معرفی استودیو های بازی سازی

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط Hellgate:london:
سلام

قرار بود تا جمعه این اخرین پستم توی این تاپیک باشه.ولی فعلا که تهرانم.

من استودیوهای Nintendo ( چون عماد میخواست) و میدونم وحید توی تاپیک ناریخچه کمپانی ها در بارش نوشته.ولی من کلا مطلبم زمین تا اسمون با اون فرق داره.من اون رو دارم اماده میکنم و به لیستم اضافه میکنم.نینتندو خیلی زیاده عماد خیلی.

Ea رو هم امروز تقریبا 70 درصد اماده کردم.

Bethesda رو هم 60 درصد امادس.

Konami خیلی طولانیه.شاید حدود 15 صفحه بشه.شایدم بیشتر.!!!!!!!!!!!!!!!!!

امین یوبی حدود 10-15 صفحه مطلب داره.!!!!!!!!!!!!!!!!! دارم تدارکشو میبینم.

در مورد استودیو های جدید و تازه تاسیس هم :

یکشنبه خوندم توی کلیک که جان رومرو (توی کلیک اسمشو اشتباه نوشته بود !!!! ) یه استودیو داره درست میکنه.دارم میرم تو کارش.

الان یه سر پست های قبلی رو دیدم.معرفی Id هنوز تموم نشده بود که !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(( :(( :(( :((

پس + Id.

کسی نیست توی تایپ به من کمک کنه.ترجمه با من.ولی کسی برای تایپ نیست کمک کنه؟؟؟

خداحافظ

سلام
محمد رضا جان
بي صبرانه منتظر مقالت هستم .
جالبه منم در مورد کمپاني کونامي دارم مقاله مينويسم و اين مقاله اخراشه که يکي دو روز ديگه تموم ميشه .:love:
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
سلام

استودیوی BioWare در حال حاضر حدود 300 نفر کارمند داره که بر روی 3 بازی در حال کار کردنه.


Mass effect
Dragon Age
Jade Empire


این استودیو از 3 موتور برای ساخت و توسعه بازی خود استفاده کرده.

اولین موتوری که این استودیو روی اون کار کرد موتوری بود با نام : Infinity Engine

این دوربین توانایی خلق محیط های ایزومتریک رو که در ساخت بازی های RPG استفاده می شد به خود گرفت.این موتور برای اولین بار در ساخت بازی دروازه بالدرز از اون استفاده شد.
از این موتور در ساخت سری بازی های دروازه بالدرز استفاده شد و بعدا این استودیو امتیاز این موتور رو به Black Isle فروخت برای ساخت بازی Ice Wind.

این موتور قابلیت گیم پلی ریل تایمی رو فراهم می یاره با قابلیت مبارزه ریل تایم مجازی.این موتور از نمای سوم شخص پرسپکتیوی استفاده میکنه با گرافیک دو بعدی از قبل رندر شده.

این موتور از 6 شخصیت تیمی رو میتونه ساپورت کنه .این موتور به عنوان پایه و اساس 5 لایسنس رو برای بازی های RPG یدک میکشه و این موتور همون جور که موتور Aurora معروف شد هم در زمان خودش معروق شد.

از روی این موتور چتدین بازی ساخته شده که در زیر اسم اون ها رو نام میبرم.

Baldur's Gate (1998)
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (1999)
Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001)
Planescape: Torment (1999)
Icewind Dale (2000)
Icewind Dale: Heart of Winter (2001)
Icewind Dale: Heart of Winter - Trials of the Luremaster (2001)
Icewind Dale II (2002

میشه گفت دیگه زمان این موتور به سر اومده مگر اینکه یه دستی اساسی به سرو روی این موتور کشیده بشه و بشه برای سال 2006-2007 اون رو درست کرد.

همون طور که می بینید این موتور دیگه از سال 2002 به این ور دیگه کسی سراغش نرفته و ....

در سال 2002 خود استودیوی BioWare برای ساخت بازی NWN از موتور Infinity استفاده نکرد و موتور قدرتمند و محبوب خودش رو که هنوزم روی این موتور استودیوهای مختلف در حال مانور دادن هستن استفاده کرد.

Aurora Engine

از روی این موتور بازی فوق محبوب NWN ساخته شد و بسیاری از Tools های این بازی و نسخه های اضافه شونده اون با این بازی ساخته شده .

در ادامه بازی NWN2 هم با این موتور ساخته شده ولی یک سری تغییراتی رو خود استودیوی Obsidian روی این موتور اعمال کرده و اسم این موتور رو به Electron engine تغییر داده.

موتور بعدی که در این استودیو ساخته شده اسمش هست :Odyssey Engine

این موتور در ساخت بازی های Xbox توسعه یافت و برای بازی Star Wars: Knights of the Old Republic استفاده شد که البته این موتور هم بر پایه موتور Aurora هستش.



البته گفته میشه که BioWare در تدارک یک موتور جدید با نام Dragon Age Engine هستش برای ساخت بازی Dragon Age.

اینم پایان معرفی موتور های استودیو BioWare.

++++++++++++++++++++++++++++++++

در قسمت بعد میخوام یکم در مورد بازی های ایزومتریک و تکنولوژی اون صحبت کنم و نحوه ساخت و چگونگی این مدل و سبک بازی و بازی های معروفی که بر این اساس ساخته شده.

بعد از معرفی تکنولوژی ایزومتریک و ساخت بازی ها و انواع و اقسام مدل های اون و مثلا بازی دیابلو 2 که از این مدل دوربین استفاده کرد.میرم سر معرفی بازی های این استودیو و همشو براتون توضیح میدم.

پس تا پایان معرفی استودیوی BioWare دو جلسه دیگه مونده.بعدش میرم سر ادامه معرفی id.

خداحافظ
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط Hellgate:london:
سلام

استودیوی BioWare در حال حاضر حدود 300 نفر کارمند داره که بر روی 3 بازی در حال کار کردنه.


Mass effect
Dragon Age
Jade Empire


این استودیو از 3 موتور برای ساخت و توسعه بازی خود استفاده کرده.

اولین موتوری که این استودیو روی اون کار کرد موتوری بود با نام : Infinity Engine

این دوربین توانایی خلق محیط های ایزومتریک رو که در ساخت بازی های RPG استفاده می شد به خود گرفت.این موتور برای اولین بار در ساخت بازی دروازه بالدرز از اون استفاده شد.
از این موتور در ساخت سری بازی های دروازه بالدرز استفاده شد و بعدا این استودیو امتیاز این موتور رو به Black Isle فروخت برای ساخت بازی Ice Wind.

این موتور قابلیت گیم پلی ریل تایمی رو فراهم می یاره با قابلیت مبارزه ریل تایم مجازی.این موتور از نمای سوم شخص پرسپکتیوی استفاده میکنه با گرافیک دو بعدی از قبل رندر شده.

این موتور از 6 شخصیت تیمی رو میتونه ساپورت کنه .این موتور به عنوان پایه و اساس 5 لایسنس رو برای بازی های RPG یدک میکشه و این موتور همون جور که موتور Aurora معروف شد هم در زمان خودش معروق شد.

از روی این موتور چتدین بازی ساخته شده که در زیر اسم اون ها رو نام میبرم.

Baldur's Gate (1998)
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (1999)
Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001)
Planescape: Torment (1999)
Icewind Dale (2000)
Icewind Dale: Heart of Winter (2001)
Icewind Dale: Heart of Winter - Trials of the Luremaster (2001)
Icewind Dale II (2002

میشه گفت دیگه زمان این موتور به سر اومده مگر اینکه یه دستی اساسی به سرو روی این موتور کشیده بشه و بشه برای سال 2006-2007 اون رو درست کرد.

همون طور که می بینید این موتور دیگه از سال 2002 به این ور دیگه کسی سراغش نرفته و ....

در سال 2002 خود استودیوی BioWare برای ساخت بازی NWN از موتور Infinity استفاده نکرد و موتور قدرتمند و محبوب خودش رو که هنوزم روی این موتور استودیوهای مختلف در حال مانور دادن هستن استفاده کرد.

Aurora Engine

از روی این موتور بازی فوق محبوب NWN ساخته شد و بسیاری از Tools های این بازی و نسخه های اضافه شونده اون با این بازی ساخته شده .

در ادامه بازی NWN2 هم با این موتور ساخته شده ولی یک سری تغییراتی رو خود استودیوی Obsidian روی این موتور اعمال کرده و اسم این موتور رو به Electron engine تغییر داده.

موتور بعدی که در این استودیو ساخته شده اسمش هست :Odyssey Engine

این موتور در ساخت بازی های Xbox توسعه یافت و برای بازی Star Wars: Knights of the Old Republic استفاده شد که البته این موتور هم بر پایه موتور Aurora هستش.



البته گفته میشه که BioWare در تدارک یک موتور جدید با نام Dragon Age Engine هستش برای ساخت بازی Dragon Age.

اینم پایان معرفی موتور های استودیو BioWare.

++++++++++++++++++++++++++++++++

در قسمت بعد میخوام یکم در مورد بازی های ایزومتریک و تکنولوژی اون صحبت کنم و نحوه ساخت و چگونگی این مدل و سبک بازی و بازی های معروفی که بر این اساس ساخته شده.

بعد از معرفی تکنولوژی ایزومتریک و ساخت بازی ها و انواع و اقسام مدل های اون و مثلا بازی دیابلو 2 که از این مدل دوربین استفاده کرد.میرم سر معرفی بازی های این استودیو و همشو براتون توضیح میدم.

پس تا پایان معرفی استودیوی BioWare دو جلسه دیگه مونده.بعدش میرم سر ادامه معرفی id.

خداحافظ

محمد رضا جان چرا تيکه تيکه ميزاري بعد يکم مطالبت کم نيست يعني نميشه از اين بيشتر مطلب پيدا کرد ماشالله شما که خبره هستيد .
البته اميدوارم تو id مطالب بيشتري بخونيم هر چه باشه اين شرکت يکي از کمپاني هايي بزرگ و يکي از کمپاني هايي است که صنعت گيم مديون تلاش و پشت کار تيم جان کارمک هست.
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
نوشته شده توسط vahid_persia:
محمد رضا جان چرا تيکه تيکه ميزاري بعد يکم مطالبت کم نيست يعني نميشه از اين بيشتر مطلب پيدا کرد ماشالله شما که خبره هستيد .
البته اميدوارم تو id مطالب بيشتري بخونيم هر چه باشه اين شرکت يکي از کمپاني هايي بزرگ و يکي از کمپاني هايي است که صنعت گيم مديون تلاش و پشت کار تيم جان کارمک هست.

سلام

والا من خیلی وقت ندارم تایپ کنم.قبلا هم گفتم که اگه راهی سراغ دارین برای اینکه من زمانی که دارم برای تایپ کردن میزارم کم بشه ممنون همه میشم.

راستی اقا وحید :

میشه بگی توی این 3 قسمتی که از BioWare مطلب گذاشتم از چه مطلبی کم گذاشتم.خوشحال میشم بهم بگی تا برم دنبالش بازم و مطلبمو بیشتر کنم توی اون زمینه.

یه نگاه دیگه به این 3 تا پست من بنداز و ببین در مورد bioWare کجا و در چه موردی کم مطلب نوشتم همونو بیشترش کنم.

در ضمن مطمئن باش هنوز معرفی این استودیو تموم نشده و خیلی کار داره.خود معرفی بازی های این استودیو بسیار زمان گیر هستش و ازم خیلی وقت میگیره و شاید حدود 100خط بشه.شایدم بیشتر.

پس نگران نباش.هر چی بتونم در مورد این استودیوی مطلب میزارم تا اخرین حدی که اطلاع دارم و براش مطلب گیر اوردم.

باور کن همین مطلب رو که برای معرفی انجین هست حدود 6-7 سایت رو خوندم که همش مفت نمیارزید .توش همه چی بود به جز جزییات که من میخواستم.

بازم دنبالش میگردم.

چشم.

خداحافظ
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
والا من خیلی وقت ندارم تایپ کنم.قبلا هم گفتم که اگه راهی سراغ دارین برای اینکه من زمانی که دارم برای تایپ کردن میزارم کم بشه ممنون همه میشم.

سلام.
محمدرضا مثل اینکه صفحه ی قبل رو نخوندی ها !!!
محمد پیشنهاد کرد ازشون عکس بگیر تا ما تایپ کنیم ;)
اخه خودت گفتی رو ورق هست :)
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,546
نام
محمدرضا . م
نوشته شده توسط pandora tomorrow:
سلام.
محمدرضا مثل اینکه صفحه ی قبل رو نخوندی ها !!!
محمد پیشنهاد کرد ازشون عکس بگیر تا ما تایپ کنیم ;)
اخه خودت گفتی رو ورق هست :)

سلام

این کار نشندیه.چون من باید یک بار وقت بزارم تا پاکنویس کنم تا شما بتونین دست خط منو بخونین.
امین دیگه در این مورد پستی نده.
نمیخوام تاپیک به بی راهه بره.

تمام.

خودم تایپ میکنم.

خداحافظ
 

shervinrs

کاربر ویژه
کاربر سایت
Mar 9, 2006
401
نام
شروين
امروز داشتم بازيهاي قديمي رو دنبال ميكردم كه به موضوع بسيار جالبي بر خوردم (حداقل از نظر خودم) كه با موضوع اين تاپيك در ارتباط بود. مطلب مربوط به Programmerي به نام نصير جبلي بود. كسي كه فكر مي كنم براي خيلي از ما ناشناخته باشه.

Nasir%20Gebelli.jpg


نصير جبلي (Nasir Gebelli) برنامه نويس انجين هاي بازي است. آن هم در سال هاي بسيار دور، زماني كه تازه سيستم هاي Apple II پا به عرصه وجود گذاشته بودند. نصير در آن دوران (اوايل دهه 80) توانسته بود تكنيك هاي گرافيكي پيشرفته اي را در Apple II‌ به اجرا بگذارد و از همان دوران ساخت بازيهاي كامپيوتري را در شركت Sirius Software آغاز كرد. پس از فروش موفقيت آميز بازيهاي Space Eggs و Gorgon او Sirius Software‌ را ترك كرد و شركت شخصي خودش را با نام Gebelli Software راه اندازي كرد. جبلي در شركت جديد خود كاري از پيش نبرد و در ركود سال 1983 ورشكست شد.

FF3.jpeg

پس از اين شكست تجاري او كار را رها كرد و براي سه سال به مسافرت پرداخت (به احتمال زياد به ايران برگشته). در سال 1986 تصميم گرفت تا دوباره كار را از نو آغاز كند. او با كمك دوستش با كمپاني نينتدو آشنا شد و تصميم گرفت تا مسافرتي به آنجا داشته باشد. جبلي در آنجا با شيگرو مياموتو (خالق تمام آنچه كه خوب است!) از نينتندو و تعدادي از اعضاي Square ملاقات كرد و سرانجام پس از بي ميلي نينتندو به تيم Square پيوست.
جبلي همراه با ساكاگوچي معروف و Akitoshi Kawazu و Takashi Tokita تيم Square را تشكيل دادند و پس از ساخت چند بازي نسبتا موفق توانستند توانايي هاي خود را نشان دهند. پس از پيوستن Nobuo Uematsu و Yoshitaka Amano به Square نوبت به خلق اولين قسمت از شاهكار Square رسيده بود. Gebelli به عنوان Programmer در ساخت Final Fantasy I و FF II و FF III مشاركت داشت و پس از كسب موفقيت هاي پياپي اين بازيهاي دوباره به مسافرت پرداخت (عكس مربوط به FF3 است). جبلي پس از مدتي ساخت بازي Secret of Mana را آغاز كرد و پس از به پايان رساندن ساخت آن براي هميشه از صنعت بازي كنار رفت. نصير جبلي در حال حاضر در ساكرامنتوي كاليفرنيا به سر مي برد.

IN A CALAMITY,
PEOPLE WAITED FOR A BRAVE
WITH THE SWORD.
THE SWORD REVEALED THE POWER
OF ITS TRUE NATURE TO
RETRIEVE THE PEACE.
EXCALIBUR, KUSANAGI, AND
ALL THE OTHER SWORDS TALKED
IN MYTH, LEGEND, AND SAGA...
PEOPLE NAMED THOSE
SWORDS IN MANY WAYS.
BUT...
THEY ALL MEANT ONE THING.
THE ONE AND ONLY...
THE SWORD OF NASIR

من كه شديدا از ديدن اين مطالب به وجد اومدم و اين تقريبا تمام چيزي بود كه از سايت هاي Mobygames.com و Wikipedia.com تونستم استخراج كنم. ضمنا از محمد رضا جان بخاطر ايجاد اين تاپيك و مطالب خوبشون تشكر مي كنم.

ويرايش براي تصحيح عكس ها.
 
آخرین ویرایش:

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
میشه بیشتر توضیح بدی؟؟
اخه سوالت یه ذزه که چه عرض کنم خیلی عجیبه!! __________________

مثلا دیدی Ubisoft تو کانادا استودیدوی Ubi Montral رو داره این آقا هم فک کنم منظورش اینه که اگه کونامی فسمت دیگه ای هم داره کدومشون رو PES کار میکنه
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
مثلا دیدی Ubisoft تو کانادا استودیدوی Ubi Montral رو داره این آقا هم فک کنم منظورش اینه که اگه کونامی فسمت دیگه ای هم داره کدومشون رو PES کار میکنه
سلام.
اها من الان gs رو نگاه کردم این رو نوشته بود: By: Konami, KCET
38.gif
38.gif
 

Eb6e

کاربر سایت
Sep 8, 2006
62
نام
ابراهیم
September 15, 2006
یوبی سافت جایزه سالیانه (Canadian Awards for the Electronic and Animated Arts) که در ونکور بر گزار شد از ان خود کرد. این جایزه هر سال به موفقترین استدیو کانادایی داده میشه (game development studio)
امسال این رقابت بین 18 کمپانی برگزار شد . که یوبی توانست این جایزه را برای بهترین گرافیک ، بهترین نوع آوری در بازی و بهترین طراحی شخصیت برای کینگ کونگ(Peter Jackson's King Kong The Official Game of the Movie on the Xbox 360™) و بهترین بازی کنسول را برای پرنس 3 (Prince of Persia The Two Thrones™) و بهترین گرافیک را برای فارکرای (Far Cry Instincts) دریافت کند.
یوبی بیش از 1500 گرافیست داره و از موفقترین بازی های این استدیو میتوان (Prince of Persia® The Sands of Time, Tom Clancy's Rainbow Six® 3, Tom Clancy's Splinter Cell®, Myst® IV Revelation, Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory™, Prince of Persia Warrior Within™, Far Cry Instincts Predator™, Prince of Persia The Two Thrones™)نام برد.
یوبی 21 شعبه در سراسر دنیا دارد و بازی های ان در بیش از 50 کشور به فروش میرسد.درامد سال مالی 2005- 2006 این استدیو 457 میلیون یورو بوده که نسبت به ساله قبل 3درصد افزایش داشته.
 

ahmad_final

کاربر سایت
May 26, 2006
241
نام
Ahmad
Cauldron

دمت گدم آقای محمد رضا جان از این تایپیکی که راه انداختی.اگه میشه در آینده شرکت Cauldron رو در آینده معرفی کنید.سازنده بازی هایی مثل Chaser یا شوالیه های معبد و کنان وGene Troopersکه اکثرا گمنام هستن ولی بازی های محشری هستن.ممنون.:cool:
 

ahmad_final

کاربر سایت
May 26, 2006
241
نام
Ahmad
دمت گدم آقای محمد رضا جان از این تایپیکی که راه انداختی.اگه میشه در آینده شرکت Cauldron رو در آینده معرفی کنید.سازنده بازی هایی مثل Chaser یا شوالیه های معبد و کنان وGene Troopersکه اکثرا گمنام هستن ولی بازی های محشری هستن.ممنون.:cool:

آقای محمد رضا چی شد پس شرکت Cauldron .
معرفیش کردی؟دمت گرم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر