من از اولش که vr معرفی شده واسم سوال بوده که افرادی که عینک استفاده میکنن چطوری باید از vr استفاده کنن؟عینک رو در بیارن؟یا با عینک بازی کنن؟
کینکت کی گفته شکست خورده؟ کینکت راحت یه سری صنعتو دگرگون کرد و کلی رو به جلو برد. دستگاه هایی که تا قبل از اون خدا هزار دلار قیمت داشتن به جاشون یه دستگاه 200 دلاری می شه گرفت که بهترم کار می کنه حتی! مشخصا با توجه به فیزیک میانگین گیمرا توی گیمینگ خیلی به درد نمی خوره() ولی خیلی جاها خیلی خیلی به درد می خوره. الان یه بازی ساز Indie می تونه راحت با 300 دلار موشن کپچر کنه(هر چند به خوبی دستگاه موشن کپچر نیست این یدونه). توی روباتیک هم خیلی کاربردیه.
و اینکه VR تا حدودی دستگاه جدیدی اضافه نمی کنه و لازم نیست بازی ساز کار زیادی کنه، رسما یه جور مانیتوره که کل میدان دید رو فرا می گیره.
واو. اینقدر Misinformation هست تو این پست نمی دونم از کجا شروع کنم. Eye Toy یه وبکم کاملا ساده بود که با الگوریتم های Image Recognition میاد حرکت رو تشخیص می ده. هیچ تعبیری از عمق و ... نداره و دقتش در حد یه جکه. کینکت اصلی دو تا دوربین با قابلیت عمق سنجی و الگوریتم های به شدت بهتر (مایکروسافت نرم افزار ساز بهتریه نسبت به سونی، فکت) و کیفیت دوربینش هم خیلی بهتره. کینکت 2 که یه دوربین با کیفیت داره که با استفاده از مدت زمان حرکت فوتون ها در فضا عمق رو تشخیص می ده و عمق سنجیش کاملا دقیقه، حتی انگشت های دست رو تشخیص می ده و چیز به شدت خفنیه.کینکت که صنعت فکر نمیکنم برده باشه جلو
دستگاه ها قبل از کینکت هم هزار دلار نبودن , یادمه ps2 داشتم حدود 13 سال پیش دوربینی برای ps2 اومد به اسم EyeToy
این دوربین دیگه نیاز به دسته ( گیم پد ) نداشتی کلی بازی باحال براش اومد و غیر اون بازی ها کلی از بازی ها ps2 این دوربین ساپورت میکردن مثل جکی چان , فوتبال و .............
حتی حرکت تو منو ها بدون دسته بود
تو بازی مکس پین عس خودتو میگرفت مینداخت روی لباس کارکتر اصلی و .................
2 مدل داشت مشکی و نقره ای , 4 نفر همزمان ساپورت میکرد
اون زمان آکبندشو با یه بازی اصلی تو پک خریدم 25 هزار تومن
جالبه بدونی سال 2005 برای این دوربین بازی اومد به اسم EyeToy: Kinetic ( بعد ها مایکروسافت روی این دوربین اسکی رفت حتی اسم کینکت شبیه این بازی اینتخاب کرد )
اینم تصویر اسکرین شات از این بازی
![]()
اصلا باهاتون موافق نیستممن oculus رو امتحان کردم و با توجه به اینکه ظاهرا کیفیت خیلی بالاتری از PSVR ارایه میده به نظرم همه ی این محصولات بعد از موج اولیه مثل کینکت فراموش خواهند شد. VR در بهترین حالت 'باحاله' و همین. برای درازمدت همچنان تلویزیون و کنترلر تجربه ی بسیار بهتری هست
Sent from my ASUS MeMO Pad 7 using Tapatalk
واو. اینقدر Misinformation هست تو این پست نمی دونم از کجا شروع کنم. Eye Toy یه وبکم کاملا ساده بود که با الگوریتم های Image Recognition میاد حرکت رو تشخیص می ده. هیچ تعبیری از عمق و ... نداره و دقتش در حد یه جکه. کینکت اصلی دو تا دوربین با قابلیت عمق سنجی و الگوریتم های به شدت بهتر (مایکروسافت نرم افزار ساز بهتریه نسبت به سونی، فکت) و کیفیت دوربینش هم خیلی بهتره. کینکت 2 که یه دوربین با کیفیت داره که با استفاده از مدت زمان حرکت فوتون ها در فضا عمق رو تشخیص می ده و عمق سنجیش کاملا دقیقه، حتی انگشت های دست رو تشخیص می ده و چیز به شدت خفنیه.
کینکت روباتیک رو کلی رو به جلو برد. واسه کاری مشابه کینکت باید چیکار می کردن قبلا؟ 2 تا راه داشتن، یه صف از لیزر که هزینه خیلی زیادی داره و عکس هات 2 بعدی هستن، یا اینکه از چند تا دوربین استفاده کنی که قدرت محاسباتی خیلی زیادی می خواد و عملا به صورت ریل تایم نمی شه استفاده کرد. اطلاعات بیشتر
کینکت می تونه واسه عمل های جراحی استفاده بشه که جراح دور از بیمار عمل رو انجام بده. نسبت به بازو های روباتیک چند تا مزیت داره:
1- جراح مستقیم با دست های خودش کار می کنه.
2- هزینه خیلی کمتر می شه
و اینکه نسبت به جراحی معمولی هم جراح می تونه هر جای دنیا باشه و خطر عفونت هم تهدید نمی کنه دیگه بیمار رو.
Microsoft Kinect-based technology for vascular surgery now being extended to neurosurgery
Kinect in Surgery Room
کینکت می تونه واسه بازی ساز هایی که بودجه خیلی زیادی نداره یه استودیو موشن کپچر ساده و یه اسکنر سه بعدی ساده باشه:
http://3dprintingindustry.com/news/...l-color-3d-scanning-powers-3d-printing-35230/
Best 3D real-time animation software to accelerate the proudction time - iClone
بعد الان داری به من می گی کینکت توی صنعت کاری نکرده و Eye Toy رو مثال می زنی؟ واقعا؟
من LCD 40 با کیفیت خوب و جزییات گرافیکی بالا رو به VR فعلی که کیفیت تصویر متوسط با جزییات گرافیکی پایین و سردرد ارایه میده ترجیح میدم. فراموش نکنیم که کینکت اول کار بسیار تحول عجیب و بزرگی بود. من اکولوس رو ۲۰ دقیقه تجربه کردم و بهترین توصیفی که براش پیدا کردم باحال ولی گذراست. به نظر من دوام نخواهد داشتاصلا باهاتون موافق نیستم
شما کینکت رو با VR مقایسه میکنید؟
شما یه السیدی 160 اینچ جلوت باشه بهتره یا یه 40؟
Sent from my LG-H818 using Tapatalk