به نکات خوبی اشاره کردی امیر . راجب تم بازی ها و فیلم ها و موسیقی و.... واقعا همین الان که خودم دارم مرور میکنم میبینم واقعا درسته. یه موج عمومی بوده که توی تمام آثار هنری اعم از فیلم و موسیقی و گیم و.... به وضوح مشهوده. ما هم مال همون دوره ایم البته، واسه همینه که هنوزم به اون حال و هوا تعلق خاطر داریم .
من بیشتر در ارتباط با ژانر شوتر گفتم البته امیر. منظورم هم تم و حال و هواشون بود هم نوع اثر بخشی و جزییات ساخت. واقعا زحمت میکشیدن برای ساخت یه بازی. با اینکه تکنولوژی دست و پاشونو بسته بود ولی حسابی از خجالت محدودیت ها در میومدن. امیر همین half life 1 رو برو بازی کن که گفتم، بخدا انقلاب به معنای واقعی کلمه هست . کجاس اون valve .... تجاری سازی و سود و پول زیاد متاسفانه valve رو نابود کرد. کمپانی ای که هاف لایف و پورتال رو ساخت که نبوغ و نوآوری از سر و روی بازی میریخت. الان اصلا حذف شده از صنعت بازیسازی.
ولی راجب رنگارنگ شدن هم حرفتو قبول دارم. ظهور و بروز ایده های خوب زمینه ساخت عناوینی شده که جدا خلا ناشی از حضور بازیسازهای بزرگ رو پر میکنه. اون تم تاریک و وحشی بازی های اون دوره مثل هاف لایف و کوئک ها و دووم ها و بلادها و رزیدنت ها و سایلنت هیل ها و.... جاشونو به تنوع و ایده های چالش برانگیتر دادن که خب این ماجرا یک نقطه عطف به حساب میاد، یعنی بر خلاف اون دوره که اگر یه بازیساز میخواست یه عنوان دهن پر کن و انقلابی بسازه حتما توی ژانر وحشت یا با تم وحشت میساخت ، الان عناوین بزرگی رو میبینیم که با داستان ها و رویکردهای متنوع ساخته میشن نظیر همین رد دد 2 و .....
ولی به لحاظ کلی و کمیتی بخوام جمع بندی کنم هنوز اون دوره رو بهتر از حال حاضر میبینم ، علی الخصوص ژانر شوتر.
چطوره این ریمیک اویل 2 امیر؟ ظاهرا کولاک کرده کپکام.دیگه اون دوران برنمیگرده
برای همینه که ریمیک اویل 2 رو دارم روی 30 دقیقه بازی میکنم
علی اگه میخوای به اون دوران برگردی این ریمیک اویل 2 رو حتما بگیر
یه retro هم بدن به بازیهای قدیم استودیو monolith حالشو ببر
یه سری هم به darkness و مکس پینها و الن ویک و thief بزن
والا چیبگم علی....شاهکارچطوره این ریمیک اویل 2 امیر؟ ظاهرا کولاک کرده کپکام.
نه واقعا دیگه بر نمیگرده، امیدوارم ریمیک هایی از بازی های مورد علاقمون انجام بدن البته به کیفیت این اویل 2 .
راستی سیستم شاک رو یادم رفت بگم، جدی همه بازی های ژانر اول شخص خفن بودنا دهه 90 و اوایل 2000، به اندازه کل این دو نسل اون سال ها بازی های با تم وحشت توی ژانر اول شخص داشتیم
شدید منتظر مترو هستم، نمایشاش خیلی عالیه، بیشتر از تمام شوترهای امسال منتظرش هستم امیر.والا چیبگم علی....شاهکار
قشنگ منو برد به نسل 5
میدونیکه نسل 5 و 6 دوران سختی گیمرا بود
یه در میخواستی باز کنی باید بدبختی میکشیدی
یه ایتم میخواستیم پیدا کنیم باید پیانو میزدیم(یکی از معماهای سایلنت هیل 1)
این بازی دوران باشکوه نسل 5 و 6 زنده میکنه
راستی تو تم دارک منتظر مترو باش علی
با اون اتمسفر مرده و وحشی
خیلی خوب بود. در واقع میتونم بگم عالی بود. یه لحظه حس کردم دقیقا دارم توی همون سال های دهه 90 زندگی میکنم. حال و هوای بازی که دقیقا یادآور عناوین همون سال هاست، شیطانی و تزسناک و جهنمی. چیزی که این بازی رو از عنوانی مثل dusk متمایز میکنه دقیقا همین روند و ریتم بازی هست ، عناوین دهه 90 به هیچ وجه شوترهای سرعتی و بی کله نبودن، در واقع از بعد از عناوینی مثل serius sam و painkiller و.... نوع خاصی از شوترهای کلاسیک تعریف شد داخل این ژانر که فیلد کاملا مجزایی از بازی هایی مثل doom و quake و duke nukem و hexen و blood و از این دست عناوین بود. عناوینی مثل dusk ادغام ریتم بازی هایی مثل پین کیلر و اتمسفر و ستینگ دووم به حساب میان.
رسما دارن Retro Shooter ها بر میگردن
WRATH: AEON OF RUIN توسط سازندگان اصلی Duke Nukem ینی 3D Realms توسط موتور Quake 1 در حال ساخته شدنه
Five Reasons To Be Excited For Wrath: Aeon of Ruin
3D Realms Pulls Back The Veil On Dark Fantasy Shooter Wrath
این یکم زیادی شبیه دوم نبود؟ بجز گیمپلی و اسلحه ها حتی بنظرم طراحی مکان و دشمنها هم خیلی شبیه Doom original بود.
رسما دارن Retro Shooter ها بر میگردن
WRATH: AEON OF RUIN توسط سازندگان اصلی Duke Nukem ینی 3D Realms توسط موتور Quake 1 در حال ساخته شدنه
Five Reasons To Be Excited For Wrath: Aeon of Ruin
3D Realms Pulls Back The Veil On Dark Fantasy Shooter Wrath
بیشتر شبیه hexen و heretic و blood هست البته، نوع فضاسازیش و دشمنا رو میگم. ولی گان پلی بازی آره خیلی حس دووم رو میده. اوریجینال دووم فضای بازیش بیشتر sci fi هست با تم فانتزی و ترسناک، ولی بازی هایی مثل quake بیشتر دارک فانتزی هستن. البته یه جایی خوندم یکی از کاربرا درباره دووم و کوئک حرف جالبی زده بود، میگفت کوئک و دووم برادرای دوقلو هستن و تنها تفاوتشون تم حاکم بر بازی هست quake = lovecraftian hell و Doom= sci fi hell .این یکم زیادی شبیه دوم نبود؟ بجز گیمپلی و اسلحه ها حتی بنظرم طراحی مکان و دشمنها هم خیلی شبیه Doom original بود.
Sent from my G3112 using Tapatalk
الان دیدم اینو، قشنگ یاد swat افتادم. یادش بخیر swat 4 ، اینو دیدم دقیقا یاد همون نسخه 4 افتادم.وسط این بحث رترو و بازیها با گرافیک پیکلسی یک دیدی به این بازی Ready or Not هم بندازید
تاپیک بازی هم توسط دوستمون ماکان زده شده
Ready or Not | PC