اویل فقط سه نسخه اول کلاسیک...بقیه رو بریز دور
۳ گانه اول خدان
هم ریمیک هاشون
فکت : قرار نبود دیگه اویل جدیدی بعد از نسخه سوم ساخته بشه
داستان واقعی و بدون سانسور ساخت اویل ۴
و سرنوشت شوم رزیدنت اویل ۳.۵
پس از اتمام پروژه رزیدنت ایول 3 که با بمباران شهر راکون سیتی به پایان رسید . میکامی از شرکت کپکام خواست که به داستان سری رزیدنت ایول پایان بده و پایان این پروژه رو اعلام کنه .
اما برای شرکت کپکام این توجیهی نداشت و نمیخواستن ip پرطرفدار و پول ساز رزیدنت اویل از دست بدن و به این سادگی ها دست برداره.
کپکام از اقای هیدکی کامیا خواست که شروع به ساخت نسخه چهارم بازی بکنه . کامیا شروع به تحقیق کرد و طبق نظر خودش اسم شخصیت اول بازی رو دانته گذاشت !! دانته قرار بود به عنوان یک پلیس به ساختمان مرکزی و مخفی امبرلا در اروپا بره و از اونجا یک پادزهر برای ویروس ها پیدا کنه و ...
محیط ها مثل قصر و ساختمان امبرلا و تعدادی از دشمنان ساخته شده بودند که میکامی که حالا ریاست یکی از استودیوهای بازیسازی کپکام رو بر عهده داشت به سراغ هیدکی میاد و با ادامه ساخت پروژه مخالفت می کنه .
به نظر او بازی از حال و هوای RE کلا فاصله گرفته و به مانند یه IP جدید می مونه . به همین دلیل با کامیا صحبت کرد و او را قانع کرد . اما کامیا که شدیدا به شخصیت اول ساخته شده علاقه داشت . پیشنهاد ساخت یک IP جدید با همین شخصیت رو به میکامی داد . درست حدس زدید ! دانته که الان یکی از شخصیت های محبوب سری بازی Devil May Cry هست .
در این نسخه که کارگردان اقای کوبایاشی بود . RE دارای جو فوق العاده تنش زا و ترسناکی بود !
پس از این اتفاقات کوبایاشی کارگردانی نسخه 4 رزیدنت اویل به دست گرفت در حالی که زیر نظر شینجی میکامی بود
زمانی که حدود 40 تا 50 درصد بازی ساخته شده بود شینجی میکامی در E3 و در سال 2003 تریلری کوتاه از بازی را به عنوان BIOHAZARD 4 به طور رسمی معرفی کرد و تنها حرف شینجی میکامی به هواداران رزیدنت اویل این بود که مواظب باشید ||شلوارتان را خیس نکنید|| . در این سری تزریق ترس بسیار زیاد بود و گیم پلی کلاسیک اما پیشرفته تر داشت
تریلر های این نسخه رو با یک سرچ ساده به اسم RE 3.5 می تونید گیر بیارید و حسرت بخورید که چرا RE 4 این بازی نشد ! سایت هایی مثل یوتوب دارن
دوربین به مانند گذشته بود . با این تفاوت که حالت سینماتیک خیلی زیبایی به خودش گرفته بود . شخصیت اول بازی لی ان بود و به ویروس مبتلا شده بود و اومده بود به ساختمان امبرلا برای پیدا کردن پادزهر و درمان خودش و ... ( البته هنوز داستان کاملا شکل نگرفته بود )
ساخت این RE داشت زیر نظر میکامی تکمیل می شد .
ولی اینبار مسئولین بالا رتبه کپکام به میکامی دستور دادند که ساخت بازی رو کنسل کنه و یک بازی انقلابی رو براشون بسازه !!
کپکام که به چیزی جز پول فکر نمیکرد برای رسیدن به پول بیشتر دوست داشت که Re 4 طوری ساخته بشه که گیمرهای بیشتری رو جذب کنه و اهمیتی به طرفداران کلاسیک خود نداد