اگر قرار باشد Indigo Prophecy را در حال حاظر خودتان بازنگري كنيد فكر مي كنيد تا چه اندازه در اين بازي موفق بوديد؟
اين بازي اولين عنوان متفاوت ما بود كه بيشتر بر روي كاراكتر بررسي ميشد .كه تمام جو بازي درگير داستان آن بود و به قولي گيم پلي بر آن اثر داشت.ما بازي بدون اسلحه،ماشين و معما ساختيم و اين امكان پذير بود كه تمامي تحركات بازي هنگام روايت داستان پيگيري بشود.
و اين بازي با متوسط امتياز 80 بسيار عنوان خوبي بود كه فروش قابل توجهي در انگلستان داشت.
در اصل اين بازي يك تجربه بزرگ براي ما بود و ما همچنين در ادامه آن قسمتي از استوديو خود را تنها به بخش motion capture اختصاص داديم.در واقع اين عنوان مارا در مسير درستي از صنعت بازي گذاشت . بسياري از ناشرها بازي را انجام دادن و مشاهده كردند كه ما چه زحمتي براي آن كشيديم.ناشراني همچون Sony.
در آخر بايد بگم Indigo Prophecy براي من بازي موفقي نبود مسير درستي را طي ميكرد ولي مشكلات زيادي داشت و اصلا يك بازي كامل نبود.ولي ما احساس كرديم كه اين بازي متفاوت و اورجينال است.
اولين بار كه شما كنترل تايلر را به دست ميگيريد . صبح از خواب بيدار مي شود به دوست دختر خود نگاه ميكند و دوش ميگيرد.لباس مي پوشد و بعد از آن به آشپزخانه مي رود.قهوه اي مينوشد .با دوست دختر خود صحبت مي كند و به محل كار خود مي رود.
به خاطر دارم وقتي اين صحنه را مينوشتم تصور مي كردم اصلا خوب از آب درنميايد. در واقع در اين صحنه هيچ اتفاقي نمي افتد،هيچ حادثه ي ويژه ي رخ نميدهد.فقط مردي راه مي رود و به محل كار خود مي رود.وقتي من براي اولين بار اين قسمت را بازي كردم احساس كردم عواطف و زندگيم را با تايلر به اشتراك گذاشتم و يك رابطه خوب با او برقرار كردم. و اين صحنه براي من تفاوت بيشتر ي با بقيه داشت.
همچنين صحنه نجات بچه توسط لوكاس هم دوست داشتم و ....
آيا فكر نميكنيد اگر بازي در اين زمان عرضه ميشد از لحاظ بعضي صحنه هاي غيراخلاقي در آمريكا شمالي با مشكل برميخورديد؟
ببينيد س......ك....س و خشونت يك امر عادي در زندگي مردم است و آنها هرروزه آن را تجربه ميكنند.من دوست داشتم بازي واقعي داشته باشم كه تمامي اين عوامل را پوشش بدهد و من دوستم ندارم چيزي علاقه دارم در بازي باشد را حذف كنم.و...
باتوجه به شباهت Heavy Rain به Indigo Prophecy آيا در وحله اول شما ايده Heavy Rain را بر مبناي ادامه ي Indigo Prophecy نساختيد؟
بله من اول با همين پيش زمينه اي كار HR را آغاز كردم و مي خواستم اين بار چيز متفاوت تري خلق كنم و ادامه ي بر IP بدهم همچنين ما با ناشران زيادي صحبت كرديم كه آنها هم اين قضيه را دوست داشتن.پس من شروع به فكر كردن براي ساخت IP2 كردم ولي واقعا هيچ ايده اي نداشتم كه داستان را چطور ادامه بدهم و اين قضيه ذهنم را اذيت مي كرد.
پس من سعي كردم داستاني عميق تر ،احساساتي تر و البته بدون قدرت هاي فوق بشري خلق كنم .
روزي Sony به سراغ ما آمد آنها از IP بسيار لذت برده بودن و گفتند كه شما در حال حاظر مشغول چه كاري هستيد ؟ و من گفتم مشغول ضبط يك سري صحنه ها براي بازي بعدي هستيم .آنها به ما پيشنهاد دادن تا يك PS3 Dev Kit به ما بدهند و ويديو ي تست بازيگري را در e3 با آن نشان دهيم.
آيا رازي در IP است كه شما بدانيد و مخاطبان به آن پي نبرده باشند؟
بله هست ولي من دوست دارم اين رازها را پيش خود نگه دارم.شايد همين الان Fan هاي بازي بپرند و دوباره بازي را انجام دهند !!!.
آخرین ویرایش: