معرفی روش های cooling و تعمیر سه چراغ قرمز

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
بزارید کمی ساده تر بگم

شما به Fan یک 12 ولت منفی و یک 12 ولت مثبت میدید
اون سیم های زرد همگی 12 ولت مثبت دارند و سیم آبی که در کانکتور ATX قرار داره و تک هستش 12 ولت منفی داره

شما سیم زرد رو به سیم مثبت فن وصل کنید و سیم آبی رو به سیم منفی فن وصل کنید

همین ، حال سرعت اون رو ببینید

و دوباره همین کار رو تست کنید با 12 ولت عادی
یک سیم زرد به سیم مثبت بزنید و یک سیم سیاه به سیم منفی فن وصل کنید
حال سرعت 12 ولت معمولی رو ببینید .

برای روشن کردن یک پاور هم با یک سیم کوتاه میشه این کار رو انجام داد
من از یک سنجاق استفاده کردم

در کانتکتور ATX پاور خودتون باید یک اتصال بین دو پین یا همون سیم ها ایجاد کنید

برای این کار باید بین Pin سیم سبز و یکی از پین های سیم سیاه کناری خودش اتصال ایجاد کنید
در این حالت باید پاور ON باشه منظورم همون صفر یک پشتش هستش .

من همین کار رو روی فن خود اون پاور تست کردم آنچنان مکش هوایی داشت
که صداش توی یک اتاق دیگه هم میرفت .

درست مثل این تصویرhttp://lib.store.yahoo.net/lib/directron/2psfig7large.jpg
 

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,793
بزارید کمی ساده تر بگم

شما به Fan یک 12 ولت منفی و یک 12 ولت مثبت میدید
اون سیم های زرد همگی 12 ولت مثبت دارند و سیم آبی که در کانکتور ATX قرار داره و تک هستش 12 ولت منفی داره

شما سیم زرد رو به سیم مثبت فن وصل کنید و سیم آبی رو به سیم منفی فن وصل کنید

همین ، حال سرعت اون رو ببینید

و دوباره همین کار رو تست کنید با 12 ولت عادی
یک سیم زرد به سیم مثبت بزنید و یک سیم سیاه به سیم منفی فن وصل کنید
حال سرعت 12 ولت معمولی رو ببینید .

برای روشن کردن یک پاور هم با یک سیم کوتاه میشه این کار رو انجام داد
من از یک سنجاق استفاده کردم

در کانتکتور ATX پاور خودتون باید یک اتصال بین دو پین یا همون سیم ها ایجاد کنید

برای این کار باید بین Pin سیم سبز و یکی از پین های سیم سیاه کناری خودش اتصال ایجاد کنید
در این حالت باید پاور ON باشه منظورم همون صفر یک پشتش هستش .

من همین کار رو روی فن خود اون پاور تست کردم آنچنان مکش هوایی داشت
که صداش توی یک اتاق دیگه هم میرفت .

درست مثل این تصویرhttp://lib.store.yahoo.net/lib/directron/2psfig7large.jpg
آخه همينجوريشم صدای اين فنها در حالت 12 ولت وحشتناکه .
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
خوب بازم چه زیاد مورد داری نیستش
من وقتی بازی میکنم معمولاً با هتسیت بازی میکنم
حال بخواد صدای سنگ جت بده .
یا صدای بلدوزر از توش در بیاید .

اصل اینه که تهویه با تمام سرعت و کیفیت ممکنه داره صورت میگره
این رو هم بگم که اصلا لرزش نداره

منظورم از این کار اینه که اگه سرعت فن های با این شیوه جدید بهتر کار میکنه
میشه فن های کنسول یا دو فن جدید کیس رو جایگذین کرد در کنسول
و دو سیم رو از پاور کامپیوتر میشه برای این کار راحت خارج کرد
 

titaniom

کاربر سایت
Sep 6, 2006
240
آخه همينجوريشم صدای اين فنها در حالت 12 ولت وحشتناکه .
بهترين راه براي نشنيدن صداي فن اينه كه
هدست رو بزاري تو گوشت و صداي بازي رو تا ته زياد كني .:laughing:
البته اينجوري ممكنه گوشاتون كاملا نا شنوا بشه :)اونوقته كه ديگه نه تنها از صداي فن ها يلكه از همه ي صدا ها راحت ميشيد :cheesygri
اين عمل كاملا تست شده !!!;)
 

babak9

کاربر سایت
Nov 10, 2007
219
نام
babak
سلام
اول اينكه به خاطر عكس ها ببخشيد كه اين نام كاربري مال من نيست و مال دوستم و حواسم به سايز عكس ها نبود بازم پوزش مي خوام ازتون (بخصوص شما اقا خليل )
دوم اينكه اين دوست من كه كنسولش رو 12 ولت كرده بعد از دومين بار وصل شدن به لايو كه مي خواست اپديت كنه بن شد از همين رو من جرئت 12 ولت كردن رو ندارم
درباره تست اينتر كولر به نظر من هم كه خاموش نگه داشتن اينتر كولر پشت كنسول اشتباه ولي اگه مكانيك سيالات پاس كرده باشي يك نظريه هست كه ميگه : مقدار عبوري سيال به سطح مقطع عبوري سيال ربطي نداره بلكه به سرعت عبور جريان سيال بستگي داره .(فكر ميكنم مال مريام باشه) اگر چه به نظر من هم اين نظريه اشتباه ولي ما به استناد همين نظريه رفتيم جلو و از اونجا كه برخي از قسمتهاي اين تست جواب داد مثلا درجه حرارت در كنسول 12 ولت با اينتر كولر خاموش كمتر از كنسول با فن هاي نرمال
يا درجه حرارت در كنسول كه 12 ولت همراه با اينتر كولر درجه حرارت بالايي رو نشون ميده كه اين نشون ميده سيال وقتي با سرعت v1 از سطح مقطع يك وارد سطح مقطع 2 ميشه و ميخواد با سرعت v2 خارج بشه با توجه به اينكه سرعت v1>v2 سيال دچار استحاله سياليتي ميشه (عكس اين عمل صادق نيست يعني v2>v1 اين حالت كنسول با فن هاي معمولي يعني v1 و اينتر كولر v2 ).....................
اگه توجه كنيد فن روي cpu هنگامي كه عمليات بالا ميره و cpu گرم ميشه دور فن بالا ميره توجه كنيد كه سرعت عبور سيال بالا ميره نه سطح مقطع عبوري جريان سيال.
توجه: نظريه فوق تا زماني درسته كه براي سيال جريان عبوري وجود داشته باشه ( يعني يك دريچه براي ورود و يك دريچه براي خروج)
اگه من ميگم اين اينتر كولر جواب ميده حداقل براي من بدليل فن هاي هوشمندشه كه با بالا رفتن دما دور فن ها بالا ميره و اين يعني افزايش سرعت جريان عبوري سيال . تازه به كنار اين مزيت خاموش شدن كنسول در دماي بالا بعد از 1 دقيقه رو اضافه كنيد .(حال ما دماسنج و تحويه هوا بمدت 30 دقيقه بعد از خاموش شدن كنسول رو در نظر نميگيريم)
بهر حال............................................
من با كسي بحث و جدل نكردم بحر حال شما استاديد .....................................................
با تشكر
 

mamad ghost recon

کاربر سایت
Feb 23, 2008
81
نام
mohammad
درباره تست اينتر كولر به نظر من هم كه خاموش نگه داشتن اينتر كولر پشت كنسول اشتباهه
دقیقا حرفی که میزنی درسته .دلیل علمی رو پایین میگم

ولي اگه مكانيك سيالات پاس كرده باشي يك نظريه هست كه ميگه : مقدار عبوري سيال به سطح مقطع عبوري سيال ربطي نداره بلكه به سرعت عبور جريان سيال بستگي داره .
این کاملا اشتباهه مقدار عبور سیان از یک مقطع(control volume)که دبی نامیده می شه( Q )به 2 عامل بستگی داره 1.سرعت عبوری سیال 2. سطح مقطعی که سیال ازآن می گذره (Q=V.A)(میتوان از ججم سیال عبوری در زمان ان نیز دبی را محاسبه کرد) که مقدار سیال خارج شده از دستگاه (در اینجا هوا)هم به سرعت آن (سرعت مکش کردن هوا از داخل دستگاه)و هم به سطح مقطعی که هوا از آن خارج میشه بستگی داره (مثلا اگه هوا سرعت بسیار بالایی داشته باشه ولی دهانه خروجی کوچک باشه خودش باعث بروز مشکلاتی مثل اختلاف فشار در 2 طرف محفظه میشه که خودش مشکل آفرینه

(فكر ميكنم مال مريام باشه)
مریام اصلا کتاب سیالات نداره اگه هم داره که بعید می دونم, معروف نیست

اگر چه به نظر من هم اين نظريه اشتباه ولي ما به استناد همين نظريه رفتيم جلو و از اونجا كه برخي از قسمتهاي اين تست جواب داد مثلا درجه حرارت در كنسول 12 ولت با اينتر كولر خاموش كمتر از كنسول با فن هاي نرمال

طبق فرمول دبی باید همینطور باشه چون اون دریچه ها به اندازه کافی هست و در اینجا توی هر کدوم که سرعت بیشتره خنک تره چون حجم هوای گرم خارج شده بیشتره
يا درجه حرارت در كنسول كه 12 ولت همراه با اينتر كولر درجه حرارت بالايي رو نشون ميده كه اين نشون ميده سيال وقتي با سرعت v1 از سطح مقطع يك وارد سطح مقطع 2 ميشه و ميخواد با سرعت v2 خارج بشه با توجه به اينكه سرعت v1>v2 سيال دچار استحاله سياليتي ميشه (عكس اين عمل صادق نيست يعني v2>v1 اين حالت كنسول با فن هاي معمولي يعني v1 و اينتر كولر v2 ).....................
این چیزی هم که شما میگید هزارتا شرایط داره و مهمتر از اون این رابطه فقط در نازل وشیپوره ها صادق هست و همچنین اگر شیپوره همگرا-واگرا یا واگرا-همگرا هم باشه فرق میکنه مثلا اگر همگرا-واگرا باشه اتفاقا در وسط نازل سرعت به بالاترین حد میرسه حتی اگه سرعت اگه بالا باشه در ورودی به سرعت صوت در خروجی می رسیم.

اگه توجه كنيد فن روي cpu هنگامي كه عمليات بالا ميره و cpu گرم ميشه دور فن بالا ميره توجه كنيد كه سرعت عبور سيال بالا ميره نه سطح مقطع عبوري جريان سيال.توجه: نظريه فوق تا زماني درسته كه براي سيال جريان عبوري وجود داشته باشه ( يعني يك دريچه براي ورود و يك دريچه براي خروج)
اولا که موقعی که سیال گازه , مقدار عبور جریان و ضریب انتقال گرمایی از یک حدی که بالاتر بره دیگه به اون صورت تاثیری نداره یعنی اگه قدرت مکش یک اندازه بشه اگه سطح رو زیاد کنیم به اون صورت تاثیری نداره .دوما به نظرت چجوری سطح رو زیاد کنن در صورتی که قطر پره های فن ثابته و برای اینکار باید یه فن زاپاس باشه که اگه دما زیاد شد کوچیکه خاموش بشه و بزرگه روشن که اینکار توجیه پذیر نیست


اگه من ميگم اين اينتر كولر جواب ميده حداقل براي من بدليل فن هاي هوشمندشه كه با بالا رفتن دما دور فن ها بالا ميره و اين يعني افزايش سرعت جريان عبوري سيال . تازه به كنار اين مزيت خاموش شدن كنسول در دماي بالا بعد از 1 دقيقه رو اضافه كنيد .(حال ما دماسنج و تحويه هوا بمدت 30 دقيقه بعد از خاموش شدن كنسول رو در نظر نميگيريم)
بهر حال............................................
همونطور که بچه ها گفتن درجه حرارت بیرون دستگاه با روی بورد متفاوته و موقعی این کار درسته که سازنده دستگاه .خودش اینرو ساخته باشه چون اونه که دمای مجاز رو میدونه و اونه که میدونه از چه قطعاتی با چه کیفیتی استفاده کرده و میدونه تا چه دمایی تحمل دارن و ممکنه قبل از بالا رفتن دور فن ها دستگاه 3 چراغ بشه
این خاموش نشدن فن ها بعد از خاموش شدن دستگاه خیلی عالیه و نتیجه خوبی میده و کسایی هم که از فن معمولی استفاده میکنن بهتره ابتدا برن روی داشبورد دستگاه و بزارن حدودا 4 5دقیقه دستگاه روشن باشه بعد خاموش کنن
میبخشید یکم طولانی شد ولی مباحث علمی باید درست گفته بشه چون ممکنه بقیه هم به اون استناد کنن. اگه هم جاییش هم اشتباه گفتم لطفا بگید تا اصلاح کنم
 
آخرین ویرایش:

MOHAMMAD369

کاربر سایت
Mar 5, 2007
679
نام
محمد
خوب بازم چه زیاد مورد داری نیستش
من وقتی بازی میکنم معمولاً با هتسیت بازی میکنم
حال بخواد صدای سنگ جت بده .
یا صدای بلدوزر از توش در بیاید .

اصل اینه که تهویه با تمام سرعت و کیفیت ممکنه داره صورت میگره
این رو هم بگم که اصلا لرزش نداره

منظورم از این کار اینه که اگه سرعت فن های با این شیوه جدید بهتر کار میکنه
میشه فن های کنسول یا دو فن جدید کیس رو جایگذین کرد در کنسول
و دو سیم رو از پاور کامپیوتر میشه برای این کار راحت خارج کرد

آقا خليل شما فنهاي pc رو ميگيد اينجوري كنيم ؟ فنهاي 360 هم ميشه ؟
 

babak9

کاربر سایت
Nov 10, 2007
219
نام
babak
درباره تست اينتر كولر به نظر من هم كه خاموش نگه داشتن اينتر كولر پشت كنسول اشتباهه
دقیقا حرفی که میزنی درسته .دلیل علمی رو پایین میگم

ولي اگه مكانيك سيالات پاس كرده باشي يك نظريه هست كه ميگه : مقدار عبوري سيال به سطح مقطع عبوري سيال ربطي نداره بلكه به سرعت عبور جريان سيال بستگي داره .
این کاملا اشتباهه مقدار عبور سیان از یک مقطع(control volume)که دبی نامیده می شه( Q )به 2 عامل بستگی داره 1.سرعت عبوری سیال 2. سطح مقطعی که سیال ازآن می گذره (Q=V.A)(میتوان از ججم سیال عبوری در زمان ان نیز دبی را محاسبه کرد) که مقدار سیال خارج شده از دستگاه (در اینجا هوا)هم به سرعت آن (سرعت مکش کردن هوا از داخل دستگاه)و هم به سطح مقطعی که هوا از آن خارج میشه بستگی داره (مثلا اگه هوا سرعت بسیار بالایی داشته باشه ولی دهانه خروجی کوچک باشه خودش باعث بروز مشکلاتی مثل اختلاف فشار در 2 طرف محفظه میشه که خودش مشکل آفرینه

(فكر ميكنم مال مريام باشه)
مریام اصلا کتاب سیالات نداره اگه هم داره که بعید می دونم, معروف نیست

اگر چه به نظر من هم اين نظريه اشتباه ولي ما به استناد همين نظريه رفتيم جلو و از اونجا كه برخي از قسمتهاي اين تست جواب داد مثلا درجه حرارت در كنسول 12 ولت با اينتر كولر خاموش كمتر از كنسول با فن هاي نرمال

طبق فرمول دبی باید همینطور باشه چون اون دریچه ها به اندازه کافی هست و در اینجا توی هر کدوم که سرعت بیشتره خنک تره چون حجم هوای گرم خارج شده بیشتره
يا درجه حرارت در كنسول كه 12 ولت همراه با اينتر كولر درجه حرارت بالايي رو نشون ميده كه اين نشون ميده سيال وقتي با سرعت v1 از سطح مقطع يك وارد سطح مقطع 2 ميشه و ميخواد با سرعت v2 خارج بشه با توجه به اينكه سرعت v1>v2 سيال دچار استحاله سياليتي ميشه (عكس اين عمل صادق نيست يعني v2>v1 اين حالت كنسول با فن هاي معمولي يعني v1 و اينتر كولر v2 ).....................
این چیزی هم که شما میگید هزارتا شرایط داره و مهمتر از اون این رابطه فقط در نازل وشیپوره ها صادق هست و همچنین اگر شیپوره همگرا-واگرا یا واگرا-همگرا هم باشه فرق میکنه مثلا اگر همگرا-واگرا باشه اتفاقا در وسط نازل سرعت به بالاترین حد میرسه حتی اگه سرعت اگه بالا باشه در ورودی به سرعت صوت در خروجی می رسیم.

اگه توجه كنيد فن روي cpu هنگامي كه عمليات بالا ميره و cpu گرم ميشه دور فن بالا ميره توجه كنيد كه سرعت عبور سيال بالا ميره نه سطح مقطع عبوري جريان سيال.توجه: نظريه فوق تا زماني درسته كه براي سيال جريان عبوري وجود داشته باشه ( يعني يك دريچه براي ورود و يك دريچه براي خروج)
اولا که موقعی که سیال گازه , مقدار عبور جریان و ضریب انتقال گرمایی از یک حدی که بالاتر بره دیگه به اون صورت تاثیری نداره یعنی اگه قدرت مکش یک اندازه بشه اگه سطح رو زیاد کنیم به اون صورت تاثیری نداره .دوما به نظرت چجوری سطح رو زیاد کنن در صورتی که قطر پره های فن ثابته و برای اینکار باید یه فن زاپاس باشه که اگه دما زیاد شد کوچیکه خاموش بشه و بزرگه روشن که اینکار توجیه پذیر نیست


اگه من ميگم اين اينتر كولر جواب ميده حداقل براي من بدليل فن هاي هوشمندشه كه با بالا رفتن دما دور فن ها بالا ميره و اين يعني افزايش سرعت جريان عبوري سيال . تازه به كنار اين مزيت خاموش شدن كنسول در دماي بالا بعد از 1 دقيقه رو اضافه كنيد .(حال ما دماسنج و تحويه هوا بمدت 30 دقيقه بعد از خاموش شدن كنسول رو در نظر نميگيريم)
بهر حال............................................
همونطور که بچه ها گفتن درجه حرارت بیرون دستگاه با روی بورد متفاوته و موقعی این کار درسته که سازنده دستگاه .خودش اینرو ساخته باشه چون اونه که دمای مجاز رو میدونه و اونه که میدونه از چه قطعاتی با چه کیفیتی استفاده کرده و میدونه تا چه دمایی تحمل دارن و ممکنه قبل از بالا رفتن دور فن ها دستگاه 3 چراغ بشه
این خاموش نشدن فن ها بعد از خاموش شدن دستگاه خیلی عالیه و نتیجه خوبی میده و کسایی هم که از فن معمولی استفاده میکنن بهتره ابتدا برن روی داشبورد دستگاه و بزارن حدودا 4 5دقیقه دستگاه روشن باشه بعد خاموش کنن
میبخشید یکم طولانی شد ولی مباحث علمی باید درست گفته بشه چون ممکنه بقیه هم به اون استناد کنن. اگه هم جاییش هم اشتباه گفتم لطفا بگید تا اصلاح کنم
این کاملا اشتباهه مقدار عبور سیان از یک مقطع(control volume)که دبی نامیده می شه( Q )به 2 عامل بستگی داره 1.سرعت عبوری سیال 2. سطح مقطعی که سیال ازآن می گذره

منم گفتم به نظر من كه اين نظريه اشتباه ولي مبحث دبي بيشتر در مباحث هيدروليكي و به طور كل سيالات مايع مورد توجه و خودتون جوابتون در پست بالا داديد : اولا که موقعی که سیال گازه , مقدار عبور جریان و ضریب انتقال گرمایی از یک حدی که بالاتر بره دیگه به اون صورت تاثیری نداره
مریام اصلا کتاب سیالات نداره اگه هم داره که بعید می دونم, معروف نیست

چرا جي .ال . مريام كتاب سيالات داره ولي همونطور كه شما گفتيد مثل كتابهاي مقاومت و استاتيكش معروف نيست .............. كتاب مك دونالد در مكانيك سيالات خيلي معروف تره ..............................

این چیزی هم که شما میگید هزارتا شرایط داره و مهمتر از اون این رابطه فقط در نازل وشیپوره ها صادق هست

خوب پسر خوب با توجه به طراحي داخلي 360 و كانال تهويه كه ساختن ولي اگه شما اين كانال رو يك شيپوره بگيري (من سطح مقطع ورودي و خروجي رو اندازه گرفتم سطح ورودي كمتر از خروجي بازم به جواب ميرسي.(وارد ترموديناميك شديم)
در ضمن در كتاب ديناميك مريام(اين كه ديگه خيلي معروف) گفته شده:
1-شدت انتقال حرارت بين سيال و محيط اطراف ان را معمولا ناچيز است حتي اگر اين وسايل عايق بندي نشده باشد زيرا سرعت زياد سيال در اين فرايند فرصت لازم براي انتقال حرارت در اون رو ندارند از اينرو اين وسايل ادياباتيك مي گويند
2- عبارت كار براي شيپوره همگرا و واگرا صفر است زيرا اين وسايل اساسا به شكل معابد جريان ساخته مي شوند
خوب شيپوره مورد نظر يك شيپوره واگراست( من سطح مقطع ورودي و خروجي هوا رو اندازه گرفتم سطح مقطع ورودي كمتر از سطح مقطع خروجي) كه سرعت سيال در هنگام ورود زياد و هنگام خروج كم ميشه
ولي با قرار گرفتن فنها اين سرعت خروجي افزايش پدا ميكنه

همونطور که بچه ها گفتن درجه حرارت بیرون دستگاه با روی بورد متفاوته و موقعی این کار درسته که سازنده دستگاه .خودش اینرو ساخته باشه چون اونه که دمای مجاز رو میدونه و اونه که میدونه از چه قطعاتی با چه کیفیتی استفاده کرده و میدونه تا چه دمایی تحمل دارن و ممکنه قبل از بالا رفتن دور فن ها دستگاه 3 چراغ بشه

من احتمال ميدم طراح اين اينتر كولر با علم به اين موضوع ( كه دماي روي برد با درجه حرارت خروجي متفاوت ) ضريب خطا براي اون قرار داده مثلا اگه دماي روي مين 60 درجه باشه و دماي هواي خروجي 50 تا (كه اين اختلاف دمايي اغراق انست (ميشه محاسبه كرد)) ضريب خطا رو مثلا 5 درجه گرفته اين رو ميشه از اين نتيجه گرفت هنگام تغير رنگ LCD و رسيدن به دماي بحراني به شما وقت 1 دقيقه اي ميده كه تمام كاراتون مثل save كردن بازي رو انجام بديد .

با تشكر..............
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
خوب بازم چه زیاد مورد داری نیستش
من وقتی بازی میکنم معمولاً با هتسیت بازی میکنم
حال بخواد صدای سنگ جت بده .
یا صدای بلدوزر از توش در بیاید .

اصل اینه که تهویه با تمام سرعت و کیفیت ممکنه داره صورت میگره
این رو هم بگم که اصلا لرزش نداره

منظورم از این کار اینه که اگه سرعت فن های با این شیوه جدید بهتر کار میکنه
میشه فن های کنسول یا دو فن جدید کیس رو جایگذین کرد در کنسول
و دو سیم رو از پاور کامپیوتر میشه برای این کار راحت خارج کرد

خلیل جان البته روش خوبیه واسه بالا بردن سرعت فنها ولی همین کاری رو که شما گفتید با یه آداپتور با آمپر بالا میشه انجام داد مثلا یه آداپتور 1 آمپر یا بیشتر . من خودم برای هر کدوم از فنها یه دونه اداپتور 500 میلی آمپر گذاشتم که فکر نمیکنم سرعت فنهام دیگه از این بالاتر بره چون بقول شما صداش در حد سنگ جت شده و rpm فوق العاده بالایی دارن ، فکر کنم اگه بخوایم بیشتر از این سرعتشونو بالا ببریم در مدت زمان کوتاهی فنها بسوزن و 20 تومنی پیاده بشیم (تازه اگه پیدا کنیم) .
ببخشید ولی من هنوز منظورتون رو از این قسمت نفهمیدم :
منظورم از این کار اینه که اگه سرعت فن های با این شیوه جدید بهتر کار میکنه
میشه فن های کنسول یا دو فن جدید کیس رو جایگذین کرد در کنسول
و دو سیم رو از پاور کامپیوتر میشه برای این کار راحت خارج کرد

اضافه کردن فن کیس به کدوم قسمت کنسول؟
مگه فنهای کنسول با منبع تغذیه ای غیر از پاور کیس خوب کار نمیکنه ؟
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
مهدی جان دیگه باز تر از اینی که پایین میگم اماکنش نداره .

مراحل کار این طور هست که شما دو فن کیس خیلی معمولی که قیمتی تقریبا 2 هزار داره رو
تهیه میکنید و قدرت اون رو به 24 ولت میرسونید

چطور از طریق پاور کیس ( پاور کامپیوتر ) حال این دو تا فن های تقویت شده رو قرار میدید به جای فن های
کنسول و برای تغذیه اون اون دو سیم 12 ولت مثبت و 12 ولت منفی رو از پاور کیس کامپوتر میکشید بیرون
و وصل میکنید به دو فن جدید در کیس 360 .

در مورد امپر هم تست کردم یک فن قوی 12 ولت رو به یک اداپتور 12 ولت 4.0A امپری وصل کردم
یک سرعت داشت و همون فن رو به یک اداپتور 12 ولت 1000mA وصل کردم باز هم همون سرعت رو
داشت .

به این نتیجه رسیدم که امپر از یک حد که بالا میره دیگه تاثیری در قدرت چرخش فن ها نداره
فقط میتونه تعداد زیادی فن رو با همون قدرت اولیه بچرخونه و ساپورت کنه .

اون اداپوتر 12 ولت 4.0mA میتونه تا 20 فن رو راحت جواب بده .

راستی در مورد سوختن فن ها تست کردم
بعد از نیم ساعت هیچ مشکلی پیش نیومد
فقط مقدار خیلی ضعیفی مرکز اون داغ شده بود
شما میتونید اتصالات اون رو گریس کاری کنید که خودش
برای دفع گرما هم خوب هستش و اصطکاک رو کم میکنه

قطعا این شیوه با 12 ولت کردن داخلی یا از طریق منبع خارجی خیلی فرق میکنه
چون شما 12 ولت منفی هم به فن اضافه میکنید .
--------------

در کل چیزی که خواستم از دوستان تست کند که سرعت کدوم فن ها بیشتر
سرعت 12 ولت شده خود کنسول و یا سرعت فن های که از طریق پاور کیس کامپیوتر تقویت شدند .

راستی مهدی جان شما ID یاهو مسنجر ندارید .
اگه دارید ID من رو Add کنید Police110sir
 
آخرین ویرایش:

fade2black

کاربر سایت
Feb 14, 2007
392
نام
امين
خلیل جان میخواستم ببینم شما راهی بنظرت میرسه که ما برای برقدار کردن فنها از همون Power خود PC که به سیستم (کامپیوتر)الان متصل استفاده کنیم. یعنی طوری باشه که تو کار هم تداخل نداشته باشن و هر وقت که بخوایم از هر کدوم یا بصورت مشترک استفاده کنیم. مثلا دو رشته سیم که یکی ترجیحا به همون منفی 12 متصل و یکی دیگه هم Ground و بعد دو سر دیگه به فن متصل بشه.بازم شما ببین اگه راهی بنظرت میرسه تست کن جواب میگیری یا نه، شاید منم یه راهی واسش پیدا کردم. اما دقیقا مطمئن نیستم که این کار شدنی هست یا نه .
پ.ن: یعنی از Power کامپیوتر بصورت مشترک برای 360 استفاده کنیم .
ممنونم .
 
آخرین ویرایش:

Midpoorya

کاربر سایت
Oct 2, 2007
479
نام
پوریا
دوست عزیز هنوز مشکل گرمایی xbox360 بطور کامل حل نشده ولی تا حدودی حل شده
بهترین کاراینه که شما یه xbox360 hdmi بگیری و این کارا رو روش انجام بدی
موفق باشی
 

MOHAMMAD369

کاربر سایت
Mar 5, 2007
679
نام
محمد
بابا حالا پاور ار کجا بیارم یک راه کم خرج بگید نه پاور که 40 50 تومن پولشه!:cheesygri

پاور هاي real اين قيمته .
پاور معمولي هم كاره شما رو راه ميندازه كه قيمت نوش 15 و دست دوم تا 5 تومن هم گير مياد .
من يك كليد دارشو 7 تومن گرفتم .
در ضمن من اين روش آقا خليل رو تضمين ميكنم . خودم امتحان كردم حرف نداره . :love:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر