معرفی استودیو های بازی سازی

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,801
نام
امین
نوشته شده توسط Hellgate:london:
به جان افا امین گل،
من فقط دو تا دست دارم.
من که هزار پا نیستم.بتونم چپو راست تایپ کنم :lol: :lol: :D :D
ولی بزار همین JPتموم بشه.
تازه بعدش باید برم سر Cyan World
بعدشم باز یکی دیگه که الان حاضر دارمش.
بعدم
حالا خدا بزرگه.
بزار ببینم اصلا زنده هستم
چشم
به Starbreez هم میرسم
کلی استودیو وجو داره.نمیشه که در آن واحد همه رو گفت.
ولی تو برنامم این استودیو رو هم میزارم.
خبر استودیویStarbreez رو باید توی خبر های داغ بگم.ولی چون بحثش اینجا شد خب منم گفتم.
مخلص.
Good Night
به جان اقا محمد رضای گله گلاب منم نگفتم که الان بنویس :lol:
من فقط یه عکس دادم گفتم اینا سازنده هاشن همین :arrow:
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
نوشته شده توسط pandora tomorrow:
به جان اقا محمد رضای گله گلاب منم نگفتم که الان بنویس :lol:
من فقط یه عکس دادم گفتم اینا سازنده هاشن همین :arrow:
چشم
به اونم میرسیم.
من دوست دارم استودیوی های جدبد و تازه کارو بگم.اونایی که من باهاشون حال میکنم.
اونایی که خوش فکرن.مثل ...نام نبرم که لو نره.من از چیا خوشم می یاد.از اون جدیدا.
نه مثل Blizzard که با تبر بیفتی به جونش تکون نمیخوره.1000 متر عمق ریششه.
اطاعت امر.
به Starbreez هم میرسم.
Good Luck
 

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
ان شاء الله شما بری Ubi Monteral بشی طراح پیرینس

دور از دست نيست!چرا فكر مي كني نمي توني و خودتو دست كم ميگيري

بيخيال تاپيك رو منحرف كردم.

ولي شك نداشته باش كه امثال من در ايراني تر شدن نسخه 3 بازي پرنس نقش به سزايي دارن.من خيلي از ايراني هاي مقيم كشورهاي ديگه رو مي شناسم كه در اين كار نقش داشتن.
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
خب من دیدم کسی تکون نمیخوره.مجبور شدم معرفی استودیوی JP رو تموم کنم.

نفر چهارم:
Max Chapman - Art Director

ماکس کار خود را در زمینه تجارت فیلم شروع کرد.او در چند عنوان فیلم هم به عنوان تهیه کننده حضور داشت.او سریع بع شرکت FX پیوست.و Sony Pictures Imageworks که به عنوان طراح و تهیه کننده هنری کار میکرد.او سپس به دنیای بازی ها پیوست.او در چند عنوان با Virgin Interactiveو Kronos Digitalکار کرد.جایی که به عنوان کارگردان هنری کار میکرد.او سپس در قسمت هایی از شرکت های کونامی و اکتیویشن و و شینی (Shiny) کار خود را ادامه داد.او در برخی از فیلم های میراماکس هم فعالیت داشت.(کامل ترجمه نکردم.بعضی هاش بدرد نخوره)او به عنوان دستیار در کنسول ماکروسافت حضور داشت.او بعد از چند وقت به بIon Storm نقل مکان کرد و در حال حاضر در JP به سر میبره.
طرف همه کار کرده.صد تا شغل عوض کرده.از بی کاریه ها.

نفر پنجم:
Alex Chrisman - Game System Programmer

او از دانشگاه دوک فارغ التحصیل شد وسریعا به صنعت بازی پیوست.او به عنوان برنامه نویس در کونامی کار کرد (قابل توجه کنسول باز ها که هی میگن کونامی کونامی کونامی خب بیاین اینم کونامی عزیزتون) او سپس به Ion Storm پیوست که به عنوان برنامه نویس در گیم پلی یازی تیف 3 نقش داشته است. او به عنوان برنامه نویس دستیار در بازی Deus Ex: Invisible War کار میکرده است.او در سال 2005 استودیوی Ion Storm را رها کرد و به JP پیوست.

نفر ششم:
Gabe Farris - Programmer/Designer
او در سال 1995 از دانشگاه Southwestern در دو رشته علم کامپیوتر و ریاضیات فارغ التحصیل شد. در همان سال او به Top Dog Software به عنوان برنامه نویس Mac پیوست.اولین بازی او برای مک یک بازی پازل گونه بود.در سال 1998 استودیوی TDS بسته شد . او در بازی های زئوس و Lord of realm III فعالیت داشته است.او در سال 2003 به Ion Storm پیوست که به عنونا برنامه نویس در بازی Deus Ex: Invisible War و تیف 3 کار کرد.او استودیوی Ion رو در سال 2005 ترک کرد و در ژانویه 2005 در زمینه برنامه نویسی و AI تا گرافیک سه بعدی به JP پیوست.

این استودیو نفرات دیگه ای هم داره که خودتون برین بخونین.
یکم زبانتون بهتر بشه ضرر نداره.همش که نباید فارسی بخونین.یکمم انگلیسی.
لینکشو میدم بهتون.
یه خورده هم شما بخونین.
http://www.junctionpoint.com/bios.htm
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
از همین حالا بگم استودیوی بعدیی که معرفی میکنم اسمش هست Cyan World . این استودیو طراح بازی های میست و URU هستش.در حال حاضر مطلبی در حدود 50 صحفه از این استودیو دارم که نهایت تا دو روز دیگه براتون می زارم.
اینم بگم استودیوی Cyan با یوبی کار میکنه و قسمت اخر و پنجم از سری بازی های میست هم با نام End of Age در دنیا عرضه شده و
منم ...... الان دارم....
اره.
پس منتظر باشید.
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
سلام.
زبان مردمان میست.
این چیزی است که استودیوی Cyan را از بقیه مجزا کرده است.
در زیر یک عکس می بینید .این زبان مردمان سرزمین میست هست.
حالا هر کی هر چی دو ست داره بسازه.
مثلا:
Welcome to Bazicenter
ببینید در زبان مردمان میست این جمله به چه شکلی در خواهد امد.
این اوج کار استودیوی Cyan هستش.
e7ec78.jpg

خب پس منتظر باشید
هر چی دوست دارید بسازید.
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
اینم عکس آقای Rand Miller خالق این بازی و زبان عجیب قریبش.(منظورم سری بازی های میست هستش)
این شخص خالق بازی میست هست.البته یه داداشه دیگه هم داره که عکس اونم به موقش میزارم.
e7fjpd.jpg

(همه داداش دارن ما هم داداش داریم. :) :) :) )
خوش بگذره.
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
نوشته شده توسط behzadr:
عجب زبان باحالي...ولي شبيه هم بودن اشكال آدم رو گيج مي كنه!!! به اين مي گن يه استوديوي خلاق..
واقعا استودیوی خلاق یعنی این جور کارا.نه این که یک سری کارای کلیشه ای که همه بلدا انجام بدن رو انجام بدی.همین چیزاس که استودیو ها رو از هم مجزا و متفاوت میکنه.
زبونشون هم درد سر سازه.کلی باید دفتر دستک بزاری کنار دستت تا بفهمی چی نوشته.
خب اینم یه جورشه.
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
خبف
یواش یواش شروع کنم
اول از همه بزارین عکس برادر Rand Miller رو بزارم.
اسمش هست Ryan Miller
عکسشو بغل دست داداشش میبینید.
و یک عکسم از تکنولوزی که در بازی میست 4 به کار رفته.همون پرده سبز معروف.که در این بازی و تمام سری بازی های مسیت و URU به کار رفته.
و در آخر هم لوگوی استودیوی Cyan
از فردا هم شروع میکنم به توضیح دادن در مورد این استودیو
اینا رو به عنوان مقدمه داشته باشین.
e88n52.jpg

e88myw.jpg

e88mma.jpg

بای بای
 
آخرین ویرایش:

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
خب،
سلام،
قرار بود استودیوی رو که معرفی میکنم اسمش Cyan Worldsباشه.ولی تهیه و درست کردن عکس های این استودیوی یکم طول کشیده پس بزارین در این مهلت یک استودیوی دیگه رو بهتون معرفی کنم.
اسم استودیو:
Castaway Entertainment
e9w8ec.jpg

این استودیو در تابستان 2003 تاسیس شد.این استودیو یک تیم طراحی انیمیشن و شخصیت و برنامه نویس و طراحی مراحل و یک گروه بک گراند و طراح تشکیل شده است.این گروه طراح بازی دیابلو و دیابلو2 بوده است.(میدونم این استودیو یکی دیگر از شاخه های جدیدی است که از بلیزارد درست شده است و از این استودیو خود رو جدا کرده). همچنیم طراحان سری بازی هایMight & Magic و The sims و دیگر افراد ...

نفر اول:
Michael Scandizzo , President ,Project Lead
مایکل در طراحی طراحی بازی دیابلو 2 در بخش Battle.net. در ان هزاران User زل کنترل کرده.او در طراحی بخش مهارت ها در بازی دیابلو 2 کار کرده است.قبل از امدن در بلیزارد او به عنوان سیستم موتور فعالیت داشته است.او دربخش طراحی و پروژه بازی کوئک 2 در بخش مود ها نقش داشته است.او به مدت 5 سال در استودیوی بلیزارد کار میکرده است.

نفر دوم:
Stefan Scandizzo , Vice president , Creative Director​
او در دانشگها برکلی در کالیفرنیا فارق التحصیل شده و او بخش پزشکی رو رها کرد و در بخش بازی های کامپیوتری ادامه تحصبل داد.او در سال 1997 رو در استودیوی Banjo Software کار کرد.او به عنوان طراح مدل ها و انیماتور در بازی دوم 2 و بازی Hacx کار کرده است.او بعد از یک سال کار کردن او به استودیوی بلیزارد در سال 1998 به عنوان طراح مراحل پیوستاو در بلیزارد به عنوان نقش کلیدی در بازی دیابلو 2 کارک رده است..به عنوان برنامه نویس و طراح..او در نقش طراح مراحل در بازی Diablo II:LoD کار کرده است.او در سال 2000 او به عنوان طراح سه بعدی در شخصیت پردازی هیولا ها نقش بازی کرده است.بعد از 5 سال.او از بلیزارد جدا شد و به استودیوی Castaway پیوست.

نفر سوم:
Richard Seis , Technical Director
ریچارد حدود 11 سال سابقه در بازی و 6 سال در فروش بازی داشته است.او در سال 1994 با Condor کار کرده است.(به نظرم بهتر است حتما همراه این استودیو ،استودیوی Flagship رو بخوانید.) که بعد ها به بلیزارد نورث تغییر نام داد.او دید که یک گروه 4نفره به یک گروه 60 نفره تبدیل شد و توانست در 2 بازی به طور همزمان کار کند.او نقش خود را به عنوان بزنامه نویس ادامه داد.. سپس مسئول ارشد برنامه نویسی شد و رئیس تکنولوژی بازی در بلیزارد و رئیس استودیو.او در بازی های گیم بوی PC کار کرد.او در دنیای دیابلو نقش داشته است.که چیزی در حدود 10 میلیون نسخه فروش کرده است.

نفر چهارم:
Broderick Macaraeg .Art Director
او لیسانس خود را از برکلی گرفته در زمینه طراحی.او 13 سال سابقه دارد.او در بازی های Tournament Edition, The Sims, several Sim City titles, and Sonic 2 فعالیت داشته است.او در طراحی سه بعدی ئو نقشه ها و استوری بورد فعالیت داشته است.
خب این استودیو دو نفر دیگه هم دارد که من فقط اسمش رو میگم.
Bill Dunn
Peter Bervik

اینم بگم که نفر اخر هم برادر اقای Bervik است که در استودیوی Flagship کار کرده است.این استودیو رو به عنوان استودیوی اول توضیح دادم.
این استودیو در زمینه بازی های RPG در حال کار کردنه.

بهتر نیست یقیه دوستان هم دست به کار شن. :( :( :(
بای بای
http://www.castawayentertainment.com/
اینم منبع.
e9w8wo.jpg
 
آخرین ویرایش:

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
خب
من یه پیشنهاد دارم.
بهتر هست که من لیستی از استودیو های معروف رو بگم.و از دوستان کمک بگیرم که برای ترجمه و جمع اوری اطلاعات به هم کمک کنیم تا بتونیم این بخش رو بهتر و پر رونق تر کنیم.چون به نظر من این بخش خیلی به اطلاعات همه کمک میکنه.اگه کسی هست خب بهتره شروع کنیم.
من معروف ها رو میگم و غیر معروف ها هم با خودم.
حالا نام میبرم.
Io Interactive
Idsoftware
Raven (من خودم از این استودیو یه مطلب 10 صفحه ای دارم)
Nival
Crystal Dynamic
Ubi Montreal
Pyro studio
Crytek
Obsidian
Bioware
Ascaron
LionHead
Remedy
Funcom
Reflection
Gas power
Pandemic
Red storm
Troika ( این استودیو در حال حاضر منحل شده ولی خب دونستنش ضرر نداره)
Blizzard
Valve
Black Label
Westwood
Guerrilla
Microids
Timegate studio
Croteam
Bethesda
Monolith

البته بازم هستش.ولی خب هر کی میتونه کمک کنه خبر بده.
خوش باشین
بای بای
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
سلام
من باز اومدم.
ببخشید یکم دیر شد.
باور کنید تهیه این قسمت از کار که معرفی استودیویCyan Worlds بود.فوق العاده وقت ازم گرفت.ولی خب انگار داره کار خوبی میشه.
خب
حالا شروع میکنم.
اول دو تا عکس از زمان طراحی و بعد از طراحی بازی ببینید.
ehabo4.jpg
ehahkg.jpg

یه عکسم از قمست اخر این بازی یعنی میست 5
محل بحث در مورد بازی و خلق محیط ها.به کلاه میلر توجه کنید.خیلی باحاله.
ehahxl.jpg

معرفی استودیوی Cyan Worlds چیزی حدود 4-5 قسمت خواهد شد.پس به نظر من به یکی از بهترین کار ها در معرفی یک استودیو بازی سازی توجه کنید.
این یکی از بهترین کارهای حاجیته.
در ابتدا سه تا عکس از دوران کودکی برادران میلر میزارم.این دو برادر به عنوان موسس استودیوی Cyan خود را معرفی کردند.Rand و Rob .که البته این اسم مخففه این برادره.من اسم کاملشو بهتون گفتم.این دو برادر در کودکی عاشق خواندن کتاب بودند.و سعی میکردند رویا های خود را در کتاب هایی که میخواندند پیدا کنند.
ehai37.jpg

ehai6t.jpg

ehaiba.jpg

Rand کسی بود که در زمینه برنامه نویسی در کامپیوتر فارغ التحصیل شد و برادر او یعنی Rob در زمینه موسیقی توانست فارغ التحصیل شود.این دو نفر در سال 1986 استودیوی Cyan را تاسیس کردند.هدف این دو برادر ساخت بازی های ادونچر بود.
یه عکس از اولین محل این استودیو:
ehaihc.jpg

این دو توانستند دو بازی را به تنهایی برای کودکان اماده کنند.
که اسم این دو بازی :
Cosmic Osmo
ehaiki.jpg

The Manhole
ehaipd.jpg

نام داشت.این دو بازی برای کودکان تهیه شده بود.
حالا نظر Rand رو در مورد بازی بدونید.
بازی یعنی حادثه.یعنی رخداد.یعنی اتفاق.
بازی یعنی ماجرا.پس ما به سراغ خلق رویا و ایجاد ماجرا در ان بر امدیم.انها هدفشان خلق یک دنیا بود نه یک بازی.
پس به سراغ خلق بازی برای افراد بزرگسال رفتند.
انها به دنبال بازی رفتند که از اسلحه و مسلسل خبری نباشد.میلر میگوید:ما داستان را بر اساس تاریخ درست کردیم.و نظراتی که در پشت ان نهفته بود ما را وادار به ساختن بازی کرد.
پروزه جدید ساخت یک بازی ادونچر بود.با داستانی بی نهایت زیبا و معماهایی وحشتناک.
که اسم این بازی میست بود.
حالا یه سورپیریز:
ehaiwi.jpg

...
...
ادامه دارد.این داستان رو حتما دبنال کنید.سعی میکنم بهترین عکس ها رو براتون بزارم که لذت ببرید.

بای بای
میلر عزیز.
اگه جایی ایراد دارم بگین.
تا درستش کنم.
نمیخوام ایراد داشته باشم.کمکم بکنید.
 
آخرین ویرایش:

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
بازم سلام
اگه عکسا درست نمیاد یه ندا بدین.من عکسا رو خوب میبینم.و کامل.
خوش بگذره.
امیدوارم عکسا رو درست ببینید.بدون کمو کاست.
بای بای
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
سلام
انگار کسی قرار نیست در این تاپیک پستی بده. و زنده نگه داشتن این تاپیکو من باید به دوش بکشم.
منم خب اطلاعاتم محدوده.
ولی تا جایی که بتونم براتون مینویسم.

حالا قسمت دوم از معرفی استودیوی Cyan Worlds

گروه کار خود را شروع کرد.هدف خلق محیط جدید با رویاهایی که در ذهن داشتند.
در ابتدا تصاویر خلق شده را بر روی کاغذ پیاده کرده و با تکنولوژی سال 1991 شروع به ساخت محیط بازی کرده.و ساخت معما ها بر روی ورق و به تصویر کشیدن آنها.خوب به این سری عکسا دقت کنید.
ehns6c.jpg
ehnsbc.jpg

دقت کنید تصاویری که با دست کشیده شده بود به تصاویری حقیقی تبدیل شده است.
ehnsc7.jpg
ehnsd4.jpg

اینم چند عکس از تصاویری که با دست کشیده شده.
ehnsdw.jpg
ehnseh.jpg

و دو عکس که یکی دستی و دیگری کامپیوتری است رو میبینید.
ehnsic.jpg
ehnskh.jpg

در بازی میست در شماره اول
از 2500 رندر شات (توجه کنید که تکنولوژی سال 1991)
و
60 دقیقه انیمیشن.
یک عکس از تکنولوژی سال 1991.
ehnsm0.jpg

که تمامی این کارها اعم از دسته ها و در های متحرک و کمد ها و سرزمین های میست را با استفاده از برنامه QuickTime و Slide Show انجام دادند.
خب
حالا برای این استودیو یک مشکل به وجود امد:
کمبود بودجه و پول.زیرا ساخت انیمیشن و تصاویر متحرک برای آنها که تازه کار بودند خیلی سخت و پر هزینه بود.
برای صرفه جویی در پول راب و Rand یه فکر ابتکاری به ذهنشان رسید.
چه فکری؟
انها از شخصیت های واقعی در بازی استفاده کردن.
ehws9s.jpg

که اوج هنر این کار در بازی میست 4 دیده شد.
Rand کسی بود که صدای خود را تقدیم این بازی کرد.
در دو تصویر زیر عکس Rand و در صفحه داخل اون شیشه تصویر Rand و صدای او را که در بازی میکس شده می بینید.که Rand در بازی صدای پدر خانواده یعنی ATRUS را در می یاورد.
ehwsat.jpg
ehwsbk.jpg

صداگذاری در بازی میست فوق العاده بود.صدا ها بسیار واقعی و همه از عناصر طبیعی و واقعی نشات گرفته بود.کار بر روی پروژه میست 1 چیزی در حدود 3 سال طول کشید.موسیقی بازی رو راب بر عهده گرفت.او یک موسیقی دان بود.
ehwsch.jpg
.
موسیقی گذاری بازی میست 1 که راب این کار را انجام داد.
خب اینم باز دو تا سورپیریز:
ehwshx.jpg
ehwsis.jpg

جوونی های دو برادر رو ببینید.
ادامه دارد.

منتظر باشید.

ببخشید مجبورم تیکه تیکه بگم.چون خیلی طولانی میشه.

خوش بگذره.
بای بای
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر