خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
این حرف شما بی شک اشتباهه، استادیا گوگل مگه شکست نخورد؟ ویتا مگه شکست نخورد؟ ویندوز موبایل؟ و مثال های بسیاری که همین ابر کمپانی ها پشتشون بودن!
درآمدی که گیم پس داره میسازه اصلا قابل قیاس نیست با چیزی که داره هزینه میشه! بطور مثال هیلویی که اگه کیفیت لازم رو داشته باشه میتونه 5 6 میلیون نسخه به راحتی بفروشه چقدر سودآوری داره؟ چقدر هزینه بابتش شده؟

فکر کن گیم پس برای سونی بود، اصلا منطقی بود لست آو آس و گاد آو وار براش بسازه؟ قطعا نه! کافی بود یه بازی معمولی فقط با اسم این عناوین منتشر بشه چون قرار نبود مثلا یک میلیارد دلار فروش کنن!

نگرانی سونی از میلیارد دلار درامدی که از طریق کال او دیوتی بدست میاره نه صرفا اینکه گیم پس باعث نابودیه برند پلی استیشن بشه


این مواردی که اشاره کردی قابل مقایسه با ایکس باکس نیستن، ایکس باکس ی برند تازه وارد نیست که بازار رو نشناسه یهو بیاد وارد بشه، گوگل استادیا رو تعطیل کرد چون فکر می کرد قراره با 4 تا استودیو براحتی پول پارو کنه!

ویندوز موبایل هم دوران خودشو داشت کلی هم سودآوری داشته و به پایان رسید مگه قرار هر سرویس یا محصولی تا ابد ادامه پیدا کنه؟
همین الان هر دیوایس آندرویدی که توی دنیا فروخته میشه 5 تا 15 دلارش به مایکروسافت میرسه اینکه ویندوز موبایل رو به شکل سابقش حفظ نکرد دلیلش شکست خوردنش نبود دلیلش این بود که شرایط بازار تغییر کرد

در مورد ویتا هم قبول ندارم که شکست خورد، سونی برنامه اشو تغییر داد

توان مالی مایکرو رو با سونی نباید مقایسه کنی سونی نمی تونسته چنین سرویس ارائه بده چون پشتوانه مالی نداره ولی مایکرو می تونه هر کدوم طبق شرایط خودشون برنامه می چینن دیگه
من اصلا درک نمی کنم چرا فکر می کنی گیمپس رایگانه؟

طبق برآوردها مشترکین گیمپس حدود 30 میلیون رسیده به عبارتی تقریبا ماهی 300 میلیون دلار نه میگیم 200 میلیون دلار میشه سالی حدود 2 میلیارد 400 میلیون دلار
در سال چندتا بازی پرخرج ساخته میشه؟ پر پرش 3/4 تا دیگه

هدف مایکرو اینه بازار بزرگتری داشته باشه نگاهش به کلاود و سرویس های ابری آینده اس نه الان
 
این مواردی که اشاره کردی قابل مقایسه با ایکس باکس نیستن، ایکس باکس ی برند تازه وارد نیست که بازار رو نشناسه یهو بیاد وارد بشه، گوگل استادیا رو تعطیل کرد چون فکر می کرد قراره با 4 تا استودیو براحتی پول پارو کنه!

ویندوز موبایل هم دوران خودشو داشت کلی هم سودآوری داشته و به پایان رسید مگه قرار هر سرویس یا محصولی تا ابد ادامه پیدا کنه؟
همین الان هر دیوایس آندرویدی که توی دنیا فروخته میشه 5 تا 15 دلارش به مایکروسافت میرسه اینکه ویندوز موبایل رو به شکل سابقش حفظ نکرد دلیلش شکست خوردنش نبود دلیلش این بود که شرایط بازار تغییر کرد

در مورد ویتا هم قبول ندارم که شکست خورد، سونی برنامه اشو تغییر داد

توان مالی مایکرو رو با سونی نباید مقایسه کنی سونی نمی تونسته چنین سرویس ارائه بده چون پشتوانه مالی نداره ولی مایکرو می تونه هر کدوم طبق شرایط خودشون برنامه می چینن دیگه
من اصلا درک نمی کنم چرا فکر می کنی گیمپس رایگانه؟

طبق برآوردها مشترکین گیمپس حدود 30 میلیون رسیده به عبارتی تقریبا ماهی 300 میلیون دلار نه میگیم 200 میلیون دلار میشه سالی حدود 2 میلیارد 400 میلیون دلار
در سال چندتا بازی پرخرج ساخته میشه؟ پر پرش 3/4 تا دیگه

هدف مایکرو اینه بازار بزرگتری داشته باشه نگاهش به کلاود و سرویس های ابری آینده اس نه الان
من کجای صحبتم از رایگان بودن حرف زدم؟ صحبت سر پرداخت نکردن 70 دلار بابت بازی بود.

ویندوز موبایل اگه شکست نیست پس چیه؟ بزرگترین کمپانیه نرم افزاریه جهان که سازنده ویندوزه ( بزرگترین سیستم عامل کامپیوتر ) نتونست دووم بیاره تو بازار... تغییر اجتناب ناپذیره اما روند شرکت ها هم تغییر میکنن...

گوگل استادیا رو تعطیل کرد چون فکر می کرد قراره با 4 تا استودیو براحتی پول پارو کنه!
خب اینی که گفتی حرف خودتو نقض میکنه! مگه نمیگی ابر کمپانی فکر همه جاشو میکنه و بابت هر 1 دلار برنامه ریزی میکنه؟ خب چطور میگی فکر میکرد با 4 تا استودیو پول پارو میکنه؟ فکرشو نمیکرد که شدنی نیست؟

توان مالی مایکرو رو با سونی نباید مقایسه کنی سونی نمی تونسته چنین سرویس ارائه بده چون پشتوانه مالی نداره ولی مایکرو می تونه هر کدوم طبق شرایط خودشون برنامه می چینن دیگه
چرا فکر میکنی سونی توان مالی نداره؟ یا چرا فکر میکنی ماکروسافت قراره تمام داراییشو خرج بخش اکس باکس کنه؟ به نظرت سرمایه دارها چقدر تحمل میکنن که هزینه کنن و بجای سود ضرر کنن؟

طبق برآوردها مشترکین گیمپس حدود 30 میلیون رسیده به عبارتی تقریبا ماهی 300 میلیون دلار نه میگیم 200 میلیون دلار میشه سالی حدود 2 میلیارد 400 میلیون دلار
از این ماهی 300 میلیون چقدرش سود خالصه؟ هزینه کارمند، شرکت، سرورها و غیره؟ هزینه ای که به ناشرها بابت اومدن بازی روی سرویس میدن؟ استودیوهای فرست پارتی که دارن با هزاران کارمند بازی میسازن؟ هزینه همه این بازیا با درامد گیم پس جبران میشه و سود هم میکنن؟ قطعا نه!
هدف مایکرو اینه بازار بزرگتری داشته باشه نگاهش به کلاود و سرویس های ابری آینده اس نه الان
این حرف منطقیه ایه روی کاغذ اما مسیر رسیدن بهش مهمه! اکس باکس از زمان 360 به بعد همش داره عقب گرد میزنه! بازی های بزرگش سال به سال دارن ضعیف تر میشن و کم فروش تر...


حالا جدای اینا یه سوال ازت میپرسم لطفا منطقی جوابمو بده تا بهت ثابت بشه حرفم در مورد کیفیت بازیا:

ماکروسافت گیرز آو وار یا هیلو جدید رو دی وان روی پلاس منتشر کنه
سونی بعد از یک سال گاد او وار رگنراک رو روی پلاس منتظر کنه

کدومشون مخاطب بیشتری رو جذب میکنن؟
 
تاخیر خوردن اینفینیت باعث شد بازیه بزرگی منتشر بشه؟ قطعا نه! پس تاخیر خوردن به خاطر وسواس نیست، بخاطر مدیریت و آماده نشدن به موقع بازیه!
اینفینیت خودش در مقطع لانچ بازی خوبی بود چیزی که باعث شد اینفینیت بد بشه پشتیبانی بعد از عرضه بدش بود.

البته که من مدیریت بد استودیو ها رو هم کتمان نمیکنم

ولی مایکروسافت میتونست تاریخی که تاپ هاوارد اصرار داشت بازی ع ضه بشه و حتی می‌گفت تاریخ انتشار این بازی رو سنگ حکاکی شده رو همون موقع بازی رو منتشر کنه ولی نکرد و بازی رو تاخیر زد تا بهتر بشه
اگه قرار بود به روند گیم پس باشه بقول شما منتشر می‌کرد می‌گفت حالا بعد لانچ با آپدیت بهترش میکنیم ولی انجام ندادن
همین گیم پس باعث شد های فای راش با این سیستم شدو دراپ یهو این همه طرفدار پیدا کنه و حالا اگه نسخه ۲ ازش بخواد منتشر بشه همه منتظر خواهند بود
در بعدی دیگر از این قضیه فورتزا هورایزن ها هم برای اومدن رو گیم پس ساخته میشن آیا کیفیت پایینی دارند؟
آیا پنتیمنت کیفیت پایینی داشت؟
آیا گراندد کیفیت پایینی دارد؟
آیا ایج آف امپایرز ها بعد لانچ گیم پس کیفیت پایینی دارند؟
آیا فلایت سیمولیتور کیفیت پایینی دارد؟
 
اینفینیت خودش در مقطع لانچ بازی خوبی بود چیزی که باعث شد اینفینیت بد بشه پشتیبانی بعد از عرضه بدش بود.

البته که من مدیریت بد استودیو ها رو هم کتمان نمیکنم

ولی مایکروسافت میتونست تاریخی که تاپ هاوارد اصرار داشت بازی ع ضه بشه و حتی می‌گفت تاریخ انتشار این بازی رو سنگ حکاکی شده رو همون موقع بازی رو منتشر کنه ولی نکرد و بازی رو تاخیر زد تا بهتر بشه
اگه قرار بود به روند گیم پس باشه بقول شما منتشر می‌کرد می‌گفت حالا بعد لانچ با آپدیت بهترش میکنیم ولی انجام ندادن
همین گیم پس باعث شد های فای راش با این سیستم شدو دراپ یهو این همه طرفدار پیدا کنه و حالا اگه نسخه ۲ ازش بخواد منتشر بشه همه منتظر خواهند بود
در بعدی دیگر از این قضیه فورتزا هورایزن ها هم برای اومدن رو گیم پس ساخته میشن آیا کیفیت پایینی دارند؟
آیا پنتیمنت کیفیت پایینی داشت؟
آیا گراندد کیفیت پایینی دارد؟
آیا ایج آف امپایرز ها بعد لانچ گیم پس کیفیت پایینی دارند؟
آیا فلایت سیمولیتور کیفیت پایینی دارد؟
البته تاریخ خوردن الانِ استارفیلد مهم و تاریخ سازه. حرفای خزعبل تاد هاوارد راجب تاریخ قبلی رو جدی نگیرین و احتمالا سر تاخیر قبلی باهم به توافق رسیدن. این دفعه ظاهرا بتسدا می‌خواد بازی رو تاخیر بزنه ولی مایکروسافت نمیخواد این اتفاق بیوفته (براساس شایعات که شاید درست هم نباشن) و این دفعه مهم هستش که چه اتفاقی میوفته و کیفیت بازی درنهایت چی میشه از نظر فنی.
 
من کجای صحبتم از رایگان بودن حرف زدم؟ صحبت سر پرداخت نکردن 70 دلار بابت بازی بود.

ویندوز موبایل اگه شکست نیست پس چیه؟ بزرگترین کمپانیه نرم افزاریه جهان که سازنده ویندوزه ( بزرگترین سیستم عامل کامپیوتر ) نتونست دووم بیاره تو بازار... تغییر اجتناب ناپذیره اما روند شرکت ها هم تغییر میکنن...


خب اینی که گفتی حرف خودتو نقض میکنه! مگه نمیگی ابر کمپانی فکر همه جاشو میکنه و بابت هر 1 دلار برنامه ریزی میکنه؟ خب چطور میگی فکر میکرد با 4 تا استودیو پول پارو میکنه؟ فکرشو نمیکرد که شدنی نیست؟


چرا فکر میکنی سونی توان مالی نداره؟ یا چرا فکر میکنی ماکروسافت قراره تمام داراییشو خرج بخش اکس باکس کنه؟ به نظرت سرمایه دارها چقدر تحمل میکنن که هزینه کنن و بجای سود ضرر کنن؟


از این ماهی 300 میلیون چقدرش سود خالصه؟ هزینه کارمند، شرکت، سرورها و غیره؟ هزینه ای که به ناشرها بابت اومدن بازی روی سرویس میدن؟ استودیوهای فرست پارتی که دارن با هزاران کارمند بازی میسازن؟ هزینه همه این بازیا با درامد گیم پس جبران میشه و سود هم میکنن؟ قطعا نه!

این حرف منطقیه ایه روی کاغذ اما مسیر رسیدن بهش مهمه! اکس باکس از زمان 360 به بعد همش داره عقب گرد میزنه! بازی های بزرگش سال به سال دارن ضعیف تر میشن و کم فروش تر...


حالا جدای اینا یه سوال ازت میپرسم لطفا منطقی جوابمو بده تا بهت ثابت بشه حرفم در مورد کیفیت بازیا:

ماکروسافت گیرز آو وار یا هیلو جدید رو دی وان روی پلاس منتشر کنه
سونی بعد از یک سال گاد او وار رگنراک رو روی پلاس منتظر کنه

کدومشون مخاطب بیشتری رو جذب میکنن؟

به نظر من مشکل از اونجایی شروع شد که ماکروسافت دهن طرفداراش انداخت که نباید برای بازی کردن، هزینه بازی رو بدین! سوال اینجاست؟ مگه ما برای چیزایی که نیاز داریم هزینه پرداخت نمیکنیم؟
اینجا گفتی، شما بگو اصلا 1 دلار، گیمپس رایگان نیست و مردم رایگان بازی نمی کنن، نمیشه بگی مردم عادت کردن هزینه ندن چون دقیقا دارن هزینه گیمپس رو میدن
در مورد گوگل هم فرقش رو گفتم دیگه مایکرو تازه وارد نیست توی این زمینه، مطمئن باش اگر از دوران 360 اینقدر اوضاع ایکس باکس بد بود تا الان 10 بار تعطیلش می کردن، دقیقا مثل زمانی که دیدن دیگه ویندوز فون آینده و سودآوری نداره بازنشستش کردن

اینکه سونی توان چنین هزینه ایی رو نداره از ارزش و دارایی هاشون پیداش دیگه و لزوما هم موضوع فقط هزینه نیست، قرار نیست چون سونی ی کاری رو می کنه باقی هم کپی کنن یا برعکس
شما دوست داری برای هر بازی 70$ بدی با وجود گیمپس هم می تونی تداخلی با هم ندارن

شما به من بگو الان مثلا Forspoken که aaa هست70$ ارزش داره؟ چون ملت 70 دلار میدن بازی خوبی تحویل گرفتن؟
اینکه دلیل نمیشه بگیم چون فلان بازی 70 دلار پول میدی جاش از فلان بازی که رو گیمپس با 10 دلار بازیش میکنی حتما بهتره

فروش فرانچایز هم لزوما به قیمتش ربطی نداره خوب، منی که فن گاد هستم و پیش خریدش کردم اصلا دوست ندارم 1 سال صبر کنم برای تجربه کردنش و خیلی از فن های دیگه ام همینطوره
اینکه سونی بازی رو بعد 1 سال میاره روی پلاس صرفا هدفش بوست کردن خود پلاسه وگرنه اون "جامعه هدف"یی که باید بازی می کردن عمرا 1 سال صبر کنن غیر از اینه؟

شخصا توی 2022 هیچ بازی به جز گاد که فنش هستم واسم ارزش 70$ نداشت و نخریدم

من فن هیچ برندی هم نیستم هم گیمپس دارم هم پلاس پریمیوم و به عنوان ی گیمر از رفتار سونی راضی نیستم که حتی ریمیک ریمستر رو 70$ به منه "مشتری" که گرونترین نسخه last of us 1 رو پیش خرید کرده بودم میفروشه بدون تخفیف :D

اینکه سونی رو دوست داری و فنشی حمایتشم کنی هیچ ایرادی نداره، ولی کلاه خودتو بزار قاضی ببین این مدت سونی با مشتری چجوری رفتار کرده
اگر گیمپس نبود الان پلاس پریمیومی هم نبود و همون پلاس سابق قیمتش میشد 120 دلار
 
تاخیر خوردن اینفینیت باعث شد بازیه بزرگی منتشر بشه؟ قطعا نه! پس تاخیر خوردن به خاطر وسواس نیست، بخاطر مدیریت و آماده نشدن به موقع بازیه!
کدوم بازیه ماکروسافت به خاطر عرضه روی گیم پس از کیفیتش کاسته شده؟
کاربرای گیم پس،راضی
سازندگان بازی واسه گیم پس راضی ان
تامین کننده گیم پس راضی
ولی طرفدارای شرکت رقیب ناراضی از گیم پس،نگران ضرر دادن یه شرکت چند میلیاردی ان
 
اینجا گفتی، شما بگو اصلا 1 دلار، گیمپس رایگان نیست و مردم رایگان بازی نمی کنن، نمیشه بگی مردم عادت کردن هزینه ندن چون دقیقا دارن هزینه گیمپس رو میدن
در مورد گوگل هم فرقش رو گفتم دیگه مایکرو تازه وارد نیست توی این زمینه، مطمئن باش اگر از دوران 360 اینقدر اوضاع ایکس باکس بد بود تا الان 10 بار تعطیلش می کردن، دقیقا مثل زمانی که دیدن دیگه ویندوز فون آینده و سودآوری نداره بازنشستش کردن

اینکه سونی توان چنین هزینه ایی رو نداره از ارزش و دارایی هاشون پیداش دیگه و لزوما هم موضوع فقط هزینه نیست، قرار نیست چون سونی ی کاری رو می کنه باقی هم کپی کنن یا برعکس
شما دوست داری برای هر بازی 70$ بدی با وجود گیمپس هم می تونی تداخلی با هم ندارن

شما به من بگو الان مثلا Forspoken که aaa هست70$ ارزش داره؟ چون ملت 70 دلار میدن بازی خوبی تحویل گرفتن؟
اینکه دلیل نمیشه بگیم چون فلان بازی 70 دلار پول میدی جاش از فلان بازی که رو گیمپس با 10 دلار بازیش میکنی حتما بهتره

فروش فرانچایز هم لزوما به قیمتش ربطی نداره خوب، منی که فن گاد هستم و پیش خریدش کردم اصلا دوست ندارم 1 سال صبر کنم برای تجربه کردنش و خیلی از فن های دیگه ام همینطوره
اینکه سونی بازی رو بعد 1 سال میاره روی پلاس صرفا هدفش بوست کردن خود پلاسه وگرنه اون "جامعه هدف"یی که باید بازی می کردن عمرا 1 سال صبر کنن غیر از اینه؟

شخصا توی 2022 هیچ بازی به جز گاد که فنش هستم واسم ارزش 70$ نداشت و نخریدم

من فن هیچ برندی هم نیستم هم گیمپس دارم هم پلاس پریمیوم و به عنوان ی گیمر از رفتار سونی راضی نیستم که حتی ریمیک ریمستر رو 70$ به منه "مشتری" که گرونترین نسخه last of us 1 رو پیش خرید کرده بودم میفروشه بدون تخفیف :D

اینکه سونی رو دوست داری و فنشی حمایتشم کنی هیچ ایرادی نداره، ولی کلاه خودتو بزار قاضی ببین این مدت سونی با مشتری چجوری رفتار کرده
اگر گیمپس نبود الان پلاس پریمیومی هم نبود و همون پلاس سابق قیمتش میشد 120 دلار
Halo: Combat Evolved – 6.43 m

Halo 2 – 8.49 m

Halo 3 – 14.5 m

Halo Wars – 2.34 m

Halo ODST – 6.22 m

Halo Reach – 9.52 m

Halo 4 – 8.94 m

کسی خبر داره Halo Infinite چقدر فروخته؟

حقیقت همونه که بارها گفته شده..
سرویس اشتراکی برای بازیهای aa که نیاز به دیده شدن دارند خوبه (پنتیمنت و امثالهم) برای بازی‌های کوچک و متوسط که نیاز به پلیر بالا دارند خوبه (مثل همین های فای راش) ولی بشدت دشمن بازیهای AAA پر هزینه هست (استارفیلد ، گاد او وار و...)
حالا این عنوان پر خرج میخواد رو گیمپس باشه یا پلاس یا هرچیز دیگه. دنیای گیم خیلی فرق میکنه با دنیای فیلم و سریال!!!

فورسپوکن مال سونیه که اختیاری روش داشته باشه؟؟؟
شما و خیلیای دیگه پای ۷۰ دلار که میرسه فقط سونی رو مثال میزنید. خیلی عجیبه... تیک تو بازیاش ۷۰ دلار ، EA هم ۷۰ دلار یوبی سافت هم ۷۰ دلار ،خود مایکرو هم ۷۰ دلار نمیدونم چرا فقط سونی آدم بده این داستاناس و مایکرو شده نجات دهنده صنعت گیم.. نم نمک داره معلوم میشه گیمپس چه تاثیری رو عناوین بزرگ می‌ذاره و خواهد گذاشت. این بحث قشنگ تا پنج شیش سال دیگه که کلا این نحوه ارائه سرویس اشتراکی که مایکروسافت داره ارائه میده برای همیشه از بین بره ادامه داره.

من مطمئنم اگه از تاد هاوارد تو یه مصاحبه بپرسن آیا دوست داری استارفیلد یکسال اول روی گیمپس نباشه و اول خوب بتونه بفروشه
در حالیکه اشک تو چشماش جمع میشه میگه البته که اینو می‌خوام .

حقیقت همونیه که یهود بزرگ بارها گفته:

Take-Two CEO Says Launching New Games Into A Subscription Service Like Game Pass Makes No Sense
 
آخرین ویرایش:
کدوم بازیه ماکروسافت به خاطر عرضه روی گیم پس از کیفیتش کاسته شده؟
کاربرای گیم پس،راضی
سازندگان بازی واسه گیم پس راضی ان
تامین کننده گیم پس راضی
ولی طرفدارای شرکت رقیب ناراضی از گیم پس،نگران ضرر دادن یه شرکت چند میلیاردی ان
کاربر گیمپس راضی. همینو بگی کافیه دیگه ادامه نده

https://www.thegamer.com/microsoft-layoffs-affect-bethesda-343-industries-and-the-coalition/

با این روند ضرردهی، استودیو ها تعطیل می شن و مشخص می شه کی ضرر کرده..
 
Halo: Combat Evolved – 6.43 m

Halo 2 – 8.49 m

Halo 3 – 14.5 m

Halo Wars – 2.34 m

Halo ODST – 6.22 m

Halo Reach – 9.52 m

Halo 4 – 8.94 m

کسی خبر داره Halo Infinite چقدر فروخته؟

حقیقت همونه که بارها گفته شده..
سرویس اشتراکی برای بازیهای aa که نیاز به دیده شدن دارند خوبه (پنتیمنت و امثالهم) برای بازی‌های کوچک و متوسط که نیاز به پلیر بالا دارند خوبه (مثل همین های فای راش) ولی بشدت دشمن بازیهای AAA پر هزینه هست (استارفیلد ، گاد او وار و...)
حالا این عنوان پر خرج میخواد رو گیمپس باشه یا پلاس یا هرچیز دیگه. دنیای گیم خیلی فرق میکنه با دنیای فیلم و سریال!!!

فورسپوکن مال سونیه که اختیاری روش داشته باشه؟؟؟
شما و خیلیای دیگه پای ۷۰ دلار که میرسه فقط سونی رو مثال میزنید. خیلی عجیبه... تیک تو بازیاش ۷۰ دلار ، EA هم ۷۰ دلار یوبی سافت هم ۷۰ دلار ،خود مایکرو هم ۷۰ دلار نمیدونم چرا فقط سونی آدم بده این داستاناس و مایکرو شده نجات دهنده صنعت گیم.. نم نمک داره معلوم میشه گیمپس چه تاثیری رو عناوین بزرگ می‌ذاره و خواهد گذاشت. این بحث قشنگ تا پنج شیش سال دیگه که کلا این نحوه ارائه سرویس اشتراکی که مایکروسافت داره ارائه میده برای همیشه از بین بره ادامه داره.

من مطمئنم اگه از تاد هاوارد تو یه مصاحبه بپرسن آیا دوست داری استارفیلد یکسال اول روی گیمپس نباشه و اول خوب بتونه بفروشه
در حالیکه اشک تو چشماش جمع میشه میگه البته که اینو می‌خوام .

حقیقت همونیه که یهود بزرگ بارها گفته:

Take-Two CEO Says Launching New Games Into A Subscription Service Like Game Pass Makes No Sense
حرف من اصلا در مورد سونی نبود، گفتم بازی هایی که 70$ پاشون بدیم لزوما بازی های خوبی نیستن که بگیم فلان بازی چون رو گیمپس 10 دلاری بوده کیفیتش کمه
حالا هرکسی ساخته باشه خودمم گفتم که جز گاد پای هیچ بازیی 70$ ندادم :D
بازیه "خوب" فروش می کنه حالا روی هر پلتفرمی. نمونه اش فورزا5 که روی استیم حدود 3.5 میلیون نسخه فروش داشته که برای بازی که روی گیمپس هست به نظرم فروش کمی نیست
 
شما نگران استودیوهای ماکرو شدید؟
آره قطعا
نگران استودیو و IP هایی که MS خریده و قراره بهای سیاست های چند نفر که هیچ درکی از دنیای گیم و گیمر ها ندارن رو بده.
مگه مایکروسافت بنگاه خیره هست ؟
چیزی که مایکروسافت به اینجا رسونده قربانی کردن سریع بخش های ضرر ده
نوکیا,میکسر,همین یکماه پیش هولولنز.
شما فنهای اکسباکس اینو میخوایید ؟


@Need-More-Speed استیم که مثال زدی جالب بود بازم مشخص کرد نبود سرویس تو یه کلاینتی مثل استیم چه کمکی به فروش بازی کرده. آمار کلی از فروش فورتزا روی پلتفرم اکسباکس داری؟

پر فروش ترین بازی های 2021 انگلیس:

IMG_20230206_143330_713.jpg

نکته جالب Halo Infinite و FH 5 تو این لیست نبودن
فروش دو بازی زیر 200 هزار تا بوده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Tidus and amiriv
حرف من اصلا در مورد سونی نبود، گفتم بازی هایی که 70$ پاشون بدیم لزوما بازی های خوبی نیستن که بگیم فلان بازی چون رو گیمپس 10 دلاری بوده کیفیتش کمه
حالا هرکسی ساخته باشه خودمم گفتم که جز گاد پای هیچ بازیی 70$ ندادم :D
بازیه "خوب" فروش می کنه حالا روی هر پلتفرمی. نمونه اش فورزا5 که روی استیم حدود 3.5 میلیون نسخه فروش داشته که برای بازی که روی گیمپس هست به نظرم فروش کمی نیست

فروش فورتزا عالی بوده چون سبک ریسینگ هیچ وقت به اندازه سبک شوتر و اکشن rpg فروش نمیکنه

حالا شما آمار فروش روی xbox هم به این عدد اضافه کنی میبینی فروش فوق العاده بوده اونم در کنار گیم پس
 
آره قطعا
نگران استودیو و IP هایی که MS خریده و قراره بهای سیاست های چند نفر که هیچ درکی از دنیای گیم و گیمر ها ندارن رو بده.
مگه مایکروسافت بنگاه خیره هست ؟
چیزی که مایکروسافت به اینجا رسونده قربانی کردن سریع بخش های ضرر ده
نوکیا,میکسر,همین یکماه پیش هولولنز.
شما فنهای اکسباکس اینو میخوایید ؟
شاید واسه شما سهامدارا سود و ضرر شرکت مهم باشه ولی به عنوان یه گیمر تو کشور گل و بلبل تنها چیزی که واسم مهم نیست سود و ضرر کمپانیه.

الان گیم پس و شکست خورده و استودیوهای ماکروسافت رو تخته کردید؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or