- Jan 25, 2018
- 6,600
- نام
- Albiceleste
عنوان رزیدنت ایول 4 برای نخستین بار در سال 2005 برای کنسول گیم کیوب منتشر شد.اگرچه این بازی برخی از المان های ژانر ترسناک بقا را در خود نداشت ، اما با این وجود به بازیبازان یک تجربه اکشن ماجراجویانه و فوق العاده را داد که باعث انقلاب در ژانر تیراندازی سوم شخص شد و راه را برای عناوین بی شمار دیگری در این سبک رقم زد.رزیدنت ایول 4 از زمان انتشار در سال 2005 تا به امروز بر روی 12 پلتفرم منتشر شده است و موفق هم بوده است.دلیل این موفقیت هم این است که داستان و گیم پلی بازی همچنان فوق العاده هستند.
فرانچایز رزیدنت ایول محبوبیت خود را به واسطه ی گیم پلی ترسناک بقا تثبیت کرد.فرمولی که عنوان رزیدنت ایول 2 با انتشار در سال گذشته توانست بی عیب و نقص ان را پیاده کند.با این وجود بازی رزیدنت ایول 4 با پرداخت به ست پیس های بزرگتر ، اکشن بیشتر و دشمنانی بزرگتر از جان( بزرگتر از ان چیزی که می شود در زندگی واقعی دید!) این فرمول را کنار گذاشت و به جای ماجراجویی در راهرورهای تنگ و تاریک ، شما را در میان محیط هایی چون فاضلاب ها و قبرستان های قلعه قرار می دهد.رویارویی با دشمان ترسناک بازی هم که به نظر میرسد مستقیم از دل کابوس های شبانه بیرون می ایند هم بیشتر از اینکه شبیه به یک فیلم ترسناک مستقل باشد به فیلم های بلاک باستر هالیوودی شباهت دارد.
بازی رزیدنت ایول 4 شما را در میان لحظه های پرتنش عناوین گذشته نیز قرار میدهد.مهمات و منابعی که در اختیار شما قرار میدهد و فکر کردن به تصمیمات خود در طول بازی دال بر این موضوع هست که رزیدنت ایول 4 همچنان بحث مدریرت ایتم ها که از المان های اساسی ژانر ترس و بقا و سری رزیدنت ایول است را رعایت کرده است.برنامه ریزی ، هدف گذاری و قرار گرفتن در یک موقعیت درست هم از دیگر المان های مهم در بازی رزیدنت ایول 4 است.
با این سمت و سوی جدید عنوان رزیدنت ایول 4 توانست ژانر ترس و بقا و به طور کلی صنعت بازی را تغییر دهد.نمای دوربین ، صحنه های کلید زنی (QTE) و دشمنان چالش برانگیز از جمله مواردی هستند که در عناوین پس از این بازی نظیر انچارتد و اخرین ما قابل مشاهده است.بازیبازان هنوز هم میتوانند از رزیدنت ایول 4 لذت ببرند.زیرا تفاوت ان با برخی از بزرگترین عناوینی که در سال 2020 منتشر میشود حس نمیشود.هنوز هم پس از 15 سال ، ماجراجویی و پیدا کردن ایتم های جدید در این بازی فوق العاده و هیجان انگیز است.
نه تنها گیم پلی رزیدنت ایول 4 که یک عامل مهم در موفقیت بازی بود ، بلکه روایت داستان و شخصیت ها نیز کمک به سزایی به جاودانه شدن بازی کردند.بازی به شما اجازه نمی دهد که اهمیت ماموریت لئون اس کندی را فراموش کنید و به طرز خارق العاده ای شما را در طول 20 ساعت کمپین بازی بر روی صندلی میخکوب می کند.
دلیل بزرگ این امر هم این است که رزیدنت ایول 4 دارای شخصیت های متفاوت و در عین حال شخصیت پردازی کاملی است.بازیباز میتواند عزم و شجاعت لئون اس کندی را در هنگام انجام ماموریت ببیند یا امید اشلی برای زنده ماندن را دریابد. علاوه بر این بازیباز به راحتی میتواند با شخصیت های بازی همزاد پنداری کند و همه ی تلاش خود را می کند تا ان ها را از این وضعیت وحشتناک نجات بدهد.
با این وجود انچه که واقعا رزیدنت ایول 4 را به چنین چیزی تبدیل کرد باس های ان بودند.بیتورس مندز ، رامون سالازار یا جک کراوزر هر کدام علاوه بر اینکه متفاوت بودند ، یک مبارزه ی کاملا منحصر به فرد را ارائه می دادند که هر لحظه ممکن بود بمیرید.شکست دادن هریک از ان ها یک احساس موفقیتی به بازیباز می داد که در بازی های چون سکیرو نیز قابل لمس است.
مهم نیست چند سال گذشته باشد و چند بار ان را بازی کرده اید.همیشه مایل هستید تا به سراغ این بازی بروید.محتوای به یادماندنی بازی منجر به چیزی شده است که در هر لحظه نظرتان را جلب می کند و انجام دادن ان همچنان به اندازه ی 15 سال پیش جذاب است.
در یک عنوان بزرگ (یک تصویر بزرگ از بازی) ما فقط عوامل سطحی و بدون عمق کافی را تجربه می کنیم، اما عنوان RE4 بدون شک سعی می کند تا همانند یک عنوان کلاسیک عمق کافی را در نظر گرفته و از این بابت در گذر زمان هم ارزش خودش را حفظ می کند.
فرانچایز رزیدنت ایول محبوبیت خود را به واسطه ی گیم پلی ترسناک بقا تثبیت کرد.فرمولی که عنوان رزیدنت ایول 2 با انتشار در سال گذشته توانست بی عیب و نقص ان را پیاده کند.با این وجود بازی رزیدنت ایول 4 با پرداخت به ست پیس های بزرگتر ، اکشن بیشتر و دشمنانی بزرگتر از جان( بزرگتر از ان چیزی که می شود در زندگی واقعی دید!) این فرمول را کنار گذاشت و به جای ماجراجویی در راهرورهای تنگ و تاریک ، شما را در میان محیط هایی چون فاضلاب ها و قبرستان های قلعه قرار می دهد.رویارویی با دشمان ترسناک بازی هم که به نظر میرسد مستقیم از دل کابوس های شبانه بیرون می ایند هم بیشتر از اینکه شبیه به یک فیلم ترسناک مستقل باشد به فیلم های بلاک باستر هالیوودی شباهت دارد.
بازی رزیدنت ایول 4 شما را در میان لحظه های پرتنش عناوین گذشته نیز قرار میدهد.مهمات و منابعی که در اختیار شما قرار میدهد و فکر کردن به تصمیمات خود در طول بازی دال بر این موضوع هست که رزیدنت ایول 4 همچنان بحث مدریرت ایتم ها که از المان های اساسی ژانر ترس و بقا و سری رزیدنت ایول است را رعایت کرده است.برنامه ریزی ، هدف گذاری و قرار گرفتن در یک موقعیت درست هم از دیگر المان های مهم در بازی رزیدنت ایول 4 است.
با این سمت و سوی جدید عنوان رزیدنت ایول 4 توانست ژانر ترس و بقا و به طور کلی صنعت بازی را تغییر دهد.نمای دوربین ، صحنه های کلید زنی (QTE) و دشمنان چالش برانگیز از جمله مواردی هستند که در عناوین پس از این بازی نظیر انچارتد و اخرین ما قابل مشاهده است.بازیبازان هنوز هم میتوانند از رزیدنت ایول 4 لذت ببرند.زیرا تفاوت ان با برخی از بزرگترین عناوینی که در سال 2020 منتشر میشود حس نمیشود.هنوز هم پس از 15 سال ، ماجراجویی و پیدا کردن ایتم های جدید در این بازی فوق العاده و هیجان انگیز است.
نه تنها گیم پلی رزیدنت ایول 4 که یک عامل مهم در موفقیت بازی بود ، بلکه روایت داستان و شخصیت ها نیز کمک به سزایی به جاودانه شدن بازی کردند.بازی به شما اجازه نمی دهد که اهمیت ماموریت لئون اس کندی را فراموش کنید و به طرز خارق العاده ای شما را در طول 20 ساعت کمپین بازی بر روی صندلی میخکوب می کند.
دلیل بزرگ این امر هم این است که رزیدنت ایول 4 دارای شخصیت های متفاوت و در عین حال شخصیت پردازی کاملی است.بازیباز میتواند عزم و شجاعت لئون اس کندی را در هنگام انجام ماموریت ببیند یا امید اشلی برای زنده ماندن را دریابد. علاوه بر این بازیباز به راحتی میتواند با شخصیت های بازی همزاد پنداری کند و همه ی تلاش خود را می کند تا ان ها را از این وضعیت وحشتناک نجات بدهد.
با این وجود انچه که واقعا رزیدنت ایول 4 را به چنین چیزی تبدیل کرد باس های ان بودند.بیتورس مندز ، رامون سالازار یا جک کراوزر هر کدام علاوه بر اینکه متفاوت بودند ، یک مبارزه ی کاملا منحصر به فرد را ارائه می دادند که هر لحظه ممکن بود بمیرید.شکست دادن هریک از ان ها یک احساس موفقیتی به بازیباز می داد که در بازی های چون سکیرو نیز قابل لمس است.
مهم نیست چند سال گذشته باشد و چند بار ان را بازی کرده اید.همیشه مایل هستید تا به سراغ این بازی بروید.محتوای به یادماندنی بازی منجر به چیزی شده است که در هر لحظه نظرتان را جلب می کند و انجام دادن ان همچنان به اندازه ی 15 سال پیش جذاب است.
در یک عنوان بزرگ (یک تصویر بزرگ از بازی) ما فقط عوامل سطحی و بدون عمق کافی را تجربه می کنیم، اما عنوان RE4 بدون شک سعی می کند تا همانند یک عنوان کلاسیک عمق کافی را در نظر گرفته و از این بابت در گذر زمان هم ارزش خودش را حفظ می کند.
آخرین ویرایش: