شایعه مشخصات نهایی PS4 در مجله PSM3 .

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
18f5cd5a5c0d.jpg


مجله انگلیسی PSM3 در آخرین شماره خود گزارشی در مورد مشخصات PS4 به چاپ رسانده است. در این آمار و مشخصات کلیه برداشت ها از توسعه دهندگان و سایر منابع از کنسول نسل بعد سونی ذکر شده است.

1- نام این کنسول PS4 نخواهد بود.

نام تجاری آن PlayStation خواهد بود ولی نام دستگاه 4 نخواهد بود.
کنسول PS4 را در ژاپن "shi" می نامند "shi" به معنای مرگ است. در ژاپن طبقه 4 هیچ بیمارستانی اتاق شماره 4 ندارد. ساختمان های بلند حتی 13 طبقه هستند.
نام رمز این کنسول در بیشتر گزارش ها و شایعات Orbis گفته شده است پس می توان این را بخشی از نام نهایی این کنسول نامید.

2- بازی های نسل جدید را می توان با قدرت high-end مقل دمو به نمایش گذاشته شده بازی های watchdogs و Star Wars و دمو نمایشی موتور Luminous را تماشا کرد.
سونی دمو PS4 را در E3 سال 2013 به نمایش خواهد گذاشت.

3- بازی های PS4 قادر به اجرا و نمایش رزولیشن 4K 'Ultra HD' نخواهند بود.
بازیهای PS4 را می توان با رزولیشن استاندارد یا وضوح تصویر 1080p در 60 فریم اجرا کرد.
تکنولوژی 4k فقط برای دیدن ویدئو کاربرد دارد و به راحتی فیلم ها را به نمایش می گذارد.

4- بازی های دسته دوم به راحتی در PS4 اجرا نخواهند شد.
سونی برنامه هایی برای حمایت کامل از PS4 دارد،از جمله استفاده از online pass یا چیزی شبیه آن.

5- این کنسول 4 الی 8 گیگ حافظه خواهد داشت.
PS4 احتمالا 4 گیگ حافظه دارد و تا پایان عمر خود به 8 گیگ ارتقا پیدا خواهد کرد،اگر مایکروسافت در کنسول جانشین Xbox 360 حدود 8 گیگ حافظه به کار بگیرد سونی تحت فشار قرار می گیرد و تغییراتی خواهد داد.

6- برنامه هایی برای فلش مموری 16 گیگی در نظر دارند.

7- کنسول PS4 با بازی های PS3 سازگاری ندارد(احتمالا بازیهای PS3 را قادر به اجرایش نخواهد بود.)

8- بازی های باید در اکانت PlayStation Network ثبت بشوند.

9- یکی از ابعاد اصلی PS4 پرداخت حق عضویت premium برای PlayStation Plus خواهد بود.

10- هر عدد از کنسول PS4 به همراه PS Move و دروبین عرضه می شود.

11- بازی های کلاسیک این کنسول فقط از طریق سیستم ابری (Gaikai) در دسترس خواهند بود.

12- تبلیغات درون بازی در کالکشن PS4 ادامه خواهد داشت.

13- کنسول از پردازنده شرکت AMD که (4 هسته) دارد بهره می برد. این تراشه نام رمز آن "Liverpool" است و با تکنولوژی 28 نانومتری تولید شده است.

14- کنسول PS4 با قیمت 400 تا 500 یورو در اروپا عرضه می شود. انتظار می رود سونی کاهش قیمت نیز داشته باشد.

سونی هنوز اظهار نظری در مورد این اطلاعات نکرده و آن را تایید نکرده است.

 

amiro2013

کاربر سایت
Jul 28, 2012
1,053
نام
AMIR
شما همین PC‌جونو نگاه کن ببین قطعاتش تو یکسال اخیر چقدر رشد قیمت داشتن، به نظرت با همین سیستم فعلیت می تونی بازیهای نسل بعد رو راحت بازی کنی؟
حداقل کنسول که میگیری (حالا با هر قیمتی) یه نسل کارتو راه میندازه

کنسول اگه کپی خور بشه (که نمیشه) میارزه بخری خودت حساب کن 2.5 باید بدی کنسول هر بازی هم در کمترین حالت 500 میشینه برات !!!!! بعد بگو PC بده :D
 

Exotic

کاربر سایت
Mar 12, 2012
741
نام
علی
کنسول اگه کپی خور بشه (که نمیشه) میارزه بخری خودت حساب کن 2.5 باید بدی کنسول هر بازی هم در کمترین حالت 500 میشینه برات !!!!! بعد بگو PC بده :D
من نمی گم PC بده ولی قیمت قطعاتش در حال حاضر ناحقه
نمی دونم ولی شاید کنسولای نسل بعد زودتر از اونیکه ما فکر می کنیم هک شدن، به هر حال هکران شجاع دل بیکار نمی مونن و ما هم اینجا دعاشون می کنیم:d
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اینم مشخصاتی که از طرف kotaku اعلام شده :

System Memory: 8GB
Video Memory: 2.2 GB
CPU: 4x Dual-Core AMD64 "Bulldozer" (so, 8x cores)
GPU: AMD R10xx
Ports: 4x USB 3.0, 2x Ethernet
Drive: Blu-Ray
HDD: 160GB
Audio Output: HDMI & Optical, 2.0, 5.1 & 7.1 channels
 

POPY

کاربر سایت
Jul 19, 2012
325
حالا چه تفاوتی با xbox720 هستش ما که نمی دونیم :-?
یکی بیاد توضیح بده
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین
[h=1]:dPS4 – rumored kits have new controller, 4x Dual-Core CPU[/h]
Another piece regarding PS4 and its rumored specs and controller has gone up on Kotaku, which has culled information on Orbis from a 90-page PDF document included with development kits.
ps4_playstation_4_orbis.jpg

According to the report, the developer kits contain 8GB of system memory, 2.2GB of video memory, a 4x Dual-Core AMD64 “Bulldozer” CPU – which gives it 8 cores, an AMD R10xx GPU,
a Blue-ray drive, 160GB HDD, and 4x USB 3.0 and 2x Ethernet ports. The audio output is HDMI & Optical, 2.0, 5.1 & 7.1 channels.
Again, these specs are not confirmed nor are they final, if this is indeed a developer console.
The system at present supports both the Sixaxis and DualShock 3 controllers, but there is a new one in development as well, according to the documents.
Called the “Orbis Development Tool”, at present, it still sports the four face buttons, two thumbsticks and shoulder triggers, but contains a capacitive touch pad similar to the one of the back of Vita. It can discern two-point multi-touch and it can also be “clicked” for use as an additional input button.
It will also contain motion-sensing like previous controllers, but tilt correction has been improved. It also still contains vibration, and an RGB LED light. No mention of “biometric” technology was made in the documents, a feature which was rumored over the weekend.
There is also a “Share” button on the controller which Kotaku figures will allow users to share various gameplay activities via social networking sites or possibly work as a screenshot button.
However, it may have something to do with a change to the way user accounts are managed. With PS4, Sony is supposedly implementing “multi-user simultaneous logins.” This will allow more than one user to log into the console at once, linking the user account to the controller.
As the controller syncs, the player will be logged into the PS4 currently in use. Accounts won’t be “locked” to the controller, instead users will be prompted to sign in their account when an extra controller is detected.
This will make things rather easy when you go to friend’s house, plus, the purported documents claim four can be in use at a time, allowing all co-op players to receive trophies together locally. It’s unknown if this will work using PSN as well.
You can read over the entire thing through Kotaku.
Other rumors regarding PS4 can be found through here.
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
این سونی بیشتر ثز اینکه خرج کنه برای موفقیتش داره بری مبارزه با پایرسی خرج میکنه که احتمالا این نسل هم موفقیتی بدست نمیاره!
 

shadow wplf

کاربر سایت
Feb 23, 2012
86
نام
Aryan
با توجه ب اطلاعات لیک شده کدوم قویترن؟؟

ممنون میشم اگه یکی جواب بده
 

KRATUS

کاربر سایت
Aug 17, 2008
360
نام
Ashkan
با وجود پردازنده 4 هسته ای فک کنم عمر این کنسول(یا کلا نسل بعد)خیلی کوتاه باشه و زود از دور خارج بشن با توجه به اینکه 3-2 سالی هست که اینتل پردازنده های 6 هسته ای رو تولید میکنه:|(شایدم از یه معماری خیلی پیشرفته در ساخت CPUهاشون استفاده میکنن!)
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
زده 4x دوال کور یعنی 4 تا دو هسته ای میشه 8 هسته ! حالا مبنا که همش هسته نیست ! اگه بود به قول یکی از بچه ها فروم هندونه قدرتمندترین پردازنده دنیا میشد !
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
According to the report, the developer kits contain 8GB of system memory, 2.2GB of video memory, a 4x Dual-Core AMD64 “Bulldozer” CPU – which gives it 8 cores, an AMD R10xx GPU

همچین gpu یی ما نداریم تو سری جدید .منظورش چی بوده؟

از لحاظ حافظه فعلا فرقش با ایکس باکس جدید حافظه جدا برای گرافیک هست به مقدار 2.2 گیگ که باعث میشه gpu بازده بیشتری داشته باشه و کلا با پهنای باند زیادی کار میکنه بعلاوه 2.2 گیگ هم مقدار زیادی هست.

هر دو یعنی ps4 وایکس باکس جدید 8 گیگ رم سیستم رو الان دارن ولی ایکس باکس جدید حافظه 2.2 گیگابایتی رو برای gpu نداره.

هر دو هم تا اینجا cpu هشت هسته ایی دارن منتها کلاک مال ps4 هنوز معلوم نیست.
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
According to the report, the developer kits contain 8GB of system memory, 2.2GB of video memory, a 4x Dual-Core AMD64 “Bulldozer” CPU – which gives it 8 cores, an AMD R10xx GPU

همچین gpu یی ما نداریم تو سری جدید .منظورش چی بوده؟

از لحاظ حافظه فعلا فرقش با ایکس باکس جدید حافظه جدا برای گرافیک هست به مقدار 2.2 گیگ که باعث میشه gpu بازده بیشتری داشته باشه و کلا با پهنای باند زیادی کار میکنه بعلاوه 2.2 گیگ هم مقدار زیادی هست.

هر دو یعنی ps4 وایکس باکس جدید 8 گیگ رم سیستم رو الان دارن ولی ایکس باکس جدید حافظه 2.2 گیگابایتی رو برای gpu نداره.

هر دو هم تا اینجا cpu هشت هسته ایی دارن منتها کلاک مال ps4 هنوز معلوم نیست.

اينجا گفته cpu اين bulldozer اهه كه الان روي نود 32nm هه و از jaguar كه قراره روي xbox720 باشه قويتره اما بسيار پر مصرف ترو يكسري مشكلات تكنيكي داره - احتمالا در نهايت يا pile driver كه به خاطر بهبود branch prediction اش IPC بالاتر داره استفاده ميكنه يا بهترين حالت Staemroler كه اگه اون استفاده بشه خييلي از jaguar اي كه روي xbox هست قويتره و بشدت ISA هاي CPU اش زيادن
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
اينجا گفته cpu اين bulldozer اهه كه الان روي نود 32nm هه و از jaguar كه قراره روي xbox720 باشه قويتره اما بسيار پر مصرف ترو يكسري مشكلات تكنيكي داره - احتمالا در نهايت يا pile driver كه به خاطر بهبود branch prediction اش IPC بالاتر داره استفاده ميكنه يا بهترين حالت Staemroler كه اگه اون استفاده بشه خييلي از jaguar اي كه روي xbox هست قويتره و بشدت ISA هاي CPU اش زيادن

اون بولدوزر که افتضاحه ولش کن احتمالا درستش میکنن.

این جریان gpu این چیه ؟
اصلا همچین gpuیی با این کد داریم؟
2.2 گیگ مموری بنظرت سونی میخواد از gpu خیلی نیرومند استفاده کنه چون مقدار رم گرافیک بالاست.و همینطور قیمت gddr5 گرونه که باعث ازدیاد قیمت کنسول میشه.حالا خیلی نه ولی تاثیر داره.
نکنه باز مثل لانچ ps3 بشه 599 دلار قیمت کنسول.
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
این مشخصات dev kit اخر نیست و خیلی از اجزا داخل عوض میشن ،ساخت Staemroller به مشگل بر خورده و به احتمال خیلی خیلی زیاد کنسول بعدی سونی هم jaguar استفاده میکنه،دلیل استفاده کردن از 2 گیگ GDDR5 و 6 گیگ GDDR3 هم شبیه سازی 192 GB/s بند ویت orbis هستش و کنسول نهایی انقدر رم نخواهد داشت
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
اون بولدوزر که افتضاحه ولش کن احتمالا درستش میکنن.

این جریان gpu این چیه ؟
اصلا همچین gpuیی با این کد داریم؟
2.2 گیگ مموری بنظرت سونی میخواد از gpu خیلی نیرومند استفاده کنه چون مقدار رم گرافیک بالاست.و همینطور قیمت gddr5 گرونه که باعث ازدیاد قیمت کنسول میشه.حالا خیلی نه ولی تاثیر داره.
نکنه باز مثل لانچ ps3 بشه 599 دلار قیمت کنسول.

محمد جان ميدوني من AMD فن اصلا نيستم ميشناسي ديگه و عمرا بيام از faildozer دفاع كنم :d اما بولدوزر علت شكستش بيشتر سياست هاي ISA extintion اينتل بود و اگه بعضي بنچمارك هاي server computing رو نگاه كني ميبيني توي fp ها خيلي قويه كلا fp execution هاش فوقولاده قوي بودن مشكلش بر ميگرده به front end ضعيف و غير هوشمندش با pipline stage هاي بسيار كند و تاخيري بگذريم بحثش يك تاپيكه خودش

براي GPU و رم اش
كلا اينطور بگم تمام ماژول هاي memmory interface ا 64 بيتي ايي كه روي نسل هاي جديد GPU بودن با GDDR5 طرف حسابن - اگه طرف حسابشون براي ارتباط GDDR5 نباشه بايد با لچ ها و flip flop ها كلا شبيه سازي بشه - همون ddr3 شايعات براي xbox هم ٩٠% نياز به اين دارن كه يحتمل esram كارو انجام ميده ( حتي كاستوم ديزاين بودن هم بازم نميصرفه انتقال xdr يا چيز ديگه اي رو واسه تاخير cu ها باز طراحي كنن gpu از پايه با اينترفيس GDDR5 طراحي شده

كد GPU رو خوب نسل 7000 رو به سام R1000 ميشناسن و نسل بعدي sea island رو با R1100 بعدي volcanic island ميشه R1200 بعدي pirate ميشه R1300 :دي

نكته اينه كه اين gpu توي شايعات گفته شده تقارن pitcrain يا tahiti رو نداره :d كلا بايد ضريبي از ٤ براي تقارن باشن اگرنه با primitive pipline ها نميخونن :dالان اين 18 تاCompute unite اي كه شايعه شده نميخوره

الان cape verde ١٢ تا داره - pitcrain خوب 20 تا و tahiti هم 32 تا تا تقارن primitive pipline & thread dispatchers ها حفظ بشه :d

شايعات ميگن اسم اين بجاي apu liverpool اسم gpu اشه كه liverpool اهه و بجاي 2 تا CU يه ١-٢ تا memmory interface گذاشتن رو تراشه به علاوه قابليت هاي DP گسترده مثل نسبت 1/4 تاهيتي واسه محاسبات پيچيده با حجم اطلاعات زياد:d

كلا بايد صبر كرد ببينيم دقيقا چه اشي دارن ميپزن:d

اينجارو

Ultimately, we still suggest taking these specs with a substantial grain of salt. AMD's conference call yesterday revealed that the company believes custom SoC work -- that means consoles -- will account for up to 20% of its revenue by the end of 2013. It's a given that the company has done custom work for both Microsoft and Sony on these projects, but exactly how those resources are allocated to developers and how flexible the systems are to program will determine a great deal of consumer uptake

اي خدا يعني ميشه يه APU با يه Discret 18 CU اي برسونن به 3 teraflops اونجوري من خيالم از دهشتناكي كيفيت بازي هاي اينده راحت ميشه :d

و اين

According to EuroGamer, the PS4 will contain a second module that's designed to function as a dedicated GPU compute node for offloading physics calculations, GPU cloth, or other material interactions that are sometimes handled in hardware by Nvidia's PhysX. Including a second module for these sorts of tasks actually makes a lot of sense if the Jaguar rumor is accurate

اي خدا يعني ديگه برم فضا من :d اي خداااا :دي
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر