خبر رسمی قیمت PlayStation 5 در انگلیس و اروپا افزایش یافت

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,410
نام
سید محمد حسین
1661412166922.png


طبق گزارش جدید سونی و بعد از تحولات بازار اروپا و کاهش ارزش یورو قیمت کنسول جدید سونی، پلی استیشن 5، قرار است شاهد افزایش 50 یورویی در بازار اروپا و 30 پوندی در بازار انگلیس شود.
چین، ژاپن، استرالیا، کانادا و مکزیک نیز دیگر بازارهایی هستند که در این گزارش، قیمت پلی استیشن 5 در آن ها دچار افزایش شده.
به گفته سونی فعلا خبری از افزایش قیمت در بازار آمریکا و دیگر نقاط جهان نخواهد بود.


منبع: PS5 price to increase in select markets due to global economic environment, including high inflation rates
 

reach usa

کاربر سایت
Dec 28, 2009
1,209
نام
hassan
فعلا سونی و برند پلی استیشن بخاطر سوابق نسل های قبل که اکثرا موفق بوده سواره است و مشتریها پیاده!! هر سازی هم بزنه اکثرا باهاش میرقصن

اگه یه زلزله ایی مثل دوران ۳۶۰ پلی استیشن رو تکون نده همین داستان ادامه داره
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,798
نام
مراد حلیمی
من حس می کنم سونی و مخصوصا در زمان فعلی جیم رایان دارن استراتژی اپل رو در مورد مشتری هاشون پیاده می کنن: "چون مشتری بشدت به ما وفاداره پس با هر قیمتی هر محصول اصلی و جانبی داریم رو به مشتری بفروشیم"
فقط مساله اینجاست که این روش فروش محصول برای اپل جواب میده چون نه رقیب هم کلاسی داره و نه خیلی می تونن محصولات و خدمات اپل رو مال خودشون کنن، ولی اینجا مایکروسافت راضیه دهها و شاید صدها میلیارد دلار خرج کنه تا سونی رو شکست بده.
خدا میدونه تا کی مشتری های وفادار سونی بتونن تحمل کنن این وضع رو (روزی که دیگه این مشتری ها هم برند رو ول کنن اوضاع خیلی برای سونی سخت خواهد بود)

البته احتمالا دوستان بیان بگن تو کل دنیا گرونی شده و اجتناب ناپذیره گرونتر شدن کنسول، ولی دیگه 70 دلار فروختن بازی ریمیک شده از روی ریمستر یا کلی کارای مشابه دیگه خیلی به کرونا و افزایش تورم جهانی ربطی نداره

.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,798
نام
مراد حلیمی
مشکل اینجاست که اون مشتری های وفادار به محض تایید خرید اکتی که بازی ها بیان گیم پس حداقل یک سوم شون میان سمت مایکروسافت (تازه بماند که وقتی dlc های انحصاری ۱ ماهه و باندل ها و خوده نسخه های شماره دار بیان کی حاضره ۷۰ دلار اون ور پول بده)
بازی های اصلی بتسدا هم با اومدن استارفیلد و رد فال شروع میشه که بازم پلیر های ps قطعا ریزش میکنه با اومدنشون
شما همین الانشم هم علاوه بر بازیهای جدید همه بازیهای قدیمی بتسدا و اکتی و بلیزارد و ..... هم انحصاری بدون. انحصار که فقط انتشار بازی روی یه پلتفرم خاص نیس همین که روی یه پلتفرم یه بازی قیمتش بشه 60 دلار ولی روی یه پلتفرم دیگه رایگان باشه(یه هزینه اشتراکه که چون صدها بازی هم کنارش هست سرشکن میشه قیمت) یه جور ایجاد انحصار از طریق تفاوت در نوع عرضه هستش. در نتیجه خیلی ها دیابلوی رایگان رو به دیابلوی 60 دلاری یا کد رایگان رو به کد 60 دلاری یا ولف و دووم رایگان رو به وولف و دووم 60 دلاری ترجیح خواهند داد و مطمینا تغییر پلتفرم خواهند داد.

بحث اینجاست که با همچین رقیبی که بی مهابا داره خرج میکنه سونی چرا اصرار میکنه رو استراتژی فروش به روش اپل برای PS؟
البته فعلا که بازیهای انحصاری در حد اینهایی که صحبت کردیم خیلی رو گیم پس نیومده و هنوز سونی اون حاشیه امنیت و فروش رو داره ولی وقتی این بازیها سرازیر بشن قراره چه کنه سونی؟ بازم این استراتژی رو ادامه خواهد داد؟ میره سمت بازیهای سرویسی یا دی وان کردن بازیهای انحصاری یا چی؟؟؟
حس میکنم سردرگمی دارن و فعلا فقط رو استراتژی اپلی متمرکز هستن

.
 

Lmoo

کاربر سایت
Jul 24, 2022
77
سونی در اصل منطقی عمل کرده، وقتی موجود نیست و تقاضا به عرضه میچربه و بازار سیاه درست شده قیمت رو باید برد بالا، حالا افت ارزش یورو هم روش، اوضاع بازار که آروم گرفت، فصل سرد بگذره شاید اروپا تونست خودشو جمع کنه یکم ارزش یورو برگرده قیمت رو برمی گردونه همه خوشحال هم میشن که ارزون شده
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,401
من حس می کنم سونی و مخصوصا در زمان فعلی جیم رایان دارن استراتژی اپل رو در مورد مشتری هاشون پیاده می کنن: "چون مشتری بشدت به ما وفاداره پس با هر قیمتی هر محصول اصلی و جانبی داریم رو به مشتری بفروشیم"
فقط مساله اینجاست که این روش فروش محصول برای اپل جواب میده چون نه رقیب هم کلاسی داره و نه خیلی می تونن محصولات و خدمات اپل رو مال خودشون کنن، ولی اینجا مایکروسافت راضیه دهها و شاید صدها میلیارد دلار خرج کنه تا سونی رو شکست بده.
خدا میدونه تا کی مشتری های وفادار سونی بتونن تحمل کنن این وضع رو (روزی که دیگه این مشتری ها هم برند رو ول کنن اوضاع خیلی برای سونی سخت خواهد بود)

البته احتمالا دوستان بیان بگن تو کل دنیا گرونی شده و اجتناب ناپذیره گرونتر شدن کنسول، ولی دیگه 70 دلار فروختن بازی ریمیک شده از روی ریمستر یا کلی کارای مشابه دیگه خیلی به کرونا و افزایش تورم جهانی ربطی نداره

.
تا کی مشتری های وفادار سونی بتونن تحمل کنن این وضع رو ؟؟ :-??مشتری وفادار چیه ؟ در مقیاس جهانی چیزی به نام مشتری وفادار وجود خارجی نداره
دیگه وفادار تر از فن بیس نینتندو در دنیا هست ؟ سرنوشت wii u چی شد ؟
اگه فن بیس سونی دنبال می کنه به خاطر وفاداری نیست , به خاطر ساخت بهترین بازی های صنعت گیم
تورم
According to the Chained CPI measurement, $60 in 2005 is equal in buying power to $85.35 in 2022, a difference of $25.35

چه فشاری روی گیمر ها هست که این ریمیک بخرن ؟
هر کسی دوست داره ریمستر ps4 روی ps5 بازی می کنه , هر کسی هم دوست داره ریمیک می خره

شما همین الانشم هم علاوه بر بازیهای جدید همه بازیهای قدیمی بتسدا و اکتی و بلیزارد و ..... هم انحصاری بدون. انحصار که فقط انتشار بازی روی یه پلتفرم خاص نیس همین که روی یه پلتفرم یه بازی قیمتش بشه 60 دلار ولی روی یه پلتفرم دیگه رایگان باشه(یه هزینه اشتراکه که چون صدها بازی هم کنارش هست سرشکن میشه قیمت) یه جور ایجاد انحصار از طریق تفاوت در نوع عرضه هستش. در نتیجه خیلی ها دیابلوی رایگان رو به دیابلوی 60 دلاری یا کد رایگان رو به کد 60 دلاری یا ولف و دووم رایگان رو به وولف و دووم 60 دلاری ترجیح خواهند داد و مطمینا تغییر پلتفرم خواهند داد.

بحث اینجاست که با همچین رقیبی که بی مهابا داره خرج میکنه سونی چرا اصرار میکنه رو استراتژی فروش به روش اپل برای PS؟
البته فعلا که بازیهای انحصاری در حد اینهایی که صحبت کردیم خیلی رو گیم پس نیومده و هنوز سونی اون حاشیه امنیت و فروش رو داره ولی وقتی این بازیها سرازیر بشن قراره چه کنه سونی؟ بازم این استراتژی رو ادامه خواهد داد؟ میره سمت بازیهای سرویسی یا دی وان کردن بازیهای انحصاری یا چی؟؟؟
حس میکنم سردرگمی دارن و فعلا فقط رو استراتژی اپلی متمرکز هستن

.
دیابلوی / ولف / دووم / wow و ... فن بیسی روی ps نداره / اصلا بازی های pc ان و فن بیسی رو کنسول ندارن
تنها نگرانی سونی cod
cod mw 2022 اخرین نسخه محبوب سری , تا 2025/2026 و mw3 روند افت ادامه داره
2023 cod هم در هاله ابهام
cod 2024 هم بدون مدیریت Bobby Kotick ؟ استودیو های اکتی که دیگه نمی خوان cod بسازن ؟


سونی چرا اصرار میکنه رو استراتژی فروش به روش اپل برای PS؟ :-?? :-?? :-??
چند دقیقه قصه های تبلیغاتی مایکروسافت فراموش کنید
دنیای واقعی

1661587151408.png

مایکروسافت در 3 سال گذشته با 100 میلیارد دلار هزینه و اوردن کل صنعت گیم ( حتی دو تا فرست پارتی سونی :)) ) روی گیم پس , 10 میلیون مشترک جدید
در سه ماه
Disney+ soars to 152.1 million subscribers after adding 14.4 million in Q3 – TechCrunch
در 3 سال 152 میلیون مشترک

بعد انتظار داری سونی استراتژی ماورا موفق مایکروسافت دنبال کنه ؟:-?? :-?? :-??

علت موفقیت سرویس های اشتراک فیلم / سریال نبود رقیب رایگان
علت شکست گیم پس هم همین تفاوت عمده بازار گیم با بازار فیلم و سریال
با وجود سبک F2P سرویس های اشتراکی هیچ وقت در صنعت گیم به موفقیت نمی رسن

در صنعت گیم بازی های F2P کل بازار در اختیار دارن و گیمر کژوال دلیلی برای خرید سرویس نداره
گیمر های هاردکوری که بازی می خرن حداکثر 80 تا 100 میلیون نفر ان
طبیعیه که سرویس های اشتراک پولی در بازاری که حداکثر 100 میلیون نفر مخاطب داره به موفقیت نمی رسن
اینده صنعت گیم F2P نه سرویس اشتراک پولی , خود مایکروسافت هم این حقیقت قبول داره
به همین دلیل بخش انلاین halo infinite انحصاری گیم پس نکرد و F2P عرضه کرد

جیم رایان هم از 2019 ساخت بازی های f2p شروع کرده
Sony Projects Launching 12 Live Service Games By 2025.

حالا چرا مایکروسافت با علم به این حقیقت شبانه روز گیم پس تبلیغ می کنه ؟
برای نابودی بازار تنها رقیبی که مونوپولی مایکروسافت تهدید می کنه , سونی
 
آخرین ویرایش:

Lmoo

کاربر سایت
Jul 24, 2022
77
"گیمر های هاردکوری که بازی می خرن حداکثر 80 تا 100 میلیون نفر ان
طبیعیه که سرویس های اشتراک پولی در بازاری که حداکثر 100 میلیون نفر مخاطب داره به موفقیت نمی رسن"
نتیجه گیری قویی بود، اونم وقتی کل کنسول "هاردکوری" که هرکدوم تو یک نسل تش بفروشن همین 100 میلیون تاست، پس از اونجا که هر کی tv و موبایل رو داره بیایم مقایسش کنیم با بازار 100 میلیونی کنسول پس کوچیکه، اصلا از بیخ کنسول رو جمعش کنن بره چون به "موفقیت" نمیرسه
گیمر ftp هم چون پول پا گیم نمیده پای سرویس هم نمیده، اینم تحلیل قشنگ و تکون دهنده ایه از هر جهت بهش نگاه کنی.
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,446
خارج از تاپیک:
من الان فهمیدم تعداد مشترک نینتندو سوییچ انلاین از گیم پس بیشتره؟ وادتفاک؟ :))
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,781
یه سوال دارم الان تعداد کاربرای xsx/s تو ایران بیشتره یا ps5
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
تا کی مشتری های وفادار سونی بتونن تحمل کنن این وضع رو ؟؟ :-??مشتری وفادار چیه ؟ در مقیاس جهانی چیزی به نام مشتری وفادار وجود خارجی نداره
دیگه وفادار تر از فن بیس نینتندو در دنیا هست ؟ سرنوشت wii u چی شد ؟
اگه فن بیس سونی دنبال می کنه به خاطر وفاداری نیست , به خاطر ساخت بهترین بازی های صنعت گیم
تورم
According to the Chained CPI measurement, $60 in 2005 is equal in buying power to $85.35 in 2022, a difference of $25.35

چه فشاری روی گیمر ها هست که این ریمیک بخرن ؟
هر کسی دوست داره ریمستر ps4 روی ps5 بازی می کنه , هر کسی هم دوست داره ریمیک می خره


دیابلوی / ولف / دووم / wow و ... فن بیسی روی ps نداره / اصلا بازی های pc ان و فن بیسی رو کنسول ندارن
تنها نگرانی سونی cod
cod mw 2022 اخرین نسخه محبوب سری , تا 2025/2026 و mw3 روند افت ادامه داره
2023 cod هم در هاله ابهام
cod 2024 هم بدون مدیریت Bobby Kotick ؟ استودیو های اکتی که دیگه نمی خوان cod بسازن ؟


سونی چرا اصرار میکنه رو استراتژی فروش به روش اپل برای PS؟ :-?? :-?? :-??
چند دقیقه قصه های تبلیغاتی مایکروسافت فراموش کنید
دنیای واقعی

View attachment 269659

مایکروسافت در 3 سال گذشته با 100 میلیارد دلار هزینه و اوردن کل صنعت گیم ( حتی دو تا فرست پارتی سونی :)) ) روی گیم پس , 10 میلیون مشترک جدید
در سه ماه
Disney+ soars to 152.1 million subscribers after adding 14.4 million in Q3 – TechCrunch
در 3 سال 152 میلیون مشترک

بعد انتظار داری سونی استراتژی ماورا موفق مایکروسافت دنبال کنه ؟:-?? :-?? :-??

علت موفقیت سرویس های اشتراک فیلم / سریال نبود رقیب رایگان
علت شکست گیم پس هم همین تفاوت عمده بازار گیم با بازار فیلم و سریال
با وجود سبک F2P سرویس های اشتراکی هیچ وقت در صنعت گیم به موفقیت نمی رسن

در صنعت گیم بازی های F2P کل بازار در اختیار دارن و گیمر کژوال دلیلی برای خرید سرویس نداره
گیمر های هاردکوری که بازی می خرن حداکثر 80 تا 100 میلیون نفر ان
طبیعیه که سرویس های اشتراک پولی در بازاری که حداکثر 100 میلیون نفر مخاطب داره به موفقیت نمی رسن
اینده صنعت گیم F2P نه سرویس اشتراک پولی , خود مایکروسافت هم این حقیقت قبول داره
به همین دلیل بخش انلاین halo infinite انحصاری گیم پس نکرد و F2P عرضه کرد

جیم رایان هم از 2019 ساخت بازی های f2p شروع کرده
Sony Projects Launching 12 Live Service Games By 2025.

حالا چرا مایکروسافت با علم به این حقیقت شبانه روز گیم پس تبلیغ می کنه ؟
برای نابودی بازار تنها رقیبی که مونوپولی مایکروسافت تهدید می کنه , سونی

این مطالب که تاپیک های دیگه هم گفتی و جواب هم دوستان دادن ولی خب هر جا میبینی نمیتونی پاسخی بدی سایلنت وار عبور میکنی ازش :D

در مورد اون نمودار مسخره هم بگم که اومده پلی استیشن پلاس و نینتندو آنلاین گذاشته ولی ایکس باکس گلد که سرویس مشابه هست و حداقل ۱۰۰ میلیون یوزر فعال داره رو نذاشته بعد اومده گیم پس ۲۵ میلیونی رو گذاشته که هیچ شرکت بازی سازی مشابه اون نداره ( البته یه چیزی سونی زده که هنوز مشترک هاش ۶ رقمی هم حتی نشده به نظرم :D )

آخرش هم به این نتیجه رسیدی که مایکروسافت میخواد سونی نابود کنه و این حرفا که به نظرم بی معنی هست چون سونی نوبتی داره قسمت های مختلفش نابود میکنه نیازی به مایکروسافت نیست
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,401
این مطالب که تاپیک های دیگه هم گفتی و جواب هم دوستان دادن ولی خب هر جا میبینی نمیتونی پاسخی بدی سایلنت وار عبور میکنی ازش :D

در مورد اون نمودار مسخره هم بگم که اومده پلی استیشن پلاس و نینتندو آنلاین گذاشته ولی ایکس باکس گلد که سرویس مشابه هست و حداقل ۱۰۰ میلیون یوزر فعال داره رو نذاشته بعد اومده گیم پس ۲۵ میلیونی رو گذاشته که هیچ شرکت بازی سازی مشابه اون نداره ( البته یه چیزی سونی زده که هنوز مشترک هاش ۶ رقمی هم حتی نشده به نظرم :D )

آخرش هم به این نتیجه رسیدی که مایکروسافت میخواد سونی نابود کنه و این حرفا که به نظرم بی معنی هست چون سونی نوبتی داره قسمت های مختلفش نابود میکنه نیازی به مایکروسافت نیست
ایکس باکس گلد که سرویس مشابه هست و حداقل ۱۰۰ میلیون یوزر فعال داره =)) =)) =))
XBOX ONE + ONE S + ONS X + series x + series s کلا 65 میلیون فروختن :)) بعد 100 میلیون گلد =))
215165.gif
اون امار اکانت های xbox live روی pc + xbox + موبایل
با وجود گیم پسی دلیلی برای خرید گلد نیست , بعید مشترکین گلد به 5 میلیون هم برسه
------------

جواب هم دوستان دادن ؟ :)) کدوم جواب ؟ نتفلیکس 5 سال اول موفق نبوده پس گیم پس هم موفق نشده ؟ :))

فک می کنی گیمر ها تو غار زندگی می کنن ؟ :))
بله در ابتدا هیچ کس ایده ای نداشت که اینده این مدل چیه اما گیمر ها امروزی تو غار که نیستن که نیاز باشه تازه با مفهوم سرویس اشتراکی اشنا بشن
همه گیمر های امریکایی شمالی / جنوبی / اروپا / اسیا و تمام دنیا اشتراک دیزنی پلاس و نتفلیکس دارن
این 3 سال گذشته اوج سرویس ها اشتراکی بود و کل غرب بسیج شده بود که سرویس های اشتراکی جایگزین کنه , بعد از این روند رشد کند می شه
دیزنی+ در همین سه سال به 152 میلیون مشترک رسیده

-----------------
سونی نوبتی داره قسمت های مختلفش نابود میکنه :))اون دوران گذشت
1661599954571.png 1661600015156.png
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,723
نام
Mehrdad
در مورد اون نمودار مسخره هم بگم که اومده پلی استیشن پلاس و نینتندو آنلاین گذاشته ولی ایکس باکس گلد که سرویس مشابه هست و حداقل ۱۰۰ میلیون یوزر فعال داره رو نذاشته بعد اومده گیم پس ۲۵ میلیونی رو گذاشته که هیچ شرکت بازی سازی مشابه اون نداره ( البته یه چیزی سونی زده که هنوز مشترک هاش ۶ رقمی هم حتی نشده به نظرم :D )
سلام :D

حتما خودتونم زیاد دیدین که تو بازیسنتر، ملت ماکروسافتی، به عناوین مختلف پلاس رو در مقابل گیم پس ترول میکنند و به عنوان زباله یا مزخرف ازش یاد میکنند، حالا سوال پیش میاد که چطور سرویس مشابه پلاس رو مایکروسافت (یعنی گلد) 4 برابر گیم پس مشترک فعال داره؟ گیم پس هم که تازه در نمیدونم جولای 2022 راه نیفتاده، مگه پلاس (و در تداومش گلد) مزخرف و اشغال نیست؟ پس چرا ملت مایکروسافت همچنان 4 برابر عضو گلد هستند و 1/4 مشترک گیم پس؟ مگه گیم پس اسمان رو به زمین نیاورده و حیرت انگیزترین پلن خرید برای مشترکین رو پدید نیاورده؟ چرا اون 75 میلیون متوجه این اشغال بودن سرویس گلد (مشابه پلاس) نمیشند و از بهترین راه برای رسیدن به بازی ها استفاده نمیکنند؟

---

من مثل خیلیا 5 6 ماهه که now گرفتم و فکر کنم حدود دو ماهه که پلاس پریمیوم شده، یعنی به معنای واقعی تو این 6 ماه مدل بازی کردن +25 ساله ام (از میکرو) زمین تا اسمون عوض شده، منی که همیشه بدون استثنا میرفتم سمت بازی که "عشقم بکشه، دوست داشته باشم، حسش رو داشته باشم، هوس کرده باشم، در لیست چند صدتایی بازی های در حال اجرام باشه" الان همش استرس دارم که " x رو سریع بازی کن تا خارج نشده، y رو سریع کالکتیبل هاشو بگیر تا خارج نشده، z رو حداقل اجرا کن ببین چیه تا خارج نشده یا سرویست اکسپایر نشده و و و ...."

یعنی عملا ابتکار عمل از دستم خارج شده، به هیچ عنوان احساس نمیکنم رو بازی کردنم کنترل دارم و همش حس میکنم سونی داره بازی کردنم رو کنترل میکنه، همچنین n عدد (احتمالا +100 150 تا) بازی که از قبل داشتم (چه فیزیکی چه دیجیتالی) و وسط کار رها کرده بودم که به بازی های دیگه برسم، الان عملا از لاین اپ بازی کردنم عقب افتاده اند و همش فکرم درگیره که یه وقتی اون وسطا دونه دونه برم سراغشون که کارشون تموم شه،

البته، قطعا همین پریمیوم باعث شده n عدد بازی که نداشتم رو بتونم تجربه کنم (که خرید جداشون شاید 10 20 میلیون خرج داشته باشه) و این واقعا بینظیر و عالیه، یا از همه مهم تر کلی بازی کمتر شناخته شده و خاص که شاید به n دلیل هیچ وقت نمیرفتم سمتشون رو الان دارم تجربه میکنم، از شاهکار هایی مثل Through the Darkest of Times گرفته تا Kingdom Two Crowns و ترد پارتی های شاخصی که شاید پول و فکرم نمیرسید بخرم و تجربه کنم، خلاصه میخوام بگم این که سرویس مشابه گیم پس (با بازی های که اکسپایر میشند) خوبه و به صرفه است و کارایی داره، قطعا درسته، مخصوصا وقتی در کنار باقی مدل ها استفاده بشه تا بخواد به تنهایی مورد استفاده قرار بگیره، (یعنی در کنار خرید بازی جدید، رایگان ماهانه اما همیشگی تیپ گلد و پلاس، و بازی هایی که از قبل در لایبرری یا کُمُد داری)

اما واقعا اینطوری نیست که فکر میکنید سونی داره سر ملت شیره میماله، من خودم یک دوست دارم که شاید سالی 2 3 تا بازی بخره(معمولا بازی های شاخص پی اس و دی وان)، اما وقتی پلن گیم پس رو براش توضیح میدم میگه "من وقتم به سالی چند تا بازی مورد علاقه ام میرسه، مثل پارت 2، گاو، رد دد، جی تی ای، جی تی، مترو و امثالهم و برام نمیصرفه بیام هم پول اشتراک بدم هم در کنارش پول بازی جدید" یعنی خیلیا هستند که انتخاب دقیق دارند (سوپر فن بتزدا و بلیزارد و کود هم نیستند مثلا)، معمولا هم n ساله در اکوسیستم حضور دارند و خب پس احتمالا از قبل n عدد بازی هم در اختیارشونه، خب در این صورت حتی گیم پس که فرست پارتی هارو دی وان میاره هم به درد طرف نمیخوره، چون خیلی از ترد پارتی های شاخص یا نمیاد یا معلوم نیست کی میاد و کی میره، مخصوصا وقتی طرف پلتر باشه و بازی هارو 100% کنه، در این صورت به شدت به بازی های قبلیش و مدل بازی کردن خودش وابسته میشه و نه کنترل کمپانی رو لیست بازی هاش رو قبول میکنه، نه معلوم بودن امد و رفت بازی ها، نه اینکه هم پول اشتراک بده و هم پول جدا برای بازی هایی که در اشتراک نیستند، همچین ادمی، با خوشحالی ممکنه روز اول 70 دلار برای ریمیک پارت 1 بده، 70 دلار برای گاو بده، n دلار برای جی تی ای نکست جن بده، اما تو کتش نره حتما گیم پس هم بگیره چون ممکنه عملا براش اضافه باشه، مگه اینکه تفریحی بخواد خیلی سریع از بازی ها رد شه و یک تست بزنه و ......

در مقابل گیم پس برای یکی مثل من، که زیاد بازی میکنه، تا جایی که بشه سعی میکنه همه ی بازی هایی که ممکنه خوشش بیاد رو بره، و محدودیتی هم در خرج کردن برای بازی نداره، مفیده، برای من مدل گیم پس مفیده (در کنار مدل های قبلی بازی کردنم)، هرچند بالاتر گفتم مدل بازی هام رو سرویس اشتراکی پریمیوم تغییر داده، اما خب من نهایتا باهاش سازگار میشم، خیلیا هم ممکنه صاف و مستقیم بگند "گیم پس بازی های فرست پارتی رو دی وان داره، ترد پارتی هم زیاد داره، ایندی هم زیاد داره" پس همین یعنی پرفکت و دم مایکرو گرم، قطعا خیلیا اینطوری هستند که دمشونم گرم، من به عنوان یک گیمر عاشق بازی، از هر نوع بازی کردنی حمایت میکنم، اما کل حرف من اینه که:

خیال نکنید گیم پس برای همه بهترین مدل هست، و در مقابل سونی چون 70 دلار میفروشه دزده یا کسی که میخره سرش کلاه رفته، واقعا میشه ادم گیمر باشه؟ سالی 100-200 دلار هم بتونه برای بازی خرج کنه، سلیقه پلی استیشنی هم داشته باشه، و پلن های پلی استیشن رو کلاه برداری بدونه؟ ایا کسی که سالی حداقل 100 دلار (دیگه رقم حداقل برای حضور در گیمینگ چه اشتراکی چه خرید بازی) میتونه خرج کنه رو پلی استیشن به "ارزو" های گیمینگش نمیرسه؟ میخوام بگم این به هر بهانه کوبیدن مدل سونی و مقدس سازی مدل مایکرو واقعا کار درستی نیست وبه معنای واقعی قضاوت رو هواست، ادما متفاوتند، نظرات هم متفاوت، همین دلیل باعث میشه همیشه پلن های متعدد طرفدار داشته باشه نه یک پلن واحد، کسی که گیم پس بهش حال میده، دمش گرم، من خودم عشق میکنم پست ملت راجع به بازی کردنشون رو گیم پس میبینم، اما خیلیا هم هستند که مدل های دیگر استفاده میکنند و عاشق سبکشونم هستند، اشغال وزباله ای وجود نداره، کمااینکه اگه داشت الان گیم پس باید 100 میلیون یوزر گلد رو جارو میکرد.
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
ایکس باکس گلد که سرویس مشابه هست و حداقل ۱۰۰ میلیون یوزر فعال داره =)) =)) =))
XBOX ONE + ONE S + ONS X + series x + series s کلا 65 میلیون فروختن :)) بعد 100 میلیون گلد =))
View attachment 269682
اون امار اکانت های xbox live روی pc + xbox + موبایل
با وجود گیم پسی دلیلی برای خرید گلد نیست , بعید مشترکین گلد به 5 میلیون هم برسه
------------

جواب هم دوستان دادن ؟ :)) کدوم جواب ؟ نتفلیکس 5 سال اول موفق نبوده پس گیم پس هم موفق نشده ؟ :))

فک می کنی گیمر ها تو غار زندگی می کنن ؟ :))
بله در ابتدا هیچ کس ایده ای نداشت که اینده این مدل چیه اما گیمر ها امروزی تو غار که نیستن که نیاز باشه تازه با مفهوم سرویس اشتراکی اشنا بشن
همه گیمر های امریکایی شمالی / جنوبی / اروپا / اسیا و تمام دنیا اشتراک دیزنی پلاس و نتفلیکس دارن
این 3 سال گذشته اوج سرویس ها اشتراکی بود و کل غرب بسیج شده بود که سرویس های اشتراکی جایگزین کنه , بعد از این روند رشد کند می شه
دیزنی+ در همین سه سال به 152 میلیون مشترک رسیده

-----------------
سونی نوبتی داره قسمت های مختلفش نابود میکنه :))اون دوران گذشت
View attachment 269684View attachment 269685

یعنی چون تو نتونستی با جمع و تفریق مدل خودت به عدد مورد نظر برسی پس اشتباهه

آخرین آماری که من توی نت دیدم تا دسامبر ۲۰۲۰ مشترکین گلد فعال ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون بوده حالا چقدر این عدد تغییر کرده مشخص نیست

یه دیزنی پلاس پیدا کردی همه چیو با اون داری مقایسه میکنی ولی خبر نداری من خودم فن دیزنی هستم و بیشتر از تو پیگیر قضیه ام

ببین دیزنی پلاس مدلش با گیم پس فرق میکنه و اون اول زیرساخت ها و قرارداد هاش با کشور مورد نظر میبنده بعد لانچ میشه توی اون کشور

علت اینکه یهو رشد میکنه هم اینه که کشور های جدیدی اضافه میشن

مثلا فکر کن ایران ( با وضعیت فعلی که محاله ) قرار باشه اضافه بشه به دیزنی پلاس و بعد از آماده شدن زیرساخت ها وقتی لانچ بشه حتی اگه یک میلیون هم یوزر اضافه بشه به چشم میاد ولی داستان گیم پس چون به PC و Xbox ربط داره تا بازار اون کشور به اندازه کافی رشد نکنه مثل دیزنی یهو رشد نمیبینی

همین ایران طرف میره کنسول میخره بعد تازه میفهمه گیم پس چیه میاد اینجا ۸۰۰ تا سوال میپرسه تا متوجه بشه داستان گیم پس از چه قراره و خیلی از کشورها هم همین داستان دارن چون مارکت دست مایکروسافت نبوده زمان میبره تا گیم پس توی کشور های مختلف جا بیفته

این قضیه وقتی برطرف میشه که زمینه ایکس کلود همه جا فراهم بشه مثل دیزنی پلاس و اپراتور های اینترنت با مایکروسافت قرارداد ببندن که کیفیت استریم ایکس کلود تضمین شده باشه

اون موقع مثل دیزنی پلاس یهو چند میلیون یوزر اضافه میشه با لانچ توی کشور مورد نظر

بعد میری تلویزیون بخری میبینی داخل پک یدونه دسته xbox هست و روی کنترل TV هم دکمه Xbox :cool:
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر