگه چون داستان‌هایی اتفاق افتاد و کلاً به شکست انجامید این همکاری کنار گذاشته شدن

من یکی از علایقم تاریخه به خصوص تاریخ صنعت گیم
به خاطر همین خیلی تحقیق کردم در گذشته
درباره خیلی از کنسول ها ، درباره ماریو و غیره
و برام جذابن کلاً
برام یه حالت آرشیو یا موزه داره برام مهمه
چون همین چیزاست که داستان و هویت یک کاراکتر رو می‌سازه
همین چیزاست که ماریو دهه ۷۰ میلادی هنوز تا الان داره به بقا ادامه میده
تک تک نسخه‌های ماریو حتی اگه ضعیف هم باشن برای من جذابه و دوست داشتنی

حتماً مقاله من درباره پدر ماریو کیست رو خوندی تو فروم
یعنی فکر کنم تنها فرد فارسی زبان باشم که مقاله فارسی درباره هویت و پدر ماریو نوشتم
و انقدر رفرنس دادم از نمایش‌ها از کمیک‌ها از انیمیشن‌های متفاوت و غیره
حتی اشاره به mario show هم کردم 😁😆

حتی خیلی‌ها نمی‌دونن ماریو برای کامپیوتر هم اومده بوده و کلی نسخه داره هم برای ibm , هم dos , هم windows هم mac

برای من تک تک با ارزشن
همون‌طور که robocop با ارزشه برام
همونطور که چند وقت پیش تو تاپیک خبر و امتیاز robocop نوشتم ، این بازی حتی اگه متاشم پایین باشه من بازم دوست دارم بازی کنم این قهرمان زمان کودکی منه
 
View attachment Link says -Well, excuse me, princess!- way too many times - The Legend of Zelda Cartoon Series.mp4

sufffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffering
برای من تک تک با ارزشن
همون‌طور که robocop با ارزشه برام
همونطور که چند وقت پیش تو تاپیک خبر و امتیاز robocop نوشتم ، این بازی حتی اگه متاشم پایین باشه من بازم دوست دارم بازی کنم این قهرمان زمان کودکی منه

تجسم موقعیت: شب داری تو شهر رانندگی میکنی و هم زمان به تم اصلی روبوکاپ گوش میدی و تصور میکنی جای الکس مورفی به خدمت دوستان روی مخ میرسی :x
 
View attachment 320557

سوفففففففففففففففففففففففففففففففففففف


موقعیت تجسم: شب داری تو شهر رانندگی میکنی و هم زمان به هدف اصلی روبوکاپ گوش میدی و تصور میکنی جای الکس مورفی به خدمت دوستان روی مخ میرسی :ایکس

درباره زلدا و لینک و انیمیشن که فرستادی😁
اول همون زمان خود نینتندو چند کارتون از ماریو غیره داد ولی موفق نشد چون به نظر طرفداران و ... خوب نبود
دیگه فیلیپس جای خود😁

MV5BOWY4MzM1NDYtYjgwYy00ZWFjLWI0NzYtMmMwNTI1N2QyNzQwXkEyXkFqcGdeQXVyNzgyOTQ5MTc@._V1_.jpg


الان نگاه کنی می‌بینی انیمیشن‌های دیگه هم که اومده یا حتی همون هتل ماریو از همین انیمیشن‌های آماده خود نینتندو استفاده کرده بودن

حالا اینا جالب تره

کلی انیمیشن و کارتون از ماریو هست

ماریو و بانو پائولین

tumblr_o6po5sdoKM1rrftcdo1_400.gif


images


images


یا این یکی

g415698_.jpeg


حتی نسخه ای از کارتون ماریو هست که ماریو اسلحه داره

l320055__1.jpeg


اینم کارت ها رسمی نینتندو که ماریو معرفی می‌کنه

de1e3759b3797fbae7f0a9f62e6082ba49345cc6.jpg


tumblr_ok902mPCxv1rrftcdo1_1280.jpg


⭐ درباره زلدا و لینک
این کلیپ نسخه اصلی زلدا برای super nintendo cd ساخته شده بود
در زمان همون قرداد همکاری 3 جانبه نینتندو ، فیلیپس و سونی
ببین کیف کن نینتندو چی ساخته بوده
یعنی نینتندو یه کار خارق‌العاده کرده بوده برای اون زمان

View attachment Screenrecorder-2023-12-04-08-34-29-704(0).mp4

( به این پیرمرده تو این کلیپ دقت کن همون پیرمرده تو زلدا فیلیپس نیست ؟ 😆😁 )

اینا برای یه زمانه
یعنی این زلدا رو مقایسه کن با انیمیشن زلدا ها فیلیپس
پول انیمیشن نداشتن دادن آرت دستی کشیده بشه اونم تو روسیه
در صورتی که کارتون‌های اون زمان چون اون موقع می‌گفتن cartoon دیگه
مهد خلق اینا آمریکا و ژاپن فقط بود
حتی از کارتون‌های بابا لنگ دراز و خیلی از کارتون‌های خارجی غربی که دیدیم ساخت ژاپن بودن

حالا چرا اینا مهمه؟
مثلاً سوپر ماریو نسخه جدید wonder که اومده و ترکونده
دیگه داستان سرزمین قارچ رو روایت نمی‌کنه
یه دنیای دیگه از یه کارتون قدیمی ماریو روایت می‌کنه که یه دنیای جدیده کلاً
اگر اشتباه نکنم و درست بگم از این کارتونه

images


یا زلدای Legend
The Legend of Zelda: Breath of the Will

بخشی از نقشه اش و دنیاش ، بخشی از ‌‌غول ها و باس هاش ، بخشی از ایده هاش مثل ترکیب مواد و غذا درست کردن غذا ، حتی آرم مدرن زلدا و ..... از زلدا ۲ گانه زلدا فیلیپس استفاده شده

یعنی ایده پردازی و داستان و اینا خوب بوده ولی چیزی ارائه دادن خروجیش اصلا جالب نبوده

....

همینطوری که من مثلاً یکی از ip ها مورد علاقم ماریوه
و خیلی از عناوین ماریو بازی کردم
حتی الان پیکسل مثلاً ماریو دارم یا قبلاً عروسک پولیشی لوییجی داشتم و ....

نظر شخصیم اینه که گاهی تکراری می‌شد چون میاموتو یه تم بازی رو گرفته بود همین دنیای قارچی دیگه ول نمی‌کرد
درسته خوبه ولی دیگه بیش از حد تکراری شده بود
نمیشه بالا ۴۰ سال یه تم ادامه داد

مثلاً من عاشق super mario land کنسول gb ام
و بارها و بارها و بارها بازی کردم
یعنی میشه گفت تنها ماریویی که بررسی کردم و مقاله دربارش نوشتم حدوداً اینه اگر اشتباه نکنم و درست خاطرم باشه
بعد رفتم نگاه کردم دیدم اصلاً میاموتو تو ساخت این بازی دخالتی نداشته

یا عنوان super mario 3d world ام خود میاموتو اگر اشتباه نکنم گفت تو ساخت این بازی من نبودم و فقط دورادور نظارت می‌کردم
بازی متفاوت و با خیلی باحالی شد اتفاقاً

باید به افراد جدید و ایده‌های جدید و ذهن‌های جدید هم بها داده بشه که بتونن یه ماریو جدید و عالی بسازن
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or