خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
زمان خریدن سونی ادعای غلطی هست. حداقل الان که ادعای غلطی هست.
طرفین قرارداد تاریخ نهایی شدن رو تا ژوئن 2023 مشخص کردند که هنوز به این تاریخ نرسیدیم و تو همین رای اخیر دادگاه سونی سعی داشت که با تمدید زمان از دادن مدارک درخواستی مایکروسافت در بره ولی دیدید که شکست خورد و اینجا زمان خریدن مطرح نبود بلکه سعی داشت مسائلی رو مخفی کنه و تمام تلاششو هم کرد. البته درباره این مدارک کل این روند محرمانه میمونه و عمومی نمیشه اما میدونیم که بالاخره یه خبرچینی هست و شاید به بیرون درز کرد. این اطلاعات هم خیلی مهم هستند و حتی شامل قراردادهای سونی با شرکت های دیگه میشه. مایکروسافت به هر 3 تا نهاد نظارتی گفته که سونی پول میده تا بعضی بازی ها روی گیم پس نیاد یعنی یه پول اضافه تر که بازی روی سرویس رقیب نیاد حالا مایکروسافت برای اثبات این ادعا میتونه به همین اسناد استناد کنه . راستشو بخواید فعلا نمیدونم چی میشه اگه ادعای مایکرو ثابت بشه

درباره وضعیت CoD چون مرتبط هست و بارها توضیح داده شده یه بار دیگه هم بگیم یاداوری بشه.
زمان ونگارد گفتن بازی بعدی یعنی مدرن 2 چرخه 2 ساله داره و براش 2 سال محتوا میاد. این تصمیم کلا ربطی به مایکروسافت نداشت و نداره
مدرن 2 با وارزون 2 عرضه میشه فروش عالی ولی بازی افتضاح و بدون محتوا. همزمان با عرضه فصل اول میگن که مدرن 2 فقط 5 فصل داره عین ونگارد این یعنی همون محتوای 1 ساله.
بعد خبر میاد که امسال یه CoD جدید دیگه میاد. دلیلش هم این هست که مدرن 2 اصلا بازی خوبی نیست و ارزش 1 سال محتوا رو نداره و نه میتونه که داشته باشه.
حالا تو این چندسال بهترین بازی CoD همون مدرن 2019 بوده. کیفیت CoD همین الانش هم پایین هست و پایین بوده ونگارد که جز بدترین ها بوده ربطی به سرویس اشتراکی و مایکرو نداشته از طرفدارهای این مجموعه تا متا و... گویای این مساله هست و ربط دادنش به مایکروسافت و سرویس اشتراکی و اینده تاریکش بخاطر مایکرو هم مغالطه است هم نشانگر قافیه به تنگ آید.
حالا اتفاقا عرضه 2 ساله CoD خیلی هم خوبه و یکی از دلایل فروش بالای مدرن 2 همین عبارت تبلیغاتیش بود. 2 سال محتوا برای CoD چیزی بود که وقتی گفته شد اغلب طرفدارها واکنش مثبتی داشتند چون دیگه مجبور نبودن هر سال پول بازی رو بدن. فشار به استودیوها کمتر میاد و اینطوری میتونند بازی رو بسازند که زمان کافی هم برای توسعه اش وجود داره هم میشه تو این 2 سال بازی رو گسترش بیشتری داد. CoD تو Esport هم هست و بازم عرضه 2 ساله اش براش بهتره.
در نهایت بازم میگم CoD زیر دست مایکروسافت برای همه خوبه چون به صورت یکسان عرضه میشه.

چرا انحصار سونی رو میگید بده انحصار مایکرو خوبه؟
برای اینکه دسترسی به بازیهای مایکرو راحت تر و گسترده تر هست. من از کنسول و کامپیوتر و موبایل و تبلت و تلویزیون و هر زهرماری که به اینترنت وصل شه میتونم استفاده کنم تا بازی های مایکرو رو همون روز اول تجربه کنم. هم تو وقتم صرفه جویی میشه هم تو هزینه هام هم تو دسترسیم. من و امثال من همینطوری هستیم. اگه برای کسی سوال هست این دلیلشه.
برای سونی اما چنین مزایایی وجود نداره و دسترسی محدود به کنسولش هست.
با سیاست مایکروسافت بازی های انحصاریش روی پلتفرم های بیشتری در دسترس هست.
با سیاست سونی بازی های انحصاریش رو پلتفرمهای خیلی کمتری در دسترس هست.

حالا دقیقا همینجا هست که بحث به جایی میرسه که دوستان آچمز میشند و روی میارن به حواشی بی ربط. دلیل مناسبی برای مخالفت پیدا نمیکنند. به افراد متخصص تر از خودشون هم تکیه نمیکنند تا با استدلال اون ها بیان جلو و ناچارا دست به دامن هر چیزی میشن که بگن: مایکروسافت بد سونی خوب.

یه چیزی رو مهمه که بدونید و بنظرم میاد که بعد از 261 صفحه هنوز نمیدونید:

ABK میخواد بفروشه. توجه کنید باز ABK میخواد شرکتشو کلا بفروشه. بفروشه یعنی میخواد در مقابل مبلغی فروخته بشه به هر کسی که بالاترین پیشنهاد رو بهشون بده. حالا چون ابعاد خرید بزرگتر هست ادم های متخصصی که سوادشو دارند میان اینو بررسی میکنند. اینکه شما میگید مایکرو چرا میخره یا به چه حقی داره استودیوهای بزرگ میخره بخاطر اینکه اون ها میخوان که بفروشند. همین چند خط 100 صفحه حداقل از بحث های بی ربط تاپیک کم میکنه.

پ.ن: برای کاهش خشم عزیزان ما حاضریم بگیم اسپنسر بد. اگه هم دروغ گفته به ما گفته دیگه شما دلیل نداره که ناراحت باشی. فیل اسپنسر هم تو این مدت جوایز مختلفی گرفته و بین ادم های مهم صنعت گیم ادم محترم و شناخته شده ای هست. در نتیجه نمیشه حرف شما رو بالاتر از اون دیگرانی قرار بدیم که تو این صنعت نقش پررنگ تری از شما عزیزان بازی میکنند. شما صبح تا شب فریاد بزن فیل اسپنسر دروغگو فریبکار اونم چپ و راست جایزه است که میگیره.
شما وقتی تو بحث هیچی نداری روی میاری به حمله شخصی تا طرف رو تخریب کنی. صحبت درباره خرید ABK هست ولی فیل اسپنسر دروغگو و فریبکار هست. دروغگوی فریبکار یه رییس داره یه ناظر داره بابت دروغ هاش قطعا باید تنبیه بشه و اگه به نهادهای دیگه دروغ گفته اونا میتونند ازش شکایت کنند و خسارت بگیرند. متاسفانه هنوز این ها رو نمیدونند و تازه اقای فریبکار و دروغگو تو سالی که گذشت:
Phil Spencer was the most awarded personality in the industry in 2022 | LevelUp

پ.ن 2: اینکه یه کالایی رو مصرف کنی یا طرفدار چیزی باشی نهایتا مصرف کننده ای و مثل یک عدد شمرده میشی. جای برتری نسبت به بقیه نداره و هیچ فرقی با هیچکس دیگه ای هم نداره. همین نمونه اش بین IOS و اندروید وجود داره که یه گروه دیگه فکر میکنه نسبت به اون یکی برتره چون فقط صاحب مدل خاصی هست. تفکر قطعا احمقانه و چیپ.
 
مایکرو بد شانسی اورد از یک طرف اروپا برای اعلام نظرش کلی زمان گرفت اخرشم به هیچ جا نرسید...

توی ftc هم جنگ داخلی شده و معلوم نیست برنامه دادگاه تا کی طول بکشه
________________
این خرید هم به نظرم نمیصرفه.....توافقی کنسلش کنن بره...

مایکرو گیم پس بکنه ۲۰ دلار تا تراز مالیش مثبت بشه
مایکروسافت میگه June 2023 تموم میشه
البته expert هایی که خیلی تو کار اینجور موارد هستند حتی احتمال May 2023 هم دادند که تموم بشه.
 
وای از دادگاه :-t یک طرف سونی با چند تا قرارداد انحصاری زمانی :-tاون طرف مایکروسافت با انحصاری کردن بزرگترین ip های تاریخ گیم The Elder Scrolls / fallout / DOOM
فقط کنجکام بدونم کل قرارداد های سونی جمع بزنی به یه Tomb Raider مایکروسافت می رسه یا نه :))
Microsoft Paid $100 Million For Rise of the Tomb Raider Exclusivity

مگه پشتیبانی بی نظیر بزرگترین IP تاریخ مایکروسافت فراموش کردین ؟
Halo Infinite is apparently the start of the next 10 years of Halo, with no sequel plans
بعد از دو سال به محتوای که که قرار بود لانچ داشته باشه نرسیده :)) 343 هم زیر رو کردن

دنیای دوستان
مایکروسافت بازی هاش برای میلیارد ها گیمر عرضه می کنه

دنیای واقعی
Xbox Exclusive Hi-Fi Rush Hits 2 Million Players - IGN
25 میلیون مشترک گیم پس / 20 میلیون سری S / X / پیش از 55 میلیون XBOX / چند میلیارد پی سی گیمر و کلاد
کلا دو میلیون نفر حاضر شدن بازی دانلود یا اجرا کنن :)) از بین این چند میلیارد گیمر خیالی هم حدود 100- 150 هزار نفر بازی تمام کردن :))

چرا انحصاری سونی خوب ؟
Final Fantasy XVI Team Says 'We Would Still Be In Development Right Now' If It Wasn't For PS5 Hardware - PlayStation Universe
If we didn’t have the memory that the PlayStation 5 has, and also the transfer speed of the SSD that the PlayStation 5 has, we would still be in development right now.

اگه بتزدا پیشنهاد سونی قبول می کرد ( با پشتیبانی فنی سونی ) starfield به اولین بازی بتزدا با لانچ قابل قبول تبدیل می شد , قطعا اواخر 2022 / اوایل 2023 عرضه می شد

باگ و گلیچ هیچ
بعد از انحصاری شدن XBOX بحث سر چیه ؟ starfield حالت 60 فریم داره یا نه :))
Will Starfield have a performance mode on console?
یک لحظه تصور کنید بزرگترین بازی فرست پارتی خریداری شده مایکروسافت در سال 2023 روی قوی ترین کنسول تاریخ حالت 60 فریم نداشته باشه =))

------
گوشه ای از نبوغ و درک عمیق عمو فیل
https://gamerant.com/xbox-spencer-zelda-horizon/

"The audience for those big story-driven games... I won't say it isn't as large, but they're not as consistent," Spencer began. "You'll have things like Zelda or Horizon: Zero Dawn that'll come out, and they'll do really well, but they don't have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience
Breath of the Wild با بیش از 29 میلیون نسخه فروش و اختلاف 2.5 برابر نسبت به رتبه دوم به پرفروش ترین بازی تاریخ سری تبدیل شد
horizon zero dawn هم بیش از 20 میلیون نسخه فروخت :-bd نکته جالب چیه ؟ کل بازی های تاریخ Guerrilla Games جمع بزنی روی هم 20 میلیون نسخه نفروختن

‘Hogwarts Legacy’ Earns $850 Million, Sells More Than 12 Million Units in First Two Weeks
God of War Ragnarok Reaches 11 Million Units Sold Milestone - IGN

این ها مهم نیست
مهم اینکه فیل اسپنسر گفته The audience for those big story-driven games... I won't say it isn't as large, but they're not as consistent و بیشمار جایزه هم گرفته :-bd:-bd:-bd
 
وای از دادگاه :-t یک طرف سونی با چند تا قرارداد انحصاری زمانی :-tاون طرف مایکروسافت با انحصاری کردن بزرگترین ip های تاریخ گیم The Elder Scrolls / fallout / DOOM
فقط کنجکام بدونم کل قرارداد های سونی جمع بزنی به یه Tomb Raider مایکروسافت می رسه یا نه :))
Microsoft Paid $100 Million For Rise of the Tomb Raider Exclusivity

