شبکه استیم و عملکرد خیره‌کننده آن در سال 2018

Fenris Wolf

کاربر سایت
به تازگی کمپانی Valve آمار جدیدی از عملکرد «شبکه استیم» در سال 2018 منتشر کرده که به جرأت می‌توان گفت اطلاعات آن حیرت‌انگیز است. شبکه استیم تنها در سال 2018 به اندازه 15 میلیارد گیگابایت اطلاعات ارائه داده است! اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، جمله فوق به این معناست که استیم در سالی که گذشت 15 اکزابایت اطلاعات که شامل بازی‌ها، بروز رسانی‌ها و آیتم‌های قابل خرید و فروش می‌شود، بر روی شبکه‌ای که Valve از سال 2015 درحال گسترش و ارتقاء آن است ارائه داده.

عملکرد استیم به این شکل است که کاربر هنگام دریافت بازی‌ها، آن‌ها را از «اینترنت» دانلود نمی‌کند؛ بلکه طی سه سال گذشته، کمپانی Valve فایل‌ها و اطلاعات را از طریق یک «شبکه جهانی خصوصی» در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در اصل روش کار شبکه استیم به این صورت است که به علت همکاری Valve با تعداد زیادی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در سراسر دنیا، «استیم» به بیش از 28.000 شبکه منطقه‌ای و محلی در سطح 28 شهر و 21 کشور مختلف متصل می‌شود. این شبکه خصوصی به Valve اجازه می‌دهد تا بازی‌ها، چت‌های صوتی و سایر داده‌ها را با نهایت سرعت و کمترین میزان تأخیر به کاربران 229 کشور ارائه بدهد.

اما منظور Valve از سرعت بالا در ارائه اطلاعات شبکه استیم دقیقاً چیست؟ جالب است بدانید که شبکه استیم درحال حاضر سرعتی معادل 12Tbps (یا به طور دقیق‌تر 12 میلیون مگابیت در ثانیه) برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند! همچنین طبق آمارهای منتشر شده، ظرفیت شبکه استیم سالانه 50% افزایش پیدا می‌کند. البته این گسترش ظرفیت با توجه به افزایش میزان کاربران این شبکه و همچنین افزایش حجم بازی‌ها امری کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

wvguo369WQuT6NaxY2RUeA-650-80.png


برای مقایسه میزان اطلاعاتی که شبکه استیم در سال 2018 ارائه داده است، بد نیست نگاهی به سال 2003 یعنی نخستین سالی که این شبکه فعالیت خود را شروع کرد داشته باشیم. در این سال، تمام اطلاعاتی که در سرتاسر اینترنت جهانی ارائه داده شده بود تنها 9.3 اکزابایت بود و این در حالیست که فقط استیم به تنهایی در سال 2018 به رقم خیره کننده 15 اکزابایت دست یافته است. از دیگر آمار حیرت‌آور شبکه استیم می‌توان به میزبانی بیش از 90 میلیون کاربر آنلاین به طور ماهانه اشاره کرد. علاوه بر اطلاعات اشاره شده، برای ارائه خدمات به کاربرانی که حالا بیش از 218 میلیون تصویر، 1.7 میلیارد آیتم قابل خرید و فروش، در کنار 488 میلیون معامله موفقی که بین کاربران در سطح این شبکه صورت گرفته، Valve از سرورهایی استفاده می‌کند که از 2.8 پتابایت SSD استفاده می‌کنند.


Read the whole post here.
 
این بازی هایی که اسم بردی همش رو هم چند تا پلیر داره؟:D

ایشالله پلیرهای 30-40 تا بازی دیگه رو هم اضافه کنی اندازه فورتنایت میشه=))

حالا طرف لیست دوستانش میخوان تا ابد بازی های قدیمی بکنن و همونجا توی استیم میمونن و هر کسی هم بازی های جدید خوست میاد استور اپیک دیگه:D
فورتنایت مال بچه های زیر ۱۴ ساله
 
  • Like
Reactions: DeadPooLX
فورتنایت مال بچه های زیر ۱۴ ساله
مضحک‌ترین چیزی که در مورد فورتنایت می‌گن همینه.
مخاطب زیر ۱۴ سال نمی‌تونه درآمد یه بازی رو برسونه به ۳ میلیارد
اینکه من از فورتنایت خوشم نمیاد دخلی به اینکه در حال حاضر بزرگترین بازی رایانه‌ایه نداره
 
فورتنایت مال بچه های زیر ۱۴ ساله
من ۲۱ سالمه ولی از موقعی که فورتنایتو شروع کردم تقریبا حوصله هیچ بازی دیگه‌ای ندارم. سبک گرافیکی بازی ربطی به سن مخاطباش نداره فورتنایت تنها بازی هست که حتی تعداد زیادی مخاطب بالای ۴۰ سال هم جذب کرده. البته هیت نسبت به این بازی هم زیاد هست چون شدیدا Learning Curve بزرگی داره و احتمال زیادی داره مخاطب جدید همون چند تا مچ اول ازش زده بشه.
یکی از دلایلی که اپیک نسبت به ولو برتری داره نزدیکی زیادش با مخاطباش هست. یک سری به سابردیت بازی میفهمین متاسفانه این رابطه نزدیک حتی برای بازی‌هایی با یک دهم مخاطب فورتنایت هم صدق نمیکنه.
 
دلیل اینکه مشکل خاصی هم با اون ندارم همینه، بازی‌های خودش رو دوست داشت و روی استور اختصاصی خودش عرضه کرد (گرچه اگر استیم بود ما هم جزو مخاطبین بودیم)، ولی به هر حال نمی‌شه خرده گرفت!
اما اگر روزی بخواد مسیر اپیک رو دنبال کنه، با وضعیت بدی که استورش داره، خیلی بد می‌شه!
واقعا این چیزها به نفع گیمرها نیست

بعید میدونم مایکروسافت چنین کاری بکنه. حداقل در حد حرف هم که بگیم اسپنسر تا الان چین کاری نکرده. الان خیلی وقت هست مایکروسافت DLC انحصاری هم حتی نداره. اگر هم بازیی انحصاری بخواد بشه برای استور ویندوز احتمالا فقط در صورتی هست که قرار داد بلند مدت امضا کنن و تو ساخت بازی و مارکتینگ و ... همکاری کنن با سازنده. نه مثل اپیک که دقیقه 90ـی بازی رو از رو استورهای دیگه جمع کنه.

اگر ارتباط و همکاریشون رو با استیم بیشتر بکنن و به یه راه حل win-win برسن هم که دیگه چه بهتر، هم برای خودشون و استیم بهتره هم گیمرها.
 
  • Like
Reactions: Destruction
برای من فورتنایت بازا مثل کلش بازا هستن،جزو گیمرا حساب نمیشن:دی
حالا میخواد ۳۰۰ میلیون پلیر داشته باشه:دی تو یوتیوب یه سری اهنگ هست اصلا موزیک نیستن ولی بالای یک میلیارد بازدید دارن
اینم بادش میخوابه بعد یه مدت و 9Years old ها سرگرمی دیگه ای پیدا میکنن:دی
 
برای من فورتنایت بازا مثل کلش بازا هستن،جزو گیمرا حساب نمیشن:D
حالا میخواد ۳۰۰ میلیون پلیر داشته باشه:D تو یوتیوب یه سری اهنگ هست اصلا موزیک نیستن ولی بالای یک میلیارد بازدید دارن
اینم بادش میخوابه بعد یه مدت و 9Years old ها سرگرمی دیگه ای پیدا میکنن:D
دقیقا همینه Fortnite باید با بازی مثل Clash of Clans مقایسه بشه اصلا قاطی کردنش با بازیای AAA و امثال RDR و GOW و TW اینا اشتباه محضه
الانم دقیقا 90 درصد پلیرا Fortnite از همین Clash of Clans بهش کوچ کردن:D
 
  • Like
Reactions: soltanmasoud
برای من فورتنایت بازا مثل کلش بازا هستن،جزو گیمرا حساب نمیشن:D
حالا میخواد ۳۰۰ میلیون پلیر داشته باشه:D تو یوتیوب یه سری اهنگ هست اصلا موزیک نیستن ولی بالای یک میلیارد بازدید دارن
اینم بادش میخوابه بعد یه مدت و 9Years old ها سرگرمی دیگه ای پیدا میکنن:D
پیشنهاد میدم چند تا مچ رو پی‌سی بازی کنی تا ببینی همین Nine Years Oldهای کلش‌باز چجوری Destroyت میکنن. :D جالبه یه بازی که کلا پیشرفت توش به پول خرج‌کردن بستگی داره رو با یه بازی Skill Based مقایسه میکنن. :D
دقیقا همینه Fortnite باید با بازی مثل Clash of Clans مقایسه بشه اصلا قاطی کردنش با بازیای AAA و امثال RDR و GOW و TW اینا اشتباه محضه
بله کاملا اشتباه محضه چون همه این بازیایی که نام بردی یک‌بار مصرف و سینگل‌پلیرن. نه مثل Fortnite که تقریبا هر هفته محتوای جدید براش عرضه میشه اونم بصورت کاملا رایگان. بهتره واسه مقایسه از بازی‌های آنلاین Service Based دیگه نام ببرید.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
چیز دیگه‌ای که در فورتنایت هم اپیک نشون داده تفاوت روش پول‌ درآوردنش با بقیه‌های کمپانیا هست. بجای چپوندن لوت‌باکس و هزار کوفت و زهرمار شانسی شما فقط کافیه اسکینی که میخاید رو بخرید. قیمت هیچکدوم از اسکینا هم بیشتر از ۲۰ دلار نمیشه در حالی که برای مثال یه کت توی پابجی ۳۰۰ دلاره یا یه چاقوی کانتر بالای ۱۰۰ دلار. در این بین بتل‌پس هم معرفی کرد که کلش فقط سود برای بازیکن هست. مطمئنم در آینده استورش هم موفق میشه ولی در حال حاضر واقعا UI مزخرفی داره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: wii baz
من ۲۱ سالمه ولی از موقعی که فورتنایتو شروع کردم تقریبا حوصله هیچ بازی دیگه‌ای ندارم.
چون بازی بسیار خوبیه و قابل احترام،بالانسی از گرافیک و گیم پلی و تکنیک سریع.هیچ شکی درش نیست.


سبک گرافیکی بازی ربطی به سن مخاطباش نداره فورتنایت تنها بازی هست که حتی تعداد زیادی مخاطب بالای ۴۰ سال هم جذب کرده.
اصلا کاری ندارم میانگین سنی فورتنایت چقدره،ولی رنگ بندی شاد و کلا happy بودن برای هر بازی میخواد باشه افرادی با سن پایین تر رو هم بهتر جذب میکنه(منظورم این نیست که سن بالاها جذب نمیشن فقط میگم افراد با سن کمتر هم میاد تو جامعه آماری در صورت استفاده از رنگ شاد).

البته هیت نسبت به این بازی هم زیاد هست چون شدیدا Learning Curve بزرگی داره و احتمال زیادی داره مخاطب جدید همون چند تا مچ اول ازش زده بشه.
من فورتنایت رو جز چند ساعتی بازی نکردم و اونم به خاطر مشکلم با سبک بتل رویاله نه با فورتنایت،اما یه جا داری اشتباه میکنی.
فورتنایت به شدت برای افراد مبتدی مکانیزم ساده ای داره و تو جذبشون به شدت موفق عمل کرده،بعید میدونم بازی برای مبتدی ها پیچیدگی یادگیری زیادی داشته باشه و جلوی شروع یه پلیر معمولی رو بگیره و مانع بازی کردنش بشه.
اما موفقیت فورتنایت به خاطر انعطاف فوق العادشه ،یعنی داشتن ez to learn و hard to master در کنار هم ،اصلا به خاطر همینه پلیرهای زیادی داره و هم طیف مبتدی هارو پوشش داده و لذت میده و هم برای هاردکورها جا برای یادگیری مهارت و پیشرفت زیادی گذاشته که تفاوت بازی کردن ها به چشم بیاد.
اما دقیقا برعکس فقط دو بازی خود ولو ،جفتی از اول به معنای واقعی درگیرکننده هستن ،صدای شکافته شدن جمجه سر اونم با تک تیر اصلا حس خوشایندی نیست، از این بگذریم تو پس زدن مخاطب، DOTA حرف اول و آخر و میزنه،به نوعی دارکسولز بازیای آنلاینه.فقط با یه سرچ ساده میتونی بفهمی من چی میگم، نیازی به بازی کردنش هم نیست. این نه افتخاری هست نه ملاک برای برتری نسبت به بازیای دیگه ،فقط خواستم بگم فورتنایت اول صف بد قلقی و deep learning نیست و مخاطبی رو به خاطر این مسئله تا به حال پس نزده و یا هیچ هیتری به خاطرش پیدا نکرده.

یکی از دلایلی که اپیک نسبت به ولو برتری داره نزدیکی زیادش با مخاطباش هست.

از کجا این حرف دراومده؟رو چه منطقی ؟
شرکتی که دو تا بازی زیر مجموعه ورزش های الکترونیک رو به اوج خودش رسونده چطور میتونه با ارتباط ضعیف این جایگاه رو بگیره؟
خود گیب تو هر 8 تا ti dota حضور زنده و فعال داشتهو هیچ چیز برای کامیونتی بازی کم نداشته ،به کوچکترین شعار نژاد پرستانه یا هرچیزی واکنش نشون دادن تا به حال و کارشون تو پشتیبانی حرف نداره.رو چه حسابی اپیک به مشترهاش نزدیکتر تا ولو رو نفهمیدم،
قیمت ست و آیتم هم اصلا دلیل خوبی نیست چرا که هم ارزون قیمتش هست وهم گرون قیمتش و هیچ کدوم از بازیای ولو p2w نیستن به غیر از آرتیفکت که اونم اوضاعش درست میشه به زودی چه بسا که بهبودهایی داشته .
شرکتی که به معنای واقعی هنرمنده و ایده پردازیای بسیار بنیادین همچون team fortress که زمینه ساخت بسیاری از هیرو شوترها شد،مکانیزم شوتینگ کم نقص cs که هنوز بعضیا درمانده از فهم اینکه چرا اینقدر بازی عمر کرده،احیای دوباره dota و بازگشت به جایگاهی که این بازی لیاقتش رو داشت که خود بلیزارد از توانش عاجز بود و کنار کشید و ...
نمیگم اپیک بده ،خدمات زیادی رو کرده ولی با هم رده خودش سعی بشه مقایسه بشه بهتره
 
من فورتنایت رو جز چند ساعتی بازی نکردم و اونم به خاطر مشکلم با سبک بتل رویاله نه با فورتنایت،اما یه جا داری اشتباه میکنی.
منم با سبک بتل رویال مشکل دارم چون 50 درصد بازیکناش آدمای مزخرفی هستن که نیم ساعت توی ساختمون کمپ میکنن تا از یه بازیکن دیگه رو بدون اینکه اون بدونه کیل بگیرن. اصلا این روش بازی کردن لذت‌بخش هست؟‌ قاعدتا خیر! مکانیک‌های فورتنایت دقیقا همین مشکل رو حل کرده به گونه‌ای که ۹۰ درصد اوقات فرد کمپر به بدترین شکل ممکن تحقیر میشه.
اما موفقیت فورتنایت به خاطر انعطاف فوق العادشه ،یعنی داشتن ez to learn و hard to master در کنار هم ،اصلا به خاطر همینه پلیرهای زیادی داره و هم طیف مبتدی هارو پوشش داده و لذت میده و هم برای هاردکورها جا برای یادگیری مهارت و پیشرفت زیادی گذاشته که تفاوت بازی کردن ها به چشم بیاد.
اما دقیقا برعکس فقط دو بازی خود ولو ،جفتی از اول به معنای واقعی درگیرکننده هستن ،صدای شکافته شدن جمجه سر اونم با تک تیر اصلا حس خوشایندی نیست، از این بگذریم تو پس زدن مخاطب، DOTA حرف اول و آخر و میزنه،به نوعی دارکسولز بازیای آنلاینه.فقط با یه سرچ ساده میتونی بفهمی من چی میگم، نیازی به بازی کردنش هم نیست. این نه افتخاری هست نه ملاک برای برتری نسبت به بازیای دیگه ،فقط خواستم بگم فورتنایت اول صف بد قلقی و deep learning نیست و مخاطبی رو به خاطر این مسئله تا به حال پس نزده و یا هیچ هیتری به خاطرش پیدا نکرده.
چند ماه هست که بیشتر مخاطبای فورتنایت شدیدا پیشرفت کردن و اگه الان به لابی‌های پی‌سی سر بزنید اصلا یه بازیکن کژوال نمیتونه ازشون لذت ببره. مهمترین دلیل این موضوع هم خیل عظیم به اصطلاح TTV Streamerهایی هستند که کل زندگیشونو گذشتن روی این بازی تا شاید مثل استریمرهای مطرح پولی به جیب بزنند. البته اپیک هم برای بازیکنای کژوال مدهای Respawnدار اضافه کرده که همون Deathmatch هستن و ربطی به بتل‌رویال ندارن. من چند سال پیش دوتا بازی میکردم مستر شدن تمام هیروهای بازی که تقریبا غیرممکن هست و بعد از چند ساعت ساعت شاید بشه با تعداد کمی هیرو نصفه نیمه بازی کرد ولی مود Casual بازی Dota کاملا با مخاطب جدید سازگار هست (البته یکی از مشکلات بازی نبود هیچ آموزشی بود و یه نفر حتما باید کمکتون کنه برای شروعش). با این حال فورتنایت هیچ مود Casualای نداره (به جز مودهای 50v50 یا 20v20 Death Match) و شما در لابی‌های معمولی با بهترین بازیکنا احتمال داره مچ بشید. در این بین فقط یه نفر امکان داره بازیو ببره و این موضوع شدیدا مخاطب جدیدو (مخصوصا کسی که تو بازی‌های شوتر خبره بوده ولی حالا باید مکانیکای فورتنایت رو هم یاد بگیره) زده میکنه.
اصلا کاری ندارم میانگین سنی فورتنایت چقدره،ولی رنگ بندی شاد و کلا happy بودن برای هر بازی میخواد باشه افرادی با سن پایین تر رو هم بهتر جذب میکنه(منظورم این نیست که سن بالاها جذب نمیشن فقط میگم افراد با سن کمتر هم میاد تو جامعه آماری در صورت استفاده از رنگ شاد).
من خودم یکی از طرفدارای سبک گرافیکی بازی هستم و ازش لذت میبرم. برای مثال میشه از بازی‌های نینتندو نام برد که هم مخاطبای سن پایین و سن بالا رو جذب میکنن.
از کجا این حرف دراومده؟رو چه منطقی ؟
شرکتی که دو تا بازی زیر مجموعه ورزش های الکترونیک رو به اوج خودش رسونده چطور میتونه با ارتباط ضعیف این جایگاه رو بگیره؟
خود گیب تو هر 8 تا ti dota حضور زنده و فعال داشتهو هیچ چیز برای کامیونتی بازی کم نداشته ،به کوچکترین شعار نژاد پرستانه یا هرچیزی واکنش نشون دادن تا به حال و کارشون تو پشتیبانی حرف نداره.رو چه حسابی اپیک به مشترهاش نزدیکتر تا ولو رو نفهمیدم،
من کاری به حضور گیب توی تورنومنت‌هاشون ندارم چون این منبع پولشون هست و این موضوع طبیعیه!‌ ولو تو کار‌ آسونی مثل کنترل چیترهای CS: GO هنوز هم مشکل داره در حالی که پلیرها بازی شاید از نصف بازیکنای فورتنایت هم کمتر باشند. Wall Hack و Aimbot و چیت‌های دیگه واسه فورتنایت هم فروخته میشن در حالی که من با بیش ۵۰۰ ساعت پلی‌تایم به چیتری برنخوردم. ولی غیرممکنه شما ۵ ۶ ساعت CS GO رو بازی کنین و به یه چیتر برنخورید. اینو از روی تجربه خودم میگم نه حرفای ملت.
 
  • Like
Reactions: x-x and wii baz
اصلا کاری ندارم میانگین سنی فورتنایت چقدره،ولی رنگ بندی شاد و کلا happy بودن برای هر بازی میخواد باشه افرادی با سن پایین تر رو هم بهتر جذب میکنه(منظورم این نیست که سن بالاها جذب نمیشن فقط میگم افراد با سن کمتر هم میاد تو جامعه آماری در صورت استفاده از رنگ شاد

اتفاقا الان بچه های سن پایین دنبال بازی های واقع گرایانه تر هستن که بگن ما بزرگ شدیم!:D


اما دقیقا برعکس فقط دو بازی خود ولو ،جفتی از اول به معنای واقعی درگیرکننده هستن ،صدای شکافته شدن جمجه سر اونم با تک تیر اصلا حس خوشایندی نیست، از این بگذریم تو پس زدن مخاطب، DOTA حرف اول و آخر و میزنه،به نوعی دارکسولز بازیای آنلاینه.فقط با یه سرچ ساده میتونی بفهمی من چی میگم، نیازی به بازی کردنش هم نیست. این نه افتخاری هست نه ملاک برای برتری نسبت به بازیای دیگه ،فقط خواستم بگم فورتنایت اول صف بد قلقی و deep learning نیست و مخاطبی رو به خاطر این مسئله تا به حال پس نزده و یا هیچ هیتری به خاطرش پیدا نکرده.

از کی تا حالا پس زدن مخاطب هنر شده ما خبر نداریم؟:-?


مکانیزم شوتینگ کم نقص cs که هنوز بعضیا درمانده از فهم اینکه چرا اینقدر بازی عمر کرده

این جمله دیگه جک سال میتونه باشه:))

یارو تیر میزنه توی دیوار و طرف مقابل هدشات میشه و اسمشو میزاری شوتینگ بی نقص=))

دلیل اینکه هنوزم یه سری دارن بازی میکنن فقط به خاطر گرافیک زمان دایناسورهاست که روی ضعیف ترین سیستم ها میشه اجرا کرد وگرنه کسی با گرافیک های روز نمیره سراغ یه همچین بازی!:-q
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
من کاری به حضور گیب توی تورنومنت‌هاشون ندارم چون این منبع پولشون هست و این موضوع طبیعیه!‌ ولو تو کار‌ آسونی مثل کنترل چیترهای CS: GO هنوز هم مشکل داره در حالی که پلیرها بازی شاید از نصف بازیکنای فورتنایت هم کمتر باشند. Wall Hack و Aimbot و چیت‌های دیگه واسه فورتنایت هم فروخته میشن در حالی که من با بیش ۵۰۰ ساعت پلی‌تایم به چیتری برنخوردم. ولی غیرممکنه شما ۵ ۶ ساعت CS GO رو بازی کنین و به یه چیتر برنخورید. اینو از روی تجربه خودم میگم نه حرفای ملت.
مشکل هک داره و چیتر هم زیاده،چون چیت تو cs به مراتب از ارزش بالا تری برخورداره تا بازیای دیگه،
اصلا شاید تو گیمای دیگه شاید متوجه حضور چیتر نشید بس که بی حساب کتابه (منظورم با فورتنایت نیست) مگر اینکه بازی حالت تاکتیکال داشته باشه تا تشخیصش کمی راحت تر باشه مثل رینبو،
ولی تا حالا دیدی کسی راجع به وال هک تو cod یا بازیای دیگه صحبت کنه؟اصلا مسخرست،تو زمینه رقابتی کلی بازی داریم ولی بازی که انقدر چیت توش مهم باشه و همه روش زوم باشن نداریم،طبیعیه رنک تو cs باعث افتخار گیمرای حرفه ای هست و حتی میشه رزومه برای پیوستن به تیمای بزرگ و این مشکل تا ابد با بازی مثل cs و تمام بازیای جدی رقابتی خواهد بود.
ضمنا به راحتی میشه تو سرور esea با پرداخت کمی پول بدون حضور چیتر بازی کرد.راستش نمیدونم دست خود ولو هست یا نه که از این طریق هم داره پول به جیب میزنه این خودش جای بحث داره که اگر اینطوری باشه واقعا خوب نیست.
اینکه حضورش رو تو مسابقات خودشون رو به خاطر پول منفعت میدونیم درسته پس از این استدلال میشه نتیجه گرفت همه دارن برای پول کار میکنن درسته؟بر منکرش لعنت ولی بعضیا همون کار رو هم نمیکنن.




اتفاقا الان بچه های سن پایین دنبال بازی های واقع گرایانه تر هستن که بگن ما بزرگ شدیم!:D
اتفاقا خوبه ،بابا من خودم عاشق رنگ بندی و طراحی هنری به شدت شاد و زیبام این اصلا ایراد نیست،من برای ذکر ایراد نگفتم این موضوع رو


از کی تا حالا پس زدن مخاطب هنر شده ما خبر نداریم؟:-?
هر شرکتی،هر استدیویی هر خلاصه هر چیزی که بگی یه سری مسئولیت ها و وظایف برای خودش تعیین کرده و تو همون زمینه هم کار میکنه،
الان طبق گفته شما سوپر سل از ناوتی داگ بهتره چون تو جذب مخاطب بهتر عمل کرده؟این چه معیاریه؟یا سری سولز بده؟و یا خیلی چیزای دیگه؟
سبکی که داره کار میکنه سبک رقابتی ورزشی هست و جفت بازیایی که داره استاندارد میدان رقابت رو داره ، و طبیعیه که چالشی باشه و خیلی از مخاطب ها رو از دست بده،
نمی دونم واقعا این درکش سخته؟:Dبا من شوخی نکن:D
تعداد پلیرهاشم به اندازه نیاز خودش داره یعنی همیشه همینقدر بوده
با اومدن مد بتل رویال Cs ،ذره ای تعداد پلیراش تکون نخورد و این خودش نشان دهنده ی ثبات پلیراست که نه باد آورده ان نه باد میبرشون.

این جمله دیگه جک سال میتونه باشه:))
یارو تیر میزنه توی دیوار و طرف مقابل هدشات میشه و اسمشو میزاری شوتینگ بی نقص=))
نظرت راجع به اینکه چونه و سر کاراکتر بچسبه به اسلحه و با لگد اسلحه بالا و پایین بره چطوره؟ وهر جایی تیر میزنه رو ببینه کجا میخوره ؟واقعی نه؟
اینجوری نمیشه ایراد گرفت،
وقتی یه بازی به یه اسلحه هویت میده به اسم کلاشنیکف،که دنیا اگه از جنگ نشناسه از کانتر میشناسه اسلحه رو یعنی بازی هویت سازی کرده ،مثل خیلی از گجت بازیای دیگه که تو تاریخ جاودانه شدن،مثل سلاح کریتوس و ... همچنین از طراحی مپ های جاودانه شده بگیر تا غیره،حیف که کانتر باز نیستم وگرنه جامع جواب میدادم
به هر حال اگر واقعا مشتاقی برای اینکه بدونی کانتر چی هست و صرفا یه بازی شوتینگ با گرافیک پایین نیست و وقتی میگن کانتر اصلا یعنی چی یا به قول تو چطور تونسته با گرافیک پایین هنوز پلیر داشته باشه،پیشنهاد میکنم یه سرچ برای navi vs astralis بزنی که بازی فینال بود،من فکر میکنم بعدش تمام جواب سوالاتت رو به طور جامع و کامل بگیری:Dقول میدم:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mohammad@li
@x-x

الان طبق گفته شما سوپر سل از ناوتی داگ بهتره چون تو جذب مخاطب بهتر عمل کرده؟این چه معیاریه؟یا سری سولز بده؟و یا خیلی چیزای دیگه؟
سبکی که داره کار میکنه سبک رقابتی ورزشی هست و جفت بازیایی که داره استاندارد میدان رقابت رو داره ، و طبیعیه که چالشی باشه و خیلی از مخاطب ها رو از دست بده،
نمی دونم واقعا این درکش سخته؟:Dبا من شوخی نکن:D
تعداد پلیرهاشم به اندازه نیاز خودش داره یعنی همیشه همینقدر بوده

من کی گفتم سوپرسل از ناتی داگ بهتره؟:blink1:

پلتفرم موبایل با PC و کنسول قاطی نکن و کاملا دنیای متفاوتی دارن و حالا درسته فورتنایت روی گوشی هم هست ولی کاملا با بازی های موبایلی فضای متفاوتی داره!:blink:

ببین انتخاب بازی برای مسابقات کلا داستانش فرق میکنه و مطمئنا همه بازی های مولتی پلیر رقابتی هستن و تعداد خیلی خیلی زیادیشون هم استاندارد این رو دارن که بشه باهاشون مسابقات برگذار کرد و دلیل وجود کانتر استاندارد نیست مطمئنا!:Thumbdown:


نظرت راجع به اینکه چونه و سر کاراکتر بچسبه به اسلحه و با لگد اسلحه بالا و پایین بره چطوره؟ وهر جایی تیر میزنه رو ببینه کجا میخوره ؟واقعی نه؟
اینجوری نمیشه ایراد گرفت،
وقتی یه بازی به یه اسلحه هویت میده به اسم کلاشنیکف،که دنیا اگه از جنگ نشناسه از کانتر میشناسه اسلحه رو یعنی بازی هویت سازی کرده ،مثل خیلی از گجت بازیای دیگه که تو تاریخ جاودانه شدن،مثل سلاح کریتوس و ... همچنین از طراحی مپ های جاودانه شده بگیر تا غیره،حیف که کانتر باز نیستم وگرنه جامع جواب میدادم
به هر حال اگر واقعا مشتاقی برای اینکه بدونی کانتر چی هست و صرفا یه بازی شوتینگ با گرافیک پایین نیست و وقتی میگن کانتر اصلا یعنی چی یا به قول تو چطور تونسته با گرافیک پایین هنوز پلیر داشته باشه،پیشنهاد میکنم یه سرچ برای navi vs astralis بزنی که بازی فینال بود،من فکر میکنم بعدش تمام جواب سوالاتت رو به طور جامع و کامل بگیری:Dقول میدم:D

جمله اول نمیدونم درباره چه بازی صحبت میکنی ولی به این چیزا میگن باگ!:Flexion:

ولی اینکه تو بازی تیر بزنی توی دیوار و دشمن هدشات بشه یه بخشی از کانتر که همه پلیر حرفه ای ها در حال انجام دادنش هستن مخصوصا تو مپ Dust(اگه اشتباه نگم اسمشو):Sniper:

کلاشینکف تو 90 درصد بازی های جنگی من دیدم و دیگه توروخدا وصلش نکن به کانتر:Gunner:

هویت چی کشک چی:Confused:

4 تا دونه اصلحه طراحی کردن و من اسمش میزارم کمبود محتوا نه هویت دادن به اسلحه:Punish:
 
امار فوووووووق العاده و خیره کنندس
ممنون از استیم که باعث شد دوباره سازنده ها بیان بسمت pc و دوباره pc به لحاظ منطقی و اقتصادی سود آور شد
 
  • Like
Reactions: IMANOKA
برای من فورتنایت بازا مثل کلش بازا هستن،جزو گیمرا حساب نمیشن:D
حالا میخواد ۳۰۰ میلیون پلیر داشته باشه:D تو یوتیوب یه سری اهنگ هست اصلا موزیک نیستن ولی بالای یک میلیارد بازدید دارن
اینم بادش میخوابه بعد یه مدت و 9Years old ها سرگرمی دیگه ای پیدا میکنن:D


دقیقا همینه Fortnite باید با بازی مثل Clash of Clans مقایسه بشه اصلا قاطی کردنش با بازیای AAA و امثال RDR و GOW و TW اینا اشتباه محضه
الانم دقیقا 90 درصد پلیرا Fortnite از همین Clash of Clans بهش کوچ کردن:D


به خدا دارید اشتباه می‌زنید، خداییش تعریف جدید از گیمینگ ارائه ندید.

من خودمم از موفقیت بتل رویال ها خیلی حال نکردم، و میترسم موج دوم تغییر بازی ها رو به وجود بیارن.
ولی اینکه بگیم گیم نیستن اصلا برا پایه هیچ اصول و تعصبی قابل درک نیست. ضمن اینکه من حتی نزدیک coc نشدم و نخواهم شد.

در کل با این حساب منم میگم ریسینگ اصلا گیم نیست

.....
ولی انصافا کرمی که فورتنایت داره رو تخم آفتاب گردونم نداره


فورتنایت به شدت برای افراد مبتدی مکانیزم ساده ای داره و تو جذبشون به شدت موفق عمل کرده،بعید میدونم بازی برای مبتدی ها پیچیدگی یادگیری زیادی داشته باشه و جلوی شروع یه پلیر معمولی رو بگیره و مانع بازی کردنش بشه.

تجربه شخصی خودم رو از ده ساعت اول میگم، سردرگم، اسکل، ناکام، هاج و واج و در نهایت این مضخرف چیه دیگه.
کلی طول میکشه مکانیزم های بازی و زمان بندی بیاد دستت، قلق و قدرت اصلحه ها، ساخت و ساز که جای خود، خصوصا با دسته، بعد تازه ترفند ها، لوکیشن مناسب فرود و محل سلاح ها و گنج ها و و و و و
واقعا هیچ بازی ندیدم در حد فورتنایت دنگ و فنگ داشته باشه
 
آخرین ویرایش:
مشکل هک داره و چیتر هم زیاده،چون چیت تو cs به مراتب از ارزش بالا تری برخورداره تا بازیای دیگه،
اصلا شاید تو گیمای دیگه شاید متوجه حضور چیتر نشید بس که بی حساب کتابه (منظورم با فورتنایت نیست) مگر اینکه بازی حالت تاکتیکال داشته باشه تا تشخیصش کمی راحت تر باشه مثل رینبو،
ولی تا حالا دیدی کسی راجع به وال هک تو cod یا بازیای دیگه صحبت کنه؟اصلا مسخرست،تو زمینه رقابتی کلی بازی داریم ولی بازی که انقدر چیت توش مهم باشه و همه روش زوم باشن نداریم،طبیعیه رنک تو cs باعث افتخار گیمرای حرفه ای هست و حتی میشه رزومه برای پیوستن به تیمای بزرگ و این مشکل تا ابد با بازی مثل cs و تمام بازیای جدی رقابتی خواهد بود.
ضمنا به راحتی میشه تو سرور esea با پرداخت کمی پول بدون حضور چیتر بازی کرد.راستش نمیدونم دست خود ولو هست یا نه که از این طریق هم داره پول به جیب میزنه این خودش جای بحث داره که اگر اینطوری باشه واقعا خوب نیست.
اینکه حضورش رو تو مسابقات خودشون رو به خاطر پول منفعت میدونیم درسته پس از این استدلال میشه نتیجه گرفت همه دارن برای پول کار میکنن درسته؟بر منکرش لعنت ولی بعضیا همون کار رو هم نمیکنن.
مثل اینکه شما از روند کنونی فورتنایت خبر ندارین. تورنومنت Winter Royale همین چند هفته‌ی پیش با ۱ میلیون دلار جایزه (برای مثال 75 هزار دلار فقط برای نفر اول) برگذار شد و شرکت توی مسابقات انتخابیش برای کل دنیا آزاد بود. مطمئنا رسیدن به چنین پول زیادی آرزوی هر بازیکنی هست و تعداد چیترهایی که سعی میکنن بدون تلاش بهش برسند هم به طرز وحشتناکی بالاست. تنها دلیل این موضوع چیت توی کانتر اهمیت ندادن ولو بهش هست در حالی که تو چنین رویداد بزرگی توی فورتنایت که جایزه‌های نقدی داشت حتی یه چیتر هم توسط خودم یا استریمرها مشاهده نشد. اتفاقا تشخیص چیت توی بازی‌های بتل‌رویال خیلی آسون‌تر از کانتر یا Rainbow هست چون بعد از کشته شدن میتونید بازی طرف رو نگاه کنین و کسی که همه‌ی تیرهاش هدشات میشن یعنی چیتر!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or