خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
کوروش عزیز چی میگی دقیقا آخه :D

از کی تا حالا تنها معیار موفقیت بازی شده تعداد پلیر همزمان استیم آخه:D

فورتنایت و اپکس و .... پلیر بیشتری دارن ولی تیم توسعه و پشتیبانی خیلی بزرگتری هم دارن

ممکنه هزینه تبلیغات و مارکتینگ خیلی بالاتری هم داشته باشه

خلاصه که sea of thieves بازی موفقی هست و rare هم عملکرد خوبی توی پشتیبانی از بازی داشته

اینم در نظر بگیر که ژانر بازی مثل شوتر همه پسند نیست و این حجم از پلیر بازی فوق العاده موفقیت بزرگی هست


در مورد یه سری بازی مثل fable و hellblade 2 و gears و halo و چند تا ip دیگه هم حرف زدی و گفتی نشونه عدم توانایی مدیریت مایکروسافت:blink:

من نمیدونم halo مشکلش چیه ما خبر نداریم؟

چون پلیر هاش کاهش داشته یعنی فیل اسپنسر بلد نیست مدیریت کنه؟:D

کلا بازی های سرویس محور همش در حال کاهش و افزایش پلیر هستن و هیلو هم مثل بقیه

یا hellblade 2 که در حال ساخته و مشکلش چیه که تقصیر فیل اسپنسر باشه

فیبل که فقط گفتن در حال ساخته و اینو دیگه چرا اسمش میاری وسط:D

یا میای turn 10 میکوبی و اونور گرن توریزمو چه شاهکاری تونسته خلق کنه زیر نظر فوق مدیر جیم رایان ما خبر نداریم؟؟؟؟

بازی روی ps5 داره نه فیزیک درست حسابی داره نه گرافیک خاصی :D

کلا آدم نمیدونه کدوم قسمت حرف های بی پایه اساس تو رو جواب بده:D
قطعا در حد خودش موفق
اگه معیار تعداد پلیر همزمان استیم باشه که با 20 هزار پلیر در حد C
با کنسول اصلا 3 برابر این با 60 هزار پلیر در حد B

hellblade 2 کی معرفی شد ؟ سال 2019 :)) یه بازی شبیه ساز پیاد روی
gears یه زمانی در حد GOW محبوب بود با مدیریت بی نظیر مایکروسافت به اینجا رسیده , هیچی نیست ؟
halo که یه زمانی بزرگتر از COD با مدیریت بی نظیر مایکروسافت به اینجا رسیده , هیچی نیست ؟

کاهش و افزایش پلیر ؟ افزایش کجاست ؟ سقوط ازاد
1679382161527.png
GT7 بهترین و موفق ترین ریسینگ شبیه ساز دنیاست
Gran Turismo 7 to Host Olympic Esports Series 2023 Motor Sport Event
فیزیک :)) بخش انلاین ریسینگ شبیه ساز بازی کردی ؟ اگه با هر تصادف ماشین تخریب بشه / از مسیر خارج بشه / سرعت ماشین کم و زیاد بشه که 5 دقیقه هم نمی شه بازی تحمل کرد :))

خوب منم منظورم همین ـه نگفتم که فقط سود خالص IP (اصلا کل اینکه سونی و ماکروسافت به عنوان پلتفرم هولدر میتونن این مدلی ریسک کنن به خاطر گسترش یوزر بیسـشون ـه و در کنارش از ترد پارتی ها میخورن) اینو تقریبا همه روش اتفاق نظر دارن . ماکرو تو این معامله عملا داره جور وابستگی سونی به اکتی و IP کاد رو میکشه پس 10 سال قراردادی که ماکرو با سونی میخواد ببنده رو هم باید لحاظ کنیم . بقیش اولا به خود سونی بستگی داره که چقدر بخواد سر کیسه رو واسه این IP شل کنه (بهونش واسه انحصار سرویس گیم پس) دوما چقدر بتونه تو پر کردن جای کاد با چند تا IP موفق عمل کنه .


میگم تو بلند مدت ماینکرفت رو اونجوری هندل کرده میگی نه قبول نیست یـ پروژه AR دد کرده بقیشون هم نتونستن اندازه ماینکرفت جاگرنات بشن میگی مگه ماکرو ماینکرفت رو خلق کرده میگم بحث سر IP کاد بود که میخواد بخره چون یـ IP جاگرانات قبلا خریده و مثل بچه آدم هندلش کرده اینجا هم همون ـه باز یـ حرف دیگه میزنی بقیه پروژه ها رو هم آره خوب ماکرو هیچ دخلی توشون نداشت همینجوری سفارش داده تحویل گرفت . هر بازی سرویس محوری هم که اندازه فورتنایت نشه ولو اینکه 10 سال براش کانتنت در نظر گرفته باشن اصلا رشد نکرده (ماکرو راضی پلیرا هم راضی کاربر بازیسنتر ناراضی) .

به سلامتی ماکرو هرچی IP زود معرفی کرده و هنوز تو پروداکشن هستن رو چپ و راست داری میبری تو لیست مدیریت های افتضاحت اونو دیگه نمیدونم چی بگم !!! ماکرو باید همه رو راش میداد (یـ زمانی قرار بود به خاطر گیم پس از زمان ساخت و بودجشون بزنه !!) البته به شما باشه ریبوت کردن جفت پروژه های سانتا مونیکا و ساکرپانچ که کلی خرج رو دست سونی گذاشت رو جزو هوشمندی سونی میدونی ولی اگه ماکرو میاد از سر نا پختگی مثل ناتی داگ و ساکر پانچ سه چهار سال قبل انتشار تو مراحل Pre Production بازیاش رو معرفی میکنه میشه مدریت ضعیف !!! سونی در بهترین حالتش چند تا سینگل پلیر هوی هیتر داستانی داره که وجه تمایزش رو با ماکرو مشخص میکنه حالا حالا ها هم ماکرو باید بدوعه تا بتونه به هوی هیتر های سونی برسه ولی این بازم به این معنی نیست که هرچی اومد زیر دست ماکرو قرار نابود بشه . از طرف دیگه هم هرچی اومد زیر دست ماکرو قرار نیست متای سبز بگیره همون جور که سونی داره کمیت رو به کیفیت ترجیه میده و با صغیر و کبیر داره قرارداد میبنده .

جیم رایان در بهترین حالتش یـ مدیری ـه که از ریسک کردن و تغییر نمیترسه هرچی هم الان داره مدیون همون مدیرهای قبلی که پایه و اساس استدیو های فرست پارتی سونی رو بنا گذاشتن . اینی که از تغییر نمیترسه رو من بارها ازش تعریف کردم حالا اینکه در آینده چقدر موفق میشه رو باید وایسیم و ببینیم .
شوخی می کنی ؟
cod که هر سال به اندازه 2 تا بازی AAA محتوا داره / 10 تا استودیو همزمان روش کار می کنن / بودجه هر نسخه 300 میلیون و کل ip بیش از 500 میلیون دلار در سال با ماینکرفت مقایسه می کنی ؟
تغییرات 10 سال گذشته ماینکرفت زیر نظر مایکروسافت به اندازه تغییرات سالانه cod هست ؟ نیست
3 بازی ماینکرفت نشانه مدیریت ابر فاجعه است , یه ابر ip دارن که توان گسترش اش ندارن

cod ماینکرفت نیست که 10 سال بدون تغییر ادامه پیدا کنه
cod هر سال به اندازه 3 تا بازی AAA محتوا جدید می خواد

تعداد پلیر و روند sea of thieves مشخص
1679383274723.png

در حدی مدیریت شاهکار که استودیو AAA اجاره می کنن تا بازی فرست پارتی بسازن
https://gamerant.com/eidos-montreal-xbox-new-fable-game/
Perfect Dark Had a Bumpy Road, Will Release at Least One Year after Tomb Raider, Says Insider

نا پختگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فیل اسپسنر از سال 2009 رهبر استودیو ها بوده ( خود فیل اسپنسر در اون لحظه تاریخی قیمت one اعلام کرد ) از 2014 رییس بخش xbox :)) بعد از 9 سال ته دیگ اش هم ذغال شده
مگه e3 2021 هم Contraband و The Outer Worlds 2 ( تریلری که رسما می گفت بازی در مرحله Pre Production :)) چیزی برای نمایش نداریم ) رونمایی نکردن ؟

بیشترین رکورد معرفی تا عرضه سونی 3.5 سال TLOU P2

هرچی هم الان داره مدیون همون مدیرهای قبلی که پایه و اساس استدیو های فرست پارتی سونی رو بنا گذاشتن ؟
زمانی که جیم رایان اومد سونی کلا 9 تا استودیو داخلی داشت :-??فقط 4 تا از این استودیو ها چنین ساختاری داشتن
مدیریت قبلی از سال 2014 تا پایان کار حتی یک استودیو نخریدن :-??حتی یه ip شوتر هم سرمایه گذاری نکردن :-??پر سود ترین بازار دنیا رو رها کردن
حتی بخش انلاین سونی هم فروختن =))

Sony Online Entertainment sold off by Sony, renamed Daybreak Game Company

جیم رایان به سرعت خرید استودیو ها رو شروع کرد
با گسترش xdev ساختار بازی سازی ps متحول کرد
ساخت بازی شوتر / سرویس محور / انلاین شروع کرد
بخش موبایل شروع کرد
اقتباس TV / سینما IP ها رو شروع کرد ( نتیجه اش هم امروز مشخص )
با قرارداد ها ثرد پارتی ضعف های بزرگ ps جبران کرد
تاثیر خرید بتزدا رو 3 سال به تاخیر انداخت
حتی یه لحظه تسلیم فشار عظیم رسانه ای مایکروسافت نشد که هیچ اختلاف بیشتر هم کرده
 
آخرین ویرایش:
کوروش عزیز چی میگی دقیقا آخه :D

از کی تا حالا تنها معیار موفقیت بازی شده تعداد پلیر همزمان استیم آخه:D

فورتنایت و اپکس و .... پلیر بیشتری دارن ولی تیم توسعه و پشتیبانی خیلی بزرگتری هم دارن

ممکنه هزینه تبلیغات و مارکتینگ خیلی بالاتری هم داشته باشه

خلاصه که sea of thieves بازی موفقی هست و rare هم عملکرد خوبی توی پشتیبانی از بازی داشته
جدا از تیم های توسعه بزرگتر و تبلیغات وسیعتر یه مورد دیگه هم وجود داره،
sea of thieves رایگان نیست
 
مایکروسافت به دنبال نابودی صنعت گیم است :))
Sea of Thieves در حد C :))
Halo نابود شده :))
مدیریت مایکروسافت فاجعه است :))
جیم رایان ناجی صنعت است :))
Hellblade 2 شبیه ساز پیاده روی است :))
Gran Turismo 7 بهترین ریسینگ شبیه ساز است :))
سونی تاثیر خرید بتزدا رو 3 سال به تاخیر انداخت!!! :))

امیدوارم این کامنت هم محتوا و رفتار نامناسب تشخیص داده نشود.بنده فقط کامنت های یک نفر دیگر که توی همین دو صفحه هست رو کپی کرده ام.
 
Microsoft's EU remedies target only cloud streaming rivals, sources says
رویترز هم تایید کرده اتحادیه ی اروپا نگرانی سونی رو کلا رد کرده و فقط روی کلاود تمرکز کرده
خب پس عملا باید معامله رو تموم شده بدونیم
فقط باید منتظر جواب نهایی اتحادیه اروپا و cma بمونیم
سوالی که واسم پیش اومده اینه که الان که سونی قرارداد ۱۰ ساله رو نپذیرفته تکلیف کالاف دیوتی روی پلی استیشن چی میشه؟ :-?
 
بیشترین رکورد معرفی تا عرضه سونی 3.5 سال TLOU P2
ضمن تبریک سال نو عرض کنم که
جهت یاد آوری
the last guardian در e3 2009 برای ps3 معرفی و در 2016 برای ps4 منتشر شد.

البته در اینکه مدیریت استودیوهای داخلی ماکرو ضعیف هست شکی نیست.

The Last Guardian - Wikipedia
 
خب پس عملا باید معامله رو تموم شده بدونیم
فقط باید منتظر جواب نهایی اتحادیه اروپا و cma بمونیم
سوالی که واسم پیش اومده اینه که الان که سونی قرارداد ۱۰ ساله رو نپذیرفته تکلیف کالاف دیوتی روی پلی استیشن چی میشه؟ :-?

تکلیف سونی معلومه دیگه :D

وقتی قراردادی نباشه مایکروسافت هم کیس به کیس تصمیم میگیره در مورد بازی های اکتیویژن و مخصوصا call of duty :D

حالا با چه کیفیتی بیاد و چقدر محتوا دریافت کنه هم معلوم نیست:D
 
خب پس عملا باید معامله رو تموم شده بدونیم
فقط باید منتظر جواب نهایی اتحادیه اروپا و cma بمونیم
سوالی که واسم پیش اومده اینه که الان که سونی قرارداد ۱۰ ساله رو نپذیرفته تکلیف کالاف دیوتی روی پلی استیشن چی میشه؟ :-?
تکلیف سونی معلومه دیگه :D

وقتی قراردادی نباشه مایکروسافت هم کیس به کیس تصمیم میگیره در مورد بازی های اکتیویژن و مخصوصا call of duty :D

حالا با چه کیفیتی بیاد و چقدر محتوا دریافت کنه هم معلوم نیست:D
راستش من هنوزم نگران cma هستم هر چند اسمیت گفت هر رگلاتوری مغرضانه معامله رو مسدود کنه کا رو به دادگاه می برن،
اما سونی اگه قرارداد رو امضا نکنه تاثیری در تعهدات ماکرو نداره چون این تضمینه که به رگلاتوری ها داده میشه، هدف ماکرو از بستن رسمی قراردادها نشون دادن حسن نیتش هست و در صورت لزوم استفاده در دادگاهه
 
ضمن تبریک سال نو عرض کنم که
جهت یاد آوری
the last guardian در e3 2009 برای ps3 معرفی و در 2016 برای ps4 منتشر شد.

البته در اینکه مدیریت استودیوهای داخلی ماکرو ضعیف هست شکی نیست.

The Last Guardian - Wikipedia
ps3 توان اجرای اون نسخه the last guardian نداشت و کنسل شد :-?? سال 2011 Fumito Ueda هم استودیو ترک کرد
به خاطر علاقه مدیران سونی ( به خصوص شوهی یوشیدا بزرگ ) مراحل ساخت بازی از اواسط 2014 شروع شد / e3 2015 دوباره معرفی شد / در نهایت 6December 2016 عرضه شد

Dreams معرفی توی Playstation Meeting 2013 عرضه فبریه 2020
The Last Guardian معرفی E3 2009 عرضه دسامبر 2016

دروغ های شما تمومی نداره :)
دورغ؟؟؟؟؟؟؟
یه لینک بیار که Playstation Meeting 2013 بازی به نام Dreams معرفی شده باشه :p یک عدد لینک
Playstation Meeting 2013 مدیا مولوکول صرفا یه دمو از ایده های اولیه خودش نشون داد

Dreams اولین بار e3 2015 معرفی شد
E3 2015: Media Molecule's New Game Dreams Lets You Recreate Your, Er, Dreams
عرضه اولیه و بتا Dreams کی شروع شد ؟ 19December 2018
Dreams Beta Release Date Finally Announced - IGN
 
آخرین ویرایش:
خرید شرکت های کوچیک جزیی از DNA مایکروسافته مثلا اگر همین اکتیویژن رو نمی خرید تیک تاک رو می خرید یا می رفت سراغ یکی دیگه نبوغ مدیران فعلی xbox اینه که بالا دستی هاشون متقاعد کردن که توی صنعت بازی خرجش کنن و خوب این فوق العاده است
ظاهرا برنامه خیلی گسترده ای هم دارن نه فقط خرید چن تا ناشر مثلا فروشگاه روی گوشی چیز جالبیه
 
ps3 توان اجرای اون نسخه the last guardian نداشت و کنسل شد :-?? سال 2011 Fumito Ueda هم استودیو ترک کرد
به خاطر علاقه مدیران سونی ( به خصوص شوهی یوشیدا بزرگ ) مراحل ساخت بازی از اواسط 2014 شروع شد / e3 2015 دوباره معرفی شد / در نهایت 6December 2016 عرضه شد


دورغ؟؟؟؟؟؟؟
یه لینک بیار که Playstation Meeting 2013 بازی به نام Dreams معرفی شده باشه :p یک عدد لینک
Playstation Meeting 2013 مدیا مولوکول صرفا یه دمو از ایده های اولیه خودش نشون داد

Dreams اولین بار e3 2015 معرفی شد
E3 2015: Media Molecule's New Game Dreams Lets You Recreate Your, Er, Dreams
عرضه اولیه و بتا Dreams کی شروع شد ؟ 19December 2018
Dreams Beta Release Date Finally Announced - IGN
At Gamescom 2012, Media Molecule announced that they were working on two different projects, with one being Tearaway.[31] Dreams was revealed at PlayStation Meeting 2013, with Evans showing a technical demo onstage, involving three players creating an in-game band
منبع Wikipedia.
E3 2015 معرفی رسمی بازی بود.
Uncharted 4 هم همین بود اولین معرفی اش توی ایونت معرفی PS4 بود با یه Teaser Trailer بعدا تریلر اصلی رونمایی شد.

بعد من گیرم همون 2015 اه تو درست. بازم کماکان داری دروغ می گی. از 2015 تا 2020 می شه حدود 5 سال که از 3.5 سال اه TLOU P2 بیشتره.
 
GT7 بهترین و موفق ترین ریسینگ شبیه ساز دنیاست
Gran Turismo 7 to Host Olympic Esports Series 2023 Motor Sport Event
فیزیک :)) بخش انلاین ریسینگ شبیه ساز بازی کردی ؟ اگه با هر تصادف ماشین تخریب بشه / از مسیر خارج بشه / سرعت ماشین کم و زیاد بشه که 5 دقیقه هم نمی شه بازی تحمل کرد :))

همه کامنت هات یه طرف این یه طرف :D

در واقع گرافیک نمیبرن بالا که موقع مولتی پلیر طرف حواسش پرت جزئیات نشه
فیزیک هم نداره که بازی قابل تحمل بشه
اگه ماشین هم تخریب بشه خب پلیر اعصابش خورد میشه ماشین خط و خش بیفته دیگه

واقعا ممنون که منو آگاه کردی:Praying:
 
منبع Wikipedia.
E3 2015 معرفی رسمی بازی بود.
Uncharted 4 هم همین بود اولین معرفی اش توی ایونت معرفی PS4 بود با یه Teaser Trailer بعدا تریلر اصلی رونمایی شد.

بعد من گیرم همون 2015 اه تو درست. بازم کماکان داری دروغ می گی. از 2015 تا 2020 می شه حدود 5 سال که از 3.5 سال اه TLOU P2 بیشتره.
منبع Wikipedia :))
معرفی رسمی بازی تا عرضه اولیه مشخص ( بازی داستان محور که نیست )

همه کامنت هات یه طرف این یه طرف :D

در واقع گرافیک نمیبرن بالا که موقع مولتی پلیر طرف حواسش پرت جزئیات نشه
فیزیک هم نداره که بازی قابل تحمل بشه
اگه ماشین هم تخریب بشه خب پلیر اعصابش خورد میشه ماشین خط و خش بیفته دیگه

واقعا ممنون که منو آگاه کردی:Praying:
به زبان فارسی نوشتم :)) به کدوم زبان ترجمه کردی که چنین معنایی داشت :))
گفتم اگه نیم ساعت بخش انلاین ریسینگ شبیه ساز بازی می کردی نیازی به توضیح من نبود
فک کن فیزیک واقع گرایانه به بازی اضافه شده
مسابقه شروع می شه و با سرعت 150 تا میخوری به ماشین کناری , چه اتفاقی می افته ؟ 3 تا ملق میزنی و یه دور عقب می افتی :)) به خاطر تصادف ماشین اسیب دیده و کلا دیگه شانسی برای اول شدن نداری :)) کی حاضر چنین بازی بیشتر از نیم ساعت تجربه کنه :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or