مگه پشتیبانی بی نظیر بزرگترین IP تاریخ مایکروسافت فراموش کردین ؟
Halo Infinite is apparently the start of the next 10 years of Halo, with no sequel plans
بعد از دو سال به محتوای که که قرار بود لانچ داشته باشه نرسیده :)) 343 هم زیر رو کردن

دنیای دوستان
مایکروسافت بازی هاش برای میلیارد ها گیمر عرضه می کنه

دنیای واقعی
Xbox Exclusive Hi-Fi Rush Hits 2 Million Players - IGN
25 میلیون مشترک گیم پس / 20 میلیون سری S / X / پیش از 55 میلیون XBOX / چند میلیارد پی سی گیمر و کلاد
کلا دو میلیون نفر حاضر شدن بازی دانلود یا اجرا کنن :)) از بین این چند میلیارد گیمر خیالی هم حدود 100- 150 هزار نفر بازی تمام کردن :))

چرا انحصاری سونی خوب ؟
Final Fantasy XVI Team Says 'We Would Still Be In Development Right Now' If It Wasn't For PS5 Hardware - PlayStation Universe
If we didn’t have the memory that the PlayStation 5 has, and also the transfer speed of the SSD that the PlayStation 5 has, we would still be in development right now.

اگه بتزدا پیشنهاد سونی قبول می کرد ( با پشتیبانی فنی سونی ) starfield به اولین بازی بتزدا با لانچ قابل قبول تبدیل می شد , قطعا اواخر 2022 / اوایل 2023 عرضه می شد

باگ و گلیچ هیچ
بعد از انحصاری شدن XBOX بحث سر چیه ؟ starfield حالت 60 فریم داره یا نه :))
Will Starfield have a performance mode on console?
یک لحظه تصور کنید بزرگترین بازی فرست پارتی خریداری شده مایکروسافت در سال 2023 روی قوی ترین کنسول تاریخ حالت 60 فریم نداشته باشه =))

------
گوشه ای از نبوغ و درک عمیق عمو فیل
https://gamerant.com/xbox-spencer-zelda-horizon/

"The audience for those big story-driven games... I won't say it isn't as large, but they're not as consistent," Spencer began. "You'll have things like Zelda or Horizon: Zero Dawn that'll come out, and they'll do really well, but they don't have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience
Breath of the Wild با بیش از 29 میلیون نسخه فروش و اختلاف 2.5 برابر نسبت به رتبه دوم به پرفروش ترین بازی تاریخ سری تبدیل شد
horizon zero dawn هم بیش از 20 میلیون نسخه فروخت :-bd نکته جالب چیه ؟ کل بازی های تاریخ Guerrilla Games جمع بزنی روی هم 20 میلیون نسخه نفروختن

‘Hogwarts Legacy’ Earns $850 Million, Sells More Than 12 Million Units in First Two Weeks
God of War Ragnarok Reaches 11 Million Units Sold Milestone - IGN

این ها مهم نیست
مهم اینکه فیل اسپنسر گفته The audience for those big story-driven games... I won't say it isn't as large, but they're not as consistent و بیشمار جایزه هم گرفته :-bd:-bd:-bd
IMG_20230224_101659.jpg
 
من نفهمیدم بچه های PS فن برای چی دارن وقتشون رو تلف میکنن!؟
طرف وقتی آخر پستش مینویسه "نقل و قول نداره" یا ریپلای نداره" یعنی یه مزخرفی نوشتم که اصلا نمیشه جواب داد. یا اینکه فکر میکنن همه مثل خودشون از سر مجبوری دارن رو یه پلتفرم پلی میدن، بعد که میگی نه به غیر از PS از PC یا بقیه کنسول ها استفاده میکنم، طرف میگه "دروغ میگی" وقتی ثابت کنی طرف میگه" اینا واسه ما مهم نیست " و .... درکل یه داستان دیگه تو ذهنشون شروع میکنن برای تلف کردن وقت شما.

بچه های PS فن که صمیمی تر هستن میدونن که من با Xorginal و 360 بزرگ شدم (خیلی های دیگه هم همینطور) همیشه هم PC بوده ولی عملکرد مایکرو از نسل پیش هیچ جای دفاعی نداره، این رو، آمار فروش و بازیها نشون میده، لازم نیست شخصی بیش از حد این موضوع رو شفاف کنه. دقیقا یک پلتفرمه های مایکروفن اینو نمیخوام بشنون که یه PS فن در کنار کنسول از PC هم استفاده میکنه ولی باز PS رو ترجیح میده. :D

وقتی طرف خودش گفته "من یک نسل غایب بودم، به لطف گیمپس دوباره دارم بازی میکنم" انتظار دارین، این چشما ایرادات مایکرو رو ببینه!؟ :D بعدش میگن سونی فن از سونی ایراد نمیگیره! در واقع همون چشم ها ایراداتی که گرفته میشه رو نمیبینن. ما اینور بازی مثل هورایزن رو میکوبیم که نویسندگی/شخصیت پردازی/ داستان ضعیفی داره بعد اونور "قلب اتمی" رو در حد یه بازی 90 میبرن بالا ( من تاپیک نمرات برام عجیب بود چرا یه عده از این بازی طرفداری میکنن، بعدا فهمیدم گویا رو گیمپس اومده، و بعدش برای همین دیگه جواب پست یکی از مایکرو فن ها که ریپلای کرده بود رو ندادم) خودتون نگاه کنین، سونی فن سطح انتظاراتش در چه حده و مقایسه کنین با مایکرو فن ها. کسی هم بخیل نیست بیرین یه کنسول بگیرین از گیمینگ لذت ببرین ولی دیگه نگین که سونی و فن هاش فل و بل هستن.

خلاصه امیدوارم این خرید داستانش زودتر تموم شه، خیلی کرینج شده این داستان.
والا بخدا کسی هم راضی نیست شما وقت گرانبهاتون رو پای بحث کردن با کسایی که (مایکروفن) مینامید، صرف کنید.
ولی خب ما مریضیم هی تگتون میکنیم و میگیم بیاید کل کل کنیم و موجبات اذیت و آزارتون رو فراهم میکنیم😔 شما عاقل باشید وقتتون رو تلف نکنید و به تجربه انحصاری های ناب بپردازید.

اینجا هم تاپیک خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هست و ما دوست داریم اینجا راجع بهش بحث کنیم و اخبارش رو دنبال کنیم. چه عملی بشه چه نشه هم ربط زیادی به سونی فنا نداره چون در هر صورت کالاف دیوتی برای پلی استیشن مثل همیشه عرضه میشه.

مایکرو بد شانسی اورد از یک طرف اروپا برای اعلام نظرش کلی زمان گرفت اخرشم به هیچ جا نرسید...

توی ftc هم جنگ داخلی شده و معلوم نیست برنامه دادگاه تا کی طول بکشه
________________
این خرید هم به نظرم نمیصرفه.....توافقی کنسلش کنن بره...

مایکرو گیم پس بکنه ۲۰ دلار تا تراز مالیش مثبت بشه
حتما به سمع و نظرشون میرسونیم استاد. شما خودت رو ناراحت نکن
 
آخرین ویرایش:
روال بر این شد که تا وقتی دارید دوستانه مثل دوتا آدم عاقل بالغ با همدیگه بحث میکنید کسی کاری به کارتون نداشته باشه اگه همینجوری بخواید مسائل رو شخصی کنید مجبورم دسترسی چندتا تون رو از تاپیک قطع کنم پس خواهشا رعایت کنید

گوشه ای از نبوغ و درک عمیق عمو فیل
https://gamerant.com/xbox-spencer-zelda-horizon/

"The audience for those big story-driven games... I won't say it isn't as large, but they're not as consistent," Spencer began. "You'll have things like Zelda or Horizon: Zero Dawn that'll come out, and they'll do really well, but they don't have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience
Breath of the Wild با بیش از 29 میلیون نسخه فروش و اختلاف 2.5 برابر نسبت به رتبه دوم به پرفروش ترین بازی تاریخ سری تبدیل شد
horizon zero dawn هم بیش از 20 میلیون نسخه فروخت :-bd نکته جالب چیه ؟ کل بازی های تاریخ Guerrilla Games جمع بزنی روی هم 20 میلیون نسخه نفروختن

‘Hogwarts Legacy’ Earns $850 Million, Sells More Than 12 Million Units in First Two Weeks
God of War Ragnarok Reaches 11 Million Units Sold Milestone - IGN

این ها مهم نیست
مهم اینکه فیل اسپنسر گفته The audience for those big story-driven games... I won't say it isn't as large, but they're not as consistent و بیشمار جایزه هم گرفته :-bd:-bd:-bd

خودت تعداد سینگل پلیر هاش رو بشمار :

1678113221991.png

حرف فیل اسپنسر اینقدر چرت و پرت بوده که جیم رایان پشت بندش اومد اعلام کرد ناتی داگ که یکی از بهترین سینگل پلیر ساز های سونی و صنعت گیمینگ ـه داره رو Live Service کار میکنه !!! نه فقط اون بقیه استدیو ها رو هم واسه لایو سرویس ساختن بسیج کرده !!! تا 2025 حدود 10 تا بازی لایو سرویس قرار ـه منتشر کنه جدا چقدر فیل اسپنسر درکش پایین ـه 8-| تو نگاه کن خود سونی در به در دنبال اینه که بازی سرویس محوری مثل کاد رو نزاره زیر دستش در بره ولی همزمان فیل اسپنسر قوه درکش پایین ـه !!

میگه من نمیگم این بازیا بزرگ نیستن ولی اینکه توجه از بازیای سینگل محض که یـ زمانی "تنها" فکتور گیمینگ بودن اومده رو بازیای لایو سرویس این یـ فکت ـه وقتی یـ بازی مثل ماینکرفت ماهانه 170 میلیون پلیر داره و پیک پلیر همزمانش 17 میلیون پلیر در روز میرسه بعله امار بازیای سینگل ورش هیچه

اشانتیون :


"I won't say it isn't as large, but they're not as consistent"

Screenshot 2023-03-06 182237.jpg

پ.ن : واسم سوال ـه اگه سونی به جای 14% مثلا 30% سهام شرکت مادر From Software میخرید مشکلات شاتر بازی روزای لانچ حل میشد ؟ IYKWIM :D
خواستم جواب پستتونو بدم ولی به خاطر این جمله اخر متوجه شدم شما هم گیرت قیمت و پول و .... هست تو بحث و فکر میکنی ما ناراحتیمون تهیه کنسول xb هست صرفا، درنتیجه دیدم ارزش جواب دادن نداره

من خودم بشخصه یکبار در مورد پول بازی و ... صحبت نکردم و این دوستان شما بودن که 2..3 پست یکبار ارزون بودن گیم پس رو خاطر نشان میکنن به ما (کافر همه را به کیش خود پندارد همینه دقیقا)
من شما رو اونجا خطاب نکردم و به صورت کلی گفتم برا همینم از بقیه متن جداش کردم با این حال گفتم این روزا "دلیل بیشتری" واسه مخالفت با این خرید پیدا میشه نگفتم فقط مشکل اقتصادی ـه (!) همه مثل شما نیستن که چند تا تئوری واسه نابودی صنعت گیمینگ مطرح کنن فقط میخوان بازی کنن و از بازی کردن لذت ببرن اینم صرفا از سر دلسوزی گفتم و منظور خاصی نداشتن انتظار نداشتم اینجوری شما واکنش نشون بدی :-??
 
آخرین ویرایش:
روال بر این شد که تا وقتی دارید دوستانه مثل دوتا آدم عاقل بالغ با همدیگه بحث میکنید کسی کاری به کارتون نداشته باشه اگه همینجوری بخواید مسائل رو شخصی کنید مجبورم دسترسی چندتا تون رو از تاپیک قطع کنم پس خواهشا رعایت کنید



خودت تعداد سینگل پلیر هاش رو بشمار :

View attachment 286409

حرف فیل اسپنسر اینقدر چرت و پرت بوده که جیم رایان پشت بندش اومد اعلام کرد ناتی داگ که یکی از بهترین سینگل پلیر ساز های سونی و صنعت گیمینگ ـه داره رو Live Service کار میکنه !!! نه فقط اون بقیه استدیو ها رو هم واسه لایو سرویس ساختن بسیج کرده !!! تا 2025 حدود 10 تا بازی لایو سرویس قرار ـه منتشر کنه جدا چقدر فیل اسپنسر درکش پایین ـه 8-| تو نگاه کن خود سونی در به در دنبال اینه که بازی سرویس محوری مثل کاد رو نزاره زیر دستش در بره ولی همزمان فیل اسپنسر قوه درکش پایین ـه !!

میگه من نمیگم این بازیا بزرگ نیستن ولی اینکه توجه از بازیای سینگل محض که یـ زمانی "تنها" فکتور گیمینگ بودن اومده رو بازیای لایو سرویس این یـ فکت ـه وقتی یـ بازی مثل ماینکرفت ماهانه 170 میلیون پلیر داره و پیک پلیر همزمانش 17 میلیون پلیر در روز میرسه بعله امار بازیای سینگل ورش هیچه

اشانتیون :


"I won't say it isn't as large, but they're not as consistent"

View attachment 286417

پ.ن : واسم سوال ـه اگه سونی به جای 14% مثلا 30% سهام شرکت مادر From Software میخرید مشکلات شاتر بازی روزای لانچ حل میشد ؟ IYKWIM :D

من شما رو اونجا خطاب نکردن و به صورت کلی گفتم برا همینم از بقیه متن جداش کردم با این حال گفتم این روزا "دلیل بیشتری" واسه مخالفت با این خرید پیدا میشه نگفتم فقط مشکل اقتصادی ـه (!) همه مثل شما نیستن که چند تا تئوری واسه نابودی صنعت گیمینگ مطرح کنن فقط میخوان بازی کنن و از بازی کردن لذت ببرن اینم صرفا از سر دلسوزی گفتم و منظور خاصی نداشتن انتظار نداشتم اینجوری شما واکنش نشون بدی :-??
من خود متن نوشتم بعد شما تفسیر خودت ارائه میدی ؟
حرف فیل اسپنسر مشخص
بازی های سینگل پلیر مثل گذشته تاثیر گذار نیستن

این ادعا درست یا اشتباه ؟

من چند تا مثال دیگه بیارم ؟
3 اصلی GOW روی هم در 8 سال و با تخفیف های مختلف 14 میلیون نسخه فروختن , GOWR در 2.5 ماه 11 میلیون نسخه 70 / 60 دلاری

تمام نسخه های COD ( منهای BO4) حالت سینگل پلیر دارن
درامد رتبه اخر لیست battlefront 2015 بیشتر از رتبه اول لیست 2000- 2010
Guitar Hero III is biggest grossing retail title ever in US
  • 1. Guitar Hero III: Legends of Rock $830.9 million
  • 2. Call of Duty: Black Ops $787.4 million
  • 3. Wii Fit (inc: Balance Board) $736.6 million
  • 4. Call of Duty: Modern Warfare 2 $713.6 million
  • 5. Rock Band $670.7 million
  • 6. Wii Play (inc: Wii Remote)
  • 7. Guitar Hero World Tour
  • 8. Wii Fit Plus
  • 9. Mario Kart Wii (inc: Wii Wheel)
  • 10. Call of Duty 4: Modern Warfare
درامد رتبه اول لیست 2000- 2010 کمتر از درامد دو هفته Hogwarts Legacy

بازی سرویس محوری مثل کاد ؟؟؟؟؟ بازی 70 دلاری که کلا یکسال پشتیبانی میشه ؟ سرویس محور ؟

ماینکرفت ماهانه 170 میلیون پلیر داره و پیک پلیر همزمانش 17 میلیون پلیر در روز میرسه بعله امار بازیای سینگل ورش هیچه ؟ کی گفته ؟
با درامد 380 میلیون دلاری ؟
1678119275585.png
مایکروسافت سالانه چقد برای تولید محتوا و 968 کارمند استودیو هزینه می کنه ؟
1678119449257.png

وقتی مایکروسافت تمام استودیو های شوتر ساز خرید انتظار داری سونی چیکار کنه ؟

نه فقط اون بقیه استدیو ها رو هم واسه لایو سرویس ساختن بسیج کرده ؟
چه ارتباطی به بازی سینگل پلیر داره ؟ کدوم بازی سینگل پلیر لغو شده تا بازی سرویس محور ساخته بشه ؟
سونی برای مقابله با خرید های مایکروسافت و جبران ضعف در بازی های انلاین , 10 بازی سرویس محور در دست ساخته که تازه یک سوم کل پروژه های در حال ساخت PS

بله از بین 100 تا بازی سرویس محور یکی موفق می شه
از بین 1000 بازی سرویس محور یکی به موفقیت بزرگ می رسه
اما 99 درصد بازی سرویس محور شکست می خورن
در یک سال اخیر 3 بازی سینگل پلیر داشتیم که بالای 900 میلیون دلار درامد داشتن ( بعلاوه COD که بخش سینگل پلیر هم داره می شه 4 )
در همین مدت چند تا بازی سرویس محور موفق عرضه شدن که حتی 500 میلیون دلار درامد داشتن ؟
 
آخرین ویرایش:
آقا یه سوال ذهنم درگیر کرده
کوروش جون
عزیز دلم که استدلال هات و دوست دارم و پنکتم (فارسی را پاس بداریم🗿 فن خارجیست!)

الان شما اثبات کردید سینگل پلیرها از سرویس محور ها بیشتر درآمد دارن حتی کالاف رو سرویس محور نمی‌دونید!
خوب پس
چرا این همه شرکت ها میرن دنبال سرویس محور
اونا خودشون متخصص آمار و این حرفا ندارن بفهمند دارن اشتباه میکنن؟
 
من خود متن نوشتم بعد شما تفسیر خودت ارائه میدی ؟
حرف فیل اسپنسر مشخص
بازی های سینگل پلیر مثل گذشته تاثیر گذار نیستن

این ادعا درست یا اشتباه ؟

من چند تا مثال دیگه بیارم ؟
3 اصلی GOW روی هم در 8 سال و با تخفیف های مختلف 14 میلیون نسخه فروختن , GOWR در 2.5 ماه 11 میلیون نسخه 70 / 60 دلاری

تمام نسخه های COD ( منهای BO4) حالت سینگل پلیر دارن
درامد رتبه اخر لیست battlefront 2015 بیشتر از رتبه اول لیست 2000- 2010
Guitar Hero III is biggest grossing retail title ever in US
  • 1. Guitar Hero III: Legends of Rock $830.9 million
  • 2. Call of Duty: Black Ops $787.4 million
  • 3. Wii Fit (inc: Balance Board) $736.6 million
  • 4. Call of Duty: Modern Warfare 2 $713.6 million
  • 5. Rock Band $670.7 million
  • 6. Wii Play (inc: Wii Remote)
  • 7. Guitar Hero World Tour
  • 8. Wii Fit Plus
  • 9. Mario Kart Wii (inc: Wii Wheel)
  • 10. Call of Duty 4: Modern Warfare
درامد رتبه اول لیست 2000- 2010 کمتر از درامد دو هفته Hogwarts Legacy

بازی سرویس محوری مثل کاد ؟؟؟؟؟ بازی 70 دلاری که کلا یکسال پشتیبانی میشه ؟ سرویس محور ؟

ماینکرفت ماهانه 170 میلیون پلیر داره و پیک پلیر همزمانش 17 میلیون پلیر در روز میرسه بعله امار بازیای سینگل ورش هیچه ؟ کی گفته ؟
با درامد 380 میلیون دلاری ؟
View attachment 286422
مایکروسافت سالانه چقد برای تولید محتوا و 968 کارمند استودیو هزینه می کنه ؟
View attachment 286424

وقتی مایکروسافت تمام استودیو های شوتر ساز خرید انتظار داری سونی چیکار کنه ؟

نه فقط اون بقیه استدیو ها رو هم واسه لایو سرویس ساختن بسیج کرده ؟
چه ارتباطی به بازی سینگل پلیر داره ؟ کدوم بازی سینگل پلیر لغو شده تا بازی سرویس محور ساخته بشه ؟
سونی برای مقابله با خرید های مایکروسافت و جبران ضعف در بازی های انلاین , 10 بازی سرویس محور در دست ساخته که تازه یک سوم کل پروژه های در حال ساخت PS

بله از بین 100 تا بازی سرویس محور یکی موفق می شه
از بین 1000 بازی سرویس محور یکی به موفقیت بزرگ می رسه
اما 99 درصد بازی سرویس محور شکست می خورن
در یک سال اخیر 3 بازی سینگل پلیر داشتیم که بالای 900 میلیون دلار درامد داشتن ( بعلاوه COD که بخش سینگل پلیر هم داره می شه 4 )
در همین مدت چند تا بازی سرویس محور موفق عرضه شدن که حتی 500 میلیون دلار درامد داشتن ؟
رفیق جدی فکر می کنید Minecraft فقط ۳۸۰ میلیون دلار درآمد داشته؟اصلا چک کردید که توی همون منبعی که اون تصویر رو ازش گذاشتید این درآمد رو بر حسب فروش بازی محاسبه کرده است.یعنی ۳۸۰ میلیون دلار از فروش بازی به پلیرهای جدید درآمد کسب شده و آمار فروش درون برنامه ای که میلیون ها پلیر روزانه انجام می دهند محاسبه نشده است.می دونید این آمار فروش درون برنامه ای می تواند چه اعداد بزرگی باشد؟
 
آخرین ویرایش:
رفیق منابعی که خودت مطالب رو ازش می گذارید مطالعه هم می کنید؟Minecraft فقط ۳۸۰ میلیون دلار درآمد داشته؟اصلا خوندید که توی همون منبعی که اون تصویر رو ازش گذاشتید این درآمد رو بر حسب فروش بازی محاسبه کرده است.یعنی ۳۸۰ میلیون دلار از فروش بازی به پلیرهای جدید درآمد کسب شده و آمار فروش درون برنامه ای که میلیون ها پلیر روزانه انجام می دهند محاسبه نشده است.می دونید این آمار فروش درون برنامه ای می تواند چه اعداد بزرگی باشد؟
Our estimate is based on Minecraft and Pocket Edition sales, alongside other revenue sources
می دونید این آمار فروش درون برنامه ای می تواند چه اعداد بزرگی باشد؟ چه عدد بزرگی ؟
اوج درامد Minecraft سال 2018
سال 2018 درامد کل سرویس / بازی های XBOX ( فروش فرست پارتی ها / 30 درصد فروش ثردپارتی DLC / XBL / گیم پس / GOLD ,.. ) حدود 7 میلیارد دلار
1678125102073.png
-------
تنها منبعی که پیدا کردم همین , اگه شما منبع بهتری سراغ داری بفرست

آقا یه سوال ذهنم درگیر کرده
کوروش جون
عزیز دلم که استدلال هات و دوست دارم و پنکتم (فارسی را پاس بداریم🗿 فن خارجیست!)

الان شما اثبات کردید سینگل پلیرها از سرویس محور ها بیشتر درآمد دارن حتی کالاف رو سرویس محور نمی‌دونید!
خوب پس
چرا این همه شرکت ها میرن دنبال سرویس محور
اونا خودشون متخصص آمار و این حرفا ندارن بفهمند دارن اشتباه میکنن؟
بالا گفتم بازی 70 دلاری که کلا یکسال پشتیبانی میشه سرویس محور ؟

چرا این همه شرکت ها میرن دنبال سرویس محور ؟
بازی های سرویس محور مثل ماجرای تب طلا امریکا
1. ساخت بازی های سرویس محور ساده تر
ساخت یه AAA شاهکار به یه تیم با تجربه / با ازادی عمل کامل / بدون محدودیت بودجه / بدون فشار نیازی داره :D ( در 95 درصد بازی ها ) ناشر های ثرد پارتی به استودیو ها چنین ازادی عملی نمیدن
2. درامد بازی سینگل پلیر صرفا به فروش بازی و حداکثر چند DLC وابسته است / بازی سرویس محور تا چند هزار دلار از هر کاربر امکان درامد زایی داره
3.بازی سینگل پلیر فقط یکبار فرصت موفقیت دارن
اگه بازی سینگل پلیر لانچ فاجعه داشته باشه دیگه امکان برگشت نداره / بازی سرویس محور هر چقد هم لانچ فاجعه داشته باشه باز هم ممکن زنده بشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Alireza Grimes
Our estimate is based on Minecraft and Pocket Edition sales, alongside other revenue sources
می دونید این آمار فروش درون برنامه ای می تواند چه اعداد بزرگی باشد؟ چه عدد بزرگی ؟
اوج درامد Minecraft سال 2018
سال 2018 درامد کل سرویس / بازی های XBOX ( فروش فرست پارتی ها / 30 درصد فروش ثردپارتی DLC / XBL / گیم پس / GOLD ,.. ) حدود 7 میلیارد دلار
View attachment 286434
-------
تنها منبعی که پیدا کردم همین , اگه شما منبع بهتری سراغ داری بفرست


بالا گفتم بازی 70 دلاری که کلا یکسال پشتیبانی میشه سرویس محور ؟

چرا این همه شرکت ها میرن دنبال سرویس محور ؟
بازی های سرویس محور مثل ماجرای تب طلا امریکا
1. ساخت بازی های سرویس محور ساده تر
ساخت یه AAA شاهکار به یه تیم با تجربه / با ازادی عمل کامل / بدون محدودیت بودجه / بدون فشار نیازی داره :D ( در 95 درصد بازی ها ) ناشر های ثرد پارتی به استودیو ها چنین ازادی عملی نمیدن
2. درامد بازی سینگل پلیر صرفا به فروش بازی و حداکثر چند DLC وابسته است / بازی سرویس محور تا چند هزار دلار از هر کاربر امکان درامد زایی داره
3.بازی سینگل پلیر فقط یکبار فرصت موفقیت دارن
اگه بازی سینگل پلیر لانچ فاجعه داشته باشه دیگه امکان برگشت نداره / بازی سرویس محور هر چقد هم لانچ فاجعه داشته باشه باز هم ممکن زنده بشه
رفیق به نظر هیچ ایده ای در مورد مدل درآمدی Minecraft ندارید.از سال ۲۰۱۷ بازی به صورت رسمی از فروش محصولاتی که خود پلیرها تولید می کنند پشتیبانی کرده است.،سال ۲۰۲۱ آماری منتشر شد که نشان می دهد فقط همین پلیرها به صورت متوسط سالانه ۹۰ میلیون دلار از محتوای تولیدی خودشون فروش داشته اند اون هم فقط روی PC.
Modders have made $350 million through <i>Minecraft</i>'s official mod
این هم خدمت شما تا متوجه بشوید با چه عدد بزرگی سر و کار دارید.
On a wider scale, Minecraft was specifically called out in Microsoft's Q3 2021 financials as the driving force behind unexpectedly strong performance of first-party titles. There's no mention of specific numbers in that regard, but the nod indicates Minecraft did its part to help see Microsoft's More Personal Computing segment to $13 billion in Q3 revenue
 
رفیق به نظر هیچ ایده ای در مورد مدل درآمدی Minecraft ندارید.از سال ۲۰۱۷ بازی به صورت رسمی از فروش محصولاتی که خود پلیرها تولید می کنند پشتیبانی کرده است.،سال ۲۰۲۱ آماری منتشر شد که نشان می دهد فقط همین پلیرها به صورت متوسط سالانه ۹۰ میلیون دلار از محتوای تولیدی خودشون فروش داشته اند اون هم فقط روی PC.
Modders have made $350 million through <i>Minecraft</i>'s official mod
این هم خدمت شما تا متوجه بشوید با چه عدد بزرگی سر و کار دارید.
اون سایت قطعا این هم جز درامد ها حساب کرده
این فروشگاه پلیر ها هم ( با استاندارد 30 درصد از فروش ایتم ها ) می شه سالی 30 میلیون دلار درامد برای مایکروسافت
 
من خود متن نوشتم بعد شما تفسیر خودت ارائه میدی ؟
حرف فیل اسپنسر مشخص
بازی های سینگل پلیر مثل گذشته تاثیر گذار نیستن

این ادعا درست یا اشتباه ؟

من چند تا مثال دیگه بیارم ؟
3 اصلی GOW روی هم در 8 سال و با تخفیف های مختلف 14 میلیون نسخه فروختن , GOWR در 2.5 ماه 11 میلیون نسخه 70 / 60 دلاری

تمام نسخه های COD ( منهای BO4) حالت سینگل پلیر دارن
درامد رتبه اخر لیست battlefront 2015 بیشتر از رتبه اول لیست 2000- 2010
Guitar Hero III is biggest grossing retail title ever in US
  • 1. Guitar Hero III: Legends of Rock $830.9 million
  • 2. Call of Duty: Black Ops $787.4 million
  • 3. Wii Fit (inc: Balance Board) $736.6 million
  • 4. Call of Duty: Modern Warfare 2 $713.6 million
  • 5. Rock Band $670.7 million
  • 6. Wii Play (inc: Wii Remote)
  • 7. Guitar Hero World Tour
  • 8. Wii Fit Plus
  • 9. Mario Kart Wii (inc: Wii Wheel)
  • 10. Call of Duty 4: Modern Warfare
درامد رتبه اول لیست 2000- 2010 کمتر از درامد دو هفته Hogwarts Legacy

بازی سرویس محوری مثل کاد ؟؟؟؟؟ بازی 70 دلاری که کلا یکسال پشتیبانی میشه ؟ سرویس محور ؟

ماینکرفت ماهانه 170 میلیون پلیر داره و پیک پلیر همزمانش 17 میلیون پلیر در روز میرسه بعله امار بازیای سینگل ورش هیچه ؟ کی گفته ؟
با درامد 380 میلیون دلاری ؟
View attachment 286422
مایکروسافت سالانه چقد برای تولید محتوا و 968 کارمند استودیو هزینه می کنه ؟
View attachment 286424

وقتی مایکروسافت تمام استودیو های شوتر ساز خرید انتظار داری سونی چیکار کنه ؟

نه فقط اون بقیه استدیو ها رو هم واسه لایو سرویس ساختن بسیج کرده ؟
چه ارتباطی به بازی سینگل پلیر داره ؟ کدوم بازی سینگل پلیر لغو شده تا بازی سرویس محور ساخته بشه ؟
سونی برای مقابله با خرید های مایکروسافت و جبران ضعف در بازی های انلاین , 10 بازی سرویس محور در دست ساخته که تازه یک سوم کل پروژه های در حال ساخت PS

بله از بین 100 تا بازی سرویس محور یکی موفق می شه
از بین 1000 بازی سرویس محور یکی به موفقیت بزرگ می رسه
اما 99 درصد بازی سرویس محور شکست می خورن
در یک سال اخیر 3 بازی سینگل پلیر داشتیم که بالای 900 میلیون دلار درامد داشتن ( بعلاوه COD که بخش سینگل پلیر هم داره می شه 4 )
در همین مدت چند تا بازی سرویس محور موفق عرضه شدن که حتی 500 میلیون دلار درامد داشتن ؟
"You'll have things like Zelda or Horizon: Zero Dawn that'll come out, and they'll do really well, but they don't have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience."

صنعت گیمینگ رشد کرده به طبع فروش بازیای سینگل پلیر هم افزایش پیدا کرده (ده بار اشاره میکنه they'll do really well ) بعد باز دوباره میری آمار بازیای سینگل پلیر رو میاری و با هم مقایسه میکنی ؟ داره در مورد صنعت گیمینگ به صورت کلی میگه و هیچ جا نگفته هرکی بازی سرویس محور بسازه موفق میشه !!! خیلی صریح داره میگه "big service-based games" پشتبندش از "audience" استفاده میکنه یعنی کل صنعت گیمینگ رو داره جمع میبنده . شما درامد و تعداد مخاطبای چند تا بازی فعال لایو سرویس سال رو با درامد بازیایی سینگل پلیر Big Hits سال مقایسه کن ببین کدوم بیشتر از کدوم در امد زایی و جذب مخاطب داره . اونم به چه نسبت بودجه ای ؟ تو چند سال پروسه ساخت ؟

ماکرو خودش چند تا بازی این مدلی داره و قطعا دنبال اینه که بیشتر هم ازش بسازه حالا قرار نیست همشون موفقیت بزرگ داشته باشن همینکه بتونه مخاطب گیم پس رو مجاب به تمدید اشتراک گیم پس بکنه بدون اینکه بخواد یـ بازی بیگ بادجت اضافه کنه برا ماکرو کافیه .البته که این وسط باید یـ بالانسی هم برقرار باشه و خود ماکرو هم میدونه باید همه طیف ها و سلیقه ها رو در نظر بگیره

پ.ن : اماری که از ماینکرفت اوردی رسمی نیستن و همه صرفا فقط امار فروش هستن و تخمینی با اضافه کردن پرداخت های درون برنامه ایش خیلی بیشتر از این حرفا بازی درامد داره تازه نسخه های فرعیش هم هست که همشون با هم منجر به رشد گیم پس میشه . تو فضای مجازی هم کلی کمک میکنه به رشد بقیه IP های ماکروسافت فقط کافیه چند تا کراس اور با بقیه IP خودش بزاره و سر صدا بکنه کاری که خیلی کمپانیا دارن با فورت نایت میکنن .


بازیای انلاین این روزا همه به یـ نحوی سرویس محور محسوب میشن حالا چون اکتی هر سال واسش داره و میتونه بیس گیم رو کلی شیر دوشی کنه و تهش منجر به سایکل 1 ساله میشه بازم دلیلی بر سرویس محور نبودنش نیست . بماند که چند سال بعد اومدن بتل رویال داره ساپورت منظم و پیوسته میکنه بازی رو

به هرحال :

Jim Ryan says PlayStation has 2 unannounced live service games coming this fiscal year | VGC

That’s according to Sony Interactive Entertainment president Jim Ryan, who said during a business briefing on Thursday that the company currently had what it considered to be one live service game in MLB The Show 22


سونی قبل اینکه ماکرو بخواد اکتی رو بخره میگه میخوایم فوکوس کنیم رو بازیا سرویس محور تا اون موقع ماکرو کجا بازی شوتر درست حسابی به غیر Halo داشت ؟ مگه همه ی بازیای شوتر لایو سرویس هستن ؟ بعد واسه مقابله با شوترای ماکرو میان Destruction AllStars میسازن ؟ خود جیم رایان از سودی که تو MLB The Show کرده دهنش آب افتاده :

MLB The Show 21’s Diamond Dynasty mode enables players to buy randomised packs of cards to try and build a dream team, either by earning or buying in-game currency called Stubs.
In a slide related to this strategy, SIE said MLB The Show 21 has attracted the “highest paying user spend of any sports title in the US PS Store” since its release last month

سونی از کجاش میخواد استدیو بیاره که تا دو سال دیگه سر جمع 12 تا بازی سرویس محور بسازه ؟ قاعدتا چند تا از استدیو های فعلیش باید مشغول ساخت بازی سرویس محور بشن (از جمله ناتی داگ) و ریسورس مصرف کنن و یـ بخشی ازشون کامل بره برا لایو سرویس شدن . قرار نیست چیزی کنسل بشه چون در وحله اول چیزی ساخته نشده . همون گوریلا گیم که مثال اوردی 20 میلیون هورایزن فروخته همون داره بازی سرویس محور میسازه در صورتی که میتونست در کنار هورایزن یـ کیلزون دیگه هم بسازه .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or