شاهکاری از نسل هشتم (مقاله)

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341

f400cb2118ca71151.jpg


شاهکاری از نسل هشتم



مقدمه (تاریخچه ای مختصر)


نینتندو حدودا از سال 1980 شروع به آزمایش تکنولوژی 3D کرد . Famicom 3D System اولین وسیله ای جانبی از نینتندو بود که Stereoscopic 3D را فعال میکرد , این وسیله جانبی یک عینک Liquid Crystal Shutter بود . همچنین عناوین بسیار کمی بودند که از این وسیله پشتیبانی میکردند .

اگرچه نینتندو موفقیتی محدودی را به دست آورده بود اما چند سال بعد با عرضه Virtual Boy در سال 1995 بود که وسیله ای دیگری با قابلیت Stereoscopic 3D از طرف نیتندو به بازار عرضه شده بود , اما این وسیله به عنوان یکی از شکستهای نینتندو و همچنین یکی از شکستها در صنعت Game یاد میشود . این کنسول تنها حدود 1.26 میلیون فروخت و حدود ا در کمتر از یک سال بعد از عرضه اش تولیدش متوقف شد .

در سال 2001 بود که نینتندو GameCube را منتشر کرد و این کنسول از قابلیت 3D برخوردار بود , یکی از عناوینی که در هنگام عرضه هم در دسترس بود و قابلیت 3D را پشتیبانی میکرد Luigi's Mansion بود , تکنولوژی سه بعدی GameCube به تلویزیونی که از قابلیت سه بعدی پشتیبانی کند نیاز داشت و در آن زمان این تلویزیون ها هم رایج نبودند و هم گران بودند .

بعدها نینتندو تکنولوژی 3D را بر روی Game Boy Advance SP و Nintendo DS هم آزمایش کرد اما بنا به دلایلی با این کنسولها عرضه نشدند . و در نهایت موفقترین تکنولوژی 3D نینتندو در کنسول 3DS به کار رفت که بدون نیاز به عینک قابلیت نمایش تصاویر به صورت 3D را دارا بود.

در سال 2009 بود که پیش بینی های از اینکه نینتندو بر روی جانشین DS کار میکند به وجود آمد , در آن زمان نینتندو حدود 68.3 درصد از بازار Handheld Gaming را در دست داشت . در سال 2009 بود که سحبتهایی میشد که نینتندو از پردازنده Tegra میخواهد بر روی کنسول دستی بعدیش استفاده کند اما بعدها ممعلوم شد که این حرف درست نبود .

نینتندو از زمان توسعه DS به motion sensing ابراض علاقه میکرد. بعدها در سال 2010 حرفهایی مطرح شد که تقریبا میگفت نینتندو قصد استفاده از Motion Sensor در کنسول دستی نسل بعد خود دارد .

Famicom 3D System

640px-Famicom_3d_system.jpg


Virtual Boy


378px-Virtual-Boy-Set.png


معرفی

640px-E3_2010_Nintendo_Media_Event_-_Legend_of_Zelda_Skyward_Sword_demo_machines_rise_from_the_floor.jpg


کنسول Nintendo 3DS رسما در کنفرانس نینتندو در E3 2010 در تاریخ 15 june سال 2010 معرفی شد , اولین بازی که نمایش داده شد Kid Icarus Uprising بود به همراه تعداد متعددی از بازی های Third Party .

بازیهای دیگری از نینتندو که بعد از کنفرانس نمایش داده شدند Mario Kart 7 و L.O.Z Ocarina Of Time 3D و Animal Crossing و ریمیکی از Star Fox 64 بود .

طراحی کنسول 3DS که در کنفرانس به نمایش گذاشته شده بود تقریبا طراحی نهایی بود که البته تغییرات جزئی هم پیدا کرد.

عرضه کنسول


در 26 February سال 2011 نینتندو 3DS در ژاپن با قیمت ¥25,000 عرضه شد و در 25 March همان سال در اروپا و سپس در 27 ام همان ماه در آمریکای شمالی با حدود قیمت 250 دلار عرضه شد و سپس در استرالیا و نیوزلند .

28 ام july سال 2011 بود که نیتندو اعلام کرد که قیمت 3DS کاهش میابد , حدودا قیمت 3DS به یک سوم قیمت اولیه اش کاهش یافت مثلا در آمریکا از حدود 249 دلار به حدود 169 دلار کاهش یافت . نینتندو برای آنکه اشخاصی که با قیمت قبلی خریدند ضرر نکنند و یا ناخشنود نشوند تعدادی از بازیهای NES و GBA را به طور رایگان برای دانلود کردن توسط آن اشخاص قرار داد .

بعدها در سال 2012 نینتندو 3DS XL را معرفی که که صفحه هایش به نسبت 3DS قبلی یا اولی 90 درصد بزرگتر بود , همچنین به جای حافظه ای SDHC نینتندو 3DS اصلی که 2 GB بود مدل XL مجهز به حافظه ی 4 GB SDHC بود . علاوه بر این تغییرات ظاهر کنسول عوض شده بود و ظرفیت باطری هم افزایش پیدا کرده بود و ...

در سال 2013 نینتندو کنسول 2DS را معرفی کرد که بزرگترین تفاوت آن به نسبت 3DS اصلی یکی در سه بعدی نبودن آن بود و دیگری هم در ظاهر آن بود

3DS در مقابل 3DS XL


nintendo_3ds_xl_vs_3ds_gallery_post.jpg



2DS

CI16_PickaColour_image600w.png



مشخصات سخت افزاری

3DS

500px-Nintendo_3DS_Button_Map.png




مشخصاتی که از آن صحبت میشود مشخصات نسبتا مهم نینتندو 3DS اولی یا اصلی هست

3DS مثل DS مجهز به دو صفحه نمایش هست که صفحه بالایی نسبتا عریض هست و قطر آن 3.5 اینچ هست و قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی بدون عینک را دارد (البته دو بعدی همنمایش میدهد) صفحه نمایش بالایی در حالت دوبعدی رزولیشن اصلی 400 در 240 پیکسل هست اما در حالت سه بعدی 800 در 240 هست که 400 در 240 برای هر چشم هست . (شما تقریبا فرقی در تراکم پیکسلی صفحه نمایش بالایی چه در حالت دوبعدی یا سه بعدی احساس نمیکنید که این یک مزیت هست بر خلاف مثلا HTC Evo 3D )

صفحه نمایش پایینی حدود 3 اینچ هست که رزولیشنش 240 در 320 هست و این صفحه نمایش لمسی مقاومتی هست .

3DS دو دوربین در عقب و یک دوربین در جلو دارد که حداکثر رزولیشن هر کدام از آنها 620 در 480 هست و دوربین های پشتی قابلیت ثبت تصاویر سه بعدی دارند .

پردازنده اصلی و مهم 3DS (منظور CPU هست) یک پردازنده دو هسته ای ARM11 MPCore هست که براساس برخی منابع با سرعت 268 مگاهرتز کار میکند .

RAM اصلی این کنسول 128 مگابایت هست که 32 مگابایت از آن در اختیار سیستم عامل هست و قابل دسترسی مثلا توسط بازی ها نیست . نهایت پهنای باند RAM اصلی این کنسول 3.2 GB/s هست . رم گرافیکی یا VRAM این کنسول 6MB هست .

این کنسول حافظه داخلی فلش مموری 1 گیگابایتی دارد و از طریق درگاه SD قابلیت ارتقاء تا 128 گیگابایت را دارد.

GPUی این کنسول PICA200 هست که بر اساس برخی از منابع با کلاک 268 مگاهرتز کار میکند , در این کلاک این GPU توانایی پردازش 1 گیگاپیکسل بر ثانیه و حدود 100 میلیون Triangles بر ثانیه را دارد.

این کنسول حدود 230 گرم هست و مجهز به دو اسپیکر هم هست .

این کنسول قابلیت اجرای بازیهای کارتیجی DS را هم همچنین دارد .

حالا بریم سر بحث اصلی یعنی :

شاهکاری از نسل هشتم


خوب تا به اینجا کلیاتی نسبتا مهم از کنسول دستی نسل هشتمی نینتندو یعنی 3DS گفته شد اما اینکه چرا از نظر بنده یکی از شاهکارهای نسل هشتی این کنسول هست را نگفته ام :

یک کنسول بازی هر چقدر هم قدرت داشته باشد و امکانات خوب داشته باشد اما اگر تعداد عناوین خوب یا پر امتیاز کمی داشته باشد قائدتا کنسول موفقی نمیتونه باشه , چرا که کار اصلی یک کنسول بازی بازی هست نه قابلیت های اضافه مثل تماشای تلویزیون و ... (البته من مخالف این قابلیت ها نیستم اما نباید کار اصلی کنسول بازی فراموش شود) حتی یک کنسول خانگی یا دستی حتما حتما نباید خیلی قوی باشد تا موفق بشود .

در ابتدای عرضه ی کنسول بازی 3DS این کنسول فروش چندان جالی نداشت , شاید بتوان فروش نه چندان خوب این کننسول را در ابتدای عرضه اش بیشتر به دو دلیل نسبت داد , یکی قیمت نسبتا بالا و دیگری کم بودن تعداد عناوین پر طرفدار برای این کنسول.

یکی از عواملی که 3DS فروش نه چندان خوبی نتوانست داشته باشه در عرضه اش بابت کمبود بازی های پر طرفدار بود .

بعد از مدتی با عرضه ی تعدادی از عناوین پر طرفدار و همچنی کاهش قیمت حدود یک سومی 3DS فروش کنسول رفته رفته افزایش پیدا کرد و به جایی رسید که امروز حدود 42 یا 43 میلیون در کمتر از 3 سال از این کنسول فروش رفت (دقیق نمیدونم که 2DS هم حساب شده در این آمار یا نه)

اما واقعا چرا این کنسول به این میزان فروش داشته ؟ و فروش نسبتا خوبی تا به الان داشته ؟

از نظر بنده چند عامل مهم تاثیر گذار بود و من علتهای مهم را شرح میدهم :

اولین و مهمترین عامل از نظر من وجود داشتن تعداد نسبتا زیادی عناوین پر طرفدار و با امتیاز خوب برای این کنسول هست (از نظر بنده حداقل حدود 40 عنوان با امتیاز نسبتا خوب برای این کنسول وجود دارد که باتوجه به اینکه حدودا کمتر از 3 سال از عمر این کنسول میگذرد این تعداد نسبتا خوب یا حتی خیلی خوب هست)


دومین عامل از نظر بنده قیمت نسبتا کم یا به صرفه این کنسول هست که مدل معمولی یا اصلی حدود 169 دلار هست و مدل XL حدود 200 دلار هست و 2DS هم حدود 120 دلار هست .

سومین عامل هم از نظر بنده عومال جانبی تر مثل مثل قابلیت های کنسول هست (شاید بشه قابلیت سه بعدی رو هم جزء این دسته از عوامل گذاشت)



تعداد نسبتا زیاد عناوین پر طرفدار و یا پر امتیاز این کنسول


حال تعدادی از عناوین نسبتا پر طرفدار و معروف و یا با امتیاز نسبتا خوب برای این کنسول یعنی 3DS برای شما معرفی میکنم :


ابتدا Pokemon X / Y :


PokemonXBoxart.jpg


بازیی به شدت پر طرفدار ! که فروشش حدودا بالای 10 میلیون نسخه بوده و تا به الان پر فروشترین بازی 3DS هست . این بازی میانگین امتیاز حدود 88 از 100 را دارد (در اصل Pokemon X و Pokemon Y داریم )

بازی های Poekmon X یا Pokemon Y یک بازی RPG هست که توسط Game Freak توسعه داده شد و توسط نینتندو در سال 2013 منتشر شد .

مشابه بازیهای قبل یا نسخه های پیشین , هر دو بازی مسافرت یک مربی جوان pokemon (و دوستانشان) را دنبال میکند که این مربیان pokemon ها را تربیت میکنند . حدود 70 pokemon جدید در این دو بازی وجود دارد . این بار بازی در منطقه kalos فرانسه رخ میدهد و هدف بازی خنثی کردن نقشه های سازمان جنایی Team Flare هست .


large.jpg


این فقط خلاصه خیلی کوچک و ناقصی از این بازی هست !


Super Mario 3D Land


250px-Super-Mario-3D-Land-Logo.jpg


Super Mario 3D Land یک بازی پلتفرمر از سری بازی Super Mario هست که توسط Nintendo در سال 2011 منتشر شد , این بازی یکی زا پرفروش ترین بازیهای 3DS هست و بالای 9 میلیون فروش داشته و میانگین امتیاز حدود 90 از 100 را دارد .

داستان بازی تقریبا تکرای هست : یک روز که ماریو با دوستانش در نزدیکی قلعه پرنسسس مشغول به گشت و گذار هست یکدفعه یه نامه ای میاد و از توی اون نامه معلوم میشه که پرنسس دزدیده شده و ماریو هم میرود که او را نجات بدهد .

اما مهمترین چیز این بازی گیم پلی بازی هست نه داستان البته طراحی مراحل هم به خوبی یا عالی هست همچنین گرافیک هنری بازی هم خوب هست و یک چیز خیلی مهم یگه هم فان بودن بازی هست


large.jpg



The Legend Of Zelda Ocarina Of Time 3D


The_Legend_of_Zelda_Ocarina_of_Time_3D_box_art.png



Legend Of Zelda Ocarina of time 3D یک بازی Action-Adventure هست که در سال 2011 توسط نینتندو منتشر شد , این بازی در اصل ریمیکی از نسخه اصلی بازی که باری Nintendo 64 ساخته شده بود هست اما از جمله تفاوتهای مهم آن بهبود گرافیکی و استفاده از قابلیت سه بعدی و همچنین صفحه پایینی و لمسی هست . این بازی حدودا بالای سه میلیون نسخه فروش داشته است و حدودا میانگین امتیاز 94 از 100 را دارد.

این بازی یکی از معروفترین بازی ها در سری بازی Zelda هست یا شایدم بهترین باشد (به عقده عده ای از افراد یا بعضی ها)

از جمله مهمترین ویژگی های این بازی : گیم پلی بی نظیر یا کم نظیر و داستانی زیبا و موسیقی بسیاز زیبا هست

zelda_ocarina_time_3ds-7.jpg


Animal Crossing New Leaf

AnimalCrossingNewLeafNABoxart.jpg


Animal Crossing New Leaf یک بازی شبیه ساز زندگی یا Life Simulation هست که چهار عنوان اصلی در سری بازی Animal Crossing هست که در سال 2013 توسط نینتندو منتشر شد , در این بازی کاراکتر بازیکن در یک منظقه روستایی زندگی میکند که حیوانات اسن گونه هم در آن روستا هستند , در این بخش از بازی بازیکن نقش یک شهردار را به جای یک روستایی معمولی بر عهده دارد .

این بازی میانگین امتیاز حدود 88 از 100 را کسب کرده و بالای 6 میلیون هم فروخته و این بازی بیشترین امتیاز را در سری بازی Animal Crossing دارد .

large.jpg


Luigi's Mansion Dark Moon

250px-Luigi%27s_Mansion_Dark_Moon_%28Boxart%29.png


Luigi's Mansion Dark Moon یا Luigi's Mansion 2 نام بازی Action-Adventure هست که در سال 2013 توسط نینتندو منتشر شد , این بازی دنباله ی Luigi's Mansion هست که برای GameCube منتشر شده بود . این بازی حدوا میانگین امیتزا 86 از 100 را دارد و بالای 3 میلیون هم فروخته هست.

در این بازی بازیکن در نقش Luigi بازی میکند که به یک Poltergust 5000 مجهز هست که نوعی جارو برقی هست که برای گرفتن یا به دام انداختن ارواح استفاده میشود .

در بخش تک نفره بازی هدف اصلی بازیابی تکه های خرد شده ی Dark Moon هست .

اما بازی بخش چند نفره Co-op هم دارد که هم به صورت آنلاین و هم محلی یا local قابل بازی هست .

large.jpg


نینتندو 3DS حداقل از نظر بنده حدود 30 تا 40 بازی پر طرفدار و یا با امتیاز خوب دارد در حدود کمتر از سه سال دارد و این دلیلی هست که من این کنسول را شاهکاری از نسل هشتم مینامم


در ادامه چند عوان نسبتا پر طرفدار دیگری که یا منتشر شده و یا قرار هست برای این کنسول منتشر شود را نام میبرو م و برای بعضی ها هم توضیح مختصری میدهم :

The Legend Of Zelda A link Between Worlds : از جمله سری بازی Zelda که جزء یکی از بهترین زلدا ها هست و بالای 2 میلیون فروخته و حدود امتیاز 91 از 100 را دارد

Mario Kart 7 : بهترین Racing فان برای کنسول 3DS که بالای 9 میلیون نسخه فروخته و میانگین امتیاز خوب یا خیلی خوبی دارد

Professor LAYTON and the mask of miracle : یک بازی ماجراجویی و پازلی با میانگین امتیاز بالا و فروش خوب

Ace Combat Assualt Horizon Legcacy : یک بازی شوتر هواپیمایی با میانگین امتیاز نسبتا خوب

Kirby Triple Deluxe : یک بازی پلتفرمر بسیار جالب و بامزه که به شخصه خیلی خوشم میاد ازش !

Yoshi's New Island : یک بازی پلتفرمر بامزه که بازیکن دایناسور ماریو رو کنترل میکنه و تاپیکش هم هست در همین انجمن

Super Smash Bros : یک بازی فایتینگ یا Fighting هست که اکثر کارکتر های مرتبط با بازیهای نیتندو هستند در این بازی و به غیر از اون مگا من و سونیک هم هستند مثلا

Mario And Luigi Dream Team : یک بازی RPG که میانگین امتیازی در حدود 81 از 100 داشته و فروش خوبی هم داشته و بامزه هم هست !

Donkey Kong Returns 3D : یک بازی پلتفرمر جذاب و بامزه و با حضور دانکی کنگ که در اصل یه جورایی تبدیل شده نسخه wii ش هست

Crush 3D : یک بازی بر اساس پازل و پلتفرمر هست که بازیکن میتونه دنیای اطرافش را از سه بعدی به دو بعدی تبدیل کنه مثلا (تاپیکش هست)

Nano Assault for 3ds : یک بازی شوتر سفینه ای مانند که حالت sci-fi هم داره و امتیزات خوبی هم گرفته

Star fox 64 3d

Pushmo

Monster Hunter 4 Ultimate

Mosnter Hunter 3 Ultimate

paper Mario stick star

Scribblenauts Unlimited

Steamworld dig

pilot wings

sonic generations

Moon Chronicles

Harvest Moon A new begining

Persona Q

Dragon Quest VII

Colors! 3d

Ghost Recon shadow wars

New Super Mario Bros 2

Kid's Icarus Uprising

Asphalt 3d

Cave Story 3d

و بازم هست ...

باتشکر فراوان

سید صادق یوسف زاده

منابع (همه منابع نیامده) :

Nintendo 3DS - Wikipedia, the free encyclopedia

http://www.vgchartz.com/platform/42/nintendo-3ds/

http://www.nintendolife.com/
 
آخرین ویرایش:

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
مقاله ات خیلی عالی و کامل بود

ممنون

اصلا درباره Famicom 3D System اطلاعی نداشتم چه جالبه

البته خیلی از ایرانی ها نمیدونن Famicom همون nes هست و nes تو ایران میکرو میشناسن

و حتی جنگ کنسول سوپر نینتندو و سگا که برنده نسل نینتندو بود
 

POK3MON

کاربر سایت
May 22, 2013
524
نام
Pasta
بسیار عالی و زیبا! واقعا که Vita باید سگ دو بزنه تا به گرد پای 3DS برسه! :bighug:
من که Nintendo رو با هیچ شرکتی عوض نمیکنم :x
Sony = :-&
البته Sony کنسول های PS اش بد نیستن :d
 
آخرین ویرایش:

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
همه نسخه ها ماریو تو تمام کنسولا نینتندو بازی کردم اما ماریو ها نسل هشتی بازی نکردم باید این mario 3d land بازی کنم ببینم چطوره
 

TwistedFate

کاربر سایت
Jul 31, 2013
404
نام
Alireza
همه بازی های نینتندو یه طرف , این Pokemon هم یه طرف . من نمیدونم این بازی چی داره که هرچی بازیش می کنی خسته نمیشی . من دو سه تا از نسخه های گیم بوی رو بازی کردم , ساعت های زیادی هم وقت براشون گذاشتم و بازیش کردم ولی اصلا تکراری نمیشن . اگه پول داشتم حتما یه 3DS بخاطر همین Pokemon می گرفتم .
 
  • Like
Reactions: playstation1

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
خو DS اتونو بفروشید به من برید 3DS بخرید :d

ds هرگز نمیفروشم :x


همه بازی های نینتندو یه طرف , این Pokemon هم یه طرف . من نمیدونم این بازی چی داره که هرچی بازیش می کنی خسته نمیشی . من دو سه تا از نسخه های گیم بوی رو بازی کردم , ساعت های زیادی هم وقت براشون گذاشتم و بازیش کردم ولی اصلا تکراری نمیشن . اگه پول داشتم حتما یه 3DS بخاطر همین Pokemon می گرفتم .

همین ds سیزده تا پوکمون داره دانلود کن بازی کن راحت
 

POK3MON

کاربر سایت
May 22, 2013
524
نام
Pasta
همه بازی های نینتندو یه طرف , این Pokemon هم یه طرف . من نمیدونم این بازی چی داره که هرچی بازیش می کنی خسته نمیشی . من دو سه تا از نسخه های گیم بوی رو بازی کردم , ساعت های زیادی هم وقت براشون گذاشتم و بازیش کردم ولی اصلا تکراری نمیشن . اگه پول داشتم حتما یه 3DS بخاطر همین Pokemon می گرفتم .

POKEMON ماهه! :x اصلا یکی از دلایل موفقیت اصلی نینتندو انحصاری بودن POKEMON روی محصولاتشه!
تازه شما Pokemon های DS رو بازی نکردی ببینی چین! بهتون پیشنهاد میکنم که حتما بازی Pokeon Black/White و Pokemon Black/White 2 رو انجام بدید! چون بهترین سری Pokemon هستن!
البته اون Pokemon های GBA یه حال خاصی داره :)
تازه اگه علاقه مند به بازی کردن Pokemon بر روی PC دارید به این سایت مراجعه فرمایید: www.pokemon3d.net
کسایی که گرافیک دوست هستن به هیچ وجه نیان تو که سکته خواهند کرد!
این در اصل نسخه Pokemon Gold هستش با ابعاد بزرگ و قابلیت Multi-Player که توسط Game Jolt برای این بازی ارائه شده!
توجه!: این بازی ساخته شده توسط فن های Pokemon میباشد و هیچ ارتباطی به Nintendo و Game Freak ندارد! و همچنین این نسخه هنوز در مراحل Indev می باشد و تکمیل نشده است!

- - -ویرایش - - -

ds هرگز نمیفروشم :x

منم جای شما بودم نمیفروختم :d
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
خسته نباشی.
اون دو تا عینک اول شبیه چیزی هستن که تو امضام توضیح دادم دربارش. البته در مقابل RIFT ( تو امضا ) هیچ حرفی واسه گفتن ندارن چون خیلی خیلی ضعیفن.
 
  • Like
Reactions: playstation1

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
خیلی عالی بود
خسته نباشی و دستت درد نکنه
این مقاله ای هستش که هر طرفدار نینتندو باید بخونش
دمت گرم

خواهش میکنم

خیلی ممنون

این مقاله برای همه اشخاصی هست که به gaming و game علاقه دارند

- - -ویرایش - - -

خسته نباشی.
اون دو تا عینک اول شبیه چیزی هستن که تو امضام توضیح دادم دربارش. البته در مقابل RIFT ( تو امضا ) هیچ حرفی واسه گفتن ندارن چون خیلی خیلی ضعیفن.

سلامت باشید

تکنولوژی که بیش از حدود 17 سال با هم فرق دارند را نمیشه با هم مقایسه کرد تقریبا

ممنون
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
من قبلا هم گفتم ببینید که بازیهای کدوم کنسول رو بیشتر دوست دارید و اون رو بخرید (این نظر من هست)

بنده خودم فعلا 3ds رو به Vita ترجیح دادم (برخلاف اینکه قبل از اینکه سونی منتشرش کنه با تبلیغ هاش ازش خوشم اومده بود اما دیگه الان بهش علاقه ام کم شده و دوستش ندارم تقریبا مگر مثلا گرن توریسمو خوبی براش بیاد و شاید اگر بتونم ویتا بخرم)


- - -ویرایش - - -

فوق العاده بود خسته نباشید

خواهش میکنم

خیلی ممنون

امیدوارم کمی بهتر این شاهکار شناخته شده باشه
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
آخ آخ گفتی luigi mansion کردی کبابم
خدایی یعنی تمام گیمر ها باید این عناون رو تجربه کنن یک بازی کاملا متفاوت و فکری و خیلی زیباست
عید سال پیش من بازیشو دانلود کردم روی pc با امولاتور بازی کردم ( نسخه ی GC ) یعنی به خاطر این بازی من مسافرت نرفتم
به تمام معنا شاهکار بود نسخه ی 3ds هم شاهکار تر از اون حتما پیشنهاد میکنم بازی کنید
ای کاش توی معرفی بازی هات اشاره ای به zelda link to between world میکردی فوق العاده شده بازیش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر