ظاهر جدید Lightning این هفته در مجلات ژاپنی رونمایی میشود(+ جزئیات)

-Prime-

کاربر سایت
May 12, 2012
256
با سلام:


Lightning-New-Outfit.jpg
Motomu Toriyama قول داده بود که Lightning در Lightning Returns: Final Fantasy XIII ظاهری جدید به خود خواهد گرفت.بلاخره اولین جزئیات طراحی جدید او منتشر شدند.​



ظاهر جدید او قرار است این هفته در مجله های ژاپنی به چاپ برسد، اما منبعی که توانسته طراحی جدید Lightning را ببیند آنرا اینگونه توصیف کرده است.


لباس او که حاصل کار Tetsuya Nomura است، گفته میشود که مخلوطی از چند طرح(استایل) مختلف است.شبیه به لباس او در FFXIII-2، نیم تنه بالایی او را یک زره سیاه تشکیل میدهد و نیم تنه پایینی نیز بصورت body suit خواهد بود.همچنین در لباس او المانهایی از لباس سفید یک جادوگر کلاسیک نیز بکار برده شده است، همانند شنل سفید و دستکش های قرمز.بر روی دست چپش زرهی است مشابه آنچه در Mobile Suit Gundam دیده بودیم.شمشیر او نیز اکنون متفاوت است و رنگی قرمز و زرد دارد.


یکی از طرفداران بازی ایده خود از این طراحی جدید را با استفاده از ابزار داخل بازی LittleBigPlanet طراحی کرده است که از این قرار است :

n3876_lr.jpg

p426_ff13r_thumb.jpg
قرار است بازی در مراسم Jump Festa به نمایش عمومی در آید.این مراسم در توکیو از تاریخ 22-23 دسامبر برگزار خواهد شد.​

1
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
علی اتفاقا اگر بخوان و روش کار کنند خیلی خوب میتونند یک FF توی سبک H&S بسازن! >:)
امیر مثلا بیان در کنار یه نسخه اصلی ( JRPG ) یدونه نسخه Spin-Off توی سبک HnS بسازن اشکالی نداره :D ( یه چیزی تو مایه های همون Versus )

ولی اینکه بیان کلا سری رو تغییر سبک بدن و جهت فروش بیشتر، یکی از بزرگترین IP های JRPG رو تبدیل به HnS کنند به هیچ عنوان کار درستی نیست [-x:D

هرچند این تریلری که من دیدم به عنوان یه HnS هم حرفی برای گفتن نداره !
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
آخه دهن تاپیک رو سرویس کردی از بس گفتی بازی HnS خوبی نیست علی جان:D!!! ما که شرط بستیم:) ...
===
بهنام: آبویس آشخال، ایز آبویس:D!
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آخه دهن تاپیک رو سرویس کردی از بس گفتی بازی HnS خوبی نیست علی جان:D!!! ما که شرط بستیم:) ...
===
بهنام: آبویس آشخال، ایز آبویس:D!
پست رو درست نمیخونی دیگه :D من توی پست اولیم گفتم اصلا نباید HnS ـش کنند ، بعد امیر گفت میشه ازش HnS خوب در آورد که در جوابش گفتم اینی که ما دیدیم HnS خوبی هم نبود !

جدا ؟ کدوم شرط ؟ :-/
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
چی شد تاپیک رفت سمت دویل می کرای ... ؟؟؟

واقعا خاک تو سر se ... ببین دیگه کار ff به کجا کشیده شده که فرداها با dmc و دارک سایدرز مقایسش میکنن:(:((
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
امیر مثلا بیان در کنار یه نسخه اصلی ( JRPG ) یدونه نسخه Spin-Off توی سبک HnS بسازن اشکالی نداره :D ( یه چیزی تو مایه های همون Versus )

ولی اینکه بیان کلا سری رو تغییر سبک بدن و جهت فروش بیشتر، یکی از بزرگترین IP های JRPG رو تبدیل به HnS کنند به هیچ عنوان کار درستی نیست [-x:D

هرچند این تریلری که من دیدم به عنوان یه HnS هم حرفی برای گفتن نداره !
خوب دیگه! الان LR هم یک نسخه ی فرعی و شماره ی اصلی نیست! :d نه FF XVـه و نه FF XIII-3 ! :d منم نگفتم کلهم بزنند FF رو H&S کنند :d

بعد من نمیدونم چرا میگید H&S ، مگه به همون FF V XIII یا سری KH کسی میگه H&S ؟ :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خوب دیگه! الان LR هم یک نسخه ی فرعی و شماره ی اصلی نیست! :d نه FF XVـه و نه FF XIII-3 ! :d منم نگفتم کلهم بزنند FF رو H&S کنند :d

بعد من نمیدونم چرا میگید H&S ، مگه به همون FF V XIII یا سری KH کسی میگه H&S ؟ :d

خب اگه میومدن مثل بچه آدم FF XV رو تایید میکردن و میگفتن سبکش همون JRPG ـه دیگه کسی با این نسخه مشکلی نداشت :D بدبختی اینه که آینده سری هنوز مشخص نیست ! امیر این در واقع همون FF XIII-3 ـه ولی خب دیگه فکر کنم بعد از اینکه چندین بار تایید کردن داستان FF XIII رو ادامه نمیدن و FF XIII-3 رو نمیسازن الان مجبور شدن اسم بازی رو تغییر بدن وگرنه این ادامه داستان لایتنینگه

اینم حرفیه :D البته اگه یادت باشه داشتیم در مورد وجود المان های HnS توی این نسخه صحبت میکردیم که بحث یهو اومد به این سمت :D در کل سبک بازی Action RPG ـه ( Action JRPG ؟! ) نه HnS !
 

Nina.Williams

کاربر سایت
Oct 22, 2010
360
نام
رها
تریلرو دیدم...
انقدر ملت کوبیدنش فکر کردم چه افتضاحی باشه....ولی در اون حد افتضاح نبود....
من کلا" با گیم پلی مشکل نداشتم(موضوع اینه که این بازی جزو سری اصلی نیست...پس اکشن شدنش نباید انقدر اعصابتونو خرد کنه....مثل ffv13 یا ff:DoC...:-")در مورد گرافیکم اصلا" نگران نیستم چون بازی تا بیاد گرافیکش خیلی کاملتر میشه(ffxiii-2 هم همین بود...بازی 70 درصد کامل شده بود گرافیکش در حد بازی های ps2 بود:-")
فقط لباسش....(یه حسی بهم میگه نومورا از لایتنینگ نفرت داره:d)یکم شخصیت پردازی کاراکترا هم بهتر بشه خیلی خوبه(خوشبختانه مثل اینکه دیگه خبری از vanille و serah نیست)...یدونه شخصیت بد در حد Caius هم داشته باشه....(من هنوز پارسالو یادمه ملت داشتن از عصبانیت ffxiii-2 رو میخوردن بعد که caius رو دیدن...اهم اهم:|)
پ.ن:باو من یه اشتباهی کردم تو پستم اسم از h&S اوردم...چرا انقدر قضیه رو گنده کردین...از lr رسیدین به dmc؟
پ.ن2:خدا کپکامو هم شاد کنه هنوز از دیدن لایتنینگ با عینک دارم میخندم:-"
پ.ن3:بیاین به بازی به عنوان یه بازی نگاه کنیم...نه یک ff...اونوقت دنیا زیبا تر میشه:d
 
آخرین ویرایش:

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
بچه ها راستی توجه کردید صدای یک مرد هم میومد که داشت حرف میزد فکر کنم صدای Noel Kreiss بود ولی بچه ها دیدید ساختار شهر و نورپردازیش عین قسمت ANOR LANDO توی بازی دارک سولز بود !! نه ؟

بچه ها راستی من تریلر رو دیدم شما میگید h&s شده آخه سیستم مبارزات همون میشه دقیقا بگید این استدلالتون از کجاست ؟ {شاید من اشتباه کردم} ولی نمیدونم .........

خوب بچه ها به امید خدا دارم یک گروه میسازم یا همون کلوپ طرفداران لایتنینگ کسی خواست p.m بده ;;) چون دعوت نامه ای هست
 

-Prime-

کاربر سایت
May 12, 2012
256
بچه ها راستی توجه کردید صدای یک مرد هم میومد که داشت حرف میزد فکر کنم صدای Noel Kreiss بود ولی بچه ها دیدید ساختار شهر و نورپردازیش عین قسمت ANOR LANDO توی بازی دارک سولز بود !! نه ؟

بچه ها راستی من تریلر رو دیدم شما میگید h&s شده آخه سیستم مبارزات همون میشه دقیقا بگید این استدلالتون از کجاست ؟ {شاید من اشتباه کردم} ولی نمیدونم .........

خوب بچه ها به امید خدا دارم یک گروه میسازم یا همون کلوپ طرفداران لایتنینگ کسی خواست p.m بده ;;) چون دعوت نامه ای هست

اون Hope هست که داره با لایتنیگ حرف میزنه، یه جورایی hope نقش communicator رو ایفا میکنه در بازی :)
راستی:

چقدر آف تاپیک میرین اینجا!
:|
 

cloud _ strife

کاربر سایت
Aug 8, 2009
460
نام
کاوه
از جهاتی بازی فراتر از انتظار من در این تریلر ظاهر شد، به خصوص در زمینه گیم پلی.
با توجه به کامنت ها، به نظر نمی رسه دوستان پیگیر اخبار مربوط به بازی به اون شکل بوده باشن، برایِ همینم فکر می کنم بهتر باشه یه کم به عقب تر برگردیم و حرف هایِ زده شده از بازی را در زمینه گیم پلی و طراحی محیط ها از ابتدا با هم مرور کنیم، چون این دو مورد مشهود ترین المان هایِ به کار رفته در تریلر بودن و تاکید تریلر هم بر همین دو مورد بود.

وقتی که بازی برایِ اولین بار معرفی شد، صحبت هایی که درباره ی گیم پلی بازی انجام گرفت، خواه ناخواه سمت و سوی ذهنم را به بازی kingdoms of amular: reckoning برد. بر اساس گفته های اولیه، سیستم مبارزه به گونه ای طراحی شده بود که مثلا زدن دکمه مربع باعث حمله و یا زدن دکمه ضربدر باعث دفاع کردن و یا دکمه دایره باعث زدن جادو می شد... از طرفی شما در بیلد کاراکتر آزادی عمل بسیار زیادی داشتید، یعنی می تونستید کاراکتری بسازید که بین توان حمله ای و جادویی اش، نوعی توازن برقرار باشه. سیستمی که در نگاه اول بسیار شبیه به KoA:R به نظر می رسید. البته با توجه به گیم پلی زیبای بازی مذکور، صحبت ها آن چنان هم نا امید کنند نبود.

اما بلاخره در مصاحبه ای « آبه»، طراح ارشد گیم پلی، اعلام کرد که نه تنها شما در بازی قادر به ساخت استایل ها هستید، بلکه می تونید در حین مبارزه بین آنها سوییچ کنید، همچنین تاکید کرد که سیستم بازی با وجود تمام این تفاسیر، همچنان بر مبنای ATB خواهد بود. ( البته این مورد آخری را آبه نگفته، کارگردان بازی گفته! :D)

این حرف به طور کامل تصور من از بازی را عوض کرد و صورت عینی این مهم را می توان در این تریلر دید.

در گیم پلی بازی شما می تونید برایِ یکسری از دکمه ها( مربع، مثلث، ضربدر و دایره) یکسری حرکات را تعریف کنید. برای مثال دکمه مربع را حمله قرار بدید و دکمه ضربدر را blitz قرار بدید و دو دکمه دیگر به یک جادوی تخریبی و تقویتی اختصاص بدید. مهم ترین نکته ای که می شه از این موضوع استنباط کرد این هست که برایِ حمله با شمشیر یک دکمه وجود نداره، در واقع به نظر نمی رسه که نیازی باشه مطابق بازی های H&S برایِ زدن حرکات مختلف با شمشیر، دکمه هایِ مختلفی را با هم فشار دهید، فقط کافیه که حرکتی که مد نظرتونه را بر روی یکی از دکمه ها تعریف کنید. برایِ مثال می تونید به دقیقه یک تریلر مراجعه کنید، یعنی زمانی که لایت تغییر استایل می ده و ما شاهد دو گزینه «هوی اسلش» و «لایت اسلش» در کنار هم دیگه ایم.

از طرفی این امر خیلی ما رو محدود می کنه، تصور این که در طی مبارزه ما صرفا محدود به چهار نوع حرکت باشیم، واقعا سخته... این همون جایی که سیستم استایل می یاد و دخالت می کنه. سیستمی که به شدت یادآور paradigm ای است که احتمالا باهاش آشنایی داریم. مثلا من یک استایل را صرفا اختصاص به ضربات با شمشیر می دم و یه استایل دیگه رو صرفا اختصاص به جادو هایِ تخریبی می دم و در حین مبارزه و در مواقع لازم بین این دو سوییچ می کنم. نمونه ای از تغییر استایل را می تونید در حد واصل ثانیه پنجاه و هشت تریلر و دقیقه یک ببینید!

این سیستم که تا حدودی فراتر از حد انتظار من ظاهر شده و به شکل عجیبی با حرف هایی که قبلا درباره اش زده شده، تطابق داره؛ قابلیت بسیار زیادی در شخصی سازی لایت به گیمر می ده. البته به شرطی که این شخصی سازی با محدودیت همراه باشه تا هم در انتخاب آیتم ما دقت کنیم و هم در چینش آن.

همون طور که گفتم سیستم ATB هم چنان دربازی وجود داره، اون نوار آبی رنگی که پیوسته در حال کم و زیاد شدن بود، مهر تاییدی بر این حرفه. طبیعتا اگر که چنین سیستمی در بازی نبود، با وجود انتخابی مثل firaga، کسی از fire استفاده نمی کرد.

در کل سیستم گیم پلی بازی، به خصوص سیستم استایل، به نظر جالب می رسه. حداقلش این که احتمالا شاهد حضور المان استراتژی در نبرد ها خواهیم بود.
_________________

متاسفانه من وقتی دارم تایپ می کنم، می رم توی دنیای دیگه !:D، بعد که سرمو بالا می کنم می بینم یه طومار نوشتم و هنوز یه دنیا حرف نگفته دارم.:D متاسفانه نشد که بگم چرا امیدی به این بازی به عنوان یه فاینال فانتزی ندارم و اصولا چه المانی در سری فاینال فانتزی مهمه و رعایتش برای هواداراش اهمیت داره.
به هر حال قطعا این المان گیم پلی بازی نیست. چیزی که فاینال فانتزی را برایِ من و اکثر طرفدار هاش زیبا کرده، پیچیدگی هایِ داستانی، روابط بین شخصیت ها و روایت سحر انگیز داستان در محیطی بی بدیل است... چیز هایی که مدت هاست دیگه در فاینال فانتزی نمی بینم و عملا در این عنوان وجود نداره.
دوستان خواهش می کنم برید فقط یه نگاهی به طرح داستان همین عنوان «بازگشت لایتینگ» بندازید و یا حرف هایِ به عقیده من مضحکی که درباره «محیط محور» بودن بازی زده شده... و صد ها چیز دیگه که اگه قرار باشه بنویسم واقعا نمی دونم نقطه انتهایی را باید کجاش بذارم. قبلا هم در یکی از همین تاپیک ها گفتم، واقعا نمی تونم فاینال فانتزی داره به کجا می ره؟ هر جایی که می ره، قطعا مسیرش یک شاه راه نیست و احتمالا بی راهه ای که بهتره بیشتر از این واردش نشه.

اما یه چند مورد هست که شاید بد نباشه جواب بدم:
محيط و مراحلي كه نشون دادن (لوكسريون) انور تر از فاجعه بود،
واسه چی آخه!؟ :D همون چیزیه که خودشون وعده داده بودن : « یه محیط فانتزی وار با عناصر گوتیک!» :D
همون طور که خودتون هم اشاره کردید بازی چهار تا محیط مختلف داره که بر اساس گفته خودشون دو تا محیط شهریه و دو تای دیگه طبیعی... من فکر می کنم برایِ قضاوت در این مورد، بهتره منتظر اطلاعات بیشتری از بازی باشیم.


یه عنوان خوب rpg و jprg داشتیم که اونم انگار به تاریخ پیوسته ...

بهتره سنجیده تر حرف بزنیم... بد عمل کردن اسکوار انیکس و مطابقش فاینال فانتزی در این نسل، به این معنی نیست که تنها نقش آفرینی ژاپنی موفق این عنوان است و لا غیر...
برایِ مثال همین امسال( البته درست ترش پارساله!) که xenoblade chronicles منتشر شد و تتسویا تاکاهشی- سان نشون داد که اگه بهش میدون بدن چه ساحریه و تا به الان بدون تردید بهترین نقش آفرینی ژاپنی در این نسله.
اینجاست که واقعا دلم میخواد مایکروسافت رو لعن و نفرین کنم

ربطی نداره... بسیاری از نقش آفرینی هایِ ژاپنی این نسل که اتفاقا انحصاری هم بودن و جالبه بدونید به دست یکی از پدران فاینال فانتزی یعنی ساکاگوچی- سنسی ساخته شدن، از فاینال فانتزی 13 هم ضعیف تر بودن! مشکل جای دیگه ای هست.
گه واقعا party و گیم پلی نوبتی و المان های jrpg رو ازش حذف کردن منتظر متای زیر 40 میمونم براش ...
با توجه به این که فقط کنترل لایت را به عهده داریم، وجود گیم پلی نوبتی نه تنها حسن نیست، بلکه به نظر من اشتباهه.
 
آخرین ویرایش:

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
ربطی نداره... بسیاری از نقش آفرینی هایِ ژاپنی این نسل که اتفاقا انحصاری هم بودن و جالبه بدونید به دست یکی از پدران فاینال فانتزی یعنی ساکاگوچی- سنسی ساخته شدن، از فاینال فانتزی 13 هم ضعیف تر بودن! مشکل جای دیگه ای هست.
نظر شماست و برای خودت محترمه..!!چیزی رو تحمیل نکن که مشکل از جایه دیگه ای هست و یا تیم فلانی ضعیف کار کرده..!! همین بازی که شما میگی سال 2008 اومد فکه همه خورد رو زمین..!!تنها مشکلش بازی روی 4 دیسکش بود همین...!!این بازی رو شخصا 3 بار تمام کردم با این بازی زندگی کردم مخصوصا با موسیقی بسیار زیباش که دیگه همین هم تو سری FF از بین رفت..!!کاش سری FF رو همین Turn Base نگه میداشتن که به این فلاکت نیافته..!!یادمه قبل از اومدن FF 13 هم کلی داشتن حال میکردن وای خدای بازیه سری FF همین 13 هست آی فلان میکنه آی بسان میکنه..!! وقتی اومد معلوم بود چه گندی زدن الان هم که سیر نزولی پیدا کرده..!!در ضمن این مشکل رو پیدا کردی یه آمار هم به ما بده ممنون.
 

cloud _ strife

کاربر سایت
Aug 8, 2009
460
نام
کاوه
نظر شماست و برای خودت محترمه..!!چیزی رو تحمیل نکن که مشکل از جایه دیگه ای هست و یا تیم فلانی ضعیف کار کرده..!! همین بازی که شما میگی سال 2008 اومد فکه همه خورد رو زمین..!!تنها مشکلش بازی روی 4 دیسکش بود همین...!!این بازی رو شخصا 3 بار تمام کردم با این بازی زندگی کردم مخصوصا با موسیقی بسیار زیباش که دیگه همین هم تو سری FF از بین رفت..!!کاش سری FF رو همین Turn Base نگه میداشتن که به این فلاکت نیافته..!!یادمه قبل از اومدن FF 13 هم کلی داشتن حال میکردن وای خدای بازیه سری FF همین 13 هست آی فلان میکنه آی بسان میکنه..!! وقتی اومد معلوم بود چه گندی زدن الان هم که سیر نزولی پیدا کرده..!!در ضمن این مشکل رو پیدا کردی یه آمار هم به ما بده ممنون.

ساکاگوچی- سنسی این نسل اگه اشتباه نکنم در ساخت سه عنوان دست داشتن و فقط در یکیشون نقش کارگردان را به عهده داشتن. اما قبول دارم که اشتباه کردم، چون گفتم در هر سه عنوان ایشون نفر اول بودن، در حالی که ایشون فقط کارگردان «آخرین داستان» بودن که اتفاقا انحصاری wii هم هست و صد البته به نظرم در مجموع ضعیف تر از فاینال فانتزی 13 است، در دو مورد دیگه وظیفه نوشتن سناریو داستان را به عهده داشتن که البته در مورد «اژدهایِ آبی» به نظر من به شدت بد عمل کردن.

منظور شما هم احتمالا بازی LO است که به نظرم از اون دو بازی دیگه بهتره... حتی شما فرض بگیر از فاینال فانتزی 13 هم بهتر باشه( حتی فرض کنید هر سه این عناوین بهتر از اون بازی اند)، حتی همین بهتر بودنشون باعث نمی شه بهشون بگیم بازی خیلی خوب و یاعالی اند. دقیقا در حد و اندازه هایِ فاینال فانتزی 13 اند، حالا یه کم بهتر یا بدتر... این موضوع تاثیری روی این مهم که خیلی کمتر از حد و اندازه هایِ خودشون هستن، نمی ذاره.
و صد البته شما حق دارید از این بازی خوشون بیاد و حتی یکی از بهترین تجربه هاتون باشه...

کاش سری FF رو همین Turn Base نگه میداشتن که به این فلاکت نیافته..!!یادمه قبل از اومدن FF 13 هم کلی داشتن حال میکردن وای خدای بازیه سری FF همین 13 هست آی فلان میکنه آی بسان میکنه..!! وقتی اومد معلوم بود چه گندی زدن الان هم که سیر نزولی پیدا کرده..!!در ضمن این مشکل رو پیدا کردی یه آمار هم به ما بده ممنون.

یعنی واقعا فکر می کنید مشکل فاینال فانتزی اینه که از حالت Turn base خارج شده؟ یعنی چون تِرن بیس نیست، گیم پلی ضعیفی داره؟

اما در مورد قسمت آخر حرفتون...
نقش آفرینی هایِ شرقی به نظر من با دو مشکل عمده مواجه شدند، اولی در جا زدن توی همون نسل قبله...یعنی فکر می کنن که با به کارگیری همون المان ها، می تونن موفقیت هایِ مشابهی را به دست بیارن. به دلایل بسیاری که موضوع این تاپیک مجال بحث درباره اش را به ما نمی ده، این تفکر از ریشه اشتباهه و نتیجه اش می شه سیل نقش آفرینی های شرقی که هیچ وقت بیشتر از یه عنوان خوب نمی شن.

مشکل دوم هم سعی در همه پسند کردن این عنوان به صورت اشتباهه. خواهش می کنم توجه کنید که من نگفتم که با همه پسند کردن این عنوان ها مخالفم، بلکه با طریقه این کار مخالفم. به عبارت ساده تر این کار از شیوه درستش انجام نپذیرفته. مثال بارزش هم همین فاینال فانتزی سیزده است. که این همه پسندتر کردن بازی، به گیم پلی و روایت داستان ضربه وارد کرده.

متاسفانه این بحث ربطی به تاپیک نداره و شاید بهتر بود منم اصلا اون جمله را نقل قول نمی کردم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر