خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
سهیل دلیل اصلی این طرز تفکرم خود مایکرو هست به ۴ دلیل:
۱- مایکرو با خرید بتسدا و نینجا تیوری و ... قشنگ ایجاد انحصار کرده. اسپنسری که صبح تا شب میگه انحصار زشته و ما انحصار نمیکنیم هل بلید ۲ رو انحصاری کرد(بازی که شماره ۱ اش رو ps بود)استارفیلدم گفت چون ip جدید انحصاری کرد. بقیه بازیهارم اورد رو گیم پس ولی رو اون یکی پلتفرما پول کامله بازیه..... .
پس نشون میده سر اکتی بلیزاردم انحصار انجام خواهد داد و همین وعده ده ساله یعنی عطش انحصار دارن و این خلاف ادعاهاشه و مثه همیشه دروغ میگه
۲- مایکرو داره ip هایی رو صاحب میشه که اکثرا مولتی پلتفرمه و سالها مولتی بوده و هیچ خلاقیت و زحمتی هم تو ساختش به خرج نداده بعد انحصاریشونم میکنه. این یعنی با فقط پول کاملا موتور خلاقیت و رقابت رو داره خاموش میکنه.
۳-اتفاقا این خریدها در میان مدت سونی رو داغون خواهد کرد چون کلی گیمر حوچ خواهند کرد سمت مایکرو و کم کم چراف بازیهای داستانی سونی هم خاموش خواهد شد....بشین و ببین چقدر فضا تک قطبی خواهد شد اونم فقط و فقط و فقط به خاطر پول مایکرو، نه خلاقیت و زحمت و ...(عین ایران خودمون شده پول داشته باشی حله همه چی)
۴- سابقه مایکرو تو حفظ ip های خودش و خریدهای قبلیش افتضاحه(از هیلو و گیرز و فیبل و rare و اسکیل باند بگیر تا هالو لنز و نوکیا و ....).

همینا باعث میشه من به این خرید خوش بین نباشم.
اره سونی هم انحصار میکنه، ولی یهو کلی ip رو میگیره ؟ اصن قابل قباس نیس کارای سونی با این دو خرید عظیم و انحصاری که پشتش خواهد اومد

این کار مایکرو در میان مدت هم بازار کنسول رو تک قطبی خواهد کرد هم کلی ip های سونی رو خواهد کشت، اونم به چه دلیل؟صرفا پول و انحصار سازی مایکرو و ذوق دسته ای از گیمرا برای یه مدت ارزونتر بازی کردن ( به گفته خودشون البته چون تقریبا هر چند پست یکبار بهش اشاره میکنن)

.


1- اتفاقا من تقریبا کل حرف های اسپنسر را گوش دادم. آدم سیاست مداری هست و میدونه چجوری حرف بزنه ولی خب خلاف حرفش را هم عمل نکرده. به این مورد هم اتفاقا اشاره کرد تو همین مصاحبه دیروز. گفت من زمان خرید بتسدا گفتم ما در مورد انحصاری شدن بازی ها کیس به کیس تصمیم خواهیم گرفت و بازی هایی که الان فن ها دارن ازشون لذت میرن را ازشون نخواهیم گرفت.

نتیجه چی شد؟ بازی هایی مثل Doom Eternal, TESO .. که روی PS عرضه شده بودن 1-1 مثل ایکس باکس تا به امرزو ساپورت شدن. حتی یکدونه پچ نسل جدید هم انحصاری نشده. یعنی هر بازی که قبلا عرضه شده بود کامل مثل ایکس باکس ساپورت شده. هر بازی هم قبلا انحصاری شده بود برای PS مثل GhostWire به انحصارش احترام گذاشته شده. حتی اکثرا روی سرویس پلاس هم عرضه شدن. بقیه بازی ها هم اومده روی گیم پس ولی اگه روی پلتفرم های دیگه در دسترس باشه روی سرویس های اون ها هم اومده. همین این ماه گوست وایر میاد روی پلاس

فعلا سه تا بازی انحصاری از توشش در اومده که HIFI Rush و Starfield و Redfall بودن که هر سه ip جدید هستند.

چرا به Minecraft اشاره نمیکنی که سالهاست مولتی بوده و اتفاقا این ماه میاد روی پلاس؟

2-این را سونی هم داره انجام میده. سونی چه خلاقیتی مثلا تو Final Fantasy و Silent Hill به خرج داده؟ ماکرو یا سونی وقتی یک کمپانی را میخرن ip های اون را هم صاحب میشن. بعدش دیگه اختیارش دست اونهاست که بخان ادامه اش را انحصار کنن یا نه. سونی پس فردا شاید بخاد Sunset Overdrive را انحصاری کنه. نمیشه گفت انجام نده.

3- نه نمیکنه. سونی الان خودش نزدیک 20 تا استدیو داره که قراره براش محتوای انحصاری بسازن که گیمر باید برای تجربه اش بره سراغ سونی. تازه کال آف را هم خواهد داشت. بعدش هم مگه ماکرو ضامن این هست که سونی آسیب نبینه؟ سونی به عنوان یک شرکت پیشرو تو صنعت گیم باید خودش را نسبت به تحرکات رقبا آدابت کنه. اگه میبینه بازار RPG و FPS داره توسط رقیب قبضه میشه فوری باید بره روی استدیوهای RPG ساز و FPS ساز سرمایه گذاری کنه.

4- ماکرو اشتباهاتی داشته مثل سایر شرکت ها. سونی هم از این اشتباهات زیاد داشته. ماکرو نوکیا را نابود کرد سونی هم بخش موبایل خودش را. ربطش چیه نمیدونم؟ قطعا در بعد تصمیمات اگه در نظر بگیری ماکرو شرکت موفق تری هست چون زمانی که سونی وجود داشت ماکرو تو یک گاراژ بود. الان 20 برابر سونیه

در مورد ip های خیلی ساده به شکست ها اشاره میکنی ولی از کنار موفقیت هایی مثل زنده کردن Flight Simulator و Age of Emipres رد میشی. Scalebound را خود سازنده میگه تقصیر ما بود تو میگی ماکرو. Rare هم شاید باب پسند من و تو نباشه ولی بازیش الان موفق ترین بازی تاریخشه.
 
وسط دعواهاتون دوتا خبر هم بذاریم

اتحادیه اروپا تاریخ تصمیم نهاییش رو ۱۰ روز عقب تر انداخت.
۲۵ آوریل دقیقا یک روز قبل از تصمیم نهایی cma

3E2BA62C-A395-4284-B61D-A5AE49362179.jpeg

خداروشکر اوایل اوریل هم نیست که با اخبار فیک حامله شیم :D
 
مایکرو با خرید بتسدا و نینجا تیوری و ... قشنگ ایجاد انحصار کرده. اسپنسری که صبح تا شب میگه انحصار زشته و ما انحصار نمیکنیم هل بلید ۲ رو انحصاری کرد(بازی که شماره ۱ اش رو ps بود)استارفیلدم گفت چون ip جدید انحصاری کرد. بقیه بازیهارم اورد رو گیم پس ولی رو اون یکی پلتفرما پول کامله بازیه..... .
اینی که فیل اسپسنر گفته بازیاش هیچ کدوم انحصاری نیستن کجاش دروغه ؟ الان بازیای ماکرو مالتی پلتفرم هستن اونم Day 1 شاید این حرف فیل اسپنسر باب میل شما نباشه ولی هیچ چیزی از حرفاش رو نقض نمیکنه . اگه دیدتون رفته سمت اکوسیستم هم که باز بحثی وجود نداره چون فعلا تنها شرکتی که اکوسیستم خودش رو تمام کمال رو چند تا بستر تشکیل داده ماکروسافت ـه و سونی اصلا تو این معادلات نیست با این حال بازم میگیم اگه میومد میگفت انحصاری رو یـ اکوسیستم خاص بده بله حرف شما درست بود ولی میبینیم که همچین حرفی نزده . کلا این تفکر از اونجایی اومده که شما و بقیه کمپلت صنعت گیمینگ رو خلاصه کردید تو دوتا کسنول گیمینگ و دائم هم ملاک ها و استاندارد های گیمینگ رو با خط کش سونی و پلتفرمش میسنجید !!! در صورتی که رئیس بخش Xbox داره در مورد چیزی حرف میزنه چندین ساله روش سرمایه گذاری کرده . این مدل تفکر رو تو تک تک پست هاتون میشه دید .
==================================================

در مورد سونی من قبل اینکه کنسولای نسل نه لانچ بشن تو همون تاپیک PS گفتم سونی قطعا حریف ماکروسافت ـه حتی تو زمینه سرویس اشتراکی یـ سریا سریع بهشون برخورد (!) هنوز هم سر حرف هستم و معتقدم با هر قدمی که ماکرو بر میداره سونی واسه دوتا قدم آماده میشه یـ نمومش رو میشه به تکاپو افتادنش واسه سرویس اشتراکیش دید تا صد سال سیاه سونی انحصاری کنسول سلرش نمیورد رو این سرویس ولی میبینم که داره به این قضیه سرعت میده . بله به این میگن رقابت تهش هم به نفع من مشتری تموم میشه (البته که یـ عده مرغشون یـ پا داره و میگن الا و بلا سرویس اشتراکی آشغال ـه)
 
در اینکه یه کمپانی پول داره و بعد از خرید هر تصمیمی بگیره به خودش و سیاست هایش مربوطه شکی نیست و بنظرم جز سهام دار و تصمیم گیرنده های کلان هم لازم نیست که به کسی جواب بده.

ولی اینکه بیایم بگیم ماکروسافت با خرید ناشری که بازی‌هاش قبلاً مولتی پلتفرم بودن و بعد از خرید قراره انحصاری پلتفرم خودش(خوشگلش اکوسیستم) بشن انحصاری نمیکنه، داریم واسه خودمون کلاه شرعی به قول یکسری ها قرار میدیم.
رقیب کنسولی ماکروسافت فقط سونیه و اینو از هر گیمری تو دنیا بپرسی جوابت رو همین میده.
وقتی شما پلیر کنسول رقیب و از بازی که قبلا مشترک منتشر شده محروم کنی مشخصا داری انحصار میکنی دیگه! خیلی واضح!
بحث من مشخص کال اف نیست و کلی میگم.

من خودم بشدت از ساز و کار گیم پس ماکروسافت و همین طور کنسول راضی هستم و جز کسایی هستم که به لطف گیم پس تو هزینه هام کلی صرفه جویی شده.
ولی در مورد انحصار کردن بازی ها یه موضوع کاملا مشخصی رو طرف هستیم که برام عجیبه یه عده دوست دارن جور دیگه ای ازش تعریف کنن!
 
خدایی خودتون خنده اتون نمیگیره انحصاری کردن فینال فانتزی و سایلنت هیل رو PS رو با انحصاری کردن کالاف رو Xbox مقایسه میکنید ؟
فینال و سایلنت بیس پلیرشون کلا رو PS هست و شاید یه اقلیت کوچیکی با انحصاری شدنش از بازی محروم میشن .
اما کالاف چی ؟ اصلا آمارش رو دارید که بیشتر پلیرهاش با اختلاف رو پلتفرم سونی هستن و با انحصارش اکثریت کثیری ازش محروم میشن .

من کاری به خرید و انجام شدن یا نشدنش ندارم منتهی دیگه یه خرده بدون تعصب و فن بازی نظر بزارید .
 
خدایی خودتون خنده اتون نمیگیره انحصاری کردن فینال فانتزی و سایلنت هیل رو PS رو با انحصاری کردن کالاف رو Xbox مقایسه میکنید ؟
فینال و سایلنت بیس پلیرشون کلا رو PS هست و شاید یه اقلیت کوچیکی با انحصاری شدنش از بازی محروم میشن .
اما کالاف چی ؟ اصلا آمارش رو دارید که بیشتر پلیرهاش با اختلاف رو پلتفرم سونی هستن و با انحصارش اکثریت کثیری ازش محروم میشن .

من کاری به خرید و انجام شدن یا نشدنش ندارم منتهی دیگه یه خرده بدون تعصب و فن بازی نظر بزارید .

صد در صد نه فاینال و نه سایلنت فن بیس اندازه کود ندارن ، ولی مثل 20 سال پیشم نیست که همه یا اکثریت خیلی زیاد فن بیسشون فقط روی کنسول سونی باشه ! همونقدر که انحصاری کردن کود بده ، انحصاری کردن فاینال و سایلنت و ... هم بده و بلعکس !
 

حالا سونی باید بین حفظ آبرو و واگذرای رای FTC یکی رو انتخاب کنه :D با سابقه ای که از سونی سراغ داریم احتمالا حفظ آبرو انتخاب میکنه! به نظرم داره برای دادن مدارک زمان میخره که شاید اون دوتا رگولاتوری ها اروپا و انگلیس رای شون رو زودتر دادن!
 
1- اتفاقا من تقریبا کل حرف های اسپنسر را گوش دادم. آدم سیاست مداری هست و میدونه چجوری حرف بزنه ولی خب خلاف حرفش را هم عمل نکرده. به این مورد هم اتفاقا اشاره کرد تو همین مصاحبه دیروز. گفت من زمان خرید بتسدا گفتم ما در مورد انحصاری شدن بازی ها کیس به کیس تصمیم خواهیم گرفت و بازی هایی که الان فن ها دارن ازشون لذت میرن را ازشون نخواهیم گرفت.

نتیجه چی شد؟ بازی هایی مثل Doom Eternal, TESO .. که روی PS عرضه شده بودن 1-1 مثل ایکس باکس تا به امرزو ساپورت شدن. حتی یکدونه پچ نسل جدید هم انحصاری نشده. یعنی هر بازی که قبلا عرضه شده بود کامل مثل ایکس باکس ساپورت شده. هر بازی هم قبلا انحصاری شده بود برای PS مثل GhostWire به انحصارش احترام گذاشته شده. حتی اکثرا روی سرویس پلاس هم عرضه شدن. بقیه بازی ها هم اومده روی گیم پس ولی اگه روی پلتفرم های دیگه در دسترس باشه روی سرویس های اون ها هم اومده. همین این ماه گوست وایر میاد روی پلاس

فعلا سه تا بازی انحصاری از توشش در اومده که HIFI Rush و Starfield و Redfall بودن که هر سه ip جدید هستند.

چرا به Minecraft اشاره نمیکنی که سالهاست مولتی بوده و اتفاقا این ماه میاد روی پلاس؟

2-این را سونی هم داره انجام میده. سونی چه خلاقیتی مثلا تو Final Fantasy و Silent Hill به خرج داده؟ ماکرو یا سونی وقتی یک کمپانی را میخرن ip های اون را هم صاحب میشن. بعدش دیگه اختیارش دست اونهاست که بخان ادامه اش را انحصار کنن یا نه. سونی پس فردا شاید بخاد Sunset Overdrive را انحصاری کنه. نمیشه گفت انجام نده.

3- نه نمیکنه. سونی الان خودش نزدیک 20 تا استدیو داره که قراره براش محتوای انحصاری بسازن که گیمر باید برای تجربه اش بره سراغ سونی. تازه کال آف را هم خواهد داشت. بعدش هم مگه ماکرو ضامن این هست که سونی آسیب نبینه؟ سونی به عنوان یک شرکت پیشرو تو صنعت گیم باید خودش را نسبت به تحرکات رقبا آدابت کنه. اگه میبینه بازار RPG و FPS داره توسط رقیب قبضه میشه فوری باید بره روی استدیوهای RPG ساز و FPS ساز سرمایه گذاری کنه.

4- ماکرو اشتباهاتی داشته مثل سایر شرکت ها. سونی هم از این اشتباهات زیاد داشته. ماکرو نوکیا را نابود کرد سونی هم بخش موبایل خودش را. ربطش چیه نمیدونم؟ قطعا در بعد تصمیمات اگه در نظر بگیری ماکرو شرکت موفق تری هست چون زمانی که سونی وجود داشت ماکرو تو یک گاراژ بود. الان 20 برابر سونیه

در مورد ip های خیلی ساده به شکست ها اشاره میکنی ولی از کنار موفقیت هایی مثل زنده کردن Flight Simulator و Age of Emipres رد میشی. Scalebound را خود سازنده میگه تقصیر ما بود تو میگی ماکرو. Rare هم شاید باب پسند من و تو نباشه ولی بازیش الان موفق ترین بازی تاریخشه.
تو از من دلیل پرسیدی ولی به جواب ها و مثال هایی که زدم جواب ندادی وخودت مثال های دیگه ای اوردی:

1-الان hellblade 2 رو چرا انحصاری کرده ؟ چه تضمینی هستی در آینده شماره جدید doom رو هم انحصاری نکنه؟ این بازیها شماره های قبلیشون سالها مولتی پلتفرم بوده - بازی که سالها مولتی پلتفرم بوده رو انحصاری کنی کار درستی نیس و اسمش انحصاره اونم به شدیدترین وجه.
فردا پس فردا اومد شماره جدید cod یا بازیهای بلیزارد رو انحصاری کرد درسته؟ بره بازی رو انحصاری کنه که از نسل ها پیش مال خودش بوده یا رو پلتفرم خودش طرفدار داشته نه بازیهایی که همه دوسش دارن
قبول کن اسم اینکار مفت خوری، انحصار و کشتن خلاقیت و رقابته.

2- این کار سونی هم بله انحصاره - ولی اولا شدت این انحصار چقدره ؟ (70 میلیاردیه و ایکس باکس رو داغون میکنه ؟؟ خیر) - دوما اینا چقدر پلیر رو xbox دارن؟ مشتری چندانی رو xbox ندارن که با نیومدنش رو xbox مایکرو بازارش تخریب بشه و به فنا بره. ( ولی انحصاری شدن cod و بازیهای بلیزارد و بازیهای بتسدا به خاک سیاه میشونه سونی رو )
یه مقایسه عددی و رقمی کن همه چی میاد دستت

3-تا سونی بخواد باید جای خالی این بازیها رو پر کنه یکی دو نسل گذشته و کار تموم شده براش - یکی دو تا بازی انحصاری نکرده که بگیم تو چند سال جایگزین میکنه اینارو - مایکرو ضامن نیست سونی آسیب نبینه ولی نباید فقط با پول خلاقیت و رقابت رو بکشه - علت سوال پرسیدن نهادهای حقوقی هم همینه - اگر تو اروپا و غرب هم مثه ایران یه عده صرفا با پول داشتن همه رو له کنن دیر یا زود صنعت بازی هم تو غرب افت میکنه. مایکرو پولش زیاده؟ استودیو بزنه نه اینکه بدبخت کنه یکی دیگه رو تا مثلا رقابت شکل بگیره - اسم این رقابت نیس کشتن رقابت و خلاقیته

4-خدایی مایکرو خیلی بیشتر از سونی سابقه تو خراب کردن بازیهای ارزشمند خودش و همینطور استودیو و محصولاتی که خریده داره و فکر نکنم این برای کسی پوشیده باشه و اصلا روش بحث بشه (خود اسپنسر هم هر ازگاهی ازاین مساله میناله )


کلا بنظرم هنوزم حجم انحصاری که مایکرو انجام میده رو خیلی مقایسه نکردی - وگرنه انحصاری کردن سایلنت هیل یا فاینال با انحصاری کردن 10 ها بازی که میلیون ها پلیر دارن قابل قیاس نیست:D:D (حالا برخی ایکس باکس های فن های معلوم حال این مقایسه رو انجام بدن مطمین هستم که از رو فن بازی و کینه با سونی گفتن ولی تو که معقول فکر میکنی بعیده این حرفو بزنی)
(فقط با دوتا خرید اخر مایکرو میشه از اول یه کنسول انحصاری جدید ساخت از بس بازی خریده با پلیر بیس بالا اکثرا هم مولتی پلتفرم - درامد یک ماه فقط cod بیشتر از درامد کل فاینال و سایلنته)


.
 
آخرین ویرایش:
صد در صد نه فاینال و نه سایلنت فن بیس اندازه کود ندارن ، ولی مثل 20 سال پیشم نیست که همه یا اکثریت خیلی زیاد فن بیسشون فقط روی کنسول سونی باشه ! همونقدر که انحصاری کردن کود بده ، انحصاری کردن فاینال و سایلنت و ... هم بده و بلعکس !
کل سری silent hill از 1999 تا 2019 چقد فروخته ؟
r/silenthill - Silent Hill series sales, units sold (1999-2019)
As the end of of December 2018, The franchise has sold over 9 million units since it first launched in 1999
همین 2022 دو بازی بزرگ سری Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin / Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion روی xbox عرضه شدن , چقد فروختن ؟ چند درصد فروش دو بازی روی پلتفرم xbox بوده ؟ 10 درصد ؟ 5 درصد ؟
 
کل سری silent hill از 1999 تا 2019 چقد فروخته ؟
r/silenthill - Silent Hill series sales, units sold (1999-2019)
As the end of of December 2018, The franchise has sold over 9 million units since it first launched in 1999
همین 2022 دو بازی بزرگ سری Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin / Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion روی xbox عرضه شدن , چقد فروختن ؟ چند درصد فروش دو بازی روی پلتفرم xbox بوده ؟ 10 درصد ؟ 5 درصد ؟
رفیق پس شما مشکلی با انحصاری شدن The Elder Scrolls ندارید؟چون بخش عمده ای از فروش این سری بر روی PC بوده و بعد از اون Xbox و در واقع Playstation کمترین سهم رو از فروش این مجموعه داشته است.
 
رفیق پس شما مشکلی با انحصاری شدن The Elder Scrolls ندارید؟چون بخش عمده ای از فروش این سری بر روی PC بوده و بعد از اون Xbox و در واقع Playstation کمترین سهم رو از فروش این مجموعه داشته است.
بر اساس کدوم منبع ؟
Fallout 4 sold over 5 million in first week, PS4 sales ahead of Xbox One version - PlayStation Universe
In terms of platforms, the post-apocalyptic RPG sold through an impressive 58 percent of all copies on the PlayStation 4, with 3,010,966 shifted on Sony’s current-generation console—-close to double the amount of the Xbox One version, which
moved 1,729,944 units during the same period. The PC release sold just 449,694 copies, although these days the majority of Windows games are shifted digitally

اگه مایکروسافت بتزدا رو نمی خرید حداقل 70 درصد فروش کنسولی The Elder Scrolls 6 / بین 40 تا 50 درصد کل فروش بازی روی ps5 بود
 
آخرین ویرایش:
چیزی که تا الان میشه گفت ثابت شده این هست که وجود سونی به CoD وابسته است و از سود همین بازی میره روی بازیهای انحصاری خودش سرمایه گذاری میکنه.

IMG_20230228_114705.png
با توجه به نگرانی هایی که فقط سونی تو این مساله داره میشه گفت که سونی وابستگی بسیار زیادی به این بازی داره و نتیجه اش رو تو نسل قبل و نسل جدید دیده و میدونه که CoD چقدر میتونه بازی رو عوض کنه و این بازاری که تو این مدت با قراردادهای انحصاری داشته از حالا به مرور میره سمت مایکروسافت با اینکه مایکروسافت همون سیاست محتوای انحصاری رو اعمال نمیکنه. اینکه CoD چرا روی پلی استیشن پلیرهای زیادی داره میشه گفت بخاطر همین محتوای انحصاری و تبلیغاتی هست که براش وجود داره.
یک نتیجه گیری قطعی وجود داره که سونی بیشتر از مایکروسافت به CoD نیاز داره.
از طرفی فیل اسپنسر گفته که مایکروسافت بدون ABK دووم میاره اما در مقابل گویا سونی بدون CoD مشکلاتی براش ایجاد میشه اونم در صورتی که حداقل تا 10 سال CoD براش عرضه میشه و تنها چیزی که نداره حق تبلیغات و محتوای انحصاری هست. همونطور که اسپنسر دیروز مصاحبه کرد گفت که از سیاست مشابه سونی تو این مساله پیروی نمیکنند، اسکین و ماموریت انحصاری و... بین پلتفرم ها هیچ تفاوتی نداره. بنظر میاد که CoD در آینده یک عنوان کاملا مولتی پتلفرم حتی بهتر از شرایط الان هست. چون همین الان پلی استیشن محتوای انحصاری داره و بقیه ندارند و بازی شرایط یکسانی بین همه نداره.
حالا سونی بخشی از سیاست های کلانشو گره زده به CoD یعنی سونی بخش بزرگی از مدل بیزینس خودشو وابسته کرده به عناوین ثالثی که مالکش نیست و از نهادهای نظارتی درخواست داره تا از این مدل بیزینسش دفاع کنند.


اما در اینده چی میشه؟
- اگر CMA معامله رو بلاک کرد چی میشه؟
+ مایکروسافت درخواست تجدید نظر از CAT میکنه. CAT یا موافقت میکنه یا مخالفت میکنه و نتیجه رو به CMA میگه

* مایکروسافت جواب بالا رو یا قبول میکنه یا نمیکنه و یک دادخواست تجدید نظر علیه CAT مطرح میکنه.(CMA هم میتونه چنین کاری رو علیه تصمیم CAT انجام بده)
این تجدید نظر چطوریه؟ اینجا دادگاه دوباره نمیاد از طرفین دعوت کنه تا دفاع کنند و... فقط پرونده مطالعه و بررسی میشه که ببینند ایا روند رسیدگی قانونمند بوده؟ مثلا به مدارک توجهی شده یا مدارک ارائه شده اعتبار داشتند و...
نکته: چنین پرونده ای رو شما فقط در صورتی میتونی ببری دادگاه تجدید نظر که خلاف قانون باشه. تصمیمی که میگیرن بر اساس دیدگاه شخصی یا اجماع خودشون نیست و باید حتما مبتنی بر قانون باشه. یعنی CMA نمیتونه بگه که من حال نمیکنم با استدلال مایکروسافت و حالا برای خودش یه چیزی گفته. حتما باید مبتنی بر شواهد و مستندات قابل اتکا بررسی بشند و طبق قانون جلو برند. مثلا قانونی هم که الان اینجا بهش استناد میشه و معیار اصلی هست همین قانون انتی تراست هست.

- اگه CMA طبق قانون جلو نره چی میشه؟
+ اگه CAT تشخیص بده که CMA قانون رو رعایت نکرده، پرونده رو برمیگردونه CMA و ازش میخواد که دوباره بررسی کنه
* وقتی پرونده برای بررسی مجدد به CMA ارجاع داده میشه میتونه با دستورالعمل هایی همراه باشه. اینکه CMA چیکار باید بکنه مثلا میتونه بگه درباره بخشی از پرونده(مستندات ارائه شده) توجهی نشده و تو رای نهایی اصلا لحاظ نشده.
حالا CMA باید درباره پرونده تجدید نظر کنه و تصمیم جدیدی مبتنی بر دستورات CAT انجام بده.
با این حال تو بعضی پرونده ها و تو این مرحله از رسیدگی، CAT اگه تمام اطلاعات مورد نیازش رو داشته باشه میتونه تصمیم نهایی رو با توافق طرفین بگیره. تصمیم CAT هم برای CMA الزام اور هست.
خلاصه: تصمیم CMA حتما باید مستند به قوانین باشه.

اینکه این خرید به ضرر گیمینگ نیست و شما همه میدونید که افراد مهم صنعت گیمینگ با این خرید موافق هستند ولی 2 مورد نگرانی وجود داره.
- مایکرو تو کلاود قوی میشه
راه حل: انویدیا هم میتونه از این عناوین در سرویس ابری خودش استفاده کنه
- مایکرو CoD رو انحصاری میکنه و به مشتری ها ضرر میرسونه
راه حل: CoD رو همه پلتفرم ها به طور یکسان عرضه میشه و در دسترس تعداد بیشتری از گیمرها قرار میگیره. گیمرها برای تجربه CoD نیازی به کنسول یا سیستم قوی نخواهند داشت و با هزینه خیلی کمتری نسبت به قبل میتونند تجربه اش کنند. مایکرو در قبالش حاضر به اخذ امضای تعهدنامه تا 10 سال هست.

اتهام: از کجا معلوم مایکرو مثل بتسدا بازی ها رو انحصاری کنه؟
جواب: ضمن اینکه مساله بتسدا هیچ ربطی به این پرونده نداره و نسبت بهش هیچ اعتراضی نشد و مراحل قانونی خودشو طی کرده و در نتیجه مایکرو هیچ کار غیرقانونی انجام نداده، مایکرو حاضر به امضای سند تعهد 10 ساله هست.

اتهام: شما فقط بخاطر دوزار ارزون تر بازی کردن از مایکرو حمایت میکنید
جواب: "فقط" نه. ولی اره پایین اوردن هزینه ها بخشی از سیاست های مشتری مداری مایکروسافت هست که به نفع هر مصرف کننده ای تموم میشه. مایکروسافت با سیاست جدیدی که تو عرضه بازی هاش داره با کمترین هزینه ولی بیشترین دسترسی بازی هاش عرضه میشند و در نهایت منتهی به این میشه که هر کسی علاقه ای به بازی کردن داشته باشه بتونه بدون داشتن کنسول یا کامپیوتر قوی یا محدودیت های دیگه این سدها رو بشکونه و بازی مورد علاقه اش رو با هر وسیله ای که به اینترنت وصل میشه بازی کنه. این سیاست منتهی به این میشه که جمعیت گیمرها بیشتر بشه، بازیسازهای گمنام یا مستقل یا استودیوهای کوچک در کنار استودیوهای بزرگ بازیهای خودشون رو به نمایش بزارند و ضرر نکنند.

اتهام: مایکرو ویندوز فون رو خراب کرد، مدیریت استودیوهاش خوب نیست، هیلو هنوز فصل سومش نیومده، مایکروسافت کویر هست، فیل اسپنسر دروغگو هست و ...
جواب: ربطی به خرید ABK نداره. محور اصلی این مساله طبق قانون انتی تراست میره جلو و هر صحبت دیگه نامربوطی مثل ویندوز فون و دلار 60 تومنی و مفت باشه کوفت باشه و کویر و... محلی از اعراب ندارند کلا.
 
بر اساس کدوم منبع ؟
Fallout 4 sold over 5 million in first week, PS4 sales ahead of Xbox One version - PlayStation Universe
In terms of platforms, the post-apocalyptic RPG sold through an impressive 58 percent of all copies on the PlayStation 4, with 3,010,966 shifted on Sony’s current-generation console—-close to double the amount of the Xbox One version, which
moved 1,729,944 units during the same period. The PC release sold just 449,694 copies, although these days the majority of Windows games are shifted digitally

اگه مایکروسافت بتزدا رو نمی خرید حداقل 70 درصد فروش کنسولی The Elder Scrolls 6 / بین 40 تا 50 درصد کل فروش بازی روی ps5 بود
رفیق من میگم The Elder Scrolls شما میگید Fallout؟!طبق فرمول شما با توجه به اینکه نسخه سوم این سری انحصاری Xbox و نسخه چهارم هم انحصاری زمانی Xbox بوده و فروش کلی سری رو Xbox بالاتر از PlayStation بوده در نتیجه انحصاری شدن نسخه جدیدش کاملا طبیعی هست.

آمار فروش فیزیکی لانچ The Elder Scrolls V Skyrim
Within two days of the game's launch, 3.4 million physical copies were sold. Of those sales, 59% were for the Xbox 360, 27% for the PS3, and 14% for the PC
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or