طرفداران ژانر Fighting

Best Fighting Game of 8th Generation

  • Killer Instinct

  • Mortal Kombat X

  • Mortal Kombat 11

  • Injustice 2

  • Tekken 7

  • Street Fighter V

  • Soul Calibur VI

  • Dragon Ball FighterZ

  • Super Smash Bros. Ultimate

  • Samurai Shodown

  • The King of Fighters XIV

  • BlazBlue Cross Tag Battle

  • Marvel Vs. Capcom Infinite

  • Dead or Alive 6

  • Granblue Fantasy Versus


Results are only viewable after voting.
میگی میزاریم و تو لیستت نیست:| اینجا هم خیانت؟ :D
این شامل همون نکته 1 میشد:D یعنی بیس بازی نسل قبلی حساب میشه و هر شماره فقط کرکتر بهش اضافه میشه و بیشتر یه آپدیت بودن:-" و اینکه محدودیت تعداد گزینه داریم و مجبور شدم از توی همین لیست هم یکی حذف کنم:D
 
  • Like
Reactions: Akiba
این شامل همون نکته 1 میشد:D یعنی بیس بازی نسل قبلی حساب میشه و هر شماره فقط کرکتر بهش اضافه میشه و بیشتر یه آپدیت بودن:-" و اینکه محدودیت تعداد گزینه داریم و مجبور شدم از توی همین لیست هم یکی حذف کنم:D
MK X رو حذف کن اینو بزار:|
بهانه نیار برای UNS4 :-"
 
Sorry pal:-"
تازه این SSBU هم به صورت قاچاقی توی لیسته و اصولا توی زیر شاخه Brawler قرار میگیره تا فایتینگ سنتی:D
اعتراض خود را به کجا ببریم؟ :|
از همون مبارزه آخر بازی شرم کن:(( از ماداراvsگای سنسه شرم کن:(

از اون جرقه های عشقولیی که از برخورد سلاح ها ایجاد میشد شرم کن اصلا:-"
 
اعتراض خود را به کجا ببریم؟ :|
از همون مبارزه آخر بازی شرم کن:(( از ماداراvsگای سنسه شرم کن:(

از اون جرقه های عشقولیی که از برخورد سلاح ها ایجاد میشد شرم کن اصلا:-"
پیشنهادات و انتقادات خود را میتوانید به این قسمت ارسال کنید:

تماس با ما

:D

تازه الان یاد اون خیانت هات توی تاپیک X Vs. Y افتادم و خلاصه اینکه اصلا فکرشم نکن:|:D
 
پیشنهادات و انتقادات خود را میتوانید به این قسمت ارسال کنید:

تماس با ما

:D

تازه الان یاد اون خیانت هات توی تاپیک X Vs. Y افتادم و خلاصه اینکه اصلا فکرشم نکن:|:D
برای خودم ارسال کنم؟ :-"
این ایمیل رو قرن هاست نرفتم سراغش...اصلا نمیدونم پسوردش رو یادمه یا نه:))

یاد خیانت هات اعتادی و گفتی باز خیانت کنی؟ :-"
 
این شامل همون نکته 1 میشد:D یعنی بیس بازی نسل قبلی حساب میشه و هر شماره فقط کرکتر بهش اضافه میشه و بیشتر یه آپدیت بودن:-" و اینکه محدودیت تعداد گزینه داریم و مجبور شدم از توی همین لیست هم یکی حذف کنم:D
حق Naruto Ultimate Ninja Storm 4 رو خوردی! چیزایی که گفتی دلیل نمیشه تو لیست نباشه چون بازی نسل بعدیه هم ویژوالی هم گیم پلی نسبت به NS1 و 2 خیلی بهبود داشته. به نظر منم MK X رو میشد حذف کنی و اینو جاش بزاری. هر چند من بازم به تکن 7 رای میدادم! :D
 
نظر سنجی گذاشته شد دوستان. بریزید ببینیم کی چی میگه:D
حق Naruto Ultimate Ninja Storm 4 رو خوردی! چیزایی که گفتی دلیل نمیشه تو لیست نباشه چون بازی نسل بعدیه هم ویژوالی هم گیم پلی نسبت به NS1 و 2 خیلی بهبود داشته. به نظر منم MK X رو میشد حذف کنی و اینو جاش بزاری. هر چند من بازم به تکن 7 رای میدادم! :D
میبینم که آکیبا تونسته با جادوی سیاه همیشگیش، ذهنت رو مسموم کنه دوباره:D
آخه خیلی مسائل هست. یکیش همون بحث اینکه بازی یه فایتینگ سنتی نیست و اگر دقت کنی با بقیه گزینه ها فرق میکنه. حتی توی تورنومنت ها هم نبوده و هیچ مسابقه ای براش برگزار نشده چون هیچکس به چشم یه فایتینگ بهش نگاه نمیکنه چون واقعا به اون شکل، نیست:D

و اینکه رای خودم هم T7 هست:D هم خود بازی و هم ساپورتش عالی بوده در طول این سال ها. شاید اگر به 4 سال پیش برمیگشتیم به SFV رای میدادم ولی نشون داد نه تنها لیاقت نداره، که باید به عنوان بدترین فایتینگ تاریخ هم ازش یاد بشه.
 
هارادا رو انگار به خاطر گندی که سر TTT2 زدن
چرا گند زدن؟ :D راسترش فوق‌العاده کامل بود و به شخصه برای من یکی از بهترین بازی‌های تکن بود.
کلا به نظر من هارادا هیچوقت بد نبوده که بخاد خودشو جمع و جور کنه. :D
 
آخرین ویرایش:
چرا گند زدن؟ :D روسترش فوق‌العاده کامل بود و به شخصه برای من یکی از بهترین بازی‌های تکن بود.
کلا به نظر من هارادا هیچوقت بد نبوده که بخاد خودشو جمع و جور کنه. :D
دقیقا نکته اینه که فقط یه راستر بزرگ و شخصی سازی خوبی داشت اما لازم به ذکره:

یکی از ایرادات بازی هم به همین راستر گرفته میشه که پره از شخصیت های چرت و به درد نخور و ایضا تعداد بالای شخصیت ها که توی تکن این موضوع توی کامیونیتی بحث برانگیز بوده همیشه. به این دلیل که هر شخصیت توی تکن بالای 100 تا حرکت مختلف داره و یادگیری اینا کلی وقت میطلبه و معمولا هیچکس کامل اینا رو یاد نمیگیره چون نیازی نداره و فقط کاربردی ها رو استفاده میکنه. حالا فکر کن تو 50تا شخصیت داری و هر کدوم بالای 100 تا حرکت که میشه 5000 حرکت توی بازی هست. کلی وقت و مطالعه میطلبه تا بتونی مچ آپ هر شخصیت رو یاد بگیری و حتی پلیرهای حرفه ای هم کامل نمیتونن این کارو بکنن. از اونور تو مجبوری 2تا شخصیت رو هم یاد بگیری به خاطر سیستم تگ و این قضیه دوباره کلی وقت و مطالعه میطلبید که بدونی با کدوم 2 شخصیت راحت هستی و میتونی تاثیر گذار بازی کنی که باز دوباره همون قضیه ای که بالا گفتم، مانع از این میشد.

جدا از اینا، از نظر گیم پلی و بعد رقابتی و قضایای فنی... یه فاجعه تمام عیار بوده انگار:D

این ویدئو خیلی سریع و جالب توضیح میده که مشکل بازی چی بوده:


همون تیکه اولش رو ببینی، به وخامت اوضاع پی میبری:D کلا TTT2 به شدت مشکل Damage Output داشته و همین باعث میشده Touch of Death خیلی مرسوم باشه:D:D:D
 
با اینکه بازیای فایتینگ خیلی خوب دیگه ای هم این نسل اومدن ولی یجورایی misunderstood ترین اینها BBTAG بود و از اونجایی که بعد از SFV فایتینگی بود که بیشتر از همه این نسل بازیش کردم (تا این که از نت کدش خسته شدم ) به اون رای میدم. کاندیدای دیگه ی گرفتن رایم SamSho بود ولی هنوز دلم ازشون پره که بازیو روی استیم ریلیز نکردن:(

و اینکه رای خودم هم T7 هست:D هم خود بازی و هم ساپورتش عالی بوده در طول این سال ها. شاید اگر به 4 سال پیش برمیگشتیم به SFV رای میدادم ولی نشون داد نه تنها لیاقت نداره، که باید به عنوان بدترین فایتینگ تاریخ هم ازش یاد بشه.

اینو یکم بیشتر توضیح میدی؟ من طرفای سیزن ۳ SFV رو گذاشتم کنار ولی الان حداقل از ۴ سال پیش وضعیتش خیلی بهتره. راستر کلی بزرگتر شده و محتواش خیلی گسترده تر شده و چند وقت پیش هم یه patch برای نت کد بازی دادن (البته نمیدونم چقدر تاثیر مثبت داشته). با اینکه بازیش نمیکنم هر از چندگاهی مسابقاتش رو میبینم و به نظرم دیدنش هنوز جذابه و بدم نمیاد بعد از شروع تغییرات سیزن ۵ دوباره سراغش برگردم.
در کل اینکه الان شاید از بهترین های نسل نباشه ولی بدترین هم نیست:D
 
اینو یکم بیشتر توضیح میدی؟ من طرفای سیزن ۳ SFV رو گذاشتم کنار ولی الان حداقل از ۴ سال پیش وضعیتش خیلی بهتره. راستر کلی بزرگتر شده و محتواش خیلی گسترده تر شده و چند وقت پیش هم یه patch برای نت کد بازی دادن (البته نمیدونم چقدر تاثیر مثبت داشته). با اینکه بازیش نمیکنم هر از چندگاهی مسابقاتش رو میبینم و به نظرم دیدنش هنوز جذابه و بدم نمیاد بعد از شروع تغییرات سیزن ۵ دوباره سراغش برگردم.
در کل اینکه الان شاید از بهترین های نسل نباشه ولی بدترین هم نیست:D
وضعش که 100% از 4 سال پیش بهتر شده اما موضوع فقط در مورد عرضه کردن کرکترها نیست. از 2 سال پیش که Ono از ریاست بخش فایتینگ برکنار شد، تقریبا میشه گفت وضعیت SFV هم شروع کرد به بهتر شدن. اما مشکل اساسی SFV، بخش دیزاین گیم پلیش هست و این موضوع قابل درست شدن نیست. بازی جوری طراحی شده که هر مسابقه ای که ببینی، هر کرکتر، هر بازیکن و خلاصه هر چیزی که ازش میبینی، به یه شکل هست و به یه شکل پیش میرن و به یه شکل تموم میشن. تمام کمبوهایی که زده میشن به یه شکل هستن و مهم نیست "کی" بازی میکنه. چون کل بازی شده Shimmy و Throw Loop و Combo Reset و یه سری کرکتر خاص که همیشه تاپ 5 هستن و هر فصل فقط رتبه بندیشون عوض میشه. هیچوقت مثل SFIV نمیبینی که هر بازیکن، نمایان گر یکی از شخصیت ها باشه و بازیکن تا بازیکن، شیوه بازی کردن فرق کنه. هیچوقت نمیتونی اونجور که "میخوای" بازی کنی چون V-System یه گُه به تمام معناست و شدیدا مشکل طراحی داره و به خاطر همین یه سری از کرکترها هیچوقت حرفی برای گفتن ندارن حتی اگر صد میلیون بار باف بشن و واقعا نمیتونی باهاشون بازی رو پیش ببری. به خاطر همین مجبوری بری سراغ کرکترهایی که تاپ هستن و اونجا میبینی که قبل از تو همه این کارو کردن. در نتیجه حالت به هم میخوره از بازی کردن و اینجاست که میفهمی SFV اصلا "فان" نیست و این یعنی فاتحه اون بازی رو باید خوند.

مورد بعدی بحث نت کد بازی هست که علیرغم اینکه رول بک هست، از Delay Based هم بیشتر رو اعصابه و سازنده هم Won't give two shits برای درست کردن این قضیه. بازی تقریبا 5 ساله شده اما فقط 2 بار دیدیم که به خودشون زحمت فیکس کردن بدن اما نتیجه ای نداشته. این در حالیه که توی این مدت هر چی فایتینگ Indie اومده بیرون - که بعضیاشون رو فقط یه تیم چند نفره ساختن - نت کد رول بک داشتن و تر و تمیز عمل میکرده. چطوره که سازنده ای مثل کپکام نمیتونه نت کد رو فیکس کنه (اونم وقتی که توی MvC:I، نت کد فیکس هست و مشکلی نداره!) ولی میتونه 1 سال بودجه اضافه بده برای ساخت و طراحی کرکترها و استیج ها و لباس های جدید؟ چجوریه که یه نفر توی 2 روز با دو خط برنامه نویسی تونست نت کد رو روی PC فیکس کنه اما کپکام با اون همه مهندس و برنامه نویس و کوفت و زهر مار نمیتونه؟ ولی بلده پچ بده و این فیکس رو از کار بندازه؟!

و مورد آخر اینه که با این سیستم گیم پلی محدود مزخرف، نباید 4تا حرکت بیشتر، یه سیستم جدید یا یه چیز دیگه بزارن تا یه خرده بازی بهتر و متنوع تر بشه؟ T7 هر فصل یه مکانیزم جدید یا حرکات جدید به هر کرکتر اضافه میکنه و بازی همیشه جدید و تازه نفسه.

کلا این SFV یه گُهیه که کثافت از سر و روی ساختش میباره و اینو میتونه از حاشیه های همیشگیش ببینی که هر دفعه از یه جاش بوی گند میزنه بیرون. همش هم تحت مدیریت این Onoی کثافت اتفاق افتاده که گُه زد به بهترین سری فایتینگ جهان و الان شده مایه خنده همه.

تو فکر کن از مجموع 20 و خُرده ای نفر جمع ما که بازی رو بازی میکردیم، همه بازی رو ول کردن و یه سریا دیگه هم (مثل خودم و @LeonSM ) رفتیم سراغ T7 و الان جوری شدیم که حتی آوردن اسم SF باعث میشه بالا بیاریم.
 
وضعش که 100% از 4 سال پیش بهتر شده اما موضوع فقط در مورد عرضه کردن کرکترها نیست. از 2 سال پیش که Ono از ریاست بخش فایتینگ برکنار شد، تقریبا میشه گفت وضعیت SFV هم شروع کرد به بهتر شدن. اما مشکل اساسی SFV، بخش دیزاین گیم پلیش هست و این موضوع قابل درست شدن نیست. بازی جوری طراحی شده که هر مسابقه ای که ببینی، هر کرکتر، هر بازیکن و خلاصه هر چیزی که ازش میبینی، به یه شکل هست و به یه شکل پیش میرن و به یه شکل تموم میشن. تمام کمبوهایی که زده میشن به یه شکل هستن و مهم نیست "کی" بازی میکنه. چون کل بازی شده Shimmy و Throw Loop و Combo Reset و یه سری کرکتر خاص که همیشه تاپ 5 هستن و هر فصل فقط رتبه بندیشون عوض میشه. هیچوقت مثل SFIV نمیبینی که هر بازیکن، نمایان گر یکی از شخصیت ها باشه و بازیکن تا بازیکن، شیوه بازی کردن فرق کنه. هیچوقت نمیتونی اونجور که "میخوای" بازی کنی چون V-System یه گُه به تمام معناست و شدیدا مشکل طراحی داره و به خاطر همین یه سری از کرکترها هیچوقت حرفی برای گفتن ندارن حتی اگر صد میلیون بار باف بشن و واقعا نمیتونی باهاشون بازی رو پیش ببری. به خاطر همین مجبوری بری سراغ کرکترهایی که تاپ هستن و اونجا میبینی که قبل از تو همه این کارو کردن. در نتیجه حالت به هم میخوره از بازی کردن و اینجاست که میفهمی SFV اصلا "فان" نیست و این یعنی فاتحه اون بازی رو باید خوند.

مورد بعدی بحث نت کد بازی هست که علیرغم اینکه رول بک هست، از Delay Based هم بیشتر رو اعصابه و سازنده هم Won't give two shits برای درست کردن این قضیه. بازی تقریبا 5 ساله شده اما فقط 2 بار دیدیم که به خودشون زحمت فیکس کردن بدن اما نتیجه ای نداشته. این در حالیه که توی این مدت هر چی فایتینگ Indie اومده بیرون - که بعضیاشون رو فقط یه تیم چند نفره ساختن - نت کد رول بک داشتن و تر و تمیز عمل میکرده. چطوره که سازنده ای مثل کپکام نمیتونه نت کد رو فیکس کنه (اونم وقتی که توی MvC:I، نت کد فیکس هست و مشکلی نداره!) ولی میتونه 1 سال بودجه اضافه بده برای ساخت و طراحی کرکترها و استیج ها و لباس های جدید؟ چجوریه که یه نفر توی 2 روز با دو خط برنامه نویسی تونست نت کد رو روی PC فیکس کنه اما کپکام با اون همه مهندس و برنامه نویس و کوفت و زهر مار نمیتونه؟ ولی بلده پچ بده و این فیکس رو از کار بندازه؟!

و مورد آخر اینه که با این سیستم گیم پلی محدود مزخرف، نباید 4تا حرکت بیشتر، یه سیستم جدید یا یه چیز دیگه بزارن تا یه خرده بازی بهتر و متنوع تر بشه؟ T7 هر فصل یه مکانیزم جدید یا حرکات جدید به هر کرکتر اضافه میکنه و بازی همیشه جدید و تازه نفسه.

کلا این SFV یه گُهیه که کثافت از سر و روی ساختش میباره و اینو میتونه از حاشیه های همیشگیش ببینی که هر دفعه از یه جاش بوی گند میزنه بیرون. همش هم تحت مدیریت این Onoی کثافت اتفاق افتاده که گُه زد به بهترین سری فایتینگ جهان و الان شده مایه خنده همه.

تو فکر کن از مجموع 20 و خُرده ای نفر جمع ما که بازی رو بازی میکردیم، همه بازی رو ول کردن و یه سریا دیگه هم (مثل خودم و @LeonSM ) رفتیم سراغ T7 و الان جوری شدیم که حتی آوردن اسم SF باعث میشه بالا بیاریم.

That makes sense :D
چون خودم تقریبا فایتینگ بازی کردنم از SFV شروع شد و تا وقتی هم که گذاشتمش کنار تو بازی کردنش خوب نبودم خیلی از این مشکلاتی که میگی رو نمیدیدم:D
بد بودن رول بکش رو هم وقتی که فایتینگ های دیگه ی رول بک دار رو بازی کردم درک کردم ولی فکر میکردم که شاید اون پچی که براش اومده بود وضعیتش رو بهتر کرده که اینطور که میگی در واقع وضعیت بهتر رو بدتر کرده:D
امیدوارم اون New battle mechanic و بالانس جدیدی که برای سیزن ۵ برنامه ریزی کردن تا جایی که میتونه بهترش کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or