amir code
کاربر سایت
به نکات خوبی اشاره کردی امیر . راجب تم بازی ها و فیلم ها و موسیقی و.... واقعا همین الان که خودم دارم مرور میکنم میبینم واقعا درسته. یه موج عمومی بوده که توی تمام آثار هنری اعم از فیلم و موسیقی و گیم و.... به وضوح مشهوده. ما هم مال همون دوره ایم البته، واسه همینه که هنوزم به اون حال و هوا تعلق خاطر داریم .
من بیشتر در ارتباط با ژانر شوتر گفتم البته امیر. منظورم هم تم و حال و هواشون بود هم نوع اثر بخشی و جزییات ساخت. واقعا زحمت میکشیدن برای ساخت یه بازی. با اینکه تکنولوژی دست و پاشونو بسته بود ولی حسابی از خجالت محدودیت ها در میومدن. امیر همین half life 1 رو برو بازی کن که گفتم، بخدا انقلاب به معنای واقعی کلمه هست . کجاس اون valve .... تجاری سازی و سود و پول زیاد متاسفانه valve رو نابود کرد. کمپانی ای که هاف لایف و پورتال رو ساخت که نبوغ و نوآوری از سر و روی بازی میریخت. الان اصلا حذف شده از صنعت بازیسازی.
ولی راجب رنگارنگ شدن هم حرفتو قبول دارم. ظهور و بروز ایده های خوب زمینه ساخت عناوینی شده که جدا خلا ناشی از حضور بازیسازهای بزرگ رو پر میکنه. اون تم تاریک و وحشی بازی های اون دوره مثل هاف لایف و کوئک ها و دووم ها و بلادها و رزیدنت ها و سایلنت هیل ها و.... جاشونو به تنوع و ایده های چالش برانگیتر دادن که خب این ماجرا یک نقطه عطف به حساب میاد، یعنی بر خلاف اون دوره که اگر یه بازیساز میخواست یه عنوان دهن پر کن و انقلابی بسازه حتما توی ژانر وحشت یا با تم وحشت میساخت ، الان عناوین بزرگی رو میبینیم که با داستان ها و رویکردهای متنوع ساخته میشن نظیر همین رد دد 2 و .....
ولی به لحاظ کلی و کمیتی بخوام جمع بندی کنم هنوز اون دوره رو بهتر از حال حاضر میبینم ، علی الخصوص ژانر شوتر.
دیگه اون دوران برنمیگرده
برای همینه که ریمیک اویل 2 رو دارم روی 30 دقیقه بازی میکنم
علی اگه میخوای به اون دوران برگردی این ریمیک اویل 2 رو حتما بگیر
یه retro هم بدن به بازیهای قدیم استودیو monolith حالشو ببر
یه سری هم به darkness و مکس پینها و الن ویک و thief بزن