
بدون شک Monolith Soft در توسعه بازی های RPG قدرتمند کار می کند. موفقیت آنان در عناوین Xenogears( گروهی از این تیم در آن نقش داشته اند) و Xenosaga برای Playstation 2 همچنین Xenoblade Chronicles برای Wii است این موفقیت را ثابت کرده اند.
آنان در پروژه بعدی خود برای Wii U و اهدافشان صحبت می کنند از Monolith Soft مدیر این استدیو Michihiko Inaba و مدیر اجرائی آن Hirohide Sugiura آنان می خواهند بگوید حتی در این زمان نیز صنعت گیم در ژاپن گنجایش زیادی دارد.
Monolith Soft سال گذشته استدویی جدید به منظور نزدیکی بیشتر به Nintendo در Kyoto ژاپن بازگشایی کرد.
بعد از Xenoblade آنان در پروژه Project X Zone برای توسعه بیشتر بازی که برای 3DS است و شامل شخصیت های CapCom ،Sega و Namco Bandai است همکاری می کنند. آنان در توسعه Legend of Zelda: Skyward Sword نیز نقش داشته اند. ماه سپتامبر Nintendo اعلام کرد آنان در حال ساخت یک بازی جدید برای Wii U هستند.
آنان تصمیم گرفتند پروژه بعدی خود یک بازی نسل بعد باشد و برای Wii U عرضه کنند ما می خواهیم یک تیم کامل برای این کار داشته باشیم. آنان می خواهند چیزی را به مردم به دهند که چالش زیادی دارد و اعتیاد آور هست. کار کردن با Nintendo یک جهش بزرگ است، Monolith Soft قابلیت های Wii U را به خوبی می فهمید برای ساخت عناوین با کیفیت بالا برای این کمپانی.

Inaba:" من دوست دارم یک بازی HD بسازم که باعث شگفتی گیمران و WOW گفتن آنان شود. من می خواهم نشان دهم ژاپن هنوز می تواند با آمریکا رقابت کند و حتی با آنان در زمینه تکنولوژی نسل بعد نیز رقابت داشته باشد. هدف ما این است که خود را مثل توسعه دهندگان سری Fallout یعنی Bethesda Softworks بکنیم.
Sugiura:" من احساس می کنم صنعت ژاپن مثل گذشته نیست و قدرت خود را از دست داده است. ما می خواهیم با انجام این کار این را تغییر دهیم."