طراح ارشد استارفیلد: بازیکنان در حال خسته شدن از بازی‌های طولانی هستند.

Farh@d

کاربر سایت

1000003001.jpg

آقای ویل شن، طراح ارشد مراحل استارفیلد که روی عناوین پرطرفداری مانند Starfield و Skyrim کار کرده است، معتقد است که بازیکنان در حال "خسته شدن" از بازی‌هایی هستند که ساعت‌ها و ساعت‌ها طول می‌کشد تا به پایان برسند.​


در مصاحبه‌ای با Kiwi Talkz (از طریق GameSpot)، از‌ وی در مورد مدت زمان بازی پرسیده شد و او اذعان کرد که هنوز هم افراد زیادی ساعت‌ها در Skyrim بازی می‌کنند. اما، آیا بازیکنان می‌خواهند همان مقدار زمان را در بازی‌های جدیدی که به بازار عرضه می‌ شوند سرمایه گذاری کنند؟ خب، شن احساس می‌کند که ما نوعی از این ایده در مورد نسخه های جدید عبور کرده‌ایم.

وی توضیح داد: "ما به نقطه ای رسیده‌‌ایم که بسیاری از گیمرها از صرف زمان طولانی (بیش از 30 یا حتی 100 ساعت) برای بازی های طولانی خسته شده‌اند. زیرا آنها قبلاً بازی‌های زیادی دارند که به طور مداوم به آنها باز می‌گردند و اضافه کردن یک بازی دیگر به این لیست، کار دشواری است."
شن گفت که اکنون شاهد بازگشت بازی‌های کوتاه تر هستیم که سریعتر و آسان تر قابل تجربه هستند. او به عنوان مثال، بازی "Mouthwashing" را معرفی کرد که در بررسی یوروگیمر با امتیاز عالی "ترسناک فوق العاده توصیف شده است. این بازی نشان می دهد که بازی‌های کوتاه نیز می توانند تجربه ای بسیار جذاب و موفق ارائه دهند.
 
مثال پلی تایم از بالدرزگیتهای قدیمی آوردی که انصافا قابل قیاس با حجم محتوای BG3 نیستن.
قبول ندارم. بالدرز گیت 2 و 3 کاملا از نظر ساختار شبیه همن و از نظر محتوا قابل قیاس هستن.​

از همون اکت اول BG3 که به عنوان استاندارد کیفی اسم میبری اگه بخوای از کل محتواش لذت ببری خب خودش به تنهایی بالای 35-30 ساعت محتواست که هم شامل بخشهای کیفیه و هم فیلر!
اکتهای بعدی هم اگه میخواستن همین کیفیت همراه با فیلر رو حفظ کنن و پلیر میخواست کل محتوا رو تجربه کنه باز بالای 100 ساعت پلی تایم میشد.
اکت‌ها با هم شرایطشون یکسان نیست که بخواد این ویژگیشون یکسان باشه. اکت 1 ابتدای بازیه و در نتیجه برای مخاطب جذابیت و تازگی بیشتری داره ولی این در مورد اکت 2 و 3 صدق نمیکنه و در نتیجه باید فیلر کمتری داشته باشن. جدا از اون به نظرم، البته شاید این نظر به شدت نامحبوب باشه، کل اکت 2 یک فیلر بزرگه و کل اون اکت میتونست به یک زنجیره کوئست توی پایان اکت 1 تقلیل پیدا کنه.​

با اینحال واقعا BG3 اونقدری پلی تایم بالا نمیخواد.
همونطور که خودت پلی تایمش رو گذاشتی خیلی از بچه ها چیزی بین 50 تا 70 ساعت پلی تایم تمومش کردن ، حداقل برای یک پلی ترو و باهاش خداحافظی کردن.
قبول ندارم. در مورد اعدادی که برای هر بازی نوشته شده، عدد اول به معنی نادیده گرفتن اکثر محتوای فرعیه —که البته همون هم برای بالدرزگیت 3، 70 ساعت نوشته شده— و عدد دوم بیشتر نماینده پلی‌تایم طبیعی بازی برای اکثر مخاطبینشه و اون حدود 115 ساعته، که از نظر من مدت زمان خیلی زیادیه و خیلی بیشتر از پتانسیل گیم‌پلی بازیه. برام باورش سخته که کسی بازی رو بتونه توی 50 ساعت تموم کنه، مگر اینکه اولا بازی رو روی آسون‌ترین درجه سختی بازی کنه، ثانیا اکثریت محتوای فرعی رو نادیده بگیره، ثالثا از راهنماهای اینترنتی کمک بگیره و رابعا خیلی از دیالوگ‌ها رو اسکیپ کنه.
یا ویچر 3 در مقابل نسخه های قبلی ، کجا نسخه اول و دوم تونستن اون دنیاسازی ، شخصیتها ، کیفیت کوئست های فرعی و اصلی نسخه سوم رو داشته باشن؟
قبول ندارم. من با ویچر 2 عاشق سری شدم و از نظرم کوئستهای فرعی و اصلی و شخصیتها و دنیاسازی، اگرنه بهتر، حداقل هم‌سطح شماره سوم هستن.​

اگه الان گرالت/ویچر و دنیاش برامون (اکثر پلیرها) جذابیت داره همش به لطف همین نسخه سومه.
از نظر من، علت موفقیت خیلی بیشتر ویچر 3 از شماره‌های قبلی خودش و یا بالدرزگیت 3 از اوریجینال سین 2، به خاطر کیفیت بیشتر نیست و صرفا به این علته که دسترسی‌پذیری، و البته زرق و برق، این بازی‌ها خیلی بیشتر شدن و در نتیجه تعداد مخاطبینشون افزایش پیدا کرده. البته من اصلا با افزایش دسترسی‌پذیری این بازیها مخالف نیستم و از نظرم سیاست کاملا درستی از طرف سازنده‌ها بوده.​

آره ویچرها و بالدرزگیتهای قبلی هم بازیهای خیلی خوبی بودن ولی در مقابل ویچر 3 یا BG3 خیلی بازیهای جمع و جورتری بودن.
من همین جمع‌وجورتر بودنشون رو دوست دارم و همین موضوع اونها رو برام بازیهای راحت‌الحلقوم‌تری میکنه.​

ولی یادمون نره که BG ها و ویچر 1 یا 2 هم خودشون فیلر داشتن که اون پلی تایم هارو ارائه میدادن.
چرا این رو فراموش میکنیم؟
کسی این موضوع رو فراموش نکرده و اصلا منظور این نبود که این بازیها فیلر نداشتن؛ به نظرم بالدرزگیت 2 یکی از پرفیلرترین بازیهای تاریخه و اصلا کل اون بخش مربوط به Sahuagin ها یک فیلر بزرگ به ناشیانه‌ترین شکل ممکن بود. موضوع این بود که با پلی‌تایم خیلی کمتر هم میشه شاهکارهای نقش‌آفرینی ساخت و فراموش نکنیم که از بالدرزگیت 2، با ساختار کاملا مشابه اما پلی‌تایم به مراتب کمتر از شماره سوم، سالها به عنوان قله نقش‌آفرینی غربی یاد میشد.​

ولی میشد تضمین کرد که با نپرداختن به همون حاشیه ها باز هم میتونست موفقیت فعلی رو بسازه؟
حتما میشه در موردش بحث کرد.
کاملا موافقم.​

به نظرم سوال درست تر اینه که بگیم حجم فیلری که تو اون اثر استفاده شده آیا به تجربه کلی بازی لطمه زده یا نه؟
که خب حتما عنوان به عنوان متفاوته و میشه در مورد این بحث کرد.
کاملا موافقم.​
 
این موضوع یه بخشیش سلیقه ایه یه بخش دیگه ش برمیگرده به هنر سازنده ٬ سازنده اگه قراره بازی طولانی تحویل بده باید روش کار کنه ٬‌ اینکه یه بر بیابونی بسازی که فقط باید توش راه بری و هیچی هم نزاری داخلش از نظر من ۵ ساعت هم زیادیشه٬‌در عوض شاهکار هایی مثل Witcher 3 و BG3 با وجود طولانی بودن انقدر ریزه کاریا درشون رعایت شده که شمارو دنبال خودش میکشونه
Starfield هم خیلی ضعیفتر از انتظار ها ظاهر شد حالا ایشون اومده داره این مدلی توجیح میکنه.
 
مثال نزدیکش تاپیک BG3 هست که خیلی ها با اینکه میدونن بازی نیست و شاهکاره ولی از بزرگ بودن و پلی تایم بالاش میترسن که شروعش کنن.
میخواستم بگم شخصا گیم پلی نوبتی برام تحمل ناپذیره. علاقه مندان خودش رو داره و بالدورز گیت 3 هم شاهکاره. ولی مطمئن هستم خیلی ها مثل من هستن که به همین دلیل سمتش نرفتن.

پ.ن: رد دد 2 رو روی پلی استیشن 100 درصد کرده بودم. ولی چند روزه روی ایکس باکس هم شروع کردم و دارم لذت میبرم.
معدود سازندگانی هستن که بتونن با گیم پلی طولانی و اپن وورلد، کماکان جذابیت رو در سطح بالا نگه دارن. ویچر 3 و اکثر زلدا ها مثال های دیگری هستن. LA Noir و مافیا 1 و 2 هم برای من جذاب بودن.
 
رد دد 2 رو روی پلی استیشن 100 درصد کرده بودم
این واقعا کار هرکسی نیست، دم شما بسیاااااااااااااار گرم :D

در مورد تاپیک، به شخصه حتی بازی های خطی داستانی هم معمولا 2 3 برابر بقیه برام طول میکشه، هم بخش زیادیش به خاطر دیفیکالتی بالاست، هم من کلا با بازی ها زندگی میکنم، مثلا فال اوت 4 از 500 550 ساعتی که در مجموع زدم و 4 5 پلی ترو، شاید واقعا 50 درصدش رو فقط به ستلمنت ها رسیدگی کرده باشم، از کشاورزی و مدیریت محصولات تا ساخت و ساز، یا نمیدونم یهو میبینی 10 ساعت فقط دارم وپن و ارمور کرفت و اپگرید میکنم، دکور میچینم، یا مثلا تو کینگدام کام فقط فکر کنم 30 40 ساعت گل چیدم (بعد از چیدن، وقتی تروفیش رو گرفتم (1000 تا چیدن فکر کنم) تازه فهمیدم تروفی داره، یعنی برای تروفی نبود از اول و صرفا اکسپلوریشن بود...

یا مثلا پارت 2، گراوندد رو فکر کنم 70 ساعت طول کشید، هم برای ری استارت چکپوینت زیاد و سختیش هم اکسپلوریشن، همین ویچر 3، تا حالا در مجموع فکر کنم 900 ساعت شده، تا 100 درصد شدن رو پی اس 5 احتمالا 1100 ساعت هم میشه ( 3 بار قبلا پلتش کردم این چهارمیه، ریجن های مختلف؛ 7 8 پلی ترو) و همین 1 ماه پیش که دوباره وارد White Orchard شدم و ساندترک مخصوص این لوکیشن پلی شد (بعد از اون انکاونتر اول با گولز ها که میرسیم به رودخونه و اون فروشنده) واقعااااا یک حس خیلیییی خوب غیر قابل وصف گرفتم و چند دقیقه دم رودخونه ایستادم و به امبینت و موسیقی و محیط دقت کردم...

یا مثلا خدا میدونه چقدر تا حالا گرند دفت اتو بازی کردم، 2000؟ 3000؟ ساعت؟

بازی های زیادی هستند که 200 500 1000 حتی 10000 ساعت (وارکرفت 3) بازیشون کردم، اما میگم فقط ار پی جی و اپن ورلد ها نیستند، حتی بازی های شوتر خطی رو ممکنه 2 3 برابر حالت عادی برای عموم، بازی کنم...

به نظر منم سلیقه خیلی مهمه، و از اون جایی که در همچین بحثی "حقیقت" رو نمیشه پیدا کرد، به نظرم باید طوری باشه که نهایتا بشه همه رو راضی کرد، چون بازی برای همه است (مگر اینکه مخاطب خاص رو فقط مد نظر قرار بدیم)

برای همین به نظرم باید طوری باشه که همه رضایت پیدا کنند، یعنی هم کسی که صرفا اون کور اصلی بازی رو میخواد بترکونه و اولویتش ظرافت و کیفیت هست، هم کسی که علاوه بر ظرافت و کیفیت، میخواد تو بازی زندگی کنه، هم کسی که علاوه بر همه ی اینا میخواد بازی رو کامپلیت کنه،

یعنی به نظر بازی ها باید طوری طراحی بشند که پاسخگوی همه باشند، این همین الانم به نظرم تا حد زیادی میسر هست، اگر رو دیفیکالتی و کامپلیت کردن، حساسیت نباشه مخصوصا، حتی طولانی ترین بازی هارم میشه سریع تموم کرد...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Tatsumaru
منم بازى طولانى حال نميكنم مگه در موارد خاص.
زيادم اهل چند بار بازى كردن نيستم اونم مگر موارد خاص.

موارد خاص شاخصى ازين دو نظر واسه من:
١-همه gow ها
٢-همه گيرز ها
٣-الدن رينگ و سكيرو و بلادبورن
٤-بازياى تيم نينجا
٥-سرى آنچارتد
٦-اسكايريم
٧-و از همه عزيز تر كيلزون ٢ :D
 
  • Like
Reactions: fire emblem

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or