مصاحبه | سازندگان Warframe و تحسین PS4

-Prime-

کاربر سایت
May 12, 2012
256
با سلام:
Warframe-banner.jpg


سازنده بازی Warframe، استدیو Digital Extremes،قرار است همزمان با لانچ PS4 بازی F2P خود را
برای این کنسول عرضه کند.در این مصاحبه
با سایت VG247 آنها در مورد تکنولوژی کنسول
و ساختار شبه PC گونه آن سخن گفته و همچنین به تحسین از کنترلر آن پرداخته اند.


بازی هم اکنون برای PC در دسترس است اما هنگام عرضه نسخه PS4، این دو نسخه تفاوت خاصی نخواهند داشت.
تقریبا هر دو نسخه برابر و یکسان بوده و قابلیت Cross Play بین PC و PS4 وجود خواهد داشت تا نهایت تجربه آنلاین را به ارمغان بیاورد.
سازندگان همیشه تاکید کرده اند که نمی خواهند بین نسخه های مختلف هیچ گونه تفاوتی وجود داشته باشد.

وقتی از آنها سوال شد که آیا خود آنها به سراغ سونی رفتند یا خیر، یکی از کارگردانان بازی، جناب Steve Sinclair، در جواب گفت :
در واقع آنها(سونی) به سراغ ما آمدند.فکر میکنم قضیه مربوط به 4 ماه پیش باشد.در آن زمان ما در حالت open Beta بودیم و طبق
چارت های استیم به خوبی از بازی استقبال شده بود.سپس سونی با James(صاحب DE) تماس گرفت و گفت " هی... نظر شما درباره
آوردن Warfarme به کنسول نسل بعدمان چیست؟"
ما مکالمه ای در حدود 30 ثانیه درباره آن داشتیم(بین اعضای داخلی خود) و سپس (بعد از قبول درخواست سونی) آنها تعداد زیادی

کیت توسعه(dev-kit) را برای ما ارسال کردند و سه ماه بعد از آن ما در E3 بودیم در حالیکه
Warfarme را در حال اجرا بر روی PS4 نشان میدادیم.

این نکته که چقدر سریع آنها توانستند بازی را بر روی PS4 و آن هم به صورت قابل بازی بیاورند، دلالت بر این دارد که چقدر
معماری PS4 و پلتفرم PC شبیه به هم هستند.از جناب Sinclair درباره اینکه در واقعیت چقدر دو پلتفرم با یکدیگر
تطابق دارند سوال شد و او در جواب گفت :
مدتی طولانی بود که Warframe از رابط 64 بیت و DX11 پشتیبانی میکرد.در مورد PS4 نیز شباهات زیادی بین معماری هر دو وجود دارد.آنها(سونی) هسته های زیادی را در آن جای داده اند.من بسیار شگفت زده بودم که چقدر سریع توانستیم
بازی را بر روی PS4 بیاوریم و فکر میکنم که سونی نیز همانگونه بود.
وقتیکه ما به E3 رفتیم و مردم گفتند "خدای من این بر روی PS4 است.عالی به نظر میرسد."
شاید آنها از طرفداران بازی بودند و قصدشان تمجید از ما بود، ولی گفتند که یکی از بهترین بازیهایی بود که در مراسم دیدند.
سه ماه خود دلیلی بر این امر است که چقدر توسعه بازیهای PS4 برای سازندگاه راحت است.آن(PS4) واقعا خارق العاده است.
آنچه که خیلی مرا تعجب زده
کرده قدرت زیاد GPU آن است
- گرافیک (کنسول) بسیار بسیار بالا(high-end) است.

این راحتی کار با PS4 و سادگی ساختار آن در استفاده و به کار گیری ، به نظر طیف زیادی از سازندگاه مستقل را
نیز به سمت خود جذب کرده است.Sincalir تاکید کرد که در حالیکه PS3 کنسولی قدرتمند بود
ولی مدیریت (سخت افزار آن) سخت بود در حالیکه PS4 علاوه بر اینکه مانند پدر خود قدرتمند است،
قابل مدیریت نیز هست.

این استدیو همچنین تحت تاثیر DualShock 4 قرا گرفته است و اگر بازیباز ها خود انتخاب کنند بخش لمسی کنترلر
به آنها اجازه میدهد در بازی از کنترل لمسی(برای برخی قابلیت ها و ویژگی ها) استفاده کنند.او افزود:
چیزهای جالبی در PS4 هست که در حال بهره بردن از آنها هستیم.DualShock 4 بهترین کنترلی است که تا به حال
در دستان خود گرفته ام.بسیار در مورد آن هیجان زده هستم.آن کنترل لمسی دارد.در E3 ما برخی حرکات لمسی برای فعال کردن
قابلیت ها(ـی داخل بازی)
را نشان دادیم که مردم نیز فکر میکردند خیلی جالب هستند.
ویژگی های اجتماعی نظیر دکمه "Share" وجود دارد.همه اینها ویژگیهایی
هستند که با PS4 همراهند.

نظر شما در مورد PS4 و ساختار آن چیست؟ به نظر شما آیا سونی سیاست های خوبی را در مورد PS4 پیاده سازی کرده است؟
آیا جذب سازندگاه مستقل به سمت PS4 حرکتی خوب از سمت سونی است؟

warfarme هم اکنون به صورت رایگاه برای PC در دسترس است.
https://warframe.com/
همچنین نسخه PS4 آن همزمان با عرضه این کنسول، منتشر خواهد شد.

منبع
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
دوست عزیز این مصاحبه در مورد خود watch dogs ه و تفاوت نسخه های نسل بعد نه در مورد قدرت کنسولهای نسل بعد

من دقیق متوجه نشدم :d وقتی یک نسخه رو دو کنسول تفاوتی نداشته باشه یعنی قدرتشون فرق داره؟:d
 
آخرین ویرایش:

Fire Light

کاربر سایت
Feb 15, 2013
907
من دقیق متوجه نشدم :d وقتی یک نسخه رو دو کنسول تفاوتی نداشته باشه یعنی قدرتشون فرق نداره؟:d
اول نسل نه!!
ولی 2 سال دیگه باید ببینیم چی میگن. اگه بخوایم به حرفای انحصاری سازها گوش کنیم تا 20 سال دیگه هم هیچی متوجه نمیشیم. چیزی که هنوزم راجب 360 و ps3 داریم میشنویم. مثل بعضیا که هنـــــــــــــــوز در تلاش هستن تا از 100% کنسول استفاده کنن
ایف یو نو وات آی مین :-"
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
همش فوتوشاپه .:d
اون شرکت پول گرفته تا سونی روخراب کنه .:d
سونی هم پول داده به اون شرکتتا این حرفا رو بزنه تا ذهن مردم و درگیر کنن و ملت نفهمن سونی چه کنسول ضعیفی ساخته :d
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اگه اینا واسه شباهت معماریه PC و PS4 ذوق زده شدن XBOX360 یه نسل پیش همچین شباهتی رو داشت این نسل که دیگه بماند :D والا :D
سلام عمو :D

معماری ps4 صراط المستقیم. سازنده طی 3-4 هفته میتونه با سخت افزار آشنا بشه و تمام ابزارهای که برای ساختن بازی داره یا نیاز داره از همون روز اول بدون مشکل و دردسر اجرا میشن روش. برعکس X-BONE چون میخواد بعضی ضعفهاشون رو با Cloud Computing و ESRAM جبران کنه کار برنامه نویسی رو سختر میکنه برای سازنده. تا جای که Mark Cerny گفته "ما با استفاده از یه eSRAM کوچولو میتونستیم پهنای باند رو به 1088 گیگ برسونیم ولی هدف ما ساختن یه کنسول بازی بود نه یک پازل برای حل کردن" (تنه زدن به سخت افزار پیچیده Ps2 و مخصوصاً Ps3 که سونی تهیه کرد حتی بدون مشورت با استودیوها خودش).

درواقع میشه گفت Ps4 نسل بعدی Xbox 360 هست بدون سیاستهای مزخرف ماکروسافت درقبال User و Developer.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
از اونور انحصاری سازای مایکرو خوب میگن از اینور انحصاری سازای مایکرو.
بازم باید منتظر مولتی سازها باشیم. مخصوصا کارمک و یه سری افراد از این قبیل. هرچند cd project و کارمک راجب ps4 گفتن ولی اون حرفا واسه قبل از معرفی کنسول مایکرو بود.
در این که شکی تو قدرتمند بودن ps4 نیست ولی مایکرو حتی مشخصات کامل کنسول رو نداده و هر روز یه خبر جالب راجبش داریم میشنویم. مثل بالاتر بردن پهنای باند و پشتیبانی کامل از directx 11.2 .
مولتی سازان قشنگ تعریفاشونو از PS4 کردن از UBI گرفته تا خود ـه EPIC شاید یادت نمیاد هر روز یه خبر در مورد تعریف فلان سازنده از PS4 میومد رو سایتمون :D اگه این تعریفا چون قبل از X1 بودن قابل قبول نیستن پس اصولا باید شاهد تعریف از X1 بودیم تا الان :D

شکی نیست که X1 به اندازه PS4 قدرتمند ـه یا حتی بیشتر ولی نمیدونم چرا ماکرو این قدرت ـه X1 رو نشون نداد و طفره رفت ـه تا الان !

خب چیکار باید کنه؟ :-/ همین که کلی بازی انحصاری 60 فریم واسش تایید شده نشون نمیده که کنسول قدرتمندی هست؟ :biggrin1:
منظورم از طفره همین بود دیگه :D مثل اینکه به یکی میگی آقا وزنت چقدره ؟ میگه وزنمو نمیگم ولی ببین دارم وزنه 100 کیلیویی بلند میکنماااا :D ( عجب مثال باحالی زدم :D)

====
هر چند تا اون بحث اچیومنت در مورد XOne گفته بود "قویترین کنسول تاریخ"، راضی شدی الان؟ :biggrin1:
:0 شوخی میکنی دیگه ؟ ینی تو به گفته ی این اچیو دل بستی ؟ :D مگه با توجه به زیبایی ـه گیم ها قدرت کنسول رو میسنجن ?

بیخیال منظور هم رو متوجه نشدیم :D
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,564
نام
محمد
شکی نیست که X1 به اندازه PS4 قدرتمند ـه یا حتی بیشتر ولی نمیدونم چرا ماکرو این قدرت ـه X1 رو نشون نداد و طفره رفت ـه تا الان !
خب چیکار باید کنه؟ :-/ همین که کلی بازی انحصاری 60 فریم واسش تایید شده نشون نمیده که کنسول قدرتمندی هست؟ :D
منظورم از طفره همین بود دیگه
biggrin1.gif
مثل اینکه به یکی میگی آقا وزنت چقدره ؟ میگه وزنمو نمیگم ولی ببین دارم وزنه 100 کیلیویی بلند میکنماااا
biggrin1.gif
( عجب مثال باحالی زدم
biggrin1.gif
)
الان دقیقا چه ربطی داشت؟ قدرت کنسول رو با کیفیت بازی ها میشه سنجید. هر چند تا اون بحث اچیومنت در مورد XOne گفته بود "قویترین کنسول تاریخ"، راضی شدی الان؟ :D
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
خب چیکار باید کنه؟ :-/ همین که کلی بازی انحصاری 60 فریم واسش تایید شده نشون نمیده که کنسول قدرتمندی هست؟ :D

كسي نگفته كه XBONE ضعيفه فقط دارن ميگن ps4 قويتره بله حق با شماست ما هم از ديدن گرافيك XBONE شگفت زده شديم اما به شخص بعد از ديدن گرافيك DEEP DOWN قالب تهي كردم. دوست عزيز ديگه بهتره حقيقت رو بپذيريد اينجوري به عنوان آزاده مرد BC من خودم به شما راي ميدم:d


يه خبر خوش براي مايكرو فنا: من امروز يه X360 خريدم يكيتون به من تبريك بگه:d
 

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
کدوم زودتر هک میشه ؟ :D

کارکردن با PS4 راحت تر ، اما بنظرم در نهایت قدرت جفتشون تو یک مایه هست ، تفاوت جزیی ـه بنظرم .
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
سلام عمو :D

معماری ps4 صراط المستقیم. سازنده طی 3-4 هفته میتونه با سخت افزار آشنا بشه و تمام ابزارهای که برای ساختن بازی داره یا نیاز داره از همون روز اول بدون مشکل و دردسر اجرا میشن روش. برعکس X-BONE چون میخواد بعضی ضعفهاشون رو با Cloud Computing و ESRAM جبران کنه کار برنامه نویسی رو سختر میکنه برای سازنده. تا جای که Mark Cerny گفته "ما با استفاده از یه eSRAM کوچولو میتونستیم پهنای باند رو به 1088 گیگ برسونیم ولی هدف ما ساختن یه کنسول بازی بود نه یک پازل برای حل کردن" (تنه زدن به سخت افزار پیچیده Ps2 و مخصوصاً Ps3 که سونی تهیه کرد حتی بدون مشورت با استودیوها خودش).

درواقع میشه گفت Ps4 نسل بعدی Xbox 360 هست بدون سیاستهای مزخرف ماکروسافت درقبال User و Developer.

eSRAM...؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر