یه مسئله ای هست اینه که ما تصمیم داریم یه تیم و شرکت بازیسازی بسازیم نه یه بازی. حتما ساخت یه بازی 2بعدی توسط یه نفر با مهارت و اطلاعات تو ظرف یک هفته امکان پذیره. اما ما انجین رو خودمون نوشتیم.(برای اینکه انجین نوشتن رو یاد بگیریم) کلی روی طراحی کاراکتر ها وقت گذاشتیم (به عنوان مثال برای هر enemy بیش از 20 تا طرح زدیم که هنوز از کار باقی مونده) برای اینکه هر کاراکترمون رو خودمون خوب بشناسیم یک صفحه راجع به خصوصیاتش نوشتیم. همه هم آماتور هستیم ( مگه آماتور کلمه بدیه؟:confused
و از ابتدا هدفمون یاد گرفتن بازیسازی بوده. طرحهامون هم همه دراز مدت هست. بحث موسیقی هم که گفتم باز با این دید داریم میبینیمش. این که کار رو از اینور اونور کش بریم یه مسکنه (الان هم از تکستچرهای آبلیویون البته به طور محدود داریم استفاده میکنیم
). 3 سال دیگه چی؟ اگه قراره کار تو سطح جهانی انجام بدیم؟
اگه اینطوری و طی اون برنامه دراز مدت به کار نگاه کنی فکر کنم بفهمی ماتا الان چیکار میکردیم. ما اینطوری فکر میکنیم که داریم حرفه ای کار میکنیم.
در مورد استفاده از کارای دیگران من کاملا مخالفم . هادی هم خوب میدونه ...
اگه هم میگه از Oblivion استفاده میکنیم فقط برای Sample هست و در کار نهایی هیچ اثری ازش نخواهد بود.
در مورد Sound Effect هم برعکس شما فکر میکنم ...
چون میتونه یکی از مهمترین عوامل توی یه بازیه 2D باشه و به هیچ عنوان به دلیل رعایت قانون CopyRight از کارهای دیگران استفاده نخواهیم کرد.
خوب من چهار صفحه رو خوندم که کاملا دستم بیاد موضوع سر چیه و الکی چیزی نپرونم
الان موضوع فرق میکنه
خوب کسی که از اختراع چرخ شروع کرده باید تا شیشه های ماشین رو هم خودش بسازه(عجب مثال تیمیسی زدم
اینکه من گفتم میشه افکت ها رو از جایی برداشت برای کسانی بود که میخواستن بازی رو با استفاده از انجین های آماده بسازن
درسته که ساخت بازی با شروع کردن از ساخت انجین واقعا کامله ولی به نظر من به تیم قویی نیاز منده
یعنی وقتی میشه از چرخ استفاده کرد چرا دوباره اختراعش کرد؟
مثلا ما میایم و از ActiveX ها استفاده میکنیم تا کارمون سریعتر پیش بره
یکم حرفهام زیاده و چون میخوام کمتر حرف بزنم ممکنه به نظرتون پخش و پلا! برسه
خودتون تهش یه جمع بندی کنین
ببینین شما مثلا انجین رو با استفاده از توابع DirectDraw ساختین
خوب میتونین DirectX رو هم بسازین؟
الان بزرگ ترین شرکت های بازی سازی هم از انجین های آماده استفاده میکنن چون واقعا وقت زیادی میخواد یادگرفتن و پیاده کردن یه انجین خوب
به نظر من اگه با انجین های آماده کار میکردین خیلی بهتر بود (برای شروع)
درسته که شما میخواین کار رو از پایه شروع کنین و به علم بازی سازی برسین ولی این نیاز به خیلی چیز ها داره
بازی سازی داره خیلی خیلی بزرگ میشه طوری که شرکت های کوچیک بازی سازی در حال محو شدن هستند
چون الان نوشتن یه انجین 3D با قابلیت پشتیبانی و استفاده کامل از DirectX 10 کار هر کسی نیست
حالا چی میخواستم بگم
اینکه تبریک میگم تا الان تیمتون هنوز داره به کارش ادامه میده
بعد اینکه خوب خودتون میدونید ولی من اگه بودم با استفاده از موتور های آماده کارمو شروع میکردم و یواش یواش به نوشتن انجین میرسیدم
به نظر من نوشتن انجین خیلی ارزش نداره چون همونطور که گفتم اولا نوشتن انجین سه بعدی خوب اصلا کار ساده ای نیست و این موضوع وقت و دانش خیلی زیادی رو طلب میکنه
همونطور که گفتم با این روش اصلا نمیشه یه بازی رو تو آینده نزدیک برای کنسول ها ببینیم
در مورد افکت ها هم همونطور که گفتم چون شما دارین از بنیان کار رو شروع میکنین اصلا توصیه نمیکنم
البته ساخت افکت اصلا کار ساده ای نیست
ولی هر چی باشه افکت ها توی بازی دو بعدی خیلی مهم هستن (نوشته من مربوط به بازی های سه بعدی میشد)
حالا از تیمتون یه اخباری بدین
اصلا چطوری دارین بازی میسازین
انجینتون چطوریه
یه اسکرین شاتی چیزی؟
نسخه دمو؟
اگه تیمتون کامل شده (سوای قسمت Sound) که هیچ ولی اگه هنوز دنبال عضو میگردین بهتره که سرباز تر باشین(که البته عضو جدید تو شرایط شما خوب نیست چون تا خودش بخواد به گروه عادت کنه ...)
این نظر منه امیدوارم ناراحت نشین ولی سرعت شما یکمی کم هستش
من در جریان نیستم که بخوام نظر بدم شما صد در صد دلایل خودتون رو دارین ولی به نظر من باید با سرعت پیشرفت کنین وگرنه نمیتونین با کسی رقابت کنین و دانش و پولی و وقتی که هزینه میکنین هدر میره و فقط تجربه براتون میمونه که نمیشه ازش استفاده کرد چون بازی ها به سرعت دارن پیشرفت میکنن
ما نیاز به کسانی داریم که بتونن بازی های خوب بسازن
نوشتن انجین آخرش میشه رانندگی در شهر
به هر حال دوست دارم بیشتر در مورد تیمتون به عنوان یه ایرانی بدونم
ببخشید که وقتتون رو گرفتم
با تشکر