این که یک بازی به CG شباهت داره الزاماً ربطی به تکنیکی بودن گرافیکش نداره، شما ممکنه بهترین/جدیدترین تکنیکها رو هم بکار ببری ولی بازیت تم فانتزی داشته باشه یا کارتونی باشه یا حتی یه گرافیک رئال با استایل خاص مد نظرش باشه (که نظر و سلیقه هر بازیساز و طراح هنریای میتونه در این زمینه متفاوت باشه). ضمن اینکه کسی صرفاً برای گرافیک تکنیکی نمیره کنسول نسل بعد بگیره و هر گرافیک تکنیکیای هم به معنی گرافیک بصری زیبا نیست. خود گرافیک تکنیکی هم باز میتونه تعریفها و مشخصات متفاوتی داشته باشه. یه گرافیک تکنیکی میشه کرایسیس 2 یا بتلفیلد که خیلی از افکتهای سنگین رو (که توی بازیهای کنسولی دیگه مشابهش رو پیدا نمیکنید) روی کنسولها اجرا میکردن اما با افت فریم (بعضاً زیاد) و مشکلات ناشی از IQ نامناسب. از اونطرف یکسری بازی دیگه تکنیکهای پیچیده کمتری رو استفاده میکردن اما فریم ثابت و IQ مناسبی رو ارائه میدادن. یا یک بازی دیگه مثل Rage، ولفشتاین و Killzone: Mercenary که از تکنیک رزلوشن متغییر استفاده میکردن تا به این طریق تا حد ممکن و در اکثر اوقات از تمام ظرفیت GPU استفاده کنن. در حالی که اگر بازیها به صورت عادی بخوان مثلاً روی فریم 60 اجرا بشن باید متوسط فریمی که روش اجرا میشن 70+ باشه (یعنی بازی بطور متوسط روی 70fps اجرا میشه و حتی ممکنه بعضی اوقات به 80fps هم برسه) تا در بدترین حالت بازی هم باز فریم از 60fps پایینتر نیاد، برای بازیهای 30fps هم همین هست و بازی بدون قفل کردن فریم روی 30 بطور میانگین حول و حوش 40-44 fps اجرا میشن. یا مثلاً یک بازی میاد از تکنیکی استفاده میکنه تا تکسچرهای با کیفیت رو در تمام بازی ارائه بدن (مگاتکسچر) در حالی که ممکنه سایر بازیها با سبک متفاوت از این تکنیک استفاده نکنن. انواع و اقسام تکنیکها هم هستن که توی بازیهای مختلف و توسط بازیسازهای مختلف استفاده میشن و خود اون تکنیکهای خاص میتونن به خودی خود سنگین باشن و نشه ازشون توی هر بازیی یا روی هر سختافزاری استفاده کرد و اصلاً استفاده از یسری از این تکنیکهای سنگین و پیشرفته ممکنه برای یسری از بازیها و سبکها اصلاً الزام/کاربردی نداشته باشه. و و و ... .
من کاری ندارم که The Order بالاترین گرافیک تکنیکی رو داره/نداره، بحث سر این هست که ملاک سنجش همون گرافیک تکنیکی هم باز بازی به بازی و ژانر به ژانر فرق داره و یک چیز ثابت نیست که بگید این بازی بالاترین گرافیک تکنیکی هست و اون یکی نیست. من حتی بعید میدونم شما لیست تمام تکنیکهای استفاده شده در The Order و سایر بازیها رو داشته باشید (من هم چنین لیستی رو ندیدم و ندارم) که حالا بخواید اینها رو مقایسه کنید که خود این مقایسه هم باز باید یه شرایط مشخصی داشته باشه و بعد رأی به برتری یکی از اونها بدید. به نظر من شما منظورت رو در خط اول به خوبی گفتی و همه افرادی که از این دید نگاه میکنن میتونن متفق القول باشن که این بازی یک از اولین بازیهای هست که دارای ویژوال نسل بعدیه (همون چیزی که همه از نسل بعد انتظار دارن) و همین هم برای استفاده در یک بحث ساده کافی بنظر میرسه.