مصاحبه با رئيس Crytek در مورد Crysis 2

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
سلام.


crysis-2-logo.jpg


امروز در هر سايتي كه بريد حداقل يك خبر از اين بازي و نمايشي كه در نيويورك داشت رو ميبينيد. بعد از اين نمايش سايت vg247 مصاحبه اي با رئيس Crytek انجام داده كه او از كم و كيف كار و پيشرفت اين پروژه صحبت كرده.

ما رئيس Crytek, آقاي Cevat Yerli كه هماهنگ كننده نمايش Crysis 2 در اين هفته بود را ديديم, و بعد از اولين نمايش اين بازي روي كنسول خانگي مايكروسافت يعني Xbox360 ,صحبتي با او داشتيم :
274


Cevat Yerli


كلا نظرتون در مورد آن (نمايش اين بازي) چيست؟


Cevat Yerli: اين نمايش عالي برگذار شد و من از اين بابت خوشحالم. بازي خوب به نظر ميرسيد. اين يك بازي sandbox است و دموي sandbox ,يك دموي تقريبا جنجال برانگيز بود و ميتواند براي كسي كه آن را بازي ميكند بد به نظر برسد [خنده] , خوب به نظر برسد. ولي Nathan خوب بازي كرد و خوب هم به نظر ميرسيد ,پس من از اين بابت خوشحالم.

آيا شما درمورد نمايش اين بازي روي 360 نگران بوديد؟


Cevat Yerli: بله.خب 360 يك كنسول است و اين هميشه جنجال برانگيز است. ما گفتيم, ''ما بايد آن را درست ميساختيم'' ما نميتوانستيم يك دموي PC بسازيم و بعد بگوييم اين يك دموي كنسوليست. نميدانم ديديد يا نه, ولي هيچ 360 ديگري آنجا نبود.ما گفتيم كه بايد ريسك كنيم. بله : من خيلي خوشحالم كه عالي نمايش داده شد.

شما قبلا گفتيد كه مشكل پايين آوردن سطح تكنولوژيتان براي تناسب با كنسول ها داشتيد؟

Cevat Yerli: اين مشكلات ربطي به پايين اوردن تكنولوژيمان نداشت, بيشتر به ساخت گيم پلي منحصر به فردي براي كنسولها و كامپيوتر به طور همزمان بدون توجه به كاهش تكنولوژي, مربوط ميشد. شهر هاي جنگلي و حالت عمودي (Verticality) (!) به جذاب شدن تجربه ي نهايي كمك ميكند.و اين عناصر همه در بهتر شدن اين تجربه نقش خود را ايفا ميكنند. Verticality, فعل و انفعال متقابل و گرافيك بسيار خوب و واقع گرايانه همه بر روي 360 امكانپذير است. پس ما گفتيم ميتوانيم از آن سرحد ها عبور كرده و در مقايسه با نسخه ي PC, تجربه اي با شكوه خلق كنيم.

فريم ريت اين بازي براي كنسول ها چقدر است؟


Cevat Yerli: سي فريم در ثانيه. نظر ما 30 هست و پايين تر از آن وجود ندارد. امروز ... {بقيش نارسا بوده} . هنوز در حال پيشرفت در كارمان هستيم. فكر ميكنم ميزان پيشرفت و اين حقيقت كه بازي به اين گونه اجرا ميشود, من را در وضعيت بسيار خوشحالي قرار داده است.

خيلي رك بگم به نظر بد جوري متحير كننده و شگفت آور بود (looking f.u.c.k.i.n.g amazing). خيلي تاثير گذار. چه مدته كه در مرحله ي ساخت دنياي بازي (world-building) و تكنولوژيتان بوديد؟ آيا به صورت مستدل اين كار به اتمام رسيده؟

Cevat Yerli: بله,بله,بله. اولين قسمت مشكلات توليد, ابزار و برنامه ها (tools) هستند كه به اتمام رسيدند. و الان در مرحله ي قرار دادن {قسمت هاي مختلف} دنياي بازي در كنار هم, هستيم. اين, روش ساخت {بازي}است. ما قدمي به جلو در ساخت بازي برداشتيم و حالا بايد مناطق مختلف را با كيفيت يكسان در كنار هم قرار دهيم تا به محيطي چالش برانگيز تبديل شود. ولي ما كمپاني اي بوديم كه هرگز در مورد كيفيت به توافق نرسيديم و اين در 2 ماه آينده در راس كار ما قرار ميگيرد.

ss_preview_3.jpg.jpg


و قابليت تخريب يكي از قسمت هاي عظيم اين كار بود.

Cevat Yerli: دقيقا.

فكر نميكنيد كه ژانر اول شخص كمي اشباع و خسته كننده شده است؟ آيا فكر ميكنيد كه با اضافه كردن تخريب پذيري و قدرتمند كردن بازيباز چيزهاي كاملا جديدي به اين ژانر اضافه ميكند؟

Cevat Yerli: تخريب پذيري تنها ''ويژگي'' اين بازي نيست. اين گونه نيست كه ''خب, بياييد {فقط} يك دنياي قابل تخريب بسازيم.'' تخريب پذيري بايد تنها وسيله اي براي رسيدن به يك تجربه در ساخت بازي باشد ; من بازي اي را ميخواهم كه دايناميك و پويا بودن آن را احساس كنم, احساس تقابل و تعامل در موقابل هر عملي كه انجام دادم ; من مي خواهم تغيير بازي بر پايه ي مبارزاتم را احساس كنم ; من دنيايي سازگار و موافق را مي خواهم كه بتوانم برگردم و ببينم كه چه كار كردم. تخريب پذيري براي من به اجزاي مختلفي تقسيم ميشود, به مولفه هاي گوناگون ; تنها مساله ي عكس العمل {به حركات} نيست. موانع تكنيكي رسيدن به آن را سخت و مشكل ميكند. ولي ما در زمان Crysis 1 از آن گذشتيم و اكنون نيز با Crysis 2 از آنها گذشته ايم و ما مشكلات مختلفي با مكان هاي زيادي داشتيم ولي واقعا هدفمان تغييري نكرده.

در مورد پس زمينه ي داستاني , تا چه اندازه تاريك و بزرگ خواهد بود؟ ريچارد در مورد المنت هاي noir در كنفرانس صحبت ميكرد. آيا قراره كه ما سورپرايز بشويم؟


Cevat Yerli: راستش را بخواهيد, فكر ميكنم كه به صورت همزمان تاريك و روشن ميباشد (!). لحظات تاريكي وجود دارد ولي همچنين لحظات روشن نيز وجود دارد. فكر ميكنم تماما داستان, بالا و پايين ميشود و شما به اين فكر ميكنيد كه اتفاق بعدي در داستان چيست, در مورد جرياناتي كه در حال هدايت آن هستيد. براي من يكي از چيزهاي مهم در كارگرداني بازي اين است كه انگيزه ي من و انگيزه و محرك داستان يك چيز است. به همين دليل به عنوان يك بازيباز اگر فقط به دنبال كشتن بيگانه ها باشم ولي داستان مي خواهد ادامه پيدا كند و... {بقيش نارسا بود} . من بايد اين رو به هر منظور و در هر لحظه حس كنم كه محرك من و داستان در يك راستاست. واين يك كار چالش برانگيز است, چون خيلي مواقع - كه در فيلم ها نيز اينگونه است - ميخواهند كه كاربران (بازيبازها يا بينندگان) چيزي را احساس كنند ولي بازيباز ها چيزي كاملا متفاوت را احساس ميكنند. يكي از بهترين لحظات در فيلم ها در Saving Private Ryan بود ...

خب.

Cevat Yerli: در بيست دقيقه ي اول يا همين حدودا ...

همه مردند.

Cevat Yerli: بله. واين يك تنظيم فوق العاده بود : محرك كاربران و محرك داستان, جايي كه آن را واقعا احساس ميكرديد. شما ميخواستيد اتفاق بعدي را بدانيد.مساله ي چلش برانگيز در طراحي بازي اين است كه سازنده هدفي طراحي ميكند و تنها داستان ضميمه ي آن ميشود. و يا گيم پلي ميتواند {براي اين منظور} بهتر باشد. در Crysis 1 گيم پلي بسيار جذاب بود كه آنها (بازيبازها) ميمردند و دوباره بازي را شروع ميكرند , ميمردند و دوباره بازي را شروع ميكرند, و آنها نميدانستند چرا اين كار رانجام ميدهند چون نمي خواستند {داستان را} ادامه دهند. و دليل اين امر نيز اين بود كه داستان در سطح gameplay نبود. من به ريچارد گفتم كه وظيفه اش سرعت دادن و جلو انداختن من است.

شما با بازي Crysis 1 به پلتفورم PC تعهد زيادي داشتيد ...

Cevat Yerli: من به بازيباز ها تعهد داشتم. PC , كنسول ها , فرقي نميكند كه چه باشد.

دقيقا چرا اين بازي را به كنسول ها آورديد؟

Cevat Yerli: چون گيمر هاي بيشتري وجود دارد.

براي فروش {بيشتر} بود يا ...

Cevat Yerli: نه, نه . برادر زاده ام , خانواده ام. بعضي وقت ها با همسرم {با كنسول} بازي ميكنم, و به نظر ''باعث شرم است كه Crysisي {روي كنسول ها} وجود ندارد. و به نظر ''من ميدونم''. كنسول ها نفوذ بيشتري در بين بازيباز ها دارند و بازيباز هاي بيشتري {روي كنسول ها} بازي ميكنند. و بعضي وقت ها هدف گرفتن آنها سخت تر است. درواقع آنها قضاوت بي رحمانه تري دارند, قبول نكردن يك بازي متوسط, درحالي كه بيشتر مواقع PC gamer ها اين بازي هارا قبول ميكنند. متوجه منظور من ميشويد؟ شبيه ''عرش يا فرش'' (''top or flop'')! ميتوانيم top game باشيم, يا نه؟ از نظر من يك رقابت است. ولي ربطي به فروش ندارد. هيچ وقت در مورد فروش نبوده. فروش كار EA است.

ss_preview_13.jpg.jpg


مورد آخر. آيا Crysis 2 دومين عنوان است كه PC gamer ها بايد سخت افزارشان را ارتقا دهند؟


Cevat Yerli: مطمئنم كه ما از سرحد PC gaming گذشته و آن را جلو ميبريم, همانطور كه قبلا {با Crysis 1} اين كار را انجام داديم.

گران قيمت ترين سخت افزار ؟

Cevat Yerli: من نميتوانم روي اين موضوع شرط بندي كنم ولي ميتوانم روي اينكه ما بهتريت تجربه ي ممكن روي PC را خواهيم داشت, شرط ببندم. از ديد Crytek , ما هر كاري كه لازم باشد را ميكنيم تا بهترين تجربه ي روي PC را بسازيم.

Crysis 2 تعطيلات امسال براي هر سه پلتفورم PC, PS3 و Xbox360 عرضه ميشود.

.............................................................................................................

منتظر قسمت دوم اين مصاحبه كه در روز بعد نمايش اين دمو انجام شده, باشيد.



مرسي - GOODLUCK
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
بهونه برا چی؟چی داری میگی برا خودت؟چون مثلا اول گفتم ps3یعنی نمیدونستم گیمپد ps1 وps2 هم همین شکلی بوده؟بهونه کم اوردی چسبیدی به این؟!من رو2 ps هم هیچوقت حاضر نبودم بازی fps بازی کنم چون به شدت رو اعصاب بود.در حالی که رو pc با موس و کیبرد واقعا ادم با یه بازی دیگه ای طرف میشه وقتی میخواد یه fps بازی کنه!ببینم چون با گیمپد fps میزنی احساس میکینی خیلی گیمری؟یا اینکه سونی هیچوقت تجدیدنظر نکرده یعنی اینکه بازی با این گیمپد برا بازیهای fps راحت بوده؟اقای گیمر!بدون خیلیها مثل من هستن که بازی کردن با گیمپد سونی رو (برا بازیهای شوتر) یه افتضاح میدونن.حالا نمیدونم شاید سونی فقط حساب گیمرهایی حرفه ای مثل شما رو کرده دیگه تجدید نظر نکرده برای گیمپدش.چه کنیم که سونی از گیمرهای professionalای چون شما زیاد داره و به ماها توجه نمیکنه..
شما زیاد خون خودتو کثیف نکن. اون یه عده هم که در مورد گیم پد با شما موافقن دقیقا مثل شما هستن. چون از هیچ راه نمی تونین نارنجک ببندین و یورش ببرین به بازی گیم پد رو بهونه می کنید. فقط من نیستم که راحتم بلکه خیلی های دیگه هم احساسی کاملا راحت و مشابه من دارن :biggrin1: اگه خیلی از گیم پد مورد علاقه ات مطمئنی بهتره یه نگاه به چینش دکمه ها بنداز. اگه این 3 نسل گیم پد افتضاح نبود نمی دونم شما الان به جای آنالوگ ( یا شوک ,یا هر چی اسمشو می خوای بزاری) با چی داشتی بازی می کردی؟!
در واقع تو پست قبلیم باید به جای "گیمر" از " بی طرف" استفاده می کردم. ولی اونموقع به قدری شما یه طرفه پست دادی که آدم نمی دونست واقعا چی باید بگه !
 
آخرین ویرایش:

game.fun

کاربر سایت
Dec 13, 2009
945
بهونه برا چی؟چی داری میگی برا خودت؟چون مثلا اول گفتم ps3یعنی نمیدونستم گیمپد ps1 وps2 هم همین شکلی بوده؟بهونه کم اوردی چسبیدی به این؟!من رو2 ps هم هیچوقت حاضر نبودم بازی fps بازی کنم چون به شدت رو اعصاب بود.در حالی که رو pc با موس و کیبرد واقعا ادم با یه بازی دیگه ای طرف میشه وقتی میخواد یه fps بازی کنه!ببینم چون با گیمپد fps میزنی احساس میکینی خیلی گیمری؟یا اینکه سونی هیچوقت تجدیدنظر نکرده یعنی اینکه بازی با این گیمپد برا بازیهای fps راحت بوده؟اقای گیمر!بدون خیلیها مثل من هستن که بازی کردن با گیمپد سونی رو (برا بازیهای شوتر) یه افتضاح میدونن.حالا نمیدونم شاید سونی فقط حساب گیمرهایی حرفه ای مثل شما رو کرده دیگه تجدید نظر نکرده برای گیمپدش.چه کنیم که سونی از گیمرهای professionalای چون شما زیاد داره و به ماها توجه نمیکنه..
1- قبول دارم هيچي به پاي موسو كيبرد نميرسه :love:
2- ولي شما يه مقدار كه بازي كني، بازي با گيمپد هم دستت مياد اونوقت ميبيني كه اونقدم كه شما ميگي افتضاح نيست
منم اولش مي گفتم خيلي سخته ولي الان ميگم خيليم خوبه :biggrin1:
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
نوشته شده توسط shefer
خیلیها مثل من هستن که بازی کردن با گیمپد سونی رو (برا بازیهای شوتر) یه افتضاح میدونن.حالا نمیدونم شاید سونی فقط حساب گیمرهایی حرفه ای مثل شما رو کرده دیگه تجدید نظر نکرده برای گیمپدش.
یعنی این سخن رو میشه به عنوان یکی از laughingstock ترین جک های BC دونست, عزیز من شما 360 داری یا به اصطلاح فن یک کنسول هستی دلیلی نداره اینجوری مهمل ببافی! (فهمیدیم فن ـی), به نظر من گیم پد PS واقعاً برای بازی های first-person shooter جواب میده و هیچ مشکلی نداره, بهبود یافتن کلید های L2 , R2 هم پیشرفتی در همین راستا تو گیم پد PS3 هستن.

ببین مهمل جملات گرانبهای شماست نه حرفای من!جوابتو تو بخش بالا دادم درضمن من تو پست دومی که تو این تایپیک دادم گفتم تمامی گیمپدها(بدون ذکر کنسول خاصی)پس شما هم بهتر جای اینکه دیگران رو به مهمل گویی متهم کنی، خودت یکم به خودت سختی بده همه پستا رو بخون بعد بیا اینجا درافشانی کن.
رو چه حسابی جملات ما شد مهمل و نظریات مسخره شما شد حرف حساب خدا داند!, عزیز من شما 360 داری و داغ این کنسول هستی من درکت میکنم دلیلی وجود نداره گیم پد PS3 رو زیر سوال ببری, من به عنوان کسی که با PS3 بیست و چهار ساعت FPS بازی میکنه بهت میگم...
یعنی این جمله الان بدون نشانه رفتن به کنسول خاصی بود؟
خیلیها مثل من هستن که بازی کردن با گیمپد سونی رو (برا بازیهای شوتر) یه افتضاح میدونن.

You really do not understand?
 
آخرین ویرایش:

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
شما زیاد خون خودتو کثیف نکن. اون یه عده هم که در مورد گیم پد با شما موافقن دقیقا مثل شما هستن. چون از هیچ راه نمی تونین نارنجک ببندین و یورش ببرین به بازی گیم پد رو بهونه می کنید. فقط من نیستم که راحتم بلکه خیلی های دیگه هم احساسی کاملا راحت و مشابه من دارن :biggrin1: اگه خیلی از گیم پد مورد علاقه ات مطمئنی بهتره یه نگاه به چینش دکمه ها بنداز. اگه این 3 نسل گیم پد افتضاح نبود نمی دونم شما الان به جای آنالوگ ( یا شوک ,یا هر چی اسمشو می خوای بزاری) با چی داشتی بازی می کردی؟!
من به جای یه چیز دیگه از کلمه ی گیمر استفاده کردم. نیازی به گفتن نبود چون هر کی ببینه می فهمه.
ببین خون من مثل حرفای تو کثیف نیست!اول پست من رو درست بخون بعد بیا شکلک بذار!گفتم برای بازیهای شوتر نه همه بازیها!!
یعنی این سخن رو میشه به عنوان یکی از laughingstock ترین جک های BC دونست, عزیز من شما 360 داری یا به اصطلاح فن یک کنسول هستی دلیلی نداره اینجوری مهمل ببافی! (فهمیدیم فن ـی), به نظر من گیم پد PS واقعاً برای بازی های first-person shooter جواب میده و هیچ مشکلی نداره, بهبود یافتن کلید های L2 , R2 هم پیشرفتی در همین راستا تو گیم پد PS3 هستن.
ببین مهمل جملات گرانبهای شماست نه حرفای من!جوابتو تو بخش بالا دادم درضمن من تو پست دومی که تو این تایپیک دادم گفتم تمامی گیمپدها(بدون ذکر کنسول خاصی)پس شما هم بهتر جای اینکه دیگران رو به مهمل گویی متهم کنی، خودت یکم به خودت سختی بده همه پستا رو بخون بعد بیا اینجا درافشانی کن.
 

ДядsЙ

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,384
نام
AяasЙ
چیزی که کاملا واضح و مبرهنه اینه که با کنترلر بهتر میشه شوتر انجام داد تا با موس و کیبورد...

ممنون بابت خبرتون، تشکر میکنم.:smile:
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
ببین خون من مثل حرفای تو کثیف نیست!اول پست من رو درست بخون بعد بیا شکلک بذار!گفتم برای بازیهای شوتر نه همه بازیها!!
.
ببین دوست عزیز من اسم از هیچ سبکی نبردم. در ضمن اگه این حرفها رو یه آدم منطقی به من می گفت نه من , بلکه خیلی های دیگه هم کاملا روشن می شدن ولی وقتی تو اینجا شما و امثال شما به راحتی به بزرگان هنر در سطح خودشون , چه فیلم , چه نویسنده , چه بازی و ... توهین می کنی ! من می تونم توقع این رو داشته باشم که شما بتونی به من یا بقیه ی دوستان احترام بذاری؟ پست هاتون هم تو همین بخش اخبار موجوده. در هر صورت ترجیح می دم بحث رو با شما ادامه ندم.
 

joopi_gam3r

کاربر سایت
Nov 3, 2006
1,116
ماشاالله ... ماشاالله
خداوند همه شما رو به راه راست هدایت کنه ....
چیزی که کاملا واضح و مبرهنه اینه که با کنترلر بهتر میشه شوتر انجام داد تا با موس و کیبورد...
:laughing: ...؟!!! :((..؟؟؟!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر