مرجع جامع Tablet "راهنمایی و معرفی"

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
سلام دوستان

این روزها با پیشرفت روز افزاون علم و تکنولوژی هر از گاهی اخبار متنوعی از دنیای دیجیتال مخابره میشود که ذهن و دید همگان را به طرف خود جلب میکند ، خبرهایی که امکاناتی را فراهم میاورند که بتوانیم آسان تر با دنیایی مدرن زندگی کنیم و در این روزها راحتر به هدفمون برسیم

یکی از تازه ترین فناوری های دنیایی دیجیتال Tablet های لمسی و کوچکی هستن که رفته رفته با امکانات منحصر به فردی که به ما میدهند در حال جایگزین خود با لب تاپ ها و کامپیوتر های شخصی هستند و نوید یک تحول عظیم را در این صنعت میدهند.

اکثر شرکتهای سخت افزاری شروع به تکمیل این ایده کردن و هر روز خبر تازه ای از دنیای جدید رایانه های شخصی (Tablet) را مطرح میکنن و این نشان از توجه زیاد این شرکتها به این تکنولوژی جدید هست و باید منتظر سلطه این محصول در زمان نچندان دوری بود.

44286270c09a48f19798.jpg


از خصوصیت های Tablet که باعث محبوبیت آن شده است میتوان اول به سبکی و کم حجم بودن آن اشاره کرد که حمل و نقل و کار با این وسیله را خیلی نسبت به لب تاپ ها راحت تر میکند و احتیاج به حمل یک کیف 3 کیلوی و جزئیات آن را برطرف میکند.
همچنین با قابلیت لمسی و مولتی تاچ بودن خود مقدار زیادی از سخت افزار های فیزیکی همچون کیبورد ، موس و درایو را حذف میکند که این میتوانند به سبکی و کم کردن وزن کمک زیادی کندو کاربر پذیری را آسان تر کند

در کنار این خصوصیات مواردهای هم دیده میشوند که ضعف این وسیله را نسبت به لبتاپ ها آشکار میکند اما با توجه به اینکه این وسیله هنوز در اول راه قرار دارد و شرکتهای زیادی هنوز برای بهبود این وسیله در حال تلاش هستن این امیدواری بسیار قوی است که این محصول خیلی سریع این ضعف ها را برطرف کند و خود در بازار تثبیت کند.
از ضعف های عمده این محصول میتوان به قدرت سخت افزاری اشاره کرد که به هیچ عنوان نمیتواند با لب تاپ های امروزی رقابت کند و همچنین به خاطر محدود بودن سیستم عامل خیلی از کارهای که شما در ویندوز انتظار انجام آن را دارید در این Tablet ها محدود است و باید امیدوار بود که سیستم عامل های انها پیشرفت چشم گیری بکند.

همینطور که میدانید تا به امروز چندین Tablet از شرکتهای بزرگ دنیا مثل اپل ، سامسونگ ، بلک بری و... معرفی شدن که هر کدام امکانات منحصر به فرد خود را دارن و هر کدام میتوانند کاربر را مجاب به خرید یکی از این محصول کنند

در ادامه قصد داریم اشاراتی به معرفی بعضی از این Tablet ها داشته باشیم تا شما بیشتر با این وسیله آشنا شوید و امکانات آن را بهتر درک کنید

1- Samsung Galaxy

f4d857d2a7ea439e8bbc.jpg


سامسونگ طی این چند ساله رشد خیلی زیادی داشته و توانسته خود را به عنوان یک شرکت سخت افزاری مادر معرفی کند و با تولید وسایل گوناگون و فروش فوق العاده انتظارات را از خود بالا ببرد این شرکت برای رقابت با IPad اپل اولین Tablet خود را معرفی کرد.

تبلت 7 اینچی سامسونگ که خود را برای رقابت با IPad اپل آماد میکند یک وسیله فوق العاده محسوب میشود این تبلت که گلاکسی نام دارد دارای پردازشگر Cortex A8 ساخت سامسونگ هست که 1.0GHz قدرت دارد و از صفحه نمایش Super AMOLED که باز هم ساخت خود سامسونگ هست بهر میبرد که میتواند تصاویر HD را با رزولیشن 1024x600 به نمایش بگزارد این صفحه نمایش با شیشه های Gorilla Glass پوشش داده میشود که ضد خش و ضربه هستن و مقاومت را چندیدن بار بیشتر میکنن.

سیستم عامل این Tablet نسخه 2.2 اندورید است و از امکاناتی همچون فلش و 3G بهره میبرد و از نسل 2.5 شبکه موبایل نیز پشتیبانی میکند
این محصول دارای RAM 512 میباشد و دو دوربین در عقب و جلو محصول تعبیه شده است که به ترتیب 3 و 1.3 مگاپیکسل وضوح دارند

وزن گلاکسی 380 گرم است و در دو ظرفیت 16 و 32 گیگ عرضه میشود که با مجهز بودن به حافظه میکرو میتوانید تا 32 گیگ دیگر ان را ارتقاع دهید.

2- Apple IPad

9508b848c03d44bf9497.jpg


قطعا یکی از برترین شرکتها در سطح دنیایی فناوری Apple خواهد بود که همیشه محصولات منحصربه فرد و استثنائی خود را روانه بازار میکن این شرکت چه از لحاظ کمی و چه کیفی برتری های محسوسی نسبت به دیگر شرکتها دارد و همیشه با امکانات و پشتیبانی مطلبوی که از محصولات خود به عمل میاورد طرفداران زیادی دارد

در سال 2010 همه منتظر محصول جدید اپل بودن که حرف و حدیث های زیادی در باره آن میشد و بالاخره این محصول که یک Tablet به نام Ipad بود معرفی شد که با وجود فروش نسبتا خوبی که داشت عده ای از امکانات محدود این وسیله ناراضی بودن و انتظارات بیشتری از اپل داشتند.

Ipad با پردازشگر 1.0GHz موسوم به A4 custom تولید میشود و از سیستم عامل iPhone OS استفاده میکند که قابلیت سازگاری با تمام نرم افزارهای ایفون را دارد

این محصول در دوم مدل Wi-Fi و Wi-Fi + 3G عرضه میشود که مدل دوم قابلیت پشتیبانی از سیم کارت موبایل را نیز دارد

صفحه نمایش 10 اینچی آن رزولیشن 1024x768 را ساپورت میکند و دارای شفافیت بسیار بالای است این صفحه نمایش لمسی و مولتی تاچ نیز هست بدنه ان بسیار باریک بوده و حدود 12 میلیمتر قطر دارد.
از قابلیت های این محصول میتوان به iBooks, AppStore, iTunes،Bluetooth،Wi-Fi 802.11 و شتاب سنج داخلي،چرخش خودکار صفحه نمايش اشاره کرد باتری این محصول نیز 10 ساعت شارژ نگاه میدارد.

از نکات ضعف این محصول میتوان به نداشتن دوریبن،پشتیبانی نکردن از حافظه فلش و همچنین عدم پشتيباني از کارت حافظه جانبي اشاره کرد.

IPAD با حافظه های 16/32/64 گیگابایتی به فروش میرسد و بسته به حافظه و مدل آن از 499 دلار تا 829 دلار قیمت دارد

3- BlackBerry PlayBook

1ea3a5173d704e3c966e.jpg


شرکت RIM یکی از شرکتهای سازنده سخت افزار طی مراسمی پرده از جدیدترین دستاورد خود یعنی PlayBook BlackBerry برداشت.

این شرکت معروف که پیشتر با معرفی گوشی های خود با برند BlackBerry در ایران معروف شده بود امروزه در تب معرفی تبلت های گوناگون خصوصا iPad توانسته است محصولی عالی و کار آمد به بازار معرفی کند تا رغیبی جدی برای شرکت Apple باشد.

این تبلت منحصر به فرد با نام Play Book معرفی شد که توجه شما را به مشخصات این محصول جلب میکنم.

» صفحه نمایش این محصول دارای ابعاد 7 اینچی میباشد و میتواند رزولیشن 600 * 1024 رو پشتیبانی کند و همچنین مولتی تاچ هست.
» پردازنده (Cortex A9) این محصول 1 گیگا هرتز قدرت دارد و دارای دو هسته میباشد و همچنین دارای 1 گیگابایت RAM نیز هست که توان بالای را به نمایش میگزارد.
» سیستم عامل اختصاصی این محصول BlackBerry Tablet OS نام دارد و میتواند از مواردی همچون POSIX OS ، Open GL ، Adobe و Java پشتیبانی کند
» دو دوربین یکی در پشت دستگاه با وضوح تصویر 5 مگاپیکسل و داری قابلیت فیلم برداری HD و دیگری با 3 مگاپیکسل وضوح به منظور ویدئو چت قرار داده شده است.

» این محصول میتواند به راحتی ویدئو هایی با فرمتهای H.264 , MPEG , DivX و با وضوح 1080P اجرا کند و همچنین دارای خروجی HDMI میباشد.
» ابعاد این دستگاه 130 در 193 با 10 میلی متر قطر تعبیه شده است و وزن آن نیز 400 گرم است.
» پشتیبانی از 3G و 4G و همچنین پشتیبانی کامل از Adobe Flash and AIR ، HTML5 و قابلیت های همچون Wi-Fi ، بلوتوث ، جاوا و USB می تواند به ارزش این Tabletبی افزاید.

این شرکت اعلام داشت است که این محصول در سه ماه اول سال 2011 با معرفی قیمت به بازار عرضه خواهد شده.

4- Asus Eee Pad

686bb8fe6da14a00a9ce.jpg


شرکت Asus هم که تغییرات زیادی در سیاست های خودش طی این یکی دو سال اخیر داده خبر از رونمای Tablet خود میدهد. این شرکت تایوانی که محبوبیت زیادی خصوصا در ایران و کشورهای خاورمیانه دارد با هدف عرضه ارزانترین و در این حال با کیفیت ترین محصول Tablet خود را روانه این بازار میکند

این تبلت که هنوز به طور کامل رو نمایی نشده است گفته میشود از پزدازنده قدرتمند Intel’s Core 2 Duo CULV بهر میگیرد و سیستم عامل اختصاصی آن نیز Windows Embedded Compact 7 میباشد که قابلیت های فراوانی را به دنبال خواهد داشت البته خبر های مبنی بر تغییر سیستم عامل به Android 3.0 نیز به گوش میرسد..!

این محصول داری صفحه نمایش 10 اینچی میباشد و میتواند تا 10 ساعت شارژ باتری را نگاه دارد همچنین پورتی در این محصول کار گزاشته شده است که میتواند کیبرد فیزیکی هم به آناتصال کرد از قابلیت های دیگر این محصول میتوان به پورت USB ، دوربین و پشتیبانی از فلش اشاره کرد

قرار است Eee Pad در نیمه اول سال 2011 با قیمت فوق العاده 399 دلار عرضه شود.

5-
HP Slate

253b63027bd74246a068.jpg


یکی از بزرگترین شرکتهای دنیا که قدمت زیادی نیز دارد شرکت HP هست که در سال 1937 تاسیس شد این شرکت با رشد روز افزون خود امروزه رقیب جدی برای شرکت عظیم IBM محسوب میشود و هر از چند گاهی با خلق ایده های تازه همه را غافل گیر میکند.

در نمایشگاه
CES 2010 برای اولین بار استیو بارملر مدیر عامل شرکت ماکروسافت Tablet شرکت HP را که از ویندوز 7 بهره میبرد معرفی کرد

از آن زمان تا به حال شایعات زیادی در مورد سخت افزار آن به گوش میرسد که هنوز کاملا تایید نشده است

گفته میشود این تبلت از پردازنده قدرتمند 1.6GHZ
Z530 بهره میگیرد و دارای RAM 1G میباشد

صفحه نمایش این محصول 8.9 اینچ مولتی تاچ میباشد و
رزولیشن 1024x600 پیکسل را ساپورت میکند و همچنین میتواند ویدئو های HD را با کیفیت 1080p نمایش دهد.

Wi-Fi را نیز پشتیبانی میکند و دو دوربین 3 و 1.3 مگاپیکسلی در عقب و جلو HP Slate وجود دارد Bluetooth و خروجی HDMI و USB از امکانات این محصول میباشند و همچنین قابلیت پشتیبانی از کارتهای SD را نیز دارد.

قرار است ژانویه 2011 زمان عرضه این محصول با قیمت تقریبی 599 دلار باشد

6- .............

=====================

» این تاپیک رو سعی میکنم ادامه بدم و تبلتهای دیگری هم معرفی کنم تا کاربرها بیشتر با این محصولات آشنا بشن و درست انتخاب کنند
از دوستان هم هر کس در مورد تبلت ها اطلاعی داشت در این تاپیک قرار بده تا یک مرجع جامع ای برای این محصول در سایت داشته باشیم.

موفق باشید
 
  • Like
Reactions: mox1x2

RED eYe

کاربر سایت
Sep 27, 2009
78
نام
soheil
با سلام
6.Dell Streak
dell-streak-3.jpg

این محصول کمپانی بزرگ دل در جواب تبلت های کمپانی های بزرگ بود که در می 2010معرفی شد. اما این محصول از همه ی تبلتها کوچک تر است و دارای صفحه 5 اینچی 480x800 است.البته دل گفته است مدل 7 اینچی اش نیز به بازار می آید.
نکات اصلی و بارز این تبلت:
1.پشتیبانی از شبکه های 2G و 3G
2.صفحه ی مولتی تاچ و ضد خش
3.حافظه ی 16GB
4.دارای 512Mb رم
5. حافظه قابل ارتقا تا 32
6.دارای سی پی یو Snapdragon QSD8250 1 GHz
7.دوربین 5 مگاپیکسل
8. سیستم عامل Android OS, v1.6
(قابل ارتقا به 2.1)
9.Bluetooth
10.وای فای و GPS و Java

 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Terova

RED eYe

کاربر سایت
Sep 27, 2009
78
نام
soheil
کمپانی بزرگ آرکوس که در مدیا پلیر ها شرکت بنامی است اقدام به معرفی چند تبلت کرد :
Archos 101
A101it_droid_dual.png

این مدل دارای امکانات فراوانی از جمله:
1.سیستم عامل اندروید
2.صفحه نمایش 10 اینچ و مولتی تاچ است1024x600.
3.دارای1GHz CPU
4.خروجی HDMi
5.دارایBluetooth و Wi-Fi
6.ساپورت کامل از Adobe Flash
7.پخش ویدیو های HD 720p
8.دارای ورودی USB
و تبادل اطلاعات بدون نیاز به کامپیوتر
A101it_usb_connector.png
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: God_of_game

Johnny_23

کاربر سایت
Jul 23, 2007
615
نام
JÄVID
درود بر شما
ممنون بابت آگاهی دادن شما
چرا به تبلت wepad ساخت آلمان اشاره ای نکردید؟
حتما این دستگاه رو اضافه کنید
سپاس
 

RED eYe

کاربر سایت
Sep 27, 2009
78
نام
soheil
اینم از WePad
WePad-Front-e1271095510292.jpg


سیستم عامل اندروید
صفحه 11.6 اینچ 1366x768
cpu:1.66GHz Intel Atom N450 Pineview-M
16Gb یا 32Gb و ورودی SD تا 32Gb
دوربین 1.3 مگا پیکسل (webcam)
ورودی سیم کارت و رم ریدر
ساپورت کامل از فلش
دارای فروشگاه مخصوص (جدا از مارکت اندروید)
مولتی تسکینگ کامل
Bluetooth 2.1, Wi-Fi
GPS
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
دوستان گلکسی توی ایران قیمتش چنده؟این مدل های ASUS که بیاد چقدر رو قیمتش میره تا به تهران برسه؟(منظور خرید از فروشندگان دزد داخلی هست!)
من به یدونه تبلت فطیر نیاز دارم.بعد اینکه میشه از درایو اکسترنال روی تبلت ها استفاده کرد؟
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
دوستان گلکسی توی ایران قیمتش چنده؟این مدل های ASUS که بیاد چقدر رو قیمتش میره تا به تهران برسه؟(منظور خرید از فروشندگان دزد داخلی هست!)
من به یدونه تبلت فطیر نیاز دارم.بعد اینکه میشه از درایو اکسترنال روی تبلت ها استفاده کرد؟

گلاکسی حدود 900 تومن قیمت داره
ASUS اینجا نمایندگی داره و معمولا حداکثر 300 تومن از قیمت جهانیش بیشتر میفروشند.
باید دید تو مشخصاتش حافظه جانبی هم ساپورت می کنه

سلام
یعنی الان تنها تبلتی که ورودی usb داره فقط Archos 101 هست ؟؟

نه بابا اکثرا USB رو دارن..
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
گلاکسی حدود 900 تومن قیمت داره
ASUS اینجا نمایندگی داره و معمولا حداکثر 300 تومن از قیمت جهانیش بیشتر میفروشند.
باید دید تو مشخصاتش حافظه جانبی هم ساپورت می کنه



.
منظورم DVD player یا همچین چیزی هست که از طریق usb بهش وصل کنم:D
نشه هم عیبی نداره،ولی حافضه جانبیش برام مهمه.من دسته کم باید 300 گیگ دیتا اینور اونور کنم:D(شوخی میکنم،ولی حد اکثر 80 تا 100 گیگ هم باشه برام کافیه،دیگه 32 برای من جواب گو نیست:D)
 

amirrezan95

کاربر سایت
Nov 29, 2009
74
نه بابا اکثرا USB رو دارن..

آقا من واقعآ گیج شدم>:d< یعنی تبلت dell streak (آندروید) یا hp و asus میشه بهش فلش مموری یا هارد اکسترنال وصل کرد و اطلاعات داخل فلش یا هارد اکسترنال و روش کپی کرد یا از روش اجرا کرد و .....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر