شاهکار هنر هشتم : چرا بازی Resident Evil 4 پس از 15 سال همچنان فوق العاده است؟

بهترین باس عنوان Resident Evil 4 کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    73
اره برقی رو توی لیست پیدا نکردم و میخواستم به اون رای بدم
من از اره برقی واقعا می ترسیدم. یعنی پتانسیل ترسوندن رو واقعا داشت.وقتی آدمو میدید و دنبالمون میکرد دست بردار نبود وقتی نزدیک ما میشد صدای وحشتناکی در میورد و همچنین با قطع گردن صحنه وحشتانکی نمایش میداد که حس وحشت بدی به گیمر دست میداد.مخصوصا وقتی اولین بار باهاش ملاقات میکنی. چهرش رو هم که پوشونده و خونی شده بود واقعا حس بدی رو به ادم القا میکرد.بخاطر این ویژگی هایی که این دشمن در RE4 داشت من واقعا اونو بهترین عامل ترس در این نسخه میدونم.در ضمن شما تجربه کرده اید که وقتی با یک باس فایت چندین بار روبرو میشید یا چنیدین بار بازیش میکنید دیگه حس ترستون میریزه و اون ممکنه براتون عادی میشه.ولی اره برقی برای این طور بنود و حتی هنوزم میگم وقتی الانم بخوام بازیش کنم باز استرس دارم از دستش.لا مصب بدجور میکشه و صحنه جلادانه و دلخراش نمایش میده:D
فکر میکردم فقط من اینطوریم:دی اولین بار که دیدمش زیاد خشاب نداشتم، از همه جا بی خبر دوتا تیر کُلت تو سرش خالی کردم ولی نمرد، نزدیکم شد، و سرمو برید... منم یه بچه پنجم دبستانی بودم، قشنگ تا دو ماه اصلا سمت بازی نرفتم دیگه:|:دی
 
این بازی بهترین دستاورد صنعت گیمه،و هنوز رو دستش نیومده،چون بازیش شگفت انگیزه،چرا بهترینه؟،چرا بعد این همه سال هنوزم عاشقشن،چون هدف از ساخت این بازی صرفاً امرار معاش نبوده،بلکه عشق و هنر بازیساز بوده.این پروژه یک نقطه ی روشن در تاریخ صنعت گیمه،یک اسطوره یک رویا که برای باره دوم دست نیافتنیه.
آثاری که صرفا برای امرار معاش ساخته میشن خیلی زود فراموش میشن.
 
من انقدر این نسخه رو بازی کردم که تمام اسلحه ها و لباس ها و شخصیت های بازی رو باز کردم. یادمه یه اسلحه داشت شبیه کلاش که فشنگش بینهایت بود، قیمتشم 5 میلیون سکه بود. اونو که باز میکردی دیگه مث اب خوردن روی تمام درجه سختیا میشد بازی رو تموم کرد.

یادش بخیر. واقعا فوق العاده بود این نسخه.
 
اگه بازی رو ریمیک کنن بنظرم تنها کاری که میتونن بکنن اینه که گرافیک و فیزیک رو ببرن بالا
اما یه قابلیت هایی هم واسه گیم پلی میتونن اضافه کنن مثل تیراندازی در حال حرکت و داچ
من دوست دارم محیط ها رو بزرگتر و واقعی تر از این هم که بود کنن باس هارو ترسناک تر و سخت تر کنن
 
اگه بازی رو ریمیک کنن بنظرم تنها کاری که میتونن بکنن اینه که گرافیک و فیزیک رو ببرن بالا
اما یه قابلیت هایی هم واسه گیم پلی میتونن اضافه کنن مثل تیراندازی در حال حرکت و داچ
من دوست دارم محیط ها رو بزرگتر و واقعی تر از این هم که بود کنن باس هارو ترسناک تر و سخت تر کنن

یه ریمیک تمام عیار باشه
درباره سختی بازی هر نسل آسونتر میشه گیم ها . اونم به دلیل ضعیف شدن گیمهر ها جدیدتر

و چه حالی میده رزیدنت اویل ۳.۵ هم یه مد توش بزارن یا مراحل اضافه ای که تم اون اویل باشه
 
دلیلش خیلی ساده س
تکامل نسخه های پیشین ب بهترین شکل ممکن.
البته اتمسفر نسخه اول تو هیچ بازی دیگه ای نتونست روم اثر عمیقی بذاره!
3936710_640x360.jpg
در مورد نظرسنجی هم verdugo.
تنها باسیه ک تونس عصبیم کنه!
ب شدت رو مخ بود
 
آخرین ویرایش:
چون کارگردانش بهترین بینش رو داشته اومده چه تغییراتی داده چه شده نتیجه!!!! من همیشه 4 رو از همه اویل ها بیشتر دوست دارم . چهار شاهکاری است که دیگه هرگز تکرار نمیشود تیم سازنده اش مثل یک تیم فوتبال که تو اوجه امادگی و قدرته بازی رو ساختن مثل موقعی که تیم کاپولا جمع شد پدرخوانده یک رو ساخت یا موقعی که کامرون T2 رو ساخت .
 
اویل فقط سه نسخه اول کلاسیک...بقیه رو بریز دور

۳ گانه اول خدان 😍
هم ریمیک هاشون 😍

فکت : قرار نبود دیگه اویل جدیدی بعد از نسخه سوم ساخته بشه

داستان واقعی و بدون سانسور ساخت اویل ۴
و سرنوشت شوم رزیدنت اویل ۳.۵


⭐ پس از اتمام پروژه رزیدنت ایول 3 که با بمباران شهر راکون سیتی به پایان رسید . میکامی از شرکت کپکام خواست که به داستان سری رزیدنت ایول پایان بده و پایان این پروژه رو اعلام کنه .
اما برای شرکت کپکام این توجیهی نداشت و نمیخواستن ip پرطرفدار و پول ساز رزیدنت اویل از دست بدن و به این سادگی ها دست برداره.

⭐ کپکام از اقای هیدکی کامیا خواست که شروع به ساخت نسخه چهارم بازی بکنه . کامیا شروع به تحقیق کرد و طبق نظر خودش اسم شخصیت اول بازی رو دانته گذاشت !! دانته قرار بود به عنوان یک پلیس به ساختمان مرکزی و مخفی امبرلا در اروپا بره و از اونجا یک پادزهر برای ویروس ها پیدا کنه و ...

⭐ محیط ها مثل قصر و ساختمان امبرلا و تعدادی از دشمنان ساخته شده بودند که میکامی که حالا ریاست یکی از استودیوهای بازیسازی کپکام رو بر عهده داشت به سراغ هیدکی میاد و با ادامه ساخت پروژه مخالفت می کنه .

به نظر او بازی از حال و هوای RE کلا فاصله گرفته و به مانند یه IP جدید می مونه . به همین دلیل با کامیا صحبت کرد و او را قانع کرد . اما کامیا که شدیدا به شخصیت اول ساخته شده علاقه داشت . پیشنهاد ساخت یک IP جدید با همین شخصیت رو به میکامی داد . درست حدس زدید ! دانته که الان یکی از شخصیت های محبوب سری بازی Devil May Cry هست .

در این نسخه که کارگردان اقای کوبایاشی بود . RE دارای جو فوق العاده تنش زا و ترسناکی بود !

پس از این اتفاقات کوبایاشی کارگردانی نسخه 4 رزیدنت اویل به دست گرفت در حالی که زیر نظر شینجی میکامی بود

زمانی که حدود 40 تا 50 درصد بازی ساخته شده بود شینجی میکامی در E3 و در سال 2003 تریلری کوتاه از بازی را به عنوان BIOHAZARD 4 به طور رسمی معرفی کرد و تنها حرف شینجی میکامی به هواداران رزیدنت اویل این بود که مواظب باشید ||شلوارتان را خیس نکنید|| . در این سری تزریق ترس بسیار زیاد بود و گیم پلی کلاسیک اما پیشرفته تر داشت

تریلر های این نسخه رو با یک سرچ ساده به اسم RE 3.5 می تونید گیر بیارید و حسرت بخورید که چرا RE 4 این بازی نشد ! سایت هایی مثل یوتوب دارن

دوربین به مانند گذشته بود . با این تفاوت که حالت سینماتیک خیلی زیبایی به خودش گرفته بود . شخصیت اول بازی لی ان بود و به ویروس مبتلا شده بود و اومده بود به ساختمان امبرلا برای پیدا کردن پادزهر و درمان خودش و ... ( البته هنوز داستان کاملا شکل نگرفته بود )
ساخت این RE داشت زیر نظر میکامی تکمیل می شد .
ولی اینبار مسئولین بالا رتبه کپکام به میکامی دستور دادند که ساخت بازی رو کنسل کنه و یک بازی انقلابی رو براشون بسازه !!

کپکام که به چیزی جز پول فکر نمی‌کرد برای رسیدن به پول بیشتر دوست داشت که Re 4 طوری ساخته بشه که گیمرهای بیشتری رو جذب کنه و اهمیتی به طرفداران کلاسیک خود نداد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or