شایعه مشخصات نهایی PS4 در مجله PSM3 .

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
18f5cd5a5c0d.jpg


مجله انگلیسی PSM3 در آخرین شماره خود گزارشی در مورد مشخصات PS4 به چاپ رسانده است. در این آمار و مشخصات کلیه برداشت ها از توسعه دهندگان و سایر منابع از کنسول نسل بعد سونی ذکر شده است.

1- نام این کنسول PS4 نخواهد بود.

نام تجاری آن PlayStation خواهد بود ولی نام دستگاه 4 نخواهد بود.
کنسول PS4 را در ژاپن "shi" می نامند "shi" به معنای مرگ است. در ژاپن طبقه 4 هیچ بیمارستانی اتاق شماره 4 ندارد. ساختمان های بلند حتی 13 طبقه هستند.
نام رمز این کنسول در بیشتر گزارش ها و شایعات Orbis گفته شده است پس می توان این را بخشی از نام نهایی این کنسول نامید.

2- بازی های نسل جدید را می توان با قدرت high-end مقل دمو به نمایش گذاشته شده بازی های watchdogs و Star Wars و دمو نمایشی موتور Luminous را تماشا کرد.
سونی دمو PS4 را در E3 سال 2013 به نمایش خواهد گذاشت.

3- بازی های PS4 قادر به اجرا و نمایش رزولیشن 4K 'Ultra HD' نخواهند بود.
بازیهای PS4 را می توان با رزولیشن استاندارد یا وضوح تصویر 1080p در 60 فریم اجرا کرد.
تکنولوژی 4k فقط برای دیدن ویدئو کاربرد دارد و به راحتی فیلم ها را به نمایش می گذارد.

4- بازی های دسته دوم به راحتی در PS4 اجرا نخواهند شد.
سونی برنامه هایی برای حمایت کامل از PS4 دارد،از جمله استفاده از online pass یا چیزی شبیه آن.

5- این کنسول 4 الی 8 گیگ حافظه خواهد داشت.
PS4 احتمالا 4 گیگ حافظه دارد و تا پایان عمر خود به 8 گیگ ارتقا پیدا خواهد کرد،اگر مایکروسافت در کنسول جانشین Xbox 360 حدود 8 گیگ حافظه به کار بگیرد سونی تحت فشار قرار می گیرد و تغییراتی خواهد داد.

6- برنامه هایی برای فلش مموری 16 گیگی در نظر دارند.

7- کنسول PS4 با بازی های PS3 سازگاری ندارد(احتمالا بازیهای PS3 را قادر به اجرایش نخواهد بود.)

8- بازی های باید در اکانت PlayStation Network ثبت بشوند.

9- یکی از ابعاد اصلی PS4 پرداخت حق عضویت premium برای PlayStation Plus خواهد بود.

10- هر عدد از کنسول PS4 به همراه PS Move و دروبین عرضه می شود.

11- بازی های کلاسیک این کنسول فقط از طریق سیستم ابری (Gaikai) در دسترس خواهند بود.

12- تبلیغات درون بازی در کالکشن PS4 ادامه خواهد داشت.

13- کنسول از پردازنده شرکت AMD که (4 هسته) دارد بهره می برد. این تراشه نام رمز آن "Liverpool" است و با تکنولوژی 28 نانومتری تولید شده است.

14- کنسول PS4 با قیمت 400 تا 500 یورو در اروپا عرضه می شود. انتظار می رود سونی کاهش قیمت نیز داشته باشد.

سونی هنوز اظهار نظری در مورد این اطلاعات نکرده و آن را تایید نکرده است.

 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
دوست من قياس مستقيم قدرت تراشه ها اونم مشخصا از روي PC براي بازي هايي كه واسطه driver اي و API اي براي اونها شامل ميشه اصلا كار صحيحي نيست.

در ادامه خدمتتون هرض ميكنم روي pc اكثرا به زحمت از 5% قدرت اسمي تراشه ها استفاده ميشه.

معماري graphic core next بيشتر براي انجام co oporation با x86 - isa ها از ابتدا طراحي شده و قدرت محاسباتي خام opencl اون حتي چندين برابر كپلر نسل بعد يعني سري ٦٠٠ انويديا هست.

در PC ها متاسفانه به خاطر يكسري مسايل مثلا براي معماريVLIW حتي در شرايط ٩٠٪ gpu usage فقط و فقط از ٥٪-١٠٪ توان اسمي تراشه ها استفاده ميشده علتش هم مثلا براي نسل قبلي هاي VLIW مشكل vectorize occupation limitation بوده كه مضاف علت dependency limitation باعث ميشده حد occupation يا اشغال موثر هسته ها خيلي پايين باشه در نسل فعلي يعني GCN مشكل dependency limitation به خاطر 1D type شدن تقريبا برداشته شده اما هنوز هم در PC ها از بخش بسيار كوچكي از معماري بسيار پيشرفته GCN استفاده ميشه.(مثللا به تازگي با عرضه درايور١٢.١١ حداقل ١٠٪ به كارايي hd7870 اضافه شده كه وحشتناكه تازه اين pc هست و البته درون يكAPU تماما HSA نيست)

كلا GCN با اطمينان خدمتتون بگم اگر از همه توانايي هاش استفاده بشه همين ١٨cu اون هم از چند نسل بعد اضافه تر مياد.

نكته خيلي مهمتر اينه كه اين در يك APU استفاده شده كه تماما HSA feature هست پس قدرت اون رو هم چند برابر در نظر بگير.


شرمنده هرجا متوجه نشديد ليست كنيد من قطعه قطعه كامل توضيح ميدم خدمتتون :d
در مورد api و درایور شاید رو کنسول بیشتر کار بشه.
میگم رامین یکمی دیگه زیادی دست پایین نگرفتی منظورم اون 5 درصد بود؟
very long instruction word که مخففش vliw میشه در واقع دستور العملهایی یا فرمانهایی هست که به پردازنده داده میشه برای پردازش و اجرای فرمانها.اینکه بازی ساز نمیخواد از این ویژگی استفاده کنه روی pc بستگی به خودش داره ولی همه رابطها به vilw ختم نمیشه.
خود amd داخل طراحی درایور کارت گرافیکش میتونه از کامپایلرهایی استفاده کنه که بشه فرمانها رو به صورت vliw به پردازنده داد.
این به معنی نیست که از توان پردازنده استفاده نمیشه .در واقع با بروز رسانی درایور کارت گرافیکها و اصلاحاتی که درونش میدن میخوان هر چه بیشتر و بهتر از این توان استفاده کنن.
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
اگه اينا باشه خيلي خيلي وحشيه چون درونش ازAPU اي استفاده شده كه روي كامپيوتر هاي شخصي مشابهش تا بعد از٢٠١٥ حتي ٢٠١٦ هم احتمال ضعيفي داره ببينيم.

كنسول ها تفاوت هاي فاحشي با pc دارن مثلا خوبه بدوني گرافيك ps3 يك splite shader اه نسل7 انودياست كه الان قراره crysis3 و last of us رو اجرا كنه :)) .

با همچين مشخصاتي به راحتي AVATAR LIKE Quality كه گذشتهAMD قول داده بود رو ميبينيد اگر فقط از 80-90% قدرت اين APU استفاده بشه.

یه توضیح میدی بدونیم cell دقیقا چی هست بی زحمت و تو این مشخصات که اومده یعنی تو ps4 هم هست یا نه؟
لطفا :d
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
سلام دوستان گلم

این چیه ؟


65607681469723726373.jpg

یه چیزایی راجبش خوندم این یکی انگار قراره خیلی خرتر از ps4 باشه:

Current codename 'Durango' dev kits boast a CPU with "four hardware cores, each divided into four logical cores" and an impressive 8GB of RAM, XBW reports.

8 گیگ رم رو سر راست داره.
چهار تا هسته داره cpu که هر کدوم از این 4 هسته به 4 تا logical تبدیل میشه.{یا پیغمبر این میتونه چی باشه؟}
ظاهر گردن کلفتی هم داره!
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
یه چیزایی راجبش خوندم این یکی انگار قراره خیلی خرتر از ps4 باشه:

Current codename 'Durango' dev kits boast a CPU with "four hardware cores, each divided into four logical cores" and an impressive 8GB of RAM, XBW reports.

8 گیگ رم رو سر راست داره.
چهار تا هسته داره cpu که هر کدوم از این 4 هسته به 4 تا logical تبدیل میشه.{یا پیغمبر این میتونه چی باشه؟}
ظاهر گردن کلفتی هم داره!

امکان نداره سونی از رقیبش عقب بیفته و کنسول ضعیف تر بده :|
 

shadow wplf

کاربر سایت
Feb 23, 2012
86
نام
Aryan
یه چیزایی راجبش خوندم این یکی انگار قراره خیلی خرتر از ps4 باشه:

Current codename 'Durango' dev kits boast a CPU with "four hardware cores, each divided into four logical cores" and an impressive 8GB of RAM, XBW reports.

8 گیگ رم رو سر راست داره.
چهار تا هسته داره cpu که هر کدوم از این 4 هسته به 4 تا logical تبدیل میشه.{یا پیغمبر این میتونه چی باشه؟}
ظاهر گردن کلفتی هم داره!


مررسی داداش گلم
 

mrm2020

کاربر سایت
Oct 5, 2011
45
فکر کنم 10 سال دیگه سخت افزارشون میرسه به سیستمی که من حدود 7 ماه قبل خریدم. اینها چه جوری روشون میشه بازیهای انحصاری برا این کنسولها بسازن بعد هم بالاترین نمره ها را بدن به این کنسولها بعد اعلام کنن بهترین گرافیک هم مال این کنسولهاست (در مورد بازیهایی که هم برای PC و هم کنسول میاد) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
فکر کنم 10 سال دیگه سخت افزارشون میرسه به سیستمی که من حدود 7 ماه قبل خریدم. اینها چه جوری روشون میشه بازیهای انحصاری برا این کنسولها بسازن بعد هم بالاترین نمره ها را بدن به این کنسولها بعد اعلام کنن بهترین گرافیک هم مال این کنسولهاست (در مورد بازیهایی که هم برای PC و هم کنسول میاد) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باز سرو کله pc بازها پیدا شد 8-|
فکر کنم دوستان تفاوتها رو تو چند صفحه اخیر توضیح دادن
 

Ashkan84

کاربر سایت
Sep 19, 2008
460
با 512 مگ رم، همین الانش RDR و AC و Skyrim و GTA میسازن، نمیدونم یه عده چه انتظاری از نسل بعد دارن که میگن 4 گیگ هم کمه!!:-/

نسل قبل PS2 دارای 32M حافظه رم بود که تو این نسل 512M شد، در واقع 16 برابر بیشتر شد! الان اگه 512 رو 16 برابرش کنیم میشه 8192M یا همون 8گیگ . به احتمال قوی رم کنسول های نسل بعد 8G خواهد بود شاید هم بیشتر.
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
مطمئن باشید باز هم یک شایعه دیگر است تا خود سونی هیچ چیزی نگه این حرفا همش چرته
PS4 احتمالا 4 گیگ حافظه دارد و تا پایان عمر خود به 8 گیگ ارتقا پیدا خواهد کرد،اگر مایکروسافت در کنسول جانشین Xbox 360 حدود 8 گیگ حافظه به کار بگیرد سونی تحت فشار قرار می گیرد و تغییراتی خواهد داد.
همیت حرفش معلومه که همش دروغه مگه میشه توی وسط کار رم رو ارتقا داد اون کنسول قبلی ها دیگه نمیتونن بازی های جدید رو اجرا کنند
14- کنسول PS4 با قیمت 400 تا 500 یورو در اروپا عرضه می شود. انتظار می رود سونی کاهش قیمت نیز داشته باشد.
500 یورو ؟ از همین الان محکوم به مرگ هست وضع اقتصادی اونقدر خرابه که همین الان سر 300 دلار Wii U هم بحث هست که ملت توانایی خرید ندارن اونوقت این 500 یورو هست
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
در مورد api و درایور شاید رو کنسول بیشتر کار بشه.
میگم رامین یکمی دیگه زیادی دست پایین نگرفتی منظورم اون 5 درصد بود؟
very long instruction word که مخففش vliw میشه در واقع دستور العملهایی یا فرمانهایی هست که به پردازنده داده میشه برای پردازش و اجرای فرمانها.اینکه بازی ساز نمیخواد از این ویژگی استفاده کنه روی pc بستگی به خودش داره ولی همه رابطها به vilw ختم نمیشه.
خود amd داخل طراحی درایور کارت گرافیکش میتونه از کامپایلرهایی استفاده کنه که بشه فرمانها رو به صورت vliw به پردازنده داد.
این به معنی نیست که از توان پردازنده استفاده نمیشه .در واقع با بروز رسانی درایور کارت گرافیکها و اصلاحاتی که درونش میدن میخوان هر چه بیشتر و بهتر از این توان استفاده کنن.

محمد جان :d اين VLIW كه من براي وضع Vctorize limitation occupation خدمتت عرض كرد اصلا ربطي به تعريف VLIW نداره(اصلا يك دنياي ديگست):d به نظرت نيازي به تعريفش براي من هست؟؟ :d

اصلا بحث من خيلي عميقه بر ميگرده به تكنيك amd wave front config هاي 64 تايي و نحوه VLIW4 occupency 4d type و .. تفاوت هاش با 1D type ها و كلا بحث هاي ١٠٠٠ بحث ديگه واسه اينكه اين بحث ها رو من جلو ببرم بشدت نيازه طرفم بفهمه منظور من چيه و اصلا راجع به چي ميخوام بحث كنم.

مثلا همين بحث كه شما بايد بدونيد كه كامپايلر نهايتا instruction time scoreboarding جلو ميره و تعيين wave front ها و شكل ارجعاشون به عهده front end اون SIMD core هاست اونجارو فقط نهايتا از طريق تكنيك هاي بهينه سازي scoreboarding ميتونن جلو ببرن.(خلاصه كامپايلر كاري به جزئيات wavefront براي ارجا بهVLIW core ها در نهايت نداره فقط زمانبندي و اغلبdependency هارو درscoreboard لحاظ ميكنه عزيز بحثش خيلي مفصله)

اينجوري نميشه بحث كرد چون به ازاي هر قسمت كه شما بخواي صحبت كني بزاري من ١ ساعت اينجا بايد دلايل پيچيده و بحث هايي رو بكنم كه خيلي از متوجه نميشن(متاسفانه اين براي من بارها اتفاق افتاده :دي)

خيلي بهتره شما بياي ياهو اونجا من راحت ميتونم طرفم و بحث رو دستم بگيرم :d
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
محمد جان :d اين VLIW كه من براي وضع Vctorize limitation occupation خدمتت عرض كرد اصلا ربطي به تعريف VLIW نداره(اصلا يك دنياي ديگست):d به نظرت نيازي به تعريفش براي من هست؟؟ :d

اصلا بحث من خيلي عميقه بر ميگرده به تكنيك amd wave front config هاي 64 تايي و نحوه VLIW4 occupency 4d type و .. تفاوت هاش با 1D type ها و كلا بحث هاي ١٠٠٠ بحث ديگه واسه اينكه اين بحث ها رو من جلو ببرم بشدت نيازه طرفم بفهمه منظور من چيه و اصلا راجع به چي ميخوام بحث كنم.

مثلا همين بحث كه شما بايد بدونيد كه كامپايلر نهايتا instruction time scoreboarding جلو ميره و تعيين wave front ها و شكل ارجعاشون به عهده front end اون SIMD core هاست اونجارو فقط نهايتا از طريق تكنيك هاي بهينه سازي scoreboarding ميتونن جلو ببرن.(خلاصه كامپايلر كاري به جزئيات wavefront براي ارجا بهVLIW core ها در نهايت نداره فقط زمانبندي و اغلبdependency هارو درscoreboard لحاظ ميكنه عزيز بحثش خيلي مفصله)

اينجوري نميشه بحث كرد چون به ازاي هر قسمت كه شما بخواي صحبت كني بزاري من ١ ساعت اينجا بايد دلايل پيچيده و بحث هايي رو بكنم كه خيلي از متوجه نميشن(متاسفانه اين براي من بارها اتفاق افتاده :دي)

خيلي بهتره شما بياي ياهو اونجا من راحت ميتونم طرفم و بحث رو دستم بگيرم :d

ای بابا میفهمم چی میگی:d

خوب همون اول سر راستش میکردی.اگر بحث سر خروجی simd و ورودی دستورات به صورت 4d هست اون یه بحث دیگست که فقط مختص تراشهای amd هست.
ولی من بازم نظرم این نیست که انقلاب به پا میکنه بی تاثیر نیست ولی اونقدری هم که فکر میکنی باعث افزایش راندمان میشه نیست .به نظر من خیلی بخوایم حساب کنیم 30 درصد.
 

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
سخت افزار که خداس اما قیمت ...
تا 400 بنظرم معقوله !!!
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
ای بابا میفهمم چی میگی:d

خوب همون اول سر راستش میکردی.اگر بحث سر خروجی simd و ورودی دستورات به صورت 4d هست اون یه بحث دیگست که فقط مختص تراشهای amd هست.
ولی من بازم نظرم این نیست که انقلاب به پا میکنه بی تاثیر نیست ولی اونقدری هم که فکر میکنی باعث افزایش راندمان میشه نیست .به نظر من خیلی بخوایم حساب کنیم 30 درصد.

اها ايول الان معلوم شد تهشو گرفتي :d خوبه

نه كلا GCN بشدت پيشرفتست كلا يك تراشه تماما OOE كه قابليت كار با X-86 isa هارو داره و همين كه با steamroller هم قراره روييك die اونم با unified memmory addres باشه يعني اينكه كلا فراتر از اين نسله

VLIW كه مثال زدم رو حتي كمتر از5% فرض كن اين براي GCN در PC ها بود كه اوضاع كمي بهرته به خاطر نداشتن همون مشكلات Dependency limitation . كنسول ها هنوز هم كه هنوزه دارن با 7800 اين ps3 از كف ديگش بهره ميبرن.

شما خودت الان در نظر بگير يك 7900gtx شاخ اون زمان در چه وضعيتيه الان - حتي حتي 8800gtx با اون عظمتش كه در زمان خودش انقلاب ٣ برابر قدرت بيشتر نسبت به ٧٩٠٠gtx داشت با اولين نسل unified shader هاي انويديا.

كلا كنسول يعني تا خرخره از قابليت ها بهره بردن اونم GCN كه هر به گفته خود AMD به صورت تئوري تا ٧ برابر VLIW كارايي محاسباتي داره:d ( اين نقل مستقيم از مهندساي amd هست حرف من نيست)

هر CU رو شما 7 تا SIMD VLIW core در نظر بگير حالشو ببر :دي

یکی بیاد بگه الان این آقا محمد و رامین دارن چی میگن :d

اين اخرش خيلي تو جاده خاكي بود :d اما كلا سيستمي با همچين مسخصاتي بسيار وحشيه.

الاخصوص به خاطر HSA بودنAPU كه توضيحاتش تو صفحه ٢ همين تا پيك هست عزيز :d
 
آخرین ویرایش:

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
یکی بیاد بگه الان این آقا محمد و رامین دارن چی میگن :d
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
قبلا گفتم الانم میگم من به این نظر به شدت پایبندم که سونی اگر میخواد پلتفرم پلی استیشن رو حفظ کنه و قضیه ای مثل PS Vita براش پیش نیاد باید کنسولشو زودتر از مایکروسافت عرضه کنه و از این fan baseـــی که داره نهایت استفاده رو برای فروش خیلی موفق ببره.
اگر طراحی خوبی انجام داده باشن با این تیم نرم افزار سازی ای که سونی جمع کرده مسلما قدرت کنسول سونی اینقدر خواهد بود که حتی اگر از کنسول مایکروسافت که مثلا یک سال تا 6 ماه بعدش میاد ضعیفتر باشه یه دوره 5-6 ساله یا حتی بیشتر طول بکشه تا نمود پیدا کنه و سازنده ها به نقطه ای برسن که سخت افزارهای نسل بعد رو به چالش بکشن.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر