سونی: ما از علاقه گیمرها به بازگشت Crash Bandicoot کاملا آگاهیم!

Cloud Strife

Loyal Member
آقای Jim Ryan، مدیر عامل بخش سرگرمی سونی، در مصاحبه‌ای با مجله OPM انگلستان اظهار داشته است، کمپانی سونی به خوبی به علاقه گیمرها برای بازگشت سری Crash Bandicoot واقف است.

ما میدونیم Crash بین گیمرها چه شخصیت فوقالعاده محبوب و شاید قابل احترامی داره، اما فعلا در این مقطع نمیتونم چیز بیشتری {جز اشاره به اهمیت سونی برای علاقه گیمرها به کرش} اضافه کنم.

3064739-crash.jpg

اخیرا سونی صراحتا اعلام کرده حق امتیاز سری Crash Bandicoot کماکان در اختیار Activision بوده و خبری از انتقال IP به سونی نیست. آخرین اشاره Activision به این IP محبوب نیز در سال 2013 بوده است:

فکر کردن به راهکارهایی که برای بازگردوندن این شخصیت دوست داشتنی به عرصه گیم وجود داره، کماکان ادامه داره.

هرچند از آن تاریخ تا به اکنون عنوان جدیدی معرفی نشده است. آخرین حضور Crash مربوط به عنوان Crash Bandicoot Nitro Kart II است که در سال 2010 برای پلتفرم تلفن همراه منتشر شد.


 
دوستان از حرف من بد برداشت کردید
همه ما میدونیم که بازی ساخته میشه برای فروش. لازم هم نیست این موضوع رو به صد روش مختلف بیان کنید.
کالایی که کیفیت مطلوبی نداشته باشه قاعدتا مصرف کننده ازش استقبال نمی کنه و فروش خوبی نمیکنه در نتیجه باعث ورشکست شدن تولید کننده یا حذف کالای بی کیفیت از خط تولید میشه.
این قانون تقریبا تو همه جای دنیا صدق میکنه به جز ایران و چندتا از کشورهای دوست و همسایه. به عنوان مثال اگر پراید قرار بود در حال حاضر و با این کیفیت در کشوری پیشرفته تولید بشه. (بلفرض که میشد) نه تنها فروش نمیرفت بلکه باعث پیگرد قانونی شرکت تولید کننده هم میشد. ولی ما اینجا پراید رو میخریم و به نوعی مجبوریم ازش راضی باشیم. چون اپشن دیگه ای نداریم. تولید کننده هم از اونجایی که رقیبی نداره و فروش ماشینش هم خوبه، هیچ تلاشی هم برای ارتقای محصولش نمیکنه و با قیمت غیر واقعی و سود کلان سالیان سال تولید میکنه.
علت اصلیش اینه که تو ایران رقابت وجود نداره. همه چیز به نوعی ماقیا داره و هیچ وقت در هیچ زمینه ای رقابت به وجود نمیاد.
در مورد گیم من اوایل این نسل گفتم اگر سونی وچود نداشت الان ما باید بازیها رو 120$ میخریدیم. بازی دست دوم به خاطره می پیوست. کنسول دایم الاین داشتیم و هیچ شرکت مستقلی بدون باج نمیتونست بازی عرضه کنه و...
ولی به خاطر اینکه در جاهای دیگه دنیا رقابت وجود داره، بعضی شرکتها دست و پای خودشون رو جمع کردن و نتیجش هم نرمش قهرمانانه 180 درجه ای بود.
فروش = رضایت مشتری. این دوتا مثل 2*2=4 ثابت شدست. ولی از اونجایی که ما با اقتصاد کمونیستی خو گرفتیم بعضی وقتها باورمون نمیشه که اگر رضایت مشتری وجود نداشته باشه، فروشی هم نیست!!
پس شرکت ها مجبورن برای فروش بیشتر به حرف مصرف کننده اهمیت بدن. و اگر اهمیت ندن به شکست محکوم میشن و میدون رو برای رقیبشون خالی کردن.
......
مثال بولدی که الان تو ذهنمه کوکاکولا ست. یه تحقیق جز درباره چرایی ایجاد کوکاکولا کلاسیک بکنید تا حرف من بهتون ثابت بشه.
 
  • Like
Reactions: D_grayman
شما که نگاه کردی بگو فروش یه بازی ps1 چقدر بوده؟
مقدار عددیش مشخص نیست ولی بازیی که هر 4نسخه ش همیشه جزو TOP10 و خیلی وقت ها اول تا چهارم لیست رو دارن،مطمئنا از روی هوا نیست! قضیه هم مربوط به چند سال اخیر و هایپ نیست! مسلما به خاطر حس نوستالژی و این حرف ها هم نیست این همه حضورش!(تخفیف هم نبوده!)
به هر حال چیزی که من میبینم استقبال زیادیه که از این بازی داره میشه!
به نظرم خیلی واضحه استقبال و برگشت سودش! نیازی به چک سفید کشیدن و اینا نیست!
شما که اینجوری فاتحه ی بازی رو میخونی و در مورد سود و ضررش میگی حداقل یکم دنبال کن :)

+بازی اگر طرفدار نداشت،اگر پولش بر نمیگشت و سود نداشت،خودشون کرم نداشتن از لحظه ی لانچ PS4 تو بوق و کرنا کنندش! اونم وقتی یک نسل تمام خواب بوده!و نسل قبلشم تقریبا یه سری بازی متوسط ازش ساخته شده!
 
من دیگه حرفی ندارم، با این استدلال شما دیگه حرفی باقی نمی مونه.
یحتمل پس اعتقاد دارید ماهی 5 نسخه میفروشه! :))
بازیی که این همه سال اون صدر جا خوش کرده،در حضور خیلی بازی های بزرگ دیگه،مطمئنا طرفدار داره!
نمونش همین FF VII ، اونم همیشه ی خدا توی این لیست هست! با منطق شما یحتمل این بازی هم ساختش هیچ فایده ای نداره! استقبالی هم ازش نمیشه!
فقط کافیه تشریف ببرید و یک سرچی بزنید و واکنش های ملت وقتی ریمسترش معرفی شد رو ببینید! (حوصله هم ندارید خود سونی زحمتش رو کشید یه خلاصه ایش رو توی PSX نشون داد! )
حالا کراش یک بازی پلتفرمره که نسبت به JRPG سبک محبوب تری به حساب میاد و مخاطب بیشتری خواهد داشت، توی لیست فروش هم بالاتر از FF VII هست،یک زمانی نماد PS بوده، خرج ساختشم از بازی عظیمی مثل FF VII R خیلی کمتره!
باز هم ارزشش رو نداره؟ =))

در مورد محبوبیتش برای قشر PSباز هم پیشنهاد میکنم نظراتی که توی بلاگ PS ، در مورد اخبار ASBR داده میشد رو بخونید! ببینید برای حضور چه کاراکترهایی بیشتر از بقیه سر و دست میشکوندن ملت!
 
یحتمل پس اعتقاد دارید ماهی 5 نسخه میفروشه! :))
بازیی که این همه سال اون صدر جا خوش کرده،در حضور خیلی بازی های بزرگ دیگه،مطمئنا طرفدار داره!
نمونش همین FF VII ، اونم همیشه ی خدا توی این لیست هست! با منطق شما یحتمل این بازی هم ساختش هیچ فایده ای نداره! استقبالی هم ازش نمیشه!
فقط کافیه تشریف ببرید و یک سرچی بزنید و واکنش های ملت وقتی ریمسترش معرفی شد رو ببینید! (حوصله هم ندارید خود سونی زحمتش رو کشید یه خلاصه ایش رو توی PSX نشون داد! )
حالا کراش یک بازی پلتفرمره که نسبت به JRPG سبک محبوب تری به حساب میاد و مخاطب بیشتری خواهد داشت، توی لیست فروش هم بالاتر از FF VII هست،یک زمانی نماد PS بوده، خرج ساختشم از بازی عظیمی مثل FF VII R خیلی کمتره!
باز هم ارزشش رو نداره؟ =))

در مورد محبوبیتش برای قشر PSباز هم پیشنهاد میکنم نظراتی که توی بلاگ PS ، در مورد اخبار ASBR داده میشد رو بخونید! ببینید برای حضور چه کاراکترهایی بیشتر از بقیه سر و دست میشکوندن ملت!
تا فردا صبح هم شکلک بذاری کمکی به حرفت نمی کنه. شمایی که از فروش دقیق خبر نداری نمی دونم از کجا اینقدر مطمئنی که ساخت بازی سود داره. نه می دونی خرج لیسانس بازی چقدره، چقدر خرج ساخت بازی خواهد بود، اصلا کی بازی رو بسازه. حالا چون فروش بازی با قیمت زیر بیست دلار تو لیست پرفروش هاست، اونم بدون دونستن تعداد می دونی که بازی موفق خواهد بود.
کلا کسانی که تو سونی تصمیم می گیرن حواسشون هست جایی پول باشه با کله میرن.الان واسه ip خودشون مثل Jak نمیان به این راحتی این کار رو کنن. کسی مثل شما هم اون وسط بود می دونست چی به چیه به این راحتیها نمی رفت وسط. شاید روزی برن ولی با حساب کتاب دقیقه نه اعلام علاقه من و شما
 
اتفاقا شکلک خاصی نزاشتم ، یه سری واکنش ها بود که واقعا به حرفتون وارد بود!

اعلام علاقه ی من تنها نیست،دارم میگم بازی از 2006~2007 همیشه تو لیست پرفرش ترین هاست! و مثلا سه ماه آخر که الان رتبه ی دقیقش رو میدونم، مقام اول تا چهارم رو به ترتیب کراش1 تا CTR دارن! ماه های قبل هم بری عقب تر چندان فرقی نمیکنه و هستن همیشه!
وقتی علاقه ی مشتری ها باشه،پس یعنی فروش هم خواهد داشت!

بعد جوابی به این ندادی،اگر سونی فکر میکنه کراش طرفدار نداره ،چرا از 2013 داره براش هایپ ایجاد میکنه؟ و تبلیغات غیر مستقیم! چنین کاری رو برای یک IP مرده ای که میدونند فروش نمیکنه و حقش هم دستشون نیست و بازیی هم اگر بیاد دخلی به سونی نداره انجام میدن؟ یعنی انقدر احمقن؟ :))
همین کراش که شما میگی سود نخواهد داشت و ما فن ها چک سفید امضا باید بدیم،چرا سونی در موردش حرف میزنه ولی همین جک که میگید رو حرفی ازش نمیزنه؟ همین خودش نشونه ی این نیست که این بازی طرفدار بیشتری نسبت به جک داره؟

در مورد خرج ساخت هم فکر نمیکنم باید حتما داخل دم و دستگاه بازی سازی باشیم تا بفهمیم خرج ساخت یک بازی پلتفرمر از یک بازیه JRPG به اون عظمت کمتر باشه!
 
تا فردا صبح هم شکلک بذاری کمکی به حرفت نمی کنه. شمایی که از فروش دقیق خبر نداری نمی دونم از کجا اینقدر مطمئنی که ساخت بازی سود داره. نه می دونی خرج لیسانس بازی چقدره، چقدر خرج ساخت بازی خواهد بود، اصلا کی بازی رو بسازه. حالا چون فروش بازی با قیمت زیر بیست دلار تو لیست پرفروش هاست، اونم بدون دونستن تعداد می دونی که بازی موفق خواهد بود.

استدلال های غیر منطقی نکنید. Crash یکی از IP های بزرگ بوده و استقبالی که هنوزم از بازی میشه نشون میده نمرده و جای کار داره. دیگه اینکه چقدر فروخته مهم نیست. مهم علاقه گیمرها به بازگشت بازیه. سونی هم اگه IP‌ بازی رو داشت تا الان 20 بار ریبوتش میکرد به عرصه برگرده. دلیل اینکه الان Crash ای وجود نداره سود ده نبودنش نیست. اگه Acti‌ بازی رو بسازه چون بلد نیست مجدد گند میزنه و کسی هم اعتمادی نمیکنه اما اگه سونی بسازه ماجرا 180 درجه فرق میکنه. و اتفاقا اینکه بازی هنوزم که هنوزه مخاطب داره خیلی معنی درش نهفته است.

Jak هم بدترین مثالی بود که میتونستی بزنی. چون اول از همه تصمیم گیرنده سونی نیست و خود ND باید تصمیم بگیره بسازه یا نه و سونی به کسی گیر نمیده. ND هم نسل قبل میخواست بجای TLoU بازی رو بسازه اما نیل و بروس به این نتیجه رسیدن که نسازن. چون دلشون میخواست روی یه IP جدید کار کنن. وگرنه مثلا ساکرپانچ و سونی Sly رو برگردوندن که در نوع خودش کاملا موفق بود. یه استدیو دیگه با نظارت ساکرژانچ ساخت و کارشم خوب انجام داد. مثلا IGN بهش 8 داد.

اگر امکان ساخت Crash وجود داشته باشه، لازم نیست کسی نگران وضع کیفی و فروشش باشه. چون سونی کارش رو بلده. هم استدیوهای خوبی داره که میتونن با کیفیت بالا بسازنش (یا حداقل روی ساخت نظارت داشته باشن، باز عین Sly 4) و هم اینکه از نظر تبلیغات انقدر مانور میده و البته خود Crash جای کار داره که فروشش تصمین باشه. حداقل از خیلی از بازی های انحصاری دیگه که فکر میکردید خفنن و منفجر میکنن بهتر میفروشه. مثل R&C که بعد از چند تا بازی بد، با یه ریبوت خوب دوباره به اوج برگشت و هم امتیازات خوبی گرفت و هم فروشش عالی بود. خیلی بهتر از بازی های دیگه.

همه چیز به کیفیت ساخت و توجه ناشر برمیگرده. مثلا سونی اگه Crash رو داشت میتونست مثل R&C یا Sly یه انیمیشن براش بسازه، توی ساخت عروسک و ... سرمایه گذاری کنه و کاری کنه همونطور که ما وقتی بچه بودیم عاشق کرش شدیم، گیمرهای کم سن و سال فعلی (که بدنه اصلی هستن و تجربه مارو نداشتن) هم جذبش بشن.
 
اگه همه چیز هم فاکتور بگیریم تقریبا 50 درصد توی همین بازیسنتر منتظر بازگشت این IP هستن، اگه این محبوبیت نیست پس چیه ؟!
اصلا اسم E3 و Crash این چند ساله به هم گره خورده، حداقل برای من اینطوره :D امسال هم نشد سال دیگه..
tantrumsmiley.gif
 
تا جایی که به خاطر دارم کرش ها حتی اون نسخه هایی که دیگه انحصاری سونی هم نبود فروش های تخیلی داشتن. کرش جز خر فروش های پلتفرمر بود که شاید تنها رقیبش تو فروش ماریوی نینتندو بود.
اتفاقا خوب خاطرمه یه ویژه نامه ی دنیای بازی مربوط به کرش بود که توش از فزوش بالای هفت میلیون نسخه های پی اس وان میگفت.
مطمئنم اگه کرش بیاد و حتی ساخته یه استودیوی درجه 2 هم باشه باز هم تخیلی میفروشه.
 
  • Like
Reactions: xbla69

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or