خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

bigboss12

کاربر سایت
Dec 22, 2012
163
جنگ با کمپانی با عظمت؟
تخته شدن بخش ایکس باکس؟
تا الان با سری اکس چیکار میکردی که بعد این نمیتونی؟
داریوش صغیر ایز دت یو؟
الان دو ساله بخاطر این خرید به انحصاری رو کنسول نیومده بعدشم بخاطر هزینه هاش قاعدتا چیز دندون گیری قرار نیست بیاد تازه اگه ضرر هنگفتیم که قراره بخش ایکس باکس ببینه به کنار
 
  • Like
Reactions: Nameless King

hamdi113540

کاربر سایت
Jan 25, 2010
2,478
خب شما به نظرت دیگه چه راه حلی هست که اینا قبول کنن؟ اون داستان 10 سال و تا حالا هزاربار گفته و اینا قبول نکردن دیگه. انتخاباش محدودن عملا.
این ها یه سری نگرانی دارن بابت محدود شدن انتخاب و افزایش قیمت. اگر مایکرو قبول کنه که کال آف بصورت مولتی باشه با قیمت برابر روی همه پلتفرم ها فکر نکنم نگرانی دیگه ایی باشه. ولی الان بحث سر مدت زمانیه که قراره مولتی نگه دارن بازیو. اینجور که معلومه با مذاکره قضیه حل میشه. راه حل آخر خرید کل شرکت و فروش ip هست.
 

hamdi113540

کاربر سایت
Jan 25, 2010
2,478
کدوم ناشر نادانی حاضر صرفا ip بدون استودیو ها بخره ؟ 3 سال طول می کشه تا نسخه بعدی ساخته بشه
تنها گزینه مایکروسافت فروش اکتی که اون بعید قبول کنه
خب این پیشنهادیه که cma داده :D.بعد مطمئن باش ip به این بزرگی ،خریدار هم داره .همین T2 بخره با تاسیس چند استودیو میتونه کارو دربیاره. پولدار هم که هستن.
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
Kotick یه حرف خیلی خوبی زد. گفت رگولاتوری ها کلا از صنعت ما چیزی نمی دونن.
راست گفته. نمونه بارزش رو توی این راه حل هایی که CMA گفته می تونید بیینید. بچه ۵ ساله بهتر از اینا راهکار می ده.
بعد این حرفا در حالتی زده می شه که همه تو صنعت می دونن سونی پروردگار انحصار طلبی اه. یعنی از زمان PS3 مدام آمار سونی داره میاد بیرون تا به امروز.
هرجا دستش رسیده یه چیزی کنده گذاشته تو جیب خودش. بعد عزیزان توی CMA نگران این که سونی به سازنده دستور می ده بازیت نباید بیاد روی گیم پس نیستن نگرانن که نکنه COD بعد از ۱۰ سال انحصاری بشه.
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
Kotick یه حرف خیلی خوبی زد. گفت رگولاتوری ها کلا از صنعت ما چیزی نمی دونن.
CMA: این تصاحب باعث می‌شود که مایکروسافت قدرت فوق‌العاده ای در Cloud Gaming به دست بیاورد و در نتیجه مصرف کنندگانی که توانایی خرید کنسول های گران قیمت را ندارند ممکن است آسیب ببیند.



WTF😐😂
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,755
نام
مراد حلیمی
از این پست زیاد گذشته ولی حقیقتا بی ادبیه جواب ندم به هر حال که من رو هم کوت کردی :D
من به عنوان یه فن ماکروسافت که پولامو (که طبعا همگی به سختی در میاریم :D ) خرج خدمات ایکس باکس میکنم و از نسل 360 تا الان پلتفرم اصلیم بوده (از ساعات استفادم روی پی اس ان و لایو مشخصه و حتی این اکانت دوممه و اکانت قبلیم بن شده :D )
و به عنوان کسی که مثل یه تیم فوتبال تعصب پلتفرم مورد علاقم رو میکشم و دوست دارم همیشه بتونه موفق باشه شاخص سهام عامش رشد کنه و بتونه هر روز پیشرفت کنه
و به عنوان یک مشتری که از این خدمات استفاده میکنه (با انتخاب خودم و با بررسی بازار و محصولات برند های دیگه :D )
در نهایت برام مهمه که این خرید نهایی بشه و دروغ چرا اگه نشه ناراحت میشم

حالا شما به من بگو آقای غیر ماکرو فن :D که اتفاقا هر 6 بازی آخرت داخل کارت پی اس انت هم کراس پلتفرمن و اتفاقا اکثرشون روی گیم پس هم بودن یا هنوز هستن یا یکیشون قرار هست بعد از همین خرید رو گیم پس منتشر شه (ینی برای شما هم خیلی به صرفه تره حتی :D )
بگذریم :D شما به من بگو از این معامله چی نصیب شما میشه؟ بشه یا نشه چه فرقی به حال شما میکنه :D الان ما باید حرص و جوشش رو بخوریم و نگرانش باشیم چون مصرف کننده ی همین شرکتیم
شما اصلا کجای این داستانی :D
با اجازه اگر مشکلی نیس من از زاویه دید خودم به سوالت جواب بدم.

شما بحث رو صرفا مالی می بینی ( که این بازیا میان رو گیم پس و با هزینه کمتر بازیشون میکنم، پس چقدر خرید خوبیه) ولی ماجرا حداقل برای من خیلی وسیعتر از اینهاست و مسایل بیشتری برای من اهمیت دارن.

مشکلی که من ( و احتمالا خیلی هایی که مخالف این خرید هستن ) دارن اینه که این خرید بازار موجود صنعت رو نامتوازن و انحصاری میکنه و به احتمال زیاد به خود بازیها هم ضربه می زنه . حالا احتمالا میای میگی سونی که خودش پدر انحصار و ..... ولی بحث اینجاس اینکه شما بیای یه ip انحصاری درست کنی (مثه gow) یا یه بخش از یه بازی (مثه cod) یا یه شخصیت (مثه اسپایدی ) رو انحصاری کنی خیلی فرق میکنه با اینکه تو یه معالمه و یهو بیای بیش از 10 ip مطرح صنعت بازی رو که مدتها بود مولتی بودن رو انحصاری خودت کنی. طبیعتا این حرکت یکباره برای طرفدارای مایکرو خیلی باحاله چون میتونن به رایگان همه اینها رو بازی کنن و تودهنی بزرگی هم به دهن سونی و طرفداراش تو بحث های فن بویانه بزنن.
ولی این حرکت علاوه بر اینکه بیش از 10 ip که دهه ها بود مولتی بودن رو انحصاری میکنه یهو گیمرهای پلتفرم رقیب رو از تجربه اینها محروم میکنه و این میشه همون عدم بالانس. حالا شاید بگی کی گفته انحصاری میشن ؟ اولا وقتی خود مایکرو وعده 10 ساله میده پس نشون میده انحصاری خواهند شد و حتی اگر انحصاری نشن هم وقتی رو یه پلترمی 70 دلار باشه و رو یه پلتفرم دیگه در حد هزینه اشتراک یه سرویس یه جور "ایجاد انحصار" با استفاده از "تعدیل قیمته" (مثه این میمونه همه یه ماشینی رو بفروشن 200 میلیون بعد یکی بفروشه 15 میلیون و بگه انحصاری نیس و همه میتونن رقابت کنن "
سوای اونها مورد اخری هم که وجود داره و مایه نگرانی هست مدیریت مایکرو بر استودیوهای بازیسازیشه که به خاطر سابقه خوبی که نداشته نگران کنندس. قبلا ip های خودش رو زد نابود کرد که بیشتر به خودش و طرفداراش مربوطه(که متاسفانه منم عاشق هر دو ip که شل و پل کرد بودم) ولی حالا که میخواد کلی ip محبوب مولتی پلتفرم رو دستش بگیره واقعا نابود کردن اونها دیگه مثه ip های خودش نیس و مطمینا نارضایتی ها و طبعات خیلی بیشتری رو به همراه خواهد داشت.

ای کاش مایکرو به جای اینهمه خرج و یهو خریدن اینهمه ip قدیمی مولتی و انحصاری کردنشون، حداقل یا یکی دو تاشون رو میخرید و یا چند تا استودیوی کوچکتر رو میخرید و اونها رو رشد میداد برای تولید ip های بهتر و قویتر.

Kotick یه حرف خیلی خوبی زد. گفت رگولاتوری ها کلا از صنعت ما چیزی نمی دونن.
دقیقا راس گفته
رگولاتوری ها اگر از سابقه مدیریت مایکرو بر استودیوهای بازیسازیشون و همچنین مقایسه درصد نفوذ پلیرهای اکتی در برابر سونی خبر داشتن یک لحظه هم نمیذاشتن این معامله انجام بشه - ولی حیف که واقعا از این صنعت چیزی نمیدونن

.
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
خب این پیشنهادیه که cma داده :D.بعد مطمئن باش ip به این بزرگی ،خریدار هم داره .همین T2 بخره با تاسیس چند استودیو میتونه کارو دربیاره. پولدار هم که هستن.
صحبت از حداقل 10 میلیارد دلار :-?? انتظار داری ناشر حداقل 10 میلیارد دلار پرداخت کنه صرفا برای اسم cod ؟ بدون استودیو ها ؟
مثل این شما بخوای بوگاتی بخری بعد طرف بگه موتور ماشین نگه می دارم :))
راه حل ها هم همین 4 تاست
اگه می خواست پیشنهاد های مایکروسافت قبول کنه که کار به اینجا نمی رسید

Kotick یه حرف خیلی خوبی زد. گفت رگولاتوری ها کلا از صنعت ما چیزی نمی دونن.
راست گفته. نمونه بارزش رو توی این راه حل هایی که CMA گفته می تونید بیینید. بچه ۵ ساله بهتر از اینا راهکار می ده.
بعد این حرفا در حالتی زده می شه که همه تو صنعت می دونن سونی پروردگار انحصار طلبی اه. یعنی از زمان PS3 مدام آمار سونی داره میاد بیرون تا به امروز.
هرجا دستش رسیده یه چیزی کنده گذاشته تو جیب خودش. بعد عزیزان توی CMA نگران این که سونی به سازنده دستور می ده بازیت نباید بیاد روی گیم پس نیستن نگرانن که نکنه COD بعد از ۱۰ سال انحصاری بشه.
سونی با کل انحصاری هاش چند میلیون پلیر جذب کرده ؟ چند درصد بازار ؟
ایا می دانستید اکتی 389 میلیون پلیر ماهانه داره ؟
مایکروسافت با خرید اکتی یک پنجم / یک چهارم کل پلیر های دنیا رو بدست میاره ؟ جمعیت کل گیمر های امریکا+ انگلیس حدود 200 میلیون نفر
اکتی + مایکرو = حداقل 60 - 70 درصد کل پلیر های کشور انگلیس
60 - 70 درصد ماورا مونوپولیه
وظیفه رگولاتوری هم مقابله با مونوپولی ابر دیو های مثل مایکروسافت
 

Alireza717

کاربر سایت
Aug 12, 2016
1,519
جواب مایکروسافت به بیانیه CMA

“We are committed to offering effective and easily enforceable solutions that address the CMA’s concerns,” says Rima Alaily, Microsoft CVP and deputy general counsel, in a statement to The Verge. “Our commitment to grant long term 100 percent equal access to  Call of Duty to Sony, Nintendo, Steam and others preserves the deal’s benefits to gamers and developers and increases competition in the market.”


حالا ببینیم مشکل با دسترسی مساوی همه پلتفرم ها به CoD حل میشه یا نه
 

RAFA_1992

کاربر سایت
Jun 17, 2018
478
حقیقتا من نگران بودم کلا معامله رو بلاک کنه،
الان احساس میکنم معامله تموم شدست و اکتی بیلی کینگ با تمام ایپی ها برای ماکروسافته،
چون گفتن از راه کارهای مناسب استقبال میکنن،
حالا راه کار مناسب چیه
اینکه ماکرو یک تعهد الزام آور برای عرضه ی کالاف به صورت مولتی پلتفرم و مساوی از لحاظ فنی(ps,نیتندو،سرویس های کلاود و...)امضا کنه
تاااامام
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
حقیقتا من نگران بودم کلا معامله رو بلاک کنه،
الان احساس میکنم معامله تموم شدست و اکتی بیلی کینگ با تمام ایپی ها برای ماکروسافته،
چون گفتن از راه کارهای مناسب استقبال میکنن،
حالا راه کار مناسب چیه
اینکه ماکرو یک تعهد الزام آور برای عرضه ی کالاف به صورت مولتی پلتفرم و مساوس از لحاظ فنی(ps,نیتندو،سرویس های کلاود و...)امضا کنه
تاااامام
ارائه بصورت یکسان روی تمامی پلتفرم‌ها یه چیزه. اینکه بیارتش رو گیمپس یچیز دیگه.

اگر بخواد دیل صورت بگیره باید از اوردن نسخه ی سال روی گیمپس هم صرف نظر کنه.

البته که درنهایت همه چیز رو پول حل می‌کنه. تا بوده همین بوده.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
مشکل اصلی رگولاتوری ها همون گیمپس و کلاود هستش، با "شاید" ها در آینده مشکل دارند.
مسئله این نیست که کالاف مالتی پلتفرم بمونه یا نه و همزمان رو ps بیاد یا نه، یا چند سال بیاد، یا دائمی بیاد. مشکل این هستش که "شاید" مایکروسافت با آوردن کالاف به گیمپس، در آینده که "شاید" صنعت از سخت افزار به نرم افزار مهاجرت کنه، اونوقت مایکروسافت برتری قابل توجه داشته باشه.
صحبت از" شاید" هاست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر