سونی رسما از PlayStation 5 Pro رونمایی کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بنظر شما ps5 pro با قیمت 700 دلار یا 800 یورو ارزش خرید دارد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    279

Adam

عضو تحریریه
ps5proo.jpg

سونی به طور رسمی کنسول پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد. کنسول جدید در تاریخ 7 نوامبر با قیمت 700 دلار / 700 پوند / 800 یورو عرضه خواهد شد. البته جعبه کنسول شامل یک SSD دو ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense است، اما یک دیسک درایو باید جداگانه خریداری شود. به گفته سونی، PS5 Pro دارای طراحی منطبق با خانواده کلی محصولات PS5 است.

کنسول PS5 Pro در جریان لایو استریمی توسط معمار سیستمهای سونی، Mark Cerny رونمایی شد. PS5 Pro دارای یک GPU بزرگتر است که ردیابی پرتوهای پیشرفته (ray tracing) و ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-driven upscaling) را برای عناوین موجود و جدید محیا می‌کند. طبق گفته سونی، PS5 Pro دارای پردازنده گرافیکی با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریعتر است. در مجموع، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند. ray tracing پیشرفته اجازه می‌دهد تا این تکنولوژی درون بازی با سرعت دوبرابر و گاهی سه برابر نسبت به کنسول PS5 اجرا شود. در آخر سونی PS5 Pro Resolution Super Spectral PlayStation را معرفی می‌کند، یک ارتقاء مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر واضح‌تر استفاده می‌کند.

به گفته سونی، از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به PS5 Pro Game Boost اشاره کرد که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی‌های PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است.

Hideaki Nishino، مدیر عامل کسب و کار سونی گفت: ما PS5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه دادیم، زیرا بسیاری از آنها خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک بالاتری با نرخ فریم بهتری در 60FPS داشته باشد. موفقیتهای ما با PS5 بدون میلیون‌ها بازیکنی که در طول سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند و عشق خود به بازی را با ما به اشتراک گذاشته‌اند امکان‌پذیر نخواهد بود. بازیکنان هر کدام از گزینه‌های کنسول را انتخاب کنند، چه PS5 یا PS5 Pro، ما می‌خواهیم بهترین تجربه بازی را برای همه به ارمغان بیاوریم که متناسب با نیازهایشان باشد.

 
آخرین ویرایش:
قدیما تولید کننده های کنسول انقدر به حقوق مشتریاشون اهمیت میدادن که شرکت نینتندو وقتی فهمید کنسول nes اش خیلی ضعیفه و در حد نسل خودش هم نیست بین یک دو راهی گیر کرد، یا باید کنسول جایگزین میساخت و به صورت رایگان با nes هایی که فروخته بود جایگزین میکرد که ضرر بزرگی برای شرکت بود، یا باید کنسول pro میساخت و دوباره به ملت میفروخت، ولی نینتندو یک راه سوم پیدا کرد، اومد یه چیپ به نام mapper داخل کارتریج بازیها نصب کرد که این چیپ در پردازش بازیها به cpu کمک میکرد و قدرت کنسول 30 درصد بالا رفت. کاری نداریم که اجرای این سیستم روی کنسول های جدید ممکن نیست، میخوام بگم اون زمان اونقدر نسبت به مشتریاشون متعهد بودن که زرتی نمیرفتند سراغ کنسول pro، چون این یک ضد حال بزرگ به مشتری هایی هست که کنسول اصلی رو خریدن. با همه این توضیحات هنوز عده ای از دوستان متوجه اهمیت ثبات در اکوسیستم کنسول نشدن و میگن مگه سونی چاقو گذاشته روی گلوی شما که pro بخرید؟! نه عزیزم چاقو نگذاشته روی گلوی من، ولی همینکه تولید کنندگان بازی به دارندگان کنسول اورجینال میگن 60 fps رو فراموش کنید و خودشون رو مقید نمیدونن که با تکنیک های مختلف بازی رو برای کنسول اورجینال بهینه کنند خودتون دریابید که چه رکبی خوردید. حتی اونی که کنسول اورجینال نمیخره و صبر میکنه نسخه پرو بخره، اونم دو سال بعد باید بشینه گریه کنه چون کنسول نسل بعدی میاد! یعنی با این کنسول میان نسلی قشنگ ریدن به همه مشتری ها با هر نوع سلیقه و بودجه.
 
قدیما تولید کننده های کنسول انقدر به حقوق مشتریاشون اهمیت میدادن که شرکت نینتندو وقتی فهمید کنسول nes اش خیلی ضعیفه و در حد نسل خودش هم نیست بین یک دو راهی گیر کرد، یا باید کنسول جایگزین میساخت و به صورت رایگان با nes هایی که فروخته بود جایگزین میکرد که ضرر بزرگی برای شرکت بود، یا باید کنسول pro میساخت و دوباره به ملت میفروخت، ولی نینتندو یک راه سوم پیدا کرد، اومد یه چیپ به نام mapper داخل کارتریج بازیها نصب کرد که این چیپ در پردازش بازیها به cpu کمک میکرد و قدرت کنسول 30 درصد بالا رفت. کاری نداریم که اجرای این سیستم روی کنسول های جدید ممکن نیست، میخوام بگم اون زمان اونقدر نسبت به مشتریاشون متعهد بودن که زرتی نمیرفتند سراغ کنسول pro، چون این یک ضد حال بزرگ به مشتری هایی هست که کنسول اصلی رو خریدن. با همه این توضیحات هنوز عده ای از دوستان متوجه اهمیت ثبات در اکوسیستم کنسول نشدن و میگن مگه سونی چاقو گذاشته روی گلوی شما که pro بخرید؟! نه عزیزم چاقو نگذاشته روی گلوی من، ولی همینکه تولید کنندگان بازی به دارندگان کنسول اورجینال میگن 60 fps رو فراموش کنید و خودشون رو مقید نمیدونن که با تکنیک های مختلف بازی رو برای کنسول اورجینال بهینه کنند خودتون دریابید که چه رکبی خوردید. حتی اونی که کنسول اورجینال نمیخره و صبر میکنه نسخه پرو بخره، اونم دو سال بعد باید بشینه گریه کنه چون کنسول نسل بعدی میاد! یعنی با این کنسول میان نسلی قشنگ ریدن به همه مشتری ها با هر نوع سلیقه و بودجه.

اگر فراموش نکرده باشیم
کلی ابزار جانبی و افزونه برای همون کنسول nes / famicom اومده بود
از مودم بگیر ، تا فلاپی دیسک و .....

همونطور که سگا هم کلی لوازم جانبی و افزونه داده بود برای کنسول سگا جنسیس و مگادرایوش
مثل sega 32x, blind cd, sega cd32 و ......
و در اصل سگا کنسول میان نسلی sega cdx و sega Wondermega رو داده بود

اون زمان افزونه‌ها رو متصل می‌کردی به کنسول که تقویت بشه و ارتقا پیدا می‌کرد آپشن‌دار می‌شد
الان دیگه کنسول به روز رسانی شده آماده اس با اون زمان فرق کرده

هر کی فکر می‌کنه نیاز داره به آپگرید و افزونه و حالت جدید داشتن داره اون کنسولش میره میگیره حالا اپتیمایز شده یا به روز شده

همون کنسول سوپر نینتندو فقط تو طراحیش چندین مدل زمان‌های مختلف اومده بود تو بازار
با شکل‌های متفاوت
همینطور سگا

یا کنسول nintendo 64 برای اینکه بازی‌ها رو بهتر اجرا کنه مجبور بودی رم اضافه بخری تا بازی‌ها با سرعت بهتری اجرا بشه
مثلاً تو بازی رزیدنت اویل ۲ این کنسول نیاز به این رم اضافه داشتی
چندین ابزار دیگه هم برای این کنسول اومده بود که باعث ارتقای این کنسول می‌شد

تازه اون زمان برون سپاری کمپانی می‌کردن می‌دیدی کنسول‌های نینتندو و سگا و غیره توسط آیوا یا پاناسونیک یا هیتاچی و غیره هم تولید شده با قیافه کلاً متفاوت و تحت لیسانس

مثل سگا ساترن‌ ساخت هیتاچی که هم پرتابل هم مانیتور پرتاب بهش وصل می‌شد هم جی پی اس داشت و غیره اگر اشتباه نکنم

پس همه اینا از اون موقع بوده شاید یک کمی متفاوت بوده تو عرضه وگرنه همیشه از همون ابتدا این موارد بوده
 
آخرین ویرایش:
قدیما تولید کننده های کنسول انقدر به حقوق مشتریاشون اهمیت میدادن که شرکت نینتندو وقتی فهمید کنسول nes اش خیلی ضعیفه و در حد نسل خودش هم نیست بین یک دو راهی گیر کرد، یا باید کنسول جایگزین میساخت و به صورت رایگان با nes هایی که فروخته بود جایگزین میکرد که ضرر بزرگی برای شرکت بود، یا باید کنسول pro میساخت و دوباره به ملت میفروخت، ولی نینتندو یک راه سوم پیدا کرد، اومد یه چیپ به نام mapper داخل کارتریج بازیها نصب کرد که این چیپ در پردازش بازیها به cpu کمک میکرد و قدرت کنسول 30 درصد بالا رفت. کاری نداریم که اجرای این سیستم روی کنسول های جدید ممکن نیست، میخوام بگم اون زمان اونقدر نسبت به مشتریاشون متعهد بودن که زرتی نمیرفتند سراغ کنسول pro، چون این یک ضد حال بزرگ به مشتری هایی هست که کنسول اصلی رو خریدن. با همه این توضیحات هنوز عده ای از دوستان متوجه اهمیت ثبات در اکوسیستم کنسول نشدن و میگن مگه سونی چاقو گذاشته روی گلوی شما که pro بخرید؟! نه عزیزم چاقو نگذاشته روی گلوی من، ولی همینکه تولید کنندگان بازی به دارندگان کنسول اورجینال میگن 60 fps رو فراموش کنید و خودشون رو مقید نمیدونن که با تکنیک های مختلف بازی رو برای کنسول اورجینال بهینه کنند خودتون دریابید که چه رکبی خوردید. حتی اونی که کنسول اورجینال نمیخره و صبر میکنه نسخه پرو بخره، اونم دو سال بعد باید بشینه گریه کنه چون کنسول نسل بعدی میاد! یعنی با این کنسول میان نسلی قشنگ ریدن به همه مشتری ها با هر نوع سلیقه و بودجه.
به نظر من شما کاملا این قضیه رو اشتباه متوجه شدی

اصولا کنسول Pro عرضه میشه تا عمر نسل رو طولانی تر کنه. الان به لطف PS5 Pro نسل نهم 10 ساله شده یعنی شما سال 2020 یه کنسول خریدی 20 میلیون سال 2030 هنوز روش بازی نسل نهمی میتونی اجرا کنی بدون اینکه نگران مشکلات گرافیکی و ... باشی.

در مورد 60 فریم بودن هم این نسل اصلا هدفش همین بود دیگه. دو مود کوالیتی و پرفورمنس تو تمام بازی ها رعایت میشه (مگر معدود بازی های مایکروسافت که بعدا پچ گرفتن) و اینجوری نیست که دیگه سازنده ها پرو رو دیدن قید 60 فریم برای کنسول پایه رو بزنن. دلیلش هم مشخصه، کنسول پرو یه کنسول آپشنال هست ولی پایه دست همه هست و بازی باید بر اساس نسخه پایه ساخته بشه.

من نسل قبل یادمه از بچه هایی که میخواستن TLOUP2 بازی کنن میپرسیدم خیلی تفاوته بین PS4 و PS4 Pro میگفتن نه بابا اینقدر گرافیک نسخه پایه خوبه و بالاس که اصلا متوجه نمیشی و خودتو اذیت نکن و همونم شد و بالاترین گرافیکی که تو کنسول PS4 عادی دیدم مال همین لست 2 بود.
 
به نظر من شما کاملا این قضیه رو اشتباه متوجه شدی

اصولا کنسول Pro عرضه میشه تا عمر نسل رو طولانی تر کنه. الان به لطف PS5 Pro نسل نهم 10 ساله شده یعنی شما سال 2020 یه کنسول خریدی 20 میلیون سال 2030 هنوز روش بازی نسل نهمی میتونی اجرا کنی بدون اینکه نگران مشکلات گرافیکی و ... باشی.

در مورد 60 فریم بودن هم این نسل اصلا هدفش همین بود دیگه. دو مود کوالیتی و پرفورمنس تو تمام بازی ها رعایت میشه (مگر معدود بازی های مایکروسافت که بعدا پچ گرفتن) و اینجوری نیست که دیگه سازنده ها پرو رو دیدن قید 60 فریم برای کنسول پایه رو بزنن. دلیلش هم مشخصه، کنسول پرو یه کنسول آپشنال هست ولی پایه دست همه هست و بازی باید بر اساس نسخه پایه ساخته بشه.

من نسل قبل یادمه از بچه هایی که میخواستن TLOUP2 بازی کنن میپرسیدم خیلی تفاوته بین PS4 و PS4 Pro میگفتن نه بابا اینقدر گرافیک نسخه پایه خوبه و بالاس که اصلا متوجه نمیشی و خودتو اذیت نکن و همونم شد و بالاترین گرافیکی که تو کنسول PS4 عادی دیدم مال همین لست 2 بود.

کنسول Xbox one X کنسول میان نسلی خیلی قویی بود خداوکیلی
که می‌تونست بازی‌های نسل ۹ هم اجرا کنه
ولی حیف ازش واقعاً استفاده‌ای نکرد مایکروسافت
به نظر من اگر می‌خواستن می‌تونستن قشنگ روش بازی نسل ۹ هم اجرا بشه

حتی میشه گفت رو کاغذ سخت افزارش از xss هم قوی‌تر بود
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or