شرکت AMD با فن‌آوری جدید خود یعنی TressFX مرز بازی و واقعیت را کم می‌کند.

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
AMD-Prepares-TressFX-Technology-to-quot-Render-Rinse-Repeat-quot.jpg


درود.

از زمانی که دنیای گیم با فن‌‌آوری 3D به پیش رفت، فن‌اوری گرافیکی در این صنعت نیز به طور کل متحول شد. هر چند در این سال‌های اخیر ما شاهد عناوین بسیار عالی از نظر گرافیکی هستیم ولی با یک نگاه گذرا می‌بینیم حتی با پیشرفت فن‌اوری در این صنعت و امدن جدیدترین انجین‌ها، هنوز گرافیک بازی‌ها در برخی جهات دچار مشکل است. همیشه یکی از پردردسرترین و سخت‌رین بخش‌ها برای سازندگان و طراحان بازی "موی سر کارکترها" و یکی دیگر نیز ساخت "آب" در بازی‌ها است. در بیشتر بازی‌ها شاهد هستیم که سازندگان برای اینکه بخش موی سر شخصیت‌ها را بسازن از کلاه استفاده می‌کنن یا برخی ان‌ها کچل خلق می‌کنند و یا مویی را خلق می‌کنن بسیار ضعیف‌تر و مصنوعی از دیگر جاهای ساخته شده این کارکتر است. بی‌حرکت ماندن مو در دویدن و یا وزیدن یک باد در بیشتر بازی‌ها قابل مشاهده است.

ولی از قرار معلوم این مشکل نیز از سوی شرکت بزرگ AMD برطرف شده است و برای اولین بار این شرکت با ارائه جدیدترین فن‌آوری خود با نام TressFX hair برای کارت گرافیک‌های خود (AMD) توانسته است به صورت ریل تایم مو را به نحو بسیار شگفت‌انگیزی رندر نماید. در حال حاضر TressFX بر روی کارت‌های مدل 7000 این شرکت قابل اجرا می‌باشد و همین فن‌وری برای بازی Tomb Raider نیز اجرا شده است که تصاویر ان را در زیر شاهد هستید.

فن‌وری TressFX قادر خواهد بود حرکت مو کارکترها را در هر موقعیت که باشن به صورت بسیار واقعی نمایش دهد، و ان را به حرکت در اورد. در حال حاضر هنوز چیزی به طور رسمی از سوی این شرکت بیان نشده است، ولی از قرار معلوم AMD در نسل بعد که وارد ان شدیم نقش بسیار مهمی را با ارائه این فن‌اوری ایفا خواهد کرد.

 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
اینی که از لارا گذاشتی بدون tressFXــه !! دلیل مقایسه چیه الان؟! :|
به نظرم دوستمون این عکس رو گذاشتن تا نشون بدن ناتی داگ و سونی بدون استفاده از TressFX در نسل حاضر بر روی PS3 چنین زیبا بر روی موهای کرکتر بازی TLOS کار کردند در حالی که تصویر کناریش هم که مربوط به بازی Tomb Rider هست برای همین نسل هست!
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
اگه مثل فیزیک انویدیا باشه که بعد از چندین سال هنوزم نمی شه مثل آدم با یه کارت گرافیک ازش لذت برد به درد لای جرز می خوره
ولی انصافا تفاوتش خیلی فاحشه و اگه روی کارت های جدید درست اجرا بشه واقعا می صرفه که آدم کارتش رو ارتقا بده
 

hardheart

کاربر سایت
Nov 1, 2009
132
نام
محمدرضا
پسر خیلی عالیه
حیف که ما pc قوی نداریم و روی ایکس باکس بازی میکنیم
موهای افشون لارا خانومه عزیز رو نمیبینیم=((
 

Wander

کاربر سایت
Oct 2, 2006
6,292
نام
محمد
به نظرم دوستمون این عکس رو گذاشتن تا نشون بدن ناتی داگ و سونی بدون استفاده از TressFX در نسل حاضر بر روی PS3 چنین زیبا بر روی موهای کرکتر بازی TLOS کار کردند در حالی که تصویر کناریش هم که مربوط به بازی Tomb Rider هست برای همین نسل هست!

خو بازم مقایسه بیجایی هست چون عکس الی توی طراحی جزییات بیشتری داره ولی از نظر تکنیک جفتشون یکیه و اصلا قابل قیاس با این TressFX نیستن. عکس های لارا با TressFX عین CG شده لامصب :D
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147

صورت لارا تو حالت in game گذاشتی بقل یه عکس از قبل رندر شده؟ عجب آرزوهایی دارین شما به خدا LOL
فقط برام یه چیزی جالب بود که اگه کسی از اینجور مقایسه ها انجام بده که خدایی نکرده یه طرف قضیه 360 باشه مدیرای انجمن یه دفعه وظیفه شناس میشن و جادرجا پستش پاک میشه! LOL
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
صورت لارا تو حالت in game گذاشتی بقل یه عکس از قبل رندر شده؟ عجب آرزوهایی دارین شما به خدا LOL
فقط برام یه چیزی جالب بود که اگه کسی از اینجور مقایسه ها انجام بده که خدایی نکرده یه طرف قضیه 360 باشه مدیرای انجمن یه دفعه وظیفه شناس میشن و جادرجا پستش پاک میشه! LOL
بزار خوش باشن بآ :D.
اینم ویدئوی HD از این فن آوری شگفت انگیز درحال اجرا:
[video=aparat;GqSUZ]http://www.aparat.com/v/GqSUZ[/video]
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر