مشاركت در ساخت بازي

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
سلام .
عيد به همتون مبارك خيلي.
فرهنگسرا كه تعطيل شد مجبور شديم يه جاي عمومي قرار بذاريم لطف كنيد پيغام خصوصي ها رو بخونيد. البته دعوتنامه فقط براي كساني فرستاده شد كه دعوتنامه اول رو ريپلاي كرده بودن.
موفق باشيم:love:
 

mohammad1365

کاربر سایت
Mar 1, 2006
128
به جان خودم اينترنت اختراع شده. يه چيزي هم توش داره به اسم چت. خيلي باحاله. مثلا ميتونين با رفيقتون سر زمين حرف بزنين. تازه يه چيز ديگه داره اسمش هست " كون فرانس" فكر نكنيد توش كون فرانسوي نشون ميدنا نه. توش مثلا ميشه دره بالايي ها با دره پايينيا حرف بزنن. سر زمين گاو و گوسفندامون. تازه يه چيزي داره بهش ميگن " وويس چت" مثلا اگر با طرف دعوات شد ميتوني بهش فحش خانواده بدي. باور كن.
منظور اينكه تكنولوژي چيز بدي نيست. بيايد ازش استفاده كنيم. عوض قرار گذاشتن تو پارك به اون بزرگي كه باعث بشه من يك ساعت دنبالتون بگردم و آخر سر بگين جلسه تموم شد برو خونه بيايد قرار بذاريم تو نت. كنفرانس ميذاريم و ميتونيم حرف هم ديگه رو بشنويم.
به جون مادرم تكنولوژي بد نيست.
 

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
سلام
امروز اولين جلسه عمومي و هماهنگي گروه برگزار شد. 3 تا از دوستان زحمت كشيده و اومده بودن كه در صورت قطعي شدن همكاريشون با گروه اساميشون رو هم ميگيم. حسنش اين بود كه حداقل همديگه رو ديديم و بيشتر آشنا شديم. يكي از دوستان هم ظاهرا زحمت كشيده بودن كه متاسفانه با تاخير (يك ساعت و نيم) اومدن و اصلا هم نتونستيم ايشون رو پيدا كنيم (علي رغم تماسي كه گرفته بودن).
به هر حال مراحل مقدماتي كار از هفته آينده شروع ميشه. موفق باشيم:love:
 

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
سلام.
من گفته بودم که اخبار کار رو اینجا میذارم که اینکار رو نکردم. به خاطر همین از علاقه مندان عذر میخوام:cheesygri
خوب گروه تشکیل شد و داستان رو بستیم و کار رو شروع کردیم. اما الان یه مشکلی داریم. اونم بحث صدا و موسیقی هست. هنوز کسی که به درد مون بخوره رو نتونستیم پیدا کنیم. دوستان اگه میتونن کمک کنن مضایقه نکنن. یا اگه کسی رو میشناسن که میتونه کمکمون کنه خوشحال میشم معرفی کنید. ممنون از توجهتون.:love:
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,795
نام
امین
هادی جان یکی از دوستهای من تو کار اهنگ سازی و خواندن و ... هست و الان هم خودش چند تا اهنگ ساخته و خونده!
بچه ی خوبیه من تضمینش میکنم اگه خواستی ای دیش و یا تلفنش رو بهت میدم:)
بای
 

jadogar

کاربر سایت
Sep 24, 2005
287
نام
سینا
هادی جان یکی از دوستهای من تو کار اهنگ سازی و خواندن و ... هست و الان هم خودش چند تا اهنگ ساخته و خونده!
بچه ی خوبیه من تضمینش میکنم اگه خواستی ای دیش و یا تلفنش رو بهت میدم:)
بای
ببخشید که پریدم وسط
این دوستت ساکن کجاست ؟
 

Ryo Hazuki

کاربر سایت
Apr 19, 2006
834
نام
هادی
خوب من خودم یه بازی دو بعدی رو تو یه هفته ساختم :cheesygri:cheesygri:cheesygri(البته جدی نگفتم چون خیلی کوچیک بود ولی برای اولین کارم خوب بود تاپیکشو میتونی پیدا کنی ولی از نت پاک شده)

مهمترین اصل ساخت بازی کدینگش هست
بعد خوب معلومه گرافیک (مدلینگ سه بعدی(بعلاوه انیمیتینگ) ، تکسچرینگ)
و بعد هم Sound هست که شامل افکت و موسیقی میشه

ولی چیزی که باعث میشه بازی خوب از آب در بیاد همون کد نویسی خوب هست که باعث میشه گیم پلی خوب بشه و بازی باگ نداشته باشه و گرافیک بره بالا (برنامه نویسی صحیح مخصوصا برای shader ها Particle ها و ...)

من نمیدونم شما چه مشکلی دارین تو ساخت بازی دو بعدی
مشکل موسیقی و افکت که حله
میشه از بازی های دیگه استفاده کرد که اصلا هم کم نیستن
فکر کنم افکت های بازی F.E.A.R کاملا جوابگوی نیاز یه بازی ساز آماتور باشه(منظورم شما نیستی ها)
کلا افکت ها رو اصلا معضلی برای بازی سازی حساب نمیکنم ولی موسیقی چرا(یکم)
اون هم که با سینتی سایزر ها حله
انقدر برنامه ساخت موسیقی اومده که من خیلی وقته دستم به گیتارم نخورده

الان با یه انجین خوب مثل Torque میشه بازی های خوبی ساخت
کیفیتش عالیه
من انجینشو دارم و سمپل هاشو دیدم
حتی یکی دو تا طراح گرافیکی دو بعدی و سه بعدی باشن (که کارشون رو بلد باشن) کافیه برای ساخت یه بازی خوب با این انجین
ولی یکی رو لازم داره برای کار با C++ 7
که بتونه مسلط کد نویسی کنه

اتفاقا اکثر کدر ها یه دستی هم توی بقیه مسائل دارن
میتونن کار خودشون رو یه جوری راه بندازن (تو زمینه طراحی گرافیک)
یه مسئله ای هست اینه که ما تصمیم داریم یه تیم و شرکت بازیسازی بسازیم نه یه بازی. حتما ساخت یه بازی 2بعدی توسط یه نفر با مهارت و اطلاعات تو ظرف یک هفته امکان پذیره. اما ما انجین رو خودمون نوشتیم.(برای اینکه انجین نوشتن رو یاد بگیریم) کلی روی طراحی کاراکتر ها وقت گذاشتیم (به عنوان مثال برای هر enemy بیش از 20 تا طرح زدیم که هنوز از کار باقی مونده) برای اینکه هر کاراکترمون رو خودمون خوب بشناسیم یک صفحه راجع به خصوصیاتش نوشتیم. همه هم آماتور هستیم ( مگه آماتور کلمه بدیه؟:confused:) و از ابتدا هدفمون یاد گرفتن بازیسازی بوده. طرحهامون هم همه دراز مدت هست. بحث موسیقی هم که گفتم باز با این دید داریم میبینیمش. این که کار رو از اینور اونور کش بریم یه مسکنه (الان هم از تکستچرهای آبلیویون البته به طور محدود داریم استفاده میکنیم:-"). 3 سال دیگه چی؟ اگه قراره کار تو سطح جهانی انجام بدیم؟
اگه اینطوری و طی اون برنامه دراز مدت به کار نگاه کنی فکر کنم بفهمی ماتا الان چیکار میکردیم. ما اینطوری فکر میکنیم که داریم حرفه ای کار میکنیم.
 

PeaCe

کاربر سایت
Jul 7, 2006
207
نام
حسین حسینیان
در مورد استفاده از کارای دیگران من کاملا مخالفم . هادی هم خوب میدونه ...
اگه هم میگه از Oblivion استفاده میکنیم فقط برای Sample هست و در کار نهایی هیچ اثری ازش نخواهد بود.
در مورد Sound Effect هم برعکس شما فکر میکنم ...
چون میتونه یکی از مهمترین عوامل توی یه بازیه 2D باشه و به هیچ عنوان به دلیل رعایت قانون CopyRight از کارهای دیگران استفاده نخواهیم کرد.
 

Dr.XJ

کاربر سایت
Sep 28, 2005
1,868
یه مسئله ای هست اینه که ما تصمیم داریم یه تیم و شرکت بازیسازی بسازیم نه یه بازی. حتما ساخت یه بازی 2بعدی توسط یه نفر با مهارت و اطلاعات تو ظرف یک هفته امکان پذیره. اما ما انجین رو خودمون نوشتیم.(برای اینکه انجین نوشتن رو یاد بگیریم) کلی روی طراحی کاراکتر ها وقت گذاشتیم (به عنوان مثال برای هر enemy بیش از 20 تا طرح زدیم که هنوز از کار باقی مونده) برای اینکه هر کاراکترمون رو خودمون خوب بشناسیم یک صفحه راجع به خصوصیاتش نوشتیم. همه هم آماتور هستیم ( مگه آماتور کلمه بدیه؟:confused:) و از ابتدا هدفمون یاد گرفتن بازیسازی بوده. طرحهامون هم همه دراز مدت هست. بحث موسیقی هم که گفتم باز با این دید داریم میبینیمش. این که کار رو از اینور اونور کش بریم یه مسکنه (الان هم از تکستچرهای آبلیویون البته به طور محدود داریم استفاده میکنیم:-"). 3 سال دیگه چی؟ اگه قراره کار تو سطح جهانی انجام بدیم؟
اگه اینطوری و طی اون برنامه دراز مدت به کار نگاه کنی فکر کنم بفهمی ماتا الان چیکار میکردیم. ما اینطوری فکر میکنیم که داریم حرفه ای کار میکنیم.

در مورد استفاده از کارای دیگران من کاملا مخالفم . هادی هم خوب میدونه ...
اگه هم میگه از Oblivion استفاده میکنیم فقط برای Sample هست و در کار نهایی هیچ اثری ازش نخواهد بود.
در مورد Sound Effect هم برعکس شما فکر میکنم ...
چون میتونه یکی از مهمترین عوامل توی یه بازیه 2D باشه و به هیچ عنوان به دلیل رعایت قانون CopyRight از کارهای دیگران استفاده نخواهیم کرد.

خوب من چهار صفحه رو خوندم که کاملا دستم بیاد موضوع سر چیه و الکی چیزی نپرونم :)
الان موضوع فرق میکنه
خوب کسی که از اختراع چرخ شروع کرده باید تا شیشه های ماشین رو هم خودش بسازه(عجب مثال تیمیسی زدم:))
اینکه من گفتم میشه افکت ها رو از جایی برداشت برای کسانی بود که میخواستن بازی رو با استفاده از انجین های آماده بسازن



درسته که ساخت بازی با شروع کردن از ساخت انجین واقعا کامله ولی به نظر من به تیم قویی نیاز منده
یعنی وقتی میشه از چرخ استفاده کرد چرا دوباره اختراعش کرد؟
مثلا ما میایم و از ActiveX ها استفاده میکنیم تا کارمون سریعتر پیش بره
یکم حرفهام زیاده و چون میخوام کمتر حرف بزنم ممکنه به نظرتون پخش و پلا! برسه
خودتون تهش یه جمع بندی کنین :)
ببینین شما مثلا انجین رو با استفاده از توابع DirectDraw ساختین
خوب میتونین DirectX رو هم بسازین؟
الان بزرگ ترین شرکت های بازی سازی هم از انجین های آماده استفاده میکنن چون واقعا وقت زیادی میخواد یادگرفتن و پیاده کردن یه انجین خوب
به نظر من اگه با انجین های آماده کار میکردین خیلی بهتر بود (برای شروع)
درسته که شما میخواین کار رو از پایه شروع کنین و به علم بازی سازی برسین ولی این نیاز به خیلی چیز ها داره

بازی سازی داره خیلی خیلی بزرگ میشه طوری که شرکت های کوچیک بازی سازی در حال محو شدن هستند
چون الان نوشتن یه انجین 3D با قابلیت پشتیبانی و استفاده کامل از DirectX 10 کار هر کسی نیست

حالا چی میخواستم بگم
اینکه تبریک میگم تا الان تیمتون هنوز داره به کارش ادامه میده
بعد اینکه خوب خودتون میدونید ولی من اگه بودم با استفاده از موتور های آماده کارمو شروع میکردم و یواش یواش به نوشتن انجین میرسیدم
به نظر من نوشتن انجین خیلی ارزش نداره چون همونطور که گفتم اولا نوشتن انجین سه بعدی خوب اصلا کار ساده ای نیست و این موضوع وقت و دانش خیلی زیادی رو طلب میکنه

همونطور که گفتم با این روش اصلا نمیشه یه بازی رو تو آینده نزدیک برای کنسول ها ببینیم


در مورد افکت ها هم همونطور که گفتم چون شما دارین از بنیان کار رو شروع میکنین اصلا توصیه نمیکنم
البته ساخت افکت اصلا کار ساده ای نیست
ولی هر چی باشه افکت ها توی بازی دو بعدی خیلی مهم هستن (نوشته من مربوط به بازی های سه بعدی میشد)

حالا از تیمتون یه اخباری بدین
اصلا چطوری دارین بازی میسازین
انجینتون چطوریه
یه اسکرین شاتی چیزی؟
نسخه دمو؟
اگه تیمتون کامل شده (سوای قسمت Sound) که هیچ ولی اگه هنوز دنبال عضو میگردین بهتره که سرباز تر باشین(که البته عضو جدید تو شرایط شما خوب نیست چون تا خودش بخواد به گروه عادت کنه ...)

این نظر منه امیدوارم ناراحت نشین ولی سرعت شما یکمی کم هستش
من در جریان نیستم که بخوام نظر بدم شما صد در صد دلایل خودتون رو دارین ولی به نظر من باید با سرعت پیشرفت کنین وگرنه نمیتونین با کسی رقابت کنین و دانش و پولی و وقتی که هزینه میکنین هدر میره و فقط تجربه براتون میمونه که نمیشه ازش استفاده کرد چون بازی ها به سرعت دارن پیشرفت میکنن
ما نیاز به کسانی داریم که بتونن بازی های خوب بسازن
نوشتن انجین آخرش میشه رانندگی در شهر

به هر حال دوست دارم بیشتر در مورد تیمتون به عنوان یه ایرانی بدونم

ببخشید که وقتتون رو گرفتم
با تشکر
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر