با وجود پرو دیگه رزولوشن 1080 جواب نمیده برای نسل بعد.همون تکنیک اپسکل به 4k عاقلانه تره.کسی نمیگه 4k بده یا چی ولی اگر قرار بر 4k و افزایش خیره کننده گرافیک باشه میشه وضع کنسولها فعلی که فریم ریت ۲۰ باید تحمل کرد این نسل به جز انحصاری های PS (که اونام خودشون یه خرده افت فریم گاهی دارن)نشد یه بازی انجام بدم و فریمش ... تو اعصابم واقعا این وضع فریم بازیا افتضاحه برا همین میگم ۳۰ فریم و ۱۰۸۰p بذارن برا نسل بعد که آدم بی درد سر بازی کنه
من کاملا موافقم که 4K نسبت به چکربرد کیفیت بهتری داره و شفافتره اصلا بحثی درش نیست منتها من بحثم اینه که فاصله ی بصریش شاید 50 درصده ولی قدرتی که نیاز داره دوبرابره. اینه که حس میکنم شاید بهتره این قدرت جای دیگه ای خرج بشه. حالا اصلا فط بحث گرافیک هم نیست شما فرض کن اصلا بحث کنسول مطرح نباشه. شما روی PC خودت بتونی 4k شصت فریم بازی کنی ولی اگر روی مانیتور QHD و 120hz هم که داری 120 فریم بگیری. حالا اینجا بحث سلیقه و انتخاب شخصی خیلی مطرحه ولی مطمئنم خیلیا ( به درصدش کار ندارم) گزینه ی دوم رو ترجیح میدن. از اون طرف شاید شما تو QHD بتونی نورپردازی بهتری نسبت به 4K داشته باشی( سخت افزار یکسان) خوب شاید بهتر باشه رزولوشن رو پایین بیاری.4K بهترین قسمتش اینه که دیگه نیاز به AA خیلی کم و تقریبا محو می شه. این چکربورد واقعا کلاه گذاشتنه، میای سر تصویر آپ اسکیل شده یه FXAA می زنی، تار می شه همه چی به نظرم، حتی اگه متوجه نشید (چون با یدونه رفرنس که فقط همون یه PS4 Proـه نمی شه مقایسه کرد). اما از نظر کیفیتی، واقعا فرق داره. و دقیقا هم یادم میاد که نسل قبل همینجا می گفتن 720P با 1080P فرقی نداره و اصلا متوجه نمی شه شد. تکنولوژی هم پیشرفت داره می کنه دیگه، TV ها همین الان درصد زیادیشون 4K شدن، تا 5-6 سال دیگه درصد زیادتریشون 4K می شن و با توجه به اینکه مدیای 4K هنوز جا نیفتاده به نظرم باید از خداتون هم باشه بازی ها 4K باشن
یه چیز دیگه هم هست اینه که الان Cutting Edge ترین افکتی که وجود داره همین Ray Tracingـه و دیگه خدای پیشرفت گرافیکی محسوب می شه، خیلی کاری به رزولوشن نداره از نظر پرفرمنس. و اینکه رزولوشن سنگینیش روی همه بازی نمایان نمی شه. CPU که کلا واسش مهم نیست، GPU هم یه قسمت زیادی از کار ها باز مربوط به رزولوشن نمی شه (از همه انواع شیدر فقط Fragment Shader مستقیما ارتباط داره) . نمی شه گفت که مثلا رزولوشن 4K چون 4 برابر پیکسل داره پس 4 برابر سنگین تره.
البته از اونجایی که هنوز هیچی وجود نداره نمی شه نظر قطعی و فکت داد
فحش!سلام
اول اینکه ممنون بابت خبر، لطفاً اگه متن رو ترجمه نمی کنید حداقل به صورت خلاصه متن رو به فارسی ترجمه کنید.
مرسی
------------
نمی دونم الان باید به سونی فحش بدم یا ازش تعریف کنم؟
یه جوریم
X1X الان راحت 4k30fps اجرا میکنه، و از اونجایی که از همین نسل سونی و مایکرو خیلی زیاد روی 4k مانور دادن و تبلیغات کردن، واقعا بعیده برای نسل بعد روی رزولوشن زیر 4K تمرکز کنن.کسی نمیگه 4k بده یا چی ولی اگر قرار بر 4k و افزایش خیره کننده گرافیک باشه میشه وضع کنسولها فعلی که فریم ریت ۲۰ باید تحمل کرد این نسل به جز انحصاری های PS (که اونام خودشون یه خرده افت فریم گاهی دارن)نشد یه بازی انجام بدم و فریمش ... تو اعصابم واقعا این وضع فریم بازیا افتضاحه برا همین میگم ۳۰ فریم و ۱۰۸۰p بذارن برا نسل بعد که آدم بی درد سر بازی کنه
فحش!
من تازه فهمیدم گویا (مطمئن نیستم،از دوستان شنیدم) گفتن اصلا غرفه هم ندارن E3 و این یعنی فاجعه و من اصلا درکش نمیکنم!
چندوقت پیش بود بحث میکردم که PS بعد از RDR2 رسنا هیچ ترد پارتیی برای تبلیغات هم نداره!(RE2فقط) و برعکس MS توی همین چند ماه اول یه عالمه تبلیغات بازی ها دستشه!
با این مورد که اگر غرفه نداشته باشه، یعنی بازی های 6ماه دوم 2019 (و بعدتر ، شاید 6ماه اول 2020حتی ) یعنی بزرگترین نمایشگاه تبلیغاتی رو از دست میدن اگر با سونی برای تبلیعات قرارداد ببندن! همون نمایشگاهی که تعداد جایزه ها و ... رو حسابی تا عرضه ی بازی روش تبلیغات میکنند!
یعنی سونی قبل از E3 هم کنفرانس بزاره و یه سری بازی ترد پارتی اونجا معرفی بشن، به نظرم اصلا منطقی نیست بازی مولتی ترد پارتی حاضر باشه E3ش رو از دست بده!
و خوب...چی بهتر از MS ! همه میرن سمتش! همینطور که پارسالم البته اکثریت رفتن سمتش!
کلا E3 فقط به انحصاری ها ختم نمیشه، و فقط هم خود کنفرانسش نیست، وضعیتش خاص تر از این حرفاست!
---
همین RE2 هم که تبلیغش دست سونیه...نه PGW و نه PSX امسال گیرش نیمد از شانسش حسابی کلاه گشادی رفته سر کپکام
---
سونی یه جایی باید سرش بخوره به سنگ! دست فرمونش جالب نیست، هرچه زودتر این اتفاق بیفته به نفع هممونه