لــبــه پــرتــگــاه : نقدی کامل بر RESIDENT EVIL 6

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
MGAME42d3d16e73e2cdf3125f2e052da02564.jpg


  • Resident Evil 6
  • PC, Xbox 360, Playstation 3
  • Published by Capcom
  • Developed by Capcom
  • French release: Available
  • US release: Available
  • Japanese release: October 4 2012

مقدمه :

RE میراث شینجی میکامی . این بهترین جمله در وصف این استاد بزرگ سبک وحشت است ، که پایه گذار سبک ترس در سری بزرگ RE بود . شینجی میکامی خالق و کارگردان عناوین اصلی سری RE بود . اما اخرین کارگردانی او RE4 بود و بعد از ان از دنیای RE خداحافظی کرد . ( یا بهتر است بگوییم کنار گذاشته شد ) . هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا از این سری کنار گذاشته شد ! اما بعد از رفتن او شاهد سقوط بازی بودیم که نهایت این سقوط نسخه RE5 بود . در حال حاضر هم شاهد معجونی ناپخته و ترکیبی از تمامی عناوین این سری در یک بازی هستیم که RE6 نام دارد . اما ایا این بازی موفق بوده ؟!

sudamikami2.jpg

شینجی میکامی خالق استوره ای RE


hk.jpg

Hiroyuki Kobayashi مرد اصلی سقوط بازی

طی چند سال گذشته و خصوصا در نسل هفتم ( X360 و PS3 ) شاهد تغییراتی اساسی در اصالت و ریشه بازیهای مختلف ، خصوصا از نوع شرقی اش بوده ایم که از جمله انها میتوان به SILENT HILL , RESIDENT EVILL , FINAL FANTASY , DEVILL MY CRY و .. اشاره کرد . اکثر این بازیهای خوب و ریشه دار زمانی به لبه پرتگاه رسیده اند که از طرف ناشر و در راستای غربی سازی بازی ، تغییراتی اساسی در ریشه و کلیت بازی ، بدون در نظر گرفتن ریشه اصلی ، خالق بازی و هواداران قبلی ان انجام شده . تمام این موارد دسته کم درمورد بازیهای بالا صدق میکنند و شاهد سقوط بازی و نارضایتی هواداران انها هم بوده ایم .

مهمترین تهدید جدی برای بازی های اصیل شرقی این است که ،این بازیها برای کسب سود بیشتر در غرب و با فشارناشر ، درای تغییراتی در المانهای خود و درجهت غربی سازی بازی میشوند که لطمه سنگینی بر پیکره بازی وارد میکند و نه تنها فرهنگ منحط غرب و خشونت بالایش را وارد بازی میکنند ، بلکه به روح و کالبد اصلی بازی هم لطمه ای جبران ناپذیر وارد میکنند که غیر قابل ترمیم است و مهمترین نمونه اش هم RE 6 و DMC است . تمامی این موارد و کنار گذاشتن خالق و کارگردان اصلی ، بدترین قسمت تراژدی RE6 است که بدجوری هواردان این بازی را ناامید کرده و شاهد تغییراتی نابود کننده در این سری بودیم که بدترینشان RE5 بوده و RE6 هم دسته کمی از ان ندارد . البته به این معنا نیست که بازی بدی است . اما اصلا نشانی از اصالت و روح اصلی سری RE در کالبد این بازی نیست و این بازی را میشود به عنوان یک فرنچایز در نظر گرفت ، نه دنباله ای بزرگ برای یک سری بزرگ !

نگاهی کلی به داستان RE5 :

در RE5 دیدم که کریس ردفیلد به عنوان شخصیت اصلی در دستان بازیباز بود . نسخه 5 بازی در افریقا بود که به شدت مورد اعترض سیاهان افریقا قرارگرفت و کار تا جایی پیش رفت که CAPCAM طی بیانیه ای رسمی از سیاهان عذرخواهی کرد . در RE5 "کریس رد فیلد " به همرا " شوا الوما " به افریقا رفتند تا ویروس جدید که تمام افریقا را نابود کرده بود ، را از ببرند . قدرت این ویروس به مراتب از T-VIRUS بسیار بیشتر است و توانایی های خاصی را به زامبی ها میدهد و به نوعی بر هوش انها اثر مثبت میگذارد ! . بعد از رویارویی " کریس " و " البرت وسکر " مشخص میشود که این ویروس LAS PLAGAS نام دارد و توسط " Albert Wesker " و برای اینکه بهترین شرایط بدنی الوده به خون را پیدا کند در افریقا پخش شده . بعد از درگیریهایی پراکنده " کریس " به صورتی ناگهانی با " جیل " ملاقات میکند که قبلا فکرمیکرده او مرده ! و بعد از نجات " جیل " و باکمک هم " البرت وسکر " را نابود میکنند که البته امکان دارد یکی از کلون های او باشد .

نگاهی کلی به داستان RE6 :

RE6 در سال 2013 دنبال میشود . این بازی وقایع بعد از RE5 را به مخاطب عرضه میکند .
داستان کلی و اغازین بازی (که به نوعی یک تریلر قابل بازی یا انونس تبلیغی ،قبل از شروع داستان اصلی است ) از جایی آغاز میشود که " لیون کندی " در حال نجات " هلنا هارپر " مصدوم ، از دست زامبی هاست . " لیون و هلنا" هر دو عضو نیروهای گارد ویژه ریاست جمهوری هستند که ناگهان اتفاقی می افتد و تمام شهر به زامبی تبدیل میشوند و درگیر و دارد این هرج و مرج ، "لیون" درگیر کمک به دوست اش " هلنا " برای فرار از دست زامبی هاست . سپس با کمک یک هلی کوپتر موفق به فراری موقت میشوند و به به مکان رویس جمهورمیروند .انها بعد از درگیریهایی پراکنده متوجه میشوند که رئیس جمهور اکنون به دلایلی نامعلوم به زامبی تبدیل شده و بعد از چند لحظه " هلنا هارپر " مجبوربه کشتن رئیس جمهور میشود. البته در این تریلر و صحنه های اغازین مشخص میشود که عامل یکسری از این اتفاقات و پخش ویروس در شهر که 90% شهر و مردم را الوده کرده ، " هلنا هارپر " بوده .

صحبت در باره داستان کلی بازی بسیار سخت اسا و کار اسانی نیست . مشکل اصلی بازی زمانی اغاز میشود که گیم پلی این بازی به سه نوع گیم پلی تقسیم میشود. بعدا در باره هر کدام از انها صحبت خواهیم کرد .


ابتدا بگذارید نگاهی گذرا به شخصیت های اصلی داشته باشیم :



resident-evil-6-characters-600x300.jpg



1- لیون کندی : پلیسی کارکشته و قوی است که برای بار دوم و بعد از اتفاقات RE4 وارد دنیای مردگان شده . لیون یکی ازمامورینمورد اعتماد شخص رئیس جمهور است و در اینشماره به عنوان نزدیک ترین و مطمئن ترین مامورد نزدیک به رئیس جمهور انتخاب شده . هدف اصلی لیون دستگیری عاملین حملات بیو شیمیایی است که باعث مرگ رئیس جمهور شده اند . البته هدف احتمالی دیگر او هم مربوط به نجات دختر رئیس جمهور است .

2 - کریس ردفیلد : " کریس " برادر بزرگتر " کلر " در اولین عنوان این سری است . علت حضور " کریس " در این نسخه بیشتر به دلیل خصومت شخصی او با " البرت وسکر " به دلیل اتفاقاتی است که افتاده . " البرت وسکر " که زمانی فرمانده " کریس ردفیلد " بود و بعد از ماجرایی ،خواهر " کریس " را گروگان گرفت و تمامی معادلات را بهم ریخت . به همین دلیل کریس همواره در پی نابودی او و تمامی کلون هایش است . البته " البرت وسکر " هم طی اتفاقاتی که در نسخه های قبلی افتاد ، با ترکیب ویروس ها و مواد شیمیایی مختلف به قدرتهایی وارایی دست پیدا کرد و همین موارد باعث شده اند که کار " کریس " برای انتقام گیری بیش از پیش سخت شود . البته در اخر RE5 دیدم که " کریس " شخص " البرت وسکر " را نابود کرد که به احتمال زیاد یکی از کلون هایش را نابودکرده .

در نسخه RE6 هم شاهد بازگشت " کریس " در لباسی نیروهای B.S.A.A و فرماندهی انها هستیم که به همراه گروه خود به منطقه ای درچین که محل اصلی پخش ویروس است ، اعضام میشود .

3 - جیک مولر : در مورد "جیک " اطلاعات کاملی در دست نیست . اما مشخص است که او پسر " البرت وسکر " دشمن شماره 1 سری RE است .

گیم پلی :

Resident-Evil-6-Ada-Wong-600x300.jpg

Ada Wong مرموزترین شخصیت سری RE

صحبت در باره گیم پلی بازی هم راحت نیست و بهتر است که این گیم پلی را به 3 بخش برای هر شخصیت تقسیم کنیم . بازی کاملا خطی است و همه چی اسکریت شده و از قبل تعیین شده است که بسیار به روح بازی لطمه وارد کرده است . ( درمورد هر بخش به تفضیل سخن خواهیم گفت ) . کلیت گیم پلی بازی یکی است و البته گیم پلی کلی بازی نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد که به انها اشاره خواهیم کرد. گیم پلی بازی در هر سه قسمت به صورت سناریوهایی موازی دنبال میشود با این تفاوت که محل انجام بازی متفاوت است . به عنوان مثال اگر با " کریس " بازی کرده باشید به قسمتی از پل در یک کوهستان میرسید . این محل جایی است که اگر با " جیک " هم بازی کنید از منظره ای متفاوت میتوانید درگیری "کریس " با زامبی ها را ببینید که این موارد هیجان خاصی به گیم پلی بازی داده و بازی را زنده کرده !

زیباترین و بی نظیر ترین بخش های گیم پلی بازی مربوط به درگیری کاراکترهای اصلی با BOSS است که فوق العاده جذاب از اب درامده و عالی است . گیم پلی هرکاراکتر به 5 CHAPTER تقسیم شده است که در طول این 5 CHAPTER شاهد BOSS های زیاد ( همانند RE4 و RE1,2 ) نیستیم و عموما در طول مراحل چند شبه BOSS خوب انتظار بازیباز را میکشد و در طول حدود 4 CHAPTER هم غول اصلی و اخر بازی ، بازیباز را همراهی میکند که بسیار زیبا طراحی و ساخته شده است .

همچنین موجودات جدید و زامبی های زیادی به این نسخه اضافه شده است که به چند مورد از بهترین ها اشاره میکنیم :

الف : NEZDO : این دشمن یکی از جالب ترین و نفس گیر ترین دشمنان بازی است . طراحی ان بسیار زیبا است و بسیار کم هستند . این دشمن ادمی است که از انبوهی از مگس و حشرات مختلف ، به وجود می اید و شامل یک مگس بزرگمادر هم میشود . زیبایی ان زمانی مشخص میشود که شما به ان شلیک کنید وان وقت شاهد از هم پاشیدن مگس ها برای جا خالی دادن از شلیک شما هستید .

ب : ITUZUIJA : یکی از دشمنان مخوف وجالب بازی است که یک مار عظیم اجثه است و به نوعی یکی از شبه غول های بازی هم هست . از مهمترین ویژگی های این مار ، نامرئی شدن ان است .

RE6_Chris_SDCC_02_bmp_jpgcopy-600x300.jpg


پ : RASKLAPANJA : اخرین وخلاقانه ترین دشمن بازی است . این دشمن موجودی کثیف و فاضل ابی است که از سوراخ فاضل اب به دنیا می اید ! و دارای پوستی لزج مانند است و برای از بین بردن دشمن خود ماده ای خاص را از دهان خود به دهان هدف ، منتقل میکند تا او را شبیه خود کند . زیبایی طراحی ایندشمن در این است که بعد از شلیک کردن به این دشمن ، به چند تیکه جدا و زنده تقسیم میشود که اگر سریع انرا نزنید دوباره بزرگ میشود و از روی خود تکثیر میکند .

البته دشمنان زیاد دیگری هم در بازی هستند که بهترین ها در میان جدیدترین ها ، همین موارد بودند .

بهتر است سخنی هم در باره گیم پلی هر بخش بگوییم . قابل ذکراست که هر کدام از 3 شخصیت اصلی بازی ، یک یارهمراه اصلی و قابل بازی همدارند که جمعا 6 شخصیت قابل بازی میشود . این نکته هم قابل ذکر است که به صورتی غیری طبیعی هر شخصیت چندین سلاح را میتواند همراه خود داشته باشد و از طرفی باید به سرعت بیش از حد بالای بازی اشاره کرد که مدام بازیباز با شخصیت انتخابی اش در حال دویدن روبه جلو است . چیزی که بر خلاف سنن این سری است . الته بر خلاف سنت های سری RE بالاخره قابلیت شلیک درحال راه رفتن همبه بازی اضافه شده که چندان راهگشا وجالب نیست . این مورد انقدرکند است که اصلا ارزش راه رفتنو شلیک کردن را ندارد . بدترین قسمت گیم پلی هم مربوط به پرتاب نارنجک است که واقعا بی هدف و افتضاح ساخته شده ، طوری که کاربرد این بخش بسیار محدود میکند .

re6analysis.jpg

الوده شدن رئیس جمهور به ویروس پیشرفته LAS PLAGAS

مشکل اصلی تمامی CHAPTER ها کاور گیری و دکمه های غیر استانداردی است که برای بازی وکاربردهایش در نظر گرفته شده . از کاور گیری بازی که بسیار احمقانه و بد طراحی شده ،طوریکه هیچ کاربردی ندارد تا صحنه بسیار مبتدیانه و احمقانه ریکاوری شخصیت های اصلی ، هنگامی که روی زمین می افتند تا مشکلات ریز و درشت دیگر ، RE6 را به لبه پرتگاه کشانده است . نکته قابل اشاره و مثب اضافه شده به گیم پلی هر بخش هم مربوط به مبارزات تن به تن و COMBO های مختلف ( مخصوصا در گیمپلی مربوط به جیک ) و صد البته ایرادات ان است . هیچ نیازی نیست که در باره هوش مصنوعی صحبت کنیم . هوش مصنوعی باگدار و بسیار افتضاح یاران خودی و زامبی ها هم بازی را بیشتر به لبه پرتگاه نزدیک میکند . بارها شده که یاران خودی در بخش " کریس " روبروی زامبی ایستاده اند و در حال سلام و احوال پرسی !!!! با انها بوده اند ! دیگرمشکل هوشمصنوعی هم بر میگردد به یار دوم و اصلی همراه کاراکتر اصلی که هوش مصنوعی و باگ های گاه و بیگاه ان ، اعصاب بازیباز را نوازش میکنند و این مشکل ، هنگام مواجه با BOSS ها بیشتر نمایان میشود .

ایراداتی مثل باگ های مختلف یا رد شدن کاراکترها از داخل یکدیگر یا داخل اشیاء مختلف گه به گیمپلی نه چندان وفادار بازی ضربه بزرگی وارد کرده . در نهایت هم بزرگترین ضربه به بازی را غیبت معما های اصیل سری RE وارد کرده که غیر قابل جبران است و واقعا چرا CAPCOM هیچ معمایی در بازی نگذاشته !؟ سری RE همواره به خاطر ترس ، سکوت ، زامبی ، گیم پلی ای هیجانی و ارام و صد البته معماهای بی نظیرش معروف شده ، که افسوس از اینکه این بازی اینقدر سقوط کرده !

1- گیم پلی مربوط به " Leon S. Kennedy " :

اگر عاشق ترس هستید و اگرمیخواید حال وهوایی نسبتا نزدیک به RE4 را تجربه کنید ، این بخش مخصوص شما و هواداران قدیمی بازیاست . کپکام در غیاب " میکامی بزرگ " به خوبی توانسته این بخش را ساخته و پرداخته کند ، هرچند که روح اصلی سری RE در ان دیده نمیشود .

225px-Leon_S.Kennedy_Resident_Evil_4.jpg


قسمتی جدید به نام SKILL یا مهارتهای مختلف به بازی اضافه شده که البته تاثیر چندانی در بازی ندارند ومحلی برای پر کردن وقت بازیباز و سرگرم کردن اوست . این قسمت با کشتن انواع زامبی ها و اشیاء با ارزشس به جا مانده از انها و معادل XP انها قابل خریداری و ارتقا است . همچنین در بازی MODEــی به نام THE MERCENARIES وجود دارد که هدف ان کشتن زامبی های مختلف در طول زمانی است که به شما میدهد . جذابیت اصلی ان هم محدودیت زمانی و مقدار مبنایی است که برای کشتن زامبی به شما میدهد . این بخش با هر 3 شخصیت اصلی قابل بازی است .



2- گیم پلی مربوط به " Chris Redfield " :


کلیت گیم پلی بازی همانند گیم پلی بخش " لیان کندی است " . منتها تفاوتش در این است که بسیار شوتر و نظامی مانند است و سرعت عجیبی دارد . طوری که فیزیک در بازی بی معناست . این بخش همکاملا خطی و اسکریپتی است . مثلا "کریس "میتواند از روی هرمانعی بپرد ،اما با زدن دکمه A نمیتواند از روی نرده های خیابان بپرد ! مراحل مربوط به " کریس " اصلا جالب و نیست و اوج سناریوی " کریس " از CHAPTER 4 به بعد و زمانی است که یارهای همراه میمیرند . در این قسمت تمامی دشمنان از هر نظر ( به غیر از ظاهر ) شبیه یکدیگر اند و تفاوت و جذابیتی با هم ندارند .

واقعا CAPCOM مشخص نیست که چه چیزی در فکر داشته که این بخش را تبدیل به یک شبه CALL OF کرده ! شما در این بخش سوار انواع وسایل نقیله خواهید شد و حتی در بخش از بازی کنترل یک جت جنگی را بدست خواهید گرفت که در سری RE سابقه نداشته ! تمامی این موراد جای خالی " شینجی میکامی " بزرگ را بیش از پیش محسوس میکند .

ChrisRedfield.jpg


مشکل دیگر بخش " کریس " دوربین ان است که خیلی پر سرعت و اذیت کننده است ، طوری که اصلا نمیتوانید HEADSHOOT کنید ! همچنین باید به دویدن بسیار مصخره "کریس " اشاره کنیم که افتضاح است . حدود 90% بخش " کریس " کپی بهبود یافته RE : RC است که افتضاح است . البته از CHAPTER 4 که اوج هرج و مرج و اشفتگی بعد از انتشار ویروس را نشان میدهد هم نمیشود گذشت. جایی که : " کریس " با کمک "لیان " هم نمیتواند جلوی انفجار موشک حاوی ویروس را بگیرد . گیم پلی بخش " کریس " با BOSS بسیار زیبا وکم نظیر پایانی اش شوتری خوب ، همراه با نقص های فراوان است که شاید بتواند دل خریداران جدید را بدست اورد.

3 - گیم پلی مربوط به " جیک مولر " :

واقعا جذابترین و بهترین سناریو در این غیر دنباله !! همین سناریوی " جیک مولر " فرزند " Albert Wesker " است . واقعا این بخش هم از نظر گیم پلی و هم از نظر جلوه های ویژه و هم داستانش، یک سرو گردن بالاتر از بقیه سناریوهاست . غول اخر بینظیرش هم که بماند . انقدر زیبا و جذاب طراحی شده که بازیبازهای قدیمی را یاد غولهای فوق العاده RE1 ,2 می اندازد . کلیت گیم پلی مولر هم ، همان گیم پلی دیگر کاراکترها است که دیگر توضیح اضافی نمی دهیم . البته اگر چیزی هم بخواهیم بگوییم امکان دارد داستان بازی فاش شود . اما تقابل "کریس " و " مولر " در این سناریو از نظر داستانی واقعا جذاب و عالی است . تقابلی که به دلیل اتفاقات RE5 رخ داده و 2 کاراکتر اصلی را رودر روی یکدیگر قرار داده .


گرافیک :

عموم بازی در شب انجام میشود . با این حال سطح گرافیک بازی نه خیلی بالاست و نه افتضاح . موتور اصلی بازی MT Framework نام دارد که توانسته گرافیکی نسبتا خوبرا به وجود اورد و حتی در سناریوی " جیک مولر " همراه با جلوه های مختلف اش ، عالی هم میشود . CAPCOM سعی کرده که کحیط های خطی بازی را با رنگ امیزی سر همراه با جلوه های مه و نورپردازی خوب ترکیب کند تا بازیباز را اماده رویارویی با زامبی ها کند که خیلی موفق نبوده .

Resident-Evil-6-004.jpg


اما گرافیک کاراکترهای اصلی بازی خیلی خوب و با کیفیت است و انقدر Capcom در طراحی انها دقت داشته که موهای کاراکتهای اصلی در حال دویدن تکان میخورد . اما در مقابل طراحی دشمنان و همینطور یارهای خودی افتضاحی بیش نیست . این افتضاح به قدی است که حدود 9% زامبی ها یک شکل ، یک قد و با استایلی شبیه هم طراحی شده اند و تفاوت انها در شکل صورت انهاست .

بخش گرافیک بازی گاهی اوغات شامل جلوه های خوبی میشود ، اما هدف Capcom حول دادن صنعت گرافیک ، یک قدم به روبه جلو نبوده و تمرکز اصلی انها بیشتر روی داستان و تقابل شخصیت های اصلی بوده تا گرافیک . با اینحال گرافیک در سطح متوسطی است . Capcom سعی کرده گرافیکی واقع گرایانه را به وجود اورد که تقریبا موفق بوده .

فیزیک و انیمیشن :

تمام فیزیک و انیمیشن بازی اسکریپت شده است . رفتارهای زامبی ها از قبل تعیین شده اند و با اینکه بازی خطی است ، اما فیزیک در بازی بی معناست . افتضاح اصلی این قسمت در این است که هیچ تفاوت محسوسی بین گیم پلی 3 شخصت اصلی مشاهده نمیشود . حتی انیمیشن و فیزیک کاراکتهای اصلی هم یکی است و این یعنی افتضاح کامل . واقعا تفاوتی بین " لیون " و " کریس " از نظر گیم پلی وجود ندارد . بدتر از تمام اینها درگیریهای بازی است که به مضحک ترین شیوه ممکن طراحی شده است . فیزیک اشیا و اجسام مختلف هم که در بازی وجود ندارد . مثلا شما با شلیک به هر چیزی در بازی ، تخریبی یک جور را میبینید . درکل چیزی به اسم فیزیک و انیمیشن در بازی بی معناست ! و اصلا وجود ندارد ! .

Resident-Evil-6-zombie-screenshot1.jpg



صدا گذاری و موسیقی :


موسیقی بازی که ساخته استاد Akihiko Narita واقعا زیباست و تاثیر زیادی بر گیم پلی بازی دارد . البته چند موزیسین وظیفه ساخت موسیقی بازی و صدا گذاری را بر عهده داشتند که مهمترین انها Akihiko Narita که کارگردانی صدا را هم عهده دار بود . اما صدا گذاری بازی اصلا جالب نیست و حرفی هم برای گفتن ندارد . از صدای زامبی ها که کدام تکرار میشوند تا صداهای عجیب برخورد با اشیا ،بدترین صداگذاری ممکن را نصیب RE6 کرده است . البته نکته مثبت و اوج صدا گذاری بازی ، غولهای ان هستند که صدا گذاری کم نقص و بی نظیری دارند . تمامی صدا ها به صورت دالبی 5.1 کاناله ظبط شده اند تا حس خوبی به بازیباز دست دهد .

220px-Akihiko_Narita.jpg


استاد Akihiko Narita

همچنین از مهمترین کارهای Akihiko Narita میتوان : Resident Evil 5 ، Devil May Cry 4 ، Monster Hunter 2 و Lost Planet: Extreme Conditionرا نام برد .


نتیجه گیری :

این بازی اصلا دنباله ای با ارزش برای سری RE نیست . این بازی فقط و فقط به عنوان یک فرنچایز جدید قابل تحمل و بازی است نه به عنوان یک دنباله . اگرخواهان دنباله ای عالی از سری RE هستید کاملا در اشتباهید . اگر خواهان بازی ای جدید با داستانی زامبی محور هستید میتوانید روی این بازی حساب باز کنید .

امتیازات کلی بازی : 7

داستان : 9
گیم پلی : 5
گرافیک : 8
فیزیک و انیمیشن : 4
صدا گذاری و موسیقی : 9

امتیازات جهانی بازی :

lonoio9x7bhdxul3d88t.png

 
آخرین ویرایش:

JeNeRaL ShAhiN

کاربر سایت
May 15, 2012
112
نام
شاهین رستم‌خانی
از بازی چیزی نمی‌گم.. بحث مفصلش بمونه برای بعد.. اما عکس استاد رو اون بالا زدی دلم نمیاد یه چندتا نکته نگم.. مصاحبه‌های مختلف رو که دنبال می‌کنم چه قبلا چه الان باید بگم شینجی میکامیه عزیز این اوضاعی که برای رزیدنت ایول پیش اومده رو دوست نداره و در هر مصاحبه هم همیشه یه بغض و دل‌خوری یا از اون طرف بی تفاوتی (قهر آمیز) در حرفاش هست.. از طرفی کوبایاشی کاملا بر این نظر هست که رزیدنت ایول 6 همونیه که همه دوست دارند..
.
ببین رئیس.. من با اینکه از بچگی با رزیدنت ایول بزرگ شدم اما زیاد به تزریق اکشن در بازی به مرور زمان خرده نمیگیرم کما اینکه رزیدنت ایول 5 بازیه خوبی بود.. اما این نسخه با اینکه اکشنش خیلی عالیه ولی یه سری مشکلاتی داره که بازی رو چیپ کرده.. نمیخوام هیچ بحثی رو چکش بزنم فعلا ولی شخصا با اکشن مشکل ندارم بلکه با میرورز اج شدنه بازی مشکل دارم.. با شلوغ بودنه صحنه ها مشکل ندارم با هیئته جان فشانه همراهه کریس مشکل دارم که تعدادشون خوی شهادت طلبی رو میرسونه..
.
موضع دارم ولی نه گیم اسپات راس میگه نه من (اگه بخوام تعصبی نگاه کنم) و بحث دارم باهات به زودی که کاملا منطقی بازی رو چکش میزنیم.. فقط ای کاش این المان‌های چیپ کننده‌ی بازی وجود نداشت..
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,176
نام
Matthew
اول از همه 1000 بار تشکر می کنم از داش حسین گل که همیشه نقد هاش یک طرفه نیست

واقعا خوشم اومد سپاس و درود


میتونیم بگیم در هر قسمت از موارد فنی بازی ایرادات و زیبایی های جدید وجود دارد

فکر کنم نمره رو یخورده کم دادند حداقل باید بالای 8 میشد .
 

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
ترس ، از نسخه ی 4م این بازی داخل این سری دیگه وجود نداشت .
ما نباید این بازی رو برای ترس بخریم ، باید اونو برای گیم پلی نسبتاً خوبش خرید .
تـشکر بابت نقد .
 

S0lid Snake

کاربر سایت
Sep 26, 2012
2,105
نام
آرمان
نمره بازي رو يكمي بيش از حد بالا داديد :d 0/10 بسش بود

نقد خوبي نوشتيد ، تقريبا اكثر نكات رو گفتيد منتها يه چند تا چيز توي گرافيك از قلم افتاده كه مهم نيست;)

موفق باشيد :x
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
RE میراث شینجی میکامی . این بهترین جمله در وصف این استاد بزرگ سبک وحشت است ، که پایه گذار سبک ترس در سری بزرگ RE بود . شینجی میکامی خالق و کارگردان عناوین اصلی سری RE بود . اما اخرین کارگردانی او RE4 بود و بعد از ان از دنیای RE خداحافظی کرد . ( یا بهتر است بگوییم کنار گذاشته شد ) . هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا از این سری کنار گذاشته شد ! اما بعد از رفتن او شاهد سقوط بازی بودیم که نهایت این سقوط نسخه RE5 بود .
بسيار بسيار از اين بخش مطلبت لذت بردم ممنون حسين جان;)
 

amirhosein s.a

کاربر سایت
Oct 10, 2010
785
نام
experimental man
که این ویروس LAS PLAGAS نام دارد
پلاگاس یک ویروس نیست از نظر زیست شناسی تابلو هه اخه کدوم ویروسی تاژک داره تاژک و زنده ها دارند نه مرده ها ویروس مرده است پلاگاس یک انگل که به نظر از دسته اغازیان است که به نخاع حمله میکنه ای کاش به کمپین اداوانگ توجه میکردی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر