شایعه مقاله IGN: اتفاقات بزرگ دنیای بازی در سال 2019

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ehsan

Loyal Member
سال 2018 برای دنیای بازی های رایانه ای سال بزرگی بود و عناوین زیادی در این سال عرضه شدند. اما این تجارت بزرگ برای خود پایانی نمی بیند و هر ساله شایعات زیادی درباره نرم افزار و سخت افزار های مختلفی که در آینده عرضه خواهند شد وجود دارد. اقای جردن سیرانی از نویسندگان سایت IGN مقاله ای درباره 10 شایعه بزرگ بازی های رایانه ای در سال 2019 که ممکن است به واقعیت تبدیل شوند نوشته که به ترجمه و بررسی آن می پردازیم.


price.jpg


شایعه اول: کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت

سال 2018 اولین سالی بود که شایعاتی درباره برنامه های سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول های نسل بعد مطرح گردید و هردو کمپانی درباره وجود کنسول های جدید خود و تاریخ های عرضه احتمالی صحبت هایی کردند.

ابتدا مایکروسافت در کنفرانس E3 2018 به Xbox یا (Xbox های) جدید اشاره کرد در حالی که فیل اسپنسر گفت: "ما بطور جدی روی معماری کنسول Xbox بعدی کار می کنیم تا تعهد خود را نسبت به عرضه بهترین کنسول بازی به انجام برسانیم" مدتی بعد نیز گزارشی منتشر گردید که درباره نقشه های مایکروسافت برای کنسول بعدی خود توضیحاتی ارائه می کرد و در آن گزارش اشاره شده بود که اسم رمز Xbox بعدی Scarlett است و برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش مایکروسافت در سال 2020 قصد عرضه 2 کنسول را دارد که یکی از آنها مانند کنسول های نسل قبل با سخت افزار قوی تری است و دیگری ارزان تر است و تمرکز اصلی را به استریم بازی ها خواهد گذاشت.

شایعاتی درباره کنسول نسل بعدی سونی نیز وجود دارد، رئیس کمپانی سونی آقای یوشیدا گفت که زمان مالی مناسب برای عرضه کنسول های نسل بعد فرا رسیده ولی هیچ اشاره ای به جزئیات عرضه کنسول PS5 یا زمان عرضه آن نکرد. هرچند گزاشر هایی وجود دارد که تاکید می کند کنسول بدی سونی تغییر اساسی بزرگی با PS4 نخواهد داشت و از همان سبک معماری استفاده خواهد کرد.

بر اساس 3 شایعه و اینکه با گذشتن از ماه نوامبر دقیقا 6 سال است که از عرضه PS4 و Xbox1 می گذرد بعید نیست که در سال 2019 اولین نگاه به کنسول های نسل بعد این دو کمپانی را داشته باشیم.


Nintendo-Switch-2-concept-Curved-Labs-3-680x450.jpg

شایعه دوم: نینتندو روی کنسول Switch بهینه شده کار می کند

قبل از شروع نسل جدیدکنسول ها ممکن است نینتندو ورژن جدیدی از کنسول قابل حمل-خانگی هیبرید خود عرضه کند

بر اساس گزارش مجله وال استریت صحبت هایی درباره کنسول جدید switch با تغییراتی مثل یک LCD بهتر مطرح شده است که بر اساس این گزارش در نیمه دوم سال 2019 عرضه خواهد شد.



th

شایعه سوم: مایکروسافت یک Xbox one بدون درایو نوری را مد نظر دارد

به نسل فعلی برگردیم، بر اساس گزارش هایی مایکروسافت عرضه یک کنسول Xbox One بدون درایو نوری را در سال 2019 مد نظر دارد.
بر اساس گزارش های منتظر شده برداشتن درایو نوری می توند به مایکروسافت کمک کند تا کنسول Xbox One را با قیمت 200 دلار یا کمتر عرضه کند. بر اساس این گزارش صاحبان فعلی دیسک های بازی نیز می توانند با یک برنامه تبدیل دیسک به بازی دیجیتال از بازی هایی که قبلا خریداری کردند با دریافت یک کد دانلود دیجیتالی استفاده کنند.



Harry-Potter-RPG-AAA-Game-750x460.jpg


شایعه چهارم: بازی Harry Potter RPG در دست توسعه است

در ماه اکتبر یک ویدیو منتسب به بازی HP RPG در اینترنت پخش شد. ویدیو توسط یکی از کاربران ردیت منتشر شده بود که در آن یک جهان جادوگری RPG به نمایش کشیده شده بود و ساخت کاراکتر بازی، انتخاب مدرسه هاگوارتز و ورد های جادویی آشنایی در آن نمایش داده می شد.

در حالی که هنوز خبری در این رابطه تایید نشده اما شایعه ای وجود دارد که کمپانی برادران وارنر (که صاحب کمپانی Avalanche نیز هست) توسعه این بازی را در دستور کار خود دارد.

شرکت نرم افزاری Avalanche ساخت بازی هایی مانند Disney Infinity را نیز قبلا توسعه داده است.


rocksteady-superman-game-info-leaked.jpg

شایعه پنجم: بازی جدید شرکت Rocksteady

هیچ شکی وجود ندارد که بعد از عرضه Batman:Arkham Trilogy در سال 2015 بازی توسط این کمپانی در حال توسعه است. درحالی که شایعات زیادی وجود دارد که مدت زیادی است راک استدی روی بازی سوپر من جدیدی کار میکند. ولی بعد از ماه نوامبر که شرکت اعلام کرد "بازی بعدی ما سوپر من نیست" تمام این شایعات پایان یافت. و بار دیگر ما بدون هیچ سرنخی درباره بازی بعدی این گمپانی ماندیم!

در هر صورت امسال بعد از 4 سال احتمال اینکه بازی بعدی AAA این کمپانی معرفی و عرضه شود زیاد است.(البه اگر عرضه Batman: Arkham VR در نظر گرفته نشود).


diablo4.jpg


شایعه ششم: بلیزارد در حال کار بر روی Diablo IV با اسم رمز Feris است

بر اساس گزارش هایی بلیزارد از سال 2016 در حال کار بر روی عنوانی با نام Feris است. پیش از این شایعاتی وجود داشت که بازی بعدی سری دیابلو زودتر از سال 2020 عرضه نخواهد شد اما گزارش جدید به عنوانی با المان های MMO کم و محیط تاریک بازی اشاره دارد که شبیه سری دیبالو است.
همچنین بعد از عرضه بازی Diablo:immortal که فقط برای تلفن های هوشمند معرفی گردید و با واکنش منفی هواداران رو به رو شد همگی منتظر یک بازی برجسته دیگر از این سری محبوب هستند.


th

شایعه هفتم: بازی جدید از سری Bioshock در حال ساخت است

اوایل سال گذشته در گزارشی آینده سری بازی Bioshock مطرح گردید و اینکه بازی بعدی این سری در یک پروژه سری با کد رمز Parkside در حال ساخت است.

2k Games که کمپانی صاحب شرکت بازی سازی Take-two است پیش از این اعلام کرده بود که "سری Bioshock قطعا یک عنوان دائمی است" همچنین میدانیم که از سال 2013 و عرضه بازی Bioshock: infinite عنوان جدیدی از این سری محبوب در نسل حاضر معرفی نشده است. هرچند گفته می شود که توسعه Parkside که در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. اما در سال 2019 معرفی خواهد شد.



th


شایعه هشتم: بازی Borderland 3 معرفی خواهد شد

طرفداران این سری بی صبرانه منتظر معرفی عنوان بعدی هستند. در حالی که در سال 2016 وجود این بازی تایید شده بود کمپانی GearBpx تاکنون عنوان یا جزئیاتی درباره سری بعدی این عنوان مطرح نکرده است.

در GDC 2017 مدیر عامل GearBox یک دموی تکنیکی اولیه از عنوان بعدی این سری را که با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده بود را نمایش داد. البته همان موقع هم ایشان گفتند که این یک دموی تکنیکی ساده بود و یک بازی نیست. 6 ماه بعد مدیر عامل اعلام کرد که 90% تیم بازی سازی Gearbox در حال توسعه عنوانی هستند که همه ما دوست داریم روی آن کار شود. که به تصور خیلی ها منظور همان بازی Borderland 3 است.


th

شایعه نهم: مایکروسافت بازی fable را احیا خواهد کرد

هفته های اول سال 2018 شایعه ای مطرح شد که یک Fable جدید توسط کمپانی PlayGround ساده سری Forza Horizon در حال توسعه است. بر اساس گزارش های آن موقع یک بازی کاراکتر محور RPG در حال ساخت بود.

در سال 2017 کمپانی PlayGround آگهی استخدامی برای یک بازی سری RPG-OpenWorld داده بود و در نهایت کسانی را انتخاب کرد که در مراحل توسعه GTA V, MGS V , SW:B2 و HellBlade دخلی بوده اند.



Valve-VR-HMD-Speculation-21.jpg


شایعه دهم: کمپانی Valve در حال ساخت عینک واقعیت(VR) مجازی اختصاصی خود است

این شایعات با انتظار عکسی از مدل اولیه احتمالی عینک مجازی کمپانی Valve در سال پیش شروع شد.

جالب توجه تر از خود عینک مجازی این شایعه است که کمپانی ولو با توسعه این عینک همزمان عرضه یک بازی Half-Life جدید مبتنی بر عینک های واقعیت مجازی را در دستور کار خود دارد. بازی مطرح شده برای این عینک مجازی که اولین بار در سال 2016 شایعات آن مطرح گردید احتمالا دنباله ای بر سری Half Life است که آخرین بازی آن در سال 2007 عرضه گشته است.


ویدیو های مرتبط:

ویدیو منتسب به Harry Potter RPG
ویدیو دموی تکنیکی BL3 با UE4


منبع اصلی خبر
 
آخرین ویرایش:
فک کنم باید یه یادآوری بکنیم که داشتن پول و سرمایه به تنهایی منتهی به خروجی با کیفیت نمیشه مگرنه EA هر سال باید همه گوتی ها رو درو میکرد:D قطعا پول یه عامل تاثیرگذاره ولی مهمترین عامل خود استودیو، اعضای کلیدیش و سابقش هستش. مایکروسافت خریدهای خوبی کرده ولی تا به ثمر نشستن این استودیوها برای اینکه بتونن خروجی AAA و با کیفیت بدن راه زیادی باقی مونده. حالا هی بگو ماینکرفت انقد پلیر داره:D من بازی AAA با ریسک پذیری بالا میخوام نه یه چیزی که 10 سال همه جا هست روی در یخچال هم پورت شده:D
پ.ن: این دوستمون فک کنم سکته کنه تا یکم دیگه:D حاجی کنترل کن خودتو ارزش نداره انقد به همه بپری :D

خروجی با کیفیت به معنی گوتی نیست :D یعنی الان شما می‌فرمایی بازی‌هایی که گوتی نگرفتن یا نمیگیرن تأثیری روی صنعت ندارن و صرفا برای خنده هستن؟ خلاقیت ندارن؟ کیفیت ندارن؟ بدیع نیستن؟ جدید نیستن؟ استودیو و اعضای کلیدیش هم میشه که تغییر کنن و تغییر میکنن (مثال: بانجی کلی از اعضای کلیدیش رفتن) :D سابقه هم به خودی خود عامل تعیین کننده نیست و چه بسا یک استودیو بی سابقه مثل Moon Studio یا پلی گراند میان از همون بازی اول محصول با کیفیت میدن بیرون یا همون Turn 10 که سال 2005 محصول با کیفیت تری نسبت به PD داد بیرون با اون سابقه. یا بانجی که با یه سابقه کوتاه هیلو رو داد بیرون و ... مثال زیاده.

مایکروسافت بواسطه ثروتش خریدهای خیلی خوبی کرده که همین الان هم اثبات شده هستن در صنعت گیم و نیازی به تأیید یا تکذیب شما نیست که بگیم اینها با کیفیت هستن یا نه. غیر از این پول، مدیریت، ابزار و استراتژی درست چیزایی هستن که در موردشون صحبت شده تو تاپیک و شما چشمت چیزی رو گرفته که سونی نداره به اندازه مایکرو و این دیگه مشکل ما نیست :D

در کل این حرفها رو نزنید آدم یاد موضوع انشاء علم بهتر است یا ثروت میافته :D گوتی بهتر است یا ثروت؟
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
خروجی با کیفیت به معنی گوتی نیست :D یعنی الان شما می‌فرمایی بازی‌هایی که گوتی نگرفتن یا نمیگیرن تأثیری روی صنعت ندارن و صرفا برای خنده هستن؟ خلاقیت ندارن؟ کیفیت ندارن؟ بدیع نیستن؟ جدید نیستن؟ استودیو و اعضای کلیدیش هم میشه که تغییر کنن و تغییر میکنن (مثال: بانجی کلی از اعضای کلیدیش رفتن) :D سابقه هم به خودی خود عامل تعیین کننده نیست و چه بسا یک استودیو بی سابقه مثل Moon Studio یا پلی گراند میان از همون بازی اول محصول با کیفیت میدن بیرون یا همون Turn 10 که سال 2005 محصول با کیفیت تری نسبت به PD داد بیرون با اون سابقه. یا بانجی که با یه سابقه کوتاه هیلو رو داد بیرون و ... مثال زیاده.

مایکروسافت بواسطه ثروتش خریدهای خیلی خوبی کرده که همین الان هم اثبات شده هستن در صنعت گیم و نیازی به تأیید یا تکذیب شما نیست که بگیم اینها با کیفیت هستن یا نه. غیر از این پول، مدیریت، ابزار و استراتژی درست چیزایی هستن که در موردشون صحبت شده تو تاپیک و شما چشمت چیزی رو گرفته که سونی نداره به اندازه مایکرو و این دیگه مشکل ما نیست :D

در کل این حرفها رو نزنید آدم یاد موضوع انشاء علم بهتر است یا ثروت میافته :D گوتی بهتر است یا ثروت؟
حرف من کلی بود ربطی به اینکه بقیه گوتی نگیرن پس بی کیفیت هستن نداره. منتها قطعا بازیهایی که هر سال گوتی میگیرن با کیفیت محسوب میشن غیر از اینه؟
بله هر استودیویی میتونه دچار تغییر تحول بشه ولی هر استودیویی نمیتونه زارتی AAA با ریسک پذیری زیاد بسازه حالا هرچقدر هم که پول بریزن توش:دی
آها تایید و تکذیب ما نیازی نیست ولی حرف شما سنده :دی باشه :دی ایشالا که مدیریت و استراتژی مایکروسافت هم جواب بده ما از خدامونه:دی ولی تو رو خدا برای کل کل ماینکرفت رو نکش وسط :))
ایشالا همه این ادعاها به وقوع بپیونده و ما دوباره مثل شروع این نسل شاهد غیب شدن نیمی از فن های مایکروسافت و ظهور مجددشون در اواخر نسل بعد نشیم :دی
 
انگار ملت یادشون رفته ، زمان xbox اورجینال یادشون رفته ، که بهترین استودیو های اون زمان رو یا خریدن یا یه همکاری نزدیک رو شروع کردن ، و تازه اون موقع خود عمو بیلی وایساده بود بالا سر کار ، اورت و بیخیال خرج میکرد ، آخرش چی شد ، تمام اون استودیو های درجه یک به خاک سیاه نشستن یا هر چی داشتن و نداشتن دادن از دست مایکرو آزاد بشن . حالا اومدن با امثال نینجا تئوری و و رجز پیروزی میخونن، فقط یه ابسیدین شاید بتونه یه رقابت با گریلا و سایر استودیو های در اون لول سونی اینا ایجاد کنه . که خوب فعلا آخرین بازی که داره میسازه رو ما ها هم بازی میکنیم ، ایشالله اواسط نسل بعد وارد این رقابت میشه:-j

تاد هاوارد و بتزدا خودشون رسماً پرچم سفید نشون ناتی داگ دادن، راک استار با ۳۰۰۰ نفر نیرو و ۵و۸ سال زمان ، حرف تیم های ۱۵۰ و ۳۰۰ نفره که سه و چهار سال زمان گذاشتن رو بازیاشون نشده ، فقط یه مایکرو فن متعصب امکانش هست که این تفاوت ها رو نبینه . و بیاد مزاح کنه که قراره استودیو های جدید مایکرو این دو تا غول این صنعت رو به خاک و خون بکشن، =))

.............
ضمن اینکه تا زمانی که xbox سیاست درست و مشخصی تعریف نکنه برای خودش و جامعه گیمی ، چیزی بیشتر از این نسل و کسب سود برای سرمایه گذاراش نصیبش نمیشه ، میگم این ثروت و کسب سود مایکرو آنقدر برای فناش مهمه ، خوب بازیاشون رو برای نینتندو و پلی استیشن. هم عرضه کنند، تا اینا با این سودای کلان مایکرو بیشتر برن تو فضا . والا
 
آخرین ویرایش:
سونی فن های عزیز با کل کل با فنای یه پلتفرم شکست خورده و منسوخ فقط خودتون رو کوچیک میکنید کاملا جدی میگم
هر وقت مجموع فروش کل کنسول های تاریخ xbox رسید به ps2 شاید تونستیم در حد کنسول madbox قبولتون کنیم:Laughing:
 
حرف من کلی بود ربطی به اینکه بقیه گوتی نگیرن پس بی کیفیت هستن نداره. منتها قطعا بازیهایی که هر سال گوتی میگیرن با کیفیت محسوب میشن غیر از اینه؟
بله هر استودیویی میتونه دچار تغییر تحول بشه ولی هر استودیویی نمیتونه زارتی AAA با ریسک پذیری زیاد بسازه حالا هرچقدر هم که پول بریزن توش:D
آها تایید و تکذیب ما نیازی نیست ولی حرف شما سنده :D باشه :D ایشالا که مدیریت و استراتژی مایکروسافت هم جواب بده ما از خدامونه:D ولی تو رو خدا برای کل کل ماینکرفت رو نکش وسط :))
ایشالا همه این ادعاها به وقوع بپیونده و ما دوباره مثل شروع این نسل شاهد غیب شدن نیمی از فن های مایکروسافت و ظهور مجددشون در اواخر نسل بعد نشیم :D

خب بازی که گوتی میگیره با کیفیت هست، اکی. الان با این حرف چی رو نقض کردی؟ :D
حالا AAA با ریسک پذیری زیاد هم نسازه (اصلا AAA خودش ریسکه)، میتونه AAA خوب بسازه که، نمیتونه؟ اصلا شما بازی میکنی یا ریسک پذیری متر میکنی؟ :D بعد بازی‌های مایکرو از نظر فرمول و ... خیلی ریسکی تر از بازیهای سونی بودن به طور معمول و ایده‌های کمتر تست شده رو رفتن سراغش (البته به گفته چندتا از دولوپرهایی که برای مایکروسافت پروتوتایپ میفرستادن)
حرف من که سنده اون هیچ :D ولی غیر از اون کسی بیاد بگه نینجا تئوری باید خودش رو اثبات کنه، یا پلی گراند باید خودش رو اثبات کنه، یا آبسیدین باید خودش رو اثبات کنه و امثالهم، باید قطعا یه تجدید نظر در مورد دیدگاه خودش بکنه بعدش :D
ماینکرفت هم البته میکشم وسط چرا نکشم وسط؟ یکی از انقلابی ترین و تأثیر گذارترین بازی‌های صنعت گیم رو هم ترول میکنید :D نوبرید بخدا
نگران نباش شما غیب نشی ما جایی نمیریم :D شما باش فقط

پ.ن: چه حرصی میخورید حالا؟ چه خبرتونه؟ :D بذارید ما اشتباه کنیم شما هم به ریشمون بخندید :D سکته نزنید خوبه
 
استودیو و کانتنت که خب یکی از چیزهای لازم هستن برای موفقیت و مایکروسافت هم کم نذاشته این چند وقته و هنوز هم تموم نشده پروژه گسترش استودیوهای 1st Party مایکروسافت. این دوستانی که میزنن تو سر استودیوهای مایکروسافت هم البته کم لطفی میکنن ولی خب این رفتارها و گفتارها اصلا نیازی به حرص خوردن ندارن. :D به هر حال خروجی و تنوع سبکها و کیفیت بازیها مشخص هست پس به جای حرص خوردن از حال و آینده کنسول و انتخابی که کردی لذت ببر. :D



منظور از داشته ها بازی و استودیو نیست. منظور زیرساخت‌های لازم برای ارائه یک سرویس استریم بازی کامل هست:

  • محتوا - کاتالوگ کامل بازی‌های ایکس باکس (روی کنسول)
  • زیرساخت - سرورهای Azure و سخت افزارهای بهینه شده کنسول برای سرورها
  • کیفیت استریم - پراکندگی و تعداد سرورهای Azure در کنار پتنت‌ها و ... مایکروسافت ریسرچ و بخش گیمینگ که امکان استریم با کیفیت بالا و Latency پایین رو امکان پذیر می‌کنن
  • قیمت - امکان اختصاص سخت افزارهای Xbox در سرورهای xCloud برای کارها و محاسبات غیر از بازی به دولوپرها و برنامه نویسان شرکت‌های دیگه و پایین آوردن قیمت نگهداری سرورها و در نتیجه امکان ارائه سرویس ارزان قیمت برای استریم بازی‌ها نسبت به چیزی مثل PS Now
  • پلتفرم‌های هدف - ویندوز/ایکس باکس/اندروید/iOS و ...
یک نکته دیگه هم هست و اونم اینه که اگر این استراتژی جواب بده (که احتمالش زیاده) پس مایکروسافت حالا حالاها ساخت کنسول‌های جدید و قدرتمند و بروز کردن سرورهاش با استفاده از اونها رو ادامه میده.

سونی محتوا رو داره و پلتفرمهای هدف رو هم قصد داره گسترش بده نسبت به وضعیت فعلیش ولی تو بخش قیمت و کیفیت استریم بعیده بتونه به این زودی‌ها با مایکروسافت رقابت کنه. :D
سونی میتونه رقابت کنه خوبشم میتونه ولی در حال حاظر معلوم نیست دارن چیکار میکنن و برنامه هاشون مشخص نیست شما از کجا میدونی نمیتونه؟ حالا یا میخوان بخاطر دزدی و بخور بخور دست به هیچ حرکتی نزنن که با کله میرن تو دیوار یا دارن برا ps5 اقداماتی انجام میدن
 
خب بازی که گوتی میگیره با کیفیت هست، اکی. الان با این حرف چی رو نقض کردی؟ :D
حالا AAA با ریسک پذیری زیاد هم نسازه (اصلا AAA خودش ریسکه)، میتونه AAA خوب بسازه که، نمیتونه؟ اصلا شما بازی میکنی یا ریسک پذیری متر میکنی؟ :D بعد بازی‌های مایکرو از نظر فرمول و ... خیلی ریسکی تر از بازیهای سونی بودن به طور معمول و ایده‌های کمتر تست شده رو رفتن سراغش (البته به گفته چندتا از دولوپرهایی که برای مایکروسافت پروتوتایپ میفرستادن)
حرف من که سنده اون هیچ :D ولی غیر از اون کسی بیاد بگه نینجا تئوری باید خودش رو اثبات کنه، یا پلی گراند باید خودش رو اثبات کنه، یا آبسیدین باید خودش رو اثبات کنه و امثالهم، باید قطعا یه تجدید نظر در مورد دیدگاه خودش بکنه بعدش :D
ماینکرفت هم البته میکشم وسط چرا نکشم وسط؟ یکی از انقلابی ترین و تأثیر گذارترین بازی‌های صنعت گیم رو هم ترول میکنید :D نوبرید بخدا
نگران نباش شما غیب نشی ما جایی نمیریم :D شما باش فقط
نمیدونم حرف من واضح نیست یا چی :دی وقتی در بین همه بازیهایی که توی این نسل جوایز مختلف رو درو کردن یا تاثیرگذاریشون متوجه عام و خاص هست سهم مایکروسافت فقط یک بازی ریسینگ و دوتا ایندی بوده، پس قطعا یجای کارش میلنگیده:دی مگرنه پا نمیشد بره این همه استودیو بخره. ریسک پذیری از این جهت میگم چون اکثر کمپانی های مطرح حال حاضر صنعت گیم برای بازی های بزرگشون از یه سری فرمول از پیش تعیین شده دارن پیروی میکنن و کسایی که حاضر به تغییر تحول اساسی باشن واقعا کم هستن. ریسکی بودن مایکروسافت هم در برخوردشون با مدیامولکول قبلا دیدیم :دی کاملا واضحه که سونی ریسک خیلی بیشتری کرده و به استودیوهاش اجازه داده که IPهای جدید و متفاوت با چیزهایی که قبلا میساختن رو محک بزنن و اکثریت هم خوب از آب در اومدن یا دارن در میان:دی اونم برخلاف مایکروسافت که سوزنش تا سالها روی هیلو و گیرز و فورتزا گیر کرده بود! نینجا و آبسیدین خیلی هم خوبن هیچ شکی درشون نیست ولی فقط میگم زرتی انتظار نداشته باشید که نینجا بازی بعدیش همپای GOW بشه. حالا اگرم شد که چه بهتر ما هم لذتش رو روی پی سی میبریم:دی
ماینکرفت انقلابی بودنش خیلی قبل از اینکه توسط مایکروسافت خریداری بشه به ثمر رسیده بود پس نتیجه ایده پردازی و ریسک پذیری سران مایکروسافت در موقع ساختش نبوده:دی
 
الان تنها استودیویی که تو این نسل تونسته دو تا بازی با متای بالای ۹۰ بسازه واسه مایکروسافت هست، حالا وسط بحث اصلا این استودیو اسمی ازش برده نمیشه و امثال نینجا و ابسیدین رو اسم میبرن که به نظر خود من نمیتونن در حد استودیوهای خیلی خفن بشن. البته از یه نظر هم حرف دوستان درسته، بقیه استودیوها باید با پلی گراند رقابت کنن :دی :دی بقیه استودیوها هم که کشک، نه اینکه تو این نسل دویست تا بازی با متای بالای ۹۰ داشتیم یکی مثل کوالیشن استودیو خوبی حساب نمیشه lol انصافا دیگه خیلی باید متعصب باشی که این همه تغییرات توی مایکروسافت رو نبینی، چند تا استویو درجه یک اضافه کردن و تغییرات کلی تو سیاست هاشون دادن. البته هیچ کدوم از اینا به مفهوم برنده شدن نسل بعد نیست چون عوامل زیادی تو این امر دخیل هست و کلا مبحث فروش و درآمد چیزی نیست که به راحتی بشه در موردش پیش بینی کرد ولی اینکه خروجی این استودیوها به احتمال قوی منجر به تعداد خیلی بیشتری بازی انحصاری باکیفیت نسبت به این نسل میشه یه چیز تقریبا واضح هست. این قضیه که چون مایکروسافت قبلا ریسک نمیکرده و در نتیجه از این به بعد هم ریسک نمیکنه خیلی خنده داره، اگر قرار بود به همون روال سابق برن جلو که اصلا تغییرات نمیدادن و استودیو اضافه نمیکردن :دی
 
انگار ملت یادشون رفته ، زمان xbox اورجینال یادشون رفته ، که بهترین استودیو های اون زمان رو یا خریدن یا یه همکاری نزدیک رو شروع کردن ، و تازه اون موقع خود عمو بیلی وایساده بود بالا سر کار ، اورت و بیخیال خرج میکرد ، آخرش چی شد ، تمام اون استودیو های درجه یک به خاک سیاه نشستن یا هر چی داشتن و نداشتن دادن از دست مایکرو آزاد بشن . حالا اومدن با امثال نینجا تئوری و و رجز پیروزی میخونن، فقط یه ابسیدین شاید بتونه یه رقابت با گریلا و سایر استودیو های در اون لول سونی اینا ایجاد کنه . که خوب فعلا آخرین بازی که داره میسازه رو ما ها هم بازی میکنیم ، ایشالله اواسط نسل بعد وارد این رقابت میشه:-j

تاد هاوارد و بتزدا خودشون رسماً پرچم سفید نشون ناتی داگ دادن، راک استار با ۳۰۰۰ نفر نیرو و ۵و۸ سال زمان ، حرف تیم های ۱۵۰ و ۳۰۰ نفره که سه و چهار سال زمان گذاشتن رو بازیاشون نشده ، فقط یه مایکرو فن متعصب امکانش هست که این تفاوت ها رو نبینه . و بیاد مزاح کنه که قراره استودیو های جدید مایکرو این دو تا غول این صنعت رو به خاک و خون بکشن، =))

.............
ضمن اینکه تا زمانی که xbox سیاست درست و مشخصی تعریف نکنه برای خودش و جامعه گیمی ، چیزی بیشتر از این نسل و کسب سود برای سرمایه گذاراش نصیبش نمیشه ، میگم این ثروت و کسب سود مایکرو آنقدر برای فناش مهمه ، خوب بازیاشون رو برای نینتندو و پلی استیشن. هم عرضه کنندگان ، تا اینا با این سودای کلان مایکرو بیشتر برن تو فضا . والا
همین عمو بیلی(اقا مسخرش نکنید:D) کلی سر معرفی xbox دروغ گفته بود درسته xbox اولی خیلی قوی بود اما نه در اون حد که ملت براش هایپ کرده بود..... گفته بود بازیای این کنسول در حد toy story2 که اون زمان هیج انیمیشنی از نظر کیفیت به پاش نمی رسید این خیلی حرفه ولی اخرش.... کلا سال های طلایی xbox با peter moore بود این باید قبول کرد:D نسل قبل با وجود ضعف سونی و تجربه ای که از مدیریت سگا بدست اورده بود(برا سگا هم همه کار کرد ولی دیگه دیر شده بود فقط کافیه یه نگاه به انحصاری های سال اخر سگا که اکثریت کنسل شدن یه نگاهی انداخت ولی پول رفته بود تو شنمو و برنمی گشت:D) همه چیز با یه مدیریت درست جمع جور کرد کی اون e3 که moore امد gtaiv معرفی کرد فراموش کرده؟من که نکردم بعد اینکه یه ip جدید اونم از epic games انحصاری لانچ کنسولت کنی کار خیلی بزرگیه:D هرچند که همون gears با حمایت بیل گیتس انقدر خفن شد:D اسپنسر که تا الان فقط حرف زده باید صبر کرد و دید تو عمل چه اتفاقی می افته... من که دلم میخواد باورش کنم:D
 
سونی میتونه رقابت کنه خوبشم میتونه ولی در حال حاظر معلوم نیست دارن چیکار میکنن و برنامه هاشون مشخص نیست شما از کجا میدونی نمیتونه؟ حالا یا میخوان بخاطر دزدی و بخور بخور دست به هیچ حرکتی نزنن که با کله میرن تو دیوار یا دارن برا ps5 اقداماتی انجام میدن

من حرفم سر کلیت استراتژی بود وگرنه ضرفا روی کنسول سونی میتونه رقابت کنه و برتر هم باشه.

نمیدونم حرف من واضح نیست یا چی :D وقتی در بین همه بازیهایی که توی این نسل جوایز مختلف رو درو کردن یا تاثیرگذاریشون متوجه عام و خاص هست سهم مایکروسافت فقط یک بازی ریسینگ و دوتا ایندی بوده، پس قطعا یجای کارش میلنگیده:D مگرنه پا نمیشد بره این همه استودیو بخره. ریسک پذیری از این جهت میگم چون اکثر کمپانی های مطرح حال حاضر صنعت گیم برای بازی های بزرگشون از یه سری فرمول از پیش تعیین شده دارن پیروی میکنن و کسایی که حاضر به تغییر تحول اساسی باشن واقعا کم هستن. ریسکی بودن مایکروسافت هم در برخوردشون با مدیامولکول قبلا دیدیم :D کاملا واضحه که سونی ریسک خیلی بیشتری کرده و به استودیوهاش اجازه داده که IPهای جدید و متفاوت با چیزهایی که قبلا میساختن رو محک بزنن و اکثریت هم خوب از آب در اومدن یا دارن در میان:D اونم برخلاف مایکروسافت که سوزنش تا سالها روی هیلو و گیرز و فورتزا گیر کرده بود! نینجا و آبسیدین خیلی هم خوبن هیچ شکی درشون نیست ولی فقط میگم زرتی انتظار نداشته باشید که نینجا بازی بعدیش همپای GOW بشه. حالا اگرم شد که چه بهتر ما هم لذتش رو روی پی سی میبریم:D
ماینکرفت انقلابی بودنش خیلی قبل از اینکه توسط مایکروسافت خریداری بشه به ثمر رسیده بود پس نتیجه ایده پردازی و ریسک پذیری سران مایکروسافت در موقع ساختش نبوده:D

همون یا چی هست :D

همون ریسینگ اپن رو وقتی مایکرو می‌ساخت سونی داشت در استودیوی اوولوشن رو میبست و پلی فونی رو هم دیدیم چه کرد با اون ریسک پذیریش :D سونی با آنچارتد و لست آف عاس و گاو و اسپایدرمن و تسوشیما و دیز گان و هورایزون زیرو داون و دث استرندینگ داره ریسک پذیری میکنه؟ دوربین سوم شخص اکشن/ادونچر؟ این ریسک بود الان؟ :D باز مایکرو با هیلو و گیرز و فورتزا داره حداقل 3 تا سبک FPS و TPS و ریسینگ شبیه ساز رو میسازه (بگذریم از استراتژی ریل تایم و ترن بیس و ریسینگ آرکید اپن). انتظارات از آبسیدین و نینجا هم مشخص و معقول هست. الان نکنه شما فکر میکنی تمام بازیهای سونی در حد GoW هستن؟ بعد سونی چند تا بازی در حد FH4/3 داشته؟ این رو هم کاش اشاره میکردی :D روی پی سی هم بازی کنی مایکروسافت دوست داره منم دوست دارم :D

زمانی که ماینکرفت رو 2.5 میلیارد دلار می‌خریدن هم همین رو میگفتی دیگه؟ یا زمانی که همکاری میکردن به عنوان اولین کنسول بیاد رو ایکس باکس؟ :D ماینکرفت رو مایکروسافت 50 میلیونی گرفت (بعد از موفقیتش روی ایکس باکس و صدا کردنش که اون هم با همکاری مایکروسافت بوده) الان 300 میلیونی تحویل داده، نمیدونستی بدون :D
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
برای اینکه یه استراحتی هم کرده باشین یه لیک اومده که دارن روش بحث میکنن
مدل ضعیف xbox : حدود ۴ ترافلاپ با قیمت ۲۵۰ دلار گفته شده تمرکز اصلی روی استریم هست
کنسول PS5 : حدود ۸ ترافلاپ با قیمت ۴۰۰ دلار
مدل اصلی xbox : حدود ۱۲ ترافلاپ با قیمت ۵۰۰ دلار
 
من حرفم سر کلیت استراتژی بود وگرنه ضرفا روی کنسول سونی میتونه رقابت کنه و برتر هم باشه.



همون یا چی هست :D

همون ریسینگ اپن رو وقتی مایکرو می‌ساخت سونی داشت در استودیوی اوولوشن رو میبست و پلی فونی رو هم دیدیم چه کرد با اون ریسک پذیریش :D سونی با آنچارتد و لست آف عاس و گاو و اسپایدرمن و تسوشیما و دیز گان و هورایزون زیرو داون و دث استرندینگ داره ریسک پذیری میکنه؟ دوربین سوم شخص اکشن/ادونچر؟ این ریسک بود الان؟ :D باز مایکرو با هیلو و گیرز و فورتزا داره حداقل 3 تا سبک FPS و TPS و ریسینگ شبیه ساز رو میسازه (بگذریم از استراتژی ریل تایم و ترن بیس و ریسینگ آرکید اپن). انتظارات از آبسیدین و نینجا هم مشخص و معقول هست. الان نکنه شما فکر میکنی تمام بازیهای سونی در حد GoW هستن؟ بعد سونی چند تا بازی در حد FH4/3 داشته؟ این رو هم کاش اشاره میکردی :D روی پی سی هم بازی کنی مایکروسافت دوست داره منم دوست دارم :D

زمانی که ماینکرفت رو 2.5 میلیارد دلار می‌خریدن هم همین رو میگفتی دیگه؟ یا زمانی که همکاری میکردن به عنوان اولین کنسول بیاد رو ایکس باکس؟ :D ماینکرفت رو مایکروسافت 50 میلیونی گرفت (بعد از موفقیتش روی ایکس باکس و صدا کردنش که اون هم با همکاری مایکروسافت بوده) الان 300 میلیونی تحویل داده، نمیدونستی بدون :D
آقا دمشون گرم هورایزن خیلی هم خوبه ایشالا بازم بسازن ما هم لذت میبریم مشکلی هم نداریم باهاش:دی ولی گفتم همون یه هورایزن رو داشتن برای این نسل با دوتا ایندی دیگه:دی پولی فونی هم از آزادی بیش از حدی که سونی بهش داده اونجوری وا رفته مگرنه کسی جلوشون رو نگرفته به خدا:دی کاش این لیست بازی هایی که گفتی به سابقه سازنده هاشون هم اشاره میکردی! ناتی داگ از پلتفرمر سازی تبدیل به استودیویی که لست آو آس تحویل میده. گوریلا استودیویی که کیلزون میساخته یهو زیرو دان رو میسازه. کوجیما که هنوز هم معلوم نیست ایده بازیش چیه سونی میاد میزارتش روی سرش:دی بند استودیو که جز استودیوهای درجه 2 سونی هم نیست یهو میره سمت دیزگان( که البته من خیلی بهش امیدوار نیستم:دی) همشون سوم شخصن؟ قبول. ولی همشون مثل همن؟ به هیچ وجه. آها راستی دریمز و استروبات هم فراموش نکن که همون استروبات یه فرم کاملا جدید در ژانر پلتفرمره، دریمز هم که تکلیفش مشخصه:دی
آقا جان مگه من در مورد قیمت خرید دارم صحبت میکنم که هی بحث مالی رو وسط میکشی:دی من میگم شکل گیری ماینکرفت در نطفه اش هیچ دخلی به مایکروسافت نداشته وسلام:دی
 
برای اینکه یه استراحتی هم کرده باشین یه لیک اومده که دارن روش بحث میکنن
مدل ضعیف xbox : حدود ۴ ترافلاپ با قیمت ۲۵۰ دلار گفته شده تمرکز اصلی روی استریم هست
کنسول PS5 : حدود ۸ ترافلاپ با قیمت ۴۰۰ دلار
مدل اصلی xbox : حدود ۱۲ ترافلاپ با قیمت ۵۰۰ دلار
اینجوری که باز خراب میکنن :D باید یه کنسول هم رده پلی ۵ بسازن، حالا در کنارش کنسول برای استریم یا کنسول خیلی قوی هم خواستن عرضه کنن.
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
الان تنها استودیویی که تو این نسل تونسته دو تا بازی با متای بالای ۹۰ بسازه واسه مایکروسافت هست، حالا وسط بحث اصلا این استودیو اسمی ازش برده نمیشه و امثال نینجا و ابسیدین رو اسم میبرن که به نظر خود من نمیتونن در حد استودیوهای خیلی خفن بشن. البته از یه نظر هم حرف دوستان درسته، بقیه استودیوها باید با پلی گراند رقابت کنن :D :D بقیه استودیوها هم که کشک، نه اینکه تو این نسل دویست تا بازی با متای بالای ۹۰ داشتیم یکی مثل کوالیشن استودیو خوبی حساب نمیشه lol انصافا دیگه خیلی باید متعصب باشی که این همه تغییرات توی مایکروسافت رو نبینی، چند تا استویو درجه یک اضافه کردن و تغییرات کلی تو سیاست هاشون دادن. البته هیچ کدوم از اینا به مفهوم برنده شدن نسل بعد نیست چون عوامل زیادی تو این امر دخیل هست و کلا مبحث فروش و درآمد چیزی نیست که به راحتی بشه در موردش پیش بینی کرد ولی اینکه خروجی این استودیوها به احتمال قوی منجر به تعداد خیلی بیشتری بازی انحصاری باکیفیت نسبت به این نسل میشه یه چیز تقریبا واضح هست. این قضیه که چون مایکروسافت قبلا ریسک نمیکرده و در نتیجه از این به بعد هم ریسک نمیکنه خیلی خنده داره، اگر قرار بود به همون روال سابق برن جلو که اصلا تغییرات نمیدادن و استودیو اضافه نمیکردن :D

اگه زمان لانچ ps3 میومدن میگفتن polyphony میخواد یه بازی اکشن ادونچر بسازه و فن های سونی هم هایپش میکردن که وای پولی فونی قراره بترکونه ، ریسینگ هاش رو نگاه ، متای ۹۶و۹۴ داره . دیگه کار بانجی وو ساخته است ، شما ها دمشون رو می‌گرفتی که آره درست میگن ، یا با یه لبخند از مقابلشان رد میشدی. ؟؟؟؟ در توانایی پلیگراند هیچ شکی نیست ، ولی اولا بزارین خودش بیاد نفس کش اول رو بگه ، هل من مبارز بطلبه با یه تریلری، هایپی ، چیزی ، بعد دوستان بیان رجز خوانی کنن براش
 
  • Like
Reactions: AMIN-1399F
همین الان که دارید بحث میکنید من افتادم پی آپگرید کردن سیستمم برا کرکی بازی کردن بازیای نسل بعد مایکرو\m/:D
اما راجب Forza اخه بازی که یدونه گوتی نگرفته مفت میرزه؟جواب واضح : خیر:Laughing:
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or