معرفی استودیو های بازی سازی

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
Rockstar North Studio - PART 1

سلام (3 A.M :-")

مدرسه بچه ها هم شروع شده و ما هم حال دادن رو شروع کرديم با توجه به اين موضوع که ترافيک هم کم شده (ما تازه نفسيم)
خوب من دقيقاً ديشب نه و پريشب با محمد رضا نشستم حرف زدم (Hellgate:london) و قرار شد که فعلاً اون زياد فرصت نداره ما ازش کسب اجازه کرديم و با توجه به تجاربش من ميآم و اين تايپ رو دوباره به روز های اوجش برميگردونم تا اين Thread هم Sticky بشه مثل قبلاً (البته اگه ياری بشيم کلاً همه جوره)
والا اين تصميم من چند دليل داشت چون به قول يکی از دوستان يعنی Nemesis نقد و Preview رو همه جا ميشه يافت کرد ولی خوب اينا اختصاصی BC ــیه فقط که که تايپ قديمی هم هستش ..
ضمناً اينجا رو من خودم به شخصه خيلی دوست دارم چون تاپيک بسيار عالی و مفيديست و در سطح اطلاعات بچه ها در اين ضمينه هميشه کمک بسياری ميکنه و اميدوارم مفيد واقع شه ديگه (خوب ديگه مقدمه چينی بسه)
همينطور اگه در نوشت هام ابهامات لقوی ميبينيد متأسفم چون همونطور که ميدونيد ضعف فارسی فراوانی دارم
با کسب اجازه از پيشکسوتان در ضمينه بازی و مخصوصاً از محمد رضا بابت موضوعی که گفتم و سامان (Saman) بابت يه جريان ديگه و البته در مورد همين موضوع تشکر ميکنم با توجه به اينکه من اين تاپيک رو قبلاً خوندم در مورد RockStar نديدم باشه (البته محمد رضا ميگفتش UBI Montreal و Konami :) )


اولين Studio رو من از Rockstar North شروع ميکنم که مطمئن هستم خيلی طرف دار داره و ديگه همتون ميتونيد سازنده سری افتخار آميز GTA هستش ..
اين Studio که پيشتر و در زمان تأسيس خودش اسم کاملی با نام "DMA Design Studio Limited" داشتش در سال 1988 يعنی 19 - 20 سال پيش کلنگش به زمين خورد:cheesygri (يعنی شروع به کار کرد و يک پيشينه قوی داره)
اين Studio فردی به نام های David Jones راه اندازی کردش ، محل اين Studio در جا نيست به جز UK و کشور Scotland
آدرس دقيقش هم Leith Street , Edinburgh , Scotland هستش (من خودم متأسفانه عظيمت نکردم به اينجا ولی يکی از دوستان که گلاسکو هستش ميگه با ماشين 40 دقيقه راه هست تا اينجا (يه روز ميرم)
اين Studio بازيسازی که به جرات ميشه گفت قوی ترين استوديو هست که زير نظر Rockstar Games فعاليت ميکنه
Rockstar Games هم خودش توسط Take Two Interactive پايه گزاری شده و مجموعا عوامل بر ميگردند به همون Take Wwo خودمان.. (پدر بازيسازان:biggrin1:)
اگه ما بخوايم اينجا به Studio های ديگری که زير نظر Rockstar Games فعاليت ميکنند نام ببريم ميتونيم به به صورت فهرست وار به استوديو های Rockstar Japan , Rockstar Leeds , Rockstar Lincoln , Rockstar London ,
Rockstar San Diego
Rockstar Toronto ,
Rockstar Vancouver و Rockstar Vienna به جز Rockstar North اشاره بکنيم
سری خارق العاده GTA هم از شاهکار های اين Studio به همراه سری افتخار آميز Lemmings و Manhunt نام برد و اين اواخر هم بازی GTA IV که در راه هست (بعداً در موردش بيشتر صحبت ميکنيم) در رابطه با ليسانس موتور ها فعلاً که داره با Engine که خود اونها روش کار کردند يعنی Rage روی GTA IV کار ميشه پس قضيه اين فعلاً مشخص شده ..
RAGE = Rockstar Advance Game Engine
بازيهايی که در اين Studio ساخته شده يعنی Grand Theft Auto 3 , Grand Theft Auto: Vice City و همينطور Grand Theft Auto: SanaAndreas جزو افتخارات اين استوديو بودند که تونستند به موفقيت بزرگی دست پيدا کنند و اين 3 بازی جزو بهترين فروش های تاريخ اين 6 نسل کنسول قرار بگيرند بدون اقراق
نام کامل اين Studio که در ضمينه بازی سازی برای کنسول های بازی و کامپيوتر فعاليت اصليش رو ميکنه در حال حاضر Rockstar North Limited تغيير پيدا کرده از نام ابتدايی يعنی DMA Design Limited ،
ضمناً همونطور که ميتونيد فقط با نام قبلی تا دوران GTA 2 که 2 بعدی هم بود و بعد ديگه يعنی از سال 2002 تبديل شد به همونی که گفتم و به دوران اوج خودش هم رسيد:

