خبر رسمی مایکروسافت 1900 نفر از کارمندان خودش در Xbox, Zenimax و اکتیویژن رو اخراج خواهد کرد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
تازه این نسخه جدیدی که احتمالا حول محور جنگ خلیج فارس و اینا جریان داره، عمده پروسه تولیدش قبل از خریده شدن اکتیویژن طی شده و اوضاعشون اینه.
این وضع اسفناک مدیریتی مایکروسافت و کم کردن خرج و مخارج و اخراج و کنسل کردن پروژه‌ها تازه از COD بعدی خودشو نشون میده که از الان میشه فهمید با چه چیزی قراره طرف باشیم. قطعا گیم پس یه افزایش قیمت تپل میخوره و تیمهای سازنده کال افم یا به شدت کوچیک میشن یا حتی ممکنه استودیویی مثل اسلج‌همر کلا تعطیل بشه.
از اونورم بلیزارد قطعا این رفتن‌ها و اخراجی‌ها به ضررش میشه و ممکنه رو آینده دیابلو ۴ و ساخت اکسپنشن‌هاش تاثیر بذاره.
یادش بخیر قرار بود مایکروسافت به عنوان ناجی وارد میدون بشه و IPهای مرده رو زنده کنه. منتهی زد همون چیزایی که باقی مونده بود هم به فنا داد. با این وضع بعیده دیگه کسی حاضر باشه چه به عنوان ناشر چه سازنده مستقل زیر پرچم جایی بره که رقابت تنگاتنگی با امبریسر برا بیکار کردن افرادش داره.
آبروریزیه که دلقکی مثل اسپنسر همین چندماه پیش رفته بود وسط جمعیتی که خیلیاشون الان بیکارن و بهشون وعده وعید دروغ میداد.
 
Blizzard Cancels Big New Game After Six Years of Development

بازی 6 سال در دست توسعه بوده و قرار بوده یچیزی تو مایه های ماینکرفت و rust باشه و یه تیمی با بیش از 100 نفر شروع کردن( که قطعا زیاد شدن) و قرار بوده کم باگ باشه به نسبت بقیه.
موتور بازی آنریل قرار بوده باشه که میرن سمت synapse که یه موتور داخلی بوده برا توسعه بازیای موبایلی و بازی مشکل میخوره و طبق گفته ها، سالها تا عرضه فاصله داشته
The maker of many hit games, including World of Warcraft and Diablo IV, has mostly focused on its large, existing franchises. But in recent years, the company made a big investment in Odyssey, building up a team of more than 100 people to develop it. The game, set in a new universe, was in development for more than six years and outlasted many other Blizzard incubation projects. Now, the future of such efforts outside of existing franchises is uncertain.

In a statement, Blizzard spokesman Andrew Reynolds said the game’s development had ended “as part of a focus on projects that hold the most promise for future growth” and that the company would “move some of the people on the team to one of several exciting new projects Blizzard has in the early stages of development.”

Odyssey started in 2017 as a pitch from Craig Amai, a Blizzard veteran who worked on World of Warcraft. It was conceived as a survival game, like Minecraft and Rust, but with more polish and fewer bugs. In subsequent years, the team working on the game expanded, and it was announced publicly in 2022 as the company began hiring more staff.

Despite the additional resources, the project struggled largely due to technical issues surrounding the engine, or the suite of tools and technology that developers use to construct a game, according to people familiar with the process. Odyssey was originally prototyped on the popular Unreal Engine, from Epic Games Inc., but Blizzard executives decided to switch, in part, because it wouldn’t support their ambitions for vast maps supporting up to 100 players at once.

Blizzard instead directed the Odyssey team to use Synapse, an internal engine that the company had originally developed for mobile games and envisioned as something that would be shared across many of its projects. But that led to significant problems as the technology was slow to coalesce, and Odyssey’s artists instead spent time prototyping content in the Unreal Engine that they knew would have to be discarded later, said the people.
اندرو رینولدز هم گفته که بازی بخاطر توسعه عناوینی که احتمال موفقیت بالا دارند تعطیل شد.
________
اپل اجازه داده به نرم افزارهای کلود گیمینگ که تو ios فعالیت کنند و با این شرایط ماکرو میتونه نرم افزارهای خودشو به صورت مستقیم اجرا کنه

Apple opens App Store to game streaming services
________________

جز کوردن یه مطلب گفته به نقل از منابع که یه مقدار، تاریخ گذشته هست

2024-01-25_23-55-25.jpg

که ماکرو برای فروش فیزیکی با green art gaming قرارداد بسته و این روند ادامه داره.افزایش نرخ حمل و نقل و کاهش فروش فیزیکی و مالیات از دلایلشه که باعث شده فروشگاههای game و ebay هم فروش فیزیکی رو کنار بزارن و شایعات والمارت هم به گوش میرسه.
__________________
2024-01-26_0-38-50.jpg

شرط بسته بلیزکانم میبنده ولی کوییک کان رو نبست، شاید با هم بستشون.
 

Attachments

  • 2024-01-25_23-55-25.jpg
    2024-01-25_23-55-25.jpg
    77.6 KB · مشاهده: 16
از کانال Moon media:

🔳 دلیل کنسل شدن عنوان سروایول بلیزارد به نام Odyssey از زبان جیسن شرایر.

▫️تیمی با بیش از ۱۰۰ نفر از سال ۲۰۱۷ شروع به کار بر روی این عنوان کردند، ایده اولیه این پروژه را آقای Craig Amai یکی از افراد کار کشته بلیزارد که بر روی بازی World of Warcraft کار کرده بود داد، بازی قرار بود شبیه به عناوین Minecraft و Rust باشد اما بسیار پولیش شده و باگ کمتری داشته باشد، طی سال‌های بعد افراد بیشتری جذب این پروژه شدند و در سال ۲۰۲۲ این عنوان معرفی شد و در همین حال افراد بیشتری نیز استخدام شدند.

▪️با اینکه افراد بسیاری بر روی این عنوان کار میکردند و منابع کافی در اختیارشان بود، اما به دلیل مشکلات تکنیکی موتور بازی سازی به بن بست میخوردند، این بازی در ابتدا قرار بود از انریل انجین برای ساخت آن استفاده شود اما مدیران بلیزارد تصمیم گرفتند آن را تغییر بدهند چرا که به نظر آنها انریل انجین توانایی پشتیبانی از مپ‌های وسیع بازی که ۱۰۰ نفر بازیکن را ساپورت کند نداشته است.

▫️بلیزارد تصمیم گرفت موتور Synapse را جایگزین انریل انجین بکند، یک موتور داخلی این شرکت که برای ساخت بازی موبایل از آن استفاده میشد و تصمیم بر این بود که از این موتور بین چندین پروژه استفاده کنند، اما کارکنان بلیزارد به دلیل کندی این موتور کار با آن را مشکل میدانستند و حتی نمونه‌های اولیه محتوای تولید شده را ابتدا در انریل انجین میساختن با اینکه می‌دانستند در انتها بی استفاده میماند.

▪️با نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بسیاری از کارکنان بلیزارد امیدوار بودند که بتوانند ادامه ساخت Odyssey را به انریل انجین انتقال دهند. طی یک مصاحبه با آقای Ybarra در ماه نوامبر در بلیزکان ایشان اشاره کردند که شرکت مایکروسافت به آنها آزادی عمل کامل در استفاده از تکنولوژی دل خواهشان را داده است بدون نیاز به اجازه از افراد رده بالا شرکت.

▫️با تمامی این چالش‌ها پروژه Odyssey در حال پیشرفت بود، کسانی که نسخه اولیه آن را تجربه کردند بسیار آن را لذت بخش دانستند و پتانسیل آن را در بازار عناوین سروایول بسیار بالا دانستند، اما این عنوان همچنان چندین سالی تا تکمیل شدن فاصله داشت، در بازه‌ای بلیزارد تعداد افراد تیم را بسیار افزایش داد تا بتوانند بازی را در سال ۲۰۲۶ عرضه کنند اما باز هم بسیاری از کارکنان آن را محتمل نمی‌دانستید.

▪️در نهایت این پروژه کنسل شد و بلیزارد اعلام کرد که موتور Synapse آماده استفاده در ساخت بازی نیست.

منبع: بلومبرگ
 
اگه بازیهای این چند وقته اکتی بلیز رو در نظر بگیریم باید شکر کنن که کل شرکت و تخته نکردن.
Diablo-overeatch-cod و چنتا بازی ریز و درشت دیگه که هیچکدوم نتونستن در حد و اندازه نسخه های قبلی خودشون ظاهر شن.


اینکه ماکروسافت چند هزار نفر رو اخراج کرده که گیمپس سره پا بمونه،دقیقا کجای این داستان سرش به شما میخوره که ناراحتی؟
اگه نگران وضعیت اکتی و کارکنان اکتی بلیزارد شدین میتونین با شمع روشن کردن تو بالکن خونتون اعتراضتون رو به گوش همه دنیا برسونین.
 
اینکه ماکروسافت چند هزار نفر رو اخراج کرده که گیمپس سره پا بمونه،دقیقا کجای این داستان سرش به شما میخوره که ناراحتی؟
اگه نگران وضعیت اکتی و کارکنان اکتی بلیزارد شدین میتونین با شمع روشن کردن تو بالکن خونتون اعتراضتون رو به گوش همه دنیا برسونین.

دوست عزیز کار از شمع روشن کردن گذشته. مشعل لازم داریم.:D
20240126_104545.jpg
 
اگه نگران وضعیت اکتی و کارکنان اکتی بلیزارد شدین میتونین با شمع روشن کردن تو بالکن خونتون اعتراضتون رو به گوش همه دنیا برسونین.
نگرانتر از شما نیستیم که برای کنسلی مولتی لست نصفه شب اومدید تو خیابون و پلاکارد اعتراضی علیه جنایتهای ناتی داگ دست گرفته بودید.
فعلا شما شمع روشن کن که ناجی صنعت گیمتون برا آوردن COD رو سرویسش مسبب بیکاری حدود ۲ هزار نفری شده که تازه اول کاره و بیشترم میشه. :-j
ناجی صنعت گیم با وعده وعید های دلقکی به اسم اسپنسر جشن و پایکوبی آخر سال گرفت و به ۳ ۴ ماه نکشید ۸درصد کارکنای کمپانیشو فرستاد خونه و زحمت ۶ ساله بلیزاردم زد کنسل کرد.
اینا اگه مدیریت بلد بودن، بجا دلقک بازی وضعیت استودیویی مثل ۳۴۳ مثل الانش نمی‌بود. وای به حال اکتیویژن و بلیزارد و امثالهم که اینا بخوان مدیریتشون کنن. وای به حال صنعتی که اینا بخوان ناجیشون باشن :))
 
آخرین ویرایش:
اگه بازیهای این چند وقته اکتی بلیز رو در نظر بگیریم باید شکر کنن که کل شرکت و تخته نکردن.

خوب اگه انقدر وضع خرابه حضرات آیات از کمپانی مورد علاقه شما واسه چی رفتن 69 میلیارد دلار پول دادن ناشری رو بخرن که از فرط آشغال بودن بازی هاش مستحق تخته شدن بوده؟

این اخراج ها یه دلیل ساده داره، کاهش هزینه های تولید. مایکروسافت برای بالانس نسبت بین درآمد/هزینه مجبوره اینکارو بکنه. اولی نبوده، آخری هم نیست. کلی تعدیل نیرو دیگه این مدلی هم خواهیم داشت. برای توجیه اش افسانه سرایی نکنید. که نمیدونم CoD و OW و Diablo و WoW و ... از دم آشغال بودن و اصلا باید همشون رو اعدام میکردن و تازه مایکروسافت لطف داشته دو هزار تا رو اخراج کرده و به بقیه عفو رهبری زده تا چند صباحی به حیات ادامه بدن و....

===

در کل برای من که چیز عجیب غریبی نیست. وقتی شرکتی مثل مایکروسافت که علی رغم داشتن این همه پول و سرمایه گزاری و قدرت نرم افزاری، تو رقابت کنسولی همیشه آخره و دقیقا نشون میده به شدت ضعف مدیریت داره میاد با تکیه بر همون پول بی کران یهو فله ای ان تا استدیو و ناشر بزرگ رو میخره میکنه زیر مجموعه اش، نباید انتظار معجزه داشت. مدیریت همونه و بزرگ شدن و تصاحب بازار هم نمیتونه ضعف های اصلی مایکروسافت رو پوشش بده. در نتیجه قرار نیست مطابق با تصورات فن هاشون Xbox یهو به پشتوانه این همه IP که با علاقه لیست میکنن و از اعداد حاصله وفور لذت رو میبرن بشه برترین برند بازار و باقی رقبا رو کله کنه، یعنی همون چیزی که مدیران مایکروسافت هم توهمش رو داشتن، پول خرج کنیم سونی کله شه، بلکه اون مجموعه های جدید هستن که تحت تاثیر این مدیریت فوق جذاب و فوق حرفه ای به فنا میرن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or