مراسم The Game Awards سال 2017

Game of the Year


  • مجموع رای دهنده‌ها
    195

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
playstation-experience-2017-the-game-awards-logo-01-us-24aug16.png

The Game Awards 2017
December 7 , 2017 , 5:30 PM PST
هفده آذر سال 1396 ساعت 5 صبح

با درود خدمت بازیسنتریـهایه عزیز !
کمتر از یک ماه به مراسمـه سالانه اهدایه جوایز به بهترین هایـه صنعت گیمـ سال زمان مـونده
و با توجه به خبرها که از گوشه و کنار به گوش میرسه فکر کردمـ الان بهتریـن زمان واسه زدن تاپیک برای این مراسم هست .
تاریخ شروع دقیق مراسم 7 دسامبر و در سالن همایش هایـه مایکروسافت در لس آنجلس - کالیفرنیا برگزار میشه .
نکته جالب و هیجان انگیز این مراسمـ که دیدن اون رو بر هر گیمر واجب میکنه پخش تریلر و تیزر بازیهایـه در حال ساخت و رونمائیه از عناوین جدید هست .
امسال همـ بدون شک عناوین مهمی در این مراسم خواهیـد دید !
مجری و برگزار کننده گیمـ اواردز همـ یار غار هیدئو کوجیمـا Geoff Keighley میباشد ! :D
برندگان پیشین ThGame Awardse همـ دراگون ایج ، The Witcher 3: Wild Hunt و Overwatch بودند !
امسال بیشک گوتیـه این مراسمـ به نینتندو میرسه حالـا زلدا یا ماریـو ، فقط امیدوارمـ که سر آرکین و مشین گیمـز این وسط با دو بازیـه ناب ولفنستین 2 و PREY بیکلاه نمونـه
اشرف اسماعیل همـ لایق یه جایزه تو بخش اکشن ادونـچر هست با این اسسین اوریجینز که ساخت !
شما همـ میتونین حدسیات خودتون رو در مورد برنده ها تو همین تاپیک بنویسین با حفظ احترامـ و بدون ترول بقیه
تاپیک همـ با اومدن خبرهایـه جدید آپدیت خواهد شد !
روزگار به کامـ همه شما و منتظر خبرهایـه جدید از این مراسمـ باشید .

DOMwb4YVoAAN_oc.jpg

So excited to tell you that The game awards will feature The Game Awards Orchestra with special guests
We're finally doing this and I cannot wait

Geoff Keighley

لیسـت نامزدهایـه The Game Awards سال 2017
Best Game Direction
Horizon Zero Dawn (Guerrilla Games)
Resident Evil 7: Biohazard (Capcom)
Super Mario Odyssey (Nintendo EPD)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD)
Wolfenstein II: The New Colossus (MachineGames / Bethesda)

Best Narrative
Hellblade: Senua’s Sacrifice (Tameem Antoniades, Elizabeth Ashman-Rowe / Ninja Theory)
Horizon Zero Dawn (John Gonzalez / Ninja Theory)
NieR: Automata (Yoko Taro, Hana Kikuchi, Yoshiho Akabane / Platinum Games)
What Remains of Edith Finch (Ian Dallas / Giant Sparrow)
Wolfenstein II: The New Colossus (Jen Matthies, Tommy Tordsson Bjork / MachineGames)

Best Art Direction
Cuphead (Studio MDHR Entertainment)
Destiny 2 (Bungie / Activision)
Horizon Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment)
Persona 5 (Atlus)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo)

Best Score / Music
Cuphead (Kristofer Maddigan)
Destiny 2 (Mike Salvatori, Skye Lewin, C Paul Johnson)
NieR: Automata (Keiichi Okabe, Keigo Hoashi)
Persona 5 (Shoji Meguro)
Super Mario Odyssey (Naoto Kubo, Shiho Fujii, Koji Kondo)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Manaka Kataoka, Yasuaki Iwata)

Best Audio Design
Destiny 2 (Bungie)
Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory)
Resident Evil 7 Biohazard (Capcom)
Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo)

Best Performance
Ashly Burch, Horizon: Zero Dawn (As Aloy)
Brian Bloom, Wolfenstein II: The New Colossus (as BJ Blazkowicz)
Claudia Black, Uncharted: The Lost Legacy (as Chloe Frazer)
Laura Bailey, Uncharted: The Lost Legacy (as Nadine Ross)
Melina Juergens, Hellblade (as Senua)

Games for Impact
Bury Me, My Love (The Pixel Hunt / Figs / ARTE / Playdius)
Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory)
Life is Strange: Before the Storm (Deck Nine / Square Enix)
Night in the Woods (Infinite Fall)
Please Knock on My Door (Levall Games AB)
What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow / Annapurna Interactive)

Best Ongoing Game
Destiny 2 (Bungie / Activision)
Grand Theft Auto Online (Rockstar Games)
Overwatch (Blizzard)
Player Unknown’s Battlegrounds (PUBG. Corp)
Rainbow Six: Siege (Ubisoft Montreal / Ubisoft)
Warframe (Digital Extremes)

Best Independent Game
Cuphead (Studio MDHR Entertainment)
Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory)
Night in the Woods (Infinite Fall)
Pyre (Supergiant Games)
What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow / Annapurna Interactive)

Best Mobile Game
Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems / Nintendo)
Hidden Folks (Adriaan de Jongh / Sylvain Tegroeg)
Monument Valley 2 (ustwo games)
Old Man’s Journey (Broken Rules)
Super Mario Run (Nintendo)

Best Handheld Game
Ever Oasis (Grezzo / Nintendo)
Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia (Intelligent Systems / Nintendo)
Metroid: Samus Returns (MercurySteam / Nintendo)
Monster Hunter Stories (Marvelous / Capcom / Nintendo)
Poochy and Yoshi’s Woolly World (Good-Feel / Nintendo)

Best VR/AR Game
Farpoint (Impulse Gear / Sony Interactive Entertainment)
Lone Echo (Ready at Dawn / Oculus Studios)
Resident Evil 7: Biohazard (Capcom)
Star Trek: Bridge Crew (Red Storm Entertainment / Ubisoft)
SUPERHOT VR (SUPERHOT Team)

Best Action Game
Cuphead (Studio MDHR Entertainment)
Destiny 2 (Bungie / Activision)
Nioh (Team Ninja / Sony Interactive Entertainment)
Prey (Arkane Studios / Bethesda)
Wolfenstein II: The New Colossus (MachineGames / Bethesda)

Best Action/Adventure Game
Assassin’s Creed: Origins (Ubisoft Montreal / Ubisoft)
Horizon Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment)
Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo)
Uncharted: The Lost Legacy (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)

Best Role-Playing Game
Divinity: Original Sin II (Larian Studios)
Final Fantasy XV (Square Enix Business Division 2 / Square Enix)
NieR: Automata (Platinum Games / Square Enix)
Persona 5 (Atlus)
South Park: The Fractured But Whole (Ubisoft San Francisco / Ubisoft)

Best Fighting Game
ARMS (Nintendo EPD / Nintendo)
Injustice 2 (NetherRealm Studios / Warner Bros. Interactive Ent)
Marvel vs. Capcom: Infinite (Capcom)
Nidhogg 2 (Messhof Games)
Tekken 7 (Bandai Namco Studios / Bandai Namco Entertainment)

Best Family Game
Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo EAD / Nintendo)
Mario + Rabbids Kingdom Battle (Ubisoft Paris + Milan / Ubisoft)
Sonic Mania (PagodaWest Games, Headcannon / Sega)
Splatoon 2 (Nintendo EPD / Nintendo)
Super Mario Odyssey (Nintendo EAD / Nintendo)

Best Strategy Game
Halo Wars 2 (Creative Assembly, 343 Industries / Microsoft Studios)
Mario + Rabbids Kingdom Battle (Ubisoft Paris + Milan / Ubisoft)
Total War: Warhammer II (Creative Assembly / Sega)
Tooth and Tail (Pocketwatch Games)
XCOM 2: War of the Chosen (Firaxis Games / 2K)

Best Sports/Racing Game
FIFA 18 (EA Vancouver / EA)
Forza Motorsport 7 (Turn 10 Studios / Microsoft Studios)
Gran Turismo Sport (Polyphony Digital / Sony Interactive Entertainment)
NBA 2K18 (Visual Concepts / 2K Sports)
Pro Evolution Soccer 2018 (PES Productions / Konami)
Project Cars 2 (Slightly Mad Studios / Bandai Namco Entertainment)

Best Multiplayer
Call of Duty: WWII (Sledgehammer Games / Activision)
Destiny 2 (Bungie / Activision)
Fortnite (Epic Games)
Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo EAD / Nintendo)
PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG Corp.)
Splatoon 2 (Nintendo EPD / Nintendo)

Most Anticipated Game
God of War (Santa Monica Studio / Sony Interactive Entertainment)
Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
Monster Hunter: World (Capcom)
Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)

Trending Gamer
Andrea Rene (What’s Good Games)
Clint Lexa (“Halfcoordinated”)
Guy Beahm (“Dr. Disrespect”)
Mike Grzesiek (“Shroud”)
Steven Spohn (AbleGamers)

Best Esports Game
Counter-Strike: Global Offensive (Valve)
DOTA2 (Valve)
League of Legends (Riot)
Overwatch (Blizzard)
Rocket League (Psyonix)

Best Esports Player presented by Omen by HP
Lee Sang-hyeok “Faker” (SK Telecom 1, League of Legends)
Marcelo “coldzera” David (SK Gaming, Counter-Strike: GO)
Nikola ‘NiKo’ Kovac (FaZe Clan, Counter-Strike: GO)
Je-hong “ryujehong” Ryu (Seoul Dynasty, Overwatch)
Kuro “KuroKy” Salehi Takhasomi (Team Liquid, DOTA 2)

Best Esports Team
Cloud 9
FaZe Clan
Lunatic-Hai
SK Telecom T1
Team Liquid

Student Game Award
Falling Sky (Jonathan Nielssen, Nikolay Savoy, Mohsen Shah / National Film & TV School)
From Light (Alejandro Grossman, Steven Li, Sherveen Uduwana / USC)
Hollowed (Erin Marek, Jerrick Flores, Charley Choucard / University of Central Florida)
Impulsion (Hugo Verger, Remi Bertrand, Maxime Lupinski / IIM)
Level Squared (Kip Brennan, Stephen Scoglio, Dane Perry Svendsen / Swinburne University)
Meaning (Hariz Yet / DigiPen Institute of Technology Singapore)

Best Debut Indie Game presented by Schick Hydro
Cuphead (Studio MDHR Entertainment)
Golf Story (Sidebar Games)
Hollow Knight (Team Cherry)
Mr. Shifty (Team Shifty)
Slime Rancher (Monomi Park)

Chinese Fan Game Award
Honor of Kings《王者荣耀》 (Timi Studio Group)
ICEY《艾希》(FantaBlade Network)
Gumballs & Dungeons《不思议迷宫》(QcPlay Limited)
jx3 HD《剑网3》重制版 (Kingsoft Corporation)
Monument Valley 2《纪念碑谷2》(ustwo games)

Game of the Year

شییس.jpg

با تشکـر از : ヽ(。_°)ノ@

لیست برندگـان !

Game of the Year: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Best Game Direction: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Best Narrative: What Remains of Edith Finch
Best Art Direction: Cuphead
Best Audio Design: Hellblade: Senua’s Sacrifice
Best Performance: Melina Juergens, Hellblade
Games for Impact: Hellblade: Senua’s Sacrifice
Best Ongoing Game: Overwatch
Best Action Game: Wolfenstein II: The New Colossus
Best Action/Adventure Game: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Best Fighting Game: Injustice 2
Best Family Game: Super Mario Odyssey
Best Strategy Game: Mario + Rabbids: Kingdom Battle
Best Independent Game: Cuphead
Role Playing Game: Persona 5
Best Family Game: Super Mario Odyssey
Most Anticipated Game: The Last of Us Part II
Best Student Game: Level Squared
Best Esports Game: Overwatch
Best Score/Music: Nier: Automata
Best Mobile Game: Monument Valley
Best Sports/Racing Game: Forza Motorsport 7
Best VR/AR Game: Resident Evil 7
Best Handheld Game: Metroid: Samus Return
Best Chinese Game: jx3 HD
Industry Icon Award: Carol Shaw
Trending Gamer: Dr. Disrepect
Best Esports Player: Lee sang-hyeok “Faker”
Best Esports Team: Cloud9




 
آخرین ویرایش:
مشکل پابجی برای گیم آو د یر شدن چیه؟:D یا مثلا رو چه حساب کاپهد و نیر و نیو باید گیم آو د یر میشدن؟ در صورتی که بازی های عالی هستن و نه یه شاهکار یا یه چیز خیلی خاص که بخواد نامزد گیم آو د یر باشه. برعکس پابجی یه عنوان خیلی بزرگ و در نوع خودش انقلابی هست. به سرعت تونسته محبوب بشه و ان میلیون یوزر بگیره. انواع و اقسام رکوردهارو توی استیم زده و با بلیزارد کل کل میکنه. چرا نباید یه بازی که این همه موفق بوده و فن بیس داره نامزد بهترین بازی سال نباشه؟

من الان میتونم بگم همه بازی هایی که نامزد این بخش هستن یه چیز خاص دارن. میتونم بهش اشاره کنم. اما توی این سه تا بازی یعنی کاپهد و نیر و نیو واقعا هیچ چیز خاصی نمیبینم که باعث بشه لایق نامزد شدن و یا بردن این جایزه باشن. IMO
کاپ هد یک تابلوی نقاشی واقعا خاص تر از این بازی چی هست چرا اتفاقا نباید کاندید بشه حقش هم بود میتونستن گزینه ها رو بیشتر کنن یک بازی نوارانه جدید بودجه کم پر از خلاقیت توش
 
این‌که منم بودم نه Nier رو جایی حساب می‌کردم و نه Nioh:D( حالا Nier رو شاید فقط موسیقی:D) ولی کلیت حرف درسته و همه سلایق رو باید پوشش بده!
اینو تازه دیدم:D
برو از خدا بترس/:)
حالا منم زیاد Nioh رو بازی گنده و خاصی نمیبینم و صرفا یه کلون خوش ساخت از سولزبورنه (که توی کیفیت عمراً بهش برسه) ولی NieR رو تازگیا یه خورده بازی کردم و قشنگ میتونم ببینم چرا برای خیلیا بازی سال بوده:D
 
اینو تازه دیدم:D
برو از خدا بترس/:)
حالا منم زیاد Nioh رو بازی گنده و خاصی نمیبینم و صرفا یه کلون خوش ساخت از سولزبورنه (که توی کیفیت عمراً بهش برسه) ولی NieR رو تازگیا یه خورده بازی کردم و قشنگ میتونم ببینم چرا برای خیلیا بازی سال بوده:D
آخه کلون خوش‌ساختی هم نیست:D، داستان که فوق آفسایده و بیشتر شبیه جک می‌مونه، اصلا هم فضاسازی و جذابیت سولز رو نداره و حتی گیم‌پلی هم کشش سری رو نداره و سریع تکراری می‌شه!
از اون‌طرف Nier که بیش‌ از حد خسته‌کننده بود، همش تکرار و تکرار، بازی حداقل واسه من ته عذاب بود، فقط موسیقیش کشش داشت!!:دی
ولی به شخصا تو جفتش یه پتانسیل بزرگ از دست رفته‌ای میبینم و حسرت میخورم واسشون!:D
 
حالا چقدر به انتخاب پابجی گیر میدید به نظرم بهترین بازی های سال که مشخص هستند (زلدا و ماریو که فکر می کنم جفتشون آینده دنیای گیم رو ترسیم کردند) بقیه گزینه ها هم بیشتر برای این انتخاب شده که لیست خالی نباشه:D
مثلا دوستان از nioh اسم می برند که به نظرم اصلا و ابدا شایستگی نامزدی بازی سال رو نداره بازی خوبیه ولی بیشتر به کپی پیست ناقص از سری سولزه
 
  • Like
Reactions: amirv2
من موندم چجوری یـ سریا به پابجی میگن انقلابی بازیی که خودش از رو یـ سری بازی دیگه کپی پیست محز کرد یهو میشه انقلابی ؟ بعدم از کی تا حالا فروش و پلیر بالا شده ملاک انتخاب بازی سال ؟ اینکه بازی هم مالتی محوره به خودی خود فحشی محسوب میشه برا Overwatch که پارسال نامزد شده بود ! این کجا اون کجا یـ بازیی که هنوز تو مرحله ی دسترسی زود هنگام به سر میبره به خاطر چهار تا مپ گنده و سیستم بقا کپی پیست شده بیاد در کنار بازیی مثل Overwatch ته جوزدگی ـه ! وقتی خود سازندش میگه ما انتظار چنین چیزی رو نداشتیم ینی کاسه داغ تر از آشی که رسانه ها دست پا کردن برا این بازی وگرنه این بازی چیز خاص و یونکی نداره واسه نامزد شدن (بر خلاف خیلی از بازی های مثلا معمولیی (!) که باید نامزد میشدن و نشدن)
قابل اشاره هست که PUBG چهار تا مپ نداره. فقط یدونه داره. :دی کانتنتشم واقعا اونقدر زیاد نیست که بیشتر از ۶۰-۷۰ ساعت کسی‌ رو سرگرم نگاه داره.
اگه بحث خاص بودن و چیز جدیدی داشتن باشه به نظرم HellBlade و Prey و Wolf خیلی‌ لیاقت بیشتری داشتن که تو بهترین‌ها قرار بگیرن، مخصوصاً HellBlade.
 
حالا این حرفم شوخی بود از شکلک هم میشد متوجه شد ولی بازم طبق معمول متوجه نشدی !!! ولی این طور مراسم ها سعی می کنند از همه سبک ها نامزد بهترین بازی انتخاب کنند نمیشه نامزد ها بهترین بازی سال که فقط عناوین اکشن ادونچر و rpg باشن بلاخره بازی های آنلاین سبک پلتفورم و خیلی های دیگه هم باید حضور داشته باشن
 
  • Like
Reactions: vaan 2
آخه کلون خوش‌ساختی هم نیست:D، داستان که فوق آفسایده و بیشتر شبیه جک می‌مونه، اصلا هم فضاسازی و جذابیت سولز رو نداره و حتی گیم‌پلی هم کشش سری رو نداره و سریع تکراری می‌شه!
از اون‌طرف Nier که بیش‌ از حد خسته‌کننده بود، همش تکرار و تکرار، بازی حداقل واسه من ته عذاب بود، فقط موسیقیش کشش داشت!!:D
ولی به شخصا تو جفتش یه پتانسیل بزرگ از دست رفته‌ای میبینم و حسرت میخورم واسشون!:D
آره نیر متاسفانه کمبود بودجه خییلی ضربه بهش ضد. ولی همونم به دفعه سوم پلی کردن که برسی دیگه کل تکرارای دفعه دوم رو یادت میره. شخصا به نظرم کاملا حقش بود نامزد بشه.
BECOME AS, GODS
 
من موندم چجوری یـ سریا به پابجی میگن انقلابی بازیی که خودش از رو یـ سری بازی دیگه کپی پیست محز کرد یهو میشه انقلابی ؟ بعدم از کی تا حالا فروش و پلیر بالا شده ملاک انتخاب بازی سال ؟ اینکه بازی هم مالتی محوره به خودی خود فحشی محسوب میشه برا Overwatch که پارسال نامزد شده بود ! این کجا اون کجا یـ بازیی که هنوز تو مرحله ی دسترسی زود هنگام به سر میبره به خاطر چهار تا مپ گنده و سیستم بقا کپی پیست شده بیاد در کنار بازیی مثل Overwatch ته جوزدگی ـه ! وقتی خود سازندش میگه ما انتظار چنین چیزی رو نداشتیم ینی کاسه داغ تر از آشی که رسانه ها دست پا کردن برا این بازی وگرنه این بازی چیز خاص و یونکی نداره واسه نامزد شدن (بر خلاف خیلی از بازی های مثلا معمولیی (!) که باید نامزد میشدن و نشدن)

یک نکته جالب درباره پابجی اینکه بازی بدون هیچ تبلیغات خاصی و بدون هیچ اسم و رسمی از یک سازنده نسبتا نا اشنا منتشر شد و اینقدر از سمت خود گیمرها تحویل گرفته شد. مثلا همین اورواچ چقدر تبلیغات عظیم محیطی و اینترنتی داشت و حالا اسم بلیزارد هم پشت بازی بود.
 
  • Like
Reactions: -Poormaz-
یک نکته جالب درباره پابجی اینکه بازی بدون هیچ تبلیغات خاصی و بدون هیچ اسم و رسمی از یک سازنده نسبتا نا اشنا منتشر شد و اینقدر از سمت خود گیمرها تحویل گرفته شد. مثلا همین اورواچ چقدر تبلیغات عظیم محیطی و اینترنتی داشت و حالا اسم بلیزارد هم پشت بازی بود.
Twitch مثلا؟!
تبلیغات از نوع ارزونتر، ولی مخاطب خاصِ بیشتر!
 
Twitch مثلا؟!
تبلیغات از نوع ارزونتر، ولی مخاطب خاصِ بیشتر!

حالا درباره میزان تاثیرگذاری تبلیغات تو توییچ من نمیتونم نظری بدم چون به اطلاعات اماری خاصی دسترسی ندارم و اینکه نمیدونیم مثلا تبلیغ یک بازی وسط مسابقات لیگ قهرمانان اروپا که یک مسابقه اش رو چند صد میلیون نفر میبینند در مقابل تبلیغات داخل توییچ چقدر میتونه تفاوت ایجاد کنه ولی یک موردی که بشدت واضح و مبرهن هست اینکه پابجی نسبت به تمام بازیهایی که تو چندسال اخیر به فروش بالای ده میلیونی رسیدند میتونیم بگیم تبلیغ خاصی نداشته

مثلا دستینی به قول یکی از بچه ها دیگه تا کف مترو لندن هم تبلیغش رو زده بودند. یا مثلا همین RDR 2 راک استار چند میلیون دلار پول داده که فقط بین دو نیمه مسابقه هاکی یا نمیدونم فوتبال امریکایی بود تریلر جدید بازی پخش بشه.

چیزی که میخوام بهش برسم اینکه اگر پابجی اینقدر پرفروش و پرمخاطب شده هر چی باشه حداقل به خاطر تبلیغات، داد و هوار رسانه ها نیست. واقعا جفا هست بخوایم این انگ هارو بهش بزنیم
 
ماکان من خیلی عقیده و نظری تو این مورد ندارم چون اصلا پابجی رو بازی نکردم. ولی یه نکته برام جالبه و جای سوال داره. چرا اینقدر در کار این منتقدین تناقض وجود داره؟ اگر بازی ناقص و بی محتوا اشکالی بهش وارد نیست چرا GTS و SFV رو با خاک یکسان کردن؟ چرا Battlefront نسخه اولش رو ترکوندن؟ و اگر مورد داره پس این جا چرا این مسئله فراموش میشه؟

احسان تناقض وجود نداره:دی بحث انتظار از یک گیم هست. و بارها گفتم روی نقد یک اثر همیشه پیش فرض ها یا انتظاری که ازش داریم تاثیر به سزایی داره. دوتا مثال میزنم:

TLoU2 بیاد و فقط مولتی باشه، ولی در عوض خفن ترین مولتی که تا الان ساخته شده، به نظرت چه نمراتی میگیره؟ قبول داری که قطعا گنگ بنگ میشه؟ احتمالا همه بگن مولتیش خیلی خفنه و به جای خودش خوبه اما چون انتظار یه کمپین خوب و داستان قوی دارن و نمیبینن 4 5 بیشتر نمیدن (مثال).

حالا فرض کن همین TLoU2 منتشر بشه و اون پرفکشنی که از TLoU و ND انتظار میره رو نداشته باشه، آیا باز بهش 9 و 10 میدن؟ باز هم قطعا نمیدن و به خاطر انتظار بسیار بالایی که همه دارن کوچیک ترین ایرادات 10 برابر به چشم میاد و نمرات خوبی نمیگیره. اما حالا فرض کن همون بازی رو یه استدیو جدید و ناشناخته بسازه. مثلا من و تو بیاییم این بازی رو با همون ایرادات بسازیم. چون کسی از ما انتظاری نداره شک نکن 10 یی هست که پشت سر هم میگیریم.

از نظر من همه چیز برمیگرده به چیزی که مخاطب از محصول انتظار داره. GTS یا SFV با خاک یکسان میشه چون با توجه به چیزی که قبلا بودن، صرفا یه بازی ناقص محسوب میشن که فقط آنلاین داره. ولی پابجی یه بازی هست که میاد، از یه تیم ناشناخته و یه ناشر حداقل تو غرب گمنام (روی PC). ولی موفق میشه یهو حجم عظیمی از مخاطب رو جذب کنه و یه عالم رکورد بزنه. نه EA پشتشه، نه DICE، نه تبلیغات و هایپ SW، نه ادعایی داشته، نه قرار بوده داستان داشته باشه و.... پس قطعا، قطعا، قطعا کارش رو خیلی خیلی درست انجام داده که تونسته این همه مخاطب بگیره. من اگه شخصا میخواستم دوباره یه بازی رو نقد کنم قطعا به ایشون نمره خیلی خوبی میدادم.
 
احسان تناقض وجود نداره:D بحث انتظار از یک گیم هست. و بارها گفتم روی نقد یک اثر همیشه پیش فرض ها یا انتظاری که ازش داریم تاثیر به سزایی داره. دوتا مثال میزنم:

TLoU2 بیاد و فقط مولتی باشه، ولی در عوض خفن ترین مولتی که تا الان ساخته شده، به نظرت چه نمراتی میگیره؟ قبول داری که قطعا گنگ بنگ میشه؟ احتمالا همه بگن مولتیش خیلی خفنه و به جای خودش خوبه اما چون انتظار یه کمپین خوب و داستان قوی دارن و نمیبینن 4 5 بیشتر نمیدن (مثال).

حالا فرض کن همین TLoU2 منتشر بشه و اون پرفکشنی که از TLoU و ND انتظار میره رو نداشته باشه، آیا باز بهش 9 و 10 میدن؟ باز هم قطعا نمیدن و به خاطر انتظار بسیار بالایی که همه دارن کوچیک ترین ایرادات 10 برابر به چشم میاد و نمرات خوبی نمیگیره. اما حالا فرض کن همون بازی رو یه استدیو جدید و ناشناخته بسازه. مثلا من و تو بیاییم این بازی رو با همون ایرادات بسازیم. چون کسی از ما انتظاری نداره شک نکن 10 یی هست که پشت سر هم میگیریم.

از نظر من همه چیز برمیگرده به چیزی که مخاطب از محصول انتظار داره. GTS یا SFV با خاک یکسان میشه چون با توجه به چیزی که قبلا بودن، صرفا یه بازی ناقص محسوب میشن که فقط آنلاین داره. ولی پابجی یه بازی هست که میاد، از یه تیم ناشناخته و یه ناشر حداقل تو غرب گمنام (روی PC). ولی موفق میشه یهو حجم عظیمی از مخاطب رو جذب کنه و یه عالم رکورد بزنه. نه EA پشتشه، نه DICE، نه تبلیغات و هایپ SW، نه ادعایی داشته، نه قرار بوده داستان داشته باشه و.... پس قطعا، قطعا، قطعا کارش رو خیلی خیلی درست انجام داده که تونسته این همه مخاطب بگیره. من اگه شخصا میخواستم دوباره یه بازی رو نقد کنم قطعا به ایشون نمره خیلی خوبی میدادم.

خوب قربون شکلت برم منم سر همینه که صد و بیست ساله تو این بازی سنتر میگم ایهاالناس نقد بازی بشدت خام و نپختست و به بلوغ نرسیده اینقدر سر متا تو سر و کله هم نزنید کسی هم گوشش بدهکار نیست
4.gif


ببین من خودم منتقد ادبیات و تئاترم. بنظرم درسته که نقد این دو با بازی تفاوتهای زیادی داره ولی روح نقد در همه جا یکیه. تعریف کلاسیک نقد اینه که منتقد با ارائه روشی به یه راهی برسه که بتونه یه محصول یا اثر هنری و..... رو بصورت اوبژه (Objective) محک بزنه

از نظر تئوری یه منتقد و یه طلافروش با هم فرق چندانی ندارن هر دو میخوان اصالت جنس مورد نظر رو بسنجن و قیمت گذاری کنن. خوب یه طلا فروش چه معیاری برای ارزش گذاری داره؟ مسلما عیار طلا براش اولیته بعدش وزن طلا. در نهایت ممکنه قدمت و یا ساخت چه استادکاری باشه هم مد نظر قرار بده.

حالا بنظرت چقدر مسخرست که تو بری طلا فروشی و طرف بهت بگه این طلای بدل شما چون خوشگله ارزشش بیشتر از اون دست بنده طلاست که زشته؟

زیبایی و هیجان انگیز بودن و فان بودن و.... توی انگلیسی بهشون میگن Opinion adjective اسمش روشه نظر شخصی. الان از علی دانته بپرسی میگه DMC فانترین بازی تاریخه ولی برای من آنفانترین بازی تاریخه
4.gif
. حالا حرف کدوممون درسته؟
هیچکدام. کلا فان بودن کاملا شخصیه و چیزی که برای من فانه برای دیگری نیست. الان من یه نقد بنویسم و یه تئاتر روز رو نقد کنم توش بنویسم فانه بخدا شغلمو از دست میدم. حتی نقد هنرهای نمایشی تو ایران هم به این شعور رسیده. اما نقد بازی نرسیده

تلو رو مثال زدی بزار روی همون بریم جلو. فرض کن تلو 2 بیاد ببینیم بازی ریسینگ شده. مسلما من بعنوان فن بازی برمی آشوبم و بسیار از خواهر پدر نیل دراکمن یاد خواهم کرد.
4.gif
منتها وقتی بخوام نقدش کنم کاری به این مسائل ندارم. چون بازی ریسینگه معیارهای بازی ریسینگ رو لحاظ میکنم نه تصور و انتظاری که خودم داشتم چون من منتقد حرفه ایم ( من نوعی نه شخص benjohn).

متاسفانه منتقد بازی برعکس فیلم حرفه ای عمل نمیکنه احساسی نقد میکنه به بیان ساده تر منتقد بازی گیمره نه منتقد
 
خوب قربون شکلت برم منم سر همینه که صد و بیست ساله تو این بازی سنتر میگم ایهاالناس نقد بازی بشدت خام و نپختست و به بلوغ نرسیده اینقدر سر متا تو سر و کله هم نزنید کسی هم گوشش بدهکار نیست
4.gif


ببین من خودم منتقد ادبیات و تئاترم. بنظرم درسته که نقد این دو با بازی تفاوتهای زیادی داره ولی روح نقد در همه جا یکیه. تعریف کلاسیک نقد اینه که منتقد با ارائه روشی به یه راهی برسه که بتونه یه محصول یا اثر هنری و..... رو بصورت اوبژه (Objective) محک بزنه

از نظر تئوری یه منتقد و یه طلافروش با هم فرق چندانی ندارن هر دو میخوان اصالت جنس مورد نظر رو بسنجن و قیمت گذاری کنن. خوب یه طلا فروش چه معیاری برای ارزش گذاری داره؟ مسلما عیار طلا براش اولیته بعدش وزن طلا. در نهایت ممکنه قدمت و یا ساخت چه استادکاری باشه هم مد نظر قرار بده.

حالا بنظرت چقدر مسخرست که تو بری طلا فروشی و طرف بهت بگه این طلای بدل شما چون خوشگله ارزشش بیشتر از اون دست بنده طلاست که زشته؟

زیبایی و هیجان انگیز بودن و فان بودن و.... توی انگلیسی بهشون میگن Opinion adjective اسمش روشه نظر شخصی. الان از علی دانته بپرسی میگه DMC فانترین بازی تاریخه ولی برای من آنفانترین بازی تاریخه
4.gif
. حالا حرف کدوممون درسته؟
هیچکدام. کلا فان بودن کاملا شخصیه و چیزی که برای من فانه برای دیگری نیست. الان من یه نقد بنویسم و یه تئاتر روز رو نقد کنم توش بنویسم فانه بخدا شغلمو از دست میدم. حتی نقد هنرهای نمایشی تو ایران هم به این شعور رسیده. اما نقد بازی نرسیده

تلو رو مثال زدی بزار روی همون بریم جلو. فرض کن تلو 2 بیاد ببینیم بازی ریسینگ شده. مسلما من بعنوان فن بازی برمی آشوبم و بسیار از خواهر پدر نیل دراکمن یاد خواهم کرد.
4.gif
منتها وقتی بخوام نقدش کنم کاری به این مسائل ندارم. چون بازی ریسینگه معیارهای بازی ریسینگ رو لحاظ میکنم نه تصور و انتظاری که خودم داشتم چون من منتقد حرفه ایم ( من نوعی نه شخص benjohn).

متاسفانه منتقد بازی برعکس فیلم حرفه ای عمل نمیکنه احساسی نقد میکنه به بیان ساده تر منتقد بازی گیمره نه منتقد

احسان مشکل از همین نگرش به نظر من غلط تو به مقوله نقد بازی هست. مثال منتقد و طلا فروشت غلطه، چون نقد همیشه بررسی یه اثر هنری به صورت ابژه نیست بلکه برعکس به صورت سوژه هست.

در مورد طلا ما مشخصا با یه ابژه طرف حسابیم که ارتباطی با نگرش ذهنی ما نداره. چرا؟ چون ارزش کالا دقیقا از نوع متریالیسم اقتصادی مارکسه و خارج از دنیای ذهنی افراده. در نتیجه 100 گرم طلای زشت (به شکل یه دستبند یا گوشواره یا هر چیز دیگه) همیشه ارزشمند تر از 50 گرم طلای خوشگل یا یه چیز بدلیه. همونطور که از 200 گرم طلای زشت یا خوشگل دیگه کم تر ارزش داره و اساسا زیبایی شناسی یا نمود طلا در ذهن خریدار (که دقیقا به صورت سابژکتیو بررسی میشه و زیبا و زشتی مفهوم پیدا میکنه) نقشی در تعیین ارزش نداره.

اما در مورد بازی اساسا ما نمیتونیم نگاه ابژکتیو داشته باشیم. دلیلش هم مشخصه، چون تو صنعت گیم عملا کالا به شکل صنعت های دیگه تولید نمیشه. ما یه بازی داریم که حتی نمیتونیم بگیم ارزش تولیدش چقدره! مثلا ارزش تولید یه گوشکوب ممکنه هزار تومن باشه، 800 تومن پول مواد خام و 200 تومن هزینه تولید (پول کارگر و اصطکاک وسایل و ...). اما این نظام ارزش گزاری در مورد بازی صدق نمیکنه. شما نمیتونی بگی هزینه تولید یه نسخه از UC4 چقدر در امده. چون میتونی از بازه صفر تا میلیون ها نسخه ازش بفروشی. در نتیجه حتی ارزش تولید یه بازی دقیقا به جذابیتی هست که در مخاطب میتونه ایجاد کنه و به برآیند کلیش تو اقتصاد میگیم ارزش IP. و از اونجایی که در این ساختار مشخصا سلیقه مخاطب مطرحه، پس نگرش به بازی به هیچ عنوان ابژکتیو نیست بلکه سوبژکتیوه.

حالا با این دید دوباره برمیگردیم سر نقد بازی. منتقد بازی رو به مثابه یه سوژه نقد میکنه پس نگرش و سلیقه خودش قطعا دخیله. در نگاه ابژکتیویته، مثل طلا، همیشه با ارزش ثابت طرفیم، چون ارزش تولید مشخصه. اما تو گیم نه. یه طلا فروش نمیتونه بگه این دست بند طلا 100 گرمی چون از نظر من زشته دو هزار تومن نمی ارزه و نمیخرمش اما یه گیمر میتونه بگه این بازی با اینکه 200 میلیون دلار هزینه ساختش شده از نظر من هیچ ارزش نداره و نمیخرمش. و از اینجاست که ما به جای یک سلیقه (که در مورد طلا یه نظام ثابت ارزش گذاری هست) سلایق رو داریم. و نقدهای مختلف و بعضا ضد و نقیض شکل میگیره. ارزش متا هم در اینه که سعی میکنه با یه سری فرمول برآیندی از نظر منتقد و در نتیجه یه ارزش کلی برای یه محصول بدست بیاره. (به همین دلیل من همیشه موافق متا هستم)

همین TLoU که میگی، ND میتونه طبق سنت قدیمش بیاد Uncharted Team Racing رو هم بده بیرون. اما اینجا با توجه به تعریفی که از سوژه بودن بازی کردیم (در عوض ابژه) میتونیم خیلی ساده دسته بندی کنیم، TLoU Racing با چه شرایطی میاد؟ آیا به عنوان شماره سوم و رسمی یهو میان TLoU Racing میدن یا اینکه نه یه اسپین آف میسازن به اسم TLoU Team RAcing؟ این دوتا شاید در ظاهر خیلی فرق نکنن اما در باطن تفاوت عمده ای هست. اونم در ساخت یک سوژه متفاوته. اگه ND بیاد شماره سوم بازی رو یهو ریسینگ کنه با توجه به اینکه TLoU یه موجودیتی توی ذهن تو داره که ورای خود محصوله، پس چون به تناقض میرسه میتونی فارق از اینکه ریسینگ خوبیه یا بد بهش 1 بدی و بگش آشغال محضه. اما اگه نه، اسپین آف بسازه در ذهن تو منتقد یه سوژه جدید خلق شده، و میتونی بپذیریش به عنوان یه بازی جدید و حالا نقدش کنی ببینی ریسینگ خوبیه یا بد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or