شورا حل اختلاف طرفداران سری Assassin's Creed

نظر شما راجع به به تغییر ساختار سری Assassin's Creed چه می باشد؟

  • از تغییرات اعمال شده در ساختار جدید رضایت دارم.

  • سری نیاز به تغییر اساسی داشت اما انتخاب نوع تغییر اشتباه بود.

  • فرمول قبل می توانست با تغییرات سطحی حتی با وجود تکرار جذاب تر باشد.


Results are only viewable after voting.

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,023
assassinscreed0t4WJ_display.jpg
با سلام خدمت بازی سنتری های عزیز و طرفداران سری AC.

انتشار اولین نسخه از سری Assassin's Creed در سال 2007 توسط کمپانی Ubisoft، که با انتشار نسخه های متعدد Prince of Persia موفقیت های زیادی بدست آورده بود، سیل زیادی از گیمر ها را به سوی خود جذب نمود. پروتوگانیست ای با شمشیر و سلاحی به نام Hidden Blade و لباسی که صورتش را به سختی نشان می داد که در مناطق مذهبی نشین فعالیت می کرد از جذابیت های این بازی بود. انتشار نسخه دوم که در شهر های زیبا ایتالیا و با شخصیتی با پتانسیل بیشتر جریان داشت، محبوبیت بازی را چند برابر کرد. پس از موفقیت زیاد این نسخه، عنوان های Brotherhood و Revelations لانچ گردید که نصف پیشرفتی که نسخه دوم نسبت به اول کرده بود را هم نداشتند، که همین امر باعث دلسرد شدن و شروع اعتراض طرفداران شد و شماره سوم نیز علی رغم ایجاد هایپ گسترده قبل از لانچ، آن چنان به دل گیمر ها ننشست. نسخه 4 با گیم پلی ای جذابتر و داستان زیبا با محوریت دزدان دریایی و شخصیت پردازی های خوب، تا حدودی توانست آبی بر روی آتش خشم طرفداران معترض به تکرار و عدم نوآوری در این سری باشد. عنوان Rogue برای کنسول های نسل هفتم در هیچ زمینه ای حرف جدیدی برای گفتن نداشت و نسخه Unity نیز برای کنسول های نسل هشتم، با وجود ارائه کیفیت بالا در اکثر زمینه ها گریبانگیر عجله در لانچ، ضعف فنی و عدم بهینه بودن بازی شد، در آخر این دوره نیز عنوان Syndicate نشان داد که این سری به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد! برای اولین بار از سال 2009، در سال 2016 هیچ عنوانی از این سری لانچ نشد و در سال 2017 با انتشار Origins این سری اولین قدم را در مسیر جدید خود برداشت؛ اضافه نمودن المان های RPG در بند بند بازی، انتخاب سازندگان این سری برای تغییر اساسی فرنچایز بود. خیلی از طرفداران ناراضی، از این تغییر استقبال نمودند و عده ای دیگر نیز هم چنان معترض بودند که راه درستی برای تغییر انتخاب نشده است یا حتی همان فرمول قبل راضی کننده تر بود. با انتشار دومین نسخه از فرمول جدید این سری یعنی Odyssey که تغییرات اعمال شده در نسخه قبل را بیشتر و بولد تر کرده بود، باعث شد هر 3 دسته از طرفدارن مذکور نیز بر ادعا خود اصرار بیشتری کنند. در آخر اما با انتشار عنوان Valhalla و تغییر کم آن نسبت به نسخه قبل، طرفداران راضی از فرمول جدید هم مجدداً نگران آینده این سری شده و ترس از تکرار اتفاقات گذشته دارند.

شما عضو کدام دسته هستید؟ انتخاب بهتر برای ایجاد تغییر در ساختار سری چه می توانست باشد؟ Assassin's Creed رویایی شما به چه شکل است؟ به نظرتان آینده این سری به چه شکل باید باشد؟
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
بنظرم مشکل یوبی‌سافت و مردم سر این فرنچایز تو چندتا نکته کلی خلاصه میشه

اولین قدم اشتباهی که یوبی‌سافت سر این بازی رفت که در عین حال کاملا قابل درک بود و کاریه که شده و نمیشه تغییرش داد، تبدیلش به یک فرنچایز سالانه با کلی اسپین‌آف و کلی تیم مختلف با کارگردان‌ها و نویسنده‌های متفاوت بود که هر کدوم دید متفاوتی به سری داشتن. یک مجموعه زمانی میتونه قوی پیش بره که حداقل تکلیفش با خودش مشخص باشه و یک دیدگاه ثابت پشتش باشه.

نکته بعدی اینه که یوبی‌سافت بین گوش دادن به طرفدارها و گوش ندادن به طرفدارها کاملا سینوسی حرکت می‌کنه و معمولا هم اشتباه دلیل انتقاد مردم رو تفسیر می‌کنه. ایراد دیگه‌ای که در نتیجه این منطق ۰-۱۰۰ یوبی‌سافت اینجا بوجود میاد اینه که بجای سرمایه‌گذاری روی چیزی که هست، استودیوهای سازنده یوبی‌سافت تصمیم می‌گیرن صورت مسئله رو یکجا پاک کنند و یچیز جدید امتحان کنن.

بعنوان یک طرفدار سری، AC ایده‌آل من اینه که تموم بشه و دیگه ساخته نشه؛ در عوض، همون‌طور که از دل ادیسه، Immortals و از داخل بلک فلگ، Skulls and bones بیرون اومد، میراث و ایده‌های جالب این سری می‌تونه تو IPهای جدید استفاده بشه. لطفی که این حرکت به خود یوبی می‌کنه اینه که سنگینی بار تاریخچه سری، مراقب حد و حدود داستان بودن و اصلا منطق ایراددار «دیدن خاطرات اجداد» رو از روی دوش تیم سازنده برمیداره و نه‌تنها بهشون اجازه میده که اون بازی‌ای که می‌خوان رو بسازن، دیگه نیازی نیست به قواعد دنیای AC محدود بشن و میتونن نوآوری داشته باشن
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
از زمان قسمت اول تمام شماره های سری رو بازی کردم و با تغییرات سری هم کاملا موافقم. (Unpopular Opinion) سری دیگه با روش قبلی هیچ جوره کشش نداشت. سر یونیتی و سیندیکیت دیگه واقعا تکرار رو حس میکردم. میدونم روح سری از بین رفته، ولی بازیای جدید خیلی بهتر از مرگ سری هستن. کیفیتهاشون هم برخلاف فارکرای و واچ داگز که این نسل بلاتکلیف بودن اتفاقا خیلی خوبه. با این نظر موافقم که میشد به اسم New IP بازی رو بدن ولی اینکه از اسم آساسین برای فروش استفاده میشه معلومه. ولی من میخواد آساسین اسمش باشه یک چیز دیگه بنظرم سری های جدید اتفاقا بازیهای خیلی خوب و سرگرم کننده ای هستن. ولی مخالفت یک عده هم درک میکنم و حرفهاشون رو تا حد زیادی قبول دارم.
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
2,985
نام
احمد
بنظرم مشکل یوبی‌سافت و مردم سر این فرنچایز تو چندتا نکته کلی خلاصه میشه

اولین قدم اشتباهی که یوبی‌سافت سر این بازی رفت که در عین حال کاملا قابل درک بود و کاریه که شده و نمیشه تغییرش داد، تبدیلش به یک فرنچایز سالانه با کلی اسپین‌آف و کلی تیم مختلف با کارگردان‌ها و نویسنده‌های متفاوت بود که هر کدوم دید متفاوتی به سری داشتن. یک مجموعه زمانی میتونه قوی پیش بره که حداقل تکلیفش با خودش مشخص باشه و یک دیدگاه ثابت پشتش باشه.

نکته بعدی اینه که یوبی‌سافت بین گوش دادن به طرفدارها و گوش ندادن به طرفدارها کاملا سینوسی حرکت می‌کنه و معمولا هم اشتباه دلیل انتقاد مردم رو تفسیر می‌کنه. ایراد دیگه‌ای که در نتیجه این منطق ۰-۱۰۰ یوبی‌سافت اینجا بوجود میاد اینه که بجای سرمایه‌گذاری روی چیزی که هست، استودیوهای سازنده یوبی‌سافت تصمیم می‌گیرن صورت مسئله رو یکجا پاک کنند و یچیز جدید امتحان کنن.

بعنوان یک طرفدار سری، AC ایده‌آل من اینه که تموم بشه و دیگه ساخته نشه؛ در عوض، همون‌طور که از دل ادیسه، Immortals و از داخل بلک فلگ، Skulls and bones بیرون اومد، میراث و ایده‌های جالب این سری می‌تونه تو IPهای جدید استفاده بشه. لطفی که این حرکت به خود یوبی می‌کنه اینه که سنگینی بار تاریخچه سری، مراقب حد و حدود داستان بودن و اصلا منطق ایراددار «دیدن خاطرات اجداد» رو از روی دوش تیم سازنده برمیداره و نه‌تنها بهشون اجازه میده که اون بازی‌ای که می‌خوان رو بسازن، دیگه نیازی نیست به قواعد دنیای AC محدود بشن و میتونن نوآوری داشته باشن
برادر یک سری بازی های دیگه قدر تر از اساسین کرید هم تغیر شکل و شمایل از پایه دادن، مثل گاد، مثل متال گیر، مثل همین RE7/8 ، کاری که یوبیسافت میکنه شیر دوشی تمام عیار هستش داداش، منتظر میمونه ببینه کدوم بازی خوب پرفروش و طرفدار داره میاد همون رو کپی میکنه با بدترین شکل ممکن، الان همین 3 نسخه جدید اساسین هیچ بویی از قبل نبردن نتنها بلکه یک سری کلون خیلی بی کیفیت از ویچر 3 هستن...گاد هم از پایه تغییر کرد، ولی هنوز اون شریان های حیاتی گاد، مثل هک اند اسلش، مثل شخصیت اصلی، و غیره از بازی های اصلی برده، همین طور متال گیر هم جهان باز شد و با کلی ماموریت فرعی ولی هنوزم یک متال گیر تمام عیار بود، یا حتی همین RE7/8 از پایه چیز دیگری شدن ولی هنوزم اونقدر کیفیت فنی و هنری و گیم پلی بازی از نسخه های اروجینال داره که شخصا بعد از نسخه 4 برای من همین نسخه 8 بهترین RE هست...الان اساسین کرید چی؟ :| وقتی نسخه اودیسه رو بازی کردم تا یک هفته حالت تهوع داشتم که دارم چی بازی میکنم اصلا معلوم نبود چی بود...الان نسخه سوم هم یک تغییر اساسی نسبت به سه گانه اصلی کرد ولی هنوز هم یک اساسین کرید تمام عیار بود.
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
برادر یک سری بازی های دیگه قدر تر از اساسین کرید هم تغیر شکل و شمایل از پایه دادن، مثل گاد، مثل متال گیر، مثل همین RE7/8 ، کاری که یوبیسافت میکنه شیر دوشی تمام عیار هستش داداش، منتظر میمونه ببینه کدوم بازی خوب پرفروش و طرفدار داره میاد همون رو کپی میکنه با بدترین شکل ممکن، الان همین 3 نسخه جدید اساسین هیچ بویی از قبل نبردن نتنها بلکه یک سری کلون خیلی بی کیفیت از ویچر 3 هستن...گاد هم از پایه تغییر کرد، ولی هنوز اون شریان های حیاتی گاد، مثل هک اند اسلش، مثل شخصیت اصلی، و غیره از بازی های اصلی برده، همین طور متال گیر هم جهان باز شد و با کلی ماموریت فرعی ولی هنوزم یک متال گیر تمام عیار بود، یا حتی همین RE7/8 از پایه چیز دیگری شدن ولی هنوزم اونقدر کیفیت فنی و هنری و گیم پلی بازی از نسخه های اروجینال داره که شخصا بعد از نسخه 4 برای من همین نسخه 8 بهترین RE هست...الان اساسین کرید چی؟ :| وقتی نسخه اودیسه رو بازی کردم تا یک هفته حالت تهوع داشتم که دارم چی بازی میکنم اصلا معلوم نبود چی بود...الان نسخه سوم هم یک تغییر اساسی نسبت به سه گانه اصلی کرد ولی هنوز هم یک اساسین کرید تمام عیار بود.
حرفت در تقابل با حرف من نیست اصلا. AC گاو شیرده یوبی‌سافت بوده از AC2 و خب بین دو سیاست که ۱) بذاریم یک چیز خاص بمونه که مردم هر ۳-۴ سال یک بار با اشتیاق تجربه‌ش کنند یا ۲) هر سال با تغییرات جزئی و کم و زیاد کردن یک سری المان‌ها منتشرش کنیم و پول سریع به جیب بزنیم… یوبی‌سافت گزینه دوم رو انتخاب کرد که واقعا از لحاظ اقتصادی، کاملا قابل درکه هرچند طول عمر اون محصول رو شدیداً کاهش میده.

به‌دنبال این تصمیم همه چیز دامینوطور اتفاق افتاد. ایده اصلی این سری قرار بود با ترکیب AC:R و AC3 به اتمام برسه (با فاصله زمانی ۲-۳ ساله بین هر کدوم، نتیجتا AC3 میتونست یچیزی به‌اندازه یونیتی از لحاظ بصری زیبا باشه و کلی نوآوری گیم‌پلی داشته باشه ولی خب، نشد که بشه) بجای این، سری از سازنده اصلی گرفته شد، بین ۳تا کارگردان متفاوت چرخید و الان رسیدیم به این آشی که تکلیفش با خودش مشخص نیست.

در همین حین ویچر ۳ هم اومده بود و خب نمیشه تاثیری که روی کل صنعت داشت رو نادیده گرفت، تاثیری که حتی تو Ghost of Tsushima هم دیده میشه. یوبی‌سافت هم که نه یونیتی نه سیندیکت نتونستن انتظارات مالیش رو برآورده کنن، شدن آخرین باری که AC می‌خواست یچیز متفاوتی باشه. دوباره اینجا بین دوتا تصمیم ۱) بذاریم فرمول و پایه‌های اصلی بازی باقی بمونن و روش کار کنیم یا ۲) این فرمول جواب نمیده ولی در عوض ساخت یک open world action rpg کم‌عمق ولی وسیع، هم می‌تونه تازگی رو به سری برگردونه و هم فرمول آینده‌دارتریه، بازم گزینه دوم انتخاب شد.
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,641
با این که ubi نمیاد هیچوقت این کار رو کنه ولی بنظر منم بهترین کار اینه که تیم هایی که AC میسازن کلا بیان رو یه ip جدید کار کنن.بنظرم پتانسیلش رو هم تا حدودی دارن ولی خوب با فروش خوب AC نمیان این کار رو کنن.
یه ایراد دیگه یوبیسافت اینه که میاد کلا صورت مسئله رو هر سری پاک میکنه و یه جور دیگه کلا بازی رو میسازه.مثلا حداقل تو ۲ نسخه قبل از والهالا سیستم گرایند gear چیز فانی بود ولی تو والهالا همین هم نبود.مشکل اصلی من با این AC های جدید اینه که کلا بازی خیلی خشکه و روح نداره.حالا همین خشکی بازی رو ubi ازمون میخواد ۱۰۰ ساعت تحمل کنیم.مگه میشه؟این همه بازی خوب دیگه هست که میشه دوباره بازی کرد بجای تحمل این ۱۰۰ ساعت.
 

saeedonly

کاربر سایت
Nov 22, 2012
1,074
من از نسخه اول همه نسخه های اصلی رو بازی کردم و حقیقتش نسخه های یونیتی و سیندیکیت رو بازی میکردم بعد بازی کردن عناوینی مثل ویچر با خودم میگفتم ای کاش این بازی نقش افرینی میشد.بعد اوایل با اومدن عکسای اودیسی و دیدن انتخاب دیالوگ واقعا خوشحال شدم.انگار ذهن منو خونده بودن.اساسین رویایی من جوریه که سایز نقشرو یخورده کمتر کنن یا همینقدر نگه دارن و کیفیت ماموریتای فرعی رو بیشتر کنن اگرچه الانم کیفیت مناسبی دارن ولی بخوان بازی شاهکار بشه پتانسیلشو دارن بنظرم.انتخابام تاثیرشونو بیشتر کنن و کلا گیم پلی و نقش افرینی بازی پیچیده تر و جذاب تر شه که پتانسیل این گیم پلی طولانی رو داشته باشه.بخشایی مثل بازی در نقش اودین رو هم به عنوان رگه کاملا فانتزی جدا منتشر کنن یا اگه میخوان با بازی اصلی منتشر کنن گیم پلیش رو متفاوت تر کنن و جادویی چیزی بزارن توش ناسلامتی خدایی چیزی بوده. :D
 

Gen. Martinez

کاربر سایت
Nov 27, 2013
565
نام
تورین سپر بلوط
بازیای سری جدید خوبن اما آساسین اصلا نیستن. هیچ شباهتی ندارن بیشتر warriors creed هستن تا assassins creed اگر به اسم جدیدی منتشرشون میکرد انقدر مخالفت باهاشون زیاد نبود
 
  • Like
Reactions: shayan7

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,037
نام
سهند
مشکل اساسنیز کرید دیگه قابل حل نیست . یه آش شعله قلم کاری شده که هرکی داره رد میشه یه هم میزنه میره :D
بازی بعد از یونیتی فقط پسرفت و پسرفت و پسرفت داشت . آخه چه وضعشه بعد این همه سال الان برادرهود بازی کنی پارکورش قشنگتر و رون تر از این آخریاست ‌.
Rpg شدن بازی خیلی هم خوبه اتفاقا اما باید بخش فانتزی کار رو کلا بذارن کنار و روی عمق دادن به داستان ، کارکتر ، ستینگ و فیزیک و انمیشنها کار کنن . شخصیت هم فقط مذکر تموم شد رفت
دم استارتر تاپیک گرم داغ دلمونو تازه کردی :D
 
  • Love
  • Like
Reactions: Rohshen and shayan7

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
به به :D شورا حل اختلاف :))

اقا من از اولین نمایش Origin حس witcher clone بودن بهم میداد. اودیسه که بنظرم نمایش هاش واقعا هیچ جذابیتی نداشت و در انتها والهالا هم بنظرم جذاب نبود اونقدر. و در کل سمت این سری نرفتم.

ولی تقریبا از اولای زمستون شروع کردم اول origin رو رفتم و پلات کردم، حقیقتا انتظار نداشتم اینقدر جذاب و زیبا ساخته باشن بازیو. خیلی بازی خوشساختی بود.
از عید هم رفتم پای اودیسه که منتظر بودم با ساعت ها grinding و کوئست های بی سرو ته رو برو بشم ولی عوضش یکی از جذاب ترین و اعتیاد آور ترین بازی های نسل رو دیدم. جوری که روزانه با درگیری شدید کاری، به زور 4-5 ساعت از خوابم میزدم تا اودیسه بازی کنم و انصافا بنظرم بلوغ خیلی عالی در اوپن ورد سازی Ubisoft بود. هرچند کاملا موافقم که اصلا AC نبود.

برای همین موارد هرچقدر من یونیتی رو دوست داشتم (سیندیکیت رو نه :D ) و همچنین بلک فلگ و حتی نسخه 3 خیلی خوب بودن (نسخه هایی که کم کم متهم به تکرار شدن)، و روش سنتی سری بنظرم خیلی خوبه، ولی دیگه جواب نمیده (توی نسل 8 به بعد) و نیاز به یک تغییر و تحول اساسی داشت سری...
هرچند هنوز والهالا رو نزدم که بخوام نظر بدم ولی با این سبک RPG هم بنظرم نمیتونن خیلی ادامه بدن و باید یک تغییر انقلابی بزرگی بیارن رو کار.

جدای این مسائل بنظر منی که یک گیمر هستم، یوبی الان به یک بلوغی رسیده که میتونه بدون شیر دوشی از AC، همین بازی های عالی رو در یک قالب جدید به ملت عرضه کنه و اثری مثل Immortals رو بده ولی خب مسئله اینه که AC یک عنوان شناخته شده جهانیه که افراد نچندان گیمر هم دی وان میخرنش... نمیشه از نظر مارکتینگ منکر این شد که این تصمیم ادامه این گیمپلی در قالب IP جدید، تصمیم خیلی خوبی نیست. مخصوصا که میبینیم Immortals که یک بازی خیلی عالی هم بوده اصلا فروش مناسبی نداشته. (که بنظرم به مارکتینگ خیلی خراب Ubi هم مربوط میشه البته ولی بازم در کل تصمیم اقتصادی نیست.) مردم متاسفانه دنبال اسم AC توی قفسه ها میگردن و به بقیه بازی ها توجه نمیکنن.

در انتها امیدوارم این فوکس شدید عرضه های زیاد رو بزارن کنار، من سر هر دو اوریجینز و اودیسه، بنظرم این تیم با 1 سال زمان بیشتر میتونست یک بازی +90 و شاهکار و ماندگار تحویل بده. و در عوضش راه رو برای IP های دیگه باز کنن.

هرچند با این رویه Ubi احتمالا نسخه بعدی سری یک بازی F2P عظیم و شاید مولتی پلیر میشه و ههمون اپیک فیل میشیم :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
من میدونم بزرگتر کردن همیشه اصطلاح خوبی برای فروختن یه بازیه
ولی خدایی بیخیال شن اینا
چقدر میخوان بزرگ کنن نقشه بازی رو آخه؟ :|


تنها مشکل فعلی ام با سری همینه. من الان امثال رد دد 2 هم می بینم نقشه داره اون هوا سر تا پام میلرزه چجوری برمش. دو سال طول کشید تا من چهار گوشه نقشه زلدا رو بالاخره کامل سیر کردم :D
بیشتر مشکل شخصیه ولی بهتره یکم کوتاه بیان
ابعاد نقشه های اساسینز کرید های نسل هفتمی عالی بود خداییش
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,366
نام
محمد
من میدونم بزرگتر کردن همیشه اصطلاح خوبی برای فروختن یه بازیه
ولی خدایی بیخیال شن اینا
چقدر میخوان بزرگ کنن نقشه بازی رو آخه؟ :|


تنها مشکل فعلی ام با سری همینه. من الان امثال رد دد 2 هم می بینم نقشه داره اون هوا سر تا پام میلرزه چجوری برمش. دو سال طول کشید تا من چهار گوشه نقشه زلدا رو بالاخره کامل سیر کردم :D
بیشتر مشکل شخصیه ولی بهتره یکم کوتاه بیان
ابعاد نقشه های اساسینز کرید های نسل هفتمی عالی بود خداییش
آخه نمیشه با همون RDR2 یا زلدا مقایسه کرد...اونا جدا هر گوشه مپ کار جدیدو متفاوتی میشه کرد، اینا کپی پیسته اقا، یک کار رو باید برای هزار بار انجام بدی.:|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر