خب بند هم خیلی کوچک بود و هم دو نسل بود که هیچ AAA نساخته بود
زمان ساخت دیزگان 100 نفر هم نبودن فکر کنم, اینجوری اصلا نمیشه که با راکستار یا حتی کوجی پرو و Death Stranding که کلا 75 نفر ساختنش مقایسش کرد
.
دقیقا چی و کجاس تاریخ مصرف گذشتست؟ الان انتظار داشتی راکستار بیاد لول دیزاین در حد MGS5 تحویل بده؟ خب معلومه که نمیده چون:
1. بازیش بر این اساس طراحی نشده
2. بازیی که لول دیزاینش شبیه اوپن ورلد هایی مثل متال گیر باشه باید از داستان و شاید زیباییه دنیاش بزنه چون صحنه های داستانی در نهایت خطیش میکنه.
و البته من متوجه نمیشم کجای لول دیزاین خطی RDR2 تکراریه؟ رد دد 2 تنها بازیی بود که یک روز کامل پاش نشستم و یک لحظه هم خسته نشدم یا احساس تکراری شدن نکردم چون هر مرحله مکان و اتفاق خاص خودش رو داشت حالا گیم پلی و گشت و گذارهای کندش بماند که اصلا خودشون اینجوری طراحیش کردن تا مثل بازی های سری شنمو واقعی بنظر بیاد.
کلا بازیی که ازش حرف میزنی وجود نداره, هیچ کس تا به حال نتونسته مرز داستان و آزادیه عمل رو در بازی جهان باز رو بالانس نگه داره واسه همین انتظاریم نمیره که راکستار بیاد همچین چیزی طراحی کنه.