مشروح کنفرانس "آینده خارق العاده PC گیمینگ" در PAX East

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
76888593979706214076.jpg


دیروز در نمایشگاه PAX East شهر بوستون کنفرانس بسیار جالبی تحت عنوان "آینده خارق العاده PC گیمینگ" برگذار شد که در آن به بحث پیرامون اینکه در آینده چه چیزهایی از PC گیمینگ می توان انتظار داشت صحبت شده است.
افرادی که سخنرانی را انجام داده اند عبارتند از:
- بنیانگذار Oculus VR آقای Palmer Luckey
- Creative Director بازی Planetside 2 آقای Matt Higby
- Creative Director بازی Star Citizen آقای Chris Roberts
- مسئول بازاریابی فنی شرکت Nvidia آقای Tom Petersen
- سردبیر تحریریه PC Gamer آقای Evan Lahti به عنوان مدیر در کنفرانس
کنفرانس با یک سری نوشته که به مانند سرود ملی PC گیمینگ است آغاز شد و در ادامه موارد مهم تری ذکر شد:
PC گیمینگ باز، قدرتمند و انعطاف پذیر است که که امکان ماد سازی هم برای آن وجود دارد. این مهم فقط به یک اندازه برای در بر گرفتن تمامی نیازها نیست این پلتفرم عظیم ترین محیط آزمایشات دنیای گیمینگ و ایده های اصیل را شامل می شود. هیچ پلتفرم دیگری وجود ندارد که قیمت، تنوع، قدرت و عملکرد PC را داشته باشد.
سخنرانی با آقای Petersen آغاز شد و ایشان معتقند که آینده PC گیمینگ بیش از پیش به سمت Cloud محور بودن خواهد آمد با این امکان که بازی هایتان را به هر جایی از طریق PC خود Steam کنید و اینطور نباشد که در زیر زمین بنشینید مگر اینکه خودتان بخواهید. آقای Petersen می گویند که آینده طوری خواهد شد که کیفیت بی نظیر PC گیمینگ را می توان بر روی هر دستگاهی آورد. آقای Luckey در پاسخ به این موضوع، با مسرت ایده های ذکر شده را خوش بینانه توصیف می کنند.از آنجایی که تقاضا در بازار موبایل بالا است، آقای Petersen گفته اند که Nvidia تلاش خواهد کرد تا PC گیمینگ را بر روی هر دستگاهی ارائه کند.
آقای Roberts دلیل علاقه خود به PC گیمینگ را دریافت بهترین تجربه ممکن اعلام می کنند و سخت افزار همیشه در حال تغییر آن کمک خواهد کرد تا کارهایی را انجام دهد که در گذشته ممکن نبوده. بدون اینکه صبر کنند تا یک کنسول به پایان عمر 6 تا 7 ساله خود برسد. او می خواهد در زیر زمین یا اداره خود به همراه قدرتمندترین ماشین ممکن باشد که البته به Cloud آن هم به خاطر مشکلات سروری زیاد باور ندارند. ایشان زیبایی Star Citizen در کیفیت 4K را می خواهند بر روی یک دستگاه با توانمند تجربه کنند در حالی که چنین چیزی بر روی موبایل و یا با Steam کردن ممکن نخواهد بود.

36193422617639061377.jpg


در رابطه با بحث رزولوشن 4K آقای Petersen گفته اند که قیمت مانیتورهایی که از این حالت پشتیبانی می کنند در حال پایین آمدن است. به همین دسترسی به چنین کیفیتی بیشتر خواهد شد و انجام آن با چندین مانیتور چیز غیر ممکنی نخواهد بود.
آقای Higby بحث را این طور ادامه می دهند که سخت افزار PC بزرگترین چالش برای بازی سازانی است که بر روی این پلتفرم مشغول هستند و تنوع بسیار بالا در شخصی سازی سخت افزار آنها را به زور وادار می کند تا به میزان دیوانه واری تنظیمات مختلف قرار دهند اما در عین حال همین مورد است که علاقه را به کار بر روی PC افزایش می دهد.
آقای Roberts می گویند که شرکت مایکروسافت راه های زیادی را در عرصه کیفیت PC گیمینگ به وجود آورده است و با وجود Mantle و DirectX 12 ایشان خرسند هستند که می شود حداکثر بهره را از سخت افزار موجود ببرند زیرا این مورد خیلی بد است که یک PC قدرتمند داشته باشید اما نتوانید از آن مانند کنسول نهایت بهره را ببرید. از طرف دیگر شما می توانید تا حد امکان به سخت افزار نزدیک باشید و به میزان کافی کار را ارتقاء دهید. PC گیمینگ همیشه بسیار بزرگ بوده و حضور داشته است و به همین دلیل ایشان درک نمی کنند که چرا یک عده آن را پلتفرم خطاب نمی کنند زیرا آقای Roberts همیشه معتقد بوده اند که PC یک پلتفرم است و آن بزرگترین پلتفرم. فقط آنطور که باید تیترهای خبری مانند کنسول ها نداشته است. بازی World of Warcraft قطعا بیشتر از هر بازی دیگری در طول تاریخ در آمد بیشتری به همراه داشته است حتی از برترین عناوین کنسولی.
آقای Higby ذکر کرده اند که استفاده از بازی ها به صورت پایرت پایین آمده و دلیل آن هم آنلاین شدن عناوین مختلف و تجارت جدید بر روی پلتفرم ها است که باعث می شود یک کمپانی بازی PC نسازد. آقای Roberts با این موضوع موافقند و از توضیع بازی ها به صورت دیجیتالی به عنوان یک نکته مثبت برای سازندگان یاد می کنند که این میان هم دست دلالان کوتاه خواهد شد هم بازار پایرت.
آقای Petersen با آمار و ارقام بحث را ادامه می دهند و می گویند که طی برآوردهای Nvidia، سالیانه 24 میلیار دلار از PC گیمینگ در آمد کسب می شود که شامل فروش، دانلود دیجیتالی، microtransaction و اشتراک ها می شود.
آقای Luckey می گویند که مشکل چند سال اخیر از این بوده که سازندگان بیش از اندازه بر روی fidelity گرافیک تمرکز می کرده اند تا اینکه latency را کاهش دهند. ایشان معتقندکه اگر یک بازی خوب ساخته شود، نیازی به یک بنچمارک جادویی نیست که 60 فریم بر ثانیه داشته باشید. بازی های بسیار زیادی وجود دارند که چنین میزان فریمی را دارا هستند اما نمانده اتفاق عجیب در آن میفتد که همراه آن صدها میلی ثانیه latency ایجاد می شود. ایشان نمی دانند که واقعا مردم چگونه این بازی ها را تحمل می کنند.
آقای Petersen باز هم بحث را به سمت مایکروسافت بردند و از آنجایی که آنها همکار دیرینه Nvidia هستند منابع زیادی را در PC گیمینگ قرار می دهند اما هنوز یک سری چیزها هستند که بایستی درست شود و DirectX 12 می خواهد همین کار را انجام دهد. با این حال کارهای بسیار زیادی حتی فراتر از DX12 می توان انجام داد.

41904299200678448137.jpg

در رابطه با کاهش فروش PC که آمار آن از شرکت هایی نظیر Dell منتشر می شود، آقای Roberts می گویند که این مورد هیچ گونه تاثیری بر PC گیمینگ ندارد و بازیکنان اکنون دارند سیستم های خود را میسازند به جای آنکه از چنین کمپانی های خرید کنند. آمار این تولید کنندگان قابل قبول نیست و فروش در قطعاتی نظیر کارت گرافیک و مادر بودر نحفته است. آقای Petersen این موضوع تایید می کنند و می گویند که Nvidia به این آمارها توجه دارد و با اینکه بازار PC تکان نمیخورد یا حتی کاهش می یابد، قسمت بازی ها به هیچ وجه آسیبی ندیده و قوی تر هم دارد می شود. PC گیمینگ از دید Nvidia یک پلتفرم تلقی می شود و هم اکنون 26 میلیون نفر از GeForce Experience بهره مند هستند.
در رابطه با SteamOS هم آقای Higby معقتند که PC می تواند یک جا در اتاق نشیمن داشته باشد اما عده ای هنوز ترجیح می دهند که پشت میز قرار گیرند. SteamOS ظرفیت بازی ها بر روی PC و اینکه چه قابلیت هایی دارند را گسترده تر خواهد کرد و آقای Higby فقط متعجب هستند که تولد یک سیستم open source مخصوص گیمینگ چرا انقدر دیر صورت گرفت.
در بخش سوال و جواب نیز نکاتی اشاره شده که نگاهی به آنها می اندازیم:
* آقای Chris Roberts آینده PC گیمینگ را 64 بیت می بینند. Star Citizen به صورت 64 بیت اجرا خواهد شد و اسطوره ای به نام 32 بیت مانع از پیشرفت سازندگان می شود.
* آقای Higby ارتقای SSD را ارزان و موثر خطاب کرده اند که در گیمینگ تاثیر بسزایی دارد.
* آقای Petersen توضیح داده اند هوش مصنوعی در بازی ها تغییرات بسیاری به خود خواهد دید و GPU ها به ماشین های یادگیری واقعی تبدیل خواهند شد و در آینده با هوش مصنوعی مبارزه خواهیم کرد که خودمان آن را تعلیم داده ایم و با دیگران متفاوت است.
* آقای Petersen مشکل Cloud را در پهنای باند downstream نمی داند و این موضوع در upstream نفهته که در مقایسه با Stream یک فیلم سینمایی متفاوت است.
در صورتی که تمایل دارید کنفراس را به صورت کامل مشاهده کنید می توانید از طریق این لینک اقدام کنید. نظر شما درباره وضعیت فعلی PC گیمینگ و آینده آن چیست؟
Dualshockers
 

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
F2P شنیدی شما؟! خودشون حک(!) شده میدن ملت بازی میکنن , سودِ کل دوره ای که استفاده(بازی) میشه ازش , فروش 7 8 ساله ی یه کنسولُ جواب میده :-j
یجوری ام میگید انگار 60 70 درصدِ فروشِ X360 بخاطر هک شدنش نبوده !!!!
پایرت خور جماعت هرجا باشه کارشُ انجام میده , چه پی سی باشه چه کنسول , مسئله اینه که جماعتِ پی سی باز قشرِ خاصِ گیمرها رو با سلیقه ی خاص تری نسبت به کنسول بازان تشکیل میدن , همین!
داداش پس فروش بسار زیاد هلو و گیرز بخاطر چی بود ؟ هک شدن 360درسته به فروشش تو بعضی از مناطق کمک کنه ولی افراد بسایر کمی هستند که تو بزرگترین بازار گیم که امریکا و اروپا هست کنسولشون هک شده امار شما برای ایران صدق میکنه
 

Nomad

کاربر سایت
Oct 3, 2008
457
بازی های f2p که چند وقت پیش تو یکی از سایت هاخوندم که 2 درصد از اون ها که میگیرن بازی ر پول خرج میکنن
دلیل بعدی که شما ها pc gamer بمونید خوبه این هست که یه قسمتی از pc gamer (نمونش خود شما)ها از ادب و تربیت به دورند ن تو gamenet ها پر هست امثال شما شما وقتی بازیاتون در حد gow یا tlou رسید بحث کنید

L****in'OL
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
بازی های f2p که چند وقت پیش تو یکی از سایت هاخوندم که 2 درصد از اون ها که میگیرن بازی ر پول خرج میکنن
دلیل بعدی که شما ها pc gamer بمونید خوبه این هست که یه قسمتی از pc gamer (نمونش خود شما)ها از ادب و تربیت به دورند ن تو gamenet ها پر هست امثال شما شما وقتی بازیاتون در حد gow یا tlou رسید بحث کنید
آره اتفاقا دلیل اینکه Valve و Blizzard و تازگی‌ها EA و Ubisoft بازی‌های AAA خودشون رو ول کردن و دارن بازی‌های F2p رو ساپورت کامل می‌کنن هم همین هست،چون کسی‌ پول نمی‌ده اینا هم چون فکر می‌کنن پول چرک دست هست فقط دارن بازی F2pمیسازن.:)
و اتفاقا بی‌ ادبی‌ ما هم دلیلش این هست که عنوان‌های کاملی مثل TLOU و gow نداریم o:-)،ما فوقش بتونیم HL ,Civilization,Diablo,Total war,Warcraft,CS,Portal,Warhammer و حدود دویست عنوان RPG با لید PC و از اینجور بازی‌های ایندی بی‌ ارزش بازی کنیم.
 

vivaz360

کاربر سایت
Jul 4, 2011
663
نام
حسین
منم اگه پول داشتم سالی یه دفعه 5 میلیون خرج بازی کنم حتما pc گیمر میشدم البته الانم هستم ولی pc گیمینگ خیلی گرون در میاد جناب انویدیا اگه لطف کنن کارت گرافیک high end بزنن 200 دلار ما هم با کمال میل pc گیمر میشیم.
شما لازم نیست سالی 5تومن پول سیستم بدی.همین الان اگر یه کیس 3تومنی بگیری تا آخر نسل همه بازی های مولتی رو بهتر از کنسول ها اجرا میکنی.در ضمن بازی های نسل های پیش هم بهش اضافه کن و حتی امولاتر ps1,2 و wii و شاید بزودی x360 هم هستن!
در ضمن شما که بحث پول رو میکنی باید حواست به اینم باشه که هر بازی کنسول الان تو بازار نزدیک 200ت قیمتشه...نگو که پایرت خور نیستم و از اول اوریج میگرفتم و بهمان.
تنها عامل زنده بودن کنسول ها تو این نسل بازی های انحصاریشون هست.
 

arnino

کاربر سایت
Jun 15, 2012
1,495
نام
آرمین ریاضی
داداش پس فروش بسار زیاد هلو و گیرز بخاطر چی بود ؟ هک شدن 360درسته به فروشش تو بعضی از مناطق کمک کنه ولی افراد بسایر کمی هستند که تو بزرگترین بازار گیم که امریکا و اروپا هست کنسولشون هک شده امار شما برای ایران صدق میکنه

این در پاسخ به اون دوست عزیز بود که گفته بود هر وقت پی سی TLOU داشت صحبت کنید :D البته که انحصاری تاثیر داره , پی سی ام از این قاعده مستثنی نیست , DayZ و RUST نمونه ی بارزشن , منتهی چون پی سی به صورت پک شده مثه کنسول عرضه نمیشه سود بازی با تعداد بازی که فروخته میشه سنجیده میشه , حالا شاید انویدیا و شرکتهای واسط ام اعلام کنن چقد سخت افزار فروختن ولی مسلما آماری مشابه فروش X360 و PS3 بدست نمیاد...
در کل شرط لازم برای وجود کنسول همون انحصاریاس ... بدون انحصاری کنسولا کم کم از بین میرن.

جدا از این صحبتها هک شدنش خیلی به فروشش کمک کرد , ایران چون جزو بازارشون حساب نمیشه نمیتونیم بگیم تعداد دستگاها شمرده نمیشه که , بالاخره n تعداد دستگاه فروش رفته , جزو آمار کلی حساب میشه !
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
ما که تاثیر خاصی روی بازار جهانی نداریم، ولی اون ور آبی‌ها که اکثرشون بازی اوریج می‌خرن به خاطر تخفیف‌های استیم و بازی‌های ارزون‌تر روی PC و پرداخت‌ نکردن پول ماهیانه واسه بازی آنلاین، به PC Gaming رو اوردن. موقع خرید سیستم 500-600 دلار بیشتر از کنسول هزینه می‌کنید ولی یه سیستم خیلی قوی‌تر خریداری می‌‎کنید و اون 500-600 دلار هم توی یک سال با خرید بازی‌ها و پرداخت نکردن پول ماهیانه آنلاین جبران می‌شه. باقی فاکتورها سلیقه شخصی هستن، این که شما دوست داشته باشید از ماد استفاده کنید و اهل Tweak کردنِ بازی‌ها باشید یا نه، با بازی‌های انحصاری کنسولی بیشتر حال می‌کنید یا بازی‌های انحصاری PC و ... .
کنسول‌ها و PC Gaming در کنار هم به راه خودشون ادامه می‌دن، و حالا حالاها هیچ کدومشون بازنشسته نخواهند شد.
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
این بحث کلا خیلی Pointless هستش....هردوتا پلتفرم Merit ها و ایراد های خودشون رو دارن، حالا یکی مثل من کنسول رو به PC ترجیح میده یکی برعکس....این بحث فرسایشیه:d بیخیال شین.
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
شما pc بازایی که ادعا میکنین ما این بازی داریم اون بازی داریم 2 Dota داریم Starcraft داریم و .... مگه همه بازی استراتژیک و آنلاین میپسندن؟شاید یکی یه بازی آفلاین دوس داشته باشه بازی کنه و با این حساب میره سمت کنسول.اون آقایی که میگی این بازی ها هوش و ذکاوت میخواد ما همه فهمیدیم شما باهوشی پس الان یعنی هرکی این سبک بازی ها رو دوس نداره ناقص العقله دیگه؟
در ضمن بگم که این بازی ها که شما بهشون مینازی که ما داریم کدومشون یه Ip جدید هست؟اکثرا Ip قدیمی هستند که باز سازی شدن با گرافیک بهتر و ایده های متفاوت تر.نمونش بازی Dota 1 , Dota2 و Civiliatiozion 1 تا آخرین شمارش که توی همشون اصل و بیس گیم یکی بوده و شاهد بهبود گرافیکی+ یک سری امکانات جدید بودیم. اینارو هم به عنوان کسی میگم که یه زمانی pc باز بوده و 4 سال برابر Dota بازی میکرده الان نریزین سرم که تو از pc باز بودن چیزی نمیفهمی؟
توی این بازیا بعد از این همه سال نو آوری کو؟لذت از موسیقی و اثر های هنری و داستان درگیر کننده کو؟
در ضمن این موضوع برای یوزر ها دیگه عادی شده که بازی روی pc یعنی بازی کرک شده و مجانی ! البته به جز بعضی از بازی های آنلاین.این دلیلیه که شرکتا سرمایشون رو وری pc نمیزارن و فقط یه پورت از نسخه کنسولی برای pc میدن.این حقیقته انکار نکنید!
در ضمن اینو هم از تجربه شخصی میگم شما هر نوع pc بخرید به جز حتی با مبلغ 5 میلیون آخر نسل درست جوابتون رو نمیده و آخر نسل که بازی ها با آخرین قدرت کنسول ها عرضه شدن Pc ها به تته پته میوفتن واسه اجرا کردنشون که اینم دو علت داره یکی این که بازی ساز ها هیچوقت حوصله بهینه کردن این بازی ها برای Pc ندارند و نخواهند داشت دوم اینکه سیستم عامل ویندوز اصلا سیستم عاملی مناسبی برای اجرای بازی نیست و از تمام قدرت پردازشی اون ابر Pc شما استفاده نمیکنه و برای این کار ساخته و بهینه نشده تا بحال هم سیستم عاملی مخصوص بازی که درست و حسابی باشه و بتونه استفاده بهینه از قدرت Pc رو انجام بده نیومده!
حالا خودتون بشینید فکر کنید خریدن به pc خوب و مثلا با قیمت 2000 $ که نمیشه از همه توانش استفاده کرد و فقط میشه پز داد که آره قویه به صرفه تره یا خریدن یه کنسول به قیمت 400 یا 500 $ که هرچی قدرت داره به نمایش میزاره واسه اینکه شما از بازی نهایت لذت رو ببرین؟
 

Milkway Galaxy

کاربر سایت
Jan 12, 2013
248
شما لازم نیست سالی 5تومن پول سیستم بدی.همین الان اگر یه کیس 3تومنی بگیری تا آخر نسل همه بازی های مولتی رو بهتر از کنسول ها اجرا میکنی.در ضمن بازی های نسل های پیش هم بهش اضافه کن و حتی امولاتر ps1,2 و wii و شاید بزودی x360 هم هستن!
در ضمن شما که بحث پول رو میکنی باید حواست به اینم باشه که هر بازی کنسول الان تو بازار نزدیک 200ت قیمتشه...نگو که پایرت خور نیستم و از اول اوریج میگرفتم و بهمان.
تنها عامل زنده بودن کنسول ها تو این نسل بازی های انحصاریشون هست.

دوست من اگه فرض بگیریم همون کیس 3 تومنی تا اخر نسل دوم میاره و به نفس نفس زدن و افت فریم نمیفته ... خب چه کاریه 1500-600 میده یه کنسول میگیره ... بازی ها رو با کیفیت مقبول بازی میکنه + کلی انحصاری تراز اول و شاهکار و کلی بازی که فقط برای کنسول ها میاد ... و امکانات جانبی که سازندگان کنسول برای مشتری هاشون فراهم کردن ...
 

MEHRAN ARBABI

کاربر سایت
Aug 20, 2011
1,767
نام
mehran
شما لازم نیست سالی 5تومن پول سیستم بدی.همین الان اگر یه کیس 3تومنی بگیری تا آخر نسل همه بازی های مولتی رو بهتر از کنسول ها اجرا میکنی.در ضمن بازی های نسل های پیش هم بهش اضافه کن و حتی امولاتر ps1,2 و wii و شاید بزودی x360 هم هستن!
در ضمن شما که بحث پول رو میکنی باید حواست به اینم باشه که هر بازی کنسول الان تو بازار نزدیک 200ت قیمتشه...نگو که پایرت خور نیستم و از اول اوریج میگرفتم و بهمان.
تنها عامل زنده بودن کنسول ها تو این نسل بازی های انحصاریشون هست.
یعنی یه کیس 3 تومنی کفاف 6 سال ر میده؟؟؟ حالا گیریم که دووم بیاره حالا از بازی های تراز اول پارسال که نامزد goty شدن (به جز بیوشوک) کدومشون ر دارید بحث tlou ر وسط نمیکیشم همون gtav که بازی عالی بود با اون محیط آنلاین قشنگش هنوز نمیتونید تجربه کنید
بازی هایی که جدید میان همتون باید دعا دعا کنید برا pc هم تایید بشه از جمله destiny این اتفاق افتاده بود
 
آخرین ویرایش:

COH V5

کاربر سایت
Apr 12, 2014
7
یکی از مواردی که همیشه کنسول گیمرها با زیرکی ازش استفاده میکنن اینه :

وقتی بحث مقایسه کنسول با PC میشه .. میان میگن ما بازی HALO / GOW /SUPER MARIO داریم ولی شما ندارید ... اولا این درست نیست . چون شما برای تجربه این عناوین باید هر سه کنسولو خریداری کنی که هزینه سر به فلک میکشه

دوما کنسول گیمرها یاد بگیرید اگه میخواید بازی انحصاری به رخ بکشید ..یه پلتفروم باید با PC مقایسه کنید ... نه اینکه مجموع کل بازیها انحصاری هر سه کنسول جلوی ما قرار بدید بعد بگید ما بازی انحصاریمون بیشتره ... این غلطه


بنده الان از سال 2010 با خرید یک فروند کارت گرافیک 480GTX هیچ مشکلی در اجرا هیچ بازی رو PC در رزولوشن 1080 ندارم .. خیلی بازی سنگین باشه نهایت کمی از تنظیمات کم میکنم اما هنوزم نیازی به ارتقا ندارم .

(اینکه کنسول بازا میگن PC GAMING خرج زیاد داره جوکی بیش نیست ) با یه کارت 750 TI هم میشه بمراتب کیفیت بهتری تجربه کرد سالیان سال احتیاجی به ارتقا نباشه .


اصلا من یه سوال از سونی فنها دارم خداوکیلی بگید TLOU چند بار تموم کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا چقدر با بخش انلاینش حال میکنید هنوزم دارید بازی میکنید ؟؟؟؟

والا بخدا من TLOU بازی کردم یه مدت خیلی کوتاه با انلاینش حال کردم بعد بلافاصله همراه با قوطی شوتش کردم انباری یا حتی GOW

باورکنید از سال 2006 هنوز که هنوز انلاین Company Of Heroes بازی میکنم هرشبم دارم بازی میکنم بازم سیر نمیشم :d صدها عناوین این چنینی روی PC هست SC مسابقات جهانیش بماند و....

بازم PC GAMING فقط تو گیم خلاصه نمیشه بخدا قسم تو همین ایران اورکلاکرهایی میشناسم برای ثبت رکورد جهانی همیشه قویترین قطعات روز برا PC خریداری میکنن و هزاران کار دیگه که با PC میشه کرد

درکل PC GAMING همیشه خواهد بود . همیشه کیفیت برتر خواهد داشت . شما میتونید رو PC یه ارشیو وحشتناک گیم جم کنید از NFS1 بگیر تا NFS Rivals همه رو کنار هم داشته باشید ..
بحث شبیه ساز هم بکنار
............................

کنسول گیمرای کپی خور این نسل توجه کنید دیگه باید بازی کپی دونه ای 5000 تومن فراموش کنید


اکثر بازیها جدید مثل DOOM بتمن ویچر 3 و...... دیگه برای X360/PS3 عرضه نمیشن . و تا هک شدن کنسولهای جدید بهترین عناوینو از دست میدید یا مجبورین سر کیسه رو شل کنید 250 تومن برا هر بازی پیاده بشید که 95% تو ایران قادر به این کار نیستن
پس تعصبو کنار بزارید بفکر جم کردن یه سیستم خوب کنار کنسولتون باشید
خود دانید
 
آخرین ویرایش:

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
شما pc بازایی که ادعا میکنین ما این بازی داریم اون بازی داریم 2 Dota داریم Starcraft داریم و .... مگه همه بازی استراتژیک و آنلاین میپسندن؟
مگه همه هک اسلش (GOW) و شوتر سوم شخص (Uncharted و Geow) می پسندند؟! :-/
شاید یکی یه بازی آفلاین دوس داشته باشه
کنسول هم زده تو بازار تماما آنلاین:
Garden Warfare
Destiny
Titanfall
The Division
The Elder Scrolls Online
و ... (که هیچ کدوم از اینها رو هم نمیتونید توی ایران اونطور که باید تجربه کنید :)))
نمونش بازی Dota 1 , Dota2 و Civiliatiozion 1 تا آخرین شمارش که توی همشون اصل و بیس گیم یکی بوده و شاهد بهبود گرافیکی+ یک سری امکانات جدید بودیم
TLOUS الان یک جهش تکنولوژیک و انقلابی داشته نسبت به Uncharted؟!!
لذت از موسیقی و اثر های هنری و داستان درگیر کننده کو؟
بدون شک فعلا که بازار عناوین مفهومی دست بازی های مستقل هستش که اونها همیشه اولین پلتفرمشون هم PC هستش پس لا مشکل :d موسیقی هم واقعا حرفی ندارم با وجود این همه مولتی پلتفرم که آهنگهای شاهکاری داشتند. از Rayman گرفته تا Skyrim! راستی Age of Mythology بازی کردی؟! (کمتر از یک ماه دیگه)
در ضمن اینو هم از تجربه شخصی میگم شما هر نوع pc بخرید به جز حتی با مبلغ 5 میلیون آخر نسل درست جوابتون رو نمیده
سازندها اگر بخواند جاه طلبانه عمل کنند، کنسول هم براشون کم میاد و شروع می کنند به نق زدن از مشکلات کار با سخت افزار محدود اونها می کنند. همین PC با سخت افزار متغیرش نباشه که هر 8 سال یک بار باید یک جهش ببینیم :))
-------
امیدوارم مجبور نشم کش بدم و این رو میخوام بگم PC گیمینگ بوده، هست و خواهد بود اونم با بیشترین قدرت و انعطاف پذیری ممکن در بازار با قشر منحصر به فرد خودش.
به هیچ وجه با یک سری صحبت Cheap مثل انحصاری و قیمت و این چیزهای نمی تونید بزنید توی سر این پلتفرم! پس نه خودتون رو یک فرد ناآگاه نشون بدید نه اینکه ما را مجبور کنید 5 صفحه براتون نقل کنیم که بکشید بیرون از یک تاپیک PC
ممنون :)
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,944
نام
حسین
کنسول گیمرای کپی خور این نسل توجه کنید دیگه باید بازی کپی دونه ای 5000 تومن فراموش کنید

اکثر بازیها جدید مثل DOOM بتمن ویچر 3 و...... دیگه برای X360/PS3 عرضه نمیشن . و تا هک شدن کنسولهای جدید بهترین عناوینو از دست میدید یا مجبورین سر کیسه رو شل کنید 250 تومن برا هر بازی پیاده بشید که 95% تو ایران قادر به این کار نیستن
پس تعصبو کنار بزارید
خود دانید
دوست عزیز چرا اینقدر با کنسول ها مشکل داری !
 

COH V5

کاربر سایت
Apr 12, 2014
7
دوست عزیز چرا اینقدر با کنسول ها مشکل داری !
به خدا قسم من هیچ مشکلی با کنسول ندارم خودتم داری میبینی دارم عین حقیقتو میگم

از نظر من کنسول برای تجربه بازیهای انحصاری خیلی خوبه .
اما تو این نسل با توجه به ضعف سخت افزاری کنسولها بشددت ترکیب PC + کنسول توصیه میشه

این دوستان شما هستن خودشونو محدود کردن واقعیت نمیبین .

این پستو بخون

،PC فقط با این گرافیک بیشتر برای گیمینگ زندست،اگر این پرو بالم ازش بگیرن رسمن از دور پلتفرمهای مخصوص بازی خداحافظی می کنه
#9
خداوکیلی خودت خندت نمیگیره ؟ کنسول گیمره داره میگه PC جز گرافیک هیچی نداره و جالبه ارزو خداحفظی کردن PC GAMING با دنیا گیم میکنه

با خداحافظی PC GAMING حالا چی این بنده خدا میرسه چه سودی براش داره اتیش کدوم قسمت خاموش میشه حداقل بدونیم خیلی خوب میشه

من فقط این حرفارو میخونم ناراحت میشم همین :|
سپاس
 
آخرین ویرایش:

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
به خدا قسم من هیچ مشکلی با کنسول ندارم خودتم داری میبینی دارم عین حقیقتو میگم

از نظر من کنسول برای تجربه بازیهای انحصاری خیلی خوبه .
اما تو این نسل با توجه به ضعف سخت افزاری کنسولها بشددت ترکیب PC + کنسول توصیه میشه

این دوستان شما هستن خودشونو محدود کردن واقعیت نمیبین .

این پستو بخون


#9
خداوکیلی خودت خندت نمیگیره ؟ کنسول گیمره داره میگه PC جز گرافیک هیچی نداره و جالبه ارزو خداحفظی کردن PC GAMING با دنیا گیم میکنه

با خداحافظی PC GAMING حالا چی این بنده خدا میرسه چه سودی براش داره اتیش کدوم قسمت خاموش میشه حداقل بدونیم خیلی خوب میشه

من فقط این حرفارو میخونم ناراحت میشم همین :|
سپاس
من بعد از خوندن ادبیات اومدم تو سایت یکم ارامش پیدا کنم انگار نمیشه
دوستان نگاه کن یه pc بخواه جمع کنی نهایتا 3 میلیون که خیلی ها مثل من این پول رو ندارند بدن پس میرن کنسول میخرن نهایتا 1.800 بعد میتونی یه بازی بخرن تعویض کنند من خودم با 150 تونستم 4 بازی بخرم برا ps4 دقت کنید با 150 پس دوستان میتونند سالی 2 بازی بخرن و عوض کنند پس خرید بازی اریجنال خیلی هم سخت نیست میشه بازی تعویض کنید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر