با سلام
به نظر شما علت شکل گیری بازی های فراوان free-to-play چیه؟
این یک معما نیست که بخوام تهش جوابش رو بگم و پزش رو بدم چون برای خودم هم سواله!
عملا epic games سری موفق unreal tournament رو برای توسعه بهتر fortnite رها کرده! شرکت های دیگه هم از قافله عقب نموندن! ea games با apex وارد گود شده! activision هم cod warzone رو عرضه کرد! destiny 2 هم که چند ماهی هست که نسخه رایگانش اومده!
واقعا چرا روند منطقی تمرکز روی بخش تک نفره و گسترش تجربه در بخش چند نفره داره از بین میره؟ هیچوقت half-life یا halo وارد سیاهچاله نمیشن چون حداقل بخش تک نفرشون تا ابد باقی میمونه!
مشکل از کجاست؟ شصت دلار برای ما سنگینه ولی برای یک آمریکایی یا اروپایی یا ژاپنی که گیم فقط بخشی از لیست سرگرمی های اون رو تشکیل میده هم رقم بالاییه؟! (کاری به فروشگاه هایی مثل گیم استاپ و تخفیفات متعدد به بهونه های مختلف ندارم)
مرور زمان ارزش تکرار رو به بسیاری از بازی ها برمیگردونه حالا چه ریمستر یا ریمیک بشن یا نشن! ولی مثلا دنیای بازی destiny 1 کجا میره؟ دنیای بازی division 1 کجا میره؟
منظور من بیشتر بازی های ماموریت محور هست تا بازی های رقابتی. de_dust_2 چه سورس بیاد چه گلوبال چه شماره بعدی همیشه سر جای خودش هست (همونطور که shipment کال آف ۴ هنوز هم هست!) ولی مراحل دستینی ۲ ده سال دیگه کجا میرن؟ مراحل دیویژن ۲ چطور؟
الان خیلی از آثار هالیوودی به عنوان میراث بشری حفظ شدن. آلبوم های موسیقی هم همینطور. حتی موزیک ویدئوهای ۲۰ سال پیش هم توی یوتیوب موجوده. کتابها دیجیتال شده و اونها هم حفظ میشن. فینال جام جهانی ۱۹۹۰ هم توی نت موجوده!
حالا از الان تا ده سال دیگه با این روند فاتحه بخش داستانی و تک نفره خونده میشه ولی معلوم نیست که چه بلایی سر میراث این دوره از صنعت گیم میاد و کجا میخوان محتوایی که به سرعت برق و باد میاد و میره رو حفظ کنن!
به نظر شما علت شکل گیری بازی های فراوان free-to-play چیه؟
این یک معما نیست که بخوام تهش جوابش رو بگم و پزش رو بدم چون برای خودم هم سواله!
عملا epic games سری موفق unreal tournament رو برای توسعه بهتر fortnite رها کرده! شرکت های دیگه هم از قافله عقب نموندن! ea games با apex وارد گود شده! activision هم cod warzone رو عرضه کرد! destiny 2 هم که چند ماهی هست که نسخه رایگانش اومده!
واقعا چرا روند منطقی تمرکز روی بخش تک نفره و گسترش تجربه در بخش چند نفره داره از بین میره؟ هیچوقت half-life یا halo وارد سیاهچاله نمیشن چون حداقل بخش تک نفرشون تا ابد باقی میمونه!
مشکل از کجاست؟ شصت دلار برای ما سنگینه ولی برای یک آمریکایی یا اروپایی یا ژاپنی که گیم فقط بخشی از لیست سرگرمی های اون رو تشکیل میده هم رقم بالاییه؟! (کاری به فروشگاه هایی مثل گیم استاپ و تخفیفات متعدد به بهونه های مختلف ندارم)
مرور زمان ارزش تکرار رو به بسیاری از بازی ها برمیگردونه حالا چه ریمستر یا ریمیک بشن یا نشن! ولی مثلا دنیای بازی destiny 1 کجا میره؟ دنیای بازی division 1 کجا میره؟
منظور من بیشتر بازی های ماموریت محور هست تا بازی های رقابتی. de_dust_2 چه سورس بیاد چه گلوبال چه شماره بعدی همیشه سر جای خودش هست (همونطور که shipment کال آف ۴ هنوز هم هست!) ولی مراحل دستینی ۲ ده سال دیگه کجا میرن؟ مراحل دیویژن ۲ چطور؟
الان خیلی از آثار هالیوودی به عنوان میراث بشری حفظ شدن. آلبوم های موسیقی هم همینطور. حتی موزیک ویدئوهای ۲۰ سال پیش هم توی یوتیوب موجوده. کتابها دیجیتال شده و اونها هم حفظ میشن. فینال جام جهانی ۱۹۹۰ هم توی نت موجوده!
حالا از الان تا ده سال دیگه با این روند فاتحه بخش داستانی و تک نفره خونده میشه ولی معلوم نیست که چه بلایی سر میراث این دوره از صنعت گیم میاد و کجا میخوان محتوایی که به سرعت برق و باد میاد و میره رو حفظ کنن!