شرکت AMD با فن‌آوری جدید خود یعنی TressFX مرز بازی و واقعیت را کم می‌کند.

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,944
نام
فرهاد
AMD-Prepares-TressFX-Technology-to-quot-Render-Rinse-Repeat-quot.jpg


درود.

از زمانی که دنیای گیم با فن‌‌آوری 3D به پیش رفت، فن‌اوری گرافیکی در این صنعت نیز به طور کل متحول شد. هر چند در این سال‌های اخیر ما شاهد عناوین بسیار عالی از نظر گرافیکی هستیم ولی با یک نگاه گذرا می‌بینیم حتی با پیشرفت فن‌اوری در این صنعت و امدن جدیدترین انجین‌ها، هنوز گرافیک بازی‌ها در برخی جهات دچار مشکل است. همیشه یکی از پردردسرترین و سخت‌رین بخش‌ها برای سازندگان و طراحان بازی "موی سر کارکترها" و یکی دیگر نیز ساخت "آب" در بازی‌ها است. در بیشتر بازی‌ها شاهد هستیم که سازندگان برای اینکه بخش موی سر شخصیت‌ها را بسازن از کلاه استفاده می‌کنن یا برخی ان‌ها کچل خلق می‌کنند و یا مویی را خلق می‌کنن بسیار ضعیف‌تر و مصنوعی از دیگر جاهای ساخته شده این کارکتر است. بی‌حرکت ماندن مو در دویدن و یا وزیدن یک باد در بیشتر بازی‌ها قابل مشاهده است.

ولی از قرار معلوم این مشکل نیز از سوی شرکت بزرگ AMD برطرف شده است و برای اولین بار این شرکت با ارائه جدیدترین فن‌آوری خود با نام TressFX hair برای کارت گرافیک‌های خود (AMD) توانسته است به صورت ریل تایم مو را به نحو بسیار شگفت‌انگیزی رندر نماید. در حال حاضر TressFX بر روی کارت‌های مدل 7000 این شرکت قابل اجرا می‌باشد و همین فن‌وری برای بازی Tomb Raider نیز اجرا شده است که تصاویر ان را در زیر شاهد هستید.

فن‌وری TressFX قادر خواهد بود حرکت مو کارکترها را در هر موقعیت که باشن به صورت بسیار واقعی نمایش دهد، و ان را به حرکت در اورد. در حال حاضر هنوز چیزی به طور رسمی از سوی این شرکت بیان نشده است، ولی از قرار معلوم AMD در نسل بعد که وارد ان شدیم نقش بسیار مهمی را با ارائه این فن‌اوری ایفا خواهد کرد.

 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
فناوری شاخی هست،به یقین کنسول PS4 به خوبی از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد چرا که GPU کنسول از جدید ترینهای سری 7000 شرکت AMD هست که البته CPU هم متعلق به همین شرکت هست
باید دید که مایکروسافت هم از GPU و CPU همین شرکت برای کنسول نسل جدیدش استفاده خواهد کرد یا خیر که اگر بر عکس این موضوع یعنی استفاده از CPU شرکت Intel و به خصوص از GPU شرکت Nvidia استفاده کرده باشه سونی برگ برنده بزرگی در نسل جدید خواهد داشت
 

ممتنع

کاربر سایت
Jun 29, 2012
227
با توجه به اين كه درps4 و xbox نسل اينده از gpu يي استفاده شده كه از اخرين فناوري شركت amd كه درسري 7 هم استفاده شده بهره ميبره به احتمال زياد با شروع نسل بعد كنسول ها شاهد اين تكنيك زيبا روي كنسول هاي خانگي هم هستيم>:d
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
یه سوال : TressFX در حال حاضر روی کارت های سری 7000 AMD هست ؟ یا قراره ارائه بشه ؟! و اینکه به صورت اپدیت هست یا همراه با درایور های کارت های گرافی منتشر میشه ؟!
 

R!HANNA

کاربر سایت
Apr 22, 2012
352
نام
فهیمه
فناوری phis x انویدیا فکر کنم بهتر باشه . اگر بتونن تکنولوژیش phis x رو ببرن بالاتر و یه چیزی تو مایه های TressFX درست کنن خیلی خوب میشه .
 

ممتنع

کاربر سایت
Jun 29, 2012
227
ناتي داگ كه در عرصه مو كركتر از خدايگان هست.
يادم نميره توي U2 كه بازي هست مربوط به سال 2009 تو مرحله نپال هنگام وزيدن باد مو هاي نيتن به شكل خيلي طبيعي تكون ميخورد اين روند تو اين نسل با u3 پيشرفت كرد وفكر كنم در tlou با توجه به نمايش هايي كه تا حالا داشته به نقطه اوجش برسه.
 
آخرین ویرایش:

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
بهترین خبری که امسال شنیدم ، چندین ساله منتظر حل شدن مشکل مو در کاراکترها هستم
برای دوستانی که با سنگینی کار آشنایی ندارن عرض کنم که ساخت موهای متحرک حتی در فیلم های سینمایی رندر شده هم کاری بسیار سنگین و دشوار هست ( دووشواری داریم الان :d )
 

Mr. Dante

کاربر سایت
Jan 25, 2013
76
نام
کیوان
شرکت Nvidia استفاده کرده باشه سونی برگ برنده بزرگی در نسل جدید خواهد داشت
از قدیم الایام Nvidia بهتر از AMD بوده مطمئن باش اگه مایرکو بره سمت انویدیا(به شخصه فکر میکنم مایکرو هم مثل سونی amd کار کنه) انویدیا هم دنبال این تکنولوژیای خفن میره و بعد مایکرو میتونه با یه آپدیت لایو این مدل قابلیتارو به کنسولش اضافه بکنه...
 

XagroX

کاربر سایت
Dec 1, 2008
1,268
نام
عرفان
یقینا هیتمن به این تکنولوژی خواهد خندید ویرایش: خدایی آدم قبل اینکه یه پست بزنه بهتره پستهای قبلیو بخونه تا در مواردی به اسکی رفتن متهم نشه
 
آخرین ویرایش:

MRM_3000

کاربر سایت
Apr 18, 2009
682
نام
Morteza
دقیقا منم میخواستم همینو بگم توی uncharted 2 به بعد موهای drake به طرز فوق العاده ای طبیعی بود و موقع دویدن و یا تابش نور آفتاب روی سر کاراکتر خیلی به واقعیت نزدیک میشد فکر کنم تا اونموقع تو هیچ بازی موهای سر به اندازه uncharted طبیعی ندیده بودم، به نظر من بیشتر به انجین بازی مربوط میشه که NG واقعا اتو این زمینه عالی بوده.:x
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر