ماکروسافت: تفاوت بین Halo و Call of Duty به خاطر داستان غنی آن است

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,957
نام
فرهاد
hcod21.jpg
فوق

درود.

همیشه بحث سر اینکه در عناوین FPS چه چیزی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند بسیار بوده. اینبار آقای دن ایوب تهیه کننده استودیو 343 Industries در مصاحبه‌ای به تقاوت بازی Halo با Call of Duty پرداخت و افزود این داستان بازی هالو است که آن را از کال آف متمایز می‌کند. وی در ادامه اذعان کرد:

"به شخصه فکر می‌کنم چیزی که هیلو را کال آف متمایز نگه می‌دارد بخش داستانی این باز باشد. همین داستان سرایی غنی و جهان عظیم بود که توانست کاری کند این عنوان این همه مدت پا برجا باشد."

مردم همیشه به Johnson, Cortana و Arbiter اهمیت می‌دهند و دوست دارند بدانند در آینده چه اتفاقی برای ‌آن‌ها می‌افتد. نظرم این است که این کار فقط گیمرها را به بازی وفادار نگه نمی‌دارد بلکه باعث تلاش و بیشتر مشتاق بودن آن‌ها نیز می‌شود و وقتی با خودم فکر می‌کنم چه چیزی باعث شد هیلو این مدت طولانی پایدار بماند سوای گیم‌پلی عالیش، داستان این عنوان بود."

وی در آخر نیز بخش مولتی بازی Halo 2 را پدر تمامی بازی‌های مدرن online FPS خواند که دیگر بازی‌ها همگی از ابداع هیلو 2 به امانت گرفتن و از روی آن ساخته‌اند.

Halo Different From Call of Duty Thanks to ***8220;Really Rich Story, A Huge Universe***8221; � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

games.yahoo.com
 
آخرین ویرایش:

.:BigBoss:.

کاربر سایت
Nov 8, 2007
1,025
نام
حسین
بایوشاک یه بازی با داستان تخیلی هست و همون طور که همه میدونن COD از نظر داستانی بایوشاک رو قورت میده !

امین جان ! یکی از سه بازی از فرانچایز بایوشاک مثلا Bioshock Infinite , داستان عمیق و فلسفی داره که تا آخر بازی با پیچش داستانی اون همراه هستیم . مثلا بعضی از NPC ها داستان منحصر به فردی دارند که می تونه در درک داستان کمک کنند . همینطور شخصیت پردازی عالی باعث شد که مثلا Elizabeth و شخصیت های دیگه ای تو ذهن و قلب خیلی از گیمر ها جا داشته باشند .:d

به نظرم COD در کنار داستان خوب و ساده و خلق شخصیت های ماندگار , تمرکز بیشتر روی شوتر و المان های گیم پلی اش داره :d .

ویرایش : با عرض پوزش , یکم زود نقل قول کردم امین جان :D

=====================

خیلی از المان های Halo بازی رو نسبت به شوتر های دیگه متمایز می کنه و داستان Halo یکی از بزرگترین نقطه قوت های بازی هست که اگر گیمر با داستان بازی ارتباط برقرار کنه قطعا علاقه خاصی به بازی پیدا می کنه .

البته COD هم فن بیس عظیم خودش رو داره و به عنوان یک شوتر برای خیلی ها لذت بخش هست اما به نظرم Halo منحصر به فرد هست . مثل Half Life .
 
آخرین ویرایش:

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
داستان فوق العاده سری هیلو رو با کالاف مقایسه میکنید؟ والادیگه همینم کم مونده بود که به لطف نوابغ بازیسنتر انجام شد
آخرالزمان شده فکر کنم
 

Mr. Worldwide

کاربر سایت
Feb 10, 2014
562
نام
Profesoer Charles Francis Xavier
بایوشاک یه بازی با داستان تخیلی هست و همون طور که همه میدونن COD از نظر داستانی بایوشاک رو قورت میده !
حداقل چیزی تو بهترین بازی سال شدن نسخه اول بایوشاک همه ازش یاد کردند این جمله بود: Best Writing/Story
اگر به تخیلی بودنه باشه همه بازی ها داستانشون تخیلی و من درآوردیه فقط دنیا و محلشون فرق داره در صورتی که داستان بایوشاک بیشتر درمورد آرمان شهر
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,189
نام
∂αнмα
حداقل چیزی تو بهترین بازی سال شدن نسخه اول بایوشاک همه ازش یاد کردند این جمله بود: Best Writing/Story
اگر به تخیلی بودنه باشه همه بازی ها داستانشون تخیلی و من درآوردیه فقط دنیا و محلشون فرق داره در صورتی که داستان بایوشاک بیشتر درمورد آرمان شهر
Sarcasm !
--------------------------------------------------------------------------------------
من معنی غنی رو الان اینجوری برداشت کردم :
هرچی بازی بیشتر به سمت جنگ جهانی میل کنه داستانش غنی تره ....
حالا یـ سوال کدوم نسخه از کاد واسه داستانش در مورد جنگ جهانی ستایش شده جواب کاملا معلومه BO یـ داستان عالی و فک برانداز که البته ربطیم به جنگ جهانی نداشت 8-| ولی آیا میشه گفت داستانش خیلی غنیه ؟ خیر چرا ؟ چون داستان غنی به یـ داستانی میگن که اینقدر عمق داشته باشه که بشه از هزار تا سوراخ سمبش یـ داستان با شخصیتای جدید ساخت (دقیقا مثل دنیای هیلو و Mass Effect) ...
در کل مقایسه داستان این دوتا بازی از بیخ غلطه طرف داری کردن از داستان کاد اونم در برابر هیلو یـ چیزی از غلطم اون ور تره :|
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,649
نام
سهيل
مقايسه داستان سري Halo با COD اونقدري مسخره هستش كه نخوام واردش بشم، فقط يك نكته اي بگم كه اكثر سري بازي ها با داستان هاي خوب تخيلي هستن.حتي شايد بگم بازي هايي با داستان خوب كه تخليي نباشن به ندرت ساخته ميشن.

من كه الان هرچه قدر فكر ميكنم موردي يادم نمياد.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,591
نام
محمد
مقايسه داستان سري Halo با COD اونقدري مسخره هستش كه نخوام واردش بشم، فقط يك نكته اي بگم كه اكثر سري بازي ها با داستان هاي خوب تخيلي هستن.حتي شايد بگم بازي هايي با داستان خوب كه تخليي نباشن به ندرت ساخته ميشن.

من كه الان هرچه قدر فكر ميكنم موردي يادم نمياد.
Max Payne و Uncharted 2 :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,230
نام
ماکان
داخل پرانتز یک نکته ای رو بگم، اینکه یه داستان ستینگ بزرگی داره دال بر بهتر بودن پلات و یا داستانش نیست.

کلا در مقوله داستان یک بازی زیر مجموعه های زیادی وجود دارن. مثل ستینگ, پلات, شخصیت پردازی، نریتیو دیزاین، خود استوری و البته فرم روایت. ضمن اینکه تعریف لغت Story با ان چیزی که ما تو فارسی میگیم فرق داره. چون Story به معنی داستان صرف نیست! حتی داستانی که یک گیمر موقع بازی کردن توی ذهنش میسازه هم Story محسوب میشه. مثال میزنم؛ مثلا بهترین بازی نسل گذشته از نگاه بنده یعنی Mass Effect بهترین "داستان" رو داره، چون از هر نظر کامله. بهترین نیست اما کامله. ستینگ بازی و یونیورسی که معرفی میکنه انقدر بزرگ و عظیمه که میشه به راحتی ان رو از Star Wars هم بهتر دونست. پلات و کلا طرح داستانش عالیه و به راحتی گیمرهارو درگیر دنیای بدیع خودش میکنه. نریتیو دیزاین یا کلا هرچی که به روایت بازی منجر میشه به بهترین شکل ممکن پیاده شده. از موسیقی تا طراحی های عظمت گرای محیطی, همشون در راستای انتقال حس دنیای بازی هست. و بهترین قسمت بازی یعنی Story هایی که هر گیمر به واسطه "انتخاب" تو بازی برای خودشون میسازن و از این حیث بازی رو بی نظیر میکنه. من شرط میبندم هرکسی هر دفعه که ME بازی میکنه توی ذهنش یه شخصیت و یک کاراکتر رو برای شپرد متصور میشه و با یه انگیزه شخصی وارد مبارزاتش میشه. یجورایی شخصیت درون خودش رو روی شپرد فرافکنی میکنه.

یا بازی بعدی مورد علاقم تو نسل قبل یعنی UC2. ستینگ بازی چون تقریبا واقع گرایانه هست چیز عجیبی نیست. پلات بازی خود کلیشس. اما شخصیت شوخ بازی که باعث میشه اینبار به همراه یک دزد شوخ ماجراجویی کنید، در کنار نریتیو دیزاین و کلا فرم روایی منحصر به فرد تبدیل به یک داستان عالی بشه. مثلا دقت کنید تو UC2 رنگ بندی های شاد و شارپ (که اساتید بازیسنتر بهش لغب آب رنگی داده بودن!) یکی از مهمترین ابزار نریتیو دیزاین بازی هست که فضای خشک و خشن محیط ها رو میشکونه و کلا با کم رنگ کردن خشونت تو بازی باعث میشه داستان تم فانتزی تری به خودش بگیره و بیشتر از داستان لذت ببرید. نقطه مقابل TLoU هست که باز پلات و طرح نویی نداره و باز هم کلیشه هست، اما با اتمسفر خشک و بی نهایت خشنش به همراه حس سینماتیکی که تو کل بازی هست یه نریتیو دیزاین منتحصر به فرد خلق میکنه که کلا یه چیز عجیبی هست!

کلام آخر اینکه بزرگ و یا فلسفی بودن یک داستان دلیل بهتر بودن ان نسبت به یک داستان ساده تر نیست. مثال نقض هم Bioshock Infinity در مقایسه با همین TLoU هست. BI از حیث معنی گرایی و مفهوم یه چیز عجیب غریبیه که از سیاست تا فیزیک کوآنتوم و متا فیزیک رو شامل میشه اما در مقابل TLoU یه داستان ساده بدور از هیچ پیچیدگی هست. اما بازم TLoU داستانش بهتره. اینکه CoD ها داستان های خوبی ندارن و خصوصا نسبت به Halo مثل معروف عرش تا فرش رو تو ذهن تداعی میکنن هم ربطی به سادگیشون نداره. به این مربوطه که CoD ها عملا هیچی ندارن! و تنها نقطه قوت و اتکاشون ستینگ بازی هست که انم باز ارزشش بخاطر جذابیت های ذاتی خود جنگ و یا اتفاقات تاریخی بوده. البته با اینکه این داستان ساده یه چیز خود خواسته هست هم کاری نداریم.
 

Electro

کاربر سایت
May 6, 2014
160
داخل پرانتز یک نکته ای رو بگم، اینکه یه داستان ستینگ بزرگی داره دال بر بهتر بودن پلات و یا داستانش نیست.

کلا در مقوله داستان یک بازی زیر مجموعه های زیادی وجود دارن. مثل ستینگ, پلات, شخصیت پردازی، نریتیو دیزاین، خود استوری و البته فرم روایت. ضمن اینکه تعریف لغت Story با ان چیزی که ما تو فارسی میگیم فرق داره. چون Story به معنی داستان صرف نیست! حتی داستانی که یک گیمر موقع بازی کردن توی ذهنش میسازه هم Story محسوب میشه. مثال میزنم؛ مثلا بهترین بازی نسل گذشته از نگاه بنده یعنی Mass Effect بهترین "داستان" رو داره، چون از هر نظر کامله. بهترین نیست اما کامله. ستینگ بازی و یونیورسی که معرفی میکنه انقدر بزرگ و عظیمه که میشه به راحتی ان رو از Star Wars هم بهتر دونست. پلات و کلا طرح داستانش عالیه و به راحتی گیمرهارو درگیر دنیای بدیع خودش میکنه. نریتیو دیزاین یا کلا هرچی که به روایت بازی منجر میشه به بهترین شکل ممکن پیاده شده. از موسیقی تا طراحی های عظمت گرای محیطی, همشون در راستای انتقال حس دنیای بازی هست. و بهترین قسمت بازی یعنی Story هایی که هر گیمر به واسطه "انتخاب" تو بازی برای خودشون میسازن و از این حیث بازی رو بی نظیر میکنه. من شرط میبندم هرکسی هر دفعه که ME بازی میکنه توی ذهنش یه شخصیت و یک کاراکتر رو برای شپرد متصور میشه و با یه انگیزه شخصی وارد مبارزاتش میشه. یجورایی شخصیت درون خودش رو روی شپرد فرافکنی میکنه.

یا بازی بعدی مورد علاقم تو نسل قبل یعنی UC2. ستینگ بازی چون تقریبا واقع گرایانه هست چیز عجیبی نیست. پلات بازی خود کلیشس. اما شخصیت شوخ بازی که باعث میشه اینبار به همراه یک دزد شوخ ماجراجویی کنید، در کنار نریتیو دیزاین و کلا فرم روایی منحصر به فرد تبدیل به یک داستان عالی بشه. مثلا دقت کنید تو UC2 رنگ بندی های شاد و شارپ (که اساتید بازیسنتر بهش لغب آب رنگی داده بودن!) یکی از مهمترین ابزار نریتیو دیزاین بازی هست که فضای خشک و خشن محیط ها رو میشکونه و کلا با کم رنگ کردن خشونت تو بازی باعث میشه داستان تم فانتزی تری به خودش بگیره و بیشتر از داستان لذت ببرید. نقطه مقابل TLoU هست که باز پلات و طرح نویی نداره و باز هم کلیشه هست، اما با اتمسفر خشک و بی نهایت خشنش به همراه حس سینماتیکی که تو کل بازی هست یه نریتیو دیزاین منتحصر به فرد خلق میکنه که کلا یه چیز عجیبی هست!

کلام آخر اینکه بزرگ و یا فلسفی بودن یک داستان دلیل بهتر بودن ان نسبت به یک داستان ساده تر نیست. مثال نقض هم Bioshock Infinity در مقایسه با همین TLoU هست. BI از حیث معنی گرایی و مفهوم یه چیز عجیب غریبیه که از سیاست تا فیزیک کوآنتوم و متا فیزیک رو شامل میشه اما در مقابل TLoU یه داستان ساده بدور از هیچ پیچیدگی هست. اما بازم TLoU داستانش بهتره. اینکه CoD ها داستان های خوبی ندارن و خصوصا نسبت به Halo مثل معروف عرش تا فرش رو تو ذهن تداعی میکنن هم ربطی به سادگیشون نداره. به این مربوطه که CoD ها عملا هیچی ندارن! و تنها نقطه قوت و اتکاشون ستینگ بازی هست که انم باز ارزشش بخاطر جذابیت های ذاتی خود جنگ و یا اتفاقات تاریخی بوده. البته با اینکه این داستان ساده یه چیز خود خواسته هست هم کاری نداریم.

اوه! واسه اینکه آخرش برسی به اینکه " همون چیزی که من میگم خوبه، پس بهترینه " نیازی نبود انقدر تایپ کنیا! خودتو خسته کردی اما در هر حال ما هم میگیم " باشــــــه " هر چی شما میگی :) البته ما به نظر شخصی شما نمی گیم باشه، چون واسه خود شماست، اما در کل در مورد نظر شخصیتون بخوام نظر بدم کلا فن بازی توش.... تا یادم نرفته بگم که من فقط چند خط از پست شما رو خودندم و نظرم هم در مورد همون چند خط ــه، همونجایی که چند خط نوشتی آخرشم شد اونی که من دوست دارم بهتره :)
نقل قول نفرمایید لطفا، در مورد نظر شخصی بحثی ندارم.
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
یه چیز بگم به من نپرید، ببیند من Halo هارو همه رو بازی نکردم، فقط 1 رو روی PC بازی کردم و 3 رو با X360 یکی از دوستان، به نظر من داستان آنچنان چیز دندون گیری نبود (نظر شخصی) اصلا هم مهم نیست Setting چقدر خفن و بزرگ بود، داستان اصلی هیچ چیز خاصی نداشت.
COD هم که یک جوک احمقانه هستش:d از لحاظ داستانی که هیچوقت داستان اصلا بخش مهمی ازش رو تشکیل نمی داد.

اصلا خنده داره برای من که اومدن مقایسه ای بین دوتا بازی کردن که از لحاظ داستانی اصلا چیزهای درخشانی نیستن.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,290
نام
امیر حسین
بحث داستان جنگ جهانیه یا رداستان تخیلی یا چی دقیقا تو این چند صفحه؟ :D
ولی اگر COD داستانش خوفه چون جنگ جهانیه، پیشنهاد میکنم Valiant Heart بزنید تا جنگ جهانی رو دریابید:D ( البته شوتر نیست :-" ولی دوستان میگفتن چون جنگ جهانیه پس بهتره و ... :| :-" )

یا مثلا بازی ها چون تخیلی هستن داستانشون خوب حساب نمیشه؟ :-" یعنی توی سبک دیگه ای مثلا Ryse > GOW ؟ :-" یا فقط در مورد شوتر صدق میکنه؟ :D
کلا حرف حسابتون رو درک نمیکنم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر