عنوان بعدی Bend Studio برپایه جهان باز Days Gone خواهد بود.

Ali.jangi

کاربر سایت
dg.JPG

عنوان جدید Bend Studio "برپایه سیستم های عمیق جهان باز" عنوان آخرالزامنی Days Gone ساخته خواهد شد.
و همانطور که میدانیم, کمپانیه سونی تصمیم گرفت تا اجازه ساخت قسمت بعدیه سری را ندهد, اما براساس گفته آقای Hermen Hulst رئیس استودیوهای پلی استیشن
استودیو بند برای پروژه جدید خود "بسیار, بسیار هیجان زده است".

جزئیات بیشتری از این پروژه داده نشده, و آقای هاست به این نتیجه رسیده که برای "بند استودیو خیلی خوشحال" است.

منبع
 
آخرین ویرایش:
البته این درسته ولی قرار دادن RDR2 بعنوان استاندارد این سبک و مقایسه باقی بازیهای این سبک با اون شاید درست نباشه، اون بودجه و زمان ساخت اگه بخوایم بیاریم تو کل صنعت ، استودیویی مثل Bend شاید هر 2نسل در میون ، میتونه یک بازی در اون حد بسازه.
RDR/GTA و یکی 2تای دیگه ورای استاندارد این سبک هستن که خب بودجه و زمان ساخت ویژه خودشون دارن.

استاندارد سبک جهان باز میشه عناوینی که هر 4-3 سال همین الان ساخته میشن، مثل بازیهای Ubi و... که واقعا جزو خسته کننده ترین بازیهان.
موافقم
 
خب بند هم خیلی کوچک بود و هم دو نسل بود که هیچ AAA نساخته بود :D زمان ساخت دیزگان 100 نفر هم نبودن فکر کنم, اینجوری اصلا نمیشه که با راکستار یا حتی کوجی پرو و Death Stranding که کلا 75 نفر ساختنش مقایسش کرد :D.


دقیقا چی و کجاس تاریخ مصرف گذشتست؟ الان انتظار داشتی راکستار بیاد لول دیزاین در حد MGS5 تحویل بده؟ خب معلومه که نمیده چون:

1. بازیش بر این اساس طراحی نشده
2. بازیی که لول دیزاینش شبیه اوپن ورلد هایی مثل متال گیر باشه باید از داستان و شاید زیباییه دنیاش بزنه چون صحنه های داستانی در نهایت خطیش میکنه.

و البته من متوجه نمیشم کجای لول دیزاین خطی RDR2 تکراریه؟ رد دد 2 تنها بازیی بود که یک روز کامل پاش نشستم و یک لحظه هم خسته نشدم یا احساس تکراری شدن نکردم چون هر مرحله مکان و اتفاق خاص خودش رو داشت حالا گیم پلی و گشت و گذارهای کندش بماند که اصلا خودشون اینجوری طراحیش کردن تا مثل بازی های سری شنمو واقعی بنظر بیاد.

کلا بازیی که ازش حرف میزنی وجود نداره, هیچ کس تا به حال نتونسته مرز داستان و آزادیه عمل رو در بازی جهان باز رو بالانس نگه داره واسه همین انتظاریم نمیره که راکستار بیاد همچین چیزی طراحی کنه.
منم همینو میگم...چه اجباری هستش یک استودیوی کوچیک بخواد بازی اپن ورد بسازه.خواه ناخواه مقایسه میشه با بزرگای این سبک
 
شونصد بار راجب این قضیه بحث شده آخرش هم می‌گید دنیا و داستان بازی فلانه و اگر لول دیزاین اینجوری نبود به داستان صدمه وارد می‌شد!!!! یعنی چی آخه این حرف؟‌ RDR2 از خیلی جوانب شاهکاره و یه دستاورد برای صنعت گیم به حساب میاد، ولی بی‌نقص نیست و یکی از بزرگترین نواقصش همین گیم‌پلی‌ تاریخ مصرف گذشته هست. از گان پلی فوق العاده بدش (اگر باز با واقع گرایانه بودن بازی می‌خواید سرپوش بذارید روی این ضعفش باید بگم گان پلی می‌تونه هم واقع گرایانه باشه و هم لذت بخش، مثل TLoU) بگیرید تا طراحی به شدت اسکریپت شده‌ی مراحل که به طرز احمقانه‌ای هیچ گونه آزادی عملی به پلیر نمی‌ده. اینم باز نه به سبک بازی مربوطه، نه به محافظت از شیوه‌ی روایت داستان بازی!

Rockstar تو این قسمتها ضعف داره، ولی از اونجایی که همه جوره موفقه، مثل این که نیازی به برطرف کردن ضعف‌هاش نمی‌بینه. حیف. چون RDR2 با یه گان‌پلی و لول دیزاین درست حسابی یه تجربه‌ی کامل می‌شد.


برای این که off-topic نشه، باید بگم ترجیح می‌دادم بازی بعدیشون جهان باز نباشه. واقعا دلم تنگ شده برای اون دوران که هر استودیویی تشنه‌ی ساخت بازی جهان باز نبود.
تاحالا شونصد بار این حرفتو تو این فروم تکرار کردی ولی دلیل نمیشه فکت باشه . خیلی سخت نیست بگی نظر شخصی خودمه!
این بحث لول دیزاین تاریخ مصرف گذشته ساخته ذهن افراد بهانه گیر و ایراد تراشی هست که همین اخیرا همین حرفارو راجب The Last of Us 2 هم زدن ولی آیا واقعیت داشت؟
بازم میگم اگر این ایرادی که از بازی میگیری واقعا چیزی بود که به ساختار بازی ضربه میزد و تجربه بازی رو نابود میکرد نباید نمره متا این باشه و نباید اون همه جایزه رو هم دریافت میکرد
 
  • Like
Reactions: Ali.jangi
از نقطه A برو به B، چند نفر رو بکش و دوباره برگرد به A. چیزی غیر از این داشت؟


اکی
مگر بازیای دیگه از نقطه a به b میرن خاله بازی :D بازی شونصد تا مرحله داشت همش بزن و بکش نبود....مراحل متفاوت ومتنوعیه م داشت.حالا مراحل جانبی رو هم حساب نمیکنیم
مثل اینکه بگی چرا تو لست 2 بعد هر چک پوینت درگیری بوجود میاد
 
قطعا که RDR2 بهترین OW هست که ساخته شده. بخصوص گان پلی بازیرواقعا خوبه و یه چیزی افتاده تو دهن یه عده که بده و طوطی وار تکرارش میکنند.
ولی این BEND هم بنظرم جای پیشرفت بزرگ رو دارند. برای تجربه اولشون اصلا بازی بدی نساختن.
 
آخرین ویرایش:
مگر بازیای دیگه از نقطه a به b میرن خاله بازی :D بازی شونصد تا مرحله داشت همش بزن و بکش نبود....مراحل متفاوت ومتنوعیه م داشت.حالا مراحل جانبی رو هم حساب نمیکنیم
99 منتقد صنعت گیم چیزی حالیشون نیست، فقط فلانی (که سند خائن بودنش و نامردیش به بقیه اعضا استودیو بعدها مشخص شد) تو توییتر گفته بازی لول دیزاینش تاریخ مصرف گذشته هست.

IMG_20210607_144443_104.jpg

حتی همون یک دونه نقد متوسط را هم بخونید ایرادی به لول دیزاین نگرفته ??
میگم که برای شاهکارها همیشه یه سری افراد هستن که ایراد ازشون بگیرن تا معروف بشن.. یکماه نیست راجب تلو اون حرفها زده شد

That said, the reviewers think Naughty Dog didn’t do a good job executing combat mechanics in “any” of their video games, including The Last of Us II.


“Naughty Dog still can’t seem to make decent gun combat in any of their games, and this one is no exception,” the reviewers complained. “Luckily for them, it fits in with the game’s overall theme and pushes the player towards using stealth over head-on.”
 
خوشبختانه هنوز سندروم "اگه متاش بالای 90 بود و کلی جایزه داشت پس جزو مقدساته" تو بازیسنتر به پاست :D
این نظریه که "از یه بازی معروف ایراد میگیرن تا معروف شن" وقتی طرف داره حرف حساب میزنه خیلی Counter-Argument جالبی نیست :D

رد دد2 رو الان اواسط چپتر 4 شم. بازی یه سری مشکل داره، ولی گان پلی جزوشون نیست. تو اون سبک بازی گان پلی واقعی تر فقط تعادل بازی رو بهم میریزه. اگه هر چی، اتفاقا گان پلی بازی یکی از بهترین جاهاییه که کلا اون تعادل بین رئالیسم و آرکید بودن بازی حفظ شده... هر چند نمیشه اینو برای همه مکانیک های بازی گفت (Who the Fuck Designed that Fishing Minigame and got Approved؟ :D)

در کل به نظرم یکی از بهترین اوپن ورلدهای نسله. اون جادوی نسخه اولو نداره واسم ولی خب طبیعیه اونش. اون موقع که من رد دد 1 میزدم هر بازی خوبی برام جادویی بود

============

اینم که میگید بازی های خطی بهتر از بازی های اوپن ورلدن
لابد دارید دلست و انچارتد و اینا رو میندازید به جون بازی های یوبیسافت مقایسه می کنید لابد نه؟ :D
یکم حس نمی کنید نامردیه؟ :دی
 
تنها مشکل بازیای راکستار اینه که شما رو وادار میکنه داخل یـ محیط به شدت کنترل شده برید یعنی وقتی وارد مراحل اصلی و فرعی میشید عملا شما رو از دنیای OW جدا میکنه و اون وقت ـه که حق نداری یـ قدم پات رو چپ بزاری وگرنه تنوع مراحل و نویسیندگیش و اجرا همه و همه تو بالاترین سطح سیر میکنن ولی خوب چه میشه کرد راکستار به خاطر سینمایی کردن محض بازیش میاد همچین تصمیمی میگیره . به شخصه امیدوارم کمی از این پرفکشن سینمایی که همه چیز باید سر جای خودش باشه تو بازیای بعدیش بزنه و دست پلیرها رو کمی باز بزاره . اینجا چپ و راست به بازیای یوبی فحش داده میشه ولی انصافا نمیشه به این آزدی عملی که به پلیر ها تو بازیاش میخواد بده خرده گرفت . در مورد گان پلی هم موافقم نشد یـ موقع یـ برخورد تو بازی برام چالش برنگیز باشه همیشه گوشه ذهمن این نکته میومد که گان پلی صرفا یـ چیز کار راه اندازـه تا یـ مکانیک که من پلیر رو بخواد درگیر خودش کنه .

99 منتقد صنعت گیم چیزی حالیشون نیست، فقط فلانی (که سند خائن بودنش و نامردیش به بقیه اعضا استودیو بعدها مشخص شد) تو توییتر گفته بازی لول دیزاینش تاریخ مصرف گذشته هست.

View attachment 209845

حتی همون یک دونه نقد متوسط را هم بخونید ایرادی به لول دیزاین نگرفته ??
میگم که برای شاهکارها همیشه یه سری افراد هستن که ایراد ازشون بگیرن تا معروف بشن.. یکماه نیست راجب تلو اون حرفها زده شد

That said, the reviewers think Naughty Dog didn’t do a good job executing combat mechanics in “any” of their video games, including The Last of Us II.


“Naughty Dog still can’t seem to make decent gun combat in any of their games, and this one is no exception,” the reviewers complained. “Luckily for them, it fits in with the game’s overall theme and pushes the player towards using stealth over head-on.”
خودت TLOU2 رو مثال اوردی BREATH OF THE WILD با متا 97 رو هم ازش ایراد گرفتن اینی که بازی متاش 97 شده دلیل بر این نیست که نشه نقدش کنی چه خوشت بیاد چه نیاد یک سری هستن که به یـ سری قسمت های بازی ایراد میگیرن . این دیدگاه که شما فکر میکنی همه چیز پرفکت پرفکت ـه و کسی نباید ایراد بگیره ز کل اشتباه من خودم بارها و بارها شده از بازیا مورد علاقم ایراد گرفتم چه میخواست متاش 80 باشه چه 99 ....
 
گان پلی رد دد که فوقالعاده بود.!!!! حتی ریلود کردن اسلحه هم دست خودت بود.من بازیی تا اون موقع نیدیده بودیم همچین حرکتی بزنه.dead eye هم خودش سطح های مختلفی داشت.من که همش از dead eye استفاده میکردم. با dead eyeفوقالعاده بازی سینمایی میشد.تعجب میکنم از گانپلی ایراد میگیرن!!!
 
بازی ۸ سال بعد از نسخه اولش عرضه شده ولی از لحاظ لول دیزاین تفاوت خاصی با نسخه قبلیش نداره.
تقریبا همه مراحل، بهت دستور میده که دقیقا چیکار باید بکنی و اگر کوچک ترین سرپیچی بکنی مثلا بجای در از پنجره وارد بشی، Mission Failed میشه

متاسفانه مشکلات دیزاین بازی فقط به مراحل خلاصه نمیشه سیستم های بازی مثل سیستم honor، گان‌پلی و... هم مشکلات جدی دارن
این ویدیو کامل مشکل دیزاین RDR2 رو توضیح میده:

 
آخرین ویرایش:
اگه یکی از بازی یه ایرادی میگیره دلیل به بد بودنش نیست ، به عنوان مثال برای من (نظر شخصی) بازی که درجه سختی نباشه برام زود خسته کننده میشه فکر میکنم دارم فیلم تماشا میکنم. شاید این برای یکی دیگه مشکلی نباشه، همین days gone که برای بقیه خسته کننده بود برای خیلی جذاب بود روی survival 2 قشنگ باید برنامه بچینی برای horde های اخر بازی
 
  • Like
Reactions: kamyy

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or