و اين هم يه
لوگو نهايی از اون دوران:

DMALogo.jpg


اينم يه لوگو از وقتی که Rockstar North توی 2002 شروع به کار کرد:

446812.jpeg


واسه جذاب تر شدن موضوع هم الان اين هم تصويری از افرادی هستند که در سال 1988 اين استوديو رو راه اندازی کردند

1991Team.jpg


خوب اين که فقط برگ ميگشت به History و آغاز اين موضوع .. فقط تاريخچه کوچکی از اين استوديو بود و اگه بخوايم تقسيم کنيم اين استوديو رو به تاريخچش در دهه 80 و بعد 90 و بعد هم کم کم ميرسيم به حال حاضر و امروز ..
من سعی ميکنم در پست های بعديم به صورت خلاصه ، کامل و مفيد توضيح بدم در مورد اين استوديو تا بيشتر با کارها و مسائل که صورت گرفته آشنا بشيد
الان هم به عنوان آخرين مطلب ليست کلی بازيهايی که اين استوديو ساخته چه توسط DMA Design Studio و چه Rockstar North براتون ميزارم

As DMA Design:
  • Menace (1988) (Amiga, ST and PC)
  • Ballistix (1989) (ports to MSDOS, C64, TG16)
  • Blood Money (1989) (Amiga, ST and C64)
  • Lemmings (1990) (Amiga, CDTV, MS-DOS, ST, Spectrum, CD-I, Lynx)
  • Oh No! More Lemmings (1991) (Amiga, ST, MS-DOS)
  • Walker (1993) (Amiga)
  • Hired Guns (1993) (Amiga, MS-DOS)
  • Holiday Lemmings 1993 (1993) (MS-DOS)
  • Lemmings 2: The Tribes (1993) (Amiga, MS-DOS, SNES)
  • All New World of Lemmings (1994) (Amiga, MS-DOS, 3DO) (published in the U.S. as The Lemmings Chronicles)
  • Holiday Lemmings 1994 (1994) (MS-DOS)
  • Unirally (1994) (SNES) (published in the U.S. as Uniracers)
  • Grand Theft Auto (1997) (PS1, GBC, PC)
  • Body Harvest (1998) (N64)
  • Space Station Silicon Valley (1998) (N64)
  • Grand Theft Auto: London, 1969 (1999) (PS1, PC) - Expansion Pack for GTA
  • Grand Theft Auto: London, 1961 (1999) (PC) - Free Expansion Pack for GTA: London 1969
  • Grand Theft Auto 2 (1999) (PS1, Dreamcast, GBC, PC)
  • Tanktics (1999)
  • Wild Metal Country (1999) (PC)
  • Wild Metal (1999) (Dreamcast)
  • Grand Theft Auto III (2001) (PS2, Xbox, PC)
As Rockstar North:
  • Grand Theft Auto: Vice City (2002) (PS2, Xbox, PC)
  • Manhunt (2003) (PS2, Xbox, PC)
  • Grand Theft Auto: San Andreas (2004) (PS2, Xbox, PC)
  • Grand Theft Auto: Liberty City Stories (2005) (PSP, PS2) (with Rockstar Leeds)
  • Grand Theft Auto: Vice City Stories (2006) (PSP, PS2) (with Rockstar Leeds)
  • Manhunt 2 (2007) (PS2, PSP, Wii) (with Rockstar London, Rockstar Leeds and Rockstar Toronto)
  • Grand Theft Auto IV (2008) (PS3, Xbox 360)
P.S.: اگه سؤالی هم در خدمتتون هستم (راستی اينجارو اگه قبلاً هم ديده باشيد ميدونيد که مثل تايپ اخبار جايی نيست که پر بشه از (Spam .. So plz ..)
TY از همگی
فعلاً موفق باشيد باشيم تا ادامه ماجرا .. Bye ta Hi ..

RockStar North WebSite
 
آخرین ویرایش:

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
سلام
خوب ما ميرسيم به قسمت دوم معرفی استوديو Rockstar North و يه راست ميريم سر اصل مطلب تا بعداً به استوديو های ديگه هم برسيم:

دهه 1980 و Rockstar North:

Blood Money:

BloodBlocks.gif


خوب DMA Design در اين سال اولين بازيهای خودش رو عرضه کرد ، اولين کامپيوتر هايی که برای اونها بازی درست ميشه موسوم به Amiga بودند
DMA شروع به ساخت کرد و اولين بازيهای خودش رو به نام های Menace و Blood Money که در ليست بالا هم ديديد رو در سال 1988 و 9 به روی Amiga عرضه کرد
اين سر آغازی بود چون Amiga در اون زمان Lead Platform در تمام اروپا محسوب ميشد يعنی بين دهه 80 و 90 ..

تصوير Amiga:

300px-Leander_Amiga500.jpg


خوب بعد از اين بازيها برای Commondore 64 هم پورت شد و بعد از اونها همينطور برای Dos و Atari ST ...
اونها بعد از اين بازيها پروژه های زياد اختصاصی داشتند امّا در ميآنه اين پروژه ها برای اونها Cancel شد ..
اگه بخوايم به تعدادی از اونها نام ببريم port بازی Wild Metal Country بوده و همينطور GTA ، Clan wars که يک بازی 3 بعدی در اون زمان بودش ، بازی Attack! که اين بازی هم برای Nintendo 64 بود و port بازی Unreal که اون زمان برای PC عرضه ميشد توسط Epic Games

تصوير Commendere 64:

9ee5d2c0.jpg


C64 Blood Money:

C64BloodMoney_3.gif


و حالا ميرسيم به اوايل دهه 90:

DMA Design Old Logo 1991:

DMA_Logos.gif


Lemmings:

lemmings_01.gif


اين بخش جزو پر کار ترين زمان های اين Studio بود ، DMA وارد ساخت بازی به نام Lemmings شد در سال 1990 که يک بازی پازل بود و در سراسر دنيا چيزی حدود 20 مليون کپی فروخت ..
اين بازی ابتدا روی Amiga آغاز شد و بعد برای NES و Macintosh هم عرضه شد
اونها در سالهای بعد Lemmings 2 رو هم ساختند .. و همينطور چند نسخه مخصوص از اين بازی که بری کريسمس ساخته ميشد
در سال 1993 بازی Walker رو عرضه کردند و 1994 Hired Guns رو که يک بازی FPS بود
از کارهای ديگه اونها ميتونيم به Lemmings Paintball و Lemmings 3D هم اشاره کرد..
در سال 94 يک بازی Racing که 2 بعدی هم بود عرضه کردند به نام Uniracers ..
اين آغازی بود برای کنسول Super Nintendo .. اين بازی رو خود Nintendo منتشر کردش
اونها در سال 1998 عنوان انحصار برای کنسول Nintendo 64 ساختند که يک بازی سوم شخص 3 بعدی و اکشن بود به نام Body Harvest
در سال های پايانی اونها بازی رو عرضه کردند که بعد ها تبديل به تاريخی ترين و يکی از شاهکار های اونها شد
سال 1999 سالی بود که GTA اول که نامش GTA London 1969 بود برای PC و PlayStation 1 عرضه شد (اين يک بازی 2 بعدی بود)
اونها تو همون سال بازی GTA 2 رو هم عرضه کردند که البته قبلش يک Free Expantion Pack برای شماره 1 و فقط نسخه PC بازی عرضه کردند
GTA 2 همون سال عرضه شد برای PS1 , GBC , PC , و DreamCast

دهه 2000:

خوب اولی بازی در اين دهه ساخت GTA 3 بود ، بازی که همگان رو متاجب و هيرت زده کرد
اين بازی نسبت به نسخه شماره قبليش چيز های بسيار بيشتر و جديدتری داشت
اين آغازی بود برای بازيهای 3 بعدی که در اين استوديو ساخته ميشدند
اين بازی توسط Engine به نام Middleware ساخته شده .. خوب وقايع مهم و سرنوشت ساز برای اين استوديو کم کم داره رقم ميخوره
اونها با ساخت اين بازی به شهرتی چند برابر رسيدند و بازيشون رو برای کنسول تاريخی Sony که بيشترين فروش رو در بين کنسول ها داشت به صورت انحصار عرضه کردند
بعد از عرضه اين بازی در سال 2001 اونهارو Rockstar Games خريد و نامش رو به Rockstar North تغيير داد ..
تو همين سال ورژن PC بازی GTA 3 هم عرضه شد
بازی GTA Vice City پروژه بعدی اونها بود که با Engine قبلی هم ساخته شد و در سال 2003 عرضه شد
اين بازی بعد از عرضه به روی PS2 برای PC هم Port شد .. قدم بعدی هم port شدندو عنوان GTA 3 و Vice City برای کنسول XBOX بود که اين ديگه توسط استوديو Rockstar Vienna صورت گرفت و Rockstar North درش دخالتی نداشت ..
بازی بعدی اونها Manhunt بود که برای PS2 تو همون سال 2003 عرضه شد (عجب پرکار بودند)
اين بازی هم جزو بازيهای محبوب قرار گرفت به دليل خونريزی و کشت و کشتار بسيار زيادی که در بازی بود و همينطور دردسر هايی رو هم بهمراه داشت
عنوان بعدی در اکتبر 2004 عرضه شد برای PS2 ، همچنين اين بازی برای XBOX و PC هم Port شد در سال بعد يعنی 2005
و ميرسيم به زمان حال ، اين استوديو الان داره روی عنوان جديد GTA يعنی Grand Theft Auto IV کار ميکنه ، اين بازی ابتدا قرار بود باز هم در اکتبر امسال يعنی 2007 عرضه بشه
امّا در تاريخ 2 اگوست امسال رسماً اين بازی تاخير خورد و تا سال 2008 به تعويق افتاد عرضه ش ، اين بازی برای ps3 و XBOX360 قرار هست همزمان عرضه بشه
از بازيهای ديگر که برای کنسولای ديگه عرضه شد GTA Liberty City Stories بود که توی OCT سال 2005 برای کنسول دستی کمپانی Sony يعنی PSP عرضه هد
اين بازی توسط Rockstar North ديگه ساخته نشد و حاصل کاری Rockstar Leeds هستش (البته زير سرپرستی و با نزارت Rockstar North) اونها اينکارو انجام دادند
اين بازی برای PS2 هم Port شد .. عنوان بعدی هم از همين سری GTA Vice City Stories بود که باز هم با شرايط قبلی که برای Liberty City Stories وجو داشت ته شد امّا اين بازی 1 سال بعد و آخرين عنوان قبل از iv بود که در October سال 2005 عرضه و بعد هم از روی اين کنسول برای Ps2 پورت شد

خوب اين بود مطالبی که ميشد در آورد و در کل تاريخچه کاری اين Studio بوده که اونها چيکار کردند
کم و کاستی بود ببخشيد چون مطمئناً احتياج به تجربه و کار بيشتر برای نوشتن هست منم که فارسيم خوب نيست و ميدونم که اشکالات توش کم نيستش
اميدوارم بعداً بهتر بشه .. منتظر بعدی ها هم باشد ، اگه استوديو خاصی مد نظرتون هست اعلام کنيد ، موفق باشيد
 
آخرین ویرایش:

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
Crytek's Studio (Full Part)

CRYTEK STUDIOS

Crytek_logo.gif



سلام
خوب بعضی وقت ها اطلاعات زيادی در رابطه با بعضی Studio ها وجود نداره و ما مجبوريم هم کمتر اطلاعات بديم هم به يک منبع بسنده نکنيم
Crytek Studio يک کمپانی سازنده بازيهای کامپيوتری هست که در سال 1999 توسط 3 برادر راه اندازی شد
نام اين 3 برادر ترک Cevat , Avni و Faruk Yerli هستش و محل تاسيس اون جايی نيست جز شهر Frankfurt و در کشور آلمان
(آقا من Frankfurt رفتم يعنی بخدا تو اين شهر هرچی ترک هست از ترکيه ريخته و اينجا رو گرفتند ، پر هست فجيع ، روز به روز هم عرصه رو بر آلمانيها تنگ ميکنند ، تو مدرسه هاشون پره .. افتخار عظيمت به اين استوديو رو ولی نداشتيم)
خلاصه از بحث قافل نشيم ..

تيم سازنده Crytek شامل ميشه از 115 شخص حرفه اي از بيش از 20 مليت مختلف دنيا .. خوب اين بهترين چيزيست که ميتونه کمک بکنه يا اين Studio بازی Far Cry رو با کمک Cry Engine 2 که Engine ساخت اين بازی بود و ليسانسش هم در اختيار اين Studio بسازه
اين بازی از تکنولوژی PolyBump استفاده ميکرد ، اين تکنولوژی بخشی از تکنيک Normal Mapping به حساب مياد .. Normal Mapping هم يه نوع طراحی 3 بعدی برای ساخت بازيهای کامپيوتری محسوب ميشه ..
خوب Crytek موفق شد جايزه های بسياری رو در سال های فعاليتش ببره که واقعاً برای يک Studio مستقل بسيار عالی بود
يکی از جايزه ها جايزه بهترين Studio مستقل ساخت بازيهای رايانه اي در اروپا بود که اونها موفق شدند در سال 2004 اين جايزه رو ببرند ، همچنين اونها تو اين سال که موفقيت بزرگ Far Cry رو که حتماً همتون ازش اطلاع داريد رو گزرونند موفق به دريافت جوايز ديگری از جمله Best New PC IP 2004 (Industry Excellence Awards) و همينطور بهترين Best New Studio 2004 رو هم بگيرند

Cevat Yerli

1_m.jpg


همچنين اونها جايزه بهترين سازنده بازيهای کامپيوتری رو هم بردند در سال 2005 تا باعث موفقيت های بعدی که بهش خواهيم رسيد باشه و دليلی بر اونهاست اين همه افتخار .. بدن شک به همين دلايل هست که ساخت بازی بزرگ Crysis رو در دست اين Studio ميبينيم
همچنين Crytek قبلاً توی Coburg تاسيس شده بود (Ceburg شهری هست 100 کيلومتری شمال Nurenberg در آلمان ، اونجا پر هست از اين شهر های ريز و درشت همسايه .. )
خوب ميرسيم به 11 می سال 2007 ، اونها در اين روز اعلام ميکنند که Studio بعدی اونها در Ukraine و شهر Kiev که پايتخت اين کشور هم هست تاسيس ميشه ....
اونها تاسيسات و تشکيلات خودشون رو Upgrade ميکنند تا روز به روز يک سازنده قوی تری تبديل بشند

اين دومين Studio اين Company محسوب ميشه .. هم اکنون اين Studio هم بيکار نيست و داره روی پروژه جديد Crytek کار ميکنه که هنوز نامش هم مشخص نيست ..
ليسانس هايی که تحت اختيار اين Studio تا به اينجا بودند Cry Engine و Cry Engine 2 بودند که اولی برای Far Cry و دومی هم برای Upcoming Exclusive PC Game يعنی Crysis مورد استفاده قرار گرفته

Far Cry در سال 2004 عرضه شد و حالا Crysis در سال 2007 عرضه خواهد شد
اونها يک بازی Multiplatform برای کنسولها هم در Studio کيف خودشون در دست ساخت دارند که يک بازی FPS هست و برای هر 2 کنسول XBOX360 و PS3 ارزه خواهد شد
اونجا پروژه ديگری رو هم جز اين پروژه در دست دارند که هنوز اسمش مشخص نست و در حال کار هست و تاريخ انتشار اين بازی و هم بازی قبلی کاملاً نا معلوم هست
هم اکنون Crytek هم 151 شخص کارکنان اون هستند که بزرگتر از اونی هست که مسلما ما فکرش رو ميکرديم يا حد اقعل خود من

خدا وکيليش اميدوارم از مطالب قبلی بهتر بوده باشه و همينطور غلط های فارسی هم کمتر
به هر حال اميدوارم خوشتون اومده باشه ، موفق باشيم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: S.T Infamous

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
سلام
اول از همه تشکر میکنم از رضا عزیز که زحمت میکشن اینجا رو اپدیت میکنن :love: حتما به کارت ادامه بده!
در ضمن این رضا چیزی از یوبی گیر نیاورده کسی مطلبی داره بده رضا ترجمه کنه!:biggrin1:
 

TY

کاربر سایت
Oct 3, 2007
166
نام
محمد
دمتون گرم تایپیک باهالی
یک سوآل آیا مادر ایران استدیو بازی سازی داریم
یا اصلا بگین استدیو بازی سازی از چه اجزایی تشکیل شده افرادی مثل من ی اسم شنیدن و ی اطلاعات کم خوب .
ممنون می شم توضیح بدین
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
خوب من اومدم یه حالی به این تاپیک بدم !!!!

ae4d8k.jpg

متن زیر مربوط به شرکت Insomniac هست که همواره بازی های بسیاری خوب و با کیفیتی رو برای کنسول های خانواده PS عرضه کرده.(خوب دیگه شروع میکنم!)

header.jpg

Insomniac Games یک سازنده بازی های کامپیوتری مستقل امریکایی است که در سال 1994 تاسیس شد.که بازی های موفق بسیاری برای کنسول های PlayStation, PlayStation 2 و PlayStation 3 منتشر کرده است.آنها اولین عنوان سه گانه Spyro the Dragon, Disruptor و فرنشایز Ratchet & Clank را ساخته اند که روی هم رفته فروشی بالغ بر 25 میلیون کپی در جهان را داشته اند و چندین و چند جایزه را نیز کسب کرده اند.Insomniac بازی Resistance: Fall of Man را در سال 2006 منتشر کرد, یک بازی تیراندازی اول شخص و launch title کنسول PS3.دومین بازی شرکت Insomniac برای کنسول PS3 بازی Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction بود که اولین عنوان Ratchet & Clank برای کنسول PS3 محسوب میشود.و هم اکنون این شرکت در حال ساخت سومین عنوان خود برای کنسول PS3 یعنی Resistance 2 است.

Company overview
Insomniac در سال 1994 به عنوان یک سازنده مستقل بازی های ویدئویی تاسیس شد و در حال حاضر در شهر Burbank از توابع California واقع است.اولین بازی آنها یک بازی اول شخص تیراندازی با نام Disruptor برای کنسول PS بود.که در November 20 سال 1996 منتشر شد.از آن زمان به بعد شرکت 8 بازی دیگر را نیز در دو سری برای خانواده PS منتشر کرد که همه انها هم از نظر انتقادی و هم از نظر تجاری به موفقیت دست یافتند.بعد از بازی های Spyro شرکت شروع به ساخت سری Ratchet & Clank کرد.اولین عنوان Ratchet & Clank دارای موفقیت قابل توجه ای به عنوان اولین بازی ساخت شرکت های غربی که با کنسول PS2 در ژاپن bundle شده بود داشت.(کشوری که همواره در نوع سلایق بازیکنانش بدنام بوده!).به هر حال این بازی والین عنوان ساخت غربی بود که در لیست 100 بازی برتر ژاپن وارد شد.و همچنین این شرکت در امریکا به عنوان یکی از 10 شرکت برتر کوچک معرفی شد.

در سال 2006 شرکت Insomniac یک بازی با درجه M و به صورت تیراندازی اول شخص برای کنسول PS3 منتشر کرد که به هیچ یک از عنواین دیگرش شباهت نداشت.بازی ابتدا I-8 نام نهاده شده بود(که من به یاد دارم نمایش ضعیفی در E3 رویایی سونی در سال 2005 داشت), ولی بعد از حدود یک سال نام اصلی بازی یعنی Resistance: Fall of Man مشخص شد.

Games
جدول زیر شامل بازی های عرضه شده و نشده شرکت Insomniac می باشد:



http://www.10pix.com/show.php/172558_ArticleResi.jpg.html

در Ratchet & Clank: Going Commando و Ratchet & Clank: Up Your Arsenal بازیکنان می توانستند یک easter egg را مشاهده کنند که با نام "Insomniac Museum" شناخته میشد.این easter egg در سیاره های "Dantopia" (برگرفته از Dan Johnson که مرده است.) و "Burbank" (برگرفته از شهری که شرکت در ان واقع شده) واقع شده بود.این موزه به بازیکنان اجازه دیدن آیتم ها, اسلحه ها, هیولا ها و کلا مضمون هایی را می داد که در نسخه اصلی بازی وجود نداشتند.موزه Insomniac نکته قابل توجه ای است زیرا دقیقا شبیه محل کار شرکت Insomniac در Burbank کالیفرنیا طراحی شده است.

People
Ted Price (President & CEO)
Alex Hastings (Chief Technology Officer)
Brian Hastings (Chief Creative Officer)
Chad Dezern (Art Director)


CEO:chief executive officer*

عکس های زیر هم مربوط به دیگر کارکنان این شرکت است:


http://www.10pix.com/show.php/172559_teammember.jpg.html




http://www.10pix.com/show.php/172560_teammember2.jpg.html


The Full Moon Show

FullMoonShow.jpg

در اولین و سومین پنج شنبه هر ماه, Insomniac Games یک اپیزود جدید از The Full Moon Show را منتشر می کند (همون پادکست خودمون!). و تا کنون 19 اپیزود ان منتشر شده.که به بازیکنان این اجازه را می دهد که بدانند در دنیای Insomniac Games چه اتفاقی می افتد,همراه با اپدیت انجمن های آنلاین و مرتبط با Resistance: Fall of Man.این اپیزود ها قابل دانلود از وب سایت رسمی Insomniac یا iTunes است.


Relations with other developers

Naughty Dog
Insomniac و Naughty Dog از زمانی که در یک ساختمان در Universal Studios backlot کار میکردند ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند.Insomniac یک موتور از Naughty Dog نیز قرض گرفته است, که در نسخه اولیه Ratchet and Clank از آن استفاده شده است, و برای بقیه عناوینی که بر روی PS2 منتشر شدند نیز بهینه سازی شده است.این دو, بازی هایی با استیل شبیه به هم می سازند, که بعضی اوقات به یکدیگر نیز مرتبط هستند!(همانند gun courses مخفی در بازی Jak 3 و منوی start-up در بازی Ratchet & Clank: Going Commando که کاملا شبیه هم بودند.) دموی بعضی از بازی های این شرکت در دیگر بازی های منتشر شده ی ان شرکت قرار داده می شوند مثل Spyro 2: Ripto's Rage! که شامل یک دمو از Crash Team Racing بود. در سری بازی های Ratchet & Clank شرکت Insomniac از بعضی از تکنولوژی های موجود در بازی های Jak and Daxter شرکت Naughty Dog استفاده می شود.به خاطر دوستی نزدیک آنها همه طرفداران آنها از این که این دوشرکت با هم کار کنند بسیار خوشحال خواهند شد.به هر حال در زمان های گذشته انها یک تعهد با هم داشته اند که به موجب آن نمی توانستند بر روی هیچ بازی ای با هم کار کنند.در هر صورت در بازی های Jak II و Ratchet & Clank: Going Commando شاهد وجود بیلبورد های متعددی از قهرمانان این بازی در ان بازی و بالعکس بودیم !!!!!!!!(و همچنین در Going Commando صحنه ای وجود داشت که Ratchet در حال بازی Jak و Sly Cooper and the Thievius Raccoonus بود (دوبازی محبوب من !!!!))
و این موضوع حتی در بازی های Jak X: Combat Racing و Ratchet: Deadlocked فراتر رفت به طوری که در بازی اول اسکین کاراکتر Ratchet و در بازی دوم اسکین کاراکتر Jak وجود داشت!

__________________________________________________________________________

خوب امیدوارم خوشتون اومده باشه.
مرسی بهزاد:love:
 
آخرین ویرایش:

eshqami

کاربر سایت
Dec 17, 2007
81
سلام به کاربران bazicenter!
چون خودم علاقه زیادی به بازیهای شرکت id دارم و با این بازیها, خاطره ها دارم با اجازه دوستان, بیوگرافی این شرکت رو من به عهده گرفتم. اگه نقصی در مطالب ارایه شده مشاهده میشه منو به بزرگی خودتون ببخشید.
باتشکر... کاربر همیشگی bazicenter

id Software
Idlogo.jpg

تاریخ تاسیس: 1 فوریه 1991
محل شرکت: آمریکا - تگزاس
افراد کلیدی:
John Carmack, برنامه نویس اصلی - Todd Hollenshead, مدیرعامل - Kevin Cloud - Tim Willits
موسسان:
Adrian Carmack - John Carmack (نسبتی با John Carmack ندارد) - Tom Hall - John Romero
تخصص: بازیهای کامپیوتری و ویدیویی
تعداد کارکنان: 47 نفر
وب سایت: idsoftware.com

سری بازیها:

Wolfenstein
محصول انفجاری(!) شرکت در سال 1992 بازی Wolfenstein 3D در سبک شوتر اول شخص با گرافیک سه بعدی بی نظیر که طرفداران بسیاری رو برای خود جمع کرد و بر اساس همین بازی بود که سری بازیهای Doom و Quake از طرف شرکت ساخته شد که این بازیها هم به پر طرفدارترین بازیهای زمان خود تبدیل شدند.
داستان بازی در مورد سرباز (آمریکایی یا انگلیسی) بود که قصد فرار از قلعه مخوف ولفشتاین رو در زمان نیروهای نازی(ناتزی) داشت و نیروهای نازی برای اولین بار به عنوان یکی از دشمنان قدرتمند بازیهای کامپیوتری مطرح شدند.
قسمت دوم این بازی تحت عنوان Return to Castle Wolfenstein پس از 9 سال انتظار که بسی طولانی ولی شیرین بود در سال 2001 و توسط Gray Matter با استفاده از id Tech 3 engine ساخته شد و یکی از بهترین بازی اکشن سال شد.
قرار است که قسمت سوم این بازی توسط Raven Software در آینده ساخته شود.

180px-Wolf3d_pc.png


Doom
پس از مدت کوتاهی از ساخت Wolfenstein 3D بازی دیگری بر همین اساس تحت نام Doom در سال 1993 ساخته شد که استانداردهای جدید و گرافیک جدید رو به معرض نمایش گذاشت. این بازی که به صورت sci-fi/horror ساخته شده بود دارای چنان کیفییتی بود که آن زمان در بازیهای کامپیوتری و ویدیویی نظیر آن دیده نشده بود.
داستان بازی در مورد سربازی بود که در سیاره مریخ با هیولاها وشیاطین(!) مبارزه میکرد. قسمت دوم این بازی هم در سال 1994 تحت عنوان Doom II منتشر شد که نسبت به شماره اول تغییر چندانی نداشت.
پس از یک مدت بسیار طولانی 10 ساله(!) قسمت سوم این بازی تحت عنوان Doom 3 در سال 2004 منتشر شد که رقیبان قدرتمندی از جمله Far Cry و Half-Life 2 رو درکنار خود میدید و سرانجام John Carmack درQuakeCon 2007 اعلام کرد که ساخت Doom 4 هم دور از انتظار نخواهد بود.

180px-Doom_ingame_1.png


Quake
در سال 1996 بازی پر طرفدار Quake عرضه شد. داستان بازی مانند Doom از حالت وحشت و تخیلی استفاده میکرد. داستان بازی در مورد شخصی بود که همچنان با هیولا ها و شیاطین در دوره قرون وسطی مانند با آنها مبارزه میکرد. این بازی عنوان بزرگترین و خونبارترین بازی سه بعدی سال رو به خود اختصاص داد و بهترین بازی اکشن سال شد. قسمت دوم این بازی تحت عنوان Quake II درسال 1997 منتشر شد که ادامه قسمت قبلی نبود بلکه داستان بازی در آینده اتفاق میفتاد و نبردهای خیالی میان بیگانگان با انسانها را نشان میداد. این بازی از گرافیکی خیره کننده و گیم پلی روان بهره میبرد. این بازی هم مانند شماره قبلی بهترین بازی اکشن سال شد. قسمت سوم بازی تحت عنوان Quake III Arena در سال 1999 منتشر شد که حریف قدرتمند Unreal Tournament رو پیش روی خود میدید و همین امر باعث شد که جوایز بازیهای سال بین این دو بازی تقسیم شود. این بازی هم ادامه شماره قبلی نبود و بازی تکنفره به صورت Death Match طراحی شده بود. قسمت چهارم این بازی که دنباله قسمت دوم بود تحت عنوان Quake 4 توسط شرکت Raven Software در سال2005 منتشر شد و Multi Player این بازی, بازسازی Quake III بود. همچنین در پایان, بازی Enemy Territory: Quake Wars براساس نبردهای خیالی بیگانگان و انسانها بر پایه بازی موفق Wolfenstein: Enemy Territory توسط شرکت Splash Damage در سال 2007 منتشر شد.

180px-Quake_III_Arena_q3dm0.png


Rage
در می 2007 اعلام شرکت اعلام کرد که بر روی سری بازی جدیدی که بعدا Rage نام گرفت کار میکند و این بازی با استفاده از id Tech 5 engine ساخته میشود. قرار است این بازی به صورت سبک ترکییبی ساخته شود.

Id-wolf-logo-wi.jpg
Id-doom-logo-wi.jpg

لوگوشرکت در زمان ارایه Wolfenstein 3D (راست) لوگو شرکت در زمان ارایه Doom ,Doom II (چپ)


John Carmack
جان کارمک یکی از بنیانگذاران شرکت id است که در ساخت تعدادی از موفق ترین بازیهای تاریخ نقش اصلی رو ایفا کرده است. کارمک در هر دوره سازنده قویترین موتور بازی سه بعدی بوده است. بازی Doom که یکی از مشهورترین کارهای اوست به عنوان دومین بازی پر فروش دهه نود شناخته شده است. همسر جان کارمک هم ریاست بخش id Mobile را بر عهده دارد.این بخش بعد از موفقیت بازی Doom RPG تاسیس شد که به تولید و عرضه بازیهای موبایل وکنسولهای قابل حمل بپردازد.

در پایان, Engine های ساخته شده توسط شرکت و بازیهایی که بر اساس آنها ساخته شده ذکر میشوند:
(درجلوی نام بازیها, نام شرکت سازنده ذکر شده)
Quake engine (id Tech)
Quake - id Software
Hexen 2 - Raven Software
Half-Life - Valve Software

id Tech 2
Quake 2 - id Software
Heretic 2 - Raven Software
SiN - Ritual Entertainment
KingPin: Life of Crime - Xatrix Entertainment
Soldier of Fortune - Raven Software
Daikatana - Ion Storm
Anachronox - Ion Storm

id Tech 3
Quake III Arena — id Software
Quake III: Team Arena — id Software
Star Trek: Voyager Elite Force — Raven Software
American McGee's Alice – Rogue Entertainment
Return to Castle Wolfenstein — Gray Matter Interactive (Single Player) / Nerve Software (Multi Player)
Wolfenstein: Enemy Territory — Splash Damage
Soldier of Fortune II: Double Helix — Raven Software
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast — Raven Software
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy — Raven Software
Medal of Honor: Allied Assault – 2015
Medal of Honor: Allied Assault – Spearhead – EA Los Angeles
Medal of Honor: Allied Assault – Breakthrough — TKO Software
Call of Duty — Infinity Ward
Call of Duty: United Offensive — Gray Matter Interactive
Severity — Cyberathlete Professional League

id Tech 4
Doom 3 - id Software
Quake 4 - Raven Software
Prey - Human Head Studios
Enemy Territory: Quake Wars - Splash Damage

id Tech 5
Rage - id Software​
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر