شاهکار هنر هشتم : چرا بازی Resident Evil 4 پس از 15 سال همچنان فوق العاده است؟

بهترین باس عنوان Resident Evil 4 کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    73

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
NSjx1eG-resident-evil-4-wallpaper.jpg

عنوان رزیدنت ایول 4 برای نخستین بار در سال 2005 برای کنسول گیم کیوب منتشر شد.اگرچه این بازی برخی از المان های ژانر ترسناک بقا را در خود نداشت ، اما با این وجود به بازیبازان یک تجربه اکشن ماجراجویانه و فوق العاده را داد که باعث انقلاب در ژانر تیراندازی سوم شخص شد و راه را برای عناوین بی شمار دیگری در این سبک رقم زد.رزیدنت ایول 4 از زمان انتشار در سال 2005 تا به امروز بر روی 12 پلتفرم منتشر شده است و موفق هم بوده است.دلیل این موفقیت هم این است که داستان و گیم پلی بازی همچنان فوق العاده هستند.

فرانچایز رزیدنت ایول محبوبیت خود را به واسطه ی گیم پلی ترسناک بقا تثبیت کرد.فرمولی که عنوان رزیدنت ایول 2 با انتشار در سال گذشته توانست بی عیب و نقص ان را پیاده کند.با این وجود بازی رزیدنت ایول 4 با پرداخت به ست پیس های بزرگتر ، اکشن بیشتر و دشمنانی بزرگتر از جان( بزرگتر از ان چیزی که می شود در زندگی واقعی دید!) این فرمول را کنار گذاشت و به جای ماجراجویی در راهرورهای تنگ و تاریک ، شما را در میان محیط هایی چون فاضلاب ها و قبرستان های قلعه قرار می دهد.رویارویی با دشمان ترسناک بازی هم که به نظر میرسد مستقیم از دل کابوس های شبانه بیرون می ایند هم بیشتر از اینکه شبیه به یک فیلم ترسناک مستقل باشد به فیلم های بلاک باستر هالیوودی شباهت دارد.



re4-under-attack.png


بازی رزیدنت ایول 4 شما را در میان لحظه های پرتنش عناوین گذشته نیز قرار میدهد.مهمات و منابعی که در اختیار شما قرار میدهد و فکر کردن به تصمیمات خود در طول بازی دال بر این موضوع هست که رزیدنت ایول 4 همچنان بحث مدریرت ایتم ها که از المان های اساسی ژانر ترس و بقا و سری رزیدنت ایول است را رعایت کرده است.برنامه ریزی ، هدف گذاری و قرار گرفتن در یک موقعیت درست هم از دیگر المان های مهم در بازی رزیدنت ایول 4 است.

با این سمت و سوی جدید عنوان رزیدنت ایول 4 توانست ژانر ترس و بقا و به طور کلی صنعت بازی را تغییر دهد.نمای دوربین ، صحنه های کلید زنی (QTE) و دشمنان چالش برانگیز از جمله مواردی هستند که در عناوین پس از این بازی نظیر انچارتد و اخرین ما قابل مشاهده است.بازیبازان هنوز هم میتوانند از رزیدنت ایول 4 لذت ببرند.زیرا تفاوت ان با برخی از بزرگترین عناوینی که در سال 2020 منتشر میشود حس نمیشود.هنوز هم پس از 15 سال ، ماجراجویی و پیدا کردن ایتم های جدید در این بازی فوق العاده و هیجان انگیز است.



re4-leon-arrives-768x480.jpg


نه تنها گیم پلی رزیدنت ایول 4 که یک عامل مهم در موفقیت بازی بود ، بلکه روایت داستان و شخصیت ها نیز کمک به سزایی به جاودانه شدن بازی کردند.بازی به شما اجازه نمی دهد که اهمیت ماموریت لئون اس کندی را فراموش کنید و به طرز خارق العاده ای شما را در طول 20 ساعت کمپین بازی بر روی صندلی میخکوب می کند.

دلیل بزرگ این امر هم این است که رزیدنت ایول 4 دارای شخصیت های متفاوت و در عین حال شخصیت پردازی کاملی است.بازیباز میتواند عزم و شجاعت لئون اس کندی را در هنگام انجام ماموریت ببیند یا امید اشلی برای زنده ماندن را دریابد. علاوه بر این بازیباز به راحتی میتواند با شخصیت های بازی همزاد پنداری کند و همه ی تلاش خود را می کند تا ان ها را از این وضعیت وحشتناک نجات بدهد.



re4-ashley-protect-768x432.jpg

با این وجود انچه که واقعا رزیدنت ایول 4 را به چنین چیزی تبدیل کرد باس های ان بودند.بیتورس مندز ، رامون سالازار یا جک کراوزر هر کدام علاوه بر اینکه متفاوت بودند ، یک مبارزه ی کاملا منحصر به فرد را ارائه می دادند که هر لحظه ممکن بود بمیرید.شکست دادن هریک از ان ها یک احساس موفقیتی به بازیباز می داد که در بازی های چون سکیرو نیز قابل لمس است.

مهم نیست چند سال گذشته باشد و چند بار ان را بازی کرده اید.همیشه مایل هستید تا به سراغ این بازی بروید.محتوای به یادماندنی بازی منجر به چیزی شده است که در هر لحظه نظرتان را جلب می کند و انجام دادن ان همچنان به اندازه ی 15 سال پیش جذاب است.

در یک عنوان بزرگ (یک تصویر بزرگ از بازی) ما فقط عوامل سطحی و بدون عمق کافی را تجربه می کنیم، اما عنوان RE4 بدون شک سعی می کند تا همانند یک عنوان کلاسیک عمق کافی را در نظر گرفته و از این بابت در گذر زمان هم ارزش خودش را حفظ می کند.




 
آخرین ویرایش:

hooman1995

کاربر سایت
Dec 26, 2016
510
من زیاد اهل بازی نیستم، در واقع بیش‌تر از یک دهه‌ست که دیگه توی خط بازی نیستم؛
ولی RE4 رو حداقل یک‌سال‌درمیون بازی می‌کنم و هنوز که هنوزه ازش سیر نشدم :D



Verdugo رو انتخاب کردم، چون هر بار که به اون مرحله می‌رسم، دلهرۀ عجیب‌غریبی داره :D

ویرایش: یارو اره‌ایه هم خیلی خوفناکه؛ با این‌که به‌اصطلاح غول حساب نمی‌شه :D
 
آخرین ویرایش:

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
678
همه ی باسهای به خودی خودشون میتونن بهترین باشند ولی jack kruaser یه چیز دیگست!!!ابهت،صحنه های qte ،خود مسیر رسیدن بهش، فاز دوم مبارزه اش و ...!قشنگ یه سر و گردن از بقیه بالاتره همه چیزش :D اگه کاپکام نسخه ریمیک اش رو بسازه حاظرم اندازه یه کنسول نسل نهمی براش هزینه کنم :Dاگه ریبوت هم بسازن که میتونه بهترین بازی نسل باشه:D
 
آخرین ویرایش:

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
هیچوقت یادم نمیره که واسه تجربه با کیفیت این بازی سیستم جدید بستم که فقط بتونم رزیدنت ایول ۴ رو بازی کنم ، اون موقع توی گیم نت اول بازیش میکردم و چقدر لذت بردیم یادش بخیر ، ممنون بابت مقاله
 

mr.freeman

کاربر سایت
Jun 8, 2016
149
اره برقی رو توی لیست پیدا نکردم و میخواستم به اون رای بدم
من از اره برقی واقعا می ترسیدم. یعنی پتانسیل ترسوندن رو واقعا داشت.وقتی آدمو میدید و دنبالمون میکرد دست بردار نبود وقتی نزدیک ما میشد صدای وحشتناکی در میورد و همچنین با قطع گردن صحنه وحشتانکی نمایش میداد که حس وحشت بدی به گیمر دست میداد.مخصوصا وقتی اولین بار باهاش ملاقات میکنی. چهرش رو هم که پوشونده و خونی شده بود واقعا حس بدی رو به ادم القا میکرد.بخاطر این ویژگی هایی که این دشمن در RE4 داشت من واقعا اونو بهترین عامل ترس در این نسخه میدونم.در ضمن شما تجربه کرده اید که وقتی با یک باس فایت چندین بار روبرو میشید یا چنیدین بار بازیش میکنید دیگه حس ترستون میریزه و اون ممکنه براتون عادی میشه.ولی اره برقی برای این طور بنود و حتی هنوزم میگم وقتی الانم بخوام بازیش کنم باز استرس دارم از دستش.لا مصب بدجور میکشه و صحنه جلادانه و دلخراش نمایش میده:D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
من اسماشون یادم نیست، ولی بازی کلکسیونی از بهترین باس فایت های تاریخ گیم بود. من نمونه شو فقط توی همین the evil within دیدم.
من اون هیولایی که توی آب بود و جک کراوزر به نظرم بهترین و قویترین طراحی باس فایت هاش بودن. اون نگهبان سالازار هم خیلییی خفن بود. اسماشون یادم نمیاد برای همین توی نظرسنجی نمیدونم کدوم به کرومه:D.
در مجموع اکه اویل ویتین رو حساب نکنیم به نظرم بهترین و متنوع ترین باس فایت ای تاریخ گیم رو داشت این بازی.
 

Abyss Watchers

کاربر سایت
Nov 8, 2019
136
15 ساله هنوز بازی به این کیفیت ندیدم، واسه همین بعد 15 سال برای هزارمین بار پلی اش میدیم همون حس تازگی رو داره... البته اگر موارد زیر رو در نظر نگیریم !
یکیش the last of us بود، ولی این بازی بیشترش مخفی کاری بود تا ترس و بقا:D ولی خوب واقعا حس نسخه 4 رو پر میکرد...
یکیش هم نسخه اول the evill within بود، اتمسفر، و گیم پلی و باس فایت های بازی دست کمی از Re4 نداشت، ولی از لحاظ فنی و گرافیک( تو زمان خودشون) شخصیت پردازی و داستان در حدش نبود....
یکیش هم همون نمسخه ریمیک دوم هست که اصل هم کار خود میکامی هست...!
در کل امیدوارم میکامی برگرده کپکام و یک انقلاب دیگه در حد RE بسازه....
فکر کنید اون موتور بازی سازی، و بودجه و پشتکار کپکام برای EW بود چی میشد؟ بتسدا با اون موتور داغونش در حد میکامی نیست...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر