مایک ایبارا، نایب رئیس بخش xbox پس از 20 سال مایکروسافت ترک کرد

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,355
درود بر همه ای دوستان
مایک ایبارا کار خودش از سال 2000 در مایکروسافت شروع کرد .در سال 2009 به یکی از رهبران اصلی Xbox Live تبدیل شد و از سال 2017 تا به امروز به عنوان نایب رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت بر سرویس های مایکروسافت مثل Xbox Live, Xbox Game Pass, and Mixer نظارت می کرد
امروز با یک تویت ساده جدای خودش از مایکروسافت اعلام کرد
119247
119248

 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
بلاخره وقتی کارنامه ی کسی رو داریم بررسی میکنیم باید همه چیزش رو در کنار هم ببینیم چه خوب چه بد نمیشه که فقط اونجاهاییش رو که بنفعمون هست ببینیم. این که ایشون این بازیها رو از انحصار کنسول خارج کرده فکته حالا شما بنظرت حرکت مهمی نیست اوکی ولی خیلیا هم اینطور فکر نمیکنن. اینکه این قضیه در موردش بحث شده هم چیزی رو تغییر نمیده
بازی های مایکروسافت از همون Xbox Original کم و بیش برای PC هم می اومدن، از هیلو بگیر تا گیرز و فیبل و کلی بازی دیگه. شروع کننده این حرکت اسپنسر نبوده، هر چند این بابا دیگه کار رو یکسره کرد و از دم هر چی میسازه برای PC هم میده :D بله کارنامه یه نفر رو باید همه جاش رو نگه کرد، باید Game Pass رو هم دید که یکی از بزرگ ترین و بهترین قابلیت هایی هست که تو صنعت گیم وجود داشته، باید Xbox One X رو هم دید که خیلی از گیمرهای جریان اصلی که از Xbox One ناامید شده بودن رو دوباره به آینده Xbox امیدوار کرد، باید دید مایکروسافتی که 3 یا 4 تا استودیو خوب داشت، الان 7 یا 8 تا استودیو خوب داره و مسلما این استودیوها نسبت به قبل، تعداد خیلی بیشتری بازی میتونن بسازن، خیلی چیزهای دیگه رو هم میشه دید :D اسپنسر اشتباه هم داشته قطعا، برای خود من، بزرگ ترین اشتباهش بستن Lionhead بود، اونم با اینکه میدونست مشکلات Fable Legends تقصیر استودیو نیست، ولی کارهای مثبتی که انجام داده به مراتب بیشتر هست. از اون مهم تر اینکه کارهای اساسی انجام داده و سعی داره همه چیز رو از پایه درست کنه، روند کاریش خیلی خوب بوده تو این مدت ولی خب مثل همیشه برای دیدن نتیجه کار باید منتظر موند و خروجی های استودیوهای جدید و استودیوهای قبلی و همین طور کیفیت کنسول نسل بعد مایکروسافت رو دید.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
بازی های مایکروسافت از همون Xbox Original کم و بیش برای PC هم می اومدن، از هیلو بگیر تا گیرز و فیبل و کلی بازی دیگه. شروع کننده این حرکت اسپنسر نبوده، هر چند این بابا دیگه کار رو یکسره کرد و از دم هر چی میسازه برای PC هم میده :D بله کارنامه یه نفر رو باید همه جاش رو نگه کرد، باید Game Pass رو هم دید که یکی از بزرگ ترین و بهترین قابلیت هایی هست که تو صنعت گیم وجود داشته، باید Xbox One X رو هم دید که خیلی از گیمرهای جریان اصلی که از Xbox One ناامید شده بودن رو دوباره به آینده Xbox امیدوار کرد، باید دید مایکروسافتی که 3 یا 4 تا استودیو خوب داشت، الان 7 یا 8 تا استودیو خوب داره و مسلما این استودیوها نسبت به قبل، تعداد خیلی بیشتری بازی میتونن بسازن، خیلی چیزهای دیگه رو هم میشه دید :D اسپنسر اشتباه هم داشته قطعا، برای خود من، بزرگ ترین اشتباهش بستن Lionhead بود، اونم با اینکه میدونست مشکلات Fable Legends تقصیر استودیو نیست، ولی کارهای مثبتی که انجام داده به مراتب بیشتر هست. از اون مهم تر اینکه کارهای اساسی انجام داده و سعی داره همه چیز رو از پایه درست کنه، روند کاریش خیلی خوب بوده تو این مدت ولی خب مثل همیشه برای دیدن نتیجه کار باید منتظر موند و خروجی های استودیوهای جدید و استودیوهای قبلی و همین طور کیفیت کنسول نسل بعد مایکروسافت رو دید.
نه دیگه دوران 360 نمیومدن. دقیقا تو دوران اوج اکس باکس. روند اومدن بازی ها روی پی سی دقیقا از زمانی متوقف شد که مایکرو رقابت رو جدی گرفت البته من فکر میکنم اسپنسر هم بی تقصیره این سیاستا از سمت نادلا میاد. منظور من بیشتر این روند هست تا شخص خود اسپنسر

نکته بعدی هم من هیچوقت نفهمیدم x چه گلی بوده که ایشون به سر ما زده. اینکه شما بیای بعد رقیبت و قیمت بالاتر کنسول قوی تر بدی چه افتخاری درش هست
در زمینه ی امید دادن به شما هم که خوب تو رو خدا مارو نخندونید. شما هیچوقت امیدتونو از دست ندادید. یعنی X نبود که چه عرض کنم. کل بخش اکس باکس رو هم اسپنسر به ایتام ردموند بخشیده بود شما هنوز امید داشتین. خداییش خیلی امید دارین همیشه من تحسینتون میکنم :D
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
نه دیگه دوران 360 نمیومدن. دقیقا تو دوران اوج اکس باکس. روند اومدن بازی ها روی پی سی دقیقا از زمانی متوقف شد که مایکرو رقابت رو جدی گرفت البته من فکر میکنم اسپنسر هم بی تقصیره این سیاستا از سمت نادلا میاد. منظور من بیشتر این روند هست تا شخص خود اسپنسر
تعدادشون کمتر شده بود ولی باز کم و بیش می اومدن، مثل Gears 1 یا Mass Effect (فکر کنم حق انتشارش ۵ سال برای مایکروسافت بود)، یا Fable 3 و بازی های دیگه ای مثل Alan Wake و ... البته اگه این نسل هم مایکروسافت رقابت نزدیکی داشت احتمال اینکه کل بازی هارو برای پی سی بده کم بود مسلما. ولی خب یه سری جنبه های مثبت واسه مجموعه ایکس باکس هم داره این قضیه، که در نهایت ختم میشه به همون قضیه خرید استودیو و تمایل بیشتر استودیوها به زیرمجموعه شدن.
نکته بعدی هم من هیچوقت نفهمیدم x چه گلی بوده که ایشون به سر ما زده. اینکه شما بیای بعد رقیبت و قیمت بالاتر کنسول قوی تر بدی چه افتخاری درش هست
در زمینه ی امید دادن به شما هم که خوب تو رو خدا مارو نخندونید. شما هیچوقت امیدتونو از دست ندادید. یعنی X نبود که چه عرض کنم. کل بخش اکس باکس رو هم اسپنسر به ایتام ردموند بخشیده بود شما هنوز امید داشتین. خداییش خیلی امید دارین همیشه من تحسینتون میکنم :D
وان ایکس هر چی که نداشت، حداقل یه کاری کرد که امثال شما دیگه مجبور شدید جملات تکراری و بعضا خنده دار مایکروسافت دیگه قراره تولید کنسول رو بزاره کنار و بره ور دست سگا و ... رو بزارید کنار، والا :D امید داشتن هم قطعا بهتر از هیتر بودن هست. یعنی اومدی دو تا کامنت منطقی و بدون ترول بدی و یه بحث رو جلو ببری، ولی دیگه تو سومی نتونستی :)) :D
 
آخرین ویرایش:

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
مایکروسافت جدید،سیاست های یکسانی رو در تمامی بخش هاش در پیش گرفته و شخص اسپنسر و بخش ایکس باکسم از این قاعده مستثنا نیستند.
هرکس دیگه ایم غیر اسپنسر مدیریت رو در دست بگیره باید در راستای این سیاست جدید پیش بره پس کنار رفتن یا نرفتن اسپنسر تفاوت زیادی بوجود نمیاره.
مایکروسافت جدید دیگه به انحصار گرایی اعتقادی نداره و دوس داره همه از سرویسایی که ارائه میده استفاده ببرند.چون قاعدتا مشتری بیشتر سود بیشتر رو به همراه داره
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
مایکروسافت جدید،سیاست های یکسانی رو در تمامی بخش هاش در پیش گرفته و شخص اسپنسر و بخش ایکس باکسم از این قاعده مستثنا نیستند.
هرکس دیگه ایم غیر اسپنسر مدیریت رو در دست بگیره باید در راستای این سیاست جدید پیش بره پس کنار رفتن یا نرفتن اسپنسر تفاوت زیادی بوجود نمیاره.
مایکروسافت جدید دیگه به انحصار گرایی اعتقادی نداره و دوس داره همه از سرویسایی که ارائه میده استفاده ببرند.چون قاعدتا مشتری بیشتر سود بیشتر رو به همراه داره
خب چرا کنسول میسازه و استودیو میخره؟ بیاد همین گیم پس رو برای همه پلتفرم ها بده، به جای هزینه زیاد برای خرید استودیو و تولید بازی هم بره قرارداد ببنده تا بازی های بیشتری بیان رو سرویس، دیگه چرا اینقدر خودشون رو اذیت میکنن؟ :D یه بخشی از حرف هات درسته محمد جان ولی نتیجه گیری کلی که کردی اشتباهه.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
@Frobary

والا دیگران رو نمیدونم ولی من با خود تو در این مورد بحث کردم و خیلی روشن گفتم که تولید کنسول مثل بخش سرفیس اولویت مایکرو نیست ولی تا زمانی مشتری داشته باشه تولید میشه. حتما یه روزی تولیدش متوقف میشه منتها اون روز روزیه که مشتری نداشته باشه. مشخصا مایکرو براش گیم پس مهمه و مطمئن باش اگر سونی و نینتندو زیر بارش برن از خداشه کنسول تولید نکنه این بخشو بسپره به اونا و صرفا اشتراک بفروشه

منتها متاسفانه مثل همیشه همه ی کاربرا به جای اینکه جداگونه باهاشون بحث بشه تو دسته ی سونی فن و مایکروفن قرار میگیرن و چون یکی این حرفو زده انگار همه گفتن.
 

Zeroslaam

کاربر سایت
Oct 8, 2019
5
@Frobary

والا دیگران رو نمیدونم ولی من با خود تو در این مورد بحث کردم و خیلی روشن گفتم که تولید کنسول مثل بخش سرفیس اولویت مایکرو نیست ولی تا زمانی مشتری داشته باشه تولید میشه. حتما یه روزی تولیدش متوقف میشه منتها اون روز روزیه که مشتری نداشته باشه. مشخصا مایکرو براش گیم پس مهمه و مطمئن باش اگر سونی و نینتندو زیر بارش برن از خداشه کنسول تولید نکنه این بخشو بسپره به اونا و صرفا اشتراک بفروشه

منتها متاسفانه مثل همیشه همه ی کاربرا به جای اینکه جداگونه باهاشون بحث بشه تو دسته ی سونی فن و مایکروفن قرار میگیرن و چون یکی این حرفو زده انگار همه گفتن.
ايني كه كنسول براي مايكرو شاهرگ مالي نيست بر عكس سوني رو نبايد با اهميت نداشتن قاطي كرد.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
@Frobary

والا دیگران رو نمیدونم ولی من با خود تو در این مورد بحث کردم و خیلی روشن گفتم که تولید کنسول مثل بخش سرفیس اولویت مایکرو نیست ولی تا زمانی مشتری داشته باشه تولید میشه. حتما یه روزی تولیدش متوقف میشه منتها اون روز روزیه که مشتری نداشته باشه. مشخصا مایکرو براش گیم پس مهمه و مطمئن باش اگر سونی و نینتندو زیر بارش برن از خداشه کنسول تولید نکنه این بخشو بسپره به اونا و صرفا اشتراک بفروشه

منتها متاسفانه مثل همیشه همه ی کاربرا به جای اینکه جداگونه باهاشون بحث بشه تو دسته ی سونی فن و مایکروفن قرار میگیرن و چون یکی این حرفو زده انگار همه گفتن.
فکر کنم بدونی تولید کنسول چه هزینه وحشتناکی داره، از اول کار و تیم تحقیق و توسعه بگیر تا انتهای کار که باید کنسول برسه دست مشتری. وقتی اولویت کار نباشه نمیان این هزینه رو متقبل بشن به این امید که چهار نفر کنسول رو بخرن. این همه هزینه میکنه سر بخش های مختلف و بعدش یه روز سونی و نینتندو زیر بار میرن و مایکروسافت هم همه چی رو تعطیل میکنه و صرفا اشتراک میفروشه؟ به نظرم یه دور دیگه همه جوانب رو در نظر بگیر، بعد دوباره کامنتت رو بخون ببین حرفی که زده منطقی هست یا نه :D
البته تا خوب چی تعریف بشه :D
خب شما برای ما تعریف کن تا متوجه بشیم اوضاع از چه قراره :D از نظر من تو این استودیوهایی که خریدن، Obsidian و Ninja Theory و Playground و Double Fine استودیوهای خوبی هستن، حالا شما قبول نداری دلایلت رو بگو تا متوجه بشیم چرا اینا خوب نیستن :D
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
@Frobary

بله طراحی کنسول هزینه داره. کسی منکرش نیست منتها اگر فرض من رو بپذیریم که گیم پس برای مایکرو مهمه نه کنسول باید این سوال مطرح شه خوب مایکرو گیم پس رو قراره کجا عرضه کنه؟
تا به الان هر جایی که زورش رسیده داده. بمعنای ساده تر پی سی و اکس باکس. خود اسپنسر میگه هدف نهاییشون همه جاست. منتها ازونجایی که بازار پی سی به اندازه کافی ظرفیت نداره و از خیر کنسول نمیتونه بگذره و ازونجایی که فعلا با سونی و نینتندو ظاهرا نتونسته کنار بیاد به اکس باکس نیاز داره. بهمین خاطر هزینشم میده

منتها این دینامیک موجود میتونه تحت یه عامل داخلی یا خارجی بهم بخوره. مثلا همونجور که سونی زیر بار EA Access یا کراس پلی نمیرفت ولی بلاخره رفت گیم پس رو هم رو پلی استیشن بپذیره یا اینکه گیم پس به هر دلیلی بعد مدتی به سوددهی نرسه. اونوقت با توجه به اینکه مایکرو تمام تخم مرغاش رو تو سبد گیم پس گذاشته سر کنسول اکس باکس چی میاد؟ اون زمانی که برای گیم پس خیلی تولید سخت افزار مهم نباشه.

برای سونی و نینتندو سخت افزار و فروشش هدف نهاییست چون فقط با سخت افزاره که میتونن سرویس و بازیاشونو بفروشن. ولی مایکرو خودش رو توی مسیر دیگه ای قرار داده. به این علته که میگم اولویتش نیست.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
@Frobary

بله طراحی کنسول هزینه داره. کسی منکرش نیست منتها اگر فرض من رو بپذیریم که گیم پس برای مایکرو مهمه نه کنسول باید این سوال مطرح شه خوب مایکرو گیم پس رو قراره کجا عرضه کنه؟
تا به الان هر جایی که زورش رسیده داده. بمعنای ساده تر پی سی و اکس باکس. خود اسپنسر میگه هدف نهاییشون همه جاست. منتها ازونجایی که بازار پی سی به اندازه کافی ظرفیت نداره و از خیر کنسول نمیتونه بگذره و ازونجایی که فعلا با سونی و نینتندو ظاهرا نتونسته کنار بیاد به اکس باکس نیاز داره. بهمین خاطر هزینشم میده

منتها این دینامیک موجود میتونه تحت یه عامل داخلی یا خارجی بهم بخوره. مثلا همونجور که سونی زیر بار EA Access یا کراس پلی نمیرفت ولی بلاخره رفت گیم پس رو هم رو پلی استیشن بپذیره یا اینکه گیم پس به هر دلیلی بعد مدتی به سوددهی نرسه. اونوقت با توجه به اینکه مایکرو تمام تخم مرغاش رو تو سبد گیم پس گذاشته سر کنسول اکس باکس چی میاد؟ اون زمانی که برای گیم پس خیلی تولید سخت افزار مهم نباشه.

برای سونی و نینتندو سخت افزار و فروشش هدف نهاییست چون فقط با سخت افزاره که میتونن سرویس و بازیاشونو بفروشن. ولی مایکرو خودش رو توی مسیر دیگه ای قرار داده. به این علته که میگم اولویتش نیست.
خب باز رسیدیم سر خونه اول :D بحث اصلی سر هزینه هست، یه کمپانی مثل مایکروسافت هیچ وقت نمیاد این همه هزینه کنه تا شاید ملت بیان گیم پس رو استفاده کنن. الان دیگه بحث فقط هزینه تولید کنسول نیست، هزینه تولید بازی هم اضافه میشه چون کلی استودیو اضافه کرده تا بازی های بیشتری تولید کنن. ببین با هیچ منطقی جور در نمیاد که یه کمپانی اینقدر به خودش زحمت بده که صرفا گیم پس رو بفروشه، همه اینا تو یه دایره قرار میگیرن، کنسول، بازی و گیم پس و مکمل همدیگه هستن. قرار نیست فقط گیم پس اولویت داشته باشه، خود کنسول از گیم پس هم مهمتره، کنسول باید اینقدری جذابیت داشته باشه که مشتری بره بخره و از گیم پس استفاده کنه، جذابیت کنسول هم بخش زیادیش به بازی هاش بر می گرده. نمی دونم چرا اینا رو جدا از هم در نظر می گیری :D به صورت خیلی ساده، مایکروسافت کنسول عرضه میکنه، بازی میسازه و بازی ها رو از طریق گیم پس عرضه میکنه. الان این مسیر دقیقا همون چیزی هست که سونی و نینتندو دارن میرن، فقط مایکروسافت مدل فروش بازی هاش رو تغییر داده وگرنه چیزی که مشخصه کماکان اولویت اصلی همون کنسول هست، حداقل طی نسل آینده.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خب باز رسیدیم سر خونه اول :D بحث اصلی سر هزینه هست، یه کمپانی مثل مایکروسافت هیچ وقت نمیاد این همه هزینه کنه تا شاید ملت بیان گیم پس رو استفاده کنن. الان دیگه بحث فقط هزینه تولید کنسول نیست، هزینه تولید بازی هم اضافه میشه چون کلی استودیو اضافه کرده تا بازی های بیشتری تولید کنن. ببین با هیچ منطقی جور در نمیاد که یه کمپانی اینقدر به خودش زحمت بده که صرفا گیم پس رو بفروشه، همه اینا تو یه دایره قرار میگیرن، کنسول، بازی و گیم پس و مکمل همدیگه هستن. قرار نیست فقط گیم پس اولویت داشته باشه، خود کنسول از گیم پس هم مهمتره، کنسول باید اینقدری جذابیت داشته باشه که مشتری بره بخره و از گیم پس استفاده کنه، جذابیت کنسول هم بخش زیادیش به بازی هاش بر می گرده. نمی دونم چرا اینا رو جدا از هم در نظر می گیری :D به صورت خیلی ساده، مایکروسافت کنسول عرضه میکنه، بازی میسازه و بازی ها رو از طریق گیم پس عرضه میکنه. الان این مسیر دقیقا همون چیزی هست که سونی و نینتندو دارن میرن، فقط مایکروسافت مدل فروش بازی هاش رو تغییر داده وگرنه چیزی که مشخصه کماکان اولویت اصلی همون کنسول هست، حداقل طی نسل آینده.
خوب من فکر میکنم تو برنامه هایی که مایکرو برای گیم پس داره رو دست کم گرفتی مصاحبه های اسپنسر و نادلا رو بخون دارن صحبت از دومیلیارد پلیر میکنن. البته اگر فکر میکنی این رقم چرت و پرته منم کاملا باهات موافقم و فکر میکنم همچین خبرایی نیست. ولی در هر صورت چیزیست که دارن میگن. مسلما هدفشون خیلی بزرگتر از صرفا کنسوله.
قراره هر وسیله ای که بتونه بازیها رو نیتیو اجرا کنه بازیها مستقیما روش اجرا شن و دیوایسایی هم که نمیتونن Xcloud ساپورتشون کنه هدف نهایی اینه که شما در هر نقطه ای از کره ی زمین و با هر وسیله ای بتونی به گیم پس دسترسی داشته باشی.

حالا واقعا تو فکر میکنی شرکتی که همچین افق وسیعی داره دلشو خوش کرده به 46.9 میلیون اکس باکسی که فروختن؟
اکس باکس فقط جزیی از یه تصویر بزرگتره که هر جا لازمش نداشته باشن سرشو میبرن. همونجور که تا به حال با سیاستایی که داشتن نشون دادن براشون خیلی مهم نیست
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
خب شما برای ما تعریف کن تا متوجه بشیم اوضاع از چه قراره :D از نظر من تو این استودیوهایی که خریدن، Obsidian و Ninja Theory و Playground و Double Fine استودیوهای خوبی هستن، حالا شما قبول نداری دلایلت رو بگو تا متوجه بشیم چرا اینا خوب نیستن
Playground کارش درسته.

ولی اون شرکتا مثل شرکتا کمپانی‌ها دیگه چه نیتندو چه سونی
جریان ساز نیستن.
 
  • Like
Reactions: SPILL

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
یه نفر که پیدا شده و فهمیده مشکل ایکس باکس کجا هست، بره؟

مشکل ایکس بوکس فن هاشن. تا زمانی که هرچی میزارن جلوتون بگید به به چه چه وضع همینه و هیچ تغییری ایجاد نمیشